Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 116, views: 24.291 •

George Broussard, directeur van ontwikkelaar 3D Realms, meldt op zijn Twitter-pagina dat zijn team een milestone heeft bereikt bij de ontwikkeling van Duke Nukem Forever. De studio moet nog 71 hobbels nemen voordat het spel klaar is.

George Broussard, oprichter en directeur van ontwikkelstudio 3D Realms, laat weten dat zijn team een milestone heeft bereikt bij de ontwikkeling van het schietspel Duke Nukem Forever. Waar de milestone uit bestaat vertelt Broussard er niet bij, maar wel laat hij weten dat nog 71 van de achthonderd tot negenhonderd 'taken' moeten worden volbracht voordat het spel klaar is. Als dat aantal slaat op de taken die 3D Realms aan het begin van het ontwikkeltraject had opgesteld, zou Duke Nukem Forever, dat al twaalf jaar in ontwikkeling is, over een jaar klaar kunnen zijn. Officieel is er over de verschijningsdatum van het spel echter nog steeds niets bekend.

Uitgevers leggen in hun contract met ontwikkelaars vaak milestones vast als middel om de voortgang van het traject te meten. Kennelijk werkt ook 3D Realms met het milestone-model, ondanks het lange ontwikkeltraject van het spel en de slechte relatie met uitgever Take-Two Interactive. Broussard heeft ook laten weten dat het team werkt aan 'milestone 24', waarvoor hij de beoogde achtergrondmuziek voor het spel heeft beluisterd en die van commentaar heeft voorzien.

Duke Nukem Forever - september 2008 Duke Nukem Forever - september 2008

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)

Reacties (116)

Reactiefilter:-1116096+115+26+30
1 2 3 ... 7
Don't get your hopes up! In het verleden hebben ze al vaker verklaard dat ze goed op weg waren, maar ondanks dat alles is het nog altijd niet af. Ik geloof hun woorden niet meer zo, pas als het in de winkel ligt.

En waarschijnlijk kan het na alle hype en verandering van teams, designs etc alleen maar tegenvallen helaas.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 16 april 2009 10:56]

Bij de twitter post staat trouwens niet eens dat het over duke nukem forever gaat. Die milestone zou over iets anders kunnen gaan...
Klopt, maar George is wel een van de leidende krachten achter DN. Het kan dus heel goed over DN gaan.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 16 april 2009 11:03]

Bij de twitter post staat trouwens niet eens dat het over duke nukem forever gaat. Die milestone zou over iets anders kunnen gaan...
Inderdaad. De titel van dit nieuwsartikel is misleidend.
Closing out a milestone this week. 71 more tasks to do and we started with probably 800-900. Been a good push. Next one starts Monday.
In het artikel staat niets over Duke Nukem Forever (of een ander project). De titel van dit nieuwsartikel had beter kunnen zijn: "3D Realms behaalt milestone", want we weten niet eens of het softwareontwikkel milestones zijn. Misschien is het wel een traject om problemen binnen het bedrijf op te lossen met betrekking tot processen, procedures...

Ach, T.net wilt ook meeliften op de anti-hype die DNF is. :+

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 april 2009 11:05]

Het lijkt mij wel dat het over Duke Nukem gaat,
kijk maar eens naar de avatar en achtergrond van z'n Twitter-pagina ;)
Het zou nogal vreemd als hij het zeg maar over een racegame heeft....

Duke Nukem 3D, uit 1996 is trouwens gratis te downloaden, de pc-versie kan je onderanderen hier te vinden. Er is ook een 'high-resolutionpack' voor, zodat de graphics er eum 'beter' uitzien ;)

Edit linkje verwijderd :)

[modbreak]note*
De source van DukeNukem3D is vrijgegeven dus deze reactie valt niet onder (abandon)warez.[/]

[Reactie gewijzigd door filenox op 16 april 2009 20:06]

[modbreak]note*
De source van DukeNukem3D is vrijgegeven dus deze reactie valt niet onder (abandon)warez.
Kixtart, de broncode van de engine is vrijgegeven, maar de content (=het spel zelf) niet. Duke Nukem 3D als spel is dus zeker (de PC versie, althans) abandonware.
The source code to the Duke Nukem 3D v1.5 executable, which uses the Build engine, was released as free software under the GPL on April 1, 2003. The game content remains under a proprietary license. The game was quickly ported by enthusiasts to modern OSes. As of 2007, these projects gave the game a second life in multiplayer games through the Internet and a growing community is still actively playing.
Al link je naar Wikipedia, neem dan op zijn minst de moeite om ook daadwerkelijk het stuk te lezen waar je naar linkt. ;(

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 april 2009 18:00]

"abandonware" bestaad niet, het is een excuus voor het schenden van auteursrecht. En zelfs als je van mening bent dat het bestaat is Duke3D geen abandonware want je kan het nog steeds kopen:

http://3drealms.stores.yahoo.net/duknuk3dated.html
http://www.gog.com/en/gamecard/duke_nukem_3d_atomic_edition
Ik denk dat je de term "abandonware" dan ook moet zien als iets waar de eigenaar niet meer mee bezig is. Er wordt dus niets meer voor ontwikkeld en de ondersteuning wordt ook stopgezet of geminimaliseerd.

Natuurlijk blijft hij wel de eigenaar van de software en heeft ook het copyright, maar geeft dit vrij zodat mensen die er mee willen hobbieën dat zonder problemen kunnen doen.
Ik had op verschillende sites gelezen dat de source van de game was vrijgegeven en daarom vrij downloadbaar was. Om die reden heb ik de wikipedia pagina zo te zien niet zo goed gelezen, want hier heb ik overheen gekeken, sorry :)

filenox heeft het linkje zelf al verwijderd nu en heeft contact opgenomen met 3drealms om te kijken hoe het nu zit, want er is wat tegenstrijdige informatie te vinden.
De broncode van de .EXE file is inderdaad vrijgegeven, maar het spel is geen abandonware: 3D Realms verkoopt DN3D nog altijd: zie http://www.3drealms.com/duke3d/index.html.
De Twitter post is ook verkeerd begrepen.
Heading home. Got some music for the game and commented. Have a couple more things to close out tomorrow for milestone. 24 is on!!!
"24 is on!!!" doelt op de TV serie "24", die hier in Amerika op Maandag uitzend op Fox.

En dus niet op "Broussard heeft ook laten weten dat het team werkt aan 'milestone 24'"

Waar hij op doelde is dat er 'morgen' (dat was dus afgelopen Dinsdag) een milestone zal worden afgesloten.
Closing out a milestone this week. 71 more tasks to do and we started with probably 800-900. Been a good push. Next one starts Monday.
Als je dat goed leest, komt het op neer dat ze een belangrijk milestone punt gaan bereiken deze week en volgende week Maandag (De 20ste) beginnen aan de volgende sessie. Dat kan betekenen dat alle 71 resterende taken onderdeel zijn van de volgende milestone en dat het produkt dan klaar is, of het is een gedeelte ervan.

Hoe dan ook, er kan absoluut geen indicatie gemaakt worden over de tijd die nog nodig is om het produkt af te maken, echter uit slim marketing oogpunt is de aankomende kerst verkoop natuurlijk een gigantische mogelijkheid. Met nog 7 maanden te gaan tot de Black Friday kerst verkoop van start gaat in Amerika, zou dat eventueel te doen zijn, maar 3D Realms gaat zich natuurlijk niet haasten om zo'n deadline te halen als het produkt niet klaar is. Na zoveel tijd kunnen ze het zich absoluut niet verooloven om een bijna ideaal spel op de markt te zetten.
Zelfs bij software als Windows zijn milestones niet nieuwswaardig genoeg om op T.net te verschijnen, maar van DNF wél. Dat zegt toch wel wat over hoe waanzinnig traag het nog steeds gaat.
In 1997 zag ik al de eerste screenshots verschijnen. We zijn inmiddels tig generaties videokaarten verder :+
What's your point? In 1995 zag ik de eerste screenshots van Prey. In 1997 zag ik de eerste screenshot van Max Payne.
Jij noemt games die dan ook al zijn uitgekomen, en die qua graphics dus niet kunnen concurreren met de huidige games.
Dus hoe zal dat met duken4ever uitpakken?
je kunt het natuurlijk ook zo stellen: ze kunnen nog altijd stoppen met de game. Uiteindelijk zal je toch blij zijn wanneer de game uit is, en dan zal je waarschijnlijk toch stoppen met klagen (of je blijft gewoon erg koppig, en blijft door klagen).

Ik zal het spel in ieder geval zeker kopen wanneer het uit is, en ik heb niets te klagen. Vooral omdat ik het zelf zeker niet beter zou kunnen doen dan 3D Realms.

Kortom: stop eens gewoon met dat stomme geklaag... iedereen weet inmiddels wel dat 3D Realms al heel lang iets op de baan heeft staan, maar hoe meer mensen klagen, hoe minder motivatie er voor de ontwikkelaars is. Je zou het zelf niet beter kunnen ;)
Ik ben heel benieuwd, het had zo mooi kunnen zijn (10 jaar geleden), maar als ze er nu echt werk in stoppen kan het nu natuurlijk alsnog geweldig worden! Wel jammer dat de herinneringen aan de oude Duke Nukem nu wel redelijk verdwenen zijn.
Nou nou.. 12jaar in ontwikkeling, en dan 71/800 milesstones !
Dat beloofd wat... hoop ik ;)

Zijn er veel mensen hier geinteresseerd in Duke Nukem Forever ?
Je bedoelt 729/800 milestones. Ze moeten er nog 71 doen....
Closing out a milestone this week. 71 more tasks to do and we started with probably 800-900. Been a good push. Next one starts Monday.
Ze zijn begonnen met 800-900 taken, dat wil niet zeggen dat er in de 12 jaar daarna er geen taak bij is gekomen. Theoretisch gezien zouden er best zoveel taken kunnen zijn dat het spel morgen al af is ;-)
Ehrm, ze moeten nog 71 van de 800-900 milestones, dus is dat 729/800 tot 829/900 als ratio wat al wel is volbracht. Ze zijn langzaam, maar zo langzaam... :+
(1-(829/900)) * 12 = ~0.95
Dus over bijna een jaar zou DNF zowaar uit kunnen komen...

(uh huh)
Wat een onzinnige opmerking... Hoe weet je nou dat je niet geïnteresseerd bent in iets waarvan nog niets bekend is? tenzij je natuurlijk überhaupt niet van games houdt.
Niets bekend? Je hebt wel bepaalde verwachtingen als je bekend bent met de voorgaande delen.Bovendien is het laaste deel van 13 jaar geleden en is de nieuwe game generatie (die een veel grotere groep omvat) niet zo bekend met dit spel. Ik heb 'm zelf ook ooit uit de budgetbak gevist.
Ik ben zeker geïnteresseerd. Ben benieuwd wat ze na 12 jaar hebben weten te produceren dus als deze eindelijk in de winkel komt ga ik hem zeker halen.
Lezen!!! er moeten er nog 71 ipv dat er 71 van de 800 gedaan zijn ;)

Ja denk van wel Duke Nukem was 'toen' erg heftig voor zijn tijd met hoeren en een hoop geweld
Zijn er veel mensen hier geinteresseerd in Duke Nukem Forever ?
Teurlijk, lijkt mij een prachtig spel om later te spelen met mij kleinkinderen als hij uit komt ;)
Ze tellen af. Nog maar 70 milestones te gaan voor ze bij milestone #800 zijn; "Publiceer het spel", en nog maar 69 voor ze bij #799 zijn; "Maak het spel". Dit was milestone #729; "Plan overleg over beschikbare koffiesmaken voor ontwikkelaars in". Zegt niet zo héél veel dus.
ETA: (12 - (12*800/729))*365= 426 dagen :+
Fout!
71 tasks. Niet milestones. Een milestone is niet een task. Een milestone bestaat uit een aantal tasks. Het kan best zijn dat er nog maar 1 milestone te gaan is. En die 800 tasks heeft niks te maken met de 12 jaar productie. Er is ook geen indicatie in hoe verre de 71 open staande tasks voltooid zijn, het kan best zijn dat gemiddeld deze 71 tasks voor 90% compleet zijn. 1 van de tasks is waarschijnlijk zelfs "send gold-disk to manufacturer".

Verder is dit nieuws artikel best wel opgeblazen, 3 paragrafen over max 140 tekens.
Het enige wat je weet is dat er van _een_ product een milestone afgesloten is, en dat er nog 71 van de 800 tasks open zijn.
Maar simpel gezien, als je 12 jaar geleden begonnen bent met ontwikkelen , of ontwerpen en 7 / 8 jaar geleden met Models maken moet dit toch al , bij release, er relatief en kwalitatief minder uit zien. Of zullen ze, in dit tijdbestek, misschien de models ook een update gegeven hebben?
Nou ja, zijn al een aantal keer van engine gewisseld, dus de models zijn vast wel opgeleukt. Check de screenshots. Zulke models maakte je 12 jaar geleden niet.

Ik vind het trouwens tijd dat ze weer eens van engine wisselen... :)
En het spel weer uitstellen met 4jaar ? :P.. Zo blijven we aan de gang!
Hoe hoog zouden de ontwikkelkosten van Duke forever zijn ?
Als je maar 4 man laat ontwikkelen zijn de kosten wel wat lager als voor een volgende Unreal Tournament. Natuurlijk, neem diezelfde aantal mensen, over 12-jaar... dan moet er toch iemand van de geldschieters hier heel veel in zien. Al was het maar de reclame.
Het is al een tijdje bekend dat er geen geldschieters zijn voor Duke Nukem Forever. 3Drealms betaald zelf de totale ontwikkeling en kan daarom dus ook doen wat ze wil. Als ze vastzaten aan geldschieters hadden die allang geeist dat het spel eerder was uitgebracht.

3DRealms verdient wel wat met onder andere die Xbox Live Arcade versie van Duke Nukem, Max Payne en natuurlijk Prey.

Ze hadden ook een hele klap geld gehad via een erfenis dacht ik. Op zich ben ik wel benieuwd om te zien wat een gamedeveloper zonder druk van uitgevers etc zelf kan bereiken.
Ik wilde al zeggen, de laatste hobbel zal vast 'het complete spel omzetten naar een nieuwe engine' zijn. Graphics maken het spel niet, dat is waar, maar 12 jaar ontwikkelen (en tussentijds ook nog engine wisselingen) maken het spel al voor ie uit is heel oud uiteraard.

Daarnaast twijfel ik of dit wel goed is voor DNF, de hype is er, dat is waar. Maar dit is geen goede hype zoals een game van Blizzard bijvoorbeeld verdient. Dit is een hype die ze never nooit niet gaan waarmaken. 12 jaar ontwikkeltijd, laat ze daar nu eens eerlijk in zijn en aangeven dat ze er nooit 24/7/52 aan hebben gewerkt. Stel je voor; 12 jaar werk voor een game met een einde, feitelijke levels, wat een domper word dat!

je kan van DN nog een game maken omdat het nostalgie is, maar zet de oude manier van spelen nu maar eens naast een modernere klassieker als Max Payne en we zijn weer ontevreden over het resultaat met zn allen.

Dit kan niet goed aflopen.
Deze game heeft zo een enorme naamsbekendheid dat ik niet begrijp dat een investeerder niet de naam koopt en in 2 jaar een fatsoenlijke game opnieuw opbouwt op basis van die licentie.
Maar de verwachtingen zijn zo immens dat het spel van een goddelijke kwaliteit moet zijn om niet teleur te stellen!

Eventjes een spel maken en het DNF noemen zou de naam de dieperik in kelderen en het imago van 3DRealms serieus schade toe brengen.
Net zoals we van Tom Boonen verwachten dat hij minstens één grote koers wint. We verwachten wel iets van hem! Als ik morgen een kleine koers zou winnen, zou men euforisch zijn ;)

Ze kúnnen gewoon niet terug, ze zijn over de figuurlijke lijn. Dat hebben ze zichzelf aangedaan en nu kunnen ze maar één ding: uitstellen of het beste spel ooit uitbrengen.

Wat denk jij? ;)

[Reactie gewijzigd door ? ? op 16 april 2009 11:13]

Zo snel dit spel uit is is het spel al weer zwaar achterhaald, als je er 12 jaar mee bezig bent.
Ja, want Windows is ook zwaar achterhaald, zijn ze ook al minstens 12 jaar mee bezig. 8)7 Denk je echt dat ze het spel 11 jaar geleden al afhadden en toen gewoon op de plank hebben gelegd om het in 2010 een keer uit te brengen? Het spel zal heus bij te tijd zijn als het uitkomt.
Dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking he, Windows heeft ondertussen al bijna 7 versies doorlopen, waarvan de laatste 12 jaar er ongeveer 4 zijn geweest. Van dit spel is versie 0.1 Beta nog geen eens uitgekomen.
Dat ze niets hebben uitgebracht betekent niet dat ze niets hebben gedaan. De vergelijking slaat dus wel dergelijk ergens op. Ze zijn er 12 jaar hard mee bezig geweest en hebben in het begin de nodige tijdrovende problemen/engine-switches gehad. Maar ze gaan echt geen game uitbrengen met graphics en physics uit 2003.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat 12 jaar een belachelijk lange periode is om een spel te ontwikkelen. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed met de tijd mee kan!
So what?
Kwaliteit (bugs, gameplay, sfeer, humor, interessant level design/puzzles, artwork) zijn nog altijd belangrijker dan of de nieuwste DirectX shaders worden gebruikt.

Mensen spelen nogsteeds Tetris! Alleen doen ze dan nu eerder op een telefoon dan op een PC.
Als je een FPS voorbeeld wil moet je Quake1 eens herspelen met de Darkplaces engine. Draait perfect op de ranzigste Intel Graphics chips ;)
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013