Hoofdcategorieën

Gouden Steeksleutel: beste gameplatform

Door Wilbert de Vries, vrijdag 28 december 2007 08:00, views: 21.648

Tweakers.net zal gebruikers dit jaar in verschillende categorieën hun stem laten uitbrengen over de beste producten van 2007. Deze ronde is het de beurt aan gameplatformen. De lijst met genomineerde platformen is door de redactie van Tweakers.net opgesteld; het is nu aan onze gebruikers om te bepalen wie met de eer gaat lopen.

Gedurende 48 uur zal het mogelijk zijn om een stem uit te brengen, daarna zal deelname automatisch niet meer mogelijk zijn. De mogelijke antwoorden worden in willekeurige volgorde getoond en de uitslag zal 31 december bekend worden gemaakt.

Beste gameplatform

Voor de Gouden Steeksleutel 2007 wil Tweakers.net graag van je weten wat jij het beste gameplatform vindt. Op de laatste dag van het jaar wordt de uitslag bekendgemaakt.

Poll







De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is.

Aantal stemmen: 5.035. Deelname gesloten op 30-12-2007 08:00. Stemmen is niet meer mogelijk.

Volgende 09:27
Vorige 20:10

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  8  »


Idd, dit wordt gewoon de pc :+ Ik kan ook echt niet wennen aan zo'n gamepad van de consoles. Die zijn naar mijn mening veelste onnauwkeurig. Je kunt daar niet echt een shooter mee spelen, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Geef mij maar een goede muis, waarbij je ook nog eens de dpi enzovoorts in kunt stellen.

Nee, ik vind deze poll wel goed. Ze hadden van de vorige generatie gameconsoles natuurlijk de gamecube en de xbox kunnen noemen, maar ik denk toch dat de nieuwe generatie beter is dan deze.

[Reactie gewijzigd door Swelson op vrijdag 28 december 2007 21:38]


Die zijn naar mijn mening veelste onnauwkeurig. Je kunt daar niet echt een shooter mee spelen, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Ik ben het met je eens dat shooters lekkerder spelen op de pc, maar dat geldt naar mijn mening toch niet voor platformgames, adventures, racegeames, et cetera. Het is maar net wat voor soort games je speelt ;)
Ze hadden van de vorige generatie gameconsoles natuurlijk de gamecube en de xbox kunnen noemen, maar ik denk toch dat de nieuwe generatie beter is dan deze.
De PlayStation 2 is wel genoemd, maar ik denk dat Tweakers.net alle consoles heeft genomineerd die nog enigszins van betekenis zijn - al snap ik dan weer niet wat de GameBoy Advance in godsnaam in dat lijstje doet.

De GBA is ook nog steeds zeer populair - blijkt ook uit het feit dat er al drie re-incarnaties van verschenen zijn (gewone GBA, GBA 'lite', GBA micro). Ik heb er zelf ook een, en ik vindt hem zeer vermakelijk. Hij kan qua populariteit tegenwoordig waarschijnlijk niet meer tegen de DS op, maar het is zeker wel een goeie handheld - populairder dan de PSP, de Xbox 360 en de PS3 bij elkaar. De DS is nog maar iets van 15 miljoen achter op de GBA, echter. (bron)

Je vergeet de GBA SP nog ;)

Ik denk dat hij met GBA 'lite' de SP bedoelde :P

En inderdaad, de gamecube was nou niet echt een product dat de winkel uitvloog. Daarom is deze poll best netjes. Dat van GBA , ben ik het mee eens.

Er is natuurlijk veel meer dan alleen de shooter aan spellen. Maar ligt je voorkeur bij shooters of rts dan is de pc nog steeds het fijnst in besturing. Wat gemak betreft heeft de console weer heel veel voordelen: direct kunnen spelen, lekker op de bank, etc.
Genres zoals fighting games, race spellen of platform spellen werken allemaal uitstekend.

Racers speel ik met stuurtje en pedalen op pc, véél leuker dan met gamepad! En voor platformers die een gamepad vereisen sluit ik er gewoon eentje aan op m'n pc.

Pc is op elk gebied beter dan consoles (grafisch, besturing, quicksaves, laadtijden, prijs van de games, community enz...) en loopt ook op elk gebied jaren voor de de consoles (online gamen, hoge resolutie enz...)

Het feit dat mensen pc-franchises als UT3 en C&C3 op console spelen met een controller kan ik onmogelijk begrijpen.

Prijs en gebruksgemak vergeet je hier wel. Een PC is toch net wat moeilijker allemaal dan een console waarbij je het spel er gewoon indrukt en spelen maar. Dit gaat natuurlijk niet op voor de tweakers die deze site bezoeken, dus daarmee zal ik hier niemand persoonlijk overhalen, maar bij mensen met minder know-how is dit wel zeker van belang. Verder kost een goeie Game-pc al snel drie keer zoveel dan een spelconsole, dus die iets duurdere games vallen daar dan wel tegen weg.

Hoevaak zal het al wel niet voorgekomen zijn dat een enthousiaste huisvader het spel Crysis in huis haalde, om er achter te komen dat zijn Pc het spel helemaal niet aan kan? Dat gedonder heb je met consoles gelukkig niet.

[Reactie gewijzigd door JohnAD op vrijdag 28 december 2007 19:27]


@JohnAD: Als je strikt naar gaming kijkt is de hogere prijs van de pc wel een argument, maar dat valt natuurlijk al snel weg wanneer je naar de overige mogelijkheden kijkt, die bij consoles vrijwel absent zijn :)

Hogere prijs? je gebruikt de pc dan ook voor meer doeleinden en als leuk extraatje kun je er op gamen.
Oh gaat het gamen niet zo lekke op de goedkope core2duo? 8800gt kaart erin van rond de 220 euro en klaar!

Ik snap wat je bedoeld als je een nieuw systeem koopt, en ja zelfs dan loont de prijs voor al het moois wat je krijgt.
Het verslaat iedere console... de resolutie, de framerate, de mogelijkheden :D

PC Gaming, is the final frontier!

Het ligt er aan hoeveel je games speelt, een pc mag dan wel duurder zijn maar de games zijn ¤10 tot ¤20 goedkoper, als jij veel games koopt kun je maar zo met de pc goedkoper uit zijn. En omdat je onderdeel voor onderdeel kan upgraden zullen de kosten gespreid worden over de jaren, terwijl je een nieuwe console elke 4-5 jaar zal moeten kopen voor de volle mep.

Hier heb je denk ik wel gelijk in. Maar aangezien ik bijna alleen shooters en rts games speel............. Zal ook wel aan mijn gebrek aan ervaring met die andere gmes liggen.

ik ben voor de 360. meeste games. en goede ook.
al is de pc ook goed..
maar ik stem 360

Hmm ik wilde eerst xbox 360 stemmen... en toen bedacht ik mij ineens dat mijn xbox van de week opgehaald word voor reparatie (rode ring van de dood :X ) |:(


Dit is blijkbaar voor hem een reden om een andere keuze te maken. Het gaat hier om een mening. Jouw aanval is niet helemaal gepast...

Idd ik ben gewoon teleurgesteld meer niet. Toch een reden om de 360 een puntje minder te geven toch? Allemaal toffe games uit en ik kan niet eens spelen. Dat noem ik een beetje jammer en dan gaat mijn voorkeur toch sneller uit naar een ander platform.

[Reactie gewijzigd door Pulze op vrijdag 28 december 2007 08:31]



zucht... Ik wilde hiermee zeggen dat ik het gewoon net een minpunt vind van de xbox waardoor ik het niet de beste game console vind. Ik bedoel koop je niet liever een console waar je bijna 100% van verzekerd bent dat hij niet binnen een jaar kapot gaat? En tsja er zijn natuurlijk meerdere platformen waar ik een hele hoop plecier van heb gehad ( DS, PSP, Wii, GBA en natuurlijk mijn oude vertrouwde faptopje). Maar jij ben er zeker zo 1 die gewoon wat mieren moet neuken...

Ook zwak... Neem iemand van je eigen lengte.... 8)7

Edit: oow ja ik snap niet zo goed waarom ik dan een meeloper ben?

[Reactie gewijzigd door Pulze op vrijdag 28 december 2007 15:03]


@Pulze

je neemt stelling dat een 360 binnen een jaar kapot gaat. Vreemd, want mijn launch-360 heeft het dik anderhalf jaar volgehouden alvorens kleine mankementen te vertonen. Het is dan ook een vreemd argument om niet te stemmen op een platform wat (nu bijna 2 jaar) gewoon goed performt en maar 2 weken in reparatie is geweest, in mijn situatie dan.

Blijkbaar hebben mensen problemen met analogieen omtrent "meelopen" want de initiele reaktie van Pulze over stemmen kwam op me over als een analogie van "omdat minister X zoiets voorstelt, gaan we maar op een andere partij stemmen. Niet vanwege de denkbeelden van die partij, maar gewoon om tegen te stemmen".

Maar ja, het zal wel mijn mening zijn maar als je niet stemt op de 360 vanwege enkele kleine pijnpunten (tijdens je kerstvakantie ofzo), vind ik het erg vreemd dat je dan wel op een andere console gaat stemmen waar misschien ook bepaalde pijnpunten bij zijn (niet zozeer defecten maar andere negatieve punten).

want mijn launch-360 heeft het dik anderhalf jaar volgehouden alvorens kleine mankementen te vertonen
En dat vind jij de normaalste zaak van de wereld ?

Als Pulze het belangrijk vindt dat dat apparaat gewoon langer meegaat dan is het zijn recht om een andere console te kiezen.
Dan hadden ze bij MS maar een degelijk apparaat moeten maken, dan hadden ze nu tenminste nog een puntje kunnen scoren.

ps: andere consoles hebben geen minpunten, misschien wel in jouw beleving

Uhm... het feit dat 1 op 3 360's te maken krijgt met een RROD, kan toch wel tellen denk ik. Zelf vind ik de 360 prachtig, ook een fatsoenlijk aanbod games en mogelijkheden, alleen als je naar andere details gaat beginnen kijken, zal je mijn stem toch naar PC zien gaan.

Andere details omvatten: fail-percentage, assemblage (PS2 en nieuwe PSP's scoren imho laag op dit vlak), gebruiksvriendelijkheid, aanpasbaarheid (harde schijf vervangen, bv).

Een PC mag dan misschien wel een flinke cent meer kosten, en je moet blijven upgraden wil je goeie graphics op je scherm kunnen toveren, maar daar ligt gelijk ook het voordeel van de PC. Ik geloof dat we op het punt gaan komen dat de graphics sneller (al dan niet moeten) evolueren (in positieve zin) dan fabrikanten met een nieuwe console op de markt kunnen/willen komen. Nieuwe (extra) graka in PC'tje en klaar, je kan weer geilen op de nieuwste eyecandy.

Damn dit is een poll.. met de vraag welk game platform JIJ het beste en PULZE vind de Xbox 360 door de uitval niet zo goed als een ander platform schijnbaar.. dat is een bewust overwogen keuze.. dat is geen MS flame, dat is gewoon puur zijn mening... wat doet iedereen hier achterlijk..

Men vind het hier gek dat hij de Xbox 360 een iets minder goed platform vind als zijn Xbox gewoon kapot gaat door correct gebruik?

Kom op mensen.. een beetje volwassen blijven hier..

EN misschien heeft PULZE nog wel een ander platform waar hij al tussen aan het twijfelen was en is dit gewoon de doorslag..

GROW UP!

Ja absoluut, Microsoft heeft een aantal zeer grote blunders begaan met de XBOX360, het produkt is gewoon van slechte kwaliteit: produktie fouten bij de gebruikte opticals, slecht of niet voldoende koeling en natuurlijk het bekende rode ringetje.

Het ergste is nog op het moment dat er gnoeg bewijs op tafel ligt nog star blijven volhouden dat het niet aan het apparaat ligt. Vervolgens na bekenning weigeren om beschadigde game CD/DVD's van derden te vergoeden.

In een dergelijke poll kan ik mij niet voorstellen dat deze console hoog gaat scoren.

Overigens ik ben zelf geen console bezitter, du ik heb geen voorkeur voor een bepaalde console, maar over de XBOX360 heb ik genoeg gelezen en dat was voornamelijk negatief.

Ik zou me wel voor kunnen stellen dat de xbox360 hoog gaat scoren. Ik heb zelf een Wii, Nintendo DS en een Xbox360. Als ik zou moeten kiezen om er 1tje te houden, zou dat de 360 zijn. Voor de Wii zijn er in mijn ogen gewoon niet genoeg goede spellen. Na Mario Galaxy en Wii Sport, houdt het voor mij persoonlijk vrij snel op (wellicht nog Zelda).

Voor de xbox 360 zijn echt heel veel goede spellen beschikbaar (Mass Effect, PGR4, Gears of War, Forza 2, Halo 3, Viva Pinata, Blue Dragon, etc). En dat zijn dan nog bijna allemaal exclusives. Verder heb je nog natuurlijk de multi-platform games.

[Reactie gewijzigd door hiostu op vrijdag 28 december 2007 08:50]


Ja, dat misschien wel. Maar als ik bijvoorbeeld een game console zou willen/moeten kopen dan zou het al geen XBOX360 worden, alleen al om de slechte berichten en de starre support van Microsoft. Persoonlijk zou ik eerder voor een PS3 gaan, mede ook om de goede BR speler.

Starre support? Je stuurt je 360 via UPS op en je krijgt binnen aanzienlijke tijd weer eentje terug. Niet je eigen 360 vaak, maar toch best snel. Ik wil dat geen starre support noemen.

EDIT: Het omwisselen van consoles had MS al gedaan, zonder het toegeven van de fouten. Dat stond er los van. MS heeft daarbij de garantieduur verlengt (en niet de winkeliers zoals je aangeeft) tot 3 jaar na aankoop.

bron

[Reactie gewijzigd door Vincent7 op vrijdag 28 december 2007 11:17]


@Vincent7, Ja Starre support, weet je wel door hoeveel mensen hoeveel moeite er gedaan is om Microsoft eindelijk zover te krijgen dat zij eens onderkenden dat de XBOX360 grote fouten bevat. (individuele personen, programma's zoals Kassa, de consumentenbond, etc)

Op het ogenblik kun je ze inderdaad naar het schijnt vrij snel omruilen en is de garantie naar ik meen door sommige winkeliers verhoogd met een jaar of dit ook vanuit Microsoft ondersteund weet ik niet.

Misschien ben ik te critisch, maar ik heb een hekel aan bedrijven die mensen in eerste instantie gewoon in de koude laten staan. Overigens hoe zit het tegenwoordig met het vergoeden van beschadigde media waarop games staan van derden?

EDIT, @Vincent7: Overigens ik heb niets tegen de XBOX360 of Microsoft. :D

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op vrijdag 28 december 2007 23:52]


Een red ring kan je natuurlijk zo om laten ruilen.

Wat betreft de krassen,dit staat in de manual van de Xbox 360:
"IMPORTANT
To avoid jamming the DVD drive and damaging discs or the Xbox 360 console:

Remove discs before moving the console or tilting it between the horizontal and vertical positions.

Never use cracked discs. They can shatter inside the console and jam or break internal parts.

When the console is vertical do not use discs that are smaller the standard DVDs and CDs."
En wat doen die idiote consumenten: jawel, de Xbox heen en weer bewegen terwijl er een draaiende DVD in zit. Compleet terecht dat MS daar gaan support op wil bieden. En zeer coulant van ze dat ze dat nu wel doen.

Of je 360 krassen maakt komt helemaal niet daardoor maar door bepaalde drives, zoals de samsung dvd drives die gewoon zonder reden krassen maken, zelfs als je niet aan je console zit. In dit geval zijn niet de consumenten idioot maar jij omdat je klakkeloos gelooft wat microsoft zegt |:(

Het probleem was dat bepaalde loopwerken kussentjes misten die het schijfje in geval van trilling op moesten vangen. Kortom, productsaansprakelijkheid, geen fout van de consument.

aanzienelijke tijd.... 3 weken? En trouwens je bent er dan niet van verzekerd dat hij na een paar maanden weer het zelfde probleem heeft. Ik heb al van meerder mensen gehoord dat zij hem meerdere keren moesten opsturen.. ;(

@_Dune_, alleen is het game aanbod op de PS3 nog erg beperkt vind ik persoonlijk en is hij ook nog een stukje duurder. En de laatste tijd zijn er ook redelijk wat problemen geweest met spellen voor de PS3. Of dat aan de PS3 of de developer zelf ligt is niet helemaal duidelijk, maar dat maakt voor de consument niet altijd iets uit.

Ik denk dat de PS3 interessanter gaat worden, wanneer top exclusives zoals FFXIII (en alle spinoffs) eraan gaan komen.

@Hiostu, Ja, klopt daar ben ik ook van op de hoogte. Maar dan nog heb ik meer vertrouwen in de PS3, zeker naar de toekomst.

@hiostu
alleen is het game aanbod op de PS3 nog erg beperkt vind ik persoonlijk en is hij ook nog een stukje duurder.
Het ligt er ook aan hoe je het bekijkt. De PS3 heeft ook een ingebouwde Blu-Ray speler, als je deze optie wil gebruiken en het dan vergelijkt met de Xbox360 ziet het er anders uit:
(Allemaal uit price watch)
Sony Playstation 3 (40GB) = ¤ 370,09
Xbox 360 Core System = ¤ 272,99
Xbox 360 HD DVD Player = ¤ 149,50
Totaal XBox 360 = ¤ 422,49

@ worldcitizen
Wat een gedoe altijd met over die blu-ray speler. Microsoft laat je gewoon kiezen of je er een next gen dvd speler bij wil hebben. Bij Sony krijg je die speler er gewoon bij, en je moet er een stuk meer voor betelen. Of je het nou gebruikt of niet. Voor zover ik weet is het percentage 360 bezitters die een HDDVD speler hebben maar erg klein. Ikzelf en vijf van mijn beste vrienden hebben allemaal een 360, en geeneen heeft er ook een HDDVD speler bij.

Bovendien valt die 'starre' suppot reuze mee. Misschien duurde het even voordat MS toegaf dat er problemen waren, maar als je nu opbelt heb je vaak over een paar dagen een nieuwe 360 terug. De garantieperiode is nu 3 jaar, dus er kan niemand zijn die heeft moeten betalen voor een nieuwe.

Sommige mensen overdrijven ook met hoevaak zo'n 360 kapot gaat. Ikzelf heb een launch console, en heb nog geen problemen gehad. Nogmaals die vijf vrienden, hebben ook allemaal geen problemen gehad.

[Reactie gewijzigd door pretender 0 op vrijdag 28 december 2007 12:30]


Of je het nu gebruikt of niet? De games komen op blu-ray dus je gebruikt het altijd.

@ pretender./Hai

HD drive BR of HDDVD is niet alleen voor films te gebruiken als het 'n standaard component van de console is. Wat men als pro of con kan zien. afhankelijk wat je voorkeur is. Maar het is ook 'n grote plus voor Game content opslag. Dat heeft tijdelijk 'n te grote invloed op prijs. Maar dat kan veranderen. 'n BRgame kan dus makkelijk groter zijn.
Jammer dat die consoles maar 512MB systeem/Vid geheugen hebben.
HQ Textures zou leuk zijn met 1GB aan vidgeheugen en 1GB voor system.
Was nogal verbaast dat ze maar 512MB UMA in Xbox360 propten en 256+256 voor de PS3. Omdat de Xbox360 de HD-DVD optioneel is. Is het niet bedoeld voor HDDVD games. En dat vind ik jammer. En dev's ook die moeten hakken om hun game in DVD formaat te passen.
Dat kan met de tijd steeds belangrijker worden.

Voormij
Gezien de BR standaard het beter doet. Dus groter kans dat die doorbreekt in de strijd. Én PS3 één van betere en de goedkoopste BR Player is.

Is dat al een grote plus punt.( 1 )
BR games 25 á 50GB beschikbaar voor games Pluspunt ( 2 )
Online gamen Free. ( 3 )
Qualiteit hardware is in orde.( 4 )

Minpunten
Games in low kwantiteit( A ) van tijdelijke aard.
Online zou minder zijn. ( B ) ook van tijdelijke aard. Die online service is nieuw heeft zijn tijd nodig om tot volwassenheid te komen.

Exclusives, schijt hekel aan, om gamers tot platform te dwingen. ( C ) ook van tijdelijke aard.

Heb 'n Wii leuk voor erbij.
Maar heb voor PC gekozen.

Het is meer MS koos voor faster time to market om interne HDDVD speler te droppen.
Had MS dat gedaan. was de competitie veel zwaarder vs PS3 omdat ze dan meer gelijk zouden starten en prijs verschil minder zou zijn.
En HDDVD zou als standaard nu voorop lopen.

Omdat niet de beste als standaard wordt gekozen maar vaak de mindere goedkoopste. Omdat goedkoop 'n grote afzetmarkt cre-eerd.

Als console was Ps3 te duur. Wii wint. want die begonnen gelijk.
BR Players. Meer afzet markt door PS3 de goedkoopste BRplayer.
Maar duurste consoles.

Door PS3 wint de betere maar momenteel duurdere BR standaard. Dat is goed. want als de winner bekend is zal het hard gaan en dan wordt het wel betaalbaar.

de reden dat jullie die HD-DVD player niet hebben is omdat het te duur is en er niet genoeg aanbod is enzo, maar dat de PS3 blueray heeft is ook een voordeel omdat als spellen nog groter worden ze het ook gewoon op een BR kunnen persen en niet 5 DVD's of via online(wat niet iedereen heeft).

Het is een poll over het beste game platform en dan noemt men de blu ray speler als het sterke punt van de PS3.
Tja, dat zegt genoeg over de PS3 als gameplatform.

Het is een poll over het beste game platform en dan noemt men de blu ray speler als het sterke punt van de PS3.
Tja, dat zegt genoeg over de PS3 als gameplatform.
Kom zeg er werd gewoon over de prijs gepraat en dan is de blu-ray speler toch wel iets wat je mee moet nemen in je vergelijking.

De blu-ray speler en streaming, hdmi aansluting etc etc is toch zeker iets wat voor mij ook zwaar meewoog in mijn keuze om een PS3 te kopen.

Daarbij is een PS3 ook gewoon goedkoper als je een redelijke hdd wil en online wil gamen.

Ter vergelijking:
PS3: ¤ 399,99 Kan je alles mee.
Xbox 360 Pro console
de game " Need for Speed ? ProStreet "
de game "Forza Motorsport 2"
de game "Viva Pinata" : ¤ 399,99 Kan je alles mee.

Laten we zeggen dat de games 100 euro waard zijn (waarschijnlijk iets meer, maar niet alle games zal je leuk vinden. Zelf vind ik bijv nfs, laatste paar delen iig, en viva pinata geen reet aan).

Dan willen we natuurlijk online gaan: ¤ 59,99 per jaar voor de 360, 0 euro PS3. Dus in 2 jaar heb je die 3 games eruit.

Console gaat minimaal 5 jaar mee. Dus is de PS3 al 180 euro goedkoper.


Nou is het niet een rare gedachte dat steeds meer mensen naar HD willen overstappen, waardoor de prijs van de 360 nog meer omhoog gaat.

Of een grotere hardeschrijf, bij de PS3 kan je gewoon een laptop schrijfje erin pleuren (zonder garantie te breken). Bij de 360 moet je de speciale dure hardeschrijf aanschafen.


Maarja, als console is de PS3 dus al goedkoper als je online wilt spelen, alleen denken de meeste mensen niet even door en kijken alleen naar de initiele aanschaf prijs.

Voor exclusives hoef je in ieder geval geen PS3 te kopen... PS3 games worden al snel multiplatform omdat het zo buitensporig duur is een goede game te ontwikkelen voor die cell processor alleen.

Dan zou je toch echt even naar deze lijst moeten kijken.

oké hij klopt niet helemaal meer maar zelfs als je de foutjes er tussen uit haalt is het nog een imposante lijst! http://www.ps3focus.nl/v3/nieuws/bekijk.php?id=7832

verder heb ik gekozen voor de jeiaswngwionr omdat ik die het lekkerste vind werken (sorry er zit soms wat ruis op de lijn)

Het erge is juist dat MS genoeg bewijs had om te bewijzen dat grotendeels van de beschadigde CD/DVD's komt omdat mensen de console bewegen terwijl deze aanstaat. Ik heb een 360 van de generatie met de zogenaamd 'slechte' DVD of CD speler. Nog geen krasje gezien, en ik speel toch echt wel redelijk vaak.

Ook kun je je natuurlijk verwachten dat de 360 een RROD iets vaker heeft, als je kijkt naar de mogelijkheden qua software die er sowieso al los opstaat, laat de 360 de PS3 ver achter zich. In mijn ogen is het 1+1=2, hoe meer software hoe groter de kans dat iets crasht...

Neemt natuurlijk niet weg dat het niet zou mogen gebeuren, is ook duidelijk wel een minpunt. Ik denk dat de 360 meer te vergelijken is met de PC dan een PS3, en hoe vaak crasht een PC wel niet? Je kunt mij niet wijs maken dat nog niemand hier last heeft gehad van een gecrashed programma ofzoiets...

Ik denk dat de 360 meer te vergelijken is met de PC dan een PS3, en hoe vaak crasht een PC wel niet?
Een gecrasht programma is in mijn ogen toch echt iets heel anders dan een computer die geen énkel teken van leven meer vertoont. Een RROD is niet zoiets als een console die hangt en die je even opnieuw opstart.
In mijn ogen is het 1+1=2, hoe meer software hoe groter de kans dat iets crasht...
Ik durf te wedden dat er op mijn pc meer software staat dan gemiddeld, en toch heb ik minder problemen met virussen, traag opstarten en crashes dan de gemiddelde pc-gebruiker. Het gaat niet om de hoeveelheid software, maar om de kwaliteit van de software. Daarnaast vraag ik me echt ten zeerste af of de software hoofdverantwoordelijk kan zijn voor het sterven van een console. Dat lijkt me een puur hardwarematig probleem.

Mogelijkheden qua software?

Ga hier eens wat verder op in dan.

haha, uhh ja dat lijkt mij een goede reden. De xbox mag een leuke console zijn, maar de hardware is echt om te huilen zo slecht. Niet dat ik het al heb hoeven op te sturen, maar ik kijk er met enige zenuwen naar uit.

Mja ik vraag om een flame, maar kijk een pc fix je zelf even met een zelfgekocht onderdeeltje, en die xbox360... tjah...

Derhalve flame geen MS, een pc gamer gebruikt meestal MS Windows ;)

Ik zie de Philips Videopac niet staan in deze lijst. Pick Axe Pete was fantastisch ;)

Tja, hoe mooi zo'n PS3 of Xbox ook is, zoveel controls als op een toetsenbord haal je nooit met zon padje. En de hoeveelhijd geheugen of de kwaliteit van de videokaart zijn ook belangrijk, en die kan je regelmatig updaten op je PC terwijl je vast zit aan wat je hebt op een console. Ik weet niet hoe het zit met de games en of er consolegames zijn die nooit uitkomen voor de PC maar ik weet wel dat een aantal games extra levels of moeilijkheidsvariaties hebben op de PC. Ik noem even de tanklevels in Medal of Honour (eerste wat me te binnenschiet). PC dus. Ik heb natuurlijk wel een Wii puur voor de controllers!

Wel eens gehoord van gewoon tevreden zijn? Het grote voordeel van consoles vind ik dat ze veel langer mee gaan dan de gemiddelde game PC.
Als ik nu een game PC koop, kan ik een spel dat over een half jaar, oke een jaar, gewoon niet meer spelen. Als ik nu een Wii of een Xbox of een PS3 koop, weet ik dat ik spellen die over een jaar of over twee jaar voor dit platform uitkomen, gewoon nog kan spelen.

Ik maak me ook niet zo druk om de videokaart, maar speel de meeste spelletjes vooral voor de lol en dan moet ik zeggen dat de Wii alle andere platforms mijlenver achter zich laat. Een computerspel met de lol van een ouderwets bordspel :)

Oh, ja Jaxx dat is zeker niet bedoeld als aanval op jouw beleving. Het is gewoon mijn mening. (Waarbij ik eerlijk gezegd inderdaad heb geprobeerd om enige nuancering aan te brengen.)

Als ik nu een game PC koop, kan ik een spel dat over een half jaar, oke een jaar, gewoon niet meer spelen. Als ik nu een Wii of een Xbox of een PS3 koop, weet ik dat ik spellen die over een jaar of over twee jaar voor dit platform uitkomen, gewoon nog kan spelen.

Als je nu een game PC koopt kan je over 3 jaar echt nog wel de dan huidige games spelen...alleen niet in "Holy Shit" modes. Voor een console worden de games vaak grafisch mooier (lees: leren ze met de hardware om te gaan), maar hebben ook vaak een mindere resolutie. Het grote voordeel van een console is dat je niet 3 uur bezig bent hem in te stellen voor de gameplay, gfx en framerates. Gewoon discje er in, op start klikken en spelen maar. Daarnaast vind ik de bank toch wat rielekster dan een bureaustoel (muv van fps).

[Reactie gewijzigd door DutchBreeze op vrijdag 28 december 2007 08:53]


Consoles hebben een mindere resolutie? No offence maar zowel de 360 als de PS3 kunnen 1080P eruit trappen, al dan niet via een upscaling omdat de game op een iets lagere resolutie geprogrammeerd is.

Hoeveel PC-games, die het afgelopen jaar zijn uitgekomen en grafisch kunnen tippen aan de huidige consoles, kan jij op je PC'tje op 720P of 1080P spelen met constant 30fps?

Ik heb liever 1 apparaat wat jaren achter elkaar "holy shit" games kan afspelen dan dat ik elke zoveel tijd "holy shit zoveel geld" in een upgrade van een PC moet steken.

hmm... *kijkt naar zijn 2,5 jaar oude 7800 GTX* ... dat ding kan zich nog steeds meten met de 360/ps3 :D
Over een paar maanden zal ik em eens gaan vervangen denk ik, en dan kan geen console meer tegen mijn pc op. Het is maar net wat je wil :). Upscalen is in ieder geval een BS argument, dan kan ik ook zeggen dat als ik mijn pc instel op 1280x1024 ik eigenlijk op 1920x1200 speel want mijn monitor laat het toch echt op zoveel puntjes zien (dat is upscalen ja!). Neuh, dan liever echt op 1920x1200 renderen en daar in de verte echt kunnen herkennen wat er staat ipv een vage blob pixeltjes te zien.
Btw, 720P? Ehm, mijn 2,5 jaar oude kaart kan bijna alle games wel op 720P aan... dat is maar 1280x720, zulke lage resoluties hoef je op een PC echt niet mee aan te komen!! pro street speel ik op 1680x1050 momenteel, en ok, daar moet ik wat schipperen in de detailsettings, maar als ik nu een van de nieuwe kaarten van nvidia of amd koop voor rond de 200 euro, dan draait het prima, waarschijnlijk ook op 1920x1200.

[Reactie gewijzigd door finraziel op vrijdag 28 december 2007 14:51]


Hoeveel PC-games, die het afgelopen jaar zijn uitgekomen en grafisch kunnen tippen aan de huidige consoles, kan jij op je PC'tje op 720P of 1080P spelen met constant 30fps?
Ik speel momenteel alles op hoogste settings 1920x1200 (yup iets hoger dan 1080p nog).

Alleen crysis nog niet geprobeerd omdat het waarschijnlijk net zo'n kutspel is als far cry.

Maar CoD4/bioshock/ut3 etc draaien prima alles maxed op 1920x1200.

Maar dat kunnen ze dus niet, de eerste 2 jaar zijn de graphics goed, maar de Pc gaat de consoles nu al weer voorbij en dan zijn de console graphics al snel weer beneden de standaard.

Ik weet niet wat voor games PC jij koopt, maar als je nu een goede dual core met 8800GT videokaat koopt, kan je er gewoon drie jaar tegenaan. Alleen kijg je dan hetzelfde als bij de consoles, er zijn mooiere en/of betere.Maar jij kan gewoon doorspelen hoor.

Alleen kost een console 300 euro en daar kun je met een PC net (of zelfs net niet) een videokaart van kopen.

Als je een beetje game pc wil samenstellen ben je al gauw 1000 euro kwijt, wil je er dan ook goed 3 jaar mee kunnen doen. Ja natuurlijk kun je dan nog wel veel meer dingen dan alleen gamen.

Daarbij komt dat de meeste mensen toch nog een computer er naast nodig hebben waardoor je even duur uitkomt.

Ja, de console zelf is goedkoper, als je alles meeneemt dan ben je dat niet. Het is dus wat je persoonlijk het lekkerst vindt gamen.

[Reactie gewijzigd door GENETX op vrijdag 28 december 2007 10:34]


Daarentegen zijn de spellen van een console ~20 E per stuk duurder, dus als je een redelijke gamer bent heb je die kosten er ook zo weer uit :P
Dat en met de PC kan je nog steeds meer dan met een console

8800GT kan niet eens huidige games aan op acceptabel framerates (kijk eens naar Crysis, bijvoorbeeld); laat staan dat je weet wat er over 3 jaar nog op je GPU kan draaien...

Nu ben je echt alleen maar aan het zoeken naar argumenten om pc's af te kraken, crysis draait op geen enkele single kaart op max settings goed, dat spel is ontworpen om hardware op zijn knieën te krijgen... Je kunt het in ieder geval echt niet als voorbeeld gebruiken voor de doorsnee hedendaagse games.
Inderdaad, kijk eens naar crysis, de game die ze niet eens proberen om op consoles te laten draaien omdat die dingen niet genoeg power hebben.
Als je de settings wat terug draait is het overigens heel goed te spelen op een 8800 GT hoor... even gegoogled en kom een tweakers.net productreview tegen van iemand die het op zo'n kaart speelt met 1920x1200, details op medium EN 4xAA.

@finraziel:

Ik ben niet op zoek naar een argument om PC's af te kraken. Anders had ik zelf ook geen 8800GT gekocht en geen Q9450 in pre-order staan etc. Maar feit is dat veel videokaarten een aantal games niet op "alle hoogste instellingen" kunnen draaien ongeacht de resolutie.

Dat Crysis niet op een console uitkomt, ben ik helemaal met je eens; daar zijn ze inderdaad underpowered voor. Maar hetzelfde geldt voor Oblivion; dat was een jaar geleden ook een problematisch spel voor veel GPU's en werd constant in benchmarks als bottleneck gezien. Stop je Oblivion in een 360, kan je zonder tweaken gewoon 1-2-3 opstarten, spelen en genieten.

Links hebben PC's voordelen, rechts hebben consoles voordelen en in het midden zitten de fabrikanten die zich financieel helemaal ziek lachen. ;)

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op vrijdag 28 december 2007 17:00]


8800GT kan niet eens huidige games aan op acceptabel framerates (kijk eens naar Crysis, bijvoorbeeld); laat staan dat je weet wat er over 3 jaar nog op je GPU kan draaien..

Pure onzin. Het is puur aan settings gerelateerd.

Met een huidige GPU kun je over 3 jaar nog alle spellen spelen, alleen op lagere settings. Net zoals je op je console dan dezelfde game op die lagere settings speelt. Waarschijnlijk zelfs nog lager omdat je console nu al op lagere settings draait.

De rekenkracht van de GPU op een console is achterhaald zo gauw het ding in de handel is. Net zoals dat voor videokaartjes geldt. En de spellen blijven gewoon werken.


[edit]
Bovendien: Over 3 jaar moet je net zo hard een Xbox360+1 halen, of een PS4.

[Reactie gewijzigd door houseparty op vrijdag 28 december 2007 17:09]


*kuch* behalve op mijn Q6600 met 8800 ulta, prima draait ie met de laatste beta drivers :)

35-40 @ 1280x1024 vind ik GENOEG!

Alles op very high behalve post processing, want dat vind ik niet eens mooi :P

maar het punt is nou juist dat de PC-game ontwikkelaars star doorgaan met het ontwikkelen v an hogere systeemeisen, terwijl jou PC wel stil blijft staan. Bij een console daarentegen worden (moeten) de graphics niet iedere keer weer een generatie beter omdat de console in kwestie dat niet aan kan.

Unreal Engine 3 zal nog heel erg lang leven mede door de 360 en de PS3, als het Pc platform al weer ruim en breed op de standaard van zeg maar de Far Cry 2 engine leeft.

op de Nintende64 en Gamecube heb ik altijd veel plezier beleefd(en nu nog) lekker infantiele tekenfilmspelletjes doen :P de computer gebruik ik voornamelijk voor beetje surfen en serieuzere games(qua thema niet qua belasting want daar heb ik een nieuwe pc voor nodig :P )

nou staan de gamecube en nintendo64 er niet tussen dus mijn keuze is snel gemaakt :P
maar toch vind ik dat multiplayer met zn 3e of 4e naast elkaar op de gamecube vele malen leuker is dan via internet

dan stem je toch voor de wii, daar kan je alle gamecube spellen op spelen en ook een aantal N64 spellen.

Ik vind de wii toch het beste :)
Erg veel lol met deze console!

Gelijk geef ik je. Ik heb zelf geen console, maar vrienden van me hebben er teveel ;-) en het gebeurt wel af en toe dat we eens wat spelen, en de Wii is het meest gezellige.

Zelf ook een Wii. Hoop plezier met familie gehad :P
Altijd leuk. En als ik iets voor mezelf speel, dan kunnen de GC spellen erin.
Nu maar weer eens bezig met Metroid Prime.

Vind ik niet.
Ik heb ook een wii. Meer voor ons dan voor mij. De familie console. zodat we gemakkelijker als gamer en nietgamer en casual gamer samen kunnen spelen.
Als veteraan recreatief gamer is de Wii als party family platform leuk voor erbij.
De wiimote past goed bij sommige genres en sport games.
Maar is geen hardcore apparaat.
Ik mis de kick as GFX.
Dat wii gericht is op gameplay is leuk. Maar gameplay en GFX kunnen ook samen gaan. dat mis ik dus bij de wii.
Als gamer zal ik mijn games toch meer spelen op PC.
Crysis, COD4, ARMA, AA:SF, SC:S

Wii sports golf
tiger woods
RE: UC
leuk voor op de wii.

Heb PC gekozen

Als console komt
PS3 toch op nr 1
Wii als 2
Xbox360 laaste.

'n PS3 zou er dus eerder komen.
'n Xbox360 pas als de kwaliteit van de hardware in orde is.

PC natuurlijk.... :P
De enig platform in de lijst die mee kan groeien met ontwikkelingen en er gaat niets boven muis en tobo als het op besturing aankomt.

Met de rest zit je vast aan een bepaalde configuratie tot er een nieuwe model uitkomt en spellen zijn 20% duurder dan PC spellen. Tevens kan je op de PC mods gebruiken die de levensduur van een spel aardig kan verlengen, patches en no-cd cracks kan het leven ook aangenaamer maken.

De enige manier om met een PC mee te groeien, is door er telkens weer geld in te pompen. Niet echt een definitie van een console als je 't mij vraagt. Het enige waar gamewise een PC écht beter is dan een console is bij FPS-games, omdat je daar met een muis een flink voordeel behaalt.

Consolegames zijn inderdaad duurder dan de meeste PC-games, maar de console zelf is dan ook een stúk goedkoper dan een goede game PC. Een beetje krachtpatser van een PC kost je al snel minimaal 1000 euro, terwijl een console voor minder dan de helft te koop is. Dat zijn al snel 7-10 extra spellen die je voor dat geld koopt.

Als je er geld in stopt (in een goede game-PC), dan heb je erg mooie graphics. Maar zoals de cijfers er nu bijstaan, vinden een hoop mensen graphics niet eens altijd het belangrijkste. Kijk maar naar de Wii. Gameplezier en innovativiteit staan daar vaak boven graphics. En Crysis, Kane & Lynch en nog een aantal mooie games worden toch een beetje afgerekent op het slechte verhaal, de soms "slechte" besturing e.d.

Ik denk dan ook dat in deze poll vooral op consoles gedoeld wordt :)

Je kan je PC ook gebruiken als/voor

- internetten en e-mailen
- youtube(n)
- thuisbioscoop
- jukebox
- televisie
- radio luisteren
- brieven schrijven
- foto's bewerken en afdrukken
- pizza's bestellen :9~
- muziek maken

Feit is dat de meeste consolebezitters ook een PC hebben staan voor 1 of meer van deze taken, als je dan de kosten een zgn niet gamers PC opteld bij een console zit je ook al snel op minimaal ¤1000
Met een PC is het ook vaak zo dat in principe pas echt vastzit aan een upgrade als je een bepaalde spel niet meer kan spelen, meestal is PC alleen duur als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben maar dan heb daar het geld ook voor over anders koop je het niet.

Ik ben het wel met je eens dat met de innovatieve Wii, er weer een verschuiving is naar simpele fun. Fantastische graphics betekend niet altijd dat het een goede spel is, dit heb ik helaas al enkele keren zelf ervaren.... |:(

- internetten en e-mailen. Internetten kan de PS3 ook.
- youtube(n). Kan de PS3 ook
- thuisbioscoop. Kunnen de PS3 en de 360 ook
- jukebox. Kunnen de PS3 en de 360 ook
- televisie. Gaat in de toekomst ook op de PS3 en 360 komen.
- radio luisteren.
- brieven schrijven. In hoeverre is dit anders dan e-mailen? Maar via de browser kan de PS3 dit ook.
- foto's bewerken en afdrukken. Bewerken niet, afdrukken kan de PS3 ook.
- pizza's bestellen :9~. Via de browser. Gaat ook met de PS3.
- muziek maken.

Daarbij is de vaag niet wat het meest veelzijdige apparaat is, maar wat het beste gamesplatform is. Deze zaken hebben dan ook met de poll hier niets te maken.

Meeste van al die punten kan de PC al veel optimaler. Dit veelzijdige apparaat is ook veelzijdiger en optimalere platform voor veel genres. Console games zijn vaak zwaar aangepast voor console om toch nog een leuke gameplay te creeren. Zo is gamepad slecht voor FPS shooters. IPV mik skill gameplay, verleg je de focus op aktie. Met wat aim hulp. En fine balancing om dit leuk te houden.
Genres die normaal door devs op de PC realisme shooters creeren. worden omgegooid naar aktie games op de console.

Dan door die veelzijdig heid wordt die Pc al veelzijdig gebruikt en doordat #D accelerator vaak al standaard wordt meegeleverd kan eht aardig al wat oudere games aan. Met 'n mainstream G-kaartje kan het de huidige ook aan.
Voor de meesten kost PC gamen niet veel.
zoalng je niet de zwaarste games op 2560x1600 full FSAA AF HDR Motionblur wil spelen. Tja dan gaat het geld kosten.
En je budged kan je zelf bepalen er genieten van hoefd dus niet zoveel te ksoten want volgens wii gaat het om gameplay. En op midrange ziet het al beter uit dan wat wii kan toveren. Crysis op mijn 6600GT tje.

Mja en ik schrijf webpagina's, (flash, php & mysql), code mijn eigen tools en nog wat creatieve grafische uitspattingen, photoshop etc...
Uhm kuch emuleer oude retro games, ik emuleer desnoods een heel OS en ooit die hele PS3 :P

zitten die functies allemaal niet op de ps3!? dan heeft het apparaat een handicap :Y)

De poll gaat over gameplatforms. En je kan linux zetten op een PS3 dus ja, in zekere zin kan de PS3 dat allemaal.

:o als er iets slechte besturing heeft dat zijn dat toch echt wel de consoles... fps en rts op een console, wtf. Crysis vindt ik overigens geen slecht verhaal hebben.
Als ik voor besturing moet kiezen word het 99% de PC. Console is wel leuk voor vechtspellen, Street Fighter / Mortal Kombat waren geweldig, race spellen.. ok ... maar verder...
PC is wat duurder als een console, maar het toch wel waard denk ik.

Bovendien als je een PC upgrade voor nieuwe spellen kan je de oudere nog gewoon spelen. Als je een nieuwe console koopt moet je of je oude laten staan of je hebt niks meer aan je oudere spellen. Ook zijn er spellen exclusief voor een bepaalde console.. Zit je zo met 3 of 4 consoles in huis en zit je op de prijs (meer waarschijnlijk) van een PC.

[Reactie gewijzigd door Remco Kramer op vrijdag 28 december 2007 10:14]


Het enige waar gamewise een PC écht beter is dan een console is bij FPS-games, omdat je daar met een muis een flink voordeel behaalt.
Niet helemaal waar. Ook de hogere resolutie kan een belangrijk voordeel zijn van de PC. Op de consoles zijn er nog maar weinig games die zelf 1080 aankunnen. Daarnaast zit je ook met 3rd party software die de spelervaring nog kan verbeteren, en dan denk ik niet alleen aan mods maar ook zaken zoals een teamspeak of een xfire.

"Het enige waar gamewise een PC écht beter is dan een console is bij FPS-games"

En Real Time Strategy games. En geavanceerde roleplaying games. En games waarbij je zelf je levels kunt bouwen. En games waar gemod kan worden. En... nou, je snapt 'em.

Consoles zijn beter voor een klein aantal genres: race games, fighting games, en platform/puzzel games.

Consoles zijn leuk voor casual gamers en party games. Als je deftig wil gamen dan doe je dat nog steeds gewoon op pc. :)

Maar met de verkoopcijfers van PC games tegenwoordig is dat ook een kwestie van tijd voordat er nog maar een zeer beperkt type games voor de PC uitkomt.

Maar met de verkoopcijfers van PC games tegenwoordig is dat ook een kwestie van tijd voordat er nog maar een zeer beperkt type games voor de PC uitkomt.

Die zijn helemaal niet slecht. Het is nog steeds een enorme markt. Bovendien geeft het een vertekend beeld dat er zo ongelooflijk veel ongeoorloofd wordt gedownload aan PC games.

Wat je meer kunt verwachten is dat de huidige trend doorzet: cross-platform games.

Het kost een ontwikkelaar relatief weinig om een DirectX Xbox game te porten als een DirectX PC game en vice versa. Dat is extra omzet die ze voor een relatief kleine invesering kunnen opstrijken.
Er is geen enkele reden om het niet te doen, behalve een verzoek van een console boer die exclusieve titels wil.

Er wordt veel gedownload en publisher lopen nogal wat investeringen mis.
Dat jij dat niet wil zien. Maar Devs en pubisher die zien dat heus wel. En stellen hun bedrijfs beleid er ook naar. Die magere verkopen op een potentiel markt van miljard PC zijn niet benaderbaar. Console wel. Internationaal gezien.
Veel mensen downloaden er is zelfs een deel dat nooit software gekocht heeft op OEM software na. Ooit was dat gewoon. En games worden steeds complexer en duurder om te maken. Brake even point wordt steeds groter.

En crossplatform goed doen is ook een grote investereing.
Cheap porten houd in bagger port. De Console menu en controler HID werkt niet op 'n platform die daar meestal geen gebruik van maakt. Ook de gameplay moet gefinetunen en optimised rebalanced worden naar keybord muis maatstaven. De game zal dan anders aanvoelen maar beter voor PC beleving. Ook PC specifieke krachtige technieken zoals DX10. Optionele HID zoals 'n joystick.
De zee aan geheugen systeem en video zou benut kunnen worden.

'n independant publisher zal graag crossplatform doen voor elk platform dat een goede investering cash return ratio heeft. PC heeft dat nog steeds. Maar had zonder dat massive illegaal gedoe veel groter en dus belangrijker voor Publishers kunnen zijn.
En dat er eens niet 'n dozen nieuwe MMO's met Fee uitkomen. Die markt zal ook wel eens snel verzadigd kunnen raken.

De enige manier om met een PC mee te groeien, is door er telkens weer geld in te pompen. Niet echt een definitie van een console als je 't mij vraagt.

en..

Maar zoals de cijfers er nu bijstaan, vinden een hoop mensen graphics niet eens altijd het belangrijkste.

Maakt je hele argument ongedaan. Je komt gewoon toe met contemporary hardware. Dan blijven je mogelijkheden net zoals op een console stabiel, totdat je weer eens de winkel inwandelt om wat nieuws te halen. Je speelt net zo leuk alle spellen, alleen moet je je settings verlagen naarmate de tijd vordert, zoals de settings op consoles net zo hard verlagen in vergelijking tot de nieuwste hardware.

En na 3-4 jaar moet je inderdaad écht nieuwe hardware kopen omdat je tegen hardware matige beperkingen aanloopt waardoor je een spel niet meer kunt draaien. Maar tegen die tijd moet je ook net zo hard een nieuwe console halen, dus...

Er zijn maar twee argumenten voor een console: persoonlijke voorkeur en lagere aanschafprijs.


[edit]
typo

[Reactie gewijzigd door houseparty op vrijdag 28 december 2007 17:21]


Nu volgt de discussie over hoe consoles in het algemeen beter zijn dan de pc, omdat je een pc moet upgraden om nieuwe spellen te blijven spelen en op een console gewoon alles draait... Maar als er een nieuwe console uitkomt, komen daar ook nieuwe spellen voor en moet je dus in feite ook upgraden om nieuwe spellen te blijven spelen, dus in a way gaat dat verhaal niet compleet op, gezien de kosten van upgraden in beide gevallen ongeveer even hoog zijn en dit even frequent moet gebeuren.
Of dat je met een console lekker op de bank kunt hangen ipv achter een bureautje te moeten gaan zitten. Uh, draadloos keyboard + muis op je pc die je op je Full HD tv aangesloten hebt en je bereikt hetzelfde effect.
De pc is gewoon een ideaal ding, beter aanpasbaar aan de wensen van de gebruiker en met veel meer mogelijkheden: tegelijk chatten, browsen, foto's bewerken, muziek luisteren, etc. Natuurlijk gaat deze poll om de games, maar ik vind het vreemd om alle andere voor- en nadelen buiten beschouwing te laten.
Qua games is dit natuurlijk een geweldig jaar geweest voor beide kampen, vooral de laatste paar maanden.

Van de consoles vind ik de Wii overigens het tofst: ik ben een stuk actiever bezig met de spellen en het is lekker simpel vermaak dat niet verveelt. De X360 en PS3 zijn krachtpatsers, maar voor dat geld koop je beter een pc. :+

Die ene is ook 'n goede en goedkope BRplayer. Leuk voor bij een Full HDTV.

PC natuurlijk!
PC stimuleerd de creativiteit (vooral voor mod-makers) en is niet gebonden aan hardware monopolies.
Iedereen kan met een minimum aan inspanning zelf een game maken en uitbrengen voor PC(developkit v/d andere kost stukken van mensen).

PC stimuleerd de creativiteit (vooral voor mod-makers) en is niet gebonden aan hardware monopolies.
Nee, maar wel aan software monopolies (wanneer het op games aankomt).

bij de PC is het de microsoft windows monopoly (zie hoe ze via directX 10 vista door de strot poberen te duwen)-want onder Linux apple draait je game meestal niet.


Ik heb gekozn voor de Wii omdat die het innovatiefst is van afgelopen tijd.

Heb me tot nu toe het meest vermaakt met de PS2, heb nu wel een Wii gekocht. Maar de laatste tijd toch niet zoveel tijd gehad om te spelen. En een Wii heeft niet zoveel goede spellen als de PS2, denk toch ook wel vaak terug naar de FFVII tijd op de PS1 :P
«  1  2  3  4  5  6  7  8  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 09:27
Vorige 20:10
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: