Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 35, views: 9.799 •

Broken Steel, de derde uitbreiding voor rollenspel Fallout 3, verschijnt op 5 mei voor de pc en de Xbox 360. Wie de uitbreiding wil spelen, dient de verhaallijn van Fallout 3 uitgespeeld te hebben. Spelers kunnen met de uitbreiding doorspelen tot level 30.

Fallout 3Op 5 mei verschijnt Broken Steel, het derde uitbreidingspakket voor het rollenspel Fallout 3 van ontwikkelaar Bethesda Softworks. De software gaat 800 Microsoft Points kosten, wat neerkomt op ongeveer 10 euro. Broken Steel verschijnt zowel voor de pc-versie als voor de Xbox 360-versie van het spel. Net als bij de vorige twee uitbreidingen, The Pitt en Operation: Anchorage, wordt de PlayStation 3 overgeslagen. De nieuwe uitbreiding gaat verder waar de verhaallijn van Fallout 3 ophoudt, dus die moet wel uitgespeeld zijn om van de uitbreiding te kunnen genieten. Verder wordt het maximaal haalbare level met Broken Steel verhoogd van 20 naar 30.

In het verhaal van Broken Steel wordt het einde van Fallout 3 ongedaan gemaakt. De uitbreiding start twee weken na het einde van het originele spel. De speler wordt wakker in de Citadel en kan dan nieuwe avonturen beleven in het Capital Wasteland, waarin de Brotherhood of Steel en de Enclave het opnieuw tegen elkaar opnemen. Naast deze hoofdverhaallijn zijn er ook weer tientallen aanvullende missies te doen, zo meldt Bethesda.

Reacties (35)

vet :) gewoon verder in de eigen stad e.d. zonder dat je ergens naar toe reist. Dat viel me een beetje tegen van de vorige 2 uitbreidingen, daarbij had ik toch het idee dat het er niet echt bijhoorde.
vet :) gewoon verder in de eigen stad e.d. zonder dat je ergens naar toe reist. Dat viel me een beetje tegen van de vorige 2 uitbreidingen, daarbij had ik toch het idee dat het er niet echt bijhoorde.
The Pitt past naar mijn mening toch echt in het Fallout universum. En Operation Anchorage was meer een geschiedenisles (met een licht vertekende geschiedenis, zoals de simulator het geeft).

Wat ik wel mooi vond van The Pitt was dat je de uitbreiding als goede of slechte karakter kan spelen en toch voor verschillende endings kan kiezen. In beide endings zit wel iets van 'goed' en 'kwaad'. De situatie in The Pitt (Pittsburgh) is namelijk niet helemaal zoals het lijkt wanneer je er voor het eerst aankomt..

Het zal mij benieuwen hoe het verhaal afloopt. Alles van Fallout 3 is eigenlijk goed, behalve de rode draad van het verhaal. Die is redelijk tot matig. Gelukkig stoort dit niet: net als veel spellen van Bethesda gaat het soms juist niet om de rode draad in een spel, maar om een grote wereld met veel vrijheid over wat je waar, wanneer, hoe en eventueel met wie gaat doen. :)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 21 april 2009 17:31]

Het was een wereldspel maar had voor mij geen herspeelwaarde. Ik zou deze uitbreiding wel willen hebben maar ik weiger via de Live Marketplace points te kopen ipv meteen via ideal of paypal af te rekenen.
Eindelijk de DLC die echt de moeite waard is van FO3. Die vorige 2 waren meer appetizers vind ik :)

Net als met The Lost and Damned voor GTA zijn dit soort uitbreidingen echt een leuke toevoeging op het spel en verlengen de speelduur van het spel behoorlijk!

Zitten er ook nieuwe achievements in voor de 360 versie?
..Todd Howard released on January 30th that Broken Steel will have six achievements worth 150 points...
Volgens de Fallout wiki wel ja :) .
Hopelijk brengen ze, net zoals ze gedaan hebben bij Oblivion, naderhand de 3 DLC tezamen uit op een DVD'tje. Dan koop ik hem zeker.
Geen bethesda game meer voor mij, ben erg teleurgesteld dat ze de uitbreidingen niet voor de ps3 uitbrengen.
Misschien heeft dat juist met het distributie systeem te maken. Laten we eerlijk zijn, Microsoft zal geen downloads op de PS3 aanbieden *wink*

Maargoed, misschien is het ook wel iets heel anders.
Geen bethesda game meer voor mij, ben erg teleurgesteld dat ze de uitbreidingen niet voor de ps3 uitbrengen.
Er zijn ook ontwikkelaars die een spel alleen voor de Xbox 360 en Playstation 3 uitbrengen. Dan hoor je bijna niemand klagen. Echter, wanneer een ontwikkelaar besluit om de uitbreidingen voor een spel voor één van de twee consoles en voor de PC uit te laten brengen, schreeuwen veel mensen moord en brand.

Ben blij dat ik (PC gamer) nu eens wordt voorgetrokken in plaats van alleen maar die consoles. :P

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 21 april 2009 17:56]

Vind het toch een rare situatie, het spel word wel uitgebracht op de PS3 maar de uitbreidingen niet. Kan me de teleurstelling van de mensen met een ps3 wel voorstellen. Eigenlijk kan ik maar 1 reden bedenken waarom ze dit doen, Bethesda ligt in de clinch met sony over de betalingen van de DLC.
Nee; Bethesda heeft aangegeven dat ontwikkelen voor de PS3 teveel moeite (en vooral koste) met zich meebracht en hebben daardom besloten om de DLC niet voor de PS3 te programmeren
Grijns, eindelijk een patch voor de grootste fout in het spel :D"

Voor degenen, die het spel niet kenden: het spel was abrupt uitgespeeld, als je nauwelijks ging rondlopen, maar alleen de storyline volgde, waarnaar je niet meer verder kon spelen.
Dan had je het spel uitgespeeld, terwijl je maar een fractie van de wereld gezien had.
Ja dat spel is juist bedoeld om rond te lopen en van alles op eigen houtje te doen. Dat verhaal is maar een soort rode draad. Ik heb alle missies gedaan, alle plaatsen bezocht en alle bobbleheads gevonden en dan ben je zo een paar honderd uur verder. Zo krijg je ook veel meer verdieping in wat er allemaal gebeurd is. Je moet het spel niet spelen als een lineaire shooter waar je alleen maar een route kan volgen en verder nergens heen kan.

Ook in veel van die computer terminals zitten flarden verhalen van wat er allemaal precies gebeurd is.

Ik ben normaal zo'n lineaire shooterspeler, maar zo'n rpg/shooter als dit vind ik echt geweldig.
Dat vond ik juist zo vervelend... Als ik een spel met verhaal speel merk ik vaak dat ik dat verhaal alleen maar meekrijg als ik moeite doe om me erin in te leven, en dat doe ik dan dus ook. Op het moment dat "mijn vader" vermist is, ga ik niet op m'n dooie akkertje het landschap verkennen... ik wil weten waar hij is en snel!

Dan vind je hem uiteindelijk en krijg je te horen dat zijn project, waar hij zijn leven lang aan gewerkt heeft, op het punt staat om te voltooien... natuurlijk ga ik dan niet op zoek naar andere vaults omdat daar misschien ook iets grappigs is. Ik wil dat project helpen! Dan komt er nog eens een complete oorlog en een wraak etc etc.

Kortom, als je het verhaal volgt en braaf doet wat gesuggereerd word dan word het wel een redelijk lineaire shooter, en ben je er ook in 4-5 uurtjes doorheen. Dat je dan vervolgens niet de optie krijgt om dan eindelijk maar eens de rest te bekijken was dan ook erg naar.

Beetje tegenovergesteld van oblivion, waar ik de moeite nam maar het me niet lukte om enigzins intresse in het hoofdverhaal op te wekken.
Er zijn ook ontwikkelaars die een spel alleen voor de Xbox 360 en Playstation 3 uitbrengen. Dan hoor je bijna niemand klagen. Echter, wanneer een ontwikkelaar besluit om de uitbreidingen voor een spel voor één van de twee consoles en voor de PC uit te laten brengen, schreeuwen veel mensen moord en brand.

Ben blij dat ik (PC gamer) nu eens wordt voorgetrokken in plaats van alleen maar die consoles.
Ja vind je het logisch. De game is uitgekomen voor de PS3 waar ik hem heb grijs gespeeld. En dan doodleuk de uitbreidingen laten zitten onder het mom van 'moeilijk programmeerbaar'.
Geklaag is volledig terecht.
"Geklaag is volledig terecht."

Niet dus, want er is ruim van te voren gemeld dat de DLC niet op de PS3 uit zou komen.
Kan ik eindelijk weer verder met FO3. :) Sowieso gaaf dat je tot 30 kan en dat je voor deze dlc niet weg hoeft te reizen. + nog wat side quests!

Nou nou wat gaan mensen hier weer plezier van hebben. ;)
Inderdaad, heb hem eigenlijk in de kast gestopt nadat ik het grootste gedeelte had gedaan. Nu je inderdaad verder gaat na je 'laatste daad', kan je ook weer de quests die nog open stonden oppakken.

Hoewel een paar niet meer te halen zijn, ik had nooit mijn Mesmetron moeten verkopen |:(

On a side note; ik vind het inderdaad wel raar dat de DLC niet voor de PS3 spelers beschikbaar komt. Het is toch een spel dat op alle 3 de computers aardig verkoopt (toch?) en op deze manier houd Bethesda de PS3 spelers tevreden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.