Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 130, views: 32.371 •

De directeur van 3D Realms zou proberen de naam Duke Nukem te verkopen en daarbij al een bod van dertig miljoen dollar hebben afgeslagen. Ondertussen geven oud-medewerkers van de studio beelden vrij van Duke Nukem Forever.

Officieel is alleen bekendgemaakt dat Apogee, het moederbedrijf van ontwikkelaar 3D Realms, volgende week met een verklaring komt over Duke Nukem. Die verklaring zou verband kunnen houden met geruchten dat George Broussard, directeur en oprichter van 3D Realms, probeert de rechten op de naam Duke Nukem te verkopen. Broussard zou eerst hebben onderhandeld met uitgever Take-Two Interactive, die het recht in handen heeft om Duke Nukem Forever uit te mogen brengen. Take-Two zou dertig miljoen dollar hebben geboden, een aanbod dat door Broussard zou zijn afgewezen. De directeur zou ook in gesprek zijn met andere grote uitgevers, zoals Microsoft en Electronic Arts, en met studio's als id Software en Epic Games.

Ontwikkelstudio 3D Realms maakte vorige week bekend dat het bedrijf de deuren moet sluiten, nadat er twaalf jaar aan het schietspel Duke Nukem Forever was gewerkt. De ontwikkeling van het spel is stilgelegd en al het personeel is naar huis gestuurd. Apogee kondigde in juli 2008 aan dat het een serie van drie games rond Duke Nukem wil uitbrengen voor de PlayStation Portable en de DS. De ontwikkeling van de trilogie is niet in handen van 3D Realms en gaat volgens Apogee gewoon door. Het eerste deel van de trilogie zou dit najaar moeten verschijnen.

Ondertussen hebben de ontslagen medewerkers van 3D Realms beelden van Duke Nukem Forever naar buiten laten lekken. Zo toonde tekenaar Layne Johnson beelden waaruit blijkt dat Duke in het spel een aantal ruimtevoertuigen tot zijn beschikking heeft. De beelden tonen ook iets van het wapentuig van Duke en er zijn enkele van de tegenstanders van Duke te zien. Die komen uitgebreider terug in een film die collega Bryan Brewer vrijgaf en waarin is te zien dat tegenstanders uit de voorganger van het spel - Duke Nukem 3D, dat begin 1996 verscheen - terug zouden keren in Duke Nukem Forever. Zo zijn er Pig Cops te zien, en een nieuwe versie van de zwevende Commander. Bovendien is zichtbaar dat Duke niet de bekende health bar heeft, maar een Ego-meter. In de video is ook een aantal van Duke's one-liners te horen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (34)

Reacties (130)

Reactiefilter:-11300123+120+26+30
1 2 3 ... 6
Ze ruiken geld :) Maarja, ik had een opensource oplossing ook wel okay gevonden.
Tja, als het maar gratis kan :/ Bedrijf wil gewoon geld zien, en Duke Nukem is volgens mij best een franchise die qua naam wat waard is.
Denk je?
Ik denk dat de investerende partijen ook wel zagen dat een project als deze niet goed geweest is voor beide naam en product. We zeggen het lacherig, maar feit blijft 80% van de mensen die zich Duke herinneren, DNF gewoon als did not finish vertalen. Vele deden dat al toen het zogenaamd nog in ontwikkeling was, dat zegt toch genoeg. Duke Nukem is een lachertje geworden.

Nostalgie is top, maar Duke Nukem in een vette eigentijdse engine gaat ook niet werken. Duke was toen leuk. Nu zou het meer op Far Cry gaan lijken (het idee) en dat zou volgens mij niet meer aanslaan.

Maak nu een duke zoals het vroeger was, en de mensen die het origineel speelden zullen zich afvragen waar het gevoel van vroeger was, en de gamers die de oude versie gemist hebben zouden zich afvragen waarom ie niet kan freerunnen en snowboarden :) Duke is niet van deze tijd.
Uiteraard zien mensen het zo, maar aan de andere kant is het bijna tot een cult-status verheven. Dat en het feit dat iedereen het daardoor nog steeds kent, zorgt ervoor dat als je het spel uitbrengt er massale aandacht en interesse in zal zijn. Ik denk dat ze weldegelijk veel geld eruit kunnen slaan.
Cultstatus, inderdaad, dus ik zou zeggen blijf er vanaf. Het komt er denk ik niet goed uit als er wat mee gebeurd. Iedereen die het speelde (en nog achter de pc zit) en een eventueel nieuw deel ziet zitten is klein denk ik. (helemaal nu gewoon de vuile was op straat ligt, ontevreden developers etc.) dan kan je misschien take two erop zetten, maar die stoppen het dan in het GTA hoekje en dat (hoop ik dat we het eens zijn) is niet het goede oude Duke Nukem gevoel.
Dat zou best kunnen, wat tegenwoordig een beetje het probleem is (vind ik) is dat men met de 3D-engines, geen echt goede sfeer weten neer te zetten als destijds. Er wordt niets meer aan wat fantasie van de speler overgelaten en ik krijg vaak het idee naar ongeveer hetzelfde spel te kijken als het om 3D-omgevingen gaat... het kan er heel anders uitzien, de textures en modellen tonen allemaal dezelfde technologische vooruitgang op gebied van de engines. In 2D/semi-3D kan de artiest zich helemaal perfect uiten, met alle sfeer die daarbij komt kijken en iedere computer kan het aan. Ik ben veel te oud natuurlijk, vandaar mijn commentaar op games in het algemeen, maar ik denk dat ik pas weer interesse krijg als 3D zo goed is geworden dat het gewoon echt, net echt lijkt.

Eigenlijk denk ik dat Duke Nukem zeer succesvol zou kunnen zijn, alsnog, als men een zeer mooie 2D/3D omgeving maakt die allesbehalve lijkt op games van nu. Een beetje als Prince of Persia zeg maar.
Ik ben het helemaal met je eens, maar als ik dat filmpje nou bekijk krijg ik toch wel wat van die oude Duke Nukem 3D sfeer te pakken. Ik vind het er wel grappig uitzien, en zou het zeker willen spelen. Gewoon lekker hossen met een shotgun en een kettingzaag is altijd leuk :D
Een cult-status voor: die komt nooit uit ;)

Daar horen deze pogingen ook bij :)
Het is wel vaker gebeurd dat de uitgever geld nodig had en de rechten werden doorverkocht, meen ik mij te herinneren. Echter, het is nog steeds niet uit.
Ik vermoed dat dit spel nooit zal uitkomen en dat op dit moment de ontwikkelingen in de piek zitten.
Als uitgever of andere ontwikkelstudio zou ik (mede door de lange geschiedenis) mij hier niet aan wagen. :/
Hetzelfde werd niet zo lang geleden gezegd over de Fallout serie die zo mogelijk nog grotere cultstatus heeft dan The Duke en dat is toch wel een grandioos succes geworden voor zowel Bethesda als de fans.

Alles komt er gewoon op neer dat het bedrijf dat de franchise koopt er ook echt iets van wil maken en het niet als een éénmalig easy money projectje ziet.

[Reactie gewijzigd door -AzErTy- op 11 mei 2009 14:02]

Ja, en 74% van alle statistieken worden ter plekke verzonnen.

Ik heb net respect er voor dat ze 12 jaar lang hebben ontwikkeld op eigen kosten en volledig onafhankelijk, ik vind het heel erg triest dat het nu zo moet eindigen.

Als je een de naam "Duke Nukem" zo nodig moet classificeren, dan is "nostalgie" en "overdreven humor" een passender vak dan de afgang die jij suggereert.

In ieder geval kan je nu je lage verwachtingen verkondingen zo veel je wil, ze krijgen de kans niet om je ongelijk te bewijzen.
De naam is nog steeds goud waard. Dat zie je al aan het aantal comments bij dit nieuwsbericht. Iedereen volgt de voortgang nog steeds. En ik persoonlijk vind de game nog steeds dezelfde uitstraling hebben als Duke 3d en zal hem ook gelijk kopen als hij ook zo is als hij uitgebracht wordt. Ik ben echter bang dat EA games of iets dergelijks de game opkoopt en het hele idee "vernaggelt" en er een gare console port van maakt.
Bedrijven zijn natuurlijk geen liefdadigheidsinstellingen. En dan nog zou een eventuele curator eisen dat het verkocht wordt en niet weggegeven. Misschien als het verkocht wordt kan 3D Realms later nog een doorstart maken.

@vaudtje:
Dus je wil zeggen dat ze nergens schulden hebben? Zo van jongens, einde van de maand moeten we nog ff de laatste rekeningen betalen en dan sluiten we de tent want dan hebben we nog net genoeg geld om de laatste contracten af te kopen/te betalen. Ik kan het me haast niet voorstellen. Maar goed, het feit dat ik het me niet voor kan stellen, sluit niet uit dat het niet mogelijk is.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 11 mei 2009 15:02]

Volgens mij is 3DRealms gewoon gesloten, niet failliet. Er is dan van een curator/doorstart geen sprake.
Vaudtje heetf gelijk. Een bedrijf stoppen kan, en is zelfs vrij normaal - eenmansbedrijven doen het regelmatig, als de eigenaar/werknemer met pensioen gaat. En 3D Realms had een zak cash; DNF werd ontwikkeld uit eigen middelen. Ik denk alleen dat ze zelf doorhadden dat ze elke maand weer salarissen moesten betalen, maar dat de game niet veel dichterbij kwam. Op een gegeven ogenblik moet je als maneger dan de conclusie trekken dat je moet stoppen, voordat je schulden gaat krijgen.
Ik denk dat ze meer dat geld bieden voor de naam dan echt voor het spel zelf. Een spel waar al 12 jaar aan gewerkt wordt, een paar keer van engine is veranderd en er nu nog zo uit ziet, kan niet goed zijn. Helaas!
Nou hopen dat iemand het koopt, ik wil dit spel sowieso nog een keer spelen (na 14 jaar wachten ) :P
En dan niet een of andere censuur/studio die niets van de duke heelhoud, en de oneliners verkort naar dingen als "Its time to kick bubblegum!" etc...

(overigens: geniaal die slow-motion flip als hij in dat filmpje die put in flikkert)
Dus hopen dat het toch naar Take Two gaat, en ze er een aantal van het GTA team opzetten. Dan kan het niet mislopen ;)
het ziet er naar uit dat het spel goed in elkaar steekt, vooral mooie animaties!
Ja vind ik ook.
Ik krijg weer zin in Duke's oneliners.

I've got balls of steel! ( Duke Nukem Soundboard )

" This is K.T.I.T. kay-tit. Playing the breast.. euu.. best tunes in town "

[Reactie gewijzigd door AndrewF op 11 mei 2009 14:08]

De animaties zijn mij ook gelijk opgevallen. Ziet er heel netjes uit.
Van de andere kant... nu let je er ook meer op, wanneer alleen de figuur gerenderd is. Later valt het minder op.

En 12 jaar voor een paar mooie animaties is toch een beetje te veel van het goede...
Ter info: de theme song is van de hand van Megadeth.
Ik denk ondertussen al een kleine 10 jaar uit :-) weet niet precies meer van welke CD, was een special track ergens op een bonus cd.
beter kwaliteit: http://www.youtube.com/watch?v=pxcbr3PJ76E

de stem in deze video is wel van iemand anders
Het spel ziet er gewoon goed uit. Ik kan me Duke Nukem 3D nog als de dag van gisteren herinneren en wanneer ik deze filmpjes zie krijg ik weer heimwee. De sfeer roept nog steeds het oude gevoel op, of de graphics nou mooi zijn of niet.

Ik vergeet nooit meer dat we 's avonds inbelden via een 14k4 modem en dan een potje Duke tegen elkaar speelden. Level 1 boven de bios in de geheime kamer een paar van die mijnen aan de muur plakken en altijd weer lachen als de ander door de gordijnen vloog met de jetpack.

Dat is ook de reden dat ik hoop dat Duke Nukem Forever wordt overgekocht en dat het team er aan verder mag werken om het spel uit te brengen. De graphics zijn niet het belangrijkste, maar de sfeer en de lol van het multiplayer gedeelte heb ik in geen enkel ander spel zo teruggezien. Tegenwoordig heb je al sowieso weinig geheime kamers meer van waaruit je wel naar buiten kan kijken en niet andersom. Of dat je in de Burger King de ander kon verkleinen en kapot kon stampen in de atomic editie. Dat was meer dan leuk en ik hoop dat het nog eens over gedaan kan worden.
Ja precies.... maar als je dat nu durft maken dan heb je binnen de kortste keren een bende whiners die klagen over dat het spel uit balans is.

Qua leveldesign zijn geheimen doorgaans ook uit den boze omdat "slechts een beperkt aantal spelers die content zal ervaren", en dan is dat slecht besteed geld volgens de ontwikkelaars. Dat is dan weer één van de nadelen van veel playtesten, spellen worden ontwikkeld voor grootste gemene deler, en je weet wat dat doet met het niveau.

Er mogen ook nooit spelers gefrustreerd raken, dus verrassingen en uitdagingen mogen ook niet. Dat was bijvoorbeeld de reden dat ze bij Team Fortress 2 granaten er hebben uit gezwierd. Wat niet wil zeggen dat ik dat een slechte beslissing vond noodzakelijk, is gewoon een anecdote ter ondersteuning van de redeneringswijze bij moderne spelontwikkeling.
Ziet er prima uit
Ah, dacht nog dat dit verhaal afgelopen was, maar nee....
Ik snap niet dat duke nukem nog altijd zo'n "waardevolle" naam is. De hoofdgeneratie gamers (jonkies tegenwoordig) zegt het toch niet veel meer, en voor de oudere generatie is het ook niet echt interessant meer lijkt me omdat die al veel minder geinteresseerd zijn in dit soort games.


Daar komt ook bij dat de game zelf gewoon veranderd door de graphics. Duke3d vond ik leuk omdat het lekker simpel was en grappig was. Als ik de beelden die nu naar buiten komen bekijk, is het gewoon een game als quake4.. Niets meer niets minder.
Klopt het is ook een beetje over-rated.. maar dat komt vooral omdat Duke3d in die tijd gewoon een van de beste spellen was (qua FPS genre dan) en mensen denken dus dat de opvolger ook zo vernieuwend is dan het toendertijd was.
Klopt. Toendertijd voegde duke3d een hoop toe (met name ook humor) wat we daarvoor nog niet zo in games hadden gezien. Vandaag de dag is dat vrij standaard en zal het een stuk minder verkopen.

Ik denk ook dat dat een van de redenen is waarom de ontwikkeling zo lang duurt. Ze beginnen er aan, maar komen er waarschijnlijk keer op keer achter dat het gewoon niet hetzelfde is, en dat ze zich eigenlijk niet meer kunnen onderscheiden van de andere games.
Ik kan me eigenlijk niet zo direct een game voor de geest halen waar de humor een kernelement is... toch al zeker niet PC, op consoles voor kinderen zal het er vast wat leutiger aan toe gaan. Mijns inziens is dit genre van humor toch zo ongeveer uitgestorven. De snedige stoere oneliners van tegenwoordig zijn serieuzer bedoeld, je moet ze eerder als "cool" dan als "grappig" bestempelen. En humor is tegenwoordig meer iets om tijdelijk de sfeer even te verlichten na een dramatisch moment dan een basis van het spel. Ik denk nu aan Half-Life 2, heeft ook grappige momenten, maar dat is iets heel anders.

Vroeger had je nog veel van die adventures zoals Monkey Island, Leisure Suit Larry en games als Giant en MDK die echt grappig waren...

Misschien loop ik alle dijenkletsers mis, als iemand dan even mijn punt wil weerleggen kan ik die gelijk aan mijn verlanglijstje toevoegen. De laatste grappige games die ik heb aangeschaft zijn denk ik de Sam & Max seizoenen.

Over je laatste punt "ze beginnen er aan maar komen er telkens achter dat het niet hetzelfde is", als dat waar is dan vind ik dat een zeer respectabele attittude, want de meeste opvolgers die ik nu zie verschijnen volgen eerder trends in het genre om "vernieuwing" te brengen bij de oude formule dan te trachten de essentie van de oude formule te vatten en daar iets nieuws uit te destilleren, of al gewoon een geslaagde "meer van hetzelfde" uit te brengen (zou ik al heel blij mee zijn).
Command and Conquer Red Alert 3
Battlefield Bad Company (kweenie of deze ook op de PC is)
World of Warcraft (Kan heel grappig zijn, beetje droog misschien)
Left 4 Dead

Kan ik zo 1,2,3 opnoemen.
En wat je opnoemt wou je vergelijken met Duke Nukem??
Deze blijven mijlenver achter qua humor.
Komen in de verste verten niet in de buurt.
Duke heeft tevens veel verborgen humor die vaak een link had met de actualiteit.

Verder kogelgaten die bleven, lijken die bleven liggen, bloedvlekken bleven...
Onvergetelijke one-liners...

Geen enkele game kan zich, in mijn ogen, vergelijken met Duke Nukem.
Komen niet in de buurt....
Grafisch zijn te tegenwoordig allemaal ok maar de gameplay is hetzelfde.
En ze missen allemaam humor.
In ieder zoals deze prominent in Duke aanwezig was.

Ik heb tig keren Duke gespeeld, vanaf het allereerste begin, en speel deze zelfs nu nog elke 2 jaar wel een keer in sp mode...:)
(ook nog wel eens online!)

Blijft in mijn ogen de beste game ever!
Grafisch zijn er nu natuurlijk beteren maar voor de rest... allemaal wannabees en van hetzelfde laken een pak.

Ik hoop dat DNF alsnog doorgang gaat vinden.
Ik zit al vanaf het begin met smart te wachten..:)

Ik vind de trailers er prima uitzien!
Goeie graphics en motion.

Duke Forever!

Hanzl "een 45 jaar oude gamer"....
vernieuwend waser toen niet veel van volgens mij? 't was vooral een spectaculaire rampage door een vage wereld vol grappen grollen en actie.
Als ik dit filmpje zo eens bekijk, dan was DNF dat ook wer geworden - en dat had me best tof geleken :+
Niet vernieuwend? Het was eerste fps met freelook, waardoor je met muis en toetsenbord moest spelen, het eerste spel met multi etage levels, dat was er voorheen allemaal nog niet.

Mensen die zeggen dat D3D niet vernieuwend was weten echt niet waarover ze praten.

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 12 mei 2009 09:32]

Multi-etage levels? Je kon nog steeds niet over een brug en onder een brug doorlopen, het was een soort 2.5D waar elke x,y vector maar één hoogte kon hebben net als bij DooM (waar inderdaad nog geen freelook was), voor 3D was het wachten op Quake.

Dat terzijde deed dat niets af aan het spelplezier! Iedereen die het spel ooit gespeeld heeft kan nog altijd the Duke citeren.

Verduidelinking voor de posters hieronder:

To resolve the problem of not having balconies or bridges that the player can walk over or under, instead special objects are used by the Build engine that are not actually part of the flat 2D map design. Instead they are a special type of decorative sprite inserted into the world, similar to the breakable cameras, flowerpots, and lights. These special large sprites allow the player to walk over the object and under it as if it were an actual part of the map, to create the illusion of a true 3D space. However, these special objects have a highly restricted shape, typically as a perfectly square or rectangular non-sloping structure, greatly limiting their usefulness in the map design to simple bridges, balconies, or exposed rectangular air ducts.

Met andere woorden, soms zie je wel iets maar het is geen 3D, je kan niet van de brug springen en er dan onderdoor lopen maar het spel geeft je wel de kans om beide te doen in een ander stuk van de map waarbij het lijkt alsof je op dezelfde plaats bent.

[Reactie gewijzigd door StGermain op 11 mei 2009 22:13]

Er was wel een soort semi multi-etage. Dit doormiddel van sprites. Zie bijvoorbeeld het eerste level van de eerste episode (Hollywood Holocaust, als ik me zo niet vergis).

Vlak voor het einde van dat level loop je ook over een brug.

Heb zelf toendertijd toch aardig wat levels gemaakt voor duke met Build. En je kon er stiekem toch best veel mee.

Daarnaast kon je als ik me goed herrinner toch een level maken waarbij kamers boven elkaar zaten. Maar dit weet ik niet 100% zeker meer, is allang geleden. Daarvoor zou ik build nog een keer moeten opstarten
In het eerste level loop je toch echt onder een brug door, waar je later overheen moet om bij de button te komen om het level af te ronden.
En zo zijn er ook genoeg tunnels en secrets die op dergelijke manieren verwerkt zitten in de game.
Multi-etage levels? Je kon nog steeds niet over een brug en onder een brug doorlopen, het was een soort 2.5D waar elke x,y vector maar één hoogte kon hebben net als bij DooM (waar inderdaad nog geen freelook was), voor 3D was het wachten op Quake.
Je weet echt niet waarover je praat. Het spel zat vol met bruggen waar je onderdoor kon lopen.
Maar die bruggen waren niet echt deel van het level design, maar losse objecten binnen het level. Het level zelf was 2D :)
Volgens mij was de eerste shooter met mouse-look en multi etage levels Dark Forces van Lucas arts. Die game kwam toch echt een goed jaar eerder uit dan duke 3d en had daarnaast ook een uitgebreider verhaal. Daarnaast zijn de meeste oneliners van duke gejat uit de verschillende 'Evil Dead' films.

Nu was duke 3d nog steeds wel een game die voldoende vernieuwingen heeft meegebracht, qua combinatie van humor, level ontwerp, geluidsweergave e.d., maar de vernieuwingen en de one-liners waren er toch echt wel voor duke 3d.

[Reactie gewijzigd door Zarkov op 12 mei 2009 11:46]

Sorrie hoor maar de eerste "echte" 3D game die ik mij kan herinneren is Ultima Underworld 1.

Correct me if I'm wrong. ;)
Het gaat niet altijd om vernieuwend en graphics maar ook om speelplezier en dat was er volop met Duke. Je hebt ook een highres versie van de oude DukeNukem3D, ik heb hem laast nog weer gespeeld en vond hem nog steeds leuk.

Ik ben 34 (12 jaar ouder dan jij) en val dus kennelijk onder de oudere generatie. Waarom zou mijn generatie niet meer geinteresseerd zijn in dit soort spellen? Ik vind juist spellen als Crysis of UT3 minder leuk omdat het qua hardware heel veeleisend is maar qua gameplay m.i. weinig nieuws biedt.
qua hardware veeleisend valt nog wel mee maar de gameplay van UT3 is gewoon belabberd. Crysis is niet meer dan het geworden is eye candy. UT > UT3 Het ziet er misschien niet super uit maar speelt 10x beter. Ik zie UT3 ook letterlijk alleen maar als een techdemo van de engine het mist elke vorm van liefde imo.

En ja the Duke is nog steeds goed en vandaag de dag is er nog steeds een markt voor. Groter dan de meeste denken. Het is alleen dat men de titel Duke Nukem Forever moeten droppen en gewoon een andere duke titel moet verzinnen. De titels zelf is belachelijk geworden. De gedachte achter de game allerminst. Of wil iedereen opeens zeggen dat Serious Sam geen groot gat opvulde en zelfs verder ging met zijn coop story play.
Ik ben 21 en heb toch heel erg goede ervaringen met Duke... het is toch 1 van de eerst FPS spellen die ik kon en mocht spelen en het gevoel dat je daarbij kreeg was super!

Dus ik wil wel eens weten welke jongere generatie er bedoeld wordt.... de jongetjes van 16 die van de wet wel bier mogen kopen alleen van papa en mama niet?

Als er een nieuw deel van duke komt wil ik hem 100% zeker spelen, het liefst op mijn ps3 maar wanneer het een pc only game wordt probeer ik hem toch op mijn lappie!

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 11 mei 2009 14:46]

Een spel met blote vrouwen, veel geweld en cliché one-liners verkoopt goed bij elke generatie pubers. Het blijft een meesterlijk concept dat zich in het verleden bewezen heeft.
Ik denk dat het spel wel wat op gaat leveren.
Wat ik me afvraag, als dit spel al 12 jaar in ontwikkeling is, heeft men dan de onderliggende engine al niet tig keer moeten aanpassen? Ik kan me niet voorstellen dat men toen al uitging van hardware en mogelijkheden die vandaag pas beschikbaar zijn?
Ja, ze hebben dacht ik al 4 keer de engine verwisseld.
Klopt, ze zijn begonnen met de Quake 2 engine als ik me niet vergis, als ze het nu nog uit willen brengen met die engine lachen ze het spel hard uit :P
Jij hebt het hele zaakje nooit gevolgd, neem ik aan? :)

Men is ooit begonnen op de Quake II-engine, daarna overgeschakeld naar de Unreal-engine, daarna naar een nieuwere versie van die engine, daarna de Q3-engine, en daarna schijnen ze zelfs een eigen engine te hebben ontwikkeld.
Volgens mij is de huidige engine nog steeds van Unreal, maar hebben ze zo'n beetje alles herschreven. Behalve de net-code en wat andere kleine dingen.
Ik dacht dat ook, maar in de voorbije dagen veel over het faillissement gelezen en daar werd toch hier en daar het schrijven van een eigen engine in vermeld.
Here you go, Unreal Engine 2 (heavily-modified).
Dus wel unreal engine maar veel veranderd. Dus kun je ook spreken van gejatte zelf ontworpen engine:P
Ik heb het nog even opgezocht en heb het van hier: http://duke.a-13.net/
In 2002, 3D Realms hired new programmers, and decided instead of switching to another 3D engine, they would just develop their own, making this the fourth engine change since the initial announcement of the game.
Dit was blijkbaar na de update van de Unreal Engine en voor de overstap naar de Q3-engine.
Ziet er goed uit, alleen nog veeeeeel werk (schaduws enzo)
Als je 15 jaar nodig gehad hebt voor dit eind product, dan zou ik ook de stekker eruit getrokken hebben.
lol, dat hebben ze bij Windows toch ook niet gedaan :P
Omdat er geen enkele losstaande windows versie is geweest die zo lang in ontwikkeling is geweest.
15 jaar is inderdaad ff'ing lang.

In dezelfde tijd is de hele Grand Theft Auto-franchise (bestaande uit 8 volledige games die stuk voor stuk goed verkochten) uit de grond gestampt.
Er ooit aan gedacht dat aan andere spellen misschien niet lang genoeg ontwikkeld is? :)

Ik wil maar zeggen, als het geld er is, de wil en motivatie er is, en de interesse er is, hoe kan je dan zeggen dat iets te lang is?

Ik ben echt wel benieuwd naar de precieze reden dat het nu toch nog overkop is gegaan. Anders vond ik het een knap staaltje doorzettingsvermogen.

Als je vind dat het te lang duurt is dat meer van ongeduldig zijn, maar dat is alleen maar een goed teken want dan ben je geinteresseerd.
Vooral de footbalstadion battle roept herinneringen bij me op. Volgens mij heb ik zoiets al gespeeld in 1996 :+ . Ziet er grafisch zeker wel oke uit. Hopelijk koopt Epic Games de naam op en bakken zij een nieuw spel op de Unreal 3 Engine. Toch ben ik van mening dat deze game het niet zo goed zal gaan doen aangezien Duke iets is van 13 jaar geleden....

[Reactie gewijzigd door Laurens11 op 13 mei 2009 09:16]

1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013