Hoofdcategorieën
Device Settings

Game over tv-serie Heroes geschrapt

Door Paul Hulsebosch, vrijdag 7 november 2008 10:19, views: 13.565

Het Franse Ubisoft zal geen game van de tv-serie Heroes uitbrengen. Het spel werd begin 2007 aangekondigd en zou eind 2008 in de winkel liggen, maar de rechten op het spel zijn weer terug bij producent NBC.

Heroes comicTegenover de website van MTV bekende de Franse uitgever Ubisoft dat zij niet langer een game rond de tv-serie Heroes in de maak hebben. Een reden voor het schrappen van het spel werd niet gegeven. Ubisoft laat alleen los dat de rechten om een game van de serie te maken weer in handen zijn van NBC, de Amerikaanse tv-maatschappij die de serie produceert. De overeenkomst tussen beide bedrijven werd begin 2007 bekendgemaakt. Ubisoft liet toen weten een derdepersoons superhelden-actiespel te willen maken rond de personages uit de serie. Het spel zou voor de pc en de diverse consoles worden uitgebracht en had eind 2008 klaar moeten zijn.

Ubisoft heeft nog wel andere games rond tv-series in de pijplijn. Begin 2008 kondigde de uitgever aan dat het de gamerechten van Crime Scene Investigation: New York van de Amerikaanse tv-zender CBS heeft gekocht. Ubisoft gaat een game over deze populaire politieserie ontwikkelen.

Volgende 10:55 Ballmer: Microsoft niet meer in Yahoo geïnteresseerd
Vorige 09:55 AMD-werknemer aangeklaagd wegens stelen Intel-geheimen
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

hmm, maar goed ook, het is maar zelden dat een tv-serie goed wordt vertaald naar een game, meestal worden dat wanproducten , lost de game, was nu ook niet echt super

Tomb raider was wel vraai vergamed.
(er vanuit gaand dat tomb raider gewoon een vrouwelijke indiana jones is)

Dat was anders, van de game is een film gemaakt (redelijk oke film ook nog)

(nvm, hersenen hebben de tussen haakjes niet geregistreerd)

[Reactie gewijzigd door DRaakje op vrijdag 7 november 2008 10:29]


Tomb Raider was eerst een game en er is later pas een film van gemaakt.

Jullie (DRaakje, jij en Kaell) LEZEN NIET.
Hij zegt dat hij er vanuit gaat dat tomb raider gebaseerd is op Indiana Jones.
In dat opzicht is het idd een film waar ze een game van gemaakt hebben maar dan met een ander jasje.

@ Ramon
Als je niet in kan zien wat de gedachtegang van barfieldmv was snap ik je reactie. Lijkt mij alleen niet heel moeilijk om een vergelijking met Indiana Jones te maken.
Indiana Jones was er eerder als film, Lara is net als Indiana een schattenzoeker, ze komen op exotische lokaties, ze hebben het nodige actiewerk erin zitten en allebei zijn ze serieus bedoeld met wat humor erin. (niet zoals the mummy wat humor op de 1e plaats heeft staan)
en zo voort.

[Reactie gewijzigd door RadioKies op vrijdag 7 november 2008 13:38]


Blijft dat Tomb Raider éérst een spel was en daarna pas een film. Zie niet in wat Indiana Jones ermee te maken heeft.

De serie zelf is al een tegenvaller vanaf seizoen 2, ik kan me voorstellen dat Ubisoft dan ook de game maar schrapt.

ik vond seizoen 2 juist beter..bij het eerste seizoen was het niet spannend genoeg soms. Verder zie ik eigenlijk wel nog een erg goede game uit de serie heroes komen...


off topic
Helaas, maar zulke series zouden eigenlijk maar 1 seizoen moeten duren, dat is leuk, anders wordt het gewoon te door gezaagd.. :(

Idd, nou heb ik Hero's nooit gevolgd. Maar Prison Break is ook zo'n voorbeeld. Seizoen 1 was erg goed gedaan. Seizoen 2 was al minder en bij seizoen 3 ben ik afgehaakt.


Je kan ze wel zeikerts vinden maar Heroes valt gewoon ten prooi aan zijn eigen success. Het is een beetje het probleem met series die in Seizoen 1 'te' populair zijn. Opeens kunnen de schrijvers niet meer bezig met het afwikkelen van het verhaal want van de maatschappijen moeten ze steeds nieuwe afleveringen schrijven - en dan krijg je gewoon gekkigheden en gebrekkige plots. Als je helemaal pecht hebt krijg je ook niet eens de kans om er wel een eind aan te breien.. dan wordt je gezegd dat je show gecancelled is en aju paraplu.

Lost is hetzelfde lot ondergaan.. die mensen zouden allemaal al lang van het eiland af moeten zijn of hun leven verder op het eiland slijten wat best saai is... en dan krijg je de rare verhaallijnen die je in de laatste paar seizoenen ziet. Niemand (behalve die-hard dans) praat ook meer over Lost, terwijl dat gewoon de beste serie van z'n tijd was ten tijde van Seizoen 1/2.
Gelukkig hebben ze dat zelf ook door en hebben de producers al voor het geld gezorgd dat ze omtrend 2009/2010 een echt einde aan het hele verhaal kunnen knopen - maar daar red je de huidige seizoenen niet mee.

Hopelijk wordt er voor Heroes ook een vaste einddatum gekozen zodat het verhaal gewoon afgemaakt kan worden.

Overigens was seizoen 2 vooral 'minder' door de stakingen bij de schrijvers - daardoor waren er ook al minder afleveringen in het seizoen.

Wat Lost betreft, heb je zeker gelijk. Het was in eerste instantie de bedoeling om een serie van 3 seizoenen te maken. Maar gedurende het tweede seizoen werden er drie seizoenen bij besteld. HIerdoor moest er extra geschreven worden. Maar bij Heroes zou je toch denken dat men hiervan had geleerd (het eerste seizoen van Heroes is immers van na het tweede seizoen Lost). Aan de andere kant moeten de makers natuurlijk ook hun geld verdienen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze niets anders kunnen bedenken dat allerlei mensen opeens alle krachten hebben, en iedereen opeens familie van elkaar is (hoewil ik me wel kan indenken dat dat vanaf het eerste moment al de bedoeling was, gezien de uiterlijke kenmerken).
Ook hèt punt van rationaliteit (Mohinder) hebben ze maar overboord gegooid: Hiermee is het erg generaal geworden. Iedereen krachten, en beetje interactie met elkaar. Vooralsnog zijn die topschrijvers wat mij betreft dus niet het bijzondere terug aan het brengen.

Maar goed, de commercie regeert natuurlijk. In principe blijft men doorgaan, zolang het succes heeft, cq. geld opbrengt. Kijk bijv. naar Stargate Atlantis en ER die aan hun laatste seizoen bezig zijn. De laatste twee seizoenen waren een stuk minder, en beide series zijn nu bezig aan hun laatste seizoen. Waarschijnlijk door de kijkcijfers. Ik heb ook het idee dat men vooral de jeugd probeert aan te spreken. Zo komt er een nieuwe Stargate die erg op de jeugd gericht lijkt (gezien de jonge personages).
Dit zijn ze bij Heroes ook aan het doen. Degene die niet 'tof' zijn, oftewel te abstract, schrijven ze eruit of vormen ze om. Mohinder heeft krachten, Claire kan vechten, en Ando krijgt ook krachten (maar die zie ik wel dood gaan). Parkman zal ook wel iets extra's krijgen, of zal sterven. Ook komen er allerlei personages bij om van alles wel iets te hebben, zo lijkt het, wat m.i. heeft geleid tot een overvloed aan personages.
Kortom, iedereen die niet bij de jeugd aanspreekt gaat eruit. Dus typische karakters (die in een schoolagenda passen, of 'wel grappig' zijn) blijven over. Na verloop van tijd zien we dus de 'all American-boys en girls' met misschien hier en daar nog een excuusneger, aangevuld met de karakters die op de een of andere manier wel aanspreken (meestal door dat 'wel grappig' zijn (denk aan Hurley of Hiro).
Men wil op dit moment gewoon spektakel zien, kennelijk. Het verhaal is minder van belang, staat meer op de achtergrond. Puur op verhaal blijft een serie niet meer staan. Ik denk dat een X-Files of Twinpeaks tegenwoordig ook niet meer zouden overleven. Net als Jericho dat een veel te vroege dood stierf. Niet spectaculair genoeg, en te weinig aansprekende (schoolagenda-) karakters. Dit terwijl het verhaal en de dialogen m.i. echt super waren.

Voor Ubisoft is het dan ook totaal niet interessant om een game over Heroes te maken, wanneer dit gewoon een actiespel moet zijn. Dan is een Marvel- of DC-universe veel beter geschikt, omdat je hier meer vrijheden in hebt.
Ik snap sowieso niet waarom je een game zou willen maken van een serie met een doorlopende verhaallijn. Het is immers raar om een heel andere verhaallijn te verzinnen, en het verhaallijn zelf naspelen, is niet interessant genoeg, (omdat te uitgebreid is zal een hoop moeten worden weggelaten, waardoor er maar weinig overblijft) net als mogelijke gebeurtenissen ( wat moet je in godsnaam doen als Hero?). Dit is anders bij een serie als CSI, waar je gewoon een soort van nieuwe aflevering kunt doen (een moordzaak oplossen, zonder karakter development).

Ik denk dus dat de de rechten opgeskoept hadden, 'just-in-case' maar er niets mee gedaan hebben.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op vrijdag 7 november 2008 12:18]


X-files game was een interactieve aflevering, net zoals Star trek: Borg.

Het probleem met een game te verfilmen is dat je nooit aan de verwachtingen voldoet, omdat je het te serieus doet met een komische karakters en een verhaallijn van nul(Double Dragon, Super Mario Brothers, Streetfighter). Of je probeert ter vernieuwing een nieuw verhaal te maken wat de fans afkeuren, en de niet-fans toch niet willen zien omdat het op een computerspel gebaseerd is(Wing Commander, Doom).

Vonden mensen hier tomb raider zo goed, ik vond het een matige film met een hoog budget.

voor de vergelijking met Comicbook-karakters, dit leent zich prima als animatiefilm, games gebaseerd op superhelden zijn merendeels ook matig tot zeer slecht, met de recente spiderman games uitgezonderd, maar die waren dan ook geheel origineel in concept, en geen verkapt actiespel waarvan ze de sprites en textures hadden vervangen. Voor live action verfilmingen leent het zich ook niet altijd, hoe goed "iron man" de film ook zou moeten zijn, "the invinsible iron man"(full-length marvel animatiefilm, een maand of twee voor de live-action) is een stuk beter, gewoon om een voorbeeld te noemen, maar natuurlijk ook een kwestie van smaak

Om terug te komen op heroes, het hele concept van de game word niet eens getoond, nadeel is dat je idd niet terug wilt vallen op een oude verhaallijn, en geen nieuwe wilt doen tenzij je dit meeneemt in het script, en ook nog technisch haalbaar is, ik denk niet dat je "Hiro" zijn krachten op een speelbare manier in een game-engine kan krijgen. Tuurlijk moet het zich paralel aan de serie afspelen, met alle karakters, anders verkoopt het niet(of flikker je het net als de pirates of the carribian game voor de xbox terug over de balie omdat het niks met de film te maken heeft(en ronduit kut is)

Dan zal er bij de 'verfilming' wel iets verkeerd gegaan zijn, want t/m seizoen 5 was al geschreven voordat seizoen 1 op de buis was.

Prison Break was origineel geplant als een mini serie. Vanwege het succes hebben ze het verlengt met nieuwe seizoenen.
De serie is dus officieel afgelopen aan het eind van de miniserie en vervolgens moeten ze er iets aan vast breien.

Mee eens prison break was meer geschreven ook voor 1 seizoen, soort miniserie vond ik maar dan niet zo mini. (uiteindelijk komt het er op neer, hoe vaak kun je ontsnappen uit gevangenis x boeiend maken? onderwerp is een beetje klein en precies voor een uitgebreide serie, na ontsnapping 2 heb je het wel gezien.)

Heroes is toch anders, ik volg de serie wel, seizoen 2 was een beetje kwakkelen maar dat had ook met de stakingen toen te maken, seizoen 3 is weer top met een paar verrassende wendingen. Dus ik ben het wel niet eens met maar 1 seizoen voor heroes, het moeten er wel ook geen 6 worden, ergens moet een ultieme climax, plot twist, einde komen dat wel, maar er mag van mij nog wel een seizoen 4 komen. Ben er nog niet moe van.

Maar kijk als je comic's al niet moet dan is heroes niks voor je, maar dan heeft dat meer met smaak te maken dan de kwaliteit van de serie. (en dan vooral seizoen 1 en 3)

[Reactie gewijzigd door Kaell op vrijdag 7 november 2008 11:47]


seizoen 3 was idd redelijk slecht. Seizoen 4 is echter bijzonder goed, imho :)

Hehe ik las het volgende Game over, tv serie Heroes geschrapt. Schrok me een ongeluk.

Hoezo modden jullie hem weg? Ik schrok ook van de titel en dacht dat ze de serie gingen schrappen. Vond ook al vreemd dat tweakers iets over een serie zou plaatsen.

Maargoed, wist niet eens af van een spel dus dit nieuws doet me niet echt wat. Is meer het tegenovergestelde van blij maken met een dooie mus.

Op zich zou zo'n game best potentieel gehad hebben, mits inderdaad goed uitgewerkt.

Seizoen 2 was geniaal, maar kwam wat adrubt tot zijn eind vanwege de schrijversstaking (best een aardig einde nog). Seizoen 3 bevalt tot nu toe prima, ze lijken alleen wat haast te hebben ergens te komen in het verhaal. Seizoen 1 was wat dat betreft wat beter gedoseerd opgezet. Maar om het slecht te noemen, bepaald niet!

De verhaallijnen die bijna alleen maar uit plotholes bestaan, het extreem matige acteerwerk en de overdosis aan personages zorgen ervoor dat ik Heroes eigenlijk wel slecht vind.

Heroes doet het nu ineens enorm slecht in de USA, de schijvers zijn al naar huis gestuurd en de vraag is of de serie nog een 2e deel van dit seizoen krijgt.

het is al bekend dat chapter 3 ("Villains") halverwege het seizoen stopt (15 december) en er een nieuw chapter begint (“Fugitives”) dat begint in januari. En er gaan nog wat doden vallen schijnbaar...... Ze hebben de maker gevraagd om de serie makkelijker te maken om te volgen....

bron!

Heroes doet het nog helemaal niet slecht, maar wel slechter. Het is nog steeds de best bekeken show die nbc heeft, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat heroes in januari niet verder gaat (na de pauze die 16 december begint)

Onduidelijk verhaal. Had Ubisoft betaald voor de rechten ? Waarom zijn ze nu weer terug ? Hebben ze bepaalde deadlines niet gehaald ? Jammer dat er niet meer details bekend zijn. An sich had Ubi zat goeie engines om Heroes tot een goede game te maken. Bijv. de Assasin's Creed engine (ook gebruikt voor zo'n snowboard-game.).

Het feit dat een engine goed is wil niet zeggen dat de game goed wordt.

Ik moet de andere schrijvers wel gelijk geven als ze zeggen dat er weinig goede games van series zijn gekomen. Heeft er ws ook mee te maken dat je beperkt wordt in wat je mag doen bij het verhaal rondom een game

Ik vind Heroes nog steeds leuk, alhoewel dit seizoen idd beetje ongeloofwaardig (met iedeeren die familie van elkaar is) begint over te komen

Ik vind heroes nog steeds wel leuk, vooral omdat deel 1 zo goed was. Jammer dat er met de scriptschrijvers zoveel onenigheid is geweest.

On-topic: wist niet eens dat er een game van in de maak was, maar ik sluit me aan bij velen, het is maar beter zo. De magie van zo'n dergelijke serie is toch niet te vangen in een spel, en vaak zijn dezel spellen op vele fronten tegenvallend. Het zijn de zogenaamde cash-cows van ubisoft. Het spel verkoopt toch wel, want er zijn veel fans van de serie die nieuwsgierig zijn of gewoon niet kijken naar kwaliteit maar puur naar de setting waarin het zich afspeelt.

Wat betreft Tomb Raider, dat is idd een heel ander verhaal en ik snap niet waarom mensen daarover hier beginnen...
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:55 Ballmer: Microsoft niet meer in Yahoo geïnteresseerd
Vorige 09:55 AMD-werknemer aangeklaagd wegens stelen Intel-geheimen
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011