Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 117, views: 31.558 •
Submitter: apronk

De eerder als 'onflashbaar' omschreven dvd-drives van Lite-on die in veel recente Xbox 360's te vinden zijn, kunnen toch geflasht worden. Met de 'Ixtreme'-firmware kunnen op de console zo alsnog gekopieerde spellen worden gespeeld.

Het succesvol kraken van de Lite-on DG-16D2S-drive is uitgevoerd door de hackersgroep Team Jungle, meldt Xbox-scene. Om de dvd-drive te kunnen flashen is wel extra gereedschap nodig. Zo moet eerst via een speciaal kabeltje de versleutelde firmware worden uitgelezen, omdat daaruit de benodigde serienummers moeten worden gedestilleerd. Door de Lite-on-drive aan een sata-aansluiting van de pc te koppelen, kan vervolgens de aangepaste Ixtreme 1.5-firmware op de 1319L-flashchip van de drive worden geplaatst. Hierdoor kan de Xbox 360 duallayer-dvdr's lezen, zodat gekopieerde spellen gedraaid kunnen worden.

De hackers stellen dat het een hele kluif is geweest om de Lite-on DG-16D2S uit te kunnen lezen en de firmware te ontsleutelen. De 'onkraakbare' dvd-drives van Lite-on worden door Microsoft sinds dit voorjaar in zijn Xbox 360-consoles geplaatst; eerder werden drives van Hitachi, LG en Benq al met succes gekraakt. De Playstation 3 is de enige console die tot nu toe immuun is gebleken voor de aanvalspogingen van hackers.

Reacties (117)

Reactiefilter:-11170100+118+28+30
Niet veel hackers zullen beschikken over de dure blu-ray brander en blu-ray media die nodig zijn om te experimenteren gok ik. Zal dus ook niet voor onmiddelijk zijn ;) En sinds linux zo al runt op de hardware verlies je al een groep geinteresseerde hackers...

[Reactie gewijzigd door Avenger 2.0 op 24 december 2008 17:33]

Linux zonder hardware acceleratie(graphics), dat maakt de mogelijkheden toch wel beperkt.
Dat heeft niets met de firmware te maken, dat is een kwestie van de precieze specificaties te pakken krijgen en daar specifieke drivers voor schrijven...
Oh, jawel hoor, de 'other OS'-optie draait het OS in een soort hypervisor waarin dus geen toegang mogelijk is tot onder andere de 3D-acceleratie.
en dat hebben de hackers dan wel weer gekraakt. tbminc heeft geloof ik ooit een library voor 3d acceleration op de ps3 uitgebracht.
Och, je hebt al een nes emulator werkend, alleen niet wat jij waarschijnlijk wil; ISO's ;)
Dat die Nes emulator werkt heeft helemaal niets met hacken te maken.. die NES-emulator werkt via J-DB, en daarmee werkt die NES-emulator in principe op elke blurayspeler..
Het is BD-J ;) Maar je hebt gelijk dat behoort op iedere blurayspeler te werken.

Sony zou Sony echter niet zijn als ze BDJ support vanaf USB poorten of gebrande media onmogelijk hebben gemaakt middels een firmware update.

Net als alle andere creatieve "vindingen" o.a de blitblitblit methodiek om alsnog een deel van de RSX aan te kunnen spreken in linux.

Zodra men ook maar "iets' creatiefs doet met de ps3, sloopt Sony het middels een firmware update.

En nee, dit heeft niets met piraterij te maken.
Kan te maken hebben met de sandbox waarin een gedeelte van de homebrew scene voldoening in neemt. Vergeet niet dat de meeste consoles in de eerste plaats gekraakt worden om custom software op te draaien en niet zozeer om illegale kopies mogelijk te maken.
Yeah right.... in de eerste instantie wordt die gekraakt om illegale kopies mogelijk te maken daarna pas wordt er naar homebrew gekeken, want voor homebrew is op de xbox360 GEEN hack nodig, kun je gewoon met XNA-studio...
Wat geld kost en waar je je games niet gratis mee beschikbaar kan maken.
En ook nog eens zeer beperkt is in de mogelijkheden, iets als XBMC of een emulator voor laten we zeggen een PSX kan je er niet mee maken.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, het is inderdaad niet mogelijk om XBMC en een bestaande PSX emulator makkelijk te porten omdat je binnen het XNA framework moet blijven.

Maar je hebt binnen dat zelfde framework wel direct toegang tot de grafische capaciteiten van de 360 dus niets staat je in de weg om zelf een PSX emulator te schrijven. Je hebt alleen voor zover ik weet geen toegang tot onbeveilgde media (USB, CD/DVD)

Er zijn b.v. al NES emulatoren voor XNA etc. Die gewoon netjes draaien.
En hoeveel geld krijgt deze hackersgroep ervoor dat je nu gekopieerde spellen kunt laten draaien? Ze besparen zich nu misschien een paar honderd euro vanwege spellen die ze niet meer hoeven te kopen.

Als je uitrekent hoeveel tijd ze in deze hack hebben gestoken (+ evlt. xboxen kapot hebben gemaakt) zal het zich voor ze zelf niet lonen. Dus doen ze het voor de eer, omdat ze het leuk vinden oid.

[Reactie gewijzigd door _Pussycat_ op 24 december 2008 23:22]

Het is inderdaad wel gaaf als jouw alias op alle sites staat.
Als er nu iemand zo zijn die de PS3 kraakt, wordt hij waarschijnlijk geprezen op het net.
Er is vast wel geld gedoneerd aan deze groep, is t niet door enthousiaste consumenten dan is t wel door een crimineel die er wel brood in ziet.

Tevens is het gewoon een grote uitdaging voor zo'n groep.
Voor de eer ja, maar niet de eer binnen de homebrew scene. Die eer komt van de illegale kopien.
Homebrew is uberhaupt niet mogelijk op de 360 zonder gebruik van een stokoude firmware waar de games van tegenwoordig niet op draaien.
Dat de nieuwe drives uitgelezen konden worden, was bekend, hetzij erg omslachtig. Maar het kunnen flashen van deze drives is blijkbaar nu ook gelukt; voorheen was daarvoor een oude drive die vervolgens met de nieuwe serienummers moest worden geflasht. Dat zorgde wel voor een interessante markt voor kapotte 360's, een RROD console leverde je zo'n 50 euro op via marktplaats (puur voor de oude drive).
Ik vraag me dan af, waarom maken ze het niet fysiek onmogelijk om de firmware te upgraden? Sowieso, hoe vaak heb je je eigen dvd drive geupdate? Niemand gebruikt de functionaliteit, behalve bij productiefouten in de firmware.
Omdat microsoft de firmware zelf moet updaten (speciale key die aan mobo gelinkt is erin branden), en ze bij gerepareerde xboxen dus ook alle componenten kunnen herbruiken. Verder gebruiken ze natuurlijk een standaard dvd-drive (goedkoper) waarvan enkel de firmware is aangepast.
klinkt mooi, maar als MS de xbox bij elke restart een md5 laat maken van de firmware, kunnen ze toch wel heel makkelijk zien of er iets mis is
maw: ze werken het tegen, maar maken het niet onmogelijk
een onkraakbare console doet het meestal minder goed...
Leuk bedacht, en zoiets doet de xbox ook. Alleen het opvragen van de firmware aan de drive verloopt via..de firmware :) Dus die is zo aangepast dat die vrolijk datgene teruggeeft wat de xbox 'wil' horen.
Onkraakbaar kan niet. Je kan het vergeten als je denkt iets electronisch te kunnen maken wat niet bestand is tegen hackers.

In principe snap ik t niet want de ps3 was wel degelijk gehackt dus zeker te weten dat die br-drive ook te hacken is.
Onkraakbaar kan wel degelijk. Als je de firmware op een rom zet is het niet te overschrijven, alleen kan MS dan zelf ook nooit meer geupdate firmware installeren. Updatebaar en onkraakbaar gaan inderdaad niet samen, maar het is wel degelijk mogelijk een 100% niet kraakbare console te maken, simpelweg door niet toe te staan dat er ook maar ergens iets aan verandert.
Dan kun je toch mogelijk alsnog, net als de Wii, met een modchip de communicatie van/naar de drive chip afvangen en veranderen?

[Reactie gewijzigd door ustinov op 24 december 2008 23:28]

De XBOX 1 BIOS was ook niet te flashen, die zat ook in ROM, dus vandaar dat je er per se een modchip of een BIOS loader/shadower (via een softmod) voor nodig had. Je kan altijd de ROM desolderen en vervangen of emuleren alleen is dat wel wat omslachtiger (werd overigens ook met veel 360 DVD drives gedaan voordat er een software flash methode gevonden was).
Waarom heb ik dan een XBOX 1 met geflashte bios?
(Via save-game hack en twee puntjes verbinden op het moederbord zodat de bios chip herschreven kon worden.)
Oeps je hebt gelijk, was even vergeten dat je dat ook nog kon doen ja. Ik dacht wel dat de 1.6 xboxen een niet-flashbare TSOP hadden volgens mij, maar nu weet ik het even niet helemaal zeker meer. :+

Anyway, punt blijft dat je ook dingen kunt hacken die de firmware op een ROM hebben ;-)
Alleen de bootloader zat in ROM, dus niet de hele bios. En die checkte dan weer de bios voor hij hem uitvoerde, of er niet aan geknutseld was. Die loader zat slim verstopt in een van de chips van de chipset :) In flash zat een nep-bootloader die nooit gebruikt werd. Maar het was toch niet slim genoeg want iemand heeft het toch gekraakt (ene bunnie). Hij heeft er zelfs een boek over geschreven. Hier de details over deze hack. Ik vond het echt knap, er kwam een hoop bij kijken, inclusief speciaal gebouwde hardware om de communicatiebus tussen de chipsets af te luisteren.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 24 december 2008 23:56]

Alle electronische beveiliging is in de kern gebasseerd op het A-B-C principe, waarbij A (Alice) en B (Bob) een 'geheim' willen delen, wat dat ook mag zijn, terwijl C (Charly) dit geheim wil afluisteren. Alle cryptografische algorithmen zijn in de kern op dit principe gebasseerd. Heel belangrijk is dat het hier dus om 3 verschillende 'individuen' gaat. Als A en B dezelfde persoon zijn, hoeft er immers geen geheim gedeeld te worden. En als B en C dezelfde persoon zijn, dan valt er niets te kraken.

Het probleem bij alle moderne vormen van DRM, of dit nu in een xbox is, of in een mp3 speler, of hoe dan ook, is dat Bob en Charly altijd dezelfde persoon zijn: de eindgebruiker. Het is dus per definitie onmogelijk om iets af te schermen als degene waartegen je beschermt ook je gebruikers zijn.

Alle beveiliging waarbij jij, de eindgebruiker, in staat wordt gesteld om je ook als de 'Charly' in dit model te gedragen, is al bij het ontwerp gedoemd te misukken; alle schijn van beveiliging is niet meer dan precies dat: schijn.
En ook omdat het voor de fabrikant dan makkelijker is om fouten uit het productieproces te halen achteraf, dezelfde materieel voor meerdere producten gebruiken, meerdere retailers mogelijk maken, functionaliteit kan toevoegen.

En dus de productieproces ook kan versnellen (ach, er zit een klein foutje in, maar we kunnen het nu wel verkopen en later effe patchen. Hmm... waar hebben we dat eerder gehoord)

Als ze niet effe de firmware kunnen veranderen, dan moeten ze veel meer moeite doen om fouten weg te werken of functionaliteit door te voeren. Een nieuwe chip bv.

Ik kan me herinneren dat ik in het prille begin van internet, om mijn modem up te graden naar 56kbps, ik een mailtje brief moest sturen. Paar maanden wachten op de fabrikant. Die stuurde me dan een chip, zodat ik die van m'n modem kan vervangen.

[Reactie gewijzigd door kmf op 24 december 2008 17:37]

Vreemd, 56k6 is geen eerste generatie en mailen kon toen ook al lang.
Ben je niet in de war met een oude altair of zo? ;)
Nee hoor. Het was een USRobotics 33k6 modem waarbij aangegeven is dat het up te graden is naar 56k6. Daarom had ik het gekocht. Er was doen nog concurrentie met een ander 56k6 protocol geloof ik.

In de doos zat een kaartje welke ik op moest sturen toen de tijd rijp voor was, en geen mailadres. Dus kon ik alleen via snailmail de upgrade procedure starten.
Waar komt die k6 toch opeens vandaan, het is 28k8,33k6 en 56k (en 64k voor ISDN).
Wat snailmail ?

De USRobotics Courier modems (althans, de nieuwere daarvan) kon je gewoon flashen naar de 56k standaard. De software kon je gewoon bij USRobotics downloaden :)
Ja, maar die modems waren prijzig op z'n zachts gezegd: zo'n 1000 hollandse forijnen voor betaald destijds. Heb wel kunnen upgraden van 28k8 naar 33,6 naar X2, X2/Vfast en de latere algemene 56k standaard.

Achteraf was ik echter goedkoper uitgeweest met een paar gewone modems. In de praktijk kwam je toch niet zoveel BBS'en tegen die op USRobotics modems draaiden (ik niet iig).
56k6, dan heb je het over mid-to-late 90s, en toen konden de meeste mensen in Nederland nog niet of nog maar net emailen. Bij bedrijven als klantcommunicatie was dat al helemaal ongebruikelijk. Modems waren toen niet alleen maar voor internet, maar ook voor andere inbelnetwerken als compuserve en BBSen.
BBS was toen eigenlijk al een aflopende zaak.
Althans in 1996 toen ik internet kreeg, en ik had toendertijd gewoon mail via planet internet.

En zelfs naar IT bedrijven deed je toen schriftelijk sollicitatie's.
Niemand gebruikt de functionaliteit, behalve bij productiefouten in de firmware.
Ik heb mijn DVD brander al vaker geflasht, omdat bij nieuwe versies de schrijfprestaties vaak beter zijn (aangepast aan nieuwe media e.d.). Ook heb ik m'n oude brander omgeflasht zodat die DVD+ en -R kon.
De Playstation 3 is de enige console die tot nu toe immuun is gebleken voor de aanvalspogingen van hackers.
Zal wel iets te maken hebben met de blu-ray drive die hardwarematig beter beveiligd is. Verder is de blu-ray writer en blu-ray media duur in aankoop voor hackers en piraten.
Sony heeft ook niet een al te beste karma hoor. Vooral door de rootkitfiasco is hun naam niet echt zuiver meer. Vooral in amerika merk ik veel aversie tegen producten van sony.
Niet alleen daar hoor, ik moet ook geen Sony meer sinds ze FixVTS van het net hebben gehaald en door die klote BluRay drm zooi (ik ging voor HD-DVD).
FYI, er zat ook DRM op HD-DVD dus om Sony daarvoor af te branden... ?
Denk het ook, men heeft ook veel "respect" getoond voor de PlayStation 1, 2 en PSP.
Respect speelt geen rol bij hackers. Hackers willen alles kunnen kraken. Dat is ook de lol van het hacken. Maar als het een dure hobby word, dan is het minder aantrekkelijk om het te kraken.
Sony staat bij mij tegenwoordig een flink paar treden lager dan Microsoft. Is het niet vanwege DRM en rootkits, dan is het wel van blijven vasthouden aan eigen dure formaten voor vanalles en nog wat om er maar geld op te kunnen trekken. Ik noem maar atrac, minidisc, UMD, memory stick (2x duurder dan SD en nergens in te steken behalve Sony), BD en ga zo maar door. Verder de continue arrogante houding tov potentiele kopers van de PS3 etc.
dat is ook DE reden waarom ik geen sony camera haal, hoe goed hij ook mag zijn.
alle mobile opslag gaat hier via sd of micro sd. dat is gewoon (de) standaard aan het worden.

maar nee sony blijft vasthouden aan de memory stick.


hoewel je daar ook wel mirco sd > memory stick convertors voor hebt, maar toch.
Ach, Sony blijft een bedrijf en wil nu eenmaal geld verdienen. Als jouw "standaard" de standaard word is er veel winst in licensing kosten te behalen.

Dat is ze met minidisc, UMD en memorystick niet gelukt waardoor deze formaten nooit de massaproductie zijn ingegaan. Daarom zijn ze duur.

Nu met Blu-Ray is ze het wel gelukt dus daar zal je de prijs ook van zien zakken. Vergeet niet dat toen brandbare CD's nieuw waren je ook 50 gulden PER STUK moest neerleggen voor een 650Mb schijfje! (en dat was zelfs zonder de thuiskopie heffing :9 )

En met dat vasthouden valt best mee, op de ouder PS3's zat ook gewoon een cardreader voor alle formaten. De Minidisc is nergens meer te vinden en de UMD word ook uitgefaseerd. Memorysticks kan je inderdaad alleen in Sony aparaten stoppen en de 3 verschillende maten (normaal, duo, micro) zijn vervelend voor de consument, maar zoals GoVegan hierboven al zegt zijn daar ook opties voor in de vorm van een adapter.
Het aardige aan memory stick is dat het tegenwoordig gewoon SD is -- ik heb een microSD-naar-MS-Duo adapter (en een MS Duo naar MS adapter), en die werkt gewoon fullspeed.
Ik betwijfel of de drive beter beveiligd is (waarom eigenlijk?), maar een opstelling waarmee PS3 spellen kunnen worden gekopieerd is fors prijziger.

- Blu-Ray brander van NEC, zo'n EUR 400, tegenover EUR 31 voor een DVD DL brander.
- 5 Blu-Ray schijfjes kosten je zo'n EUR 69.
- Een Blu-Ray opstelling is verder beperkt bruikbaar. Voor dezelfde prijs heb je enkele harde schijven met terrabytes aan opslag (het is sneller en een stuk goedkoper in prijs per (gigabyte)).
- Daar staat tegenover dat er weinig interessants voor de Playstation 3 verschijnt wat niet op andere platformen verschijnt, de Playstation 3 is grafisch niet heel indrukwekkend (de 360 biedt toch iets meer voor een lagere prijs), en de 360 is langer op de markt, dus langer blootgesteld aan 'aanvallen'.
Ik denk dat het de echte hackers een worst zal wezen hoe duur het is om de spellen te kopieren. Anders zullen ze eerder zoeken naar een mogelijkheid om de consoles, spellen direct vanaf een HDD te laten spelen.

Zij zullen de PS3 proberen te hacken, om te bewijzen dat ze het kunnen.
Bij opus is een 5 pack Philips BD-R's al te krijgen voor 3 tientjes, en volgens kieskeurig.nl zal je een Blu-ray brander al kunnen krijgen voor 159 euro.

Overigens zijn de PS3 en 360 grafisch ongeveer gelijk (op dit moment), ik weet niet waar jij je fanboy commentaar op hebt gebaseerd. Oh en please ga nou niet met dat multi-platform argument komen, die kennen we nu wel...

De 360 was al aardig snel gekraakt, als de PS3 "even goed beveiligd" (om het maar even zo te noemen) was geweest was ook die allang te kraken geweest.
360 was zo snel gekraakt omdat DVD al gemeengoed was.
PS3 heeft een BD dat is op dit moment nog erg duur. Hoe duurder een techniek is hoe langer men wacht om het te kraken.

Daarnaast. wat heb je nou aan een PS3 die gekopieerde BD kan afspelen?
Film op BD heb je al voor 30 euro en spelen zijn 60 wacht je 3 maanden is een spel 50 of zelfs 40 euro. Kortom. het loont niet om PS3 spelen te kopieren. De tijd dat een spel 80 Gulden was en je deze voor 15 gulden iligaal kon kopen is voorbij
Je realiseert je dat 40 euro meer is dan 80 gulden? :?
Maar goed, het klopt wel dat het gewoon niet interessant is om de PS3 te kraken vanwege de hoge kosten van blurays branden...

Trouwens, @Edwintjuuh, grappig hoe jouw reactie juist straalt van het fanboyisme ;) Sgreehder heeft het over "iets" beter bij de 360 en jij reageert alsof hij de 360 de hemel in prijst. Bovendien heb ik als PC gamer ook regelmatig in vergelijkingen tussen de twee gelezen dat de 360 het iets beter zou doen in veel games, waarschijnlijk omdat developers het niet voor elkaar krijgen om de PS3 hardware goed aan te spreken...

Wat ik verder ook wel grappig vind is dat de x360 dus gekraakt is en de ps3 niet, maar er worden toch flink meer games voor de 360 verkocht dan voor de PS3... Dat de games industrie kapot gemaakt zou worden door kopiŽren valt volgens mij dus best mee.
Dan moet je eigenlijk wel vermelden (als je het hebt over developers die de hardware niet goed aan kunnen spreken) dat developers voor de 360 een jaar/anderhalf jaar langer de tijd hebben gehad om de hardware te bestuderen.

Als je kijkt naar de games die nu uitkomen voor de 360 en PS3, kan je (volgens een PS fanboy) toch zien dat ze aan elkaar gewaagd zijn :)
Heb zelf gewoon een fatsoenlijke PC, dus ik kan naar mijn mening redelijk objectief beoordelen. Feitelijk zijn beide consoles niet echt indrukwekkend, maar de PS3 stelt vooraleer gewoon teleur. Het is natuurlijk wel zaak om overtuigend te winnen als de console in kwestie ruim een jaar later uitkwam, met een hoop geschreeuw (marketing) dat deze technisch superieur zou zijn. We zijn nu een aantal jaar verder, en nog steeds is het spek voor bonen. Feit is wel, en daar ging het om hier, dat de 360 een stuk goedkoper is, en simpelweg vergelijkbare en vaak zelfs iets betere prestaties biedt.

Het verschil is vrij makkelijk vast te stellen; de 360 heeft fors meer bandbreedte tussen geheugen en GPU, wat goed is voor nagenoeg alles wat de graphics aangaat. Daarnaast moet wel gezegd worden dat de PS3 textures van hogere kwaliteit kan bieden wegens het opslagmedium; in de praktijk zie je dit echter zelden terug.
Zelfs die multiplatform verhalen zijn voor 95% verledentijd als je kijkt naar MP spellen nu! En daarbij heeft de 360 ook niet veel interessants qua first party titels uitgebracht afgelopen 5 maanden.

En grafisch begint het ook wel aardig duidelijk te worden (voor first party vs first party) Dat de PS3 toch de indrukwekkendste games heeft. Iedereen roept dat de 360 een betere GPU heeft (wat op sommige vlakken zo is, maar eigenlijk verschil minimaal is) dat we zelfs op de 360 geen game hebben gezien die nou echt indrukwekkend is. Ik speelde gister bijvoorbeeld weer even Uncharted op mijn Full HD van Sony. Naar mijn mening is dit zeker weten mooier dan welke first party game dan ook op de 360.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 24 december 2008 19:44]

Microsoft koopt de PS3 exclusives op (FinalFantasy, Mirror's edge etc. etc. ), ze moeten ook wel wat na een geflopte handheld en nadat ze de xbox totaal hebben laten vallen, Sony ondersteund nog wel gewoon de PS2!!
Dat de PS3 grafisch niet heel indrukwekkend is jou misschien pas opgevallen na de lancering van de PS3 aangezien Microsoft toen pas 1080p ging ondersteunen en niet meteen vanaf de launch van hun console.
Microsoft loopt qua consoles ook achter de feiten aan; Nintendo doet het grandioos met de Wii en DS, terwijl Sony langzaam maar zeker omhoog klimt met de PS3 en ondertussen presteren de PS2 en de PSP nog goed.
Ik hoop voor jou dat er niet snel een opvolger voor de 360 verschijnt, kun je weer niet de nieuwste games spelen zonder er dik voor te moeten betalen!
Welke geflopte handheld? MS heb nooit een concurrent voor de DS en PSP op de markt gezet...
Sony klimt met de PS3 niet omhoog. De sales zijn maand na maand later!
Dit argument word frequent genoemd. De echte "boosdoener" is echter de Hypervisor.
en het feit dat letterlijk _alles_ versleuteld is.
Was het niet al gelukt om linux op de ps3 te zetten? of telt dat niet mee?
Standaard feature, moet je niets voor modden ;)
Dat is standaard al mogelijk zonder aanpassingen, en word gewoon door Sony toegestaan.
Het draaien van een ander OS wordt standaard ondersteund op de PS3, dus een erg grote "hack" prestatie is dat niet. Het gaat om het draaien van gekopieerde spellen.
Het gaat om het draaien van ongesigneerde data/code. Of dat nou spellen, demo's, OS-en of wat dan ook zijn.
Dat word dus NIET ondersteund.

Het is slechts een VM. Een VM die _geen_ toegang heeft tot de GPU.

Oftewel het is voornamelijk een marketing truuk.
Heb gisteren 2 lite-ons geflashed, ben erg blij met iXtreme v1.5, maar was te verwachten toch, vroeg of laat wordt alles gehackt.
Maakt dit het nu ook mogelijk om van de 360 een media center te maken.?

Net zoals met de classic xbox mogelijk is mbv. XBMC.
Het hele homebrew gebeuren is op de 360 nog niet gezien. Het heeft ook niets met dit nieuws te maken, aangezien dit simpelweg hetzelfde kunstje voor een nieuwe generatie DVD spelers is.
Je kan de xbox360 als een media extender gebruik met mce. Werkt erg goed. Ik heb zelfs digitale tv gekeken met mijn xbox in het verleden. Dit was nog voor ik een htpc had.
het duurt alleen al 2 jaar.
bij de xbox 360 was het een half jaartje ofzo.

en als ze de ps3 hacken zou het slimmer zijn dat ze er voor zorgen dat je een externe harddisk kan aansluiten en daar vanaf de iso's kan afspelen. of natuurlijk gewoon van de interne, even een 500gb er in zetten en ook weer klaar;)
Maarja waarom moeilijk doen als je al BD-rips kunt afspelen op de PS3 zonder er enige hacks voor te hoeven uit te voeren.... Oeps, sorry, gaat natuurlijk over games, tja ik zie games nog steeds als een extraatje bij de PS3 niet als hoofdzaak..

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 24 december 2008 18:57]

Ik betwijfel het of mensen bereid zullen zijn om 3 x meer te moeten downloaden voor een spel dat grafisch hetzelfde of minder is dan een xbox 360 spel
De verbindingen worden overal steeds sneller dus het binnenhalen zal ook steeds sneller gaan en downloadlimits zijn voor mensen die regelmatig downloaden sowieso al een no-go :)
Toen de 360 uitkwam betaalden de 360-ers net zoveel als nu voor veel minder, aangezien ze pas konden genieten van Full-HD na de lancering van de PS3.
De PS3 is nog vrij nieuw en nog lang niet op dreef, de 360 zit nu ongeveer op z'n top. ;)
Denk dat dit meer ligt hoeveel waarde je hecht hieraan.
Somige spelen zijn exclusief voor de PS3.

Daarnaast zijn somige spelen wel met meer extra's uitgebreid, langere filmpjes enz..
Ja.
Ten eerste hebben die mensen dan al een PS3, dus xbox360 spul is dan al niet interressant.
Ten tweede hebben heel veel mensen tegenwoordig breedband. Dus tijdens het slapen loopt het wel binnen. Niet boeiend of ie dan om 1 uur of om 5 uur `s ochtends klaar is. En alsof elk spel op de 360 ook beschikbaar is op de ps3 en andersom.
Persoonlijk komt dat stuk rommel van MS er bij mij niet in. Daarvoor hebben ze een te gebugde machine in de markt gezet met de eerste versie. Niet dat er nooit problemen zijn bij een ps3, maar toch niet in de grootte die MS voor elkaar heeft gekregen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBLG

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013