Hoofdcategorieën
Device Settings

'Release candidate Windows 7 verschijnt op 5 mei'

Door Willem de Moor, maandag 20 april 2009 08:45, views: 32.538

De laatste versie van Windows 7 voor het besturingssysteem naar de dvd-persen gaat, de release candidate, zou op 5 mei voor het publiek beschikbaar komen, blijkt uit een alweer verwijderde aankondiging van Microsoft.

Op een website van Microsofts Partner Program stond gedurende enige tijd afgelopen weekend een melding dat de release candidate van Windows 7 per direct beschikbaar was. Deze laatste ontwikkelversie van het besturingssysteem zou echter alleen voor selecte gebruikers met toegang tot MSDN of Technet beschikbaar zijn: een publieke versie van de release candidate zou volgens het bericht vanaf 5 mei te downloaden zijn. Dat zou stroken met een eerder bericht op Microsofts Technet, dat eveneens rap door Microsoft verwijderd werd.

Microsoft heeft de pagina echter spoorslags verwijderd en deze vervangen door de versie die al langer op de website te lezen was. Ook via MSDN of Technet is enkel de bèta-versie van Microsofts nieuwe besturingssysteem te downloaden: van een release candidate ontbreekt vooralsnog ieder spoor. De enige gebruikers die al toegang tot Windows 7 RC zouden hebben, zijn de grote oem-partners van Microsoft, zoals Dell en Siemens, zo meldt Ars Technica op basis van een bericht van Microsoft Online Concierge Chat.

Windows 7 RC

Volgende 09:47 Zotac werkt aan mini-itx-moederborden voor Atom en Ion
Vorige 17:12 Schmidt: 2009 wordt groot jaar voor Android
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Ik dacht dat de uiteindelijke versie in 2010 zou komen? Waarom zo'n groot gat tussen RC en dan?

Nee, de beta-clients verlopen in 2010, dat is iets anders ;)

De betas verlopen dit jaar in de zomer.

Op dat plaatje staat tochh echt: "Evaluation Copy, Expires 02.03.2010"

Dat is al een pre-releasecandidate.

De series 69xx waren pre-bèta, met als final beta build 7000.
Versies met de nummer in de 70xx waren al pre-RC, met als final RC build 7100.
RTM is de 71xx serie, met (waarschijnlijk) als final RTM build 7200.

De RC build is hoger dan build 7100, want Windows 7 build 7106 is al uitgelekt in het chinees, en dit is een pre-RC. http://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_Windows_7

Nee, 7106 is een RTM branch build. ;)

Ze hebben 2 vertakkingen gemaakt sinds 7076 (dacht ik). 7106 is eigenlijk 7076 met een ander naamplaatje eraan, en dus is de uitgelekte build 7077 is beter dan 7106. ;)

Wanneer de betaversie die je in je bezit hebt verloopt, hangt af van de versie.
Zo heb ik de build 7000 en die verloopt op 2 juni aanstaande.
Op de afbeelding hierboven is alweer een nieuwere build te zien en die heeft dus ook een nieuwe 'THT' datum meegekregen..

De release candidate die gaat verschijnen zal ook een nieuwe verloopdatum meekrijgen.

[Reactie gewijzigd door Lex2 op maandag 20 april 2009 09:26]


Ik draai build 7057 en die verloopt in februari 2010, er zit dus verschil in verloopdatum in de verschillende builds, zoals je zelf al vermoed.

De 7000 versie verloopt in augustus, de latere (leaks) die verlopen later.. in 2010 inderdaad.

Win7 heeft altijd op de planning gestaan voor eind 2009. MS gaat zeker niet de fout maken die het met Vista heeft gemaakt. Toen kwam het OS te laat voor de eindejaarsverkopen van de OEMs, De RTM zal wss dan ook voor de herfst zijn met een retail release in november of december.

als je de datums van vorige releases bekijkt, zijn ze met een RC in mei nog ruim op tijd om RTM te gaan in september => launch in oktober/begin november

Hmm 5 mei eindelijk bevrijd van Vista :p (grappig bedoeld ;))

xD heel scherp :P

maar dan heb je als beta testert nog wel mooi effe een jaartje gratis windows :)

Begint dat niet zo langzamerhand op te vallen?

Al die berichten die "per ongeluk" op de website komen te staan en dan weer verwijderen alsof het een fout was.

Is een goede manier om aandacht te krijgen voor het gene wat er in het bericht staat maar je moet er naar mijn mening geen gewoonte van maken.

Toch werkt het prima, iedere keer.
Er zijn gewoon van die dingen die leuk blijven, hoevaak ze ook al gebruikt zijn. En dit is er een van.

wat een goede zaak is want microsoft MOET van vista's imago af
hoe doe je dat? door een ander product te hypen

en dat lukt ze (gelukkig)


en het is nog een goed product er bij ook :P

ik kan niet wachten

Het geeft mensen blijkbaar het gevoel om bij een club van ingewijden te horen. het doet me denken aan een grap die ik ooit een keer heb gehoord:

Een vorbijganger ziet een boer hooi op een plank leggen waar de koeien maar net bij kunnen. Hij vraagt waarom de boer dat zo doet. Het antwoord: dit is oud hooi en als ik het gewoon voor ze neerleg eten ze het niet, maar als ik het hier neer leg denken ze dat ze het stelen en eten ze alles op.

Als ergens geheimzinnig over wordt gedaan gaan mensen speculeren en wordt er veel meer over gepraat dan wanneer er gewoon een zakelijke melding is.

Ik heb de Beta van 7 in actie gezien, en ik vind het vooralsnog erg op Windows Vista lijken. Tuurlijk heb ik de review gelezen en het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik denk dat ik voorlopig nog bij mijn Vista installatie, die na een keer opnieuw installeren (alle troep van Dell weggelaten dus ;) ) nog steeds enorm stabiel en snel draait.

Daarbij lijkt het opnieuw installeren van het OS me te veel werk met alle geinstalleerde applicaties. Er is wel een upgrade optie, maar die staat me niet zo aan omdat dan toch bestanden van Vista achterblijven en je dus niet kan zeggen dat de pc schoon is....

Precies, ik heb ook nooit problemen gehad met Vista64.

Al dat gezeur van mensen dat het zo sloom is en onstabiel, meestal is het gewoon hardware of onstabiele drivers die het veroorzaken. De meeste klachten komen ook van mensen die perse Vista willen terwijl ze bijv. een 2GHz singlecore met 1gig ram hebben.

En dan maar klagen dat het sloom is want XP was wel gewoon snel! 8)7

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik draai Vista als hoofd-OS met daarnaast Windows 7, en vers geïnstalleerd is Windows 7 toch een heel stuk sneller en responsiever dan een verse Vista.

Bij schone installatie van Vista gaat ie flink aan het indexeren, wat bij 7 niet meteen aanstaat.
Ik zou ook met Vista SP1 vergelijken en niet met Vista RTM.

met dat verschil dat windows 7 waarschijnlijk wel redelijk zal draaien op een 2ghz single core met 1 GB ram. (niet snel, maar wel vlot genoeg 2GB zou beter zijn natuurlijk maar cpu is prima)

edit@hellfury: vind ik wel. ik snap heel goed dat die mensen gewoon verwachten dat een 2ghz cpu en 1GB geheugen genoeg zou moeten zijn om een besturingssysteem te draaien, zelfs een nieuwe van microsoft (en de 2 jaar nieuwere windows 7 bewijst dat het ook kan).
en dus vind ik het niet zo gek dat mensen dan gaan klagen over vista.

[Reactie gewijzigd door Countess op maandag 20 april 2009 12:50]


Dat is de discussie waar je op reageert toch helemaal niet!?

Plankton heeft het erover dat VISTA traag is met 1 x 2Ghz CPU + 1GB RAM! Ik kan je zo nog wel een hele zwik OS's noemen die met deze configuratie wel goed werken, maar dat verandert niks aan het feit dat mensen Vista puur en alleen wilden hebben om het feit dat het nieuw was... Hetzelfde als dat mensen vista alleen afzeken omdat hun printer uit 1980 niet meer odnersteunt werd...

Precies!
Zo zat ik gister nog bij iemand te kloten omdat tie zijn draadloze internet werkend wou krijgen onder vista terwijl er helemaal geen drivers meer voor waren.
Hij had doodleuk de XP drivers geinstalleerd ( Want die werkten wel altijd op XP :X ) en kreeg dus bluescreens zo gauw hij in windows kwam. En maar roepen dat het een onstabiel OS was etc.

Maarja, dit gaat een beetje offtopic maar jullie snappen mijn punt nu wel denk ik ;)

[Reactie gewijzigd door plankton123 op maandag 20 april 2009 09:36]


Drivers installeren is zo 2001. Dat is niet iets waar je je als onwetende gebruiker bezig mee dient te houden imo.

2001? De release van XP dus, nou dan heb ik nieuws voor je met XP moet je ook in de meeste gevallen drivers installeren, zelfde geld voor Vista.

Windows 7 slaagd er redelijk in zelf zijn drivers te vinden (niet dat ik het altijd met zijn keuze eens ben maar dat is een 2e.)

@plankton123 Dus jij vind het normaal dat je met een XP driver het hele OS op zijn gat krijgt? Ik dus niet, zeker niet voor een lullige netwerkkaartdriver.
Dat is echt een grove schande, niet werken met die driver alla maar het hele OS op zijn gat vanwege een oudere bijna identiek aan de nieuwe driver?

Das belachelijk, then again ik denk dat dit een uitzondering is bij ietswat legacy achtige kaarten heb ik ook oudere drivers gebruikt en hooguit nog nooit problemen die je net beschrijft gekregen.

De manier van opvanging van dit soort foute drivers is idd een slechte eigenschap van Vista, maar om al die drivers nou 'bijna identiek' te noemen is wat overdreven...

En was het noemen van jaartallen niet heel erg 2008 :+

Tja, als hij een en ander heeft weten uit te schakelen om die drivers überhaupt te kunnen installeren, had ie ook kunnen weten dat het niet zou werken.

Hangt ook af van je processor. Ik kon prima werken met Vista op energiebesparende modus. 2x 800MHz (AMD Turion X2) met Single Channel 1GB was genoeg om prima te kunnen internetten in de tuin met de RTM versie.

dat kan ik bevestigen, ik heb de 7000 build op een celeron van 2.4 GHz gedraaid, (wel met 2GB RAM en een 9800 SE) en het is hardstikke soepel. (toch prefereer ik dan de pentium 4 HT, maar ik moest die celeron echt slopen!)

Ik heb een Windows 7 build 7068 zelfs geinstalleerd op een EEE PC van asus, met 900MHz, 1 GB RAM en 160 GB harddisk.. boven alle verwachtingen uit draaide het redelijk vlot en het was zeer stabiel ;) Ik heb hetzelfde eens geprobeerd met Windows Vista, maar dan is je laptopje haast onbruikbaar.

akkoord dat vista normale snelheid heeft op betere computers, maar de requirements om iets te spelen liggen toch ook een stuk hoger dan win7 alsk mij niet vergis
en dat omdat vista meer resources inpakt dan win7
persoonlijk zie ik geen reden (behalve omdat je dan alles terug moet instalere, dat is altijd kut) om niet up te graden naar win7 eens de eerste reviews, die waarschijnlijk goed gaan zijn als alles zo blijft gaan, uit zijn van het final product.
windows 7 gebruikt minder resources,heeft de zelfde functies als vista (of soms nog betere functies, hoorah nieuwe UAC), en veel meer

als iemand mij wil vertellen waarom je niet zou upgraden dan (alweer als het final product is gelijk de beta's) zou ik dat fijn vinden want ik snap er niks van waarom niet...

Daar ga ik helemaal in mee, ook ik ervaar de snelheid en degelijkheid van windows 7 boven dat van windows vista64. Natuurlijk werkt vista64 prima, maar windows 7 werkt voor mij net wat lekkerder.


Symantec Endpoint Security bv...


Inderdaad Symantec...... niet Symantec Norton....... das inderdaad speelgoed wat niet werkt.

En ook weer

veel is er wel veranderd sinds 2005 / 2007
In die tijd was norton een ramp - schijnt dat er verbetering doorgevoerd zijn die de traagheid tegen gaan
< niet geprobeerd, NOD32 is prima en niet zo duur >

Waar heb je dat voor nodig? Verreweg de meeste mensen hier in Nederland zitten met DSL achter een NAT router met firewall. Als jij een van de weinige mensen bent die zijn modem gebridged rechtstreeks in zijn pc heeft zitten, of een kabelmodem rechtstreeks in je pc hebt zitten kan ik me er iets bij indenken. Anders vreet zoiets alleen resources en voegt het niets toe.

Het enigste wat je dank nog nodig hebt is een virusscanner, en die zijn helemaal geen probleem om te vinden. Ook niet voor x64. Denk aan AVG of NOD.

Daar ben ik het helemaal mee eens... voor desktops thuis dan.

Als je met een laptop regelmatig op openbare (wifi) netwerken zit, kan het handig zijn.
Overigens vind ik dat de Windows firewall dan evengoed voldoende is.

Een firewall houd niet alleen kwaadwillende buiten maar zorgt er ook voor dat malware op je systeem niet naar huis kan bellen. Bij een degelijk firewall moet jij toestemming geven aan applicaties om gebruik te mogen maken van je netwerkverbinding.

na wat zoek en vergelijkwerk is avira voor mij de meest geschiktste. had geen problemen met 64bit en de inmiddels gepatchte driver bug met grote bestanden. AVG, NOD en dergleijke lieten de zaak crashen: Avira niet. Inmiddels de betaalde versie maar ook de gratis versie doet alles wa thet moet doen. Het is natuurlijk geen suite, maar de rest kan W7 zelf wel af ;)

Heb hier nog geen problemen gehad met nod32 (x64 versie) icm windows 7 x64.

Ik zeg Avira Antivir. De beste... punt uit.. Draait als een zonnetje op Vista EN Windows 7, zowel de x86 als de x64 versie.

[Reactie gewijzigd door LCP op maandag 20 april 2009 12:50]


je vergeet het belangrijkste: Hij is gratis!

Zijn er meerdere voor te vinden daarnaast is Windows 7 nu nog in beta stadia. Zodra Windows 7 er is zijn er genoeg internetsecurity suites op de markt.

[Reactie gewijzigd door MrBlueEyes op maandag 20 april 2009 09:06]


Joh, meen je. En hoe lang was Win7 nu ook echt al daadwerkelijk retail en uit?

AVG, was de eerste volledige suite die 64bit voor vista beschikbaar was, en werkt ook op 7

Deze laatste ontwikkelversie van het besturingssysteem zou echter alleen voor selecte gebruikers met toegang tot MSDN of Technet beschikbaar zijn: een publieke versie van de release candidate zou volgens het bericht vanaf 5 mei te downloaden zijn.
Dit is volgens verschillende mensen incorrect.
Op dit moment hebben geselecteerde Microsoft Partners toegang tot de RC. Mensen met een MSDN of Technet subscription krijgen toegang op 5 mei.
De publieke vrijgave van de RC volgt op 15 mei.

bron

[Reactie gewijzigd door EDIT op maandag 20 april 2009 09:11]


Volgens die bron weten ze het ook niet zeker ("mijn bronnen zeggen 5 mei, andere bronnen noemen 15 mei"). En als ik het uitgelekte screenshot bekijk, lees ik toch duidelijk:
Partners: if you have a subscription to MSDN or TechNet, you can download Windows 7 RC now. Otherwise, you can download Windows 7 RC starting May 5, 2009.

even gekeken en de url waarvan dit screenshot is geeft enkel beta informatie
zelfs als ik ingelogd ben met mijn (gold) partner inlog :

https://partner.microsoft...utions/windows/wiwindows7

Ik vraag me af wat het buildnummer van deze RC gaat worden. Ik draai nu zelf met build 7077, die staat gelijk aan 7106 maar dan met een freeze op de code (dus enkel bugfixes met het oog op de release candidate.

Ik ben benieuwd :)

Waarom is een buildnummer interessant voor jou?

Omdat als het buildnummer amper verschilt van de Beta-Client, dat zou betekenen dat er ook amper dingen zijn veranderd en het misschien makkelijker is om gewoon de beta te houden voor een jaartje.

[Reactie gewijzigd door plankton123 op maandag 20 april 2009 09:56]


Omdat het verdomd belangrijk is te weten welke build je gebruikt, als je een serieuze tester bent. Fairy's post is een hele interessante, want ik ben ook benieuwd welk buildnummer de RC krijgt. Met mij ook velen overigens.

Persoonlijk verwacht ik dat ze de RC een buildnummer van 7100 geven, aangezien ze daarmee mooi de 70xx reeks mee afsluiten. Verder dan 7100 gaan ze niet, aangezien dat
de rtm builds zijn.

Build 7077 staat gelijk aan 7107. ;)

Tippie mijner zijds. Win7 loop als een trein vergeleken met Vista. Alles loopt soepeler en sneller. Dit wordt een OS wat in mijn ogen Vista snel zal doen vergeten. Zo had Vista moeten zijn.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 09:47 Zotac werkt aan mini-itx-moederborden voor Atom en Ion
Vorige 17:12 Schmidt: 2009 wordt groot jaar voor Android
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011