Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 75, views: 8.696 •

Currence gaat een aangepaste variant van iDeal als standaard aanbieden bij de Europese Betalingsraad. Het bedrijf hoopt dat veel banken zich achter iDeal zullen scharen als de betaalmethode een Europese standaard wordt.

De aanpassing van iDeal zal in de loop van dit jaar plaatsvinden. De betaalmethode moet gaan voldoen aan de Sepa-regels die de Europese Betalingsraad, een samenwerkingsverband van de Europese banksector, heeft opgesteld. Deze organisatie wil uiteindelijk bereiken dat de betaalwijzen in Europa geharmoniseerd worden. Dat geldt niet alleen voor een onlinemethode als iDeal, ook bijvoorbeeld het pin-systeem moet aan de Sepa-regels gaan voldoen.

Currence heeft goede hoop dat iDeal zijn weg naar andere Europese landen vindt, zo liet het bedrijf bij monde van woordvoerder Bob Goulooze aan Tweakers.net weten. "In Nederland lopen we internationaal gezien voorop met deze betaalmogelijkheid. Nu is het zaak andere banken te overtuigen van de voordelen van iDeal, zoals de veiligheid en het gemak." Ook is Currence er snel bij met het indienen van de standaard. "Doe je dit niet, dan wordt je voorbijgestreefd", aldus de woordvoerder. Het bedrijf maakte vorig jaar bekend dat iDeal het meestgebruikte online betaalmiddel in Nederland is. Goulooze verwacht overigens dat het nog wel tot eind 2009 zal duren voor de banken een gemeenschappelijke standaard zullen hebben uitgekozen.

Reacties (75)

Reactiefilter:-175072+119+211+30
Lijkt mij een goede zaak. Ik vind iDeal ook echt een ideaal online betaalmiddel. Ik denk dat de kracht ligt in het leunen op de online bankier mogelijkheid van je bank. Daardoor is alles voor de gebruiker al bekend. In feite is het niets meer dan een systeem dat aan de verkoper bevestigd dat een klant geld heeft over gemaakt. Simpel maar erg effectief.
Ik hoop dan ook dat iDeal het redt.
ik beaam alles wat je zegt, ik gebruik het ook al jaren. Werkt briljant.
Bestellingen kunnen daardoor gelijk verwerkt worden zodat het de volgende dag al bezorgd kan worden.
iDeal is idd erg handig, maar soms verwacht je bv dat je met een voorschot kan betalen.

zo hoef je vaak vliegtickets niet in een keer te betalen. Toen ik mijn tickets kocht, stond de helft van het geld nog op de spaarrekenin waardoor ik moeilijk snel geld over moest boeken.

ook zijn er nog online winkels die extra kosten in rekening brengen voor het gebruik van ideal tov vooruitbetalen. Allemaal rare dingen.

Verder vind ik Currence niet echt snel met het indienen van het verzoek, immers kunnen we hier al bijna 2 jaar (als het niet langer is) mee betalen.
Je kan toch direct geld overmaken van je spaarrekening naar je betaalrekening? Tenminste dit kan bij de ABN AMRO en ook bij de Rabobank.
ook zijn er nog online winkels die extra kosten in rekening brengen voor het gebruik van ideal tov vooruitbetalen. Allemaal rare dingen.
Helaas beseffen consumenten vaak niet dat er aanzienlijke kosten verbonden zijn met iDeal in vergelijking met vooruitbetaling. Een professioneel iDeal "abbonement" zoals veel shops dat hebben kan tussen de 50 tot 250 euro per jaar kosten en circa 60 tot 70 cent per transactie...

Reken daarnaast de kosten om de website aan te passen. Dan is die ene 1 euro inclusief 19% BTW (!) slechts het doorberekenen van de kosten die een shop heeft. De meeste shops zullen dus verlies draaien op iDeal als zij de kosten niet doorberekenen. De meeste mensen die de Pricewatch bekijken weten donders goed dat dat bodemprijzen zijn met minimale service: dan is het eigelijk logisch dat bijkomende kosten zoals iDeal gewoon worden doorberekend. Betalen kan en mag immers ook zonder iDeal.

PS
De shops die op de Tweakers Pricewatch staan moeten geld betalen per klik aan Tweakers.net...... als je dat nog niet wist (of realiseerde) dan weet je het nu

[Reactie gewijzigd door ByeSell op 27 mei 2008 18:38]

Volkomen gelijk.
Ben principieel dat een commercieel product standaard wordt.

De methode mag standaard zijn, maar aan die standaard mag er geen prijskaartje richt 1 bedrijf hangen.

Het mag niet zijn dat een webshop iDeal moet gebruiken en dus betalen.

of er moeten alternatieven zijn, standaard of niet.

Zolang de standaard maar geen verplichting in houd.
En jij denk dat een "normale" transactie gratis is? Moet je misschien toch eens wat voorwaarden van verschillende banken doornemen.

Dit vind ik gewoon het hele vreemde eraan (hetzelfde als in de winkel moeten betalen voor pinnen) het kost allebei geld maar voor het 1 moet ik wel een eigen bijdrage betalen terwijl het voor beide partijen voordelen heeft.

Voor mij is het bijvoorbeeld veel meer werk en moeite een normale overmaking in mijn systeem door te voeren dan dat ik direct weet dat iemand betaald heeft (iDeal) en direct de actie (verzending oid) gestart kan worden...
Nu is het zaak andere banken te overtuigen van de voordelen van iDeal, zoals de veiligheid en het gemak
Het is idd ietwat gemakkelijker, maar hoe is het veiliger dan bijv. vooruitbetaling, of zelfs creditcard? Als ik met CC betaal is m'n aankoop direct verzekerd, en als de winkelier niet over de brug komt met het product dan kan ik via de CC maatschappij mijn geld terugkrijgen. Met iDeal kan ik in feite fluiten naar m'n geld - net als bij vooruitbetaling.
Precies en juist dat laatste vind ik het grootste nadeel van iDeal. Het zou mogelijk moeten zijn dat bedragen ook teruggeboekt kunnen worden. Dan moeten de banken het gaan zien als een automatische incasso waarbij de leverancier wel gegarandeerd zijn geld krijgt.

Zie het als een creditcard zonder card :)
Het is idd ietwat gemakkelijker, maar hoe is het veiliger dan bijv. vooruitbetaling, of zelfs creditcard? Als ik met CC betaal is m'n aankoop direct verzekerd, en als de winkelier niet over de brug komt met het product dan kan ik via de CC maatschappij mijn geld terugkrijgen. Met iDeal kan ik in feite fluiten naar m'n geld - net als bij vooruitbetaling.
De betaling is redelijk veilig. Het niet geleverd krijgen van je bestelling valt onder de consumenten wet. Dit gebeurd net zo goed met CC als bij een vooruitbetaling. Kijken of een shop lid is van thuiswinkel.org geef je verder zekerheid. Het fluiten naar je geld gaat niet echt op, je zal iets meer moeite moeten doen om het terug te krijgen, zoals het doen van een aangifte.

Dat CC-maatschappijen je bestelling verzekeren is een gevolg van het inherente zwakke systeem wat ze gebruiken. (onzin trouwens in NL waar je bestelling tot aan jouw deur door de wet is verzekerd).

iDEAL is een directe overeenkomst en directe transactie. In principe niets anders dan betalen aan de kassa in een normale winkel, je moet alleen even wachten op de levering.
In theorie heb je helemaal gelijk. In de praktijk niet, en dat is dus ook mijn hele punt. Eerst aangifte doen. Dan de stap naar de rechter. En zelfs als die oordeelt dat de verkoper het geld terug moet geven dan nog gebeurt dat 99 van de 100 keer niet binnen afzienbare tijd of in het geheel niet. Ik heb niet zo'n zin om een jaar of 2 op mijn geld te wachten. Bij de CC zorgt de CC maatschappij ervoor, en dat gebeurt binnen enkele maanden. Ik weet dat het CC systeem an sich inherent onveilig is, maar het punt is wel dat je daar als klant maar bijzonder weinig last van hebt. En dat laatste is uiteindelijk waar het om draait.

Je argument over verzekering snap ik niet. Wettelijk is idd tot aan de deur, maar m'n CC verzekert nog veel langer dan dat (6 maanden geloof ik).
In theorie heb je helemaal gelijk. In de praktijk niet, en dat is dus ook mijn hele punt. Eerst aangifte doen. Dan de stap naar de rechter. En zelfs als die oordeelt dat de verkoper het geld terug moet geven dan nog gebeurt dat 99 van de 100 keer niet binnen afzienbare tijd of in het geheel niet. Ik heb niet zo'n zin om een jaar of 2 op mijn geld te wachten. Bij de CC zorgt de CC maatschappij ervoor, en dat gebeurt binnen enkele maanden. Ik weet dat het CC systeem an sich inherent onveilig is, maar het punt is wel dat je daar als klant maar bijzonder weinig last van hebt. En dat laatste is uiteindelijk waar het om draait.
Een situatie als jij beschrijft moet ik nog meemaken. Maar is inderdaad mogelijk. Is een situatie die overigens ook kan voorkomen bij CC als je dit niet binnen de eerste maand doet.

CC verzekert tot 6 maanden... dus, bij mij valt het a. onder de garantie van het product en B. onder mijn inboedelverzekering. Met uitzondering Ebay stuff, daar zit vaak geen garantie op.
bankoverschrijvingen kun je ook altijd binnen een week of twee nog ongedaan maken .. moet je alleen even met je bank bellen ipv met je CC maatschappij
Automatische incasso's ja (en daarvoor hoef ik niet eens te bellen met de PB, kan gewoon via de site, binnen een periode van een maand). Overschrijvingen die je zelf hebt gedaan niet.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 27 mei 2008 16:10]

Als je met je CC-betaalt is je aankoop NIET verzekerd... behalve bij bepaalde bedrijven en onder bepaalde omstandigheden of bij het afsluiten van een apart pakket.

iDeal is hťt ideale betalingsverkeer via internet als je wil dat het bedrag direct van je rekening wordt geschreven en dat het dus niet een soort koop op afbetaling wordt zoals met een CC...
iDeal contracten worden echt niet zomaar verstrekt aan ieder willekeurig bedrijf.
Daar gaat een hoop aan vooraf voordat je een iDeal-contract hebt.

Gebruik echter wel ff je hersens. Altijd handig!
Dat is onzin. Iedereen met een zakelijke online bankrekening kan zich aanmelden!

Dus dat iemand iDeal betalingen accepteerd, betekend absoluut niet dat het ook veilig is. Maar de website kan niet met je gegevens aan de haal gaan en geld van je rekening halen, en dat vind ik het grootste voordeel van iDeal.
Je hebt gelijk dat het niet overal verzekerd is. Waar je vervolgens de mist in gaat is dat je compleet voorbij gaat aan de omgekeerde bewijslast.

Krijg je bij iDeal iets niet geleverd dan trekt de bank z'n handen er vanaf en zoek je het maar lekker zelf uit. Gebeurt dit bij een CC dan krijg je je geld terug en is het vervolgens de taak van de leverancier om aan te tonen dat er daadwerkelijk wel iets geleverd is.

Dat is het grote voordeel van een CC. Als je vervolgens er ook nog voor zorgt dat je alles aan het einde van de maand gelijk betaald (wat bij mijn MasterCard automatisch gebeurt) dan heb je ook niks meer met het hele rente gebeuren/kopen op afbetaling te maken.

iDeal is inderdaad heel handig, en ik gebruik het vaak, maar bij mij gaat de voorkeur nog altijd uit naar de CC. Ikzelf laat het dan ook altijd van de transactiekosten afhangen.

[Reactie gewijzigd door Janoz op 27 mei 2008 20:13]

Niet verzekerd? Hoe kom je daarbij?
Aankoopverzekering: vrijwel alle aankopen met de creditcard zijn verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging.
* ABN AMRO Credit Card: 180 dagen
* ABN AMRO Gold Card: 360 dagen.
Bron: http://www.abnamro.nl/nl/...ds/productinformatie.html

Toch wel erg prettig. Dit soort zaken worden niet gedekt door een inboedelverzekering (of zelfs een standaard reisverzekering).
Ik vind CC-betalingen juist super-onveilig. Je hoeft alleen maar gegevens door te geven die op de kaart zelf staan, en als je dus je creditcard kwijtraakt of even uit het oog verliest dan ben je de pineut. Alle betalingen gaan ook via de sites zelf, dus je moet als je iets koopt de site met je gegevens vertrouwen. Wie zegt dat zij je gegevens niet op een onveilige locatie opslaan? Of dat een ex-werknemer er met je creditcardgegevens vandoor gaat? Of wat als de site zelf van een stel oplichters is? Wat als de site gehackt is en de gegevens die je invult worden gestolen? Ik vertrouw het voor geen cent.

Bij iDeal daarentegen gaat alle gevoelige informatie via je bank, je moet je een pincode invoeren die alleen jij kent, en zorgt een extern apparaatje voor extra beveiliging (bij de Rabobank is dat tenminste het geval). Het bedrag dat je betaalt is ook op dat moment zichtbaar, dus je hebt volledige controle over de betalingen die er gedaan worden.

Als je nou zou zeggen dat Paypal veilig was, daar kan ik nog in komen :). Maar creditcardbetalingen is zo onveilig als wat. Dat bepaalde dingen verzekerd zijn maakt het wel een beetje goed, maar de kosten voor die verzekering komen natuurlijk uiteindelijk ook weer uit jouw zak. Daarom zijn creditcards zo duur. En in hoeverre die verzekering nou alles dekt weet je ook nooit precies.

~Grauw
De veiligheid van een creditcard zit hem inderdaad niet in het gebruikte systeem, maar vooral in de afhandeling en rechtspositie. Aangezien het de core bussiness van de CC maatschapijen is zorgen ze wel heel goed dat ze de transacties in de gaten houden.

Mocht er ook maar het vermoeden bestaan dat je CC niet meer veilig is dan wordt hij geblokeerd (of gemonitord) en krijg je een nieuwe. Verder ben je als het ware verzekerd tegen dit soort misbruik. Meld je een gestolen CC op tijd dan is er helemaal niks aan de hand.

Je opmerking dat CC's duur zijn geeft voor mij wel aan in hoeverre je je in de materie verdiept hebt.
Wat is er zo speciaal aan iDeal? Hier in BelgiŽ kennen we het niet.
Hopelijk komt daar dus binnen kort verandering in :)
Stel ik wil een aankoop doen via internet, en ga dit doen via iDeal, dan wordt ik direct doorgestuurd naar een loginscherm van mijn bank (In mijn geval Postbank), en na het inloggen hoef ik alleen nog maar een verificatiecode in te voeren, die ik in geval bij de Postbank via SMS binnenkrijg, om de betaling te verzenden. Verder is het geld niet retourneerbaar, en dus geeft het de mogelijkheid voor de winkel om direct tot verzending over te gaan, omdat ontvangst van het geld vrijwel zeker is.
Verder is het geld niet retourneerbaar, en dus geeft het de mogelijkheid voor de winkel om direct tot verzending over te gaan, omdat ontvangst van het geld vrijwel zeker is.
Dat is voor de verzender wel leuk, maar voor de klant wat minder. Als de verzender niets opstuurt, of pas na 3 maanden moet jij als klant maar eens proberen je geld terug te krijgen. Geef mij maar een Credit Card. Als het mis gaat klaag ik bij MasterCard en dan heeft de verzender een probleem
Alleen bij een vooruitbetaling werkt het toch ook net zo? Je bent dan ook nog eens aan het wachten totdat de winkel het geld binnenheeft, nu is dat meteen gebeurd.
Daarom gebruik ik dus bij voorkeur een CC. De winkel krijgt ook gelijk de melding dat er betaald is
Stel ik wil een aankoop doen via internet, en ga dit doen via iDeal, dan wordt ik direct doorgestuurd naar een loginscherm van mijn bank
Dat heeft mij nou altijd verbaasd: overal wordt gewaarschuwd dat je zelf het adres van je bank in moet typen zodat je zeker weet dat je echt op de site van de bank zit, maar dan komt iDeal en dan moet ik via een link naar m'n banksite en kan ik zelfs niet zelf het adres invoeren... ik zou het veiliger vinden als ik bijvoorbeeld mijn gironummer intoets en dan zelf naar de site van mijn bank ga en 'm daar in een lijstje terugvindt.
Daarom blijft het zaak om het adres in de adresbalk te controleren. Met Firefox 3 tegenwoordig erg makkelijk; zo zie je bij de Rabobank dat je (1) gebruik maakt van een https verbinding -- gele adresbalk, (2) de verbinding met bankieren.rabobank.nl versleuteld is (slotje rechtsonderin) en (3) door te klikken op het favicon-tje krijg je nog meer details.
Kon je dat ook al niet met firefox, met Opera kan je dat al een tijdje :-)
Daar heb je voor mijn gevoel wel een punt. Door de procedure na te maken (phising), zou dit toch vrij eenvoudig als oplichtingsmethode gebruikt moeten kunnen worden?
Of zie ik een beveiligingsaspect over het hoofd?

Je lokt iemand naar een valse website, de klant 'besteld' iets, wil afrekenen via een nagemaakt iDeal procedure, voert zijn info in et voilŗ, men kan op dat moment de inloggegevens misbruiken....
Je bent er nog niet helemaal, voor de postbank krijg je namelijk een authorisatiecode via SMS die je op moet geven en voor de andere banken heb je zo'n cardreader die van je pinpas gebruik maakt om een code te geven. Dus om in het bezit van jou geld te komen moeten ze nog een transactie doen en dan jou om het nummer vragen. In de SMS die je van de postbank krijgt staat echter het bedrag en de begunstigde - controleer die ook altijd! Met de cardreader ben je volgens mij de sjaak - je krijgt een code die je moet invoeren op de cardreader, die vervolgens weer een code geeft die je moet invoeren op de site, maar er is daar geen enkele controle mogelijk over de juistheid van de transactie. De malafide site zegt natuurlijk 10 euro voor Pietje, maar ondertussen is het 1000 euro voor Henkie.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 27 mei 2008 17:25]

Op mijn Rabobank apparaat heb ik, naast het controle getal, ook wel eens het bedrag in moeten tikken. Ik moest toen dus twee keer een getal intikken. Op de site stond ook duidelijk aangegeven dat dit tweede getal overeen moest komen met het bedrag.

Ik heb het trouwens maar een paar keer gezien. Het kan zijn dat ze ermee aan het expirimenteren zijn, maar in principe is een dergelijk bedragcheck bij de cardreaders dus wel mogelijk.
Volgens mij geldt dit alleen voor de grotere bedragen. Tenminste dat lijkt bij mij in ieder geval zo te zijn. Volgens mij is de grens ergens rond of op de 1000 Euro.
Nu je het zegt. Het was een fikse overschrijving, dus dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn.

Wel vreemd. Voor de gemiddelde gebruiker is het eigenlijk veel veiliger dat het gewoon altijd gebeurt. Hierdoor zal iedereen het (her)kennen en eventueel zelfs nog op letten :).
Volgens mij was het in het verleden 1000 euro, maar ik heb de laatste tijd veel vaker het bedrag in moeten vullen. Volgens mij is het nu reeds vanaf 100 euro oid.
Banksys bied dit systeem al aan maar gekoppeld aan hun naam "bankcontact". Nu is het wel zo dat het weinig of niet wordt ondersteunt, ik heb het nog maar 2 keer gebruikt. 1 keer bij het kopen van een boek en een andere keer bij het kopen van thalys ticets.
daarop aanvullend, de winkel krijgt een electronische betalingsbevestiging bestaande uit een betalingsreferentie + identificatie die de winkel zelf heeft opgegeven (bijv. ordernummer). Administratief kan na ontvangst van de bevestiging automatisch de uitleverorder worden gegenereerd.

Het controle proces van betaling kan voor een groot deel volledig automatisch gaan ... helaas is een percentage IDeal betalingen nog niet goed afgehandeld ... vaak moet je er nog zelf achteraan. Ik weet niet of dit door IDeal komt of door crappy software van de winkelier.
Dit komt grotendeels door iDeal. Zelf werkte ik ook bij een webshop waar iDeal mogelijk is. In praktijk gaat tussen 10% en 15% van de transacties mis door fouten aan de bank kant. Dit speelt overigens bij alle banken.
Weinig speciaals. Het is een makkelijkere bankoverschrijving. Alle gegevens staan al ingevuld; jde klant hoeft alleen te bevestigen en de ontvanger krijgt ook direct bevestiging van de transactie; het is dus iets sneller.
wat er zo speciaal is aan iDeal?

Online betalen heeft alle gemakken van een credit card alleen dan zonder credit card!
Plus het gebruikt de vertrouwelijke interface van de eigen bank. Overboekingen worden vrijwel direct verwerkt en daardoor kunnen bestellingen meteen worden samengesteld en verzonden.
Vergeet de veiligheid niet. Bij CC transacties moet ik alle gegevens van mijn creditcard bekendmaken aan de verkoper. Als daar een malafide partij zit, of slordig met de gegevens wordt omgesprongen, kan er later nog misbruik van de verstrekte informatie worden gemaakt.
Bij iDeal kan dat niet omdat vertrouwelijke informatie alleen tussen mij en de bank uitgewisseld wordt, de verkoper krijgt uiteindelijk alleen een bevestiging van de bank dat er geld overgeboekt zal worden, hij krijgt zelf geen misbruikgevoelige informatie.
Een bedrijf kan er ook voor zorgen om Creditcardbetalingen via een payment-provider laten doen. (Buckaroo, TWYP, TripleDeal) Zij zorgen dan voor de afhandeling van de creditcardgegevens en de betaling, de klant krijgt direct een bevestiging en de verkoper krijgt het bedrag een keer in de week in een bundel op zijn rekening. Het andere voordeel is dat de verkoper jouw creditcard gegevens niet hoeft te hebben.

Vaak kunnen die zogenaamde 'payment-providers' ook iDeal betalingen of automatische incasso's afhandelen.
wat er zo speciaal aan is? de algemene vorm van online betalen, en wanneer b.v. een bank er uitligt deze niet te selecteren valt onder andere..

het systeem is gewoon erg goed uitgedacht... waarom denk je dat er mensen in de politiek voor gepleit hebben om het europees op te zetten.
Ook heeft het kennelijk een wereldwijde/europeese onderscheidingen gekregen
eigenlijk hebben we wel iets gelijkaardigs in BelgiŽ, dit via Ogone. Bij het online bestellen van Concert tickets, film tickets en een hele hoop andere zaken bijvoorbeeld, krijg je vaak de kans op op het einde op het icoontje van je bank naar keuze te klikken (daaronder staat altijd Powered by Ogone). Kies je dan bijvoorbeeld zoals in mijn geval voor de KBC dan ga je automatisch naar de online site van KBC, na inloggen heb je direct een volledig ingevulde overschrijving staan die je nog moet bevestigen en klaar is kees. Heb zo zelfs 2 weken geleden nog mijn verlof geboekt op Thomas Cook.

meer info: www.ogone.be
Ogone ondersteund ook iDeal, maar dit geldt alleen in NL.

Verder is Ogone alleen een payment provider. Als website stuur je alleen informatie naar Ogone, welke dan de betaling afhandeld. Jij krijgt aan het eind van de betaling een bevestiging van Ogone (die ook weer een bevestiging heeft gehad).

Voordeel van een payment provider is dat je deze functionaliteit niet zelf hoeft te bouwen. :)
Volgens mij is het een soort bundeling van KBC-online/Dexia-directnet/Fortis... (moest het in BelgiŽ komen)

Dit lijkt mij handiger voor de consument ťn de verkoper!
Hopelijk is BelgiŽ hierin geÔnteresseerd.

[Reactie gewijzigd door Henridv op 27 mei 2008 16:37]

Ze mogen wel eerst wat gaan doen aan al die storingen! Zo doe ik best vaak iDeal betalingen, maar zeker 10% van de tijd is er storing..

Ook mogen ze wel eens iets doen aan de ondersteuning voor plugins bij E-commerce platformen.
Storing bij iDeal of storing bij je bank? Ik heb nog nooit last gehad van storingen ... en bijna al m'n bestellingen worden via iDeal betaald (ik gebruik de Rabobank, btw).
Klopt.

Vooral in het begin had ik ook wel eens problemen met betalingen via iDeal; in plaats van af te sluiten als laatste stap ging ik weer naar het betalen-scherm. Een soort loop waar ik niet zelf uit kon komen.
Dat lag m.i. niet aan de bank en mogelijk ook dus niet aan iDeal. Nu verdenk ik de implementatie op de website (conrad). Het was nog een hele toer om de bestelde - en inmiddels betaalde - goederen alsnog geleverd te krijgen!

Ik heb daarom lang niet meer via iDeal betaald, maar toch weer aarzelend begonnen. En, verrassing! Het ging deze keren wel goed! ;)

Dus, als het werkt, is het een prachtig systeem. Ik hou het op kinderziektes.
Zolang dat - met enige moeite - op te lossen is vind ik het prima, ik ga er van uit dat deze problemen steeds minder zullen voorkomen.
Ik kan niet wachten tot ik op websites in het buiteland ook gewoon met IDeal kan betalen in plaats van die CC
Och, Internetbankieren Buiteland.. appeltje eitje.. binnen 1 a 2 dagen geld naar Zwitserland of Duitsland overgemaakt via Rabo
Ik betaal al wereldwijd... Met PayPal of CC

En die rabo-rekenmachine heb ik niet standaard bij me....
En dat is het ideale van de Postbank, je telefoon vergeet je zelden.... En neem jij de rekenmachine mee naar het buitenland? Of vergeet je die?
Dat zeg ik, ik heb die rekenmachine niet bij me...

Paypal en een CC wel.

En paypal doe ik via mijn bankrekening of CC, kan beide. Verder heb ik met paypal kopersbescherming op EBay, wel zo handig...

(niet dat ik Ideal nooit gebruik maar ook niet zo vaak)
Neem daarom postbank, veel beter geregeld met een smsje!!! En er zijn hele volksstammen zonder cc (we leven niet in de vs) dus idea(a)l dit!!!

Paypal is trouwens om te janken, ik wou het ooit gebruiken voor een aankoop maar ik moest geloof ik 7 dagen wachten op een bevestigingsformulier of whatever haha wat een aanfluiting!!!

[Reactie gewijzigd door Patrick_is_cool op 27 mei 2008 16:17]

Eenmaal geverifieerd werkt Paypal prima. Ook CC en iDeal vind ik prima. Ik ben redelijk kritisch met wie ik betaal. Ik check meestal ff ervaringen met het bedrijf, zeker als het om grote bedragen gaat. Tientjeswerk durf ik nog wel bij een vreemd bedrijf uit te geven.

iDeal is lekker handig omdat het flink snel werkt. Ik vind het echter amper voordeel bieden boven een CC, als je weet dat het bedrijf waar je de betaling aan doet te vertrouwen is. Goed, met CC-gegevens kun je echt frauderen, met een iDeal-betaling kun je buiten het geld dat je ontvangt niks.
Paypal vertrouw ik net zo min als CC. Soms moet je wel, die achtelijke amerikanen kennen niet eens zoiets als geld overmaken! :?
ben benieuwd hoe ze dat willen gaan aanpakken met het IBAN-nr en de verschillende mogelijkheden om internationale transacties te betalen. Zo is het nu mogelijk om de transactiekosten voor een internationale overboeking A. zelf te betalen B. de ontvangende partij te laten betalen of C. de kosten te delen.

Lijkt me (vanuit de merchant gezien) prettig hier een standaard voor te geven. Heb nu al een paar keer gehad dat ik extra geld moest overmaken omdat ik de verkeerde optie had gekozen. Zoiezo mogen dit soort transacties een stuk goedkoper worden.
een europeese overschrijving kent al 1 standaard en kost niks...
Geld overboeken binnen Europa MET een IBAN-nummer is als bijna 2.5 jaar gratis!
Moet je de kostenoptie wel op SHARED/ gedeelde kosten laten staan.. betaal jij niets en zij ook niets... geldt echter wel voor betalingen tot ( ik meen 25000EUR ) maar kan ook 50.000EUR zijn... was vroeger 12.500EUR
Ja, binnen europa zijn er geen problemen...
Het is gestandaardiseerd (internationale betalingen trouwens ook: Iban en swift wordt veel gebruikt), en werkt in de praktijk goed. Alleen betalingen buiten de EU <zucht>...
Ik vind het een goede zaak. iDeal vind ik een ideale dienst, de snelheid van een creditcard, alleen dan net zonder die creditcard. :+
Nou heb ik nog altijd niet voordeel begrepen van Ideal tov een credit card meer nog een credit card is voordeliger aangezien het geld pas ophet einde van de maand vanje rekening gaat, brengt het geld toch rente op tot het einde van de maand en kan je nog makkellijk je order cancellen bij problemen.

leuk voor mensen zonder CC maar iedere volwassenne heeft zo een cc dus wederom niets bijzonders.

Of zie ik nu echt nog iets over het hoofd ??
je verkijkt je zwaar op het feit dat iedere volwassene een CC heeft, of hier mee om kan gaan....
Hij heeft gelijk hoor.
CC is zeker niet zo ingeburgerd als in de VS, als 40-50% van de volwassensen er 1 heeft is het veel.
In mijn vriendinkring ben ik 1 van de weinige, puur omdat het makkelijk was voor bestellen vanuit HK.
Ook handig als fallback in het buitenland, maar zou het niet missen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013