Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 45, views: 50.403 •

Uitgever Electronic Arts is van start gegaan met EA-Land, een portal voor gratis online games. The Sims Online is de eerste game die via de nieuwe dienst te spelen is. De economie van het spel is inmiddels verbeterd.

The SIms Online Logo Met ruim 70 miljoen verkochte exemplaren is The Sims de succesvolste serie games ooit. Alles met Sim in de titel doet het goed - behalve The Sims Online, de mmo die eind 2002 met veel bombarie gelanceerd werd. Via EA-Land begint het spel nu echter aan een tweede leven. Waar voorheen een maandelijks abonnement nodig was, is The Sims Online via EA-Land voortaan gratis te spelen.

De falende economie was het grootste bezwaar dat spelers tegen TSO hadden en de economie in het spel is dan ook flink op de schop genomen. The Sims Online heeft voortaan een systeem van microtransactions. Dat wil zeggen dat spelen gratis is, maar dat spelers virtuele voorwerpen voor hun characters kunnen kopen. Ook Simoleans, zoals het geld van het spel heet, zijn te koop. Verder is het voortaan mogelijk om stukken land te kopen en verkopen en kan de speler een winkel in allerlei zelfgemaakte voorwerpen beginnen. The Sims Online heeft daarbij goed gekeken naar Second Life. Ook in TSO is het voortaan mogelijk om offline voorwerpen te maken en die in het spel te importeren en verhandelen. EA gaat zelf ook allerlei voorwerpen verkopen en de verkoop van deze voorwerpen zal 'aan marktwerking onderhevig' zijn: als er weinig vraag naar voorwerpen is, zal de prijs dalen, zo belooft de uitgever. Uiteraard hoopt EA dat alle wijzigingen de game alsnog succesvol kunnen maken.

Reacties (45)

http://ea-land.ea.com

Naar mijn mening lellijk en niet echt gebruiksvriendelijk...
Kijk, dan weet je dat je met kwaliteit te maken hebt: http://validator.w3.org/c...octype=Inline&group=0
Oh wauw, die eerste fout alleen al:
Line 96, Column 21: there is no attribute "lanugage".
<script lanugage="JavaScript">
:+

[Reactie gewijzigd door Minnema op 26 februari 2008 12:47]

Dubbele ID's, tags sluiten die niet geopend zijn en typfouten. Zoekt iemand nog een baan bij EA?
Het validator resultaat laten zien is niet helemaal eerlijk, want de meeste fouten die gerapporteerd worden zijn een gevolg van de eerste fout. Dus als je de eerste hebt opgelost, verdwijnen er vervolgens veel meer.

Niettemin is dit een extreem lelijke pagina om te zien, en daarnaast getuigt de HTML en CSS code niet van heel veel inzicht in de techniek (inline styles / tabel opmaak, etc.)

[Reactie gewijzigd door Crazz op 26 februari 2008 13:01]

@ Bamsebjorn:

Flauwekul, zelf tweakers.net heeft "fouten" in de pagina's. Die zog. W3 validator is een grote grap in mijn ogen.
zelfs google.nl heeft volgens die site 48errors
nou twerkt prima hoor.

maar oke, deze site 151 errors, dat is gewoon wel veel, tegenover google met 48 valt het echter wel weer mee. als het dezelfde fouten zullen zijn

en dan ook, de errors in een site, zijn toch geen referentie punt voor het graphische geheel.... zoals jou reactie doet voorkomen... ?

[Reactie gewijzigd door retanik op 26 februari 2008 18:25]

Als jij ziet wat er qua inhoud in T.net staat (plaatjes, links, scripts, AJAX etc.) dan vind ik 151 een schijntje vergeleken met de 48 van Google. Het is een goeie(/goedwerkende) site, maar om in een pagina die voornamelijk wit is nog 48 fouten te hebben getuigt niet echt van een strakke afwerking.
argh Comic Sans ( http://bancomicsans.com )

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 26 februari 2008 12:47]

OMG ! Een Comic Sans pagina !

Is dit gemaakt door een neefje op de zolderkamer met Frontpage '95 ?
Of een Word export naar HTML?
Comicsans (of een goeie lookalike?) wordt overal gebruikt in The Sims. Weinig verwonderlijk dat ze 't hier ook toepassen.
Houd er rekening mee dat de website nog 'under construction' is he... ;)

Maar dit is inderdaad wel tranentrekkend! We weten met zijn allen dat EA links en rechts wel eens wat steekjes laat vallen mbt kwaliteit, maar dit slaat toch wel alles.
ik vind mensen die de 'melding ' 'under construction' op een dynamische webpagina plaatsen sowieso erg dom bezig qua project-management en 'concept' over wat nu eigenlijk een 'dynamische website' _is_ ....

Wat hadden ze erbij gedacht, dat er plots een moment zou komen dat dat EA-land _niet_ meer 'onder ontwikkeling' is ? Dat lijkt me eerder al een onbewust vooruitlopen op het stopzetten van dat hele project....

Als ze dan zo dom zijn om wel een bepaalde project publiekelijk te maken, maar nog geen volledige functionaliteit via web-presentatie kunnen aanbieden, kun je het beter een 'beta-versie' noemen, dat is meestel beter verhullend dat men dus domweg niet klaar is, en geldt als verklaring voor sommige 'halve functionaliteiten'..

de betreffende website zou er sowieso al niet me te reden zijn, dat hele ding schreeuwt alsof het ontworpen is door een 14-jarige (en het project-management gedaan wordt door zn 11-jarige zusje) ;)

[Reactie gewijzigd door RM-rf op 26 februari 2008 13:37]

Staat trouwens in de broncode nog een mooie vraag:
if (confirm("Warning, this page contains English speaking parts, do you wish to continue"))
...
Dat is niet zo ramp, want je krijgt die melding alleen als er iest heel vreemds aan de hand is:

if ("en_US" == "fr_FR")
{
if ("eaco" == "eaeu")
{
if (confirm("Warning, this page contains English speaking parts, do you wish to continue"))
{
...
}
}
}

Als de code van de EA spellen ook zo is zou dat veel verklaren.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 26 februari 2008 12:59]

Volgens is dat gewoon een PHP variabele in javascript, en zie jij dus alleen het door de server geparste resultaat. Heb jij je browser op frans staan, komt er waarschijnlijk gewoon "fr_FR" == "fr_FR" te staan.
Dat maakt het nog niet beter. Als je het server side al evalueerd, waarom dan clientside nog een keer in de vorm van een constant evaluation.
offtopic:
En dan betwijfel ik de wenselijkheid om (zeker voor een groter project) javascript met PHP te mengen.
Ziet er ook lekker professioneel uit met een dergelijke passage:

We heard from the community that the economy was broken in TSO. That was true, too many users were billionaires, and the goal of the game was mostly about extracting money from Maxis.

Daar heb je toch je community niet voor nodig? Je kan toch zelf de inflatie bijhouden en sturen? Hoop niet dat deze mensen ooit bij een centrale bank gaan werken.
Ik denk dat een van beide delen (en dan vermoed ik de 'en_US' en de 'eaco') van de vergelijking ergens gedetecteerd worden en daarna vanaf PHP serverside in het JavaScript gezet worden. Op die manier is deze code helemaal zo gek nog niet. De warning is daarentegen wel grappig, op het dubieuze af (en de 'lanugage' is natuurlijk belachelijk).

:( damn you ilmar! :P

[Reactie gewijzigd door Zyppora op 26 februari 2008 13:48]

Helemaal zo gek nog niet?

Als het toch al serverside geevalueerd wordt, kan die hele if eruit, en kunnen ze gewoon een confirm uitspuigen.
Hoezo wordt dit omlaag gemod? Het is bijna een feit dat het lelijk is..

Sommige links zijn zelfs riskant (geel) volgens McAfee Siteadvisor.
volgens mij is dit ook de grootste uitgemelkte game ooit. elke maand verschijnt er wel weer een nieuwe uitbreiding. niet zo gek dat je dan 70 miljoen exemplaren verkocht hebt
Voor zover ik begrijp is dit alleen gratis voor oude TSO leden..
Oude leden hebben bepaalde privileges. Voor de rest is het gratis voor zover ik t kon zien.
Achja. Er zijn nog steeds een boel volwassenen en kinderen die het spel leuk vinden. Met zo'n grote fanbase is het natuurlijk verstandig om te blijven uitbreiden. Het is natuurlijk ook een zeer vriendelijk spel en geschikt voor iedereen.

Misschien dat ze in de komende jaren weer een nieuwe sims ontwikkelen.

Of The Sims 3: Ecologic adventure for kids?
Jogai heeft gelijk, het is gratis voor idereen, maar er zijn wat voordelen voor oude leden.
Ik heb het zelf een tijd gespeeld, moet zeggen dat het best vermakelijk was. Eigelijk een uit de klauwen gebouwd chatbox, met Sim style graphics. Je leert mensen wel snel kennen, aantal heb ik nu nog steeds contact mee :)
Is het spel ook onder vista 32 bit ultimate te draaien?
Ik krijg het downloadprogramma wel aan de praat als ik het als administrator uitvoer en dan mijn bits lager zet, maar daarna krijg ik bij de installatie een fout dat er files corrupt zijn.

edit: nu lijkt hij wel alles te downloaden ik zal eens kijken. Als ik op test 3 server ga zou ik maar zeggen :P.

[Reactie gewijzigd door kami124 op 26 februari 2008 17:08]

Ze hebben het icoontje van VLC gejat in hun Under Construction bannertje...dit is wel erg...wat voor een budget moeten die gasten mee werken?
Lijkt wel alsof dit door de doelgroep van The Sims gemaakt is (14 jarige meisjes)
En, mogelijkerwijs ook gemaakt door.

Dit is idd wel heel erg low budget, van EA zou je toch wel meer verwachten.
Kijk naar hun main pagina : http://www.ea.com/language.jsp
Dat is HEEL andere koek dan dit zolderkamer werk.
Misschien kunnen ze beter Second Life kopen dan namaken, dan krijgen ze er een strakke website bij.
<!-- DW6 -->
<!-- Copyright 2005 Macromedia, Inc. All rights reserved. -->

Take a guess :+

[Reactie gewijzigd door kozue op 26 februari 2008 15:46]