Hoofdcategorieën

Gouden Steeksleutel: beste mp3-speler

Door Wilbert de Vries, zondag 23 december 2007 08:00, views: 30.156

Tweakers.net zal gebruikers dit jaar in verschillende categorieën hun stem laten uitbrengen over de beste producten van 2007. Deze ronde is het de beurt aan mp3-spelers. De lijst met genomineerde modellen is door de redactie van Tweakers.net opgesteld; het is nu aan onze gebruikers om te bepalen wie met de eer gaat lopen.

Gedurende 48 uur zal het mogelijk zijn om een stem uit te brengen, daarna zal deelname automatisch niet meer mogelijk zijn. De mogelijke antwoorden worden in willekeurige volgorde getoond en de uitslag zal 31 december bekend worden gemaakt.

Beste mp3-speler

Voor de Gouden Steeksleutel 2007 wil Tweakers.net graag van je weten wat jij de beste mp3-speler vindt. Op de laatste dag van het jaar wordt de uitslag bekendgemaakt.

Poll



De opties zijn uitgeschakeld omdat de deelname gesloten is.

Aantal stemmen: 3.734. Deelname gesloten op 25-12-2007 08:00. Stemmen is niet meer mogelijk.

Volgende 11:23
Vorige 18:31

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  »

Geen van bovenstaande is de beste mp-3 speler. De verschillen in spelers zijn relatief klein, de geluidskwaliteit nooit bijzonder goed en de bijgeleverde oortjes zijn meestal om te huilen.

De beste mp3 speler is een goedkoop ding met een eigen koptelefoon. De genoemde vier zijn zonder uitzondering te duur, dat geld(T) vooral voor de ipod die zwaar overpriced is.

De prijzen van de iPod classic vind ik nu helemaal niet overpriced :s.
Eveneens de prijs van de iPod Touch vind ik er niet over gaan.
Over de prijs van de iPod shuffle en iPod nano valt wel over te discussieren, hoewel ik denk dat we toch wat verschillen gaan zien na 15 januari.
Trouwens die prijzen mogen er voor mij uiteindelijk toch wezen te zijn, aangezien de iPod een toestel is die zeer gemakkelijk te bedienen valt.

Eveneens de prijs van de iPod Touch vind ik er niet over gaan.
De 8GB iPod Touch kost $155.04 om te fabriceren [excl. software, accessoires en verpakkingen]. En ie vliegt aan $300 de deur uit. Voor de 16GB versie zal de winstmarge wellicht nog groter zijn... Dat lijkt mij toch licht overpriced. Natuurlijk heeft Apple het slim gespeeld en een grote hype gemaakt van touch screens, maar ze waren zeker niet de eerste... Bovendien betaal je natuurlijk voor 'het merk', maar zoals hun moeilijk up te graden computers [die ook niet foutloos zijn], vragen ze veel voor wat ze bieden.

[Reactie gewijzigd door 3phemeral]


Even kijken wat je allemaal zegt:
De 8GB iPod Touch kost $155.04 om te fabriceren [excl. software, accessoires en verpakkingen]. En ie vliegt aan $300 de deur uit. Voor de 16GB versie zal de winstmarge wellicht nog groter zijn... Dat lijkt mij toch licht overpriced.Natuurlijk heeft Apple het slim gespeeld en een grote hype gemaakt van touch screens, maar ze waren zeker niet de eerste..
1. Apple is een comercieel bedrijf, dus dat de kostprijs lager is dan de verkoopprijs vind ik vrij normaal.
2. Of de kostprijs zoals berekent door iSuppli klopt moeten we aannemen.
3. Natuurlijk betaal je voor het merk, ja het is duurder dan het absoluut zou moeten zijn. Maar is er een MP3 speler op de markt die hetzelfde werkt op dit moment?
4. Apple is niet de eerste met touchscreens, dat klopt. Maar wel frappant dat met het moment dat de iPhone werd aangekondigd er talloze iPhone killers en andere nieuwe touchscreen telefooons. Zouden ze dan toch iets goed doen.
5. Smaken verschillen, maar Apple producten zien er over het algemeen prima uit. Mensen zijn bereid daarvoor te betalen.
maar zoals hun moeilijk up te graden computers [die ook niet foutloos zijn], vragen ze veel voor wat ze bieden.
Dit kan een eindeloze discussie worden. Maar als je een Apple koopt koop je die niet om te gaan hobby'en. Is ook niet nodig. Als je kijkt naar de tweedehands markt zie je dat een Mac zijn waarde behoudt. En dat is niet zomaar zo, op een Mac van een jaar of 3 oud kan je nog prima meekomen, ook met de laatste OS X versie.

Dat de producten niet altijjd foutloos zijn, tja dat is nu eenmaal zo. Als jij mij een computerfabrikant kan aanwijzen die altijd foutloze producten levert.

Tenslotte, je hoeft het niet te kopen, je mag het duur vinden maar dat vind niet iedereen. Zo werkt de wereld nu eenmaal.


Belangrijke kosten die zijn vergeten:

-softwareontwikkeling is meestal vrij duur, eventueel licenties voor het gebruik van dmr en weet ik veel wat
-reclame kost ook geld

Dus dat 2 keer zoveel klopt waarschijnlijk niet echt.

Om de vergelijking maar even extreem te trekken: hoeveel denk je dat de 'kostprijs' van je biertje in de kroeg is? Denk je dat daar niet minstens een marge van 100% op zit? Ook daar betaal je mee voor andere dingen. Onderhoud, gas/water/licht, aankleding, personeelskosten. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de iPod Touch en elk ander product.

Muziek-CD's kosten ook maar enkele centen om te persen. Komen nog een paar centen bij voor het hoesje en dergelijke, ik denk dat je al gauw een kostprijs onder de euro hebt voor CD's. Dat de prijzen nu te hoog zijn zal niemand over twisten maar ik vind het niet meer dan normaal dat je wel meer dan 5 euro betaald voor een album, terwijl je ook daar al gauw op 10 tot 15 keer de kostprijs zit.

hoe kan dat dan dat de andere een stuk goedkoper zijn, en toch hetzelfde kunnen leveren? ;)

Je zegt het zelf al. Excl software, accessoires en verpakkingen. Vergeet ook niet de kosten om het te verschepen en alle bijkomende belastingen en de winstmarge die er bovenop komt. Uiteindelijk kom je dus op een vrij redelijke prijs uit want je krijgt er wel wat moois voor.

Spijtig dat ze al het volgende vergeten zijn:
* Transport kosten
* Verkoop kosten ( voor de winkel waar het verkocht wordt )
* Marketing kosten
* R&D kosten
* Support kosten
* Reserves voor vervangingen en reparaties
* Belastingen
* Financieringskosten
* Management kosten

en daarna mag er best winst overblijven. Apple is zoals hierboven gezegd wordt een commercieel bedrijf.

Maar met al deze kosten die nog niet ingerekend zijn denk ik dat de uiteindelijke winst niet hoger dan 40% is (wat nog steeds hoog is, maar het is dan ook een vernieuwend product)

Sommige dag dagelijkse producten hebben hogere winstmarges: Een pint in een cafe aan 1.5euro heeft een bruto marge van 150%.

[Reactie gewijzigd door AndrewF]


Maar dan krijg je ook weer dat het pand waar het cafe in zit moet worden betaald.

Al met al zul je merken dat elk gezond bedrijf zo'n 5~10% aan marge overhoudt... welke vervolgens weer gebruikt wordt voor investeringen.

Een negatieve uitzondering hierop vind ik Microsoft. (Die overtreedt wat vaak de wet.)
Een positieve vind ik Google. (Die doen meer hun best om een positief imago te houden.)

Wat een vreemde prijs is dit eigenlijk, puur op basis van een 5-tal producten moeten kiezen....sure.

het gaat niet over de prijs, het is net wat de gek er voor over heeft.
qua bediening wint de ipod het makkelijk van de rest. maar iriver heeft altijd wel goede spelers (qua functionaliteit).
ik heb toch vanwege de interface gekozen voor de ipod.

De zune heeft over verschillende een superieure audiokwaliteit en wordt geleverd met premium headphones.

Ik mis:

Cowon Iaudio

Heb zelf de X5L die dagelijks gebruikt wordt.

Inderdaad, waarom staat de iAudio er niet tussen? Ik heb zelf de iAudio U3 en die bevalt mij uitstekend.

Helemaal mee eens, ik heb hem zelf ook en hij bevalt uitstekend.
Zeker de geluidskwaliteit is uitstekend (itt een paar opties waar wel op gestemd kan worden)

Daarnaast ondersteunt hij FLAC (lossless) en Ogg-Vorbis (voor de meeste muziek formaten de beste lossy post-mp3 codec)

Dus hierbij ook mijn stem voor iAudio.

Helemaal mee eens! Iaudio, beste player voor veel formaten...

Soms begrijp ik niet hoe ze aan de voorgestelde dingen komen, misschien is het een goede suggestie van volgend jaar een PRE-selectie ronde te houden, zo weet men tenminste wat leeft onder tweakers.

DUS HIERBIJ MIJN STEM VOOR COWON Iaudio

BTW love jetaudio... is een van de beste "alle formaten" software spelers

Ik stem ook Iaudio :) heb zelf ook de X5,en die stijgt zeker boven de bovenstaande keuzes uit

dat niet alleen, maar deze spelers ( Cowon iAudio ) werken bovendien met ieder OS. was voor mij een reden om een U3 te kopen, en als ik nu naar de A3 kijk begin ik spontaan te kwijlen :)

Ik heb gestemd voor Iriver omdat de enige was die er tussen stond die ooit een beetje acceptabele speler heeft geproduceerd.

Als ik zou moeten stemmen voor de beste fabrikant van dit moment zou ik zeker voor Cowon stemmen. Hoewel ik op het moment geen Cowon speler heb, heb ik wel een -haast antieke- Iriver H120, die zich erg goed kan meten met de Cowon Iaudio X5 qua geluidskwaliteit en functies. :)

Helaas zijn er op het moment stom weg geen goede mp3spelers, zelfs de X5 is uit productie genomen. Fabrikanten als Apple, Sony, Iriver en Cowon zouden zich moeten schamen, ze zitten allemaal al jaren in deze markt en hebben nog steeds niks vernieuwends gebracht. Thuis luister ik nog altijd veel liever naar m'n ruim 6 jaar oude discman of een minidisc speler dan naar een mp3speler die je op dit moment in de winkel nog kunt verkrijgen.

En ja, ik heb gewoon lossless rips van m'n CD's op m'n H120 staan, ik heb een behoorlijke koptelefoon en luister naar iets meer dan alleen een beetje gebeuk in de bass.

Volgens mij was het enige bedrijfje dat wel ooit goed bezig was in die markt Rio, is helaas samen met het moederbedrijf Diamond ten onder gegaan. Diamond zelf heeft een doorstart gemaakt en de kennis van Rio is verkocht aan Trekstor als ik het goed heb. Ik heb helaas nog nooit een Rio speler in m'n handen gehad :(

ze zitten allemaal al jaren in deze markt en hebben nog steeds niks vernieuwends gebracht
Volgens mij hebben deze vier meer dan genoeg vernieuwing gebracht... Niet alleen qua aantal GB, maar ook bepaalde features hebben ze (iig main-stream) gemaakt. De iPod touch bijvoorbeeld met het touchscreen, de Zune met Wi-Fi en de iPod Shuffle met PC - MP3speler communicatie.

PS: Shuffle is zo gaaf omdat hij zo goed samenwerkt met iTunes (afspeellijsten, muziek 'updaten'). Hij is wel duur als je kijkt naar '1GB voor 70 euro', maar voor mensen zoals mij is dat ideaal. De Shuffle is namelijk niet 1GB in mijn ogen. In mijn ogen is de Shuffle 8 uur muziek per dag. Als ik thuiskom plug ik hem gewoon in mijn PC, start ik iTunes op, druk op een knopje en er staat in een half uurtje weer 8 uur 'nieuwe' muziek op. Dat maakt het concept van de Shuffle compleet.. Dát is waar de Shuffle voor bedoelt is. Heel vernieuwend lijkt me.. Bovendien kan de Shuffle véél hebben (spreek uit ervaring :P).

PPS: Geluidskwaliteit bij een MP3-speler is niet het belangrijkste. Je hebt toch zoveel achtergrond geluid... 320kbps is meer dan genoeg, de Apple oortjes zijn goed genoeg en alle mp3-spelers van Apple zijn goed genoeg.. Als je te goed goed gaat zonder je je te fel af van je omgeving. Dat kan je beter in je kamer doen. En dan heb je heel wat betere apparatuur te kopen.

ach zie het zo, dan weten we ook weer dat we van de gouden sleutel voor mp3 spelers niet teveel/geen aandacht aan hoeven te geven, want representatief is het zeker niet. niet te vergeten dat de zune erin is opgenomen die (naar mijn weten) niet officieel in nederland wordt verkocht. de spelers die wel in nederland worden verkocht en beter zijn worden dan weer er niet in opgenomen.

sponosrt deze 4 bedrijven toevallig tweakers ofzo? :S lijkt mij gewoon een zwaar slechte uitreikingen die gaan komen. die van beste provider was ook al niet al te best.

Ik heb ook de X5L 30GB en die is super.

Heb zelf de F2. Prima ding maar er een bug in de random getallen generator waardoor hij soms 1 nummer blijft spelen. verder is de geluidskwaliteit van het ding echt super, maar qua gebruiksgemak vallen er nog wel wat dingen te doen.

Tis echt wel een top ding maar ik ben meer te spreken over de iRiver die ik daarvoor had hoewel die een week nadat de garantie verliep het liet afweten en verder nooit meer wat gehoord van die mensen bij iRiver...

Heb ook al een tijd een F2 en kan je bevindingen delen. Hij is een ramp om te bedienen, (niet echt logisch) door de niet echt intuitief geplaatste en te kleine toetsjes die niet goed voelbaar zijn. Maar het geluid is van een hele andere orde: Die is namelijk geweldig! Ik heb behoorlijk wat mp3-spelers gehad maar nog nooit eentje met zo'n goed geluid als de F2.

Ja, Cowon had er bij gemoeten, en zo nog wel meer. Er missen nu toch wel 3 grote spelers. Ik denk wel dat de Ipod zal winnen, puur op marktaandeel en hype, en eerlijk is eerlijk, dat doet Apple goed. Ik had graag willen stemmen op Cowon, maar helaas.

Dat was meteen ook mijn reactie !
Cowon iAudio maakt volgens mij de beste spelers op de markt. Misschien zijn ze wat prijzig t.o.v. de concurrentie maar op punten als geluidskwaliteit, ondersteunde formaten en batterijlevensduur scoren ze het beste. Ook het feit dat ze gewoon no nonsense universial mass storage ondersteunen is heel wat waard, zonder dat je met proprietary software en zo aan de gang moet.

[Reactie gewijzigd door Henk007]


Ik wilde de posting al maken, maar velen waren me voor. :)

Ik zie voor mijn X5 momenteel niet echt een vervanger bij elk van de leveranciers uit het lijstje. iRiver (waar ik uiteindelijk op gestemd heb) had spelers die net zo goed waren, maar als zovelen hebben ze momenteel geen HDD-alleskunner meer in hun assortiment.

Absoluut! Hoewel hij niet erg populair is bij de gemiddelde consument, zal hij bij de beter geïnformeerde, zoals hier op tweakers.net toch erg goed aangeschreven zijn!

Ik heb zowel de M5 als de D2. Je komt zelden een andere mp3speler tegen die een accuduur van relatief 35 en 52 uur belooft en dit ook bijna waar kan maken (relatief 30 uur en 45 uur). Dat terwijl ik vele functies gebruikt. Functies die vele andere mp3spelers niet kennen. Flac, Ogg Vobis zijn maar enkele voorbeelden.

Als het geen goede spelers zijn... dan kunnen ze het altijd nog worden. Enkele voorbeelden:
Rockbox, de perfecte uitbreiding voor een iAudio.
De D2 heeft veel potentie (bijvoorbeeld 640x480 op een 2,5´ scherm!), en zeker zodra ook hier Rockbox op komt zal dit een monster zijn!

Edit: Ik ben helemaal vergeten de geluidskwaliteit te vermelden. Daar kan menig (lees: bijna elke) mp3speler nog een puntje aan zuigen! Daar is Cowon gewoon veruit de beste in!

Mijn stem staat vast!

[Reactie gewijzigd door laropo]


Idd ja, en gezien het aantal Cowon-aanhangers hier is het toch raar dat dit merk niet in het lijstje staat. Heb zelf de M5L, geweldig apparaat met dito geluid!

Helemaal mee eens, m'n simpele G3 bevalt al een lange tijd uitstekend. Ook geweldig met direct in MP3 opnemen.

Hier ook de U3. Prachtig apparaat. Speelt alles af, dus ook Vorbis en Flac. En zo hoort het, want dat zijn tenslotte open formaten, dus geen reden om die niet te implementeren. Filmpjes is ie niet zo goed in, maar het ging om de beste mp3-speler, en niet de beste portable mediaspeler. Daarnaast biedt de U3 een redelijk overzichtelijk menu met (naar mijn idee) meer dan voldoende opties en is ie uitgerust met een accu (i.t.t. tot een lompe AA-batterij) die verrassend lang meegaat.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_]


in deze categorie is de ipod wel echt de fijnste, garantie maken ze geen probleem van en kwaliteit is goed. het is de fijnste, omdat hij zo plat is, het minste "uitsteeksels"/ geen kantjes hoekjes relief, maar het is vooral de fijnste, omdat je zeer makkelijk er legaal muziek op kan zetten. Daar heeft de ipod zijn populairiteit aan te danken. Goede PC software.Je hoeft niet te houden van iTunes, maar het is wel een van de beste sync-programa's die ik heb gezien tot nu toe. De optie om rechtstreeks muziek naar de ipod te slepen om hem dan erop te luisteren was wel handig geweest, maar is vooral iets wat tweakers willen. maar ik stem ni, want mijn argumenten zullen toch worden achterhaald, dus ik ga eerst de discusie checken

Zo.. doe jij marketing voor Apple ???

Itunes fijne software ? :S

En de geluidskwaliteit is naar mijn mening zwaar onder de maat voor een, pittige geprijsde MP3 speler.

ik zie het niet als mp-3spelers maar als een verkiezing van beste platform, immers ipod is meer dan een speler (touch, nano, shuffle classic) zelfde geldt voor zune.

als platform staat de ipod ver boven de andere kandidaten. design (smaakkwestie maar het design van apple is top-notch), online muziek support (itunes music store is marktleider, grootste catalogus), gebruiksvriendelijkheid en innovatie (ipod touch loopt voor op de rest van de media spelers). daarnaast is er de grootste accessoire-markt voor de ipod (designed-for-ipod).

op de tweede plaats wat mij betreft het zune platform van microsoft (welcome to the social). ook al wordt de zune in nederland niet verkocht, toch denk ik dat het spelertje terecht meedoet aan deze tweakers.net verkiezing. qua hardware een leuk spelertje maar niet innovatief eerder een kopie van de ipod-classic met toegevoegd de wifi-squirt functionaliteit. in potentie een platform dat ver kan komen mede door de ondersteuning van ms. eigenlijk een (te late?) poging van ms om het succes van apple met het ipod/itunes/music store te evenaren. helaas nog teveel een 'me-too' strategie van ms.

creative en iriver zie ik als pure hardware fabrikanten. waarschijnlijk zeer goede kwaliteit hardware daar niet van, maar als platform doen ze niet echt mee.

[Reactie gewijzigd door nose_breather]


Oh, dus als je een iPod prettig vindt ben je meteen een fanboy die marketing doet voor Apple?

Zet je anti-Apple bril eens af en open je ogen voor het feit dat er misschien mensen met een iPod zijn die gewoon tevreden zijn over het ding.

Vooral de manier van schrijven lijkt recht uit een advertentie te komen. Daarnaast worden enkele positieve punten aangehaald die velen net als negatief ervaren.

Ik word een beetje moe van alle mensen die de iPod bashen om de geluidskwaliteit. Als je graag een equalizer wil waarmee je "de bass lekker hard kan zetten" ben je idd beter met Creative af, maar als je om kwaliteit geeft en voor een neutrale geluidsweergave gaat doet een iPod het best goed. De bijgeleverde oordopjes kunnen natuurlijk direct richting prullenbak, maar dat geld voor vrijwel elk merk.

In iPod's zitten Wolfson dac's, een merk dat vooral in high end apparatuur word gebruikt.

In 2003 is de iPod getest door Stereophile (zeker geen kinderachtig blad) ik quote:
The iPod's measured behavior is better than many CD players—ironic, considering that most of the time it will be used to play MP3 and AAC files, which will not immediately benefit from such good performance. But if you're willing to trade off maximum playing time against the ability to play uncompressed AIFF or WAV files, the iPod will do an excellent job of decoding them. Excellent, cost-effective audio engineering from an unexpected source.—John Atkinson

Je heb gelijk over de DAC, dat is een prima ding, echter niet alleen naar de naam kijken, diezelfde DAC word vaak gebruikt bij goedkope audio apperatuur.

Wat Stereophile (die trouwens niet BS-vrij zijn) ongetwijfeld niet heeft getest, is het interne versterkingscircuit, wat gewoon als bagger is af te schrijven. Als je de line-out gebruikt i.c.m. een leuke portable versterker is het inderdaad 'genieten' met de ipod. Maar out-of-the-box (met fatsoenlijke IEMs) klinkt een ipod gewoon slechter dan vrijwel elk ander groot merk.

Stereophile is idd niet bs-vrij maar van John Atkinson heb ik zeker wel het idee dat hij weet waar hij het over heeft.

De metingen van Stereophile zien er goed uit (zit toch dat "brakke" versterkingscircuit tussen): http://www.stereophile.com/mediaservers/934/index5.html

Ik wil niet stellen dat een iPod helemaal geweldig is qua geluidskwaliteit, maar ik trek wel sterk in twijfel of die onder doet voor andere spelers. Een leuke portable versterker leeft elke mp3 speler enorm van op.

Heb je misschien onderbouwing in de vorm van uitgebreide vergelijkingen op dit gebied met andere mp3 spelers? Ik blijf het idee houden dat het erg in is om de iPod af te kraken (heeft iets met afzetten tegen de massa te maken).

[Reactie gewijzigd door Hyperbird]


Ik vind iTunes een fantastisch pakket. Lekker weinig rommel, geen gedoe met zelf bestandjes ordenen, en het verspilt m'n schermruimte niet (tamelijk compact ontworpen).

iTunes is heeeel erg fijn ja :Y Lekker makkelijk en overzichtelijk. en sorry hoor, maar de geluidskwaliteit is erg goed. Ik wil van jou dan wel eens heel specifiek weten wat er zo slecht aan is. Misschien hou jij gewoon niet van Apple....?

Ik ben inmiddels bezig met mn 2e iPod en ik heb er nog nooit spijt van gehad.

Je moet gewoon ff wennen aan de software. Dat is toch hetzelfde bij alle apparatuur? Waarom zouden de iPod en iTunes anders moeten zijn? Je moet gewoon leren hoe alles werkt. Eerlijk gezegt heb ik liever dit dan drag-and-drop. Dit is namelijk veel overzichtelijker.

Persoonlijk vind ik het een beetje lachen dat je als eerste reden opgeeft dat ze "geen probleem maken van garantie". Ik heb liever een product waarvoor ik geen beroep moet doen op de garantie ;) En er dan onmiddellijk na zeggen dat de kwaliteit goed is? :P

Ik breng trouwens op geen enkele van de drie mijn stem uit aangezien ik met geen enkele van die spelers ervaring heb. Als ik al MP3'tjes luister, doe ik dat via mijn GSM toestel en het ding doet wat het moet doen.

omdat je zeer makkelijk er legaal muziek op kan zetten.
Ja, dat is vooral een probleempunt bij veel andere MP3 spelers. :X

Goede PC software.Je hoeft niet te houden van iTunes, maar het is wel een van de beste sync-programa's die ik heb gezien tot nu toe.
Grappig. Een van de redenen waarom ik niet zo snel aan een iPod zal beginnen is nu juist iTunes. Los van het feit dat ik het reuze onhandig vind om een speciaal programma te moeten gebruiken om bij m'n speler te komen vind ik iTunes een reuze chaotisch programma. Degenen die de iPod om z'n bedieningsgemak prijzen zouden eens wat kritischer naar iTunes moeten kijken: ik zie bijv. mijn ouders (die prima uit de voeten kunnen met Windows) dit nog niet zo snel gebruiken.

Hoor ik ook vaak van Windows-gebruikers, ik merk ook dat iTunes ontzettend traag is hierop. Echter, qua organisatie-software vind ik het ook prettig, dus simpelweg de muziek ordenen.

Heb jij uberheupt wel ervaring met iTunes? als ik dit zo lees begin ik me dat af te vragen. Wat is er precies "Chaotisch" aan? Alles staan netjes verdeelt onder kopjes en de zoek functie werkt vlekkeloos. En de iPod werkt ook met andere programma's hoor. Realplayer, WMP en Winamp om een paar te noemen.

En hoezo is het onhandig? Zodra je je iPod aan de pc hangt start iTunes automatisch op, hoef je niets voor te doen. En als je dat niet wil kun je dat zelfs uit zetten.

Sorry hoor maar leg eens even uit wat is er precies 'chaotisch' aan iTunes? En waarom zouden je ouders dit niet kunnen gebruiken?

Ikzelf vind iTunes super fijn, eerst dacht ik ook dat het echt allemaal heel erg moeilijk zou zijn en alles onhandig zou zijn ingedeeld maar alles aan iTunes bewees mij het tegendeel.

*beetje offtopic*
Mijn moeder was laatst bij me tante die een mac had gekocht en ze was ook meteen verkocht, het design, de overzicht, de functionering... daarbij heb ikzelf het gevoel dat juist meer ouderen beter met een mac zouden kunnen omgaan dan met windows.

IK mis Cowon. Kwalitatief gezien zeer goede MP-spelers met een stuk fijner geluid dan de overige spelers in deze lijst.

Ik vind die van creative niet slecht. die komt teminste goed overeen met de audigity kaart in mijn PC. helaas zijn de opslag beperkt en niet uit te bereiden met een SD kaart. :(

Ik mis de Archos spelers, nog altijd een van de trendsetters. Als je wilt weten wat een iPod over 2 of 3 jaar kan, kun je dat nu alvast zien bij Archos.

[*] Sandisk Sansa

Ja, deze mis ik ook. Na een creative en een ipod gehad te hebben, vind ik dit toch wel de fijnste...

Ik heb deze ook. 8 GB Flash, zeer veel waar voor je geld en het is op zich een heel mooi ding. Eén groot en zeer irritant nadeel echter: Als je er een 2gb microsd kaartje in steekt om hem uit te breiden gaat ie iedere keer als je hem aanzet eerst 3 minuten lang de hele database rebuilden 8)7

Kaartje maar in me laptop gestoken om hem voor readyboost te gebruiken :9

Inderdaad een fijne speler, heb ook een 8gb exemplaar: betaalbaar, degelijk, goed geluid en als je wil prutsen kan je er zo andere software op zetten. Helaas gaan mensen toch meer voor de "grotere" merken en de massa: in dit geval zou ik mensen dan ook willen adviseren om goed het internet af te struinen en research te doen naar wat er nog meer op de markt is. Vergeet ook Trekstor niet, de Vibez is ook een leuke goede speler,al is ie niet moeders mooiste :P
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:23
Vorige 18:31
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: