Hoofdcategorieën

Sony Ericsson voegt drie toestellen toe aan Walkman-lijn

Door Pieter Molenaar, dinsdag 22 juli 2008 18:34, views: 12.036

Sony Ericsson voegt drie mobieltjes toe aan zijn assortiment Walkman-telefoons. Het topmodel W902 heeft een 5-megapixelcamera met photo flash en biedt ondersteuning voor quadband-gsm, edge, umts en hsdpa.

De W902-candybar biedt volgens Sony uitgebreide mogelijkheden op het gebied van foto en video met onder meer (digitale) beeldstabilisatie voor foto en video en Sony Ericssons 'Bestpic'-technologie waarbij negen foto's worden geschoten in één seconde, waarna de beste kan worden uitgekozen. Een belangrijk puntje is de ondersteuning voor a2dp-stereo middels bluetooth 2.0. De W902 is verder voorzien van een scherm van onbekende grootte met een resolutie van 240 bij 320 pixels, dat 262.144 kleuren weer kan geven. De accu van de W902 is goed voor negen uur spreektijd en een standbyduur van 380 uur.

De W595 is een slider-model met 3,2-megapixel camera en heeft een lcd met een resolutie van 320 bij 240 pixels die 262.144 kleuren weer kan geven. Net als de W902 ondersteunt de W595 quadband-gsm, edge, umts en hsdpa, 'Trackid'-technologie en de maximale spreekduur bedraagt negen uur. Bluetooth-gebruikers moeten het echter doen zonder stereogeluid.

De W902 en de W595 kunnen gebruik maken van Trackid, een dienst waarbij de gebruiker muziekgedeeltes kan opslaan en verzenden, waarna de naam van de artiest en albuminformatie naar de gebruiker wordt toegezonden, en van Shake Control, waarbij met een handbeweging van muzieknummer gewisseld kan worden.

Sony Ericsson heeft ook een instapmodel aangekondigd. Deze W302 biedt ondersteuning voor quadband-gsm en edge, heeft een 2-megapixelcamera en een scherm met een resolutie van 176 bij 220 pixels. Hij is met zijn 10,5mm dikte en gewicht van 78 gram wel lekker handzaam. Dit gaat echter wel ten koste van de accuduur. De W302 houdt het na zeven uur praten of na 300 uur standby voor gezien. Het trio zal pas in het vierde kwartaal van 2008 leverbaar zijn.

Sony Ericsson W902 W595 W302 Sony Ericsson W902 W595 W302 Sony Ericsson W902 W595 W302

Volgende 19:11
Vorige 17:32

Reacties

«  1  2  »

Erg mooie toestellen. Mijn w890i bevalt ook erg goed.

Edit: lijkt erop dat ze definitief deze nieuwe navi knoppen hebben gekozen. Itt bv. w880 of 810 zijn deze anders (ook op de w890).

[Reactie gewijzigd door Vinzz]


Ze zien er opzich wel leuk uit, maar ze zijn bij SE nou niet echt innoverend bezig. Wat mij betreft zijn er de afgelopen 2 jaar weinig vernieuwingen geweest in het assortiment bij SE. Ja ok, het scherm is groter en de camera is beter geworden. Maar daarnaast heeft het grootste deel van de telefoons van SE nou niet echt veel spannende features erbij gekregen die er 2 jaar geleden nog niet inzaten.

Ik vind het dan ook niet gek dat de telefoonverkopen bij SE aan het dalen is... Zelf was ik ook altijd een die-hard SE fan, maar ben sinds vorig jaar overgestapt op HTC en heb hier nog geen spijt van.

nieuws: Sony Ericsson ziet winst dalen, wil 2000 banen schrappen
nieuws: Sony Ericsson geeft winstwaarschuwing vanwege tegenvallende mobieltjesverkoop

[Reactie gewijzigd door Stephan Oudmaijer]


En aangezien het walkman-models zijn is het geheugen ook wel handig toch. Viel me tot nu toe altijd zwaar tegen wat deze erin hadden zitten. Die W902 komt qua camera nou eerder in de buurt van een cameraphone ofwel een C902. Ik dacht dat ze vooral wouden scheiden, dus cameraphones, walkman phones en smartphones.
Ik vind de W902 alleen wel erg veel op de C902 lijken qua camera en die lijkt ook weer op de G900. De C902 zal verder alleen de enige met xenon flitser zijn. Maja ik vind dat de telefoons teveel op de camera gericht worden en dat ten koste gaat van de richting waar ze voor bedoeld zijn. Uiteindelijk ben je met de G900 het beste uit, je hebt muziek, smartphone en cameraphone (althans geen echte flitser maar dat valt te overzien ) in 1

Edit: De w902 becat een geheugenkaart van 8GB. Oftewel, nog steeds niet veel ingebouwd geheugen, vind ik erg jammer..

[Reactie gewijzigd door LaduciA666]


Maja ik vind dat de telefoons teveel op de camera gericht worden en dat ten koste gaat van de richting waar ze voor bedoeld zijn.
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik geef toe dat je soms voor elke doelgroep een ander toestel moet maken. Maar ik behoor tot de groep, wie een goede muziekfunctie wil, maar ook een redelijke goede camera wil en ik ben wss niet de enige!
Want zeg nou zelf de laatste W modellen hadden allemaal bagger camera's 2.0 MP en 3.2 MP zegt niks, geen AF slechte lichtopvangt en veel ruis. Ben blij dat ze weer een goed toestel maken... Ook al verschillen de software van de W serie nauwelijks met de rest van de toestellen (vergelijk W810 met k750 of k800 met W850).
Maar goed op dit moment, vind ik smartphones interresanter (n73 nu) en zie wel wat zitten in de nieuwe G serie, of een leuke N van Nokia.

Ja en nee. Op zich mooie toestellen, maar als de titel luidt dat "Sony drie toestellen toevoegt aan zijn walkman lijn", en er wordt in het artikel gesproken over drie telefoons, en daarbij uitgebreid op de foto functionaliteit ingegaan wordt, is mijn indruk dat de walkman functionaliteit eigenlijk maar bijzaak is.

De C902 heeft toch een LED flitser? Dat meen ik laatst ergens te hebben gelezen.

De C905 heeft dan wel weer xenon.

Oh dat wist ik niet eens. Dat valt dan ook wel weer mee met die Cameraphone. Dan word deze ook voor niets gehyped, want zon goed ding is het niet. Valt me laatste tijd tegen van SonyEricsson. De K800i was 2 jaar geleden echt een toptoestel, maar nou lopen ze allemaal beetje achter al zijn ze wel goedkoop

Mee eens. Ik heb zelf een k800i maar zie niet echt baanbrekende verschillen in de nieuwe modellen. Iets anders uiterlijk, wat meer megapixels. That's it.


Um op zich wel want een iphone vind ik meer een hebbedingetje.

Echter vind ik de sony lijn toch wel fatsoenlijk. Werk momenteel op de bouw mijn telefoon rolt regelmatig uit mijn broekzak/borstzakje op mene jas alleen wat deukjes :) zie ik de iphone nog niet tegen kunnen O-)



De K800i is idd wel stevig, maar echt de meeste SE-telefoons die ik mijn handen heb gehad voelden allemaal krakkemikkig aan, en (waarschijnlijk niet geheel ontoevallig) de mijnen bleken dat ook in de praktijk te zijn.

Dan heb je nog geen w810i gehad...

Ik gebruik dat ding vaak bij het sleutelen vanwege het lichtje wat erop zit. Ik heb hem vaak laten stuiteren op een betonnen vloer en dat ik er dan nog vervolgens op ging staan... Zelfs nog een paar keer tegen de muur aangesmeten omdat ik kwaad was. Ook tijdens het fietsen een paar keer laten vallen, of in de kroeg. Hij werkt nog perfect na 1,5 jaar.

Het enige waar ik mij gruwelijk aan irriteer bij sony ericsson toestellen is die connector waar je het toestel mee moet opladen. Dat wordt op den duur vies en gaat corroderen. Elke keer als ik ga opladen, moet ik eerst die connector schoonblazen en het stekkertje precies op een bepaald punt zetten, dan pas kan hij opladen.

[Reactie gewijzigd door Dark0z]


Mijn w810i is net buiten de garantie(1jaar) kapot gegaan. En dan meteen de camera en printplaat. Zonder dat ik er zelf iets geks mee gedaan heb.

Maar toch vind ik de walkman phone´s fijne mobieltjes. Ik heb nu de w890i en die is toch vrij stevig.

En de iphone mist ook nog a2dp, iets wat ik zelf vrij veel gebruik. En de foto's zijn nou ook geen knallers.

Ga jij maar proberen blue-tooth bestanden te verzenden met de iphone, ooh kan niet!

Telefoon van 500, zitten er bepaalde functies niet eens op.

Beetje jammer dat er nog mensen zijn die de overhypte iphone vergelijken met de andere telefoons, alsof fabrikanten naar de iPhone toe willen werken...

Ik vraag mij af waarom ze bijna geen modellen meer uitbrengen met een deftig toetsenbord.
Ik ben nu in het bezit van een SE K610i en ik zit ontzettend te vloeken dat die toetsen tegen elkaar zijn geplakt.

Ik vind bijna geen modellen meer waar die toetsen niet naast elkaar staan.
Toetsen zoals de nokia 3310 waren voor mij ideaal.

Mocht ik zo een gsm vinden waar ze ook mp3/radio en camera op hebben, koop ik die meteen.

De k810i/K850i heeft de toetsen los van een. Maakt het typen wel gemakkelijker, maar je krijgt pijn aan je vingers van de scherpe randjes, voornamelijk van de Joystick

Waarom geen mini-usb en koptelefoon uitgang :?
Ipv die zeer onhandige SE-connector.

Zo kunnen ze makkelijk geld verdienen met hun eigen kabeltjes en koptelefoons. De reden dat ik nog steeds een mp3 speler gebruik, is dat ik niet zit te wachten op een verloopstukje naar minijack. Bovendien is de geluidskwaliteit nog altijd beter bij een goed merk mp3 speler.

Wow, die W902 is echt super mooi!!! En die andere 2 zijn ook heel strak afgewerkt! Maar ik wacht toch liever op de Xperia X1 :)


Een walkman is een draagbare muziekspeler van Sony, daaronder vallen ook CD, MD en MP3 spelers...

en telefoons? Ik vind dus niet.

Daarbij zijn draagbare CD spelers "Discmans" ;) en door sony in 2000 omgedoopt tot CD walkman.

[Reactie gewijzigd door sanderev66]



Zucht.. Als fan van SE vind ik dat hier nogal wat kritiek geuit wordt puur vanwege het nieuwsbericht van een paar dagen terug.

Dat deze telefoons nou niet baanbrekend vernieuwend zijn wil toch niet zeggen dat er iets mis mee is? Ik vind de W902 en de W302 beide ontzettend mooie telefoons, en 5MP-camera's, UMTS en HSDPA hadden ze twee jaar geleden echt nog niet.

Zou inderdaad wel fijn zijn als er een normale 3,5mm jack output op zat ipv dat via die SE connector te doen.

Overigens snap ik het argument dat SE dit doet om meer geld te verdienen aan eigen kabeltjes en koptelefoons niet echt. Het verloopkabeltje wordt gewoon standaard bij elke telefoon meegeleverd, en daar is elke koptelefoon op aan te sluiten. Dus hoe verdienen ze op deze manier meer?

Bij de K800i zat deze er iig nog niet bij hoor, moest je zelf knutselen of kopen. mijn K800i is echter wel supersterk.. Toen ik hem net had fietste ik supersnel over kinderkopjes (kmoest iemand inhalen enja, dan kom je op kinderkopjes terecht hier bij sommige straten) met dat ding in mijn jaszak om muziek te luisteren en toen floep er uit door het trillen. Keihard gevallen en ik dacht ohjee, daar gaat mn nieuwe telefoon.. Niets mee aan de hand.. En tegewoordig laat ik hem eigelijk heel vaak vallen.

Ook breng ik de krant rond en de laatste tijd kan het nogal nat worden en dan zit hij gewoon in een zeiknatte broek, en ook wat water maakt hem niet uit. Naja het enige wat ik ooit gehad heb is dat ik de firmware probeerde up te daten en dat hij niet meer aan wou. Toen moest ik iets minder dan 2 weken wachten en was hij weer helemaal mooi terug. Wat ik wel zie is dat het stickje met wat stof wat stroever word, bij een vriend ook en bij de K750i was dit ook. Bij mijn broers N73 ook dus dat ligt wss aan die dingen, je ziet ze tegenwoordig ook bijna niet(nooit?) meer

Een tip als je wel een 3.5" jack wil, maar niet met een lange kabel wil rondlopen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7099
Voor nog geen euro wordt die thuisgestuurd.

Feit is wel dat een jaar of 2 geleden SE met de W800/810 en K750/800 een aantal vernieuwende toestellen had, die niet uit de top van de verkooplijsten weg te slaan was. Sindsdien is er eigenlijk alleen maar voortborduurd en specs wat geupdate, niet echt vernieuwd. En ondertussen heeft Samsung de platte telefoons en de sliders populair gemaakt, Nokia heeft met de N-serie de smartphone naar de massa-markt gebracht, LG is met grote schermen en touch-toetsen gekomen, Apple heeft touchscreens volwassen gemaakt en de Walkmans op hun eigen pluspunt ("de ultime muziek-telefoon") verslagen (OK, op A2DP na dan).

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid]


Ok een iPhone is ook een muziektelefoon, maar het prijsverschil maakt het mij toch niet echt vergelijkbaar met deze telefoons.

Een degelijke slider, net waar ik op zit te wachten. Helaas vind ik het os niet echt geweldig.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 19:11
Vorige 17:32
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: