Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties, 21.340 views •

Na het verschijnen van de teasersite zijn nu de eerste details bekend geworden over BioShock 2. De speler kruipt in de huid van een rebellerende Big Daddy en kan Little Sisters 'harvesten' of adopteren, waarna ze geŽscorteerd moeten worden.

In de april-uitgave van het tijdschrijf Game Informer is er het een en ander onthuld over het spel BioShock 2. Lezers van het tijdschrift hebben een aantal details online gezet, waarvan een deel bevestigd is door Shacknews. Jordan Thomas, creative director bij 2K Marin, weet te vertellen dat de speler zich als Big Daddy door het spel heen begeeft. Gewapend met een drilboor en verschillende plasmids moet de strijd worden aangebonden met andere Big Daddy's, om vervolgens hun Little Sisters te ontdoen van hun Adam. Het is echter ook mogelijk om de Little Sisters te adopteren, die dan 'Adam' verzamelen van lijken die door het spel heen gevonden kunnen worden.

Er zijn ook nog tal van onbevestigde details. Zo zou het spel zich tien jaar na het origineel afspelen en wordt de speler opgejaagd door een Big Sister, zoals die te zien is op de voorkant van het Game Informer-tijdschrift. De Big Sister was de enige overlevende Little Sister en heerst nu over Rapture. Verder zouden er meer upgrade-mogelijkheden zijn en wordt het duidelijk hoe de Little Sisters de stof 'Adam' verzamelen. BioShock komt uit voor zowel de PC, de PlayStation 3 als de Xbox 360 en zal in het derde kwartaal van 2009 verschijnen.

BioShock 2 - Big Sister

Reacties (59)

Als je deel 1 niet hebt gespeeld snap je denk ik echt niks van dit artikel ;)
Maar het lijkt me wel weer een erg mooi spel worden! Hetzelfde als deel 1 en toch totaal verschillend door nu als Big Daddy te spelen, ik verheug me er al op!
Ik snap er idd echt niks van.
Iets meer achtergrond info had geen slecht idee geweest.
Dit wordt net zoals Bioshock 1 weer een ontzettend ijzingwekkend en spannend spel, daar heb ik absoluut mijn twijfels niet over. Wel heb ik mijn twijfels bij de verhaallijn aangezien het na het eerste deel aardig "afgerond" voelde. Hopelijk wordt er niet teveel uit de mouw geschud in het tweede deel, want dat zal uiteraard zonde zijn.

In ieder geval weer iets om naar uit te kijken dit jaar! :)

[Reactie gewijzigd door Jochemp op 15 maart 2009 16:31]

Dit wordt net zoals Bioshock 1 weer een ontzettend ijzingwekkend en spannend spel, daar heb ik absoluut mijn twijfels niet over. Wel heb ik mijn twijfels bij de verhaallijn aangezien het na het eerste deel aardig "afgerond" voelde.
Het goede einde misschien. De twee bad endings (die overigens erg op elkaar lijken) laten zat ruimte over voor een vervolg. ;)
Speel af en toe deel 1 nog, blijft gewoon een supergame. Als big daddy spelen lijkt me ook wel vet.
Ik schrok me altijd dood als ik dat gestamp van zo'n Big Daddy hoorde.
Nu kan ik zelf lekker rondlopen als een Big Daddy!
In het origineel kan je ook gewoon als "Big Daddy" spelen. ;)
waarschijnlijk speel je ook als diegene die je in de vorige game ook speelde. Die transformeerde eigenlijk ook in een big daddy alleen zonder de eigenschappen die die hadden. Ook al speel je een big daddy het opent alleen maar de deuren om op een andere manier je adam te krijgen.
Het lijkt me iig een vette game weer die hopelijk dan nog mooier is dan het origineel.
Ik vind het eigenlijk jammer dat we nu zelf als Big Daddy kunnen spelen. Zij waren immers 'wezens' die het spel zo mysterieus maakten.
In het 1ste spel kon je ook al als Big Daddy spelen. (wel zonder de dril).
Ik hoop wel dat ze de moeilijkheidsgraad redelijk wat verhogen want het 1ste spel was toch echt te gemakkelijk.
Krijgt zo'n comment een "meerwaarde" rating?

p.s. De moeilijkheidsgraad kon je zelf instellen en reken erop dat het op hard lastig genoeg was.
Dat vind ik toch maar erg relatief.
Zelf vond ik het spel op hard nog steeds niet bepaald moeilijk.
Zeker als je wat fatsoenlijk gebruik maakte van je omgeving & wapens.

Nu besef ik dat zoiets relatief is, ik doel er dus louter op dat er voor mij nog een moeilijkheidsgraad bij mag als de moeilijk van BS 1 & 2 vergelijkbaar gaat zijn.

Nu ja, het spel draaide dan ook meer om het verhaal dan om de monsters.
Ik was dan ook een fervent verzamelaar van die tapes.
Meestal heb je toch een soort "insane" modus voor de mensen die hun complete leven aan zo'n spel wijden?
Ik heb het gewoon 2 keer gespeeld dus mijn hele leven eraan wijden zou ik niet bepaald zeggen.
En als het dan nog niet moeilijk genoeg is, is er nog altijd een BioShock Difficulty and Balance Mod :)
Dat klopt ja, maar je was nog wel een enigzins normaal mens. Dat valt van de 'echte' Big Daddy's niet te zeggen. De ervaring die ik had wanneer ik wegsloop om de Big Daddy niet achter me aan te krijgen was echt geweldig. Nu je er zelf 1 bent is het toch wel een ander gevoel.
Ik las in het originele artikel dat je de eerste big daddy bent. Er zijn al twee verschillende 'types', maar ik neem aan dat ze niet gelijk bij het 'eindresultaat' waren, en dat de eerste mogelijk wat meer experiment was.
"Look mr Bubbles, it's an Angel"

Ok, het was misschien niet de aller orgineelste spel (Veel dingen waren geleent van system shock series) maar damn wat was dit toch een fijne fijne game. Ik vind het een gaaf idee om als Big Daddy nu te spelen. Wie had dat nou gedacht? Kom maar op met bioshock 2, ik sta al maanden te trappellen om iets nieuws te doen in de wereldje van Bioshock!
Dat is geen toeval of leentjebuur, het spel is daadwerkelijk bedoelt als de 'spiritual successor' van System Shock 2, zie ook deze artikelen op IGN en Gamespy.
Hommage wellicht, maar ik zie niet hoe BioShock een "spiritual successor" is van System Shock, ongeacht of dat nou de bedoeling was of niet. De twee hebben, afgezien van de sfeer hier en daar, eigenlijk vrijwel niks gemeen, niet in gameplay noch verhaallijn.

De System Shock series was trouwens ook een echte uitdaging, terwijl BioShock zelfs op de hoogste moeilijkheidsgraad een eitje is (dat je niet dood kunt gaan zegt al genoeg lijkt me). Helaas droeg dit voor mij niet bij aan de gameplay, en het "enge" was er na 15 minuten al weer af. Gelukkig was er genoeg te beleven en zat 't vol met eyecandy, anders had het daadwerkelijk geen enkele kwaliteiten gehad. Maar om nou te doen alsof dit Haute Gaming was, gaat me wel erg ver.
boeiend, this iz Internet. @ Les of werk doe ik wel aan taalgebruik.
Op het internet kun je net zo goed correct nederlands gebruiken. Beetje flauwekul.
Daarbij maken steeds meer instanties en ook bedrijven gebruik van internet. Zeg je bij het gebruik maken van je digid ook dat het maar internet is?
Waarschijnlijk speelt het zich 7 jaar na Bioshock af: http://www.eurogamer.net/...k-2-set-seven-years-later
Enigzins incomplete info, de verhaallijn van deel twee beslaat een grote tijd, van jaren voor deel 1 tot jaren na deel 1.
Ik zie al wel dat deze Big Daddy waar we mee kunnen gaan spelen iets beweeglijker wordt, is wat afgevallen. En sowieso nu zelf met een drilboor rondlopen }>
als je op het plaatje van het nieuwsbericht doelt daar staat bij vermeld dat het om de ''big sister'' gaat ;)

quote uit tekst:
Zo zou het spel zich tien jaar na het origineel afspelen en wordt de speler opgejaagd door een Big Sister, zoals die te zien is op de voorkant van het Game Informer-tijdschrift.

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 15 maart 2009 16:55]

Ah ja, ze zitten samengeplakt, ik denk dat zij drop zat (A)
Man, wat was Bioshock spannend op z'n tijd.
En een drilboor heeft me altijd al goed gestaan.
Een Big Little Sister die meisjes ontvoerd aan de kust van New Jersey klinkt ook als een mooie verhaallijn.
Kom maar op!
misschien is die big little sister wel Dr. Tenenbaum:D
Dat was inderdaad ook waar ik meteen aan moest denken.
Volgens krijg je niet te zien hoe het met haar afloopt, of wel?
Had een beetje gehoopt dat het spel zich zeven jaar voor het origineel zou afspelen.
Rondlopen in een goed werkend Rapture leek me wel cool.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True