Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties, 6.255 views •

De stekker wordt definitief uit de player-versus-player mmo-game Fury getrokken. Eerder had ontwikkelaar Auran al het grootste deel van zijn personeel ontslagen en de game gratis aangeboden.

De Australische ontwikkelaar Auran heeft onvoldoende inkomsten om de servers waarop Fury draait online te houden, zo maakte directeur Tony Hilliam op het forum van de studio bekend. Fury werd nog geen jaar geleden uitgebracht door uitgever Codemasters. In eerste instantie moest voor de aanschaf van het spel worden betaald, maar er werden geen maandelijkse abonnementskosten berekend.

In december 2007 maakte Auran bekend dat het zijn strategie ging veranderen. Het spel kon voortaan niet alleen kosteloos worden gespeeld, maar ook gratis worden gedownload, zodat de rol van uitgever Codemasters was uitgespeeld. In een poging nieuwe gamers binnen te halen, startte Auran in mei 2008 nog een Fury-toernooi waar spelers geldprijzen mee konden winnen. Erg veel nieuwe gamers leverde dit blijkbaar niet op. Ook het in het spel opnemen van de digitale versie van fotomodel Siobhan Parekh maakte onvoldoende gamers warm voor Fury.

Het geringe succes van de mmo dwong de ontwikkelaar al eerder om maatregelen te nemen. Het voltallige personeel van Auran Development, de tak van het bedrijf dat Fury ontwikkelde, moest vertrekken en ook het grootste deel van het personeel van Auran Games, de afdeling die games als Dark Reign en Trainz maakte, moest worden ontslagen. De studio kon slechts drie man in dienst houden.

Siobhan Parekh uit Fury Siobhan Parekh uit Fury

Reacties (15)

Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord, misschien omdat ik me al een paar jaar verstop in Azeroth :O
Website is al down zo te zien: http://www.unleashthefury.com/
Database Error: Unable to connect to your database. Your database appears to be turned off or the database connection settings in your config file are not correct. Please contact your hosting provider if the problem persists.

Was wel benieuwd naar wat screenshots.
<edit>
Gevonden: http://www.gamespot.com/p...ages.html?tag=tabs;images
Krijgt dus een 4,5 op gamespot.com, dat is meestal niet bevorderlijk voor een game.

[Reactie gewijzigd door schaijik op 6 augustus 2008 14:12]

Waarchijnlijk is dat ook de reden. Ik ken het ook helemaal niet.
Vervolgens trekken ze ene Siobhan Parekh waar ik nog nooooooit van heb gehoord aan om het spel HOT te maken...

Maar of het nu aan het spel lag of de marketing... Ik weet het niet. De schreenshots zien er wel aardig uit, maar ik lees op diverse forums dat de gameplay slecht was.

Jammer, maar als een product blijkbaar niet aanslaat moet je de stekker er uit trekken, jammer maar waar. Hopelijk is het volgend project wel een succes.
... Siobhan Parekh...
Ze schijnt in Australie erg hot te zijn, en het is voor Auran -als Aussie game devstudio- makkelijker om local talenten in te schakelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Siobhan_Parekh

In principe hoeft het promo-model helemaal niet bekend te zijn. Er zullen altijd mensen op de wereld zijn die haar niet zullen kennen. Belangrijkste blijven de looks en natuurlijk het marketing-genie om het product in de kijker te spelen.
Deze MMO is denk ik al eens op tweakers gekomen, namelijk zoals in het artikel vermeld toen het gratis werd.
ach van daar ja dat de naam mij enigszins bekend in de ogen kwam ;)
verder ook nooit naar gekeken, ben soms toch mar een mmo fan.
Hubba hubba :)

Maareh, ben ik de enige die nog nooit van dit spel heeft gehoord? Helemaal nu het gratis was zou je denken dat het wel overal op internet zou staan... Toch jammer met zo'n babe er in :P

Zo zie je maar weer hoe vol de MMO markt is dat zelfs gratis games het niet trekken als ze niet iets hebben om de gemiddelde gamert aan te trekken...
Ik had er ook nog nooit van gehoord...tot ik vorige week Fury als prijs kreeg toen wij 3e werden bij de TV-tunes compo...lol!
Voor de duidelijkheid: Fury heeft een gemiddelde van 55 op MetaCritic. En zoals je o.a. op GameSpot kunt lezen heeft dit spel zoveel tekortkomingen dat maar weinig mensen dit zelfs gratis willen spelen.

De ondergang heeft Fury m.i. daarom aan zichzelf te danken, niet aan een overvolle MMO markt.
Ik heb zelf fury gespeeld voor enkele maanden, ik speelde eerst de beta toen alles nog goed was. Maar nadat ik het spel had aangeschaft ging het snel bergafwaarts. de grote fouten die ze hadden gemaakt hebben het spel platgelegd. na de open beta besloten ze wapens en armor met "procs" te gaan uitvoeren. Hierdoor is het spel veranderd in een luck based pvp mmo. Daarom zijn de mensen langzaam vertrokken. De lol is uit het spel verdwenen. Als ze het spel weer terug zouden brengen naar de open beta tijd, zou het succesvol geworden zijn.

Al met al erg jammer van een goede game :( het was erg leuk om te spelen voordat ze het probeerde te "verbeteren".
Ik heb me er toch paar weekjes mee vermaakt. Was geen hoogstaande MMO, maar was grappig af en toe wat arena matches te doen.
Een MMO waarin de enige opties om betere gear te halen gold kopen en te PvPen tegen veel beter gegearde mensen, tja... dat werkt natuurlijk niet, lijkt mij vrij logisch. Leuk als je er in de eerste paar weken bij bent, maar daarna wordt je gewoon afgeslacht in de PvP matches en moet je dus wel gold kopen; iets wat maar weinig mensen overhebben voor een game die ze A. nog maar een paar dagen spelen en B. de mechanics helemaal niet van werken.

Jammer dat het geflopt is, maar met een klein beetje betere opzet had het echt makkelijk kunnen worden voorkomen.

Edit: B) --> B.

[Reactie gewijzigd door Toungy op 6 augustus 2008 15:09]

Heb het ook even gespeeld en moet zeggen dat ik het gevoel had dat de andere spelers niet geheel wisten waar ze mee bezig waren.
Had dan ook van alle potjes die ik gespeeld had (stuk of 40 ofzo, i dunno) maar 1 of 2 van verloren.

En dat hele gear verhaal gaat ook niet op vanwege het equip point gedoe waar skills ook bij tellen. Hoe beter de gear hoe meer equip points het gebruikt (verschil is best groot).

Maarja dat was deze game alweer.
Dan vraag ik me toch echt af hoe ze deze game pakkend willen houden. Als dit hele spel alleen maar om PvP matches draait, zou ik het niet echt een MMORPG noemen, maar eerder een fraaie versie van UT met een paar kleine MMO-elementen. Het idee achter een MMO is dat hoe meer tijd je er in steekt, hoe beter je in het spel wordt via gear en abilities. Dit werkt prima voor spellen als WoW, maar een PvP-only game waarin alleen maar kan worden gePvPt lijdt toch onder het probleem wat ik eerder al zei.
Siobhan Parekh _/-\o_

hier meer foto's: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157602128299576/

[Reactie gewijzigd door Rixard op 6 augustus 2008 15:14]

Ik denk dat de marketing niet erg goed was.
Ik vind ik heb al eens een aantal keer een grote zoektocht gehouden naar een leuke MMO, en ik ben langs een aantal leuke dingetjes gekomen (bijvoorbeeld Lineage 2, en natuurlijk World of Warcraft), maar van Fury had ik nog nooit ook maar gehoord.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBLG

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True