Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 26, views: 9.524 •

Het Nederlandse Triumph Studios is bijna klaar met Overlord II. Het spel verschijnt op 26 juni voor pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Een nieuwe Overlord heeft in dit tweede deel nog steeds de Minions bij zich om het vuile werk op te knappen.

Uitgever Codemasters brengt op 26 juni alle drie de versies van actiespel Overlord II op de markt. De Nederlandse ontwikkelaar Triumph Studios heeft voor dit tweede deel alle versies zelf ontwikkeld. Bij voorganger Overlord, dat in 2007 verscheen, werden alleen de versie voor pc en Xbox 360 in Delft gemaakt. Het omzetten van de game naar PlayStation 3 werd uitbesteed. Triumph heeft voor Overlord II gebruik gemaakt van een opgevoerde versie van de eigen engine die het voor het eerste deel ontwikkelde.

Overlord II heeft een nieuwe hoofdpersoon, die als klein jongetje aan zijn criminele carrière begint, maar zich al snel ontwikkeld tot een volwaardige opvolger van de oude Overlord. De nieuwe Overlord heeft opnieuw hulp van vier verschillende soorten Minions, net als in het voorgaande deel. Elk type Minion heeft nu echter een beest waar het op kan rijden, wat de mogelijkheden van de Minions vergroot. Ook de mogelijkheden van de Overlord zijn iets aangepast. Vooral de manier waarop hij zijn magische krachten inzet is anders dan in het eerste deel. Het verhaal en de dialogen voor het spel zijn opnieuw verzorgd door Rhianna Pratchett. Naast Overlord II zijn ook Overlord Dark Legend en Overlord Minions in de maak. Beide games worden, onder supervisie van Triumph, gemaakt door het Engelse Climax en zouden later dit jaar op de markt moeten komen.

Reacties (26)

mogen ze wel wat doen aan de popup zeg....
voor de rest ziet het er wel leuk uit maar dat is echt storend.

verder 1 was wel leuk. maar ik denk dat ik deze oversla.
ben bang dat hij te gerushed is na het succes van het eerste deel

[Reactie gewijzigd door freaq op 1 mei 2009 15:18]

Welke popup? Waar heb je het over?

Enneuh.. je bent bang dat hij gerushed is. Waarom denk je dat.

Zover wat ik in de trailer ziet ziet er wel grappig uit. Ik wacht verder eerst de eventuele demo of previews af voordat ik er een mening over vorm.
Hij bedoelt denk ik dat je in de verte ziet hoe de scenery wordt opgebouwd.
Te gehaast? We leven inmiddels in 2009, Overlord I is in 2007 uitgekomen en de expansie Raising Hell in 2008. Moet kunnen :).

Kreeg trouwens geen popup, zal vast door mijn FF instellingen komen. Lijkt mij sterk dat zoiets in andere browsers ook niet in te stellen is (voor als je geen FF gebruikt).
ik doelde inderdaad op de popup van scenery in de game.

ps nu je het zegt. kreeg net wel een popup van bravia...
best hatelijk
Dat euvel vind ik ook in Wow terug. Ligt erg aan de serverload maar soms loop je 1cm naar voren (figuurlijk) en dan zie je opeens hordes NPC's.
Dat heet popping, een popup is een windowtje oid dat ineens tevoorschijn komt, zoals tijdens het browsen ;)
Dat wordt weer kneiterhard komisch raggen met je minions :D Geniaal spel, jammer dat ik niet verder kwam bij de woestijn level door een fout. Niet meer geprobeerd daarna.
Deel 1 was erg goed en erg komisch, ga deze zeker ook weer spelen. We moeten de Nederlandse ontwikkelaars steunen, toch?
Steunen doe je door het te kopen, niet door het te spelen. Het zal ze een worst wezen of je het ook daadwerkelijk speelt :)
Financieel door het te kopen, maar als game developer zou ik veel meer tevreden worden van mensen die het ook spelen en er dan positief commentaar over geven :) Als game developer blijf je toch ook een grafisch artiest.
Ik heb deel 1 niet gekocht, maar hier op Tweakers gewonnen toen. :D :D
Had ik dat niet dan had ik het zeker gekocht, want het is een heel goed spel (speel het nog steeds).
Dus deel 2 zal ik zeker kopen!
Ik ga dit tweede deel zeer zeker spelen.

Ten eerste omdat ik als Nederlander natuurlijk weer chauvinistisch trots ben dat ons kleine kikkerlandje in de grote spellenwereld weer met een nieuwe kaskraker vertegenwoordigd wordt. Andere zeer creatieve en succesvolle games waaronder Killzone 2 en Swords & Soldiers natuurlijk niet vergeten... Daarbij wil ik Triumph graag een klein beetje financiŽle steun geven doormiddel van mijn aankopen...

Ten tweede is Overlord een geniaal grappig spelletje. Ik heb echt met een brede glimlach het eerste deel gespeeld, en vindt het knap dat ze dood en verderf op zo'n manier in een onschuldig jasje hebben gestopt. De minions doen me denken aan Gremlins (wat natuurlijk ook weer een stukje nostalgie naar boven brengt) en de voice-overs zijn geweldig. Ik hoop dat ze met dit tweede deel zichzelf overtreffen, zo niet dan hebben ze in ieder geval weer 40 ekkies om te beginnen aan een nieuwe kaskrakert... ;)
Ik vond het spel ook heel snel repetitief worden en gaan vervelen, daarnaast vond ik de besturing heel irritant werken en daardoor moest ik regelmatig overnieuw beginnen omdat er iets compleet mis ging. :(

Ik ben bang dat dit meer van het zelfde is en dus voor mij geen aanrader is.
Ik vond het eerste deel echt geweldig en verheug me dan ook op dit deel! Wel hoop ik dat de framerates wat hoger zijn, want soms zag het er niet uit.
Graphics doen mij denken aan Age of Conan op een of andere manier, vooral het gras, zelfde engine?

Voor de rest ziet het er goed uit, ik heb 1 niet gespeeld, toch maar eens proberen.
staat in het artikel : Triumph heeft voor Overlord II gebruik gemaakt van een opgevoerde versie van de eigen engine die het voor het eerste deel ontwikkelde.
trouwens age of conan is van Funcom dus 2 verschillende ontwikkelaars... zou toch denken dat het 2 verschillende engines zijn
staat in het artikel : Triumph heeft voor Overlord II gebruik gemaakt van een opgevoerde versie van de eigen engine die het voor het eerste deel ontwikkelde.
trouwens age of conan is van Funcom dus 2 verschillende ontwikkelaars... zou toch denken dat het 2 verschillende engines zijn.
Wat niet per se betekend dat de games niet op dezelfde engine zijn gebouwd.

Kijk anders naar de Unreal Engine. Die is ook door verschillende games van verschillende uitgevers en zelfs op verschillende platformen gebruikt.

Zolang je een licentie hebt op de engine mag je er dus gewoon gebruik van maken.
Als ik het door jou aangehaalde stukje tekst lees, zou ik eerder denken dat Triumph een eigen engine heeft gebouwd en die heeft verbeterd.
Ziet er wel grappig uit met een mob slopende gastjes opstap

maar de graphics mogen wel een update hebben dat kan tegenwoordig toch een stuk beter lijkt me
Het blijft wel een cartoony stijl wat ervoor zorgt dat al teveel detail ook niet alles is. Bovendien vind ik het er best goed uit zien. En als ze geen Unreal 3 graphics gebruiken, kan dat alleen maar ten goede zijn aan de grootte van de spelwereld. :) Hoop dat er dit keer wel een in game map van is.

[Reactie gewijzigd door JohnAD op 2 mei 2009 22:01]

deel 1 was echt geniaal !
ik hoop dat ze de graphics nog wel een btje oppoetsen want wat ik nu in het filmpje zie lijkt bijna exact overlord 1 (en ja ik weet dat het dezelfde engine is)

voor de rest blijf ik het hele concept overlord geniaal vinden en ga ik deze game ook zeker weten weer spelen

[offtopic]
en waar blijft nou dat spel dat je met tienduizend mensen in een map kan en kan kiezen uit een barbaar met een knots of een ridder met een zwaard?
Het eerste deel was vermakelijk, maar frustrerend. Toen ik tegen het einde nog steeds met 20 minions rondliep omdat ik nergens minion stones kon vinden en dus overal in elkaar werd gemept, heb ik het spel maar gelaten voor wat het is. Als ze de minpuntjes van het eerste deel (besturing, camera) hebben aangepakt dan zal deze opvolger zeker hoge ogen gaan gooien.

Mocht iemand trouwens weten waar ik een guide van alle minion stones kan vinden dan hoor ik dat graag.
Ik had anders HE LE MAAL geen last van de punten die jij noemt! De camera was niet magisch maar hij deed wel wat je wou (zoals bij elk ander spel zegmaar), de besturing kwam weer rustig neer op wasd en muis. Ik weet niet meer hoeveel minions ik op het einde had maar het was zeker leuk.

wat ik wel miste was een manier om het dorp te vernietigen, die idioten bleven maar terugspawnen! (ofwel een manier om de wereld op te bouwen en te vernietigen, maar dat is een beetje buiten de scope van de game)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013