Hoofdcategorieën
Device Settings

Samsung komt volgend jaar met twintig nieuwe smartphones

Door Arnoud Wokke, dinsdag 9 december 2008 15:15, views: 13.447

Samsung gaat volgend jaar twintig nieuwe smartphone-modellen presenteren, zo heeft een topman van het elektronicabedrijf bekendgemaakt. Smartphones moeten de winst van Samsungs telefoondivisie op peil houden.

Samsung i8510 Innov8Samsung bracht in 2008 tien verschillende smartphones op de markt; dat moeten er volgend jaar twintig worden, zei een topman van Samsung tijdens een evenement van de elektronicafabrikant in San Fransisco. Daarnaast moet een mooier design van low-end mobieltjes voor ontwikkelingslanden de mobieltjesafzet opstuwen.

Het gaat overigens niet slecht met de mobieltjesverkoop van Samsung. Onlangs werd al bekend dat Samsung marktleider in Noord-Amerika is geworden. In West-Europa is Samsung de 'eeuwige tweede'; alleen Nokia verkoopt meer mobieltjes.

Het Zuid-Koreaanse concern richt zich niet op één besturingssysteem. Samsung presenteerde dit jaar zowel smartphones met Windows Mobile als toestellen met Symbian, terwijl het bedrijf ook onderdeel is van de Open Handset Alliance, de groep bedrijven achter Googles mobiele besturingssysteem Android.

De Samsung-topman uitte zorgen over Samsungs lcd- en halfgeleideractiviteiten. In die segmenten is sprake van overproductie, waardoor de marges onder druk staan. Zo zijn de lcd's van Samsung onlangs in de Verenigde Staten in de aanbieding gegaan, waarbij een marge overbleef van minder dan tien dollar per lcd. Om de marges op te krikken, gaat Samsung duurdere tv's produceren, met meer 'high-end'-technieken, zoals een refreshrate van 120Hz.

Volgende 15:41 HP toont goedkoop, flexibel scherm
Vorige 14:43 Halo Wars vanaf 27 februari verkrijgbaar
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Waarschijnlijk. WinMo, S60, Linux, Android en alle andere smartphone varianten. Typische samsung strategie; overal een vinger in de pap.

ook wel risicospreiding genoemd.. Meerdere bedrijven passen dit toe en is vrij normaal.

[Reactie gewijzigd door consolefreak op dinsdag 9 december 2008 15:18]


ook wel risicospreiding genoemd.. Meerdere bedrijven passen dit toe en is vrij normaal.
Maar bij Samsung is het wel heel erg, elk toestel z'n eigen OS. Ziet er vaak hetzelfde uit, maar is totaal andere software, elk toestel met z'n eigen 'interessante' bugs.

Nokia heeft gewoon hele series die gelijk zijn, SonyEricsson idem.

alleen die van nokia heeft verschillende versies, zo kan je ook beginnen ja...

tevens zuigt die van nokia imo (mening, dus np) en met een breder aanbod weet je zeker dat iemand het wel een keer goed moet vinden

alleen die van nokia heeft verschillende versies, zo kan je ook beginnen ja...
Nee, alle S60E3FP1 toestellen gedragen zich gelijk, zelfde bugs, implementatie details,etc. Idem voor SE, een JP-7 toestel gedraagt zich precies als elk ander JP-7 toestel.

Bij Samsung is elk model totaal anders.

>> elk toestel met z'n eigen 'interessante' bugs.
Ja, ze zijn behoorlijk competatief, en lopen technisch best wel vooraan, maar met hun telefoons en zelfs met dvd-spelers, loop je soms tegen hele vervelende software bugs aan. Ze maken het gelukkig niet zo bont als LG.



Dat kun je niet zomaar zonder meer stellen. Ik weet niet precies hoe de huidige symbian samsungs het doen maar ben zelf een beetje huiverig er voor omdat samsung niet echt de beste trackrecord heeft wat betreft software support.
Het achterliggende systeem is dan misschien wel gelijk aan nokia's, maar dat is echt niet alles. Zo kunnen er namelijk nog genoeg verschillen zitten in extra software of services die meegeleverd worden (iets waar nokia meester in is en samsung absoluut niet) en hoeft het ook niet te zeggen dat samsung zijn toestellen ook bugvrij uitlevert. Dat laatste doet nokia overigens ook niet, maar bij nokia kun je er wel van op aan dat ze vervolgens heel lang nog aan de firmwares blijven sleutelen en eigenlijk alles uiteindelijk wel verholpen wordt. Heb je een samsung met crappy software dan loop je een groot risico dat de enige manier om het te verhelpen gaat zijn het volgende model te kopen (althans, dat is het beeld dat ik van ze heb, als ze dat ondertussen verbeterd hebben, more power to them).

Juist daarom moeten ze nieuwe maken. Als het niet fatsoenlijk werkt kunnen ze moeilijk de oude blijven verkopen. Wat concurrentie is nooit verkeerd, dus go samsung! :)
Wat ze wel een keer mogen doen is stoppen met die windows mobile rommel. Dat gaat toch nooit behoorlijk werken, tenzij ze misschien bij MS een keer het licht gaan zien en niet meer een mini computerdesktop in een telefoon proberen te proppen, wat een belachelijk gebruiksonvriendelijk idee is.

Windows Mobile is een besturingssysteem voor een PDA! Níet voor een telefoon. Doe de volgende keer eerst even goed onderzoek naar wat je koopt en loop niet alles direct af te zeiken. Het is jouw fout geweest dat je een WM-telefoon gekocht hebt. Niet van microsoft.

windows mobile werkt anders uitstekend voor een telefoon, gebruik het zelf al jaren naar volle tevredenheid!

WM werkt voor mij ook uitstekend als telefoon (gebruik 't al 3 jaar), maar het doel is altijd nog geweest een besturingssysteem voor een PDA te zijn. Dat HTC en Samsung er nu een mooi schilletje omheen hebben gedaan neemt dat niet weg.

Windows Mobile is een besturingssysteem voor een PDA! Níet voor een telefoon.
Windows Mobile is ook niet geschikt voor een PDA, een PDA is geen desktop computer, proberen Windows in een PDA te proppen slaat net zo goed nergens op als op een mobiel.

Bovendien breken ze met hun eigen user interface, wat erg verwarrend werkt voor mensen die een 'echte' windows gewend zijn. B.v. het 'kruisje' minimaliseert ipv af te sluiten, totaal niet wat mensen gewend zijn en dus super verwarrend.

Mijn Samsung (G810) werkt anders beter dan al m'n Nokia's die ik ooit gehad heb.

Sorry hoor maar wat een onzin, misschien dat je zelf problemen hebt gehad met samsung telefoons, maar ik gebruik er 1 nu al zo'n 1.5-2 jaar.
Mijn moeder en mijn broer hebben ook beide een samsung telefoon maar we hebben nergens last van.
Ik heb de e790, mijn broer de u600 en die van mijn moeder weet ik niet.
En ik ben echt niet voorzichtig met mijn telefoon hoor.
Nee dan moet je Motorola hebben, ik heb 2maal een motorola gehad en alleen maar kuren, nee er komt geen motorola hier meer, eerst had ik een goedkope motorola die constant kuren had, vertelde ik aan de verkoper zegt die doodleuk, nee duurdere motorola's hebben dat niet, dus ik koop een duurdere :| Met mijn domme hoofd.
Die heb ik doordemidden gebroken, toen een samsung gekocht en nu al een hele tijd plezier van zonder kuren.

Sorry hoor maar wat een onzin, misschien dat je zelf problemen hebt gehad met samsung telefoons, maar ik gebruik er 1 nu al zo'n 1.5-2 jaar.
Als je alleen belt en SMS't zal het best werken, maar als je iets meer wilt dan dat ...

Zelfs dan :P Ik heb in de jaren dat ik nu mobiele telefoons gebruik nog nooit zo'n vreselijk slechte SMS editor gezien als op mijn huidige U600 :(
Xperia onderweg :D

Daar ben ik het volledig mee eens. De U600 is nauwelijks op een comfortabele wijze te gebruiken. Dit was mijn eerste Samsung en het zou stom zijn om alle Samsungs over dezelfde kam te scheren, maar het was meteen ook mijn laatste Samsung gsm. Vanaf nu blijf ik bij Sony Ericsson. Stabiel, gemakkelijk te gebruiken en over het algemeen ook een goed design. Al is dat natuurlijk een persoonlijke voorkeur en ga ik mensen die de SE spuuglelijk vinden niet afmaken. :P

Ik begon met Motorola, daarna Philips, Erickson, keertje Nokia tussendoor, en nu eens een Samsung (Omnia i900) ter ervanging van mijn Motorola 3vx en ik ben er dik tevreden mee, mooi, handig, geen problemen mee en Windoze mobile 6.1 maakt het apparaat errug handig in het gebruik en synchronisatie :)

Ik wilde graag een smartphone met office applicaties en gps en de Omia was mijn 2e keuze totdat ik de specs zag en het direct verschoof naar mijn eerste keus (andere was de HTC Touch Diamond die overigens nog wel iets mooier oogt).

Ik zou nooit een Samsung LCD kopen (niet al te beste beeldprocessor en ronduit belabberde, veel te sterke ruisonderdrukking) maar deze smartphone is top!


Daarna ook, als je ze fatsoenlijk behandelt. Iets dat de doelgroep van Samsung toestellen gewoonlijk niet doet: los in de achterzak en er op zitten, geen beschermend hoesje gebruiken, vaak laten vallen. Tja, daar kan niet elk toestel tegen.

Is dat niet gewoon een standaard use-case waar de designers rekening mee hadden moeten houden? :+


Ik ben zelf best wel tevreden over m'n Samsung Omnia eigenlijk (wel met custom firmware)

20 nieuwe smartphones op een jaar lijkt me echter wel erg veel voor 1 merk, dat lijkt het voor de consument niet echt makkelijker te maken om te kiezen, en maakt ook support moeilijk, alsook 3rd party software afstemmen op een bepaald type.
In dat opzicht vind ik Apple dan wel een heel stuk duidelijker.

Hoe meer hoe beter, die fabrikanten mogen elkaar lekker opjutten. Daar wordt de consument alleen maar beter van. Oké de keuze wordt lastig, maar zo is er voor iedereen wat wils.

Laat ze inderdaad maar komen met die telefoons, ook als ze WinMo gaan leveren is het misschien voor Microsoft wel een impuls om WindowsMobile nog meer te verbeteren (*even afwachten wat ze van WinMo 7 gaan maken natuurlijk ism HTC)
Helaas hebben ze met 20 verschillende modellen helemaal geen tijd om bugs uit de software te halen.. en dat maakt de kans op nog slechtere software ook weer groter..
Ben benieuwd..

Dat is inderdaad waar ik bang voor ben. Samsung heeft een belabberde track-record wat patches betreft en de software die op elk toestel dat ze nu verkopen staat is derhalve ook niets anders ben beperkt en brak te noemen.

Als je alleen belt met je toestel of SMSjes uitwisselt met mensen, dan is het een bruikbaar apparaat. wil je iets meer, dan loop je tegen een muur van ergernissen op.

Wonderbaarlijk dat het goed gaat met de mobieltjes-verkoop van Samsung! Ik heb de Samsung i780. Hier stond voorheen Windows Mobile 6.0 op. Ik had heel veel problemen met deze telefoon, wat opgelost zou moeten worden met een update naar Windows Mobile 6.1. Onder andere slechte communicatie met verschillende carkits, wegvallende verbindingen, korte batterijduur (einde van de dag haal ik niet), slecht UMTS/HSDPA ontvangst, instabiele WiFi verbinding, etc. zou na installatie van Windows Mobile 6.1 verholpen moeten zijn. De release van deze update is belachelijk vaak uitgesteld, terwijl de servicedesk van Samsung de gebruikers met een kluitje het riet in stuurt.

Sinds een week of twee heb ik nu wel WM 6.1 (door mijn werkgever) geinstalleerd. Ik heb hiervoor zeker 3 maanden moeten wachten!! Tot mijn frustratie zijn de meeste problemen nogteeds niet verholpen. Voor mij nooit meer Samsung, al krijg ik het gratis!

[Reactie gewijzigd door bas.kb op woensdag 10 december 2008 10:41]


Ik snap niet waarom er zo gezeurd moet worden om Samsung...
Ik heb tot nu toe alleen Samsung's gehad, en die hebben altijd gewerkt...
Nu heb ik een Omnia (i900) en die werkt ook prima...

Er zijn nogthans heel veel problemen met de omnia, maar samsung in het algemeen doet het wel goed.

Ik heb tot nu toe alleen Samsung's gehad, en die hebben altijd gewerkt...
Dus je hebt geen vergelijkings materiaal ?

Niet alleen de producten (of software) zijn naar mijn mening slecht: de klantenservice van dit bedrijf ligt wat kennisniveau van de medewerkers en een correcte behandeling naar de klanten toe, onder het niveau van een gemiddelde kabelexploitant. In zo'n geval vind ik het niet vreemd dat men "zeurt" over Samsung.

zeer mooi ik hoop met wm6
de producten vind ik goed en ik hoop dat deze smartphones super chil zijn :9 :P

[Reactie gewijzigd door Sebasie op dinsdag 9 december 2008 16:17]

«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:41 HP toont goedkoop, flexibel scherm
Vorige 14:43 Halo Wars vanaf 27 februari verkrijgbaar
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011