Hoofdcategorieën

Xs4all stelt nieuwe directeur aan

Door Willem de Moor, woensdag 8 oktober 2008 16:53, views: 12.912

Internetprovider Xs4all heeft een wisseling van de wacht aangekondigd. De huidige directeur Marion Koopman zal zich bij KPN gaan bezighouden met verantwoord ondernemen.

Xs4all logoTheo de Vries, momenteel nog manager sales bij Xs4all, volgt Marion Koopman per 1 november op als directeur van de internetonderneming. De Vries zal zich, behalve op de consumentenmarkt, ook op de markt voor het midden- en kleinbedrijf richten. Koopman sloeg die weg dit voorjaar al in. Het bedrijf stelde zich toen ten doel zijn bijna driehonderdduizend abonnees ook kleinzakelijke diensten te bieden.

Marion Koopman gaat bij KPN aan de slag als directeur Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Diversiteit. In die functie zal ze zich onder meer op sponsoractiviteiten en vrijwilligerswerk gaan richten.

Volgende 17:22
Vorige 16:19

Reacties

«  1  2  3  »

Misschien ook wel eens tijd. De afgelopen tijd (jaar ongeveer) is de kwaliteit ver achteruit gegaan. Helemaal de helpdesk, daar ben ik zo ontevreden over, dat was altijd gigantisch goed.

Hopen dat deze directeur de kwaliteit waar XS4ALL voor staat terug kan brengen binnen de organisatie.

Vond het trouwens altijd ontzettend knap dat een vrouw aan het hoofd stond van een IT organisatie als XS4ALL.

[Reactie gewijzigd door damster_mark op woensdag 8 oktober 2008 16:59]


Eens. De downtime was vroeger nihil, tegenwoordig ligt de verbinding er steeds vaker uit. En dan heb ik het niet eens over die enorme downtime een paar maanden geleden.

Die zelden of nooit aan XS4ALL liggen, maar aan KPN. Beetje loze beschuldiging dus ;)

Maakt het voor mij als klant uit wie de uiteindelijke schuldige is? Ik neem mijn internetdiensten af bij XS4ALL, dus als er iets niet deugt zijn zij daarvoor verantwoordelijk en mogen zij het met de ware schuldige opnemen. Dat is mijn zaak niet als klant zijnde.

Daarnaast heb ik tot zo'n drie jaar geleden nooit downtime bij XS4ALL gehad. Is dat dan ook de verdienste van KPN?

[Reactie gewijzigd door Domovoi op woensdag 8 oktober 2008 17:33]


FYI: Dat heeft niks met XS4ALL te maken maar hier heeft in 85% van de gevallen bij welke DSL provider dan ook KPN schuld aan. Aangezien de complete koper infrastructuur van hun is en dus ook " gehuurt word " door de betreffende ISP.

Nou bij ons waren de problemen zo erg, dat we gestopt zijn met XS4ALL (4 ADSL verbindingen) en verder gegaan zijn BBeyond en nog een 2e partij. En wat is resultaat? Betrouwbare verbindingen en bijna nooit downtime.

...en dan beweren dan het niet aan XS4ALL ligt? Yeah right...

bbeyond heeft z'n eigen adsl netwerk, waarbij xs4all het bij de kpn betrekt (net zo als bijna alle andere providers)

Als dochter van KPN kan xs4all niet zo vreselijk veel met de bbeyond netwerken.

Heb daar totaal geen last van al niet sinds 1993.

Als deze man verantwoordelijk was voor het massale sales plan met reclames en Wii's, zou ik er niet op rekenen dat de innovativiteit om hoog zal gaan, noch de helpdesk zal verbeteren.

Vergeet overigens neer dat er meer mensen XS4ALL verlaten de laatste tijd. Het is niet meer wat het geweest is, en door deze 'professionalisering' wordt dat het ook nooit meer. Het is wachten op een wijziging in de algemene voorwaarden... (insiders weten wel op welke artikelen ik doel ;))

Helemaal mee eens. Helpdesk is tegenwoordig nog slechter dan UPC (die ik tegenwoordig zelfs wel goed ga vinden). Vooral de vele onbeantwoorde e-mails, erg irritant bij Xs4all.

Ik hoop ook dat het beter gaat. Ben al heel lang klant en was altijd tevreden.

Zouden ze deze topics lezen?

Probleem bij de klantenserviceafdelingen van Xs4all is dat belangrijke afdelingen simpelweg (flink) onderbezet zijn, niet effiecient genoeg werken, en dat de samenwerking tussen de afdelingen door allerlei onnodige procedures wordt tegengewerkt.. Om over het nogal lage salaris van de (relatief nieuwe) 1e lijn nog maar niet te spreken.. Zo trek je natuurlijk geen kwaliteit aan, laat staan dat je het vasthoudt.. Pas als ze die problemen aanpakken zal de service weer beter worden denk ik.. Maargoed, het kost allemaal geld he..

Aangezien ik er een tijdje gewerkt heb weet ik er wel iets van.. In potentie nog steeds een goed bedrijf, maar door de zware concurrentie op de markt moeten ze waarschijnlijk ook bezuinigen en outsourcen helaas, en dat merk je dus..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op woensdag 8 oktober 2008 17:10]


leuk en aardig dat de service af is genomen! KPN maakt door zulke dingen wel veel winst per jaar! Een super afdeling die heel veel weet van diensten is leuk voor particulieren maar kost echt te veel geld! Voor de zakelijke markt is het wel handig om zulke mensen in te zetten maar ook hier is het een afweging; zeer goede service met nauwelijks winst OF mindere service met prima winst?! Nu is het westerse systeem gebouwd op het laatste... helaas!

"Maargoed, het kost allemaal geld he.."

Ik zou het hier ook op gooien ware het niet dat XS4ALL een van de duurdere abbo's is.,

Iemand die sales heeft geleid bij KPN en jij hoopt op betere service nu hij directeur XS4all wordt? No chance. Verkoop staat bij die gasten altijd op nummer 1, en alles daarna 'zien we wel' en/of 'is lastig, duur, levert "niets" op' of een andere gouwe-ouwe: 'dat heeft een 'andere' (lees VEEEEEEL lagere) prioriteit'.

Ken die hele man overigens niet, maar mijn ervaring in ICT land is (helaas voor xs4all) deze. Maar ik laat me graag eens verrassen.

[Reactie gewijzigd door marksanne op woensdag 8 oktober 2008 17:12]


Nee, hij heeft sales geleid bij XS4ALL.

Ik lever best vaak ADSL bij mensen, en moet zeggen dat voor mij Xs4all nog steeds een van de beste is.

Zeker alle extra features die erbij zitten, zijn in mijn ogen de moeite waard. Ik noem bv. het gebruik maken van Hotspots.

Andere partijen hebben de zelfde helpdesk... dat kom je over wel tegen.

Andere partijen hebben de zelfde helpdesk... dat kom je over wel tegen.
Klopt, en andere partijen hebben vaak ook matige service. Maar het verschil is dat andere partijen niet de prijzen van XS4ALL hebben.

Hotspots zijn wel een leuk extra'tje. gratis op het station internetten op de account van mn ouders adsl ;)
Ook het onbeperkt gratis gebruik van usenet met binaries (ook al is de retentie slecht) zie je tegenwoordig bijna nergens meer.

toch diensten waar je los al snel 5-7 euro per stuk per maand voor betaald bij KPN

Het is wel jammer dat de newserver van XS4ALL de laatste tijd steeds verder achteruit is gegaan.

Vroeger had XS4ALL een van de betere newsservers, tegenwoordig is het nog maar een middelmatige newsserver. En is het nog steeds aan te raden om een Pay server te nemen

Die "experimentele" newssserver is inderdaad wat minnetjes. Pronken met veren die je niet hebt. een paar trage afgeknepen lijntjes per klant. Das jammer

Helpdesk ? In elf jaar nooit een helpdesk nodig gehad.
Tweakers lossen het zelf op tenslotte.

Je ziet dat xs4all meeer en meer een merk wordt van kpn gericht op kleine zakelijke markt, en wat minder op de hackers waar het uit voorkomt. Dit blijven ze maar herhalen.

Een nieuwe directeur zal niks aan kwaliteti veranderen. Van een sales persoon(nieuwe directeur komt uit sales) verwacht ook alleen meer accent op het merk en juist minder technische verbeteringen.

Ok, veel tweakers zijn tegenwoordig ontevreden over Xs4All en de nieuwe directeur zal waarschijnlijk weinig verbeteren (aldus bovenstaande reacties).

Mijn vraag: wat is voor tweakers nu dan de beste provider?

:)


Als je niet te vrede bent over de diensten die geleverd worden dan, lijkt het mij een mooi moment om een overstap te maken naar de anderen provider of zoals u zelf aangeeft overstappen op de kabel. Maar waarom doet u dat zelf dan ook niet? Bent u meteen van het "gezeur" van XS4ALL af.

Types zoals jij (CanonUser) zouden eens verplicht een halfjaar op zo'n helpdesk aan het werk gezet moeten worden.. Dan praat je wel anders.. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze bij Xs4all (ook de 1e lijn) *niets* van A4tjes of wat dan ook lezen..

Wel is het zo dat 90+% van de problemen waarvoor de helpdesk benaderd wordt aan de kant van de klant ligt (kabels niet goed of te lang etc, modem niet goed ingesteld, ga zo maar door), dus daarom doen ze altijd eerst van die (verplichte, anders neemt de 2e lijn het niet over indien nodig) standaardtestjes om die meest voorkomende oorzaken uit te sluiten (standaard procedure voor elke helpdesk, waar dan ook)..

Maar als je alles toch zoveel beter weet waarom bel je dan eigenlijk nog een helpdesk? Omdat je ervan overtuigd bent dat het probleem niet bij jezelf ligt? Het feit dat je het testen van de splitter (1 van de standaard testen) maar onzin vindt geeft al aan dat je er weinig tot niks van begrijpt, en dus wel degelijk de hulp van zo'n helpdesk nodig hebt..

Klagen prima, maar wel gegrond aub!

[Reactie gewijzigd door Inflatable op woensdag 8 oktober 2008 19:51]



Heb jij ooit xs4all je koperlijn zien verleggen dan (voor zover ik weet heeft xs4all één busje, maar geen schep)? ADSL snelheden zakken gewoon in door meer ADSL-dichtheid en daarmee overspraak. Of je nou ADSL provider-x of y hebt heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets te maken met het signaal over je koperlijn. Dat is allemaal infrastructuur van KPN die er het beste van maakt met de middelen die ze hebben.

Overstap van telco structuur heeft niks te maken met een koperdraad naar je huis omleggen maar met het anders patchen van de kruisdraad op de HVD ( Hoofdverdeler ) hierdaar word de switch gemaakt in de wijkcentrale om je naar de nieuwe infra te krijgen ) als hierbij 1 van de dogs ( soort patchings voor koper ) niet goed zijn heb je dit probleem al of als de kruisdraad niet correct is aangesloten op de hvd.

Enig idee hoe het voelt om als een debiel behandelt te worden terwijl je bij die 10 procent behoort die WEL weet hoe het moet ?

Ik ben het helemaal met Canonuser eens.
Het is echt een drama tegenwoordig zeker de helpdesk die weten echt niet waar ze het over hebben.
Vanaf het moment dat ik een Fritzbox had aangevraagt (en er dus voor een jaar aan vast zit) is mijn verbinding gehalveerd. Ik ga deze maand mijn rekening ook maar halveren eens kijken hoe ze reageren.

Ik ben wel tevreden over XS4All, maar ik heb daarvoor alleen maar dailup gehad. Ik ben wel over gegaan op XS4All Only om van KPN af te zijn en de verbinding is erg goed (4K down/1K up voor 30 euro per maand).

Alleen lijkt mijn pop mail wel erg traag geworden. Ik heb een G15 keyboard die kijkt of er wat mail is binnengekomen, en regelmatig timed die uit. Slordig.

Het hele internet lijkt bij mij wel trager tegenwoordig, maar ik denk niet dat dat door XS4All komt want ik kan altijd wel een site vinden die wel meteen mijn 4K download volgooit. Zelfs GMail doet het hier niet altijd, maar zelf gebruik ik dat niet.

Als je per sé van KPN af zou willen, had je beter naar een kabelprovider kunnen gaan in plaats van naar een dochteronderneming van datzelfde KPN.

Het spijt me om je uit de droom te helpen, maar een 4/1 verbinding is helemaal niet zo super tegenwoordig hoor ;) Er zijn legio aanbieders te vinden die voor een gedeelte van je maandbedrag een 4-5 maal zo snelle verbinding leveren en ook nog eens geen jaarcontract aansmeren.

Time-outs van pop-mail (neem aan dat je de xs4all pop bedoelt) duiden toch wel een beetje op een haperende verbinding. Maar aangezien je van dial-up komt, tja, een kinderhand is gauw gevuld luidt het gezegde :)

Nou, van de kabel en digitale tv wordt ik ook niet zo gelukkig. Dus dat is geen optie. Wat ik trouwens met 20M download moet weet ik niet, misschien handig voor nieuwsgroepen leeghalen maar ik ben meer iemand van BitTorrent. En daar is de upload juist weer belangrijk voor. Die was 256K upload toen ik bij XS4All (KPN) kwam (of nog minder) dus ik klaag niet over de 1M die ik nu voor hetzelfde geld heb.

Bovendien hapert mijn verbinding nooit. Daarom zit ik ook bij XS4All. Dat was vroeger bij de kabel wel anders, als de buurman ging internetten haalde jij die '20M' niet meer.

Uitzending gemist en Youtube doen het ook prima met 4M dus waarom zou ik 20M nemen?! Dat is een beetje als met een auto naar je werk gaan die 300 km/uur haalt. Totaal nutteloos!

De meeste moderne auto's kunnen ook veel harder dan wat noodzakelijk is, kromme vergelijking. Ook kun je met een hogere snelheid meer dingen simultaan doen,

jij kijkt uitzending gemist, de vrouw TV (heeft XS4ALL niet, point taken), je dochter (ok je ben van 1980 dus kans is klein) luistert last.fm en je andere dochter is lekker aan het bellen.

Overigens ben je niet verplicht 120 te rijden op een snelweg, toch doen bijna iedereen het...

last.fm kan volgens mij nog via dialup. Ik heb vaste telefoon bij KPN en TV bij Ziggo, dus ik kan dat ook allemaal! Zelfs als er eentje daarvan even down is! (wat een luxe!).

Ik ben trouwens niet echt van de datum waarnaar MS-DOS terug ging als de batterij van de moederbord leeg was ;-) En als ik flink aan het bittorrenten ga kan mijn vriendin niet meer flash sites bezoeken, maar dat ligt meer aan mijn modem denk ik (hoewel ik Bittorrent wel kan limitten, maar dat doe ik vaak op het randje van wat nog werkt zodat de upload dan wel vrijwel dicht zit).

Wat een negatieve reacties allemaal!
Voor mij is mijn xs4all abo niet alleen een dienst die ik bij een ISP betrek, maar ook een lidmaatschap bij een partij die zich nog altijd meer dan z'n concurrenten bezighoudt met zaken als de aftapwet, bewaarheid en in het algemeen internetvrijheid (zie ook hier.
Leuke bijkomstigheid zijn hun experimentele diensten en de nieuwsserver (en als ik ECHT iets wil hebben, gebruik ik wel een payserver)
Je moet het geld er voor over hebben ja, dat wel.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 17:22
Vorige 16:19
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: