Hoofdcategorieën

BFG kondigt GTX295-gamesysteem 'Phobos' aan

Door Marc Rademaker, dinsdag 6 januari 2009 17:27, views: 13.249

De Amerikaanse componentenfabrikant BFG Technologies heeft het kant-en-klare gamesysteem 'Phobos' aangekondigd. Deze pc kost minimaal 3000 dollar maar daar staan wel high-end specificaties tegenover.

Waar BFG zich tot dusverre bezighield met componenten als videokaarten en voedingen, gaat het nu complete systemen leveren. De Phobos, zoals het eerste systeem van de fabrikant is gedoopt, zal tijdens de Consumer Electronics Show officieel onthuld worden. De Phobos Performance, de goedkoopste configuratie, kost 3000 dollar; de Phobos Elite is het topmodel dat met 8000 dollar bijna het drievoudige daarvan moet opbrengen. Als gulden middenweg is er nog de Phobos Advanced, die voor 5000 dollar over de toonbank gaat.

De Elite is voorzien van een MSI Eclipse sli-moederbord met een op 3,25GHz geklokte Core i7 965-processor, 6GB geheugen, vier WD Velociraptor-hdd's en een blu-ray-speler. De graphics worden verzorgd door een tweetal Nvidia GTX295-videokaarten in sli. Het derde pci-e-slot wordt door een GTX285 in beslag genomen, die Physx-berekeningen voor zijn rekening neemt. Het Eclipse-bord heeft overigens maar vier pci-e-lanes voor het derde slot beschikbaar. Om de pc koel te houden is een waterkoelingsysteem van CoolIT ingebouwd. BFG heeft de behuizing verder voorzien van een 8"-lcd-touchscreen, waarop belangrijke gegevens zoals de temperatuur en de kloksnelheid kunnen worden afgelezen.

De Phobos-pc's zijn volgens BFG voor gamers die geen zin, geen tijd of geen kennis hebben om zelf een systeem op te tuigen. Het bedrijf komt daarom aan huis om de pc te installeren. Opmerkelijk is dat er na zes maanden een extra bezoekje volgt, waarbij de fabrikant controleert of alles nog naar behoren werkt. De Phobos zal vanaf 8 januari op BFG's website worden aangeboden. Dan zullen ook de volledige specificaties van alle drie de systemen openbaar worden gemaakt. Of het bedrijf ook in Europa zal leveren is nog niet bekendgemaakt.

BFG Phobos Kast
Volgende 17:49
Vorige 16:45

Reacties

«  1  2  3  »


Sinds wanneer is 5000 dollar 8000 euro?

Vind het nog niet eens veel geld voor zo'n systeem. Stekker erin, schermen eraan en draaien met die hap.

Niet eerst dagen bezig zijn met bouwen en installeren.

Er staat ook dat het topmodel 8000 dollar kost.
de Phobos Elite is het topmodel dat met 8000 dollar bijna het drievoudige daarvan moet opbrengen.
En afhankelijk van waarvandaan het product moet komen kan het goed zijn dat het product in Nederland 8000 Euro zal gaan kosten.

dagen bouwen? installeren ? dan doe je iets fout , de programma's en software die je wilt zal je toch echt zelf moeten installeren , het enige makkelijke is dat je waarschijnlijk zoon pre install meuk erin hebt zitten , norton anti virus enzo , maar als je limiwire wilt hebben dan zul je dat toch echt zelf moeten doen , het meeste werk gaat op in het personaliseren van je pc , niet in het gebruiksklaar maken

Ik vind het toch een smak geld voor hardware die zo even ruw en hoog geschat ¤4200-4600 waard is. Daarbij kost het bouwen van een PC mij maar een paar uur als ik alle kabeltjes mooi weg wil werken. Met waterkoeling waarschijnlijk een klein dagje en een dagje testen. Installeren is binnen een uurtje of twee gedaan. Niet echt veel werk voor een paar DUIZEND euro! Voor dat prijsverschil kan je net zo goed iemand inhuren om het voor je te doen als je het echt niet zelf kan leren te doen.

Voor pc's betaal je altijd meer dan de waarde van de componenten dit komt oa: door het assembleren, software en OS installeren, testen en het verzenden. Ook gaat een deel van de prijs in het merk zitten.

Ja je kan je eigen pc maken met de kans dat ie het niet doet of je hebt de kennis er helemaal niet van. Maar er zijn nog steeds een hoop mensen in de wereld die niet weten hoe ze een pc in elkaar moeten zetten. En die mensen gaat dan in een groot deel van de gevallen voor een compleet geassembleerde pc. En omdat deze mensen dus toch zo'n pc kant en klare kopen kunnen ze de prijs ook hier weer een beetje omhoog schroeven.

zoals eerder genoemd.

iemand die een Game-PC koopt terwaarde van 4000 euro die heeft er over het algemeen wel verstand van. en ik verwacht wel dat die mensen geen kant en klare pc hoeven te kopen en als ze het zelf niet kunnen dat ze wel iemand kunnen die het wel kan.

en voor de garantie hoef je het ook niet te doen want je krijgt net zoveel garantie op de spullen los als dat je je hierbij krijgt.

en daarbij is die garantie ook niet 4000 euro waard.

Verstand van? Het zou niet de eerste keer zijn dat een consument een paar tientjes extra bijlegt voor bijvoorbeeld een videokaart met 512mb geheugen. Terwijl 128mb net zo snel is en goedkoper. De consument heeft er doorgaans geen verstand van.
Als je het budget hebt en je wilt het beste van het beste, dan slik je toch praktisch alles waar een hoog prijskaartje aan zit? Het zou immers wel duur zijn voor een rede, toch?

[Reactie gewijzigd door Xardas op woensdag 7 januari 2009 09:59]


Wat dacht je van overclocken en garantie dat alles werkt? Mensen kunnen niet allemaal als tweakers hun eigen systeem in elkaar draaien, laat staan het os installeren. het kost wel veel maar ja daar krijg je een pc voor waar je vrijwel alles mee kan draaien qua games. Daarbij is het gewoon hetzelfde als een luxe automerk kopen, op een gegeven moment is de prijs niet meer naar de kostprijs maar het merk, de status van de pats factor en service.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op woensdag 7 januari 2009 09:34]


Toch interessant dat ze het thuis komen installeren en na 6mnd nog een keer controleren of het systeem nog goed en snel draait. Ik vind dat toch wel erg goede service (die zeker in de prijs inbegrepen zit), maar toch erg fijn dat iemand na 6mnd even alles checked.

Verder is deze pc vergeleken met sommige alienware modellen zeker meer bang for bucks.


Mijn eerste ingeving; (semi) proffesionele computer gamers.

Willen garantie en willen een product dat werkt zonder daar eerst uren in te steken.

prof. gamers? Die worden praktisch altijd gesponsord en krijgen hun hardware dus gewoon gratis aangeleverd, inclusief headsets, muizen, toetsenborden etc etc.

De service van het thuis komen installeren en na een half jaar weer komen controleren lijkt opzich heel netjes, maar als je zo'n enorm bedrag uitgeeft mag je ook wel een fatsoenlijke service verwachten vind ik.

Als je de kennis en geld hebt hebt om je 'ultime game bak' te bouwen dan maak je wel tijd. Dit is voor de rijken die willen pimpen. Net zoiets als gouden kranen in je badkamer. Nuutteloos, maar laat wel zien dat je geld hebt.

Ziet er mooi uit maar $3000,- voor een instap systeem en $8000,- voor een top systeem... ik weet het nog zo net niet.

Het zijn mooie specs maar niets speciaals en ook niet iets dat je niet gewoon met een klein uurtje knutselen zelf uit kan pakken in elkaar kan schroeven, vista instaleeren en de instellingen maken, en de rommel weer op ruimen. En ik kan me toch niet voor stellen dat de materiaalen samen echt zo duur zijn als BFG ze voor verkocht.
Het langskomen voor de instalatie en na een halfjaar om alles nog eens na te lopen is een leuke marketing truc maa mensen die $8000,- uit geven aan een game systeem weten wat ze kopen en die hoef je over het algemeen echt niet te helpem met het aansluiten van een beeldscherm of het detecteeren van hardware probleempjes, als er iets stuk is dat merken ze dat echt zelf wel en met een systeem voor $8000,- zullen ze vast niet denken ach laat maar, die bellen echt wel even op om te klagen.

Nou sorry hoor, die daar intrapt heeft geld te veel.
Vannacht m'n eerst pc gebouwd (Core i7), stelt geen ruk voor.
Je moet wel een klein beetje ervaring hebben met componenten.

kuch zegt de 1ste systeembouwer.. ;)
allemaal A merken? allemaal duurste van het duurste?
deze fabrikanten testen hun systemen 'hard' zodat fouten snel opkomen..


maar je hebt gelijk voor de iets of wat tweaker gewoon zelf bouwen..

voor de multimiljonair... why bother? ;)

Als je nou genoeg geld hebt en een high-end gaming rig wil hebben, maar totaal geen verstand van computers hebt, laat staan hoe ze in me kaar te zetten (en dat zijn er afgezien van ons tweakers een heeeeeeeeeeeeeeele boel).
Dan is dit toch ideaal ?
Ben je tweaker, weet je wel beter natuurlijk ;)

Kun je eindelijk echt tekeer gaan met je BFG op Phobos ;)

Zou John Carmack hier soms achter zitten?

Het zou idd grappig zijn als ze Quake3 erbij geven.... met wel 6000 FPS!

ik denk hetzelfde... phobos, en nog wel voor het lezen van jouw reactie...
<zucht> wat waren dat mooie tijden met Doom (alle versies) :)

Pfff magere specs voor een systeem van 8000 dollar (6000 euro). Dan verwacht je toch echt minimaal 12 of 24 GB ram. SSD disks voor windows in riad 0 + daar naast Raptors voor de data storrage.

Dikke H2O cooling. waardoor je wel iets verder komt dan die 3.25 GHz.

En een Blue Ray brander ipv een speler.

En eigenlijk verwacht je voor dat geld ook een erg deftig scherm. Maar dat zal ook wel ontbreken.

24 GB ram gaat natuurlijk sowieso niet, want daar heb je 4GB DDR3 modules voor nodig en volgens mij bestaan die nog niet ;)

4 raptors en waterkoeling zit er alvast in. ;)

24GB RAM slaat echt nergens op. Dit systeem is bedoeld voor gamen en een gemiddelde game komt niet verder dan 1GB. Tenzij je Crysis 1 en 2, Unreal Tournament III, Left 4 Dead en weet ik 't wat tegelijk wil draaien is het compleet overkill. 6GB is de komende jaren meer dan voldoende.

Dat van die processor ben ik het met je eens, dat valt me vies tegen, en ik hoop dat ze op z'n minst die GTX295's goed over clocken, anders kan ik zo'n systeem ook nog wel in een paar uur in elkaar zetten. Inclusief die paar MHz overclock op de Core i7. Bespaar je je toch weer zo'n 5000 tot 6000 euro.

[Reactie gewijzigd door A Lurker op dinsdag 6 januari 2009 22:11]


4 GB krijg je met vista makkelijk vol. En met 6 GB ga je echt geen jaren doen hooguit 1 dan kun je al meer meer gebruiken.

Zelfbouw Pc's onder 2000 euro hebben ook al 6 GB. Dus 12 Op zijn minst.

Dat zelfbouw PCs het hebben wil niet zeggen dat het nodig is, dan draai je het gewoon om.

En wat denk je dat Vista allemaal in je 4GB propt? Dat is readyboost, die dumpt alles wat ie denkt dat je misschien zou kunnen gaan opstarten in je memory. Als je 10 of 20 spellen geinstalleerd hebt en ze allemaal een keer gespeeld hebt, dan gaat het hard. Zo is 6GB ook wel vol te krijgen. En als je heel erg je best doet 12GB en 24GB ook nog wel. Maar wat is het nut daarvan? Ik draai ook vista (dan wel maar met 2GB) en ik merk niet echt verschil, spreek me tegen als het wel zo is.

Ik heb gister Left 4 Dead eens bekeken, en met alles op z'n hoogst (AA en AF daargelaten, die stonden op beide 2x), neemt het nog steeds maar 450MB in beslag in mijn werkgeheugen. Als je bedenkt dat Doom 3 dat ook al deed jaren terug kan ik concluderen dat het geheugengebruik van spellen niet meer exponentieel stijgt.

Feit is dus dat zo ongeveer geen enkel spel de komende jaren geen 6GB zal gaan gebruiken, en dat het enige nut van meer dan 6GB voor een gamesysteem is dat je meer spellen kunt preloaden in geheugen.

8000? Is het dan een faction fitted Phobos? :Y)

Ik zou nooit zo'n kant en klaare kast kopen voor die prijs, voor dat geld kan je meer krijgen dan wat hun systeem kost.
Alles moet je duur betalen omdat het exclusief is en een A-merk , ik weet uit ervaring dat A-merken helemaal niet zo goed schalen tegen over een zelfbouw pc.
hier bedoel ik compac,Dell etc etc mee.
vaak is het moederbord niet overclockbaar of bios niet toegankelijk je betaald je scheel voor geheugen voor het merk pc , terwijl elk geheugen normaal 10 a 20% goedkoper kost zonder het naampje van een A-merk pc.

ik snap uberhaupt niet dat er markt voor is en dat mensen dit gaan kopen terwijl bij de gemiddelde pc-shop 100derden euro goedkoper kan bouwen met de zelfde specificaties en prestaties
En de echte DIE Hard gamers stellen liever hun systeem zelf samen en smaak kast , deze systemen van 5000 tot 8000Dollar zijn voor Noobs die wel een pc willen hebben om te gamen maar totaal niks van een pc opzich weten en uiteraard teveel geld hebben.
:|

Ik weet nog niets van de precieze specs natuurlijk, maar als je het geld er toch voor hebt kan ik me voorstellen dat je hiervoor kiest. Je hebt een gebalanceerd systeem, mét support (er zijn ook gamers die niet technisch zijn) en garantie op alle onderdelen bij 1 leverancier.

Voor de rest prijs ik de kast. In tegenstelling tot alienware en consorten eindelijk eens een clean, rustig en minimaal design. Vooral met alle deurtjes en alles dicht.

[Reactie gewijzigd door Fallen Angel op dinsdag 6 januari 2009 19:02]


Zie ik nou floppy drives??? :D
Wel grappig overigens om te zien dat men een product verkoopt wat een paar mhz sneller loopt dan standaard voor 1000en euro's durft aan te bieden terwijl dit toch het meest simpele kunstje is van de wereld: +10mhz fsb?

[Reactie gewijzigd door poepkop op dinsdag 6 januari 2009 19:48]


nee er zijn geen floppy drives :z

En overclocken is wel wat meer dan de fsb 10 mhz omhoog gooien, nu heb je gelijk dat het hier noppes voorstelt, daar de 965 standaard al op 3,2 ghz loopt, maar een paar (2) en 50 (3250) is toch een aardig verschil :)

Het zou met deze setup natuurlijk wel mogelijk zijn, niet het minste moederbord en ook de andere onderdelen zullen van een high-end niveau zijn, en met de koeling zit het ook wel snor, de potentiële koper kan er dus meer uithalen, of hij laat de mensen van BFGdit doen ;)

Ikzelf vind het grappig dat er altijd zulke doelloze discussies ontstaan over dergelijke systemen, en er dan ook veel mensen reageren die in mijn ogen groen zien van jaloezie, vanwege het feit dat ze er zelf niet de kennis voor hebben, of dat ze er niet zo veel geld voor willen neertellen / niet kunnen betalen.

Vind wel dat men qua naamgeving en behuizing weer volledig de plank mis slaat, het is schijnbaar heel erg lastig om een simpele kast te nemen voor zulk systeem, waarom geen aangepaste cm of lian-li kast :? zo moeilijk moet dat toch niet zijn :+
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 17:49
Vorige 16:45
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: