Hoofdcategorieën

Microsoft gaat Google bestrijden met zoekdienst Bing

Door Olaf van Miltenburg, donderdag 28 mei 2009 23:48, views: 25.477

Microsoft heeft zijn nieuwe zoekdienst ontsluierd. De dienst die voorheen bekend stond onder de naam Kumo zal onder de naam Bing marktaandeel van Google moeten afsnoepen door gebruikers sneller beslissingen te laten nemen.

Bing logo

Microsoft heeft de zoekdienst geintroduceerd maar deze is nog niet te gebruiken. De komende dagen zal Bing uitgerold worden en vanaf woensdag 3 juni moet deze wereldwijd beschikbaar zijn, laat Microsoft weten. De softwaregigant positioneert de nieuwe dienst niet zozeer als zoekmachine maar meer als dienst die helpt om beslissingen te nemen. "De zoekmachines van vandaag de dag laten mensen goed het web navigeren en informatie vinden, maar ze kunnen mensen niet zo goed de informatie laten gebruiken die ze vinden", vertelt Steve Ballmer, topman van Microsoft.

Bing moet hier als 'Decision Engine' verandering in brengen door onder andere de zoekresultaten georganiseerd te presenteren. De Explore Pane biedt de mogelijkheid de resultaten verder te doorzoeken met diverse navigatie- en zoektools, terwijl gerelateerde zoekresultaten en tabs met categorieën de gebruiker verder de helpende hand bieden. Bij het gebruik van Bing om te shoppen struint de dienst het web af naar gebruikerservaringen en bij het zoeken naar reizen worden gegevens over de goedkoopste hotels en vluchten getoond.

Ook de kerntaken van een zoekmachine zijn onder handen genomen volgens Microsoft. Zo moet Bing inzicht geven in de structuur van website door  het bieden van deeplinks, worden previews getoond van sites als de gebruiker met zijn muis over de resultaten beweegt en probeert de zoekmachine rechtstreeks antwoord te geven op vragen middels Instant Answers.

De introductie heeft ook gevolgen voor andere diensten van Microsoft. Zo wordt Live Search Maps omgedoopt in Bing Maps en zal Virtual Earth voortaan als Bing Maps for Enterprise door het leven gaan.

Bing Bing Bing Bing Bing Bing Bing
Volgende 08:52
Vorige 22:04

Reacties

«  1  2  3  4  5  »


Ik ben het totaal niet met je eens. Toen ik de titel las lag ik plat van het lachen en wou direct reageren dat dit weer de zoveelste keer is dat MS iets ging aanvallen en het weer de grootste flop zou worden. Tot ik de naam zag en die is echt wel super voor een search engine. Heel makkelijk te onthouden, klinkt direct goed.



Helemaal mee eens. Alsof Google een ziekte is.
Dat was ook het eerste dat in me opkwam toen ik de titel las, 'zie Microsoft Google als een ziekte?'.
Google heeft zich destijds gespecialiseerd in het maken van een zoekmachine, maandenlang in een garage zitten te scripten en uiteindelijk is daar een zoekmachine uitgekomen die veel mensen iedere dag gebruiken.

De zoekresultaten bij Google zijn gewoon beter dan die van de zoekmachines van Microsoft.
Ik denk niet dat 'Bing' (wat een rare naam trouwens, Kumo was ook niet echt een topnaam) hier wat aan gaat veranderen.


Ik kijk het wel eens aan.. maar tot nu toe blijf ik nog gewoon Google gebruiken om te zoeken.

Het wordt dus eigenlijk tijd dat Microsoft een garagebox bouwt in Redmond en daar alles gaat zitten scripten. Blijkbaar is dat een garantie voor succes! Ik meteen Steve B. mailen! Wat een supertip!

nee, microsoft moet gewoon accepteren dat het in search nooit de eerste viool zal spelen. een gemiste kans.

ik vind het mooi dat het kan, dat een startup als google ms te snel af is geweest, ondanks de enorme rijkdom aan financieele middelen en slimme mensen van ms hebben ze het kaas van het brood laten eten.

een beetje hetzelfde verhaal als dos met ms en ibm, toen zat ibm in de rol van de moloch met lemen voeten nu is het ms.

Mmmm IBM maaktte hardware, zocht iemand om hun een OS te bouwen en hebben Ms gevonden die een OS voor hun klaar hadden. De vergelijking die jij maakt insinueert dat Ms aan Google zou gevraagd hebben om een zoekmachine te maken om hen te verkopen.

nee, microsoft moet gewoon accepteren dat het in search nooit de eerste viool zal spelen. een gemiste kans.
Op het moment dat je als bedrijf een tak waar je al miljoenen in hebt gestopt zomaar weggooit, 'omdat er al een andere marktleider is', dan ben je niet helemaal goed bezig. Dan kan Apple nu ook stoppen met laptops/desktops maken, 'want ze zullen toch nooit de eerste viool spelen'. Concurrentie, of iig pogingen tot, op welke markt dan ook is goed, dat houdt marktspelers scherp.

Waar zegt Microsoft dat het een ZOEK site is? Misschien moet men beter het bericht en de film met demo bekijken/lezen.

De keuze van een decission making machine vind ik geeneens een slechte gedachte. De consument van tegenwoordig wil namelijk zelf zijn keuze maken en is daar de hele dag mee bezig.

Als ik een TV zoek op Google ben ik inderdaad 20 links aan het klikken overal aan het zoeken. Als Bing dat in 1 keer voor mij doet en het werkt. Dan weet ik waar ik ga zoeken....

Kortom de weg naar volume is lang voor MS maar als het werkt zou het best kunnen gaan werken.

(En voor iedereen tjees dat M$ / Google geouwehoer hebben we nu toch wel eens gehad!)

De keuze van een decission making machine vind ik geeneens een slechte gedachte. De consument van tegenwoordig wil namelijk zelf zijn keuze maken en is daar de hele dag mee bezig.
Hoor je wat je zegt? De consument van tegenwoordig wil namelijk zelf zijn keuze maken, dus een decision making machine/engine is onwenselijk, want die maakt de keuze zelf!

Volgens mij bedoelen ze dus met decision making machine dat wanneer jij restaurant de parel zoekt

Ze dit restaurant voor je vinden
De reactie van andere mensen laten zien die hier gegeten hebben
De prijzen van het restaurant weergeven
En overige restaurants in de buurt weergeven

Zodat jij binnen Bing dus jouw eigen Decision kan maken...

Als iedereen meteen stopt omdat er al een andere marktleider is, dan komt er nooit iets nieuws van de grond. Dan was:

- Google nooit begonnen, omdat Yahoo al veel groter was.

- Bestond NVidia nu niet, omdat 3Dfx de markt al in handen had

- Bestond facebook niet, omdat er al zat andere social networking sites waren

En zo zijn er nog tientallen voorbeelden. Waar Google mee is begonnen, dat kan iedereen tegenwoordig. Het gaat om de nieuwe functionaliteiten. Daar is Google erg vooruitstrevend in geweest, maar wie weet kan het nog beter? Beide bedrijven hebben gigantische onderzoeksafdelingen; waarom zouden alleen Google researchers het zoeken kunnen verbeteren? Alsof er bij Microsoft niemand werkt met kennis van zaken.

Beide bedrijven hebben gigantische onderzoeksafdelingen; waarom zouden alleen Google researchers het zoeken kunnen verbeteren? Alsof er bij Microsoft niemand werkt met kennis van zaken.
Een cruciaal verschil tussen google en microsoft, is dat google's zoekengine op punt staat en het publiek dit ook als perceptie heeft. Daarom kan Google gemakkelijk extra zoekdiensten aan de zoekmachine toevoegen en experimenteren: de standaard gebruikservaring blijft gegarandeerd, de nieuwigheden komen zo heel goed tot hun recht: een grote groep van de Google-gebruikers heeft geen nood aan extra zoekdiensten en is tevreden met de standaard zoekfunctionaliteit, de gemotiveerde gebruikers kunnen naar hartelust met de nieuwe technologieën experimenteren. Microsoft daartegenover heeft geen zoekmachine die echt op punt staat, en de gebruikers percipiëren microsoft zeker niet als een uitstekende zoekleverancier. Als men al niet in de standaard zoektechnologie van microsoft geïnteresseerd is waarom zou men dan in extra zoekdiensten van microsoft geïnteresseerd zijn?

Natuurlijk moet er ruimte zijn voor vernieuwing, maar microsoft heeft al meerdere keren een vervanger voor Google proberen te lanceren en is daar keer op keer niet. Misschien staat er ooit een echte nieuwe marktleider op maar microsoft heeft het door marketing bereikte momentum al teveel voorbij laten schieten.

Kumo mag dan een beetje een rare naam zijn voor iedereen, maar het is het japanse woord voor "wolk". Als je dat weet, dan valt het nog wel mee. Ik vond het in ieder geval wel passen.

edit:
Ik zie dat djpdjpnl het heeft opgezocht op Wiki en het klopte inderdaad. (het betekent ook "spin" in het japans)

[Reactie gewijzigd door blizzeye op vrijdag 29 mei 2009 10:20]


Wat een negativiteit allemaal, heb je die demo gezien? Ziet er best interessant uit!

Eerst maar eens wachten tot het inderdaad uitgerold is, daarna vorm ik me er een mening over.

@wsLy,

Het hele idee van Bing/Kumo is dat het een totaal nieuwe zoekmachine is, MS zag in dat helaas Live search gewoon niet zo goed is als Google search, Bing brengt daar mogelijk verandering in, ik ben heel benieuwd naar hoe goed deze nieuwe zoekmachine is, de resultaten ordenen enzo zoals we bij Kumo beta zagen was wel heel erg netjes.

Zo wordt Google ook weer gedreven om nog betere zoekresultaten te leveren, en hopelijk wordt het weer mogelijk om op een normale manier naar hardware reviews te zoeken.

(Ik vond kumo trouwens een veel betere naam dan bing :/ )

Ook dit klinkt heerlijk truttig, wat het ook doet. alsof je een oppas nodig hebt om te kunnen zoeken.
Dat zeg je nu wel, maar het organiseren en koppelen van zoekresultaten gebeurt al op grote schaal, al dan niet direct in een searchengine.

Wat dacht je van de zaken die alleen al naast dit artikel staan.
- gerelateerde content
- gerelateerde jobs
- gesponsorde links

Google doet dit ook al, advertenties aan de linkerkant, gesponsorde searchresults bovenin. Daarnaast zie je op youtube ook gerelateerde filmpjes, kun je muzieknummers op itunes kopen tegenwoordig, via googlemaps kun je direct resultaten krijgen van landmarks die in de buurt zijn.

We koppelen van alles en nog wat aan elkaar, als we alleen al naar tweakers.net kijken zie je al heel veel dingen (een van de meest obvious dingen... productlinks).
Ik denk niet dat dit iets dat echt truttig zal zijn, het is meer een manier waarop we steeds meer informatie vergaren die nuttig kan zijn. Zeker als je erop gaat letten zie je dat er heel veel inks gelegd worden naar van alles en nog wat, logischerwijs gaan we dat ook steeds meer terugzien in zoekresultaten.

Dit komt mij (na het zien van de screenshots) meer over als een platform dat meer mogelijkheden biedt om te adverteren, en verder niet veel meerwaarde boven een 'normale' search engine biedt. Wat voor Microsoft uiteraard leuk is, meer geld in het laatje :)... maar ik weet niet of het voor de consument zoveel extra biedt. Want als je die 'lowest air fares' naar je favoriete stad zoekt, zul je gegarandeerd niet de allerlaagste prijs vinden, maar de laagste prijs van alle aanbieders die betaald hebben om op de site te staan. Zo werkt het tegenwoordig met bv. Cheaptickets ook.

Is eigenlijk vrij normaal naar mijn mening dat een bedrijf verantwoordelijk is waar de mensen hen kunnen terugvinden. Ik vermoed dat pricewatch niet hoeft betaald te worden door de winkels die we kunnen terugvinden maar voor zover ik weet zijn die webshops wel verantwoordelijk om tweakers.net de mogelijkheid te geven aan die gegevens te raken.

Het gaat hem erom dat je zelf heel goed in staat bent beslissingen te nemen. Daar hoeft MS jou niet voor aan de hand te nemen. En als je naar bing.com gaat, zul je zien dat ze dat toch echt willen doen. Je wordt geredirect naar http://www.decisionengine.com.

Waar ik me vooral zorgen om maak is de snelheid van de zoekmachine. ASP.net staat nou niet echt bekend om zijn snelheden, eerlijk gezegd totaal niet. Ook voelt het voor mij alsof het een betere manier van adverteren en reclame maken wordt, waarbij alleen aangemelde bedrijven hun producten kunnen aanbieden. Als de goedkoopste aanbieder zich niet aanbiedt, krijg je simpelweg de één na goedkoopste te zien. Volgens mij ben ik daar niet naar op zoek. Ik wil liever minder info met betere resultaten, dan een hoop poespas en waarbij een MS gaat bepalen wat goed voor mij is.

Natuurlijk pak ik MS even aan de hand, en ga ik de zoekmachine een flink uitbuiten. Hopelijk is hij beter, maar dat is niet zo moeilijk, dan de bedroevende livesearch-resultaten. En hopelijk maken ze de goeie beslissingen voor mij, otherwise i'm gone :P

[Reactie gewijzigd door Tarabass op vrijdag 29 mei 2009 10:13]


Het gaat hem erom dat je zelf heel goed in staat bent beslissingen te nemen. Daar hoeft MS jou niet voor aan de hand te nemen.
Jij bent misschien goed in staat om je eigen beslissingen te nemen wat betreft zoekresultaten, maar ik weet zeker dat er erg veel mensen zijn die dat niet kunnen (mensen die naar een website gaan door het adres in de google search bar te typen en dan de eerste hit te klikken, bijvoorbeeld).

@ Tarabass, sorry maar ik moet echt even reageren over je commenteaar over de snelheid van ASP.net, het grappige is, is dat ASP.net website worden vertaald naar MSIL byte code en daardoor veel sneller te interpretten is dan dat PHP te parsen is. Daar tegen staat dan weer dat ASP.Net een vrij grote feature set heeft wat het een en ander dan weer wat trager maakt, de algemene consensus op internet is echter dat er niet of nauwelijks verschil tussen de snelheid van ASP.Net/JSP/PHP zit en dat het vooral een keuze naar aanleiding van wat voor programmeurs je al hebt/te krijgen zijn.

Verder zijn we het er overigens over eens dat livesearch nogal slecht is :).

Ik kan het niet helpen, maar wat een vreselijke naam is dit.
Tja, Google is eigenlijk ook maar een vreemd naam, maar daar ben je inmiddels al aan gewend. Ik vind Bing.com in ieder geval beter dan de naam Live.com.

Ziet er opzich goed en vooral ook overzichtelijk uit. Ik hoop dat ze qua gesponsorde links minder irritant zijn dan google. Daar kom ik af en toe op pagina 3 pas de link tegen die ik eigenlijk zoek omdat alle gesponsorde links e.d. voorop staan.

Het lijkt mij sowieso trouwens mooi als dit een grote concurrent van Google wordt, al denk ik dat dit erg lastig gaat worden sinds Google best goed ingebakken zit bij het gros van de internet gebruikers.



google maakt geen reclame voor adult dingen

Ik heb hier eigenlijk zelden last van. Het is meestal 1 of twee links die gesponserd zijn bij mij. Eigenlijk heb ik zelf nog nooit tot pagina drie moeten gaan omdat de rest gesponserd zou zijn....

Tja...dat zal van de soort dingen afhangen die je zoekt. Ik kom vaak pas op pagina 5 of 6 de dingen tegen die ik nodig heb. Eerst moet ik me door schermen kelkoo's kieskeurig, ebay en weet ik niet wat heen werken. Probeer maar eens iets over een auto te vinden

Gesponsorde links staan bij google aan de rechterkant en 3 stuks helemaal bovenaan. De rest van de links zijn niet gesponsord maar staan via optimale seo of gewoon veel links er naar toe bovenaan.

Vergeet niet dat google leeft van die gesponsorde links en wil MS geld verdienen zullen ze adverteerder ook wat moeten aanbieden. Een zoekmachine zonder gesponsorde links brengt niets op maar kost alleen maar geld. Probleem is de MS geen goed programma heeft met gesponsorde links zoals google dat heeft.
MS moet adverteerders eerst maar eens goede mogelijkheden geven om echt van de grond te komen.

Heel Live gaat verdwijnen? Dus over een poosje is het ook geen Windows Live Messenger meer maar Bing Messenger? Fijn nu mensen net gewent aant raken zijn aan wlm in plaats van msn.

Zover ik weet is daar geen sprake van. Live Messenger is zeer goed gepositioneerd bij menig gebruiker. De websites als Live Search e.d. hebben daarentegen nooit echt goed gescoord. Vandaar dat ze die allemaal in een nieuw jasje steken (lees: nieuwe naam) om de vieze smaak bij de mensen weg te halen en een nieuwe start te maken.

Het lijkt mij heeel sterk dat het gehele live gaat verdwijnen. Vermoedelijk gaan ze een splitsing maken in de toepassingen of doelen waarvoor je de toepassing gebruikt en de splitsing geven ze aan met Live en Bing.
Het integreren van Office, Hotmail (Live mail?!) en zulk soort applicaties met elkaar wordt steeds groter. Ik weet niet of het al kan, maar straks werken we aan het zelfde document via Live Messenger?

Ik vind trouwens het idee voor het ondesteunen van belissingen maken en vooral het stroomlijnen van informatie interessant klinken. Want hoeveel informatie krijgen we wel niet op ons bordje als je een willekeurig zoekmachine gebruikt. Ik heb een paar jaar een boek gelezen over de Informatie Tsunami (geschreven vanuit MS) en ik hoop dat deze zoekmachine ons bij kan staan in het zoeken naar de [b]relevante[b] informatie!

Kan al het gezamelijk werken in documenten via:

http://workspace.officelive.com/

"bing" betekent zoveel als "johnny" of "showoff" in de regio van noord Belgisch Limburg (en natuurlijk ook over de grens)

En die interface is echt wel vreselijk achterhaald, lelijk en onoverzichtelijk zeg! Vreemd dat ze dit als product neerzetten, de Live interface was beter.

Vind ik de interface van Google toch echt achterhaalder en lelijker. Aan de hand van een paar screenshots beweren dat het onoverzichtelijk is lijkt me een beetje voorbarig ;) .

De interface van google is simpel en superlicht. Het werkt voor iedereen, altijd en snel. Alleen text -> snel navigeren. En binnen die filosofie blijvend.. vind ik Google erg strak.

Ik ben het niet helemaal eens met hun logo (vind het er een beetje kiddish uit zien), maar het feit dat het er zo uit ziet is heel goed en heeft de beste reden: efficiency.

edit" hier ging iets mis...

De interface van google is misschien superlicht... maar met alle breedband verbindingen in de wereld is dat niet echt super nuttig of zo... leuk voor een UMTS verbinding, nutteloos voor een glasvezel verbinding. En overzichtelijk is google ook echt niet, de resultaten zien eruit als een lap tekst waarin je daarna maar weer moet gaan zoeken. Google heeft vooral zijn naam mee, iets wat mij betreft vooral voort komt uit een tijd van dat je niets beters had... en misschien nog niet hebt. Maar perfect is anders.

Nee google is ook echt alles behalve perfect en het ziet er niet uit voor deze tijd.

Of je nu breedband hebt of niet, zo'n superlichte pagina die in een mum van tijd laadt en geen complexe html en plaatjes moet gaan renderen is wel handig. Een zoekmachine bezoek je enkel omdat je bepaalde informatie nodig hebt, en niet omdat hij er 'goed uitziet' of 'leuk' is ofzo. Een neutrale, vlotte pagina is dan de beste oplossing.

En ik weet niet hoe je erbij komt dat de resultaten overzichtelijk zijn? Dat is geen lap tekst, ze zijn toch weergegeven in duidelijk afgelijnde blokjes? Titel in het groot, stukje tekst, url eronder, net zoals je hier in de fotootjes van Bing ziet.

Google heeft zeker zijn naam mee, maar er is imo nog altijd geen betere zoekmachine, anders gebruikten ik en de meeste tweakers, die altijd op zoek zijn naar het beste, hem wel.

Eens is...
Een van de de hoofdredenen waarom ik -back in the days- Google ben gaan gebruiken, in plaats van yahoo en alle andere search-engines die door Google van hun troon zijn gestoten was omdat Google zo simple was (en nog steeds is, eigenlijk).
Wat staat er nou op die pagina? Een zoekbalk, drie knoppen, een logo en wat linkjes...
Microsoft heeft dat begrepen met Live. En wat mij betrefd mag Bing net zo minimalistisch zijn.
De winst zal moeten komen uit de resultaten. Ik verbaas me er over dat als ik op beide zoek (zocht (het is ondertussen iets beter geworden) op "powertoys XP" Google als eerste link de Microsoft-pagina oplepelt, en diezelfde pagina bij Live ergens halverwege de pagina stons, na allerlei betaalde tweakprogrammas (zoals ik al zeg, het resultaat is nu beter, maar één andere site boven de MS-pagina).
Ik wil er wel mee spelen. Eens kijken of ze ook inderdaad alles weten te categoriseren. Vooralsnog ga ik geen oordeel vellen over iets dat ik alleen maar op screenshots en video heb gezien. En het maakt mij geen moer uit wie de maker is. Als het bevalt, dan komt Bing in mijn zoekertje rechtsboven te staan. Want hoe vaak typen we tegenwoordig nog de URL van een searchengine in?

Google heeft zeker zijn naam mee, maar er is imo nog altijd geen betere zoekmachine, anders gebruikten ik en de meeste tweakers, die altijd op zoek zijn naar het beste, hem wel.
Ach kom nou. Het gros van de mensheid kan geen 10 search engines oplepelen en heeft al helemaal geen idee wat de verschillen zijn.

Als we allemaal, zoals jij doet voorkomen, voor de beste zouden gaan, zouden we allemaal dezelfde auto rijden, allemaal het zelfde wasmiddel gebruiken, om over de Coca Cola / Pepsi oorlog of Microsoft Windows nog maar te zwijgen.

Volgens mij vergeet jij dat we het hier in west en noord Europa erg luxe hebben met de breedband verbindingen, maar dat het daarbuiten toch al gauw ophoudt. In de oostblok landen hebben ze geen fatsoenlijke infrastructuur, dus ook geen breedband internet. Als ze daar uberhaupt al geld voor hebben. En in Spanje en Portugal zit je vaak nog aan de dialup als je buiten de grote steden zit. Het zal me niks verbazen als het in Frankrijk ook op sommige plaatsen een bagger infrastructuur is. Laten we maar zwijgen over (Zuid) Afrika of Zuid Amerika.

En los daarvan, Google krijgt zo ontzettend veel hits per seconde, als ze een aantal extra plaatjes op de frontpage zetten hun bandbreedte snel op is. Plus dat ik het zelf juist heel prettig vind dat Google een no-nonsense frontpage heb. Anders kan je altijd nog Yahoo of AllTheWeb of zelfs Altavista gebruiken (ja, dat leeft nogsteeds).

Jep, dat word wel vaker even vergeten. Youtube is hier echt niet te doen, net zoals je een Net install van je favo distro ook wel kunt vergeten.

Groeten vanuit Zuid Afrika :-)

@HerrPino,
Nee google is ook echt alles behalve perfect en het ziet er niet uit voor deze tijd.
Google standaard ziet er saai uit maar heb je al weleens iGoogle geprobeerd?

http://www.google.com/ig

Hierin kan je RSS feeds verweken, een leuke wallpaper er achter plakken en meer.

Ik heb o.a. de headlines van Tweakers.net, IGN, Gamespot, Kotaku, Google News, IMDB in mijn iGoogle verwerkt. Handig als startpagina, alles compleet in 1 overzicht.

Maakt Google toch al een stuk aantrekkelijker.

B.I.N.G. - Bing Is Not Google 8)7

Leuk gevonden maar heb je ook ergens een bron van? Denk haast niet dat BING de afkorting hier voor zal zijn. Ik denk dat Microsoft zich hier behoorlijk mee in de vingers gaat snijden door het 'goed gepositioneerde' google zo tegen zich af te zetten. Zou op mij overkomen als een stukje hoogmoed komt voor den val...

The word "bing" is an onomonopia. It typically represents a sound of arrival or conclusion, such as the sound made when an elevator arrives.

While being tested internally by Microsoft employees, its codename was Kumo,[citation needed] which came from the Japanese word for spider as well as cloud, referring to the manner in which search engines "spider" Internet resources to add them to their database, as well as cloud computing.
Bron: Wikipedia (en)


Microsoft heeft dus zelf de Wiki gemaakt want de naam is toch pas net onthuld? :?

Microsoft heeft dus zelf de Wiki gemaakt want de naam is toch pas net onthuld?
Daar is toch niets mis mee?

Trouwens 'net onthuld': gisteren(donderdag dus)morgen hoorde ik al iets hierover op de radio, dus de naam was al minstens een 16-tal uur voordat dit artikel gepubliceerd werd onthuld. In wikipedia-tijd is dat bijna een eeuwigheid :)


Dan zouden ze bij Wine ook dom zijn.... Wine Is Not an Emulator...

En, volgens mij, de leukste: Pine Is Not Elm (pine was de "opvolger" van elm, beide mail clients en bomen).

En PHP Hypertext Processor

Hoezo dom. Je kunt het opvatten als toespeling of GNU, wat staat voor GNU is not Unix. Zelfde recursief principe. De FOSS nerds (ben er zelf een) vinden zoiets wel grappig.

Als dat zo zou zijn dan is het gewoon een recursief acroniem, en daar zijn er best wel wat meer van hoor!

Het woord "Bing" is een onomatopoeia. Het is een typisch geluid van aankomst of sluiten, zoals het geluid gemaakt als er een lift arriveert.

Hoewel intern getest door Microsoft medewerkers, zijn codenaam was Kumo,die kwam van het Japanse woord voor spin evenals wolk, verwijzend naar de manier waarop zoekmachines 'spider ' Internet-middelen toe te voegen aan hun database, evenals cloud computing.

?Wat is een Onomatopoeia: http://en.wikipedia.org/wiki/Onomatopoeia

Edit: ow ik zie hierboven dat mijn opmerking al gemaakt is :+

[Reactie gewijzigd door Laurens11 op vrijdag 29 mei 2009 10:46]


bing, wel catchy naam :P

Even bingen :D Denk wel dat Live blijft bestaan, maar je moet wel een goeie naam hebben en live search was dat eenmaal niet.

Als 'bingen' doordringt in de spreektaal is Microsoft goed bezig. Helaas gaat er een hele tijd aan vooraf voordat een merknaam een soortnaam wordt maar als het eenmaal zo ver is dan kun je in ieder geval spreken van 1 groot succes. Helaas het Google het al zover gekregen dat 'googlen' wordt gebruikt wanneer men even wat gaat zoeken op internet. Denk dat Bing die plaatst echt niet zo 1,2,3 overneemt.

Hier vergis je je behoorlijk in. Google heeft altijd fel gestreden tegen het veranderen van de merknaam Google in een soortnaam of werkwoord. Hierdoor verlies je namelijk gedeeltelijk het copyright of trademark en daalt de waarde van de naam drastisch. Dit is dan ook enkele jaren geleden gebeurd, google hier maar eens op...

(daar heb je het al, Google als werkwoord en synoniem voor zoeken bij iedere internetleek)

Ik vind bingen wel beter bekken dan googlen :)

In Engeland kan Binging een negatieve betekenis krijgen, ik heb het horen gebruiken als afkorting van Binge Drinking ('comazuipen'). Je spreekt het wel anders uit, maar toch...

[Reactie gewijzigd door Free rider op vrijdag 29 mei 2009 01:02]


Wie heeft er samen met mij meteen een 'Friends' flashback...? :+

Chandler M .... Zeker een 'Friends' flashback! Ook het eerste waar ik aan dacht :)


Dat werd ook ooit gezegd over Altavista. Vroeger was het een van de meest gebruikte search engines, en toch daar hoor je tegenwoordig niets meer van,

Dat komt omdat op zeker moment Google simpelweg beter bleek te zijn dan Altavista. Altavista begon op gegeven moment in hun wanhoop ook nog het hele uiterlijk van hun site om te gooien, maar dit resulteerde er enkel in dat iedereen nog sneller voor Google koos. Het was gewoon niet meer te stoppen.

Wat Bing betreft, die kan enkel marktaandeel afsnoepen als ze BETER dan Google kunnen zijn. Dat is nog maar zeer de vraag. Niet iedereen zit te wachten op een zoeksite die de resultaten gegroepeerd gaat lopen aanbieden. Doorgaans wil iedereen enkel de meest relevante links bovenaan en verder geen toeters en bellen. Google heeft dit helemaal begrepen. Microsoft blijkbaar niet.


Dus jij stopt innovatie omdat je tegen een bepaald bedrijf bent? Zucht, als Bing beter blijkt te zijn, of ieder geval beter aan mijn wensen voldoet, dan ga ik daar vanzelf mee werken. Elke nieuwe zoekmachine is het proberen waard.

Nu ben ik wel benieuwd waar ze je dan exact mee genaaid hebben? Heb zelf altijd goede ervaringen op het gebied van klantenservice e.d.?

Laatst nog een leuk stukje juridische bescherming ontvangen omdat mijn leverancier van Office niet bepaald op de juiste manier werkte. Dan ben je toch wel blij dat je voor je licentie betaald hebt kan ik je zeggen :)


Je msn loopt vast? Doe je toch echt iets helemaal niet goed en ben je verre van tweaker-materiaal. Hier loopt MSN top op Windows 7, net zoals het deed op Vista, XP en daarvoor ook.

Toch zo handig, een programma, wat door miljoenen wordt gebruikt zonder problemen, en bij 1 iemand werkt het niet, dus is het PROGRAMMA hetgeen dat fout is.

Sja... Denial is bliss....

mja, bij mij loopt ie ook hopeloos vast soms, en sterker nog, 9 keren op de 10 valt heel mijn internet uit door msn! heb dit met geen ander programma - gebruik nu dus maar aMSN

90% van de mensen die ik ken met vastlopende MSN zijn met bergen patches, addons en andere smiley zut, out of the box zie ik het bijna nergens vast lopen.

Valt door MSN heel JOUW internet uit? Ik dacht dat internet van niemand was (tot groot ongenoegen van de overheid van de VS). Daarnaast, internet is ontworpen om een atoomoorlog te doorstaan, het overleeft jouw MSN ook wel ;)

Ontopic: MSN zal toch met iets heel goeds moeten komen om mij bij Google weg te krijgen. Ik heb maar een paar minpuntjes over Google, en over de huidige Live Search toch een stuk meer.

En hier nog 1. Niet echte vastlopers, wel disconnects zowel onder Windows als MSN voor de Mac.


Irc kan je inderdaad helpen om met de tientallen mensen uit je messengerlijst te communiceren. Er zijn nog genoeg andere programma's en websites die als vervaning kunnen dienen. Zoeken waarom het foutloopt en oplossen zou natuurlijk iets meer tweaker zijn.

Altijd handig meerdere zoeksites, het is aan de gebruiker welke de voorkeur heeft en als het goed werkt is het gezonde concurrentie.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 08:52
Vorige 22:04
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: