Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 17, views: 7.148 •

Van een uitbreiding op het rpg-spel Two Worlds is een volwaardige game gemaakt. 'The Temptation' zal in de komende herfst niet als expansion pack, maar als standalonespel verschijnen. De game wordt voor de pc en de Xbox 360 uitgebracht.

Miroslaw Dymek, ceo van de Two Worlds-ontwikkelstudio Reality Pump, liet weten dat de ontwikkelaars van The Temptation zoveel nieuwe ideeŽn hebben opgedaan, dat van het vervolg op Two Worlds een volwaardige game gemaakt kan worden. De verhaallijn van The Temptation zou dan ook beter uitgewerkt zijn dan het verhaal van Two Worlds, dat volgens critici te weinig diepgang kent. In het nieuwe spel zullen onder andere twee nieuwe steden bezocht kunnen worden. Een stad ligt in de woestijn en draagt de naam Hatmandor; van de tweede stad is alleen bekend dat het een elvenstad is. Verder kan de hoofdrolspeler in het tweede deel van Two Worlds ladders gebruiken en gebouwen beklimmen, zo vertelde Dymek.

Two Worlds: The Temptation - het gebruiken van een ladder

Reacties (17)

Ik heb toen de demo een kans gegeven, maar dat had ik beter niet kunnen doen, Je zou toch wat meer verwachten van een van de oeroude lopers in de RGP's?

Zou deze uitbreidings-set dit spel terug in positie zetten of willen ze er alleen maar geld mee verdienen?

[Reactie gewijzigd door Y-Less op 30 april 2008 12:57]

Vond anders Two Worlds een fantastische game, zelfs inclusief bugs nog een hoop lol aan beleeft. En zelfs met de patches vermaakte ik me nog kostelijk, begon vrolijk weer opnieuw aan het spel, kon me niets schelen. En het werd steeds overduidelijk beter en beter.
Aan de ene kant kan je zoiets niet goed praten, dit soort dingen horen niet zo te gaan, een spel hoort gelijk goed te zijn. Maar misschien heb ik me bij het fijt neergelegd dat spellen tegenwoordig gewoon bagger zijn. Hoewel het spel inderdaad niet al te optimaal loopt en wat slordige fouten bevatte draaide het echter wel zeer stabiel en liep het nooit vast. Iets wat bij een RPG met uren speeltijd wel van groot belang is.
Nee ik heb wel veel ergere games gezien, dit spel heeft geweldig veel units, zwaarden en armor van een 'diablo' achtige stijl wat ik zelfs de beste units vind van de afgelopen tijd in games. Heel veel MMORPG's of gewone RGP's spelen wel leuk weg maar de items bevallen me niet, de stijl is voor mij heel belangrijk om een spel leuk te vinden. Ik heb zeker meer dan 70 uur in Two worlds zitten.

Waarschijnlijk is het ook slim om er maar een volwaardige game van te maken en het dan gelijk goed te doen (of ben ik nou weer te positief?). Eigenlijk wel leuk, want ik heb Two Worlds ondertussen wel zovaak gespeeld dat ik het wel gezien heb. Maar een volwaardige opvolger ga ik natuurlijk WEL spelen!, goeie zet vind ik persoonlijk. Kunnen ze gelijk de hele interface onder handen nemen en misschien wat andere dingen op de schop gooien zonder dat ze de integriteit van de originele Two Worlds in stand moeten houden. Dit is beter zo.

[Reactie gewijzigd door BruT@LysT op 30 april 2008 23:29]

Het klinkt toch in de oren als een expansion pack die als volwaardige game wordt verkocht om de teleurstellende verkoopcijfers van het origineel te compenseren.
nee het is een opgepoetste engine of een totaal andere zodat het niet in het bestaande spel gedraaid kon worden.

Ik had het 1e deel gekocht met een kameraad om het te multiplayeren, maar dat viel tegen, je raakt elkaar als je ervoor loopt (en met melee swaai je wat in het rond)
en de wereld is in stukken gehakt + dat de main quest/story line weg gelaten is.
Dus je loopt doelloos rond te maaien enzo totdat je er zat van bent en na 1 week op de plank laat staan.

Ik had deze game eerder gedownloaded maar dan kon je geen MP doen, dus maar gekocht, maar dat hadden ze niet verdiend. Beetje 2x de game betaald voor een zak zaagsel.

Wellicht dat het 2e deel beter wordt.
Er was al een keer een topic (nieuwtje) over en toen waren heel veel mensen positief over de game afgezien van de bugs die erin zaten. Qua gameplay, graphics, wapensysteem en het free-roaming gevoel steeg de game uit boven Oblivion en Gothic 3. Ik ben heel erg benieuwd naar deze game omdat ik Two World wel uitgespeeld heb afgezien van de achterlijke bugs die daarin zaten. Het was een boeiende game zeker wel vooral betreffende de diversiteit van de steden en de omgevingen. Anders dan bij Oblivion waar we voornamelijk grotten, elvenruines en steden hadden die erg op elkaar leken.

[Reactie gewijzigd door chriscjw op 30 april 2008 13:11]

Dan heb je oblivion niet voldoende gespeeld of misschien wel helemaal niet en ben je zo'n 1 die anderen na kakelt. Anders had je wel geweten dat het kul is wat je zegt. Er zit wel degelijk verschil in steden, elvenruines en grotten. Zo ziet Anvil er toch wel anders uit dan Cheydinhal of Bruma. Cheydinhal doet een beetje denken aan Caldera in TES III, Anvil daarentegen lijkt daar in de verste verte niet op en neigt eerder naar een spaans lijkende plaats. Bruma is weer geheel anders met zijn houten gebouwen en doet wat denken aan Skaal. ElvenruÔnes,oftewel de ayleid ruins, lijken qua kleur wel op elkaar ja. Het is allemaal wit. Voor de rest zit er wel een verschil in. Vergelijk Malada maar eens met Wendir. Bij de eerste zit een soort toren bij. Goed, in elke ruine zitten boobytraps in. Maar qua architectuur en indeling zijn er verschillen. De 1 is wat groter, de andere heeft een andere gang indeling, andere vijanden.
Dan de grotten. Ja, ze hebben allemaal dezelfde ingang en ja het is allemaal bruin van binnen (wat een toeval), maar de ene grot is de andere niet.
Two Worlds is niet beter dan Oblivion. Ik denk dat beide spellen ongeveer gelijk zijn. Ik heb zelf Two Worlds niet gespeeld, dus ga ik ook niet zeggen dat het slecht is of dat het goed is (zoals sommigen dat wel doen) Ik heb Oblivion wel gespeeld en vind het wel een goede game. Al vind ik zijn voorganger Morrowind wel wat beter.
Ik heb zowel Oblivion als Two Worlds grijs gespeeld. In die vergelijking kan ik dus zeker wel stellen dat Two Worlds op architectonisch gebied vele malen beter is dan Oblivion. In de steden van Oblivion zit wel iets verschil (leuke waterhuisjes in Bravil en de verschillen die jij noemt) maar er zit erg veel repetitie in het ontwerp van elke stad. Zo ook voor de elvenruins. De indeling is iets anders maar qua looks zijn ze exact hetzelfde. Zo ook voor de grotten. Daarbij speel je de mainquest van Oblivion nog voor je level 15 ben uit.
Bij Two Worlds is de verscheideheid die te vinden is in de architektuur van elke stad opzich anders. Zo ook de wereld. Veel gedetailleerder en mooier uitgewerkt.
Bij Oblivion heb je voornamelijk bebost gebied en ondergesneeuwde bergen. Ook dat de characters met je meelevelen maakt het spel te easy.

Dan de grotten. Ja, ze hebben allemaal dezelfde ingang en ja het is allemaal bruin van binnen (wat een toeval), maar de ene grot is de andere niet. Inderdaad wat een toeval. Lijkt ook erg op de werkelijkheid...

Wat ik wil zeggen is dat de verscheidenheid in Two Wolrds vele malen beter is dan in Oblivion. Na 3 keer spelen (incl. uitbreidingen) dan heb je het daar wel gezien. Weyon priority heeft exact dezelfde huisvesting als de huisvesting van de Knights Of the nine om nog maar iets te noemen. Wellicht dat je eerst Two Wolrds eens moet spelen eer dat je commentaar op mijn bevindingen geeft. Dan zul je beter kunnen vergelijken en begrijpen wat ik bedoel.

[Reactie gewijzigd door chriscjw op 30 april 2008 14:29]

de grotten kunnen dan wel niet topografisch op elkaar lijken maar de textures en de indeling is steeds het zelfde. het lijkt wel dat ze gewoon stuk of wat prerendered samples hebben die steeds weer op elkaar aansluiten en zo een grot inelkaar kan legoŽn.
Ik ben het er totaal niet mee eens dat 2W boven Oblivion uit stijgt.

De Elderscrolls wereld (lore) is vele malen dieper uitgewerkt. Ook zijn de quests in de regel veel diepgaander en interessanter. (Wat juist het manco in 2W is, afgezien van bugs.)

Bijna alles wat aan Oblivion verbeterd kon worden is inmiddels aangepakt door de fanbase dmv mods.

Anders dan bij Oblivion waar we voornamelijk grotten, elvenruines en steden hadden die erg op elkaar leken.

Daar ben ik het dan weer wel mee eens. De omgeving in Oblivion kan soms uitermate generiek zijn. Gelukkig zijn er heel interessante mods die dat verhelpen.

[edit:]
Na 3 keer spelen (incl. uitbreidingen) dan heb je het daar wel gezien.

De replay value van Oblivion is vele malen groter. Er is simpelweg meer te doen in de vanilla game en de officiŽle uitbreidingen, en er zijn duizenden mods die duizenden uren extra gameplay bieden.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 30 april 2008 14:52]

Aan de bugs hebben ze veel gedaan , in het begin was het onmogenlijk om met een paard en heuveltje op te rijde. maar naar meer dan 2GB aan patche zijn de meeste bugs er wel uit :). oke ik had wel de aller eerste release. Polen , Duitsenland en NL waren als eerste met versie nummer 1.0 , de latere release ( voor de rest van de werld ) waren de meest erge bugs al er uit en hoefde je geen 1,2 GB update te downloaden 8)7 .

Maar wat Chriscjw al zei de Gameplay is afwisselder dan TES4 en Gothic 3.
En Gothic 3 liep het begin zeker ook niet lekker.

De communtie op de forums heeft veel invloed gehad op de Expansion / Stand-Alone lijkt mij
weer eens. was ook al bij de updates.
Dus verwacht ik er veel goeds van. Verder vraag ik me af of je met je oude karakter verkan gaan ?
uhm het eerste deel was al niet eens volwaardig, en nu een oorspronkelijke expansion die volwaardig moet zijn? ben benieuwd :)

PS

hoe kom je er in godsnaam bij dat de ontwikkelaars oeroude voorlopers zijn van het RPG genre?

[Reactie gewijzigd door jezzer op 30 april 2008 13:44]

so we believe that with the good basis "Two Worlds" has given us, we can now create a really complex RPG universe.

Ik hoop het voor ze. Het idee voor het origineel was goed, maar bijzonder matig uitgevoerd.

Volgens het interview waar het artikel naar linkt komt deze expansie/game pas in de herfst uit. Leuk om te weten, maar imho niet echt nieuws voor op de frontpage dus, zeker niet gezien het feit dat 2W maar door twee man en een paardekop gespeeld wordt.
@aquila: stond in PCGP van deze maand dat je met je oude char verder kan.
Ik vond het na patch wel een aardige game, schitterend qua stijl. Alleen de combat vond ik iets minder. Je hebt zo weinig controle over de manier waarop je slaat. Spel nooit uitgespeeld. Word misschien maar eens tijd.
Plaatje lijkt erg veel op de wereld van Creed's Assassin..
Assassin's Creed :-)

Ik heb ook de demo een slinger gegeven en ben niet "Blown away" helaas.

Het menu is erg statisch en ziet er wat gedateerd uit.
Je hebt een vrij zware PC nodig om de toch vrij eenvoudige graphics vloeiend over je scherm te toveren. De figuren bewegen houterig, de Enemies hebben het AI van een fietscomputer en het spel voelt in het algemeen aan als een game uit 2004.

Inhoudelijk kan ik weinig over het spel zeggen, daarvoor had ik al te snel de exit knop gevonden.

Bij het zwemmen klinken er geluiden alsof een olifant in een meertje pist en hoewel de glinstering van de zon op het water erg goed is lijkt het close-up precies op de "Leaves" screensaver in XP :-)

Als ze de graphics naar een hoger niveau tillen, en de gameplay wat beter programmeren kan dit spel best leuk worden.

De Muziek is overigens erg goed :-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013