Hoofdcategorieën

Consumentenbond krijgt in één dag 2500 klachten over Ziggo

Door Dimitri Reijerman, woensdag 11 juni 2008 14:59, views: 24.680

De Consumentenbond heeft een dag na de opening van een speciaal meldpunt al 2500 klachten over kabelaanbieder Ziggo ontvangen. Tweederde daarvan heeft betrekking op de internetaansluitingen van het bedrijf.

ZiggoHet meldpunt is gisteren geopend nadat de consumentenorganisatie steeds meer klachten over de kabelaar ontving. De Consumentenbond noemt het aantal van 2500 klachten 'uitzonderlijk' hoog. Ziggo verzorgt in Nederland in totaal 3,2 miljoen aansluitingen voor televisie, telefoon en internet.

Problemen met de internetverbinding maken 67 procent van het aantal meldingen uit, zo meldt de bond. Bijkomend probleem is de overbelaste helpdesk van de kabelgigant. Zeker 47 procent van de klagers heeft langer dan twintig minuten in de wacht gestaan en 16 procent moest zelfs langer dan een uur op een helpdeskmedewerker wachten. Verder zou 62 procent van de klachten nog niet zijn verholpen, terwijl 14 procent slechts gedeeltelijk is opgelost.

De Consumentenbond heeft inmiddels aan Ziggo voorgesteld om een gesprek over de problemen te houden. Ziggo-woordvoerder Gradus Vos laat aan Tweakers.net weten dat het kabelbedrijf volgende week met de Consumentenbond om tafel wil gaan zitten om meer inzicht in de problemen te krijgen. "We hebben een uptime van gemiddeld 99,87 procent, daarom willen wij graag weten wat er specifiek aan de hand is," aldus Vos. Verder zegt hij toe dat Ziggo zijn klanten sneller feedback zal gaan geven over de status van gemelde problemen, en de helpdesk kan tijdelijk tegen lokaal tarief gebeld worden.

Volgende 15:17
Vorige 14:46

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Dit viel toch te verwachten lijkt mij, Ziggo is niet nieuw maar gewoon een samenwerking van de aloude bedrijven...waar ook voldoende problemen voorkwamen. Ik verwacht dat de consumentenbond nu simpelweg een betere ingang heeft, omdat men 1 bedrijf nu kan aanspreken over de problemen. Op die manier zou bijv. een rechtzaak ook makkelijker zijn.

Dit viel toch te verwachten lijkt mij, Ziggo is niet nieuw maar gewoon een samenwerking van de aloude bedrijven...waar ook voldoende problemen voorkwamen. Ik verwacht dat de consumentenbond nu simpelweg een betere ingang heeft, omdat men 1 bedrijf nu kan aanspreken over de problemen. Op die manier zou bijv. een rechtzaak ook makkelijker zijn.
Ik vond het al vreemd, ik was stellig ervan overtuig dat UPC de grootste kabelaar was in nederland..terwijl ik nog nooit wat gehoord had over deze Ziggo...

@Home, was twee meen ik en nu @Home, Multiabel en Casema samen zijn gegaan als Ziggo zijn ze samen (als Ziggo) groter als UPC... ;)

99,87 % is echt geen hoge uptime trouwens. Als je het netwerktechnisch een beetje goed voor elkaar hebt hoor je zeker rond de 99,98 a 99,99 % uit te komen.

Met 99,87 % heb je per jaar een halve dag downtime. Daar tellen ze dan voor het gemak het onderhoud niet bij op. Dat is dus alle downtime die er "per ongeluk" ontstaat. Daar hoef ik bij mijn baas niet mee aan te komen hoor.

Ik neem tenminste aan dat ze het over de backbone hebben van het hele netwerk. De aansluitingen naar de klanten toe kunnen er om allerlei redenen uit liggen, dus die tel je daarin niet mee lijkt me.

"Ik neem aan...". Fatale aanname. Een persvoorlichter die het in z'n relaas over een uptime heeft, is sowieso fout bezig.

Een server of netwerk kan een uptime hebben (maar ook dan is het weinig zeggende indicator).

Een bedrijf wat diensten aanbied, kan geen uptime hebben. Je kan nog zo'n hoge uptime hebben, dat zegt niets over de werkelijke kwaliteit van je diensten. Hoeveel invloed hebben klanten waar de aanvraag van kwijt raakt op de uptime die genoemd wordt?

1) de uptime is waardeloos indien niet gespecificeerd [check]
2) indien wel gespecificeerd, uptime is één van de 100 factoren die "kwaliteit" bepalen

Kortom, een erg foute en nietszeggende uitspraak van deze man.

inderdaad...wat heb je aan een uptime van een netwerk, als het netwerk niet te benaderen valt....

Dit kan op de stapel valse voorlichting en klant-voorliegen

Lijkt me eerder dat het afhankelijk is van wat voor contract je hebt en dus ook wat je ervoor wil betalen ?

want 99,99 % uptime is natuurlijk ook geen hoge uptime, als je met 99,9999 % uptime bij je baas aan moet komen.
KPN storing recentelijk ? dag dag hoog percentage uptime.

99,99 = 53 min per jaar downtime
99,999 = 5 min
99,9999 = 30 sec.

En ik neem aan dat men het hier juist wel heeft over een uptime voor de aansluitingen richting klanten. Want die bied je de dienst aan.


Die grafiek gaat over Digitale TV. Net iets anders dan Internet of gewone TV.

Geinig, UPC groeit dus voor geen meter meer (althans tot eind vorig jaar). Moet toch te maken met de gigantische stroom negatieve publiciteit.

Ik zat bij Casema (nog maar kort, overgegeaan van Wanadoo/Orange met nog een veel te dure KPN-ISDN-lijn). Na wat startproblemen liep het allemaal erg goed bij Casema. Mijn verbindingen waren perfect (scoorde op alle fronten achter in de 9 met Nuria). Totdat Ziggo kwam. Aantal nachten eruit gelegen (het bekende onderhoud, dus gewoon "up-time"). Viel van de week plots Internet eruit (tv deed het nog gewoon). Via mijn mobiel de site opgezocht en het service nummer gebeld. Bij storingen en onderhoud stond niets meer dat nog gedaan moest worden (digitale tv had er ook uitgelegen dit weekend, was verholpen stond er). Helpdesk gebeld, postcode opgegeven en plots was er wel een probleem met Internet in mijn postcode gebied. 1 à 2 uur eruit gelegen en daar was weer verbinding. Sindsdien is het huilen met de pet op. Nuria kan nog niet eens up-load meten, surfen scoor ik een 8.5 en voor gamen een schamele 2.5.

Jammer bellen heeft geen zin, ze zijn onbereikbaar, wat ik me ook wel voor kan stellen met zo veel klachten.....

En dan te bedenken dat ik nog redelijk goed zit, want Ziggo heeft relatief veel overgenomen van Casema, je zult dus maar een abonnement hebben gehad bij @Home of Multikabel.

Nu komt het spannende stukje: op versturen drukken, al veel reacties zijn in de bittenbak verdwenen omdat er gewoon niets verstuurt werd (ja, ja die up-load). :(

Ik had na jarenlang bij Casema in totaal geen problemen, als er werkzaamheden aan het netwerk waren werdt dit duidelijk van te voren gemeldt. Inmiddels heb ik in ee maand tijd onder Ziggo meer problemen gehad dan ik kan tellen en ben ik in totaal 0 keer gewaarschuwt voor eventueel netwerk uitval.
Het lijkt erop dat de goedwerkende produkten naar het nivo van de minste zijn gekeldert, da's toch iets meer dan aanloopproblemen en meer in de orde van lekker bezuinigen en experimenteren op kosten van de consument..
Fuseren is prima zolang je maar niet de in één keer de hele boel onderuithaalt, want het is best mogelijk met beleid (zonder storingsvloed aan gebruikerskant) de netwerken te verbinden. Als dit dus een voorbode is van de manier waarop de services voortaan aangeboden gaan worden heb ik weinig moeite met overstappen naar een andere aanbieder en mag de consumentenbond best wat meer zorgvuldigheid afdwingen, als is het alleen maar voor het belang van het Ziggo zelf.

[Reactie gewijzigd door fevenhuis]


Vriendin heeft hetzelfde thuis (Den Haag/Casema), maar deze overname had ik helemaal gemist. Ik gaf de schuld gewoon aan de 6 jaar oude sweex router & goedkoop ADSL wireless modem (dat als AP/Printserver werkt).

Naja, mooi dat ik m'n herconfig/bekabeling niet nog een keer hoef na te lopen dan. Jammer dat ze de helpdesk zal moeten bellen.

[Reactie gewijzigd door Cio]


Volgens mij ging het hier om een fusie en niet een samenwerking. Mocht ik gelijk hebben dan betekent dat denk ik ook dat er wat met de structuur van de bedrijven gaat veranderen.
Drie bedrijven met drie manieren van kabel internet aanbieden moeten het nu met z'n drieen op 1 en dezelfde manier gaan doen. Daarvoor zullen de nodige migraties etc. plaatsvinden neem ik aan.
En door deze 'onderhoudswerkzaamheden' zoals de klantenservice ze noemt, komen de storingen.
Ik hoop voor ze dat ze snel ophouden met die storingen en eens aan KPN gaan vragen hoe nou eigenlijk een telefoon werkt. Afgelopen twee weken heb ik +/- 7 dagen mijn vaste lijn kunnen gebruiken.

Ligt het overigens aan mij of is 0,008 (afgerond) procent van de klanten met een klacht niet veel?

Kan ik een klacht indienen op dat meldpunt, dat is ook een of andere vage vragenlijst waar je niks aan hebt. En die erg onduidelijk is. Ook kan je bv kiezen dat je ergens geen problemen mee had, maar vervolgens wel problemen daarover aangeven. wanneer je ook 1x iets hebt aangegeven kan je dat wel veranderen, maar niet meer volledig weghalen(wat je wil omdat je daar geen problemen mee had).

het is idd een erg slechte enquete, je kan gewoon invullen dat je geen ondersteuning hebt gehad en tegelijkertijd dat je ondersteuning per mail hebt gehad, en dan kan je je laatste niet meer veranderen :s

Als je dat invult zit je gewoon bewust foute gegevens in te vullen.

De vraag of ik mijn klacht bij Ziggo kenbaar heb gemaakt heb ik negatief beantwoord, waarop ik alle vragen met betrekking tot de afhandeling van mijn klacht heb open gelaten. Kunnen ze wel moeilijk die vragen opeens gaan verbergen omdat je ergens "nee" zegt, maar het is aan jou om in de goede informatie te voorzien.

Dat je een antwoord niet meer kunt uitzetten als je deze per ongeluk aan hebt gezet is inderdaad jammer.

Of ze maken het makkelijk/logisch om de vragenlijst GOED in te kunnen vullen.

Als ze daar niet aan voldoen zie ik niet in hoe een consumentenbond zichzelf serieus kan nemen ...

Ook als je per ongeluk klikt op zo'n radiobutton dan kan je die niet weer uitzetten. Je zou jezelf dus kunnen willen verbeteren. maar dat simpelweg niet kunnen.

Dat is dus vaker zo met die enquete's van de consumentenbond, ook de vorige keer met die Vista-enquete was het huilen met de pet op, je kon alleen maar negatief reageren, en geen positieve enquete invullen.

Ik ben gelukkig net overgestapt op telfort internet en telefoon, net gisteravond de kabelroutert eruit getrokken en in de kast geflikkert. :)

Grappig. Multikabel kwam altijd als een van de beste providers uit de bus. Nu opgeslokt door gigant Ziggo en ineens gaat er vanalles mis. Zo zie je, veel kleintjes maakt nog geen (goede) grote.

Voor oud Multikabel abbonees is er dan ook niet veel veranderd. Wij hier in huis hebben eigenlijk niks gemerkt aan de fusie, behalve dat je nu live tv kan kijken op je pc :) (www.ziggo.nl/televisie/livetv (IE only)) En een ander infokanaal. Kwa stabiliteit: We zijn niet één keer uit de lucht geweest sinds de fusie (ook een lange tijd daarvoor niet)

Ik zat ook bij Multikabel en nu dus Ziggo, maar sinds de overgang heb ik legio problemen gehad. Gisteren opnieuw ruim 12 uur zonder internet gezeten. Ik word er hélemaal gek van.

Klantenservice moet je 3 keer bellen voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt, en vervolgens weet de telefoniste niet eens dat er een storing is, terwijl dat wél op de website van Ziggo zelf staat vermeld. Vervolgens dreigt de telefoniste ook nog dat ze op gaat hangen als ik door blijf gaan met eisen stellen (met betrekking tot de uptime).

Met Multikabel liep het heerlijk. En nog goede service ook als er een keer iets was. Die goeie ouwe tijd. (Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen.)

Ik hoop dat de problemen gauw opgelost zijn. Ik heb geen zin om telkens naar familie te moeten om wat emails te versturen.

Vervelend voor je dat je geen internet hebt, maar:
Klantenservice moet je 3 keer bellen voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt, en vervolgens weet de telefoniste niet eens dat er een storing is, terwijl dat wél op de website van Ziggo zelf staat vermeld. Vervolgens dreigt de telefoniste ook nog dat ze op gaat hangen als ik door blijf gaan met eisen stellen (met betrekking tot de uptime).
Zo gaat het alleen maar langer duren. Eisen stellen aan een helpdesk? Moet je vooral doen. En over de uptime? Ik zou je contract maar eens lezen, zolang je geen zakelijk contract hebt, is dat allemaal netjes gedekt. Ze ging ophangen? Stem verheft? Boos geworden? Niets minder dan een standaard procedure, met mensen die boos zijn of hun stem verheffen ga je geen telefoongesprek houden, klaar, die mensen zijn toch niet voor rede vatbaar. Ennuh, weet je wat ze bij de helpdesk kunnen? Je probleem aanhoren en een ticket doorzetten naar de 2de lijn. Met een beetje geluk tref je iemand met wat technisch verstand en kan die je iets meer vertellen.

Voor de mensen die op de helpdesk van Ziggo werken: (en daar zitten waarschijnlijk genoeg tweakers) succes de komende dagen, het zullen niet de fijnste dagen zijn (Ik spreek uit ervaring, ik belde voor Versatel/Tele2 tijdens de uitrol van 20Mbit). Dat worden een hoop boze/teleurgestelde mensen. En je baas zal het met me eens zijn, bij een vervelende stemverheffing van de klant, gewoon dreigen op te hangen (uiteraard wel zoals je dat geleerd hebt ;)).

Je legt me nu woorden in de mond: ik heb geenzins mijn stem verhefd, ik heb alleen aangegeven dat ik betaal voor een internetverbinding gedurende de hele maand, en niet voor een maand - 3 dagen. Het klopt dat dat allemaal netjes gedekt is in het contract, maar dat betekent niet dat een klant niet verontwaardigd kan zijn als hij niet eens gebeld kan worden. Want het was niet alleen internet wat eruit lag.

Ik wijt deze problemen ook echt niet aan de telefonisten ofzo, dat is natuurlijk onzin. Maar het is gewoon allemaal slecht geregeld bij Ziggo. Als grootste punt maken dat je luistert naar je klanten bladibla in je marketing campagne, en vervolgens zo veel klachten verzamelen als KPN deed met InternetPlusBellen (bij wijze van spreken).

Een helpdesk mag geen helpdesk heten als ze niet kunnen helpen. Dat wekt valse verwachtingen. Hoe het anders moet heten? Geen idee, want ik heb op het moment eerlijk gezegd geen benul van wat zij wél kunnen op dit gebied, aangezien ik dat werk niet doe of heb gedaan. Ik vind het alleen niet kunnen dat ze niet weten dat er op de site een storing staat vermeld, en dat zij dat niet weten. Dat is scheef. Ik ben van mening dat een helpdesk op z'n minst moet kunnen zeggen dat ze niet weten hoe lang het nog duurt. Word ik ook niet vrolijk van, maar dan weet ik tenminste een beetje waar ik aan toe ben. Niet eens weten dat duizenden mensen zonder internet en telefoon zitten kan gewoon niet.

Wat wel duidelijk is voor mij, is dat Ziggo z'n zaakjes niet op orde heeft. En ik wil daar alleen een beetje bevestiging van door een telefoniste. Maar als ze zegt dat er niets aan de hand is terwijl ik voor de derde keer in twee weken niet kan bellen en internetten gaat dat er bij mij niet in.

[Reactie gewijzigd door Alamo]


Heb je helemaal gelijk in, ik kan het gewoon niet hebben als er iets negatiefs verteld wordt over helpdesks. Ik heb 3,5 jaar voor diverse bedrijven gebeld en overal wou iedereen de klant gewoon zo goed mogelijk helpen. 't Probleem van de helpdesk is echter dat ze vaak veel te weinig informatie hebben om de klant te kunnen helpen.
Bij Versatel/Tele2 was het zo dat als je een ticket uitzette naar de 2de lijn je er verder niets meer mee kon dan de status bekijken. Je kon niet eens zien of iets al in behandeling was.
En als ze bij Ziggo een externe helpdesk hebben, dan kun je er donder op zeggen dat de telefonisten ook nog eens een zoveel telefoontjes per dag moeten plegen.

@Home had volgens de consumentenbond de beste helpdesk. Toen ik eergister Ziggo belde wist ik ook waarom. Geen gedeusn, gewoon een menutje door, gelijk een medewerker aan de lijn en ik kreeg m'n info.

Verder heb ik al 10 jaar geen problemen met @Home, zelden last van storingen gehad (In het @Home tijdperk, Ziggo (nog) geen). Heb ook veel mensen @Home aangeraden en aangesloten, nooit problemen...

Ik ook, alleen rond de overstap een aantal dagen gigantische lag gehad, maar als je gewoon wilde internetten was er niks aan de hand.

Verder hebben we één maand ooit echt storing gehad, waarbij we ook die maand maar de helft moesten betalen.

Ook qua helpdesk, meestal snel mensen aan de lijn en snel doorgeschakeld. Nooit problemen mee gehad, alleen tja nu van alles 1 is gemaakt en de helpdesk nooit 3x zo groot is geworden beginnen de problemen.

Nu lijkt alles weer normaal te werken iig de laaste weerk.

ow ja er was nog iets tot gister avond was hadden we geen veronica op het "normale" kabelsignaal(wel digitaal).

[Reactie gewijzigd door Kevinp]


Grappig. Multikabel kwam altijd als een van de beste providers uit de bus. Nu opgeslokt door gigant Ziggo en ineens gaat er vanalles mis. Zo zie je, veel kleintjes maakt nog geen (goede) grote.
Zelden eigenlijk, 1 grote organisatie heeft wel veel bureaucratie, maar veel kleine organisaties hebben ook nog eens een extre bureaucratie tussen elkaar, ook al kunnen de losse bedrijven zich vaak specialiseren.


Ja, kan die (momenteel) misleidende reclame niet tijdelijk gebanned worden totdat zij hun zaakjes op orde hebben?

Dit soort aanloop-problemen worden normaal gesproken vanzelf opgelost. Als iedereen nu eens wat geduld op brengt en de mensen van Ziggo hun werk laat doen komt alles hoogstwaarschijnlijk allemaal vanzelf in orde.

Hoe meer meldingen er bij Ziggo binnen komen, des te meer er mensen bij Ziggo "lastig gevalen worden" met iets waarvan ze het bestaan al wisten en waar men waarschijnlijk al lang mee bezig is om het op te lossen.

Dus men moet maar als makke schapen afwachten tot het Ziggo behaagt om de boel op te lossen? Ziggo heeft om dit soort reacties gevraagd door een dergelijke reclamecampagne te gebruiken. "Ik ben Ziggo... blablabla."

Beter was geweest om een zakelijke reclamecampagne op te zetten. "Voorheen @Home etc., nu Ziggo. Wij werken hard aan het verbeteren van de kwaliteit en het oplossen van de problemen." Tada! Duidelijkheid en minder onbegrip bij de klanten (en degene die dit nieuws volgen).

Hoezo dat dan? Is er aan de consument ooit iets gevraagd? Zo'n bedrijf beslist ff van de een op andere dag om de hele boel om te gooien, stuurt de abbonees doodleuk een briefje dat ze deze maand dubbel moeten betalen omdat er ineens een andere administratie is en nu blijken er ineens een sloot aan problemen te zijn. De consument wilt hier niets van weten en heb je daar ook niet mee lastig te vallen, allicht dat je gaat klagen als ze de boel ongevraagd verpesten. Het oude spul deed het toch gewoon zeker?

Waarom heb je niet opgezegd toen je de brief kreeg? Iedereen weet toch dat je downtime kunt verwachten wanneer er zo'n grote wijzigingen in een bedrijf uitgevoerd gaan worden.

Omdat het hier enkel de kabel TV betrof en we daar geen andere keus in hebben (me ouwelui kijken graag dat lokale amateurzendertje hier). Ik heb het toch niet specifiek over me eigen? Ik zeg alleen dat ik me kan voorstellen dat mensen de boel op willen zeggen...

Kuch, digitenne ?
Het oude spul deed het toch gewoon zeker?
Ach met lopen kan je ook op je bestemming komen, waarom zouden we een wiel uitvinden ?

Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat iemand ergens voordelen in zag

2500 klachten op 3.2 miljoen mensen, dat is 0.78% van de mensen hebben problemen..........

Dus die 99.87% uptime is schromelijk overdreven :+

hoezo? Dat is gewoon 99.87% uptime voor 99.22% van de abonnees. :+

uptime en aantal mensen kan je totaal niet vergelijken,
als het systeem totaal plat ligt voor 0,13% van de dag dan ligt hij dus bij alle 3.2miljoen mensen er bijna 2 minuten uit. Dan zouden er dus ook 3.2miljoen mensen klachten kunnen hebben.(in theorie)

"Maar" 2/3 van de klachten gaat over internet he, dus dat is alvast 0.52%, en daarvan zal ook lang niet iedereen zonder internet zitten hoor :P Mensen klagen gewoon graag, helemaal als er speciaal een meldpunt komt voor de provider waar jij nou net bijzit! Ik heb al jaren geen vertrouwen meer in de consumentenbond eigenlijk, omdat ze alles totaal uit hun verband halen en soms gewoon onzin verkondigen :P

2500 klachten op 3.2 miljoen mensen, dat is 0.78% van de mensen hebben problemen..........

Dus die 99.87% uptime is schromelijk overdreven :+
Probleem != downtime

Je kan best uptime hebben terwijl je teveel wordt gefactureerd, verkeerde zenderpakket krijgt etc. etc

2500 klachten op 3,2 miljoen mensen is geen 0,78%.

Ga maar na dat er geen barst van klopt, 1 procent van 3200000 mensen zijn 32000 mensen.

Het is dus eerder 0,0078%.

Je nul is blijven hangen, het moet 0,078% zijn.

Niet iedereen die een probleem heeft (gehad) dient ook een klacht in bij de Consumentenbond (niet iedereen is op de hoogte van het feit dat de Consumentenbond klachten verzameld, sommigen vinden het niet de moeite om een klacht in te dienen, enzovoort).

Sterker nog. Niet iedereen die een prbleem heeft gaat meteen de eerste dag een klacht indienen.
En de mensen die geen verbinding hebben, hoe kunnen die klagen?

Het is onzin om te veronderstellen dat alle mensen die problemen hebben gehad een klacht hebben ingediend. Je kunt hoogstens op basis van ervaring het aantal klachten dat is binnengekomen extrapoleren naar het totaal aantal gebruikers dat problemen heeft ondervonden. Kan ik niet voor je doen want ik heb geen idee wat de vermenigvuldigingsfactor zou moeten zijn. Het zou me echter niets verbazen als dit een een factor tien of meer is.

Overigens hoor ik zelf ook bij de groep mensen die meer dan een dag geen internet hebben gehad (gelukkig staat de wifi van mn buurman open) en geen klacht indienden.

No probs hiero, en ik hoor in mijn regio iig geen/weinig mensen met klachten... (Venlo)

Heb ook eens op die site van de consumentenbond gekeken, maar je kunt alleen aangeven als je problemen hebt. Logisch, voor een klachtenpunt, maar jammer. Je ziet nu nl alleen de klachten en niet hoe dit in relatie staat tot de mensen die geen problemen hebben...
@Home, 1.8 miljoen kabel aansluitingen, Casema 1.2 miljoen aansluitingen, Multiabel vind ik niet zo snel... Da's dus dik 3 miljoen aansluitingen voor alleen @Home en Casema. En dan maar 2500 klachten? Da's weinig, zeker voor een fusie.

Ik ben het er mee eens dat elke klacht er een teveel is, en vind het erg voor de mensen die wel problemen hebben maar zie het even in perspectief... ;)

Ik heb overigens eergisteren gebeld met een vraag, direct een medewerker aan de telefoon, dit was rond 14 uur. Belt iedereen die problemen heeft soms 's avonds?

Inderdaad, het lijkt zo een beetje op de campagne tegen Windows Vista waarmee de consumentenbond redelijk suggestieve cijfers publiceerde over het aantal klachten. Absoluut gezien zijn het er misschien veel, afgezet tegen het aantal abonnees valt het allemaal erg mee.

Ik snap ook niet zo goed waarom daarop nu meteen de nadruk moet worden gelegd door de Consumentenbond, alsof niemand fouten mag maken. En een prestatie van ruim 99% uptime ljikt me eigenlijk best goed. Misschien kunnen ze zich eens richten op de NS, met hun op-tijd-rijden van 88%. Met zulke cijfers moet je in het bedrijfsleven niet aankomen.

En een prestatie van ruim 99% uptime ljikt me eigenlijk best goed.
vraag is: in hoeverre is dat cijfer objectief? Want Ziggo is 16 mei j.l. begonnen. En voor een aantal mensen zijn toen ook de problemen begonnen.
Als Ziggo de cijfers van Casema en @Home meetelt, zou dat zo maar een vertekend beeld kunnen geven.

nou zou het me verbazen als ze er 10% onder zouden zitten of zo, want dan waren de klachten hier ook wel een stuk groter geweest

Wie blijft er in godsnaam een uur aan de telefoon hangen, vraag ik me af.
Of heeft Ziggo dus ook geen wachtrij-indicatie en blijven hulpeloze mensen ook met betrekking hiertoe in het ongewisse?

Mensen die gewoon met problemen zitten en geen andere keus hebben? Dit is redelijk normaal bij sommige helpdesks, daar kom je als consument toch niet onderuit...

Sterker nog, ik had afgelopen week een helpdesk medewerker nodig, de melding was... het is op het moment erg druk, belt u op een later tijdstip terug... tuut tuut tuuut.... 2 minuten gewacht dus :), 20 minuten later nog een keer gelbeld, direct iemand aan de lijn en het probleem werd direct verholpen. (leuke dame aan de lijn trouwens... ben benieuwd hoe ze er in het echt uit ziet :P )

Euh... een uur?

Verbinding wordt toch verbroken bij (te) lange wachttijd?

Afgelopen week waren er problemen met Orange Cable (dus ook via Ziggo/Casema).
1e x bellen: "De wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten, we raden u aan later terug te bellen" (storing werd toen nog niet gemeld op de telefoon), een dergelijke lange wachttijd is vaak al een indicatie dat er iets algemeens mis is.
2e x bellen: "Het is momenteel erg druk, belt u op een later tijdstip terug" (verbinding werd verbroken), toen was er overigens ook een melding op de telefoon dat er een algemene storing was met Orange Cable.

Het is dus echt niet mogelijk om uren in de wacht te hangen oid (iig niet bij de internet-helpdesk op 0900-1884 die van het Casema-deel van Ziggo is).

Verder ben ik iig al jaren erg tevreden over Casema/Ziggo. Dat er nu wat hickups zijn is jammer, maar overdrijven is ook een vak.

"Het is dus echt niet mogelijk om uren in de wacht te hangen oid (iig niet bij de internet-helpdesk op 0900-1884 die van het Casema-deel van Ziggo is)."

Uren lijkt me inderdaad ook niet. Maar het zou natuurlijk kunnen dat casema pas mensen gaat 'ophangen' als de wachttijd een uur of meer bedraagt. Bij 20 minuten doen ze het in elk geval nog niet en vanaf het moment dat ze het wel doen zeggen ze niet wat de wachttijd op dat moment precies is.

En wat zijn veel voorkomende problemen dan? Gewoon helemaal geen internet na de fusie? Lijkt me erg sterk eigenlijk, volgens mij verander je niet echt van aansluiting ofzo. Als er echt iets mis was gegaan bij de "fabrikant" zelf die de aansluiting levert, zou er een hele wijk zonder internet zitten en dat probleem zou zeker wel binnen een paar uur opgelost worden!

Of zijn deze klachten te danken aan de nieuwe website, het nieuwe inlogsysteem, waardoor mensen misschien hun wachtwoord kwijt zijn of niet meer weten waar ze in moeten loggen o.i.d. Dit soort klachten lijken me niet zo kwalijk..

Dat klopt, er veranderd ook helemaal niks aan de verbinding, maar mensen geloven graag dat het door de fusie komt.

De afgelopen maand heb ik (Multikabel/Ziggo-abonnee) enkele ochtenden (vooral 's ochtends, eigenlijk) slechts af en toe internet gehad, en de telefoonverbinding werkt ook niet optimaal. Bekenden die ook Multikabel/Ziggo-abonnee zijn hebben hier ook last van, sinds enkele weken (de tijd dat Ziggo van start is dus).
Wat ik hiermee wil zeggen: ik klaag niet bij de Consumentenbond, ik heb de helpdesk nog niet gebeld (iets wat ik overigens wel ga doen als het nog erg lang zo blijft), maar ga me asjeblieft niet vertellen dat ik het mezelf inbeeld.

99,87% uptime gemiddeld? Dat is dus gemiddeld bijna 2 minuten per dag een storing? Onacceptabel lijkt me.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:17
Vorige 14:46
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: