Hoofdcategorieën
Device Settings

Razer introduceert Mako 2.1-speakerset

Door Hielko van der Hoorn, donderdag 10 januari 2008 20:50, views: 19.120

Razer, bekend van de gamersmuizen, heeft op de CES-beurs in Las Vegas de Mako 2.1-speakerset geïntroduceerd. De speakers zijn ontwikkeld samen met THX en zijn bedoeld voor de veeleisende gamer.

De set bestaat uit één subwoofer met een vermogen van 200W, twee satellietspeakers met een vermogen van 50W en een verlichte bedieningsunit. De Mako-speakers hebben een niet alledaags ontwerp. In tegenstelling tot traditionele speakers wordt het geluid niet naar voren gericht, maar naar beneden. Het geluid wordt zo weerkaatst tegen de ondergrond in alle richtingen.

Razer claimt dat dit twee voordelen heeft. Bij traditionele speakers zou het geluid zowel rechtstreeks als via de ondergrond de luisteraar bereiken waardoor interferentie optreedt. Daarnaast zorgt dit ontwerp, waarbij het geluid omni-directioneel uitgezonden wordt, ervoor dat er een groter gebied is waarin de luisteraar optimaal kan genieten van het stereogeluid.

Een tweede feature die de set van de concurrentie moet onderscheiden is de versterker. In plaats van het leveren van een constant vermogen levert deze precies zoveel als nodig is voor de reproductie van het audiosignaal. Dit moet resulteren in een lager energieverbruik en betere geluidskwaliteit, aldus Razer.

De set zal deze maand in de winkelschappen verschijnen en heeft een adviesprijs van 399,99 dollar in Amerika en 399,99 euro in Europa. Omgerekend, en rekeninghoudend met de btw, komt 399,99 dollar overeen met circa 325 euro.

Razer 2.1 Mako-speakerset
Volgende 21:21 Broadcom en Trolltech werken aan 'multimedia-voip'
Vorige 19:30 Eerste benchmarkresultaten Radeon HD 3670 verschenen
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Ongelovelijk. Razor vraagt wel vaker hogere prijzen maar dit is echt te erg. Ik vraag me wel af hoeveel beter deze speakers zijn voor goedkopere pc speakers als de Z2300 of een stel losse speakers voor 400 Euro.

Idd de prijs maakt de overstap naar de Creative GigaWorks 7.1 ook ineens niet zo moeilijk meer

Voor 400 euro kun je de Z5500 halen, dan heb je zelfs 5.1 geluid...

Een stel losse speakers van 400 Euro op je buro is waardeloos voor het stereobeeld.
De Mako is samen met THX ontwikkeld voor optimale close-range prestaties (dus ook beter bij desktop gaming).

http://www.hemagazine.com/Breaking-News/Tailored-by-THX.asp

Complete onzin!

Mijn broer gebruikte een setje B+W 602 S2 speakers voor zijn buro.
(computer in de hoek, speakers aan de muren op de kop opgehangen zodat de tweater toch in de buurt van oorhoogte zat)
Geluid was uitstekend en stereobeeld was perfect!

Er is geen enkele reden waarom losse speakers een minder stereobeeld zouden hebben.

die zogenaamde features voor close-range prestaties zijn een en al bullshit!
(zie ook uitleg daarvan verderop in de thread)

Van wat ik heb gelezen moet die Mako set echt mooi geluid leveren, het is alleen jammer dat je er zoveel geld voor neer moet leggen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het zo uit zou geven als ik het geld had. Een mooie set, goed geluid en slechts 2 speakers, in plaats van de 6 die ik nu door me kamer heb staan met alle bijbehorende kabels.

Hoe kun je dit nou vergelijken met 5.1 geluid?

Je kan dat zeker vergelijken, toch zeker op geluidskwaliteit. Zelf heb ik een budget 5.1 setje gekocht, ik beklaag het mij nog altijd en zal met de tijd terug overstappen op een deftig 2.1 setje

ik heb gewoon mijn 5.1+ denon avr2802 reciever met een set goede speakers aangesloten werkt prima met mijn pc's.
en voor muziek gebruik ik alleen maar 2.0, subwoofer hoort niet aan bij muziek als je goede speakers hebt.

Goede speakers zullen even grote woofers nodig hebben om dezelfde lage frequenties te kunnen halen. Dan krijg je erg lelijke speakers met een slechte (Bizar gevormde) klankkast. Ik heb liever mijn laag apart, eigenlijk.

...

Ik luister voornamelijk met een koptelefoon, maar ja. (Dt880 voor de kenners.)

een sub hoort niet aan bij muziek? 8)7

ik hoor toch graag een ruime bass bij elk liedje dat ik afspeel (met uitzondering van rock), nothing beats a good woofer!

klassieke muziek met een subwoofer :X
duidelijk geen verstand van muziek :X

Je kan natuurlijk ook gewoon een deftig 5.1 setje kopen :P

Of je sluit je PC gewoon aan op je Cambridge Audio receiver met 5.1 aan B&W spul. :P

Cambridge Audio en 5.1? Je bedoeld Arcam.

Als Robby zegt, op geluidskwaliteit.

Met mijn huidige 2.0 setje (Passief) klinkt gewoon zo veel beter dan budget 5.1 setjes.
Ik heb er 240,- voor uit moeten geven, inclusief versterker. Voor 400 euro kun je denk ik wel iets beters krijgen.

Kabels zijn verleden tijd met de Logitech Z-5450 ;)

Je hebt nog altijd de stroomkabels nodig voor de speakers 8)7

En alleen de achterspeakers zijn :kuch draadloos /:kuch

Maar dat maakt het al een stuk makkelijker vindt ik zelf. Maar dat knipoogje staat er ook niet voor niets achter. Ik had zelf liever gewoon wat kabels door mn kamer gelegd. Maar de Z-5400 zou duurder/niet leverbaar zijn en de Z-5500 gaat me iets te vele kosten.

heb dit setje 2 jaar geleden gekocht
en heb er nog steeds geen spijt van gehad :)

geen ge-eikel met draden door je huiskamer
2 achterste speakers staan achter in de woonkamer,hup in het stopcontact.

en een geluid wat er uitkomt :)

als de sub half open staat tril je gewoon op de bank mee...lol
prachtig om films mee te kijken.

en om te gamen natuurlijk ;)

Kabels zijn verleden tijd met de Logitech Z-5450 ;)
Met een verbruik van 116W zul je anders aardig vaak je accu moeten vervangen :X

Nou wat ik er zo van lees lopen ze gewoon een hoop marketing crap te verkondigen

Marketing leugen 1!
Razer claimt dat dit twee voordelen heeft. Bij traditionele speakers zou het geluid zowel rechtstreeks als via de ondergrond de luisteraar bereiken waardoor interferentie optreedt.
Wat ze zeggen is omdat bij gewone speakers het geluid rechtstreeks hoort weergeven, maar dat het ook onontkoombaar doet via het bureau krijg je je geluid 2x te horen

Eerst rechtstreeks en dan met een lichte vertraging via de reflectie van het bureau wat de interferentie zou moet oplever.

Uuuuu...., "omni-directioneel" speakers als deze zou dus alleen perfect werken als je midden in een weiland zou gaan zitten.

Want deze speakers zijn dus omni-directioneel, dat betekend dat hij dus ook naar de muur achter het bureau straalt en die muur dus terug kaast waar door je nog een grotere interferentie verschil op zou leveren.

Ik zeg niet dat als je "interferentie" hebt het meteen slecht klinkt het kan zelfs het geluid mooi kleuren. (soort lichte vorm van galmen)

Maar om dit als marketing BS te gebruiken, dat je met deze speakers het verkomt, dat is gewoon ronduit liegen tegen je klanten

Marketing leugen 2!
In plaats van het leveren van een constant vermogen levert deze precies zoveel als nodig is voor de reproductie van het audiosignaal. Dit moet resulteren in een lager energieverbruik en betere geluidskwaliteit
Dit betekend dat er een klasse B versteker in zit, een ding waar klasse B verstekers om bekent staan is in iedergeval niet hun geluidskwaliteit

Het verschil tussen klasse A en AB en B word hier omschreven.

Ik zeg niet dat er niet veel vooruitgang is geboekt in klasse B versterkers tegen over 20 jaar geleden waar klasse B echt alleen maar voor PA kon worden gebruikt.
Maar dit is toch echt het verdraaien van de waarheid

Edit: halfgaar hier onder heeft een punt.
Het zou een klasse D versterker kunnen zijn maar heb net eventjes zitten lezen en hoewel het beter als klasse B zou moeten zijn is het nog steeds niet op het nivau van een klasse AB versterker.
Maar het komt er aan en meschien in een paar jaar zijn alle nieuwe sub high-end verstekers klasse D (rendement van 95% tegen over +/- 50% voor AB) /edit

Ik zeg ook niet dat deze set slecht klinkt, waar schijnlijk klinkt hij zelfs heel goed, maar als je met zulke BS de echte audiofiel probeert over te halen moet je toch wat beters bedenken
Er zou een wet moeten bestaan die alle marketing klo...., 5 jaar de bak insturen voor elke keer dat ze tegen ongeinvormeerde consumenten liegen

[Reactie gewijzigd door player-x op vrijdag 11 januari 2008 01:37]


nou zijn in de laatste jaren de klasse B versterkers veel en veel beter geworden en zijn ze in de praktijk veel beter dan wordt gesuggereerd in de links die jij gepost hebt.

Wat wel onzin is van de marketing afdeling is het versterkervermogen, dat zal wel weer in PMPO zijn opgegeven (Peak Music Power Output) bij een vervorming van 10%.

Dat hele set is te klein om er een fatsoenlijke trafo in te krijgen om de benodige hoeveelheid stroom te kunnen leveren. Mijn versterker heeft conservatieve specs van 2x 80W bij een impedantie van 8ohm en een vervorming van niet meer dan 0,03% is voorzien van een ringkern trafo die 10kg weegt.

Wat overigens nog een fout is, luidsprekers hebben geen vermogen, versterkers hebben een vermogen wat ze kunnen leveren. Luidsprekers hebben normaal een design spec waar in genoemd staat wat het aanbevolen versterkervermogen is (in mijn geval 10-125W @ 6ohm voor mijn KEF Coda 9's).

Als je goed leest dan staat er ook in mijn post dat ze beter zijn geworden

Maar hier word gesuggereerd dat klasse B beter zou zijn als een klasse AB omdat ze effectiever zouden zijn, wat gewoon ronduit niet waar is.

Heb zelf een goede set met een YAMAHA RP-U200 versterker die 20W RMS levert met een vergelijkbare Magnat 5.1 set aangesloten op een Auzen X-FI Prelude 7.1

Durf mijn set tegen over elke computer set te zetten kwa geluidsniveau en kwaliteit.

Heb mijn set behalve de geluids kaart voor een koopje op de kop getikt 200 voor versterker en speakers
Geluidskaart was gewoon duur met 170 euro maar is de enige geluidskaart die EAX5 heeft en DD-Live uitgang

die Yamaha is een leuk ding. Ik heb erg goede ervaringen met Yamaha versterkers, ze hebben altijd een mooie degelijke zware constructie.
En die RP-U200 (volgens de website 14W RMS naar elk kanaal) heeft ook mooie realistische specs.
200 Euro voor dat ding is inderdaad een hele nette prijs.

Mja, Yamaha is vergelijkbaar met Marantz of Pioneer. Leuk voor surround maar niet echt denderend stereo beeld. Voor mooi stereobeeld in een 5.1 versterker kan je beter naar een Arcam of een Denon kijken. (of een high end duurdere marantz met een ring)

Magnat speakers vind ik zelf niet zo (niet zuiver genoeg), Kef is zeker nice, B&W doet ook z'n ding wel. Anyways, specs zeggen eigenlijk nooit veel, het is vooral hoe je het vindt klinken in je eigen huis en achter je eigen werk/ luister plek.

Hoe kan je als audio liefhebber Pioneer vergelijken met Maranz en YAMAHA, Pioneer zit in kwalitijd een stuk onder Maranz en YAMAHA.

Als het om stereo gaat wint maranz van YAMAHA, maar als je naar DolbyDigital, NEO6, DTS, ect. kijkt, is YAMAHA het beste merk.

Het probleem voor YAMAHA is dat 5.1 tot 11.2 versterkers door de top audio magazines niet als volwaardig word gezien, en volgens hun stereo het eenige en het beste is.

Ik zou in iedergeval wel deze YAMAHA RX-Z11 willen hebben

Douglas Self vindt dat klasse B juist de beste soort versterker is, maar dat is een lang verhaal. De meeste "normale" versterkers zijn klasse AB.

Maar, wat die marketing bullshit vermoedelijk betekent, is dat er een klasse D versterker in zit, een PWM (pulse width modulation) versterker dus. Die hebben bijna geen idle current en hebben een efficiëntie van iets van 95%. Hoe zo'n ding werkt moet je maar opzoeken, dat is een lang verhaal...

Het is verder niet veel bijzonders. Klasse D is iets efficiënter, maar voor thuis gebruik, in een niet linkwitz tranform of extended low frequency sub (wat deze sub waarschijnlijk niet is), boeit het echt geen flikker als je er een klassa AB of B versterker in hebt.

Met klasse D is het overigens heel haalbaar om 200 W continue uit een kast van dat formaat te halen.

Zou het geen klasse T amplifier kunnen zijn?
Deze zijn gekend voor hun goede geluidskwaliteit en laag verbruik, en zijn redelijk goedkoop te produceren en worden bvb. door Sonic Impact reeds gebruikt voor veeleisende gebruikers in hun T-amp series

De specs van deze T-amp zijn inderdaad zeer goed gecombineerd met lage vermogens.
Class T amplifiers offer both the audio fidelity of Class AB (which you'd likely find in your home stereo reciever) and the power efficiency of Class D amplifiers (often used to provide the punch for subwoofer amps).
edit typo

En dan heb je het nog niet eens over de nonsense die ze beweren dat als je het geluid naar beneden richt, je betere geluidskwaliteit krijgt.
Ze hebben maar voor het gemak er niet bij gezet dat dan je vloer bekleding wel heel erg belangrijk gaat worden. Zet die dingen eens op hoog polig tapijt, kijken wat je dan nog voor geluid overhoud, of op plavuizen.
Echt één groot totaal bulshit verhaal wat ze op hangen.

En dat nog allemaal los van een poeplelijk 'design" (maar dat is smaak afhankelijk, er zal toch echt iemand op deze wereld rondlopen die het een mooi design vind, de onwikkelaars bijvoorbeeld :) )

Die Mako satelieten zijn erg klein en deze set is bedoeld voor op je desktop, jeweetwel naast je monitor en zo voor PC gebruik. Het is niet de high-end spul die je in je woonkamer plaatst.
Ik ga ook geen meterhoge electrostaten op m'n buro plaatsen om te gamen. Dat klinkt dus ook voor geen meter meer van 60 cm afstand.
Dus eerst een beetje referentie zoeken voordat je zomaar iets over vloerbedekking roept ;) Dat hoogpolig tapijt is ook funest voor high-end speakers. Die moeten dan op spikes staan.

Het gaat niet om spikes; elke normale speaker die je op spikes naar beneden laat stralen gaat vertieft klinken en helemaal met hoogpolig tapijt.

Dat was ook niet de strekking van mijn post ;)

heb alleen je marketing leugen 1 geleze, toen was ik het beu.
interferentie is niet dat je geluid 2x hoort.
het is dezelfde geluidsgolf die een langere afstand aflegt en dus zoals je correct zegt niet perfect samenvalt. maar daarom hoor je m niet 2 keer, de amplitude van de golf wordt alleen afgevlakt.

zo kan je in het ergste geval en bij puntladingen je volledige amplitude kwijtraken als de golven perfect in tegenfase zijn ;)

Qua design niet een beetje afgekeken van dit setje JBL speakers?
http://store.apple.com/Ap...o_speakers&nplm=TK956
Vindt die van Razer niet zo mooi eigenlijk, die van JBL zijn een stuk mooier


Naar mijn mening richten die producten zich op verschillende mensen, Razer maakt altijd producten voor mensen die performance willen, en ook hier richten ze zich op 'performance' in de term van geluidskwaliteit en het verwijderen van interferentie.

Philips richt zich met ambx naar mijn mening meer op mensen die geen 'beter dan normale' performance nodig hebben, maar juist een 'beter dan normale beleving' willen. De meekleurende muur achter je beeldscherm laat je namelijk niet scherper schieten in een online game, maar zorgt er wel voor dat je je beter kunt inleven in een game waardoor de spelervaring leuker wordt.

Kwaliteit heb ik weinig ervaring mee van Razer, ik heb er 1 muis van (Pro solutions) en die werkt prima, hobbelt elke dag mee in mijn tas en nog nooit iets mee gehad.

De volume knop ziet er wel erg strak uit... Wou dat mijn oude Creative Inspire 5300 zo'n volume remote had :) Rest van het design is niet zo geweldig helaas.

[Reactie gewijzigd door CMG op donderdag 10 januari 2008 20:57]


Hij ziet er wel strak uit, maar blijkt in de praktijk nauwelijks te bedienen:

"The controls for the Razer Mako speakers are the weakest point on the whole system. Touch controls are cool and all the rage right now. However, the control pod for the Mako suffers from the same shortcoming of other touch sensitive devices, namely no tactile feedback. To turn the speakers on you hold your finger on the blue Razer logo on the control pod. Once on, all the controls are touch sensitive and you press them to mute, adjust volume and bass for the system. Controls for both inputs are on the pod as well.

The biggest issue I had with the controls was that the slider used to adjust the volume and bass is slow to respond. It is also hard to get the exact volume level that you want, especially if you are trying to get the volume low for background music. I found it very difficult to get one or two bars of volume. I also noticed that if you try and get a specific volume level when you remove your finger once you set the volume tends to go up or down inadvertently. I also had a difficult time getting the volume to adjust at times. I accidentally moved the volume to max, while my wife was sleeping, during a particularly thunderous track while attempting to plug in a set of headphones. I ended up having to hit mute because I couldn’t get the volume slider to respond with ten or so seconds of fiddling about with it. "

http://www.i4u.com/full-review-360.html

Ik vind dit toch wel heel erg veel geld, als je bedenkt dat je een redelijke 2.1-set voor pak em beet 70 euro hebt. Stroombesparing is nou niet de grootste zorg van gamers, en die betere geluidskwaliteit kan niet zo veel waard zijn imho.

Daarnaast is het 2.1, terwijl ik (als simpele gamer) gebruik maak van 3D-geluid, dat op een 4.1/5.1/nogmeer.1set er vaak toch iets scherper uitkomt. Uiteraard kan het, maar aangezien Razer toch op de veeleisendere gamers mikt, had ik meer verwacht voor minder.

Lol, marketing heeft jou bij de ballen gegrepen.

3d-geluid? Diepte, breedte, ja, maar geen hoogte. Zo ver zijn we nog niet. En probeer eens een goede koptelefoon, veel presiezer.

Het vervelende is echter dat de goedkope veelmeer.1 setjes volkomen geen goed stereo geluid geven als je ze niet goed plaatst. En dan ik ook echt niet kan zeggen dat het 3d geluid ook zo goed is. Ik kom bij vrienden die dan een complete 3d set hebben en ook wel voor flink wat euries, niet het eerste beste goedkope setje, maar sorry hoor ik word er helemaal gek van. Schelle hoge tonen, totaal geen goed 3d geluidsbeeld. Ik hou het bij mijn 2.1 setje en heel af en toe doe ik het met senheise koptelefoons, eigenlijk zou gewoon iedereen senheiser koptelefoons moeten gebruiken, misschien nog beter dan die hele 3d meute setjes.

Omgerekend, en rekeninghoudend met de btw, komt 399,99 dollar overeen met circa 325 euro.
Ik zie niet in wat dit met het artikel te maken heeft? Het is algemeen bekend dat bedrijven vandaag de dag 1op1 rekenen als het gaat over producten in zowel de VS als Europa.

Overigens heb ik ook nog zo mijn twijfels over deze speakerset. De zogenaamde speciale features lijken me nogal vreemd en ik kan me niet voorstellen dat dit gaan aanslaan. PC Speakers zijn juist een bepaalde richting op gemikt omdat de gebruiker altijd op dezelfde plaats zit in zijn bureaustoel.

Misschien opdat je hem in de VS zou kunnen bestellen als je dat prijsverschil te hoog vindt? Weet je in ieder geval wat je kan besparen.

Gezien alle discussies omtrent dit fenomeen (je hebt mensen die beweren dat dit met de huidige stand van de dollarkoers niet meer toegepast wordt) vind ik dit toch nuttige informatie moet ik zeggen.

"is de versterker. In plaats van het leveren van een constant vermogen levert deze precies zoveel als nodig is voor de reproductie van het audiosignaal"

Ouderswets een klasse D versterker als super aanprijzen |:(

Deze set zou best goed kunnen klinken, maar erg goede versterker en energiezuinigheid is in eenmaal tegenstrijdig.

Verder ziet het er erg B&O uit, die speakers hebben waar de sattelieten oplijken. Kosten iets van 5000+ euro het stuk en die helemaal niet zo goed klinken, althans voor wat ze kosten is het gewoon niet goed.

Ik ben benieuwd naar de eerste reviews of wanneer ze hier in de winkels te beluisteren zijn.

niets mis hoor met een goede klasse D versterker

Ik gebruik zelf ook klasse D versterkers.
Me speakerssetjes voor de pc' s hebben beide een kleine klasse D versterker. De 1 van 6 watt en den ander van 16 watt(continu). Werkt best aardig.
In me auto zit er iets van 4x 20 watt in. In me subwoofer van me home audio set zit ook een klasse D versterker van iets van 300-400 watt max ofzoiets, dat haalt ie nooit voor meer dan een 1 tiende van een seconde, maar dat is een ander punt.

Klasse D is goed voor omgevingen waar beschikbaarheid van stroom en de ruimte beperkt is. Zoals in auto' s, pc-speakers, in sub-woofers. Ik ben het er alleen niet mee eens dat je ooit deze techniek zou gebruiken om betere kwaliteit te kunnen bieden dan bij tradiotioneel klasse a/b of vol klasse a type versterkers. Dat is gewoon tegenstrijdig.

Tegenwoordig zijn klasse D versterkers helemaal zo slecht nog niet en worden ze steeds vaker toegepast.

Sowieso, razer bedient zich van het segment enthousiastelingen...met je SLI setup en je quad core en je 4 raptors in raid0 zou 't je toch worst wezen of je speakersstroom besparen 8)7

Dat is waar Razer mee adverteert en dat boeit idd niet. Maar een voordeel van klass D is dat je kleine amps hebt voor relatief veel vermogen. En aangezien je niet veel ruimte hebt met pc speakers... :)


ik snap niet zo goed waarom je weggemod wordt want je hebt wel gelijk (je reactie had mss wat subtieler gekund :)). Ik heb m'n ogen ook op 2 actieve monitors (referentie speakers) van Alesis laten vallen. Kosten 320 euro voor een setje maar dan heb je ook wat. Ze zijn zo'n 25cm hoog dus dat valt ook wel mee. Geen versterker of rare subwoofer nodig.

Een subwoofer is in de gemiddelde werkkamer/zolder en zelfs huiskamer volledig overbodig. Je vloer trilt leuk met de muziek mee maar that's it. Een paar goede boxen geven een veel meer natuurgetrouwe geluidsweergave.

Beneden staan 2 B&O Redline oxen op een Onkyo versterker en menig audiodesigner/studiotechnicus vind ze geweldig klinken (m'n vriendenkring zit vol met audiofielen).

Laatst op de tv wel een 5.1 set van Sony aangesloten voor de surroud sound bij films. Klinkt lekker maar muziek vind ik echt afgrijselijk. Het inslaan van kogels vlak achter je is erg gaaf maar een drumsolo die ronddraait vind ik toch ff iets te veel.

Verder levert Razer best leuke producten. Design ziet er wel grappig uit (over smaak valt niet te twisten he), de muizen die ik er van heb werken nog steeds prima maar als ik kijk naar die headset (be de naam ff kwijt) dan is dat eht belabberd. Heb er nu al 2 terug gestuurd maar de lak laat na enkele weken al los en het geluid is ook niet om over naar huis te schrijven. Veel hoog en nog veel meer laag. Mid hebben ze voor het gemak weggelaten. Hoop voor degenen die toch 400 euro voor die set neerleggen dat Razer een cursusje audio heeft gedaan.

Dan kan je beter kijken naar een versterker die kijkt naar het inkomende signaal. Heb zelf een Pioneer VSX 808 RDS staan en die signaleert het ingekomen signaal en past daar de instellingen op aan. Zo zal er bij muziek wat stereo wordt doorgezonden er gewoon over de Hoofdspeakers (Wharfdale Dentons, oud maar heel goed, zulke hebben ze daar nooit meer gemaakt) worden uitgestuurd terwijl een film 5.1 wordt doorgezonden.

Als het gaat over muziek op de TV dan zal je gewoon handmatig je instellingen moeten veranderen om toch een goede ervaring te krijgen.

Inderdaad, ik werk al jaren met een zelfbouw Klasse-A geschakelde eindtrap met daaraan twee goedkope Eltrax Monitor III's. Totaal niet efficient die versterker, wordt erg warm en is ook nog eens niet te tillen, maar wel goede kwaliteit, daar geef ik graag een paar centen per jaar meer aan uit.
Die Eltax speakers kosten ook veel minder, maar ik weet zeker dat het een stuk beter klinkt dan deze Razer set. Ok ok, die zelfbouwversterker koste alleen in onderdelen zo'n 1000 euro, dus de vergelijking gaat natuurlijk niet op. Maar er zijn zeker genoeg actieve luidsprekers te vinden die veel beter zijn.

Doorsnee consumenten willen echter altijd surround en subwoofers etc. Spul waar ik helemaal niet gecharmeerd van raak. Doe mij maar een degelijk stereobeeld, dan krijg je het geluid in elk geval nog te horen zoals het bedoelt was inplaats van al dat meukgeluid van tegenwoordig. Neemt niet weg dat een goeie surroundset bij games en films niet erg leuk kan zijn, het is voor mij nog onbetaalbaar om van te kunnen genieten. Daarom is een goeie stereo-opstelling voor mij nog wel haalbaar kwa kosten en ik geniet er veel meer van dan zo'n dom plastic setje. Ik snap dan echt niet wat mensen zien in die rommel. Het ziet er ook helemaal niet professioneel uit. Ik heb altijd graag dat iets er professioneel uitziet, alsof het een studio betreft ofzo. Als je de keus hebt tussen zo'n set als dit of een set actieve monitor speakers voor hetzelfde geld die er 10x professioneler uitzien lijkt het me onmogelijk om voor zo'n Razer setje te gaan. Je moet volgens mij een klein kind zijn om die keuze te maken. Ik zie veel liever luidsprekerunits zodat ik ook de uitslag van een woofer in de gaten kan houden. En ik vind het bij het maken van muziek nog wel er handig om eens lichtjes te voelen aan de rubber surround of ik niet pieken heb in hele lage frequenties. Die hoor je namelijk niet, daarvoor moet je even voelen :)

[Reactie gewijzigd door BruT@LysT op vrijdag 11 januari 2008 14:52]


Een speaker mag van mij best een speaker blijven, dus het mag best gezien worden. Persoonlijk vind ik zo een kaal pottje niets maar het gaat om de kwaliteit. en die verschilt per oor.

Maar als Razer voordelen claimt dan mogen ze ook best wel hun nadeel claimen, 400 dollar voor een 2.1 setje vind ik een hoop geld, daar zie ik een hoop gamers toch liever dit bedrag neerleggen voor een betere CPU/GPU plus dat de meeste gamers toch met een hoofdtelefoon opzitten om iedere minimale geluidjes goed te kunnen horen :) Daarbij denk ik niet dat omstanders graag het game geluid urenlang willen aanhoren want vermogen zal er heus wel inzitten.

Maar goed, ieder zijn keus, ben nog steeds erg blij met m'n Klipsch 2.1 ProMedia, beter dan de Creative sets en niet duur, 150 euro :)

Erg leuk als je in een bovenwoning woont met een vervelende onderbuur }>
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 21:21 Broadcom en Trolltech werken aan 'multimedia-voip'
Vorige 19:30 Eerste benchmarkresultaten Radeon HD 3670 verschenen
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011