Hoofdcategorieën

@Home verhoogt snelheid duurste abonnement naar 20Mbps

Door Dimitri Reijerman, woensdag 14 november 2007 15:14, views: 31.297

Nadat @Home de prijzen van zijn internetabonnementen gelijk trok met fusiepartners Casema en Multikabel, verhoogt de isp op 19 november de downloadsnelheid van zijn duurste 'Internet 15000'-abonnement naar 20Mbps.

@HomeDe uploadsnelheid wordt ook omhoog geschroefd van 1,5Mbps naar 2Mbps, terwijl de prijs van het abonnement met vijf euro zakt tot 69,95 euro per maand. De down- en uploadsnelheden van de drie goedkopere abonnementen worden niet verhoogd. Volgens @Home-woordvoerder Bart Ledegang blijven de prijzen van alle abonnementsvormen voorlopig op hetzelfde niveau. Wel stelt Ledegang tegenover Tweakers.net een 'verrassing' voor @Home-gebruikers in het vooruitzicht: 'Indien wij onze geplande fusie in het voorjaar kunnen afronden, is een verdere snelheidsverhoging niet onwaarschijnlijk.'

Met een prijs van 69,95 euro per maand is het nu nog zogeheten 'Internet 15000'-abonnement tien euro duurder dan het vergelijkbare Internet Extreme-abonnement van concurrent UPC. Volgens Ledegang biedt @Home echter meerwaarde door het gratis meeleveren van een telefonie-abonnement en het aanbieden van toegang tot een newsserver.

@Home zou op zijn kabelnetwerk in de toekomst nog voldoende bandbreedte hebben voor het doorvoeren van verdere snelheidsverhogingen, zo stelt Ledegang. Met de EuroDocsis-techniek kunnen de snelheden met de 2.0-standaard minimaal verdubbeld worden. Daarnaast experimenteert de provider in het Brabantse Boxmeer met de 'Ethernet To The Home'-techniek, waarbij @Home downstream 40Mbps aanbiedt. De maximumsnelheid van een Etth-netwerk zou op 100Mbps liggen, maar onduidelijk is nog of deze techniek in de nabije toekomst gebruikt zal gaan worden. Concurrent UPC en producent van netwerkapparatuur Cisco experimenteren ondertussen met EuroDocsis 3.0-verbindingen. De snelheidsmeter sloeg onlangs bij veldproeven uit tot 120Mbps.

Volgende 15:42
Vorige 14:52

Reacties

«  1  2  3  4  »

Waarom zo duur? 20Mb+ ADSL heb je al vanaf 19,95, met geluk tijdens een actie inclusief telefonie. Als @home, dat op deze manier klanten kwijt raakt, nog wil concureren met ADSL aanbieders, moeten de prijzen omlaag, of de snelheden drastisch verhoogd worden.

De grootse concurentie ligt nmi bij de glasvezel. Nederland is dichtbevolkt genoeg om veel mensen een dergelijek aansluiting te geven.

Vb. Regio 040 bied 100Mb up en down aan voor ¤35 p/m

Valt toch niet mee te concureren?

Ik heb in regio 0548 een aanbod gehad van ¤39,95 voor 35Mb up en down inclusief telefonie. Omdat ik op niet extreme upload of download snelheden zit te wachten is het voor mij veel te duur om daarin in te stappen. Als ze glasvezel aanleggen, moet dat voor een heel grote groep mensen die meer prijs dan snelheid georienteerd gewoon goedkoper zijn de alternatieven.

Ik denk dat het financieel gewoon niet aantrekkelijk is voor glasvezelaanbieders om goedkopere relatief tragere verbindingen te leveren.. En de concurrentie is waarschijnlijk ook gewoon te groot in het 'budget' segment.. De troeven van glasvezel zijn juist de hogere snelheid, hogere upload, en lage latency.. Alemaal zaken waar de 'budget' internetters die ergens een verbinding hebben voor 9,95 p/m niet in geinsteresseerd zijn, en daarom waarschijnlijk toch niet overstappen.. Andere reden kan ik ook niet bedenken waarom er geen 'budget' abbo's te krijgen zijn via glasvezel.. Men richt zich in 1e instantie denk ik daarom op gezinnen en high-end users met groot verbruik..

Ik ben zelf zo'n high-end user die wel geeft om hoge snelheden, veel upload en een lage latency.. Ik geniet nu al bijna een jaar van een 24Mbit glasvezelverbinding via XMS, en ik zou echt niet meer minder willen.. 24Mbit download en upload, en een ping van 1ms naar de AMS-IX.. En het mooie is als je iets voltrekt hebben de andere zaken daar nauwelijk tot geen last van.. Als je op ADSL of Kabel 100% upload of download zakt alles in, gaat je ping skyhigh etc, op glasvezel heb je daar geen last van, echt toppie..

[Reactie gewijzigd door Inflatable]


Ja mooi he, ik heb de 48Mbit bij XMS. Zelfde ervaringen, ook 20Mbit adsl liggen (gratis van me werk). Weet niet wat ik met al die snelheid moet. heb van ellende maar een ftp server opgezet :+

De twee verbindingen knopen met een Vigor 2910 :)

De concurrentie is niet te groot in het budgetsegment. Een glasvezelnetwerk heeft als grootste nadeel dat het (meestal) nog gelegd moet worden. Dit betekent dus overal graven, en voor de kosten daarvan maakt het weinig uit of iemand wel of niet een abonnement neemt, je moet toch alle 'voortuintjes' langs.

Het succes van een glasnet zit hem dus vooral in het aansluiten van zoveel mogelijk mensen. Natuurlijk liefst voor de duurdere abonnementen, maar er moet ook een concurrerend aanbod zijn dat tegenover de gemiddelde kabel/dsl consument staat. Dit betekent TV, telefonie en internet voor een vergelijkbare prijs als de consument momenteel betaalt (wat ruwweg 15 euro per 'dienst' is).

Overigens ben ik altijd benieuwd naar de 'randvoorwaarden' bij die snelheidstests, want op korte afstand downstream een hoge snelheid halen is natuurlijk erg makkelijk, maar de grotere afstand en de upload zijn toch issues waar de kabel en DSL het moeilijk hebben terwijl glasvezel zonder problemen 100Mbps up en down (tegelijk) kan halen over een afstand van 10 km of meer!

En die 95% van Nederland die geen intresse heeft in glasvesel zal erg blij zijn als hun voortuin voor zo iets overbodigs overhoop wordt gehaald. Voorlopig dus alleen haalbaar in nieuwbouw.

Dat is leuk voor 040, maar wanneer komt de rest van Dederland eens aan de beurt?
Voor mijn gevoel komen fatsoenlijke snelheden nog lang niet bij mij in de buurt (077, midden Limburg).

Ik krijg vaak het idee dat de de rand(mp?)stad alijd voor laten gaan en dat de rest het maar moet doen met hun 20mbit/1mbit verbindingen. Ik wil ook eens wat "leuks" doen met m'n internetverbinding, maar die ongeloofelijk extreem hooge upload werkt niet dat je kan zeggen erg mee!

En ga aub niet zeggen dan verhuis je toch ;) heb hier m'n vriendin, vrienden en groot deel van m'n familie zitten.

[Reactie gewijzigd door eXSs]


Het is niet meer dan logisch om daar te investeren waar je de meeste klanten bereikt met dezelfde investering. Dat heet geen voortrekken maar commercieel handelen.

Gelukkig zit ik niet zo vastgebakken als jij. ;) Kwestie van redeneren: een vriendin is geen vriendin als ze per se níet wil verhuizen, echte vrienden blijven altijd vrienden en familie... Ja, zo groot is Nederland nou ook weer niet. Dus tenzij je per se iedere dag langs je moeder of tante wilt, mag een paar kilometer meer of minder niet veel voorstellen.

Ben je nu werkelijk hem aan het overhalen om te verhuizen vanwege sneller internet in de randstad :D Ongeacht andere factoren zoals vriendin en familie?

Maar even serieus.
Het is uiteraard te begrijpen dat bedrijven investeren op die plekken waar men de grootste afzet heeft. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de andere regio's maar constant moeten achterblijven ;( En zoals hieronder ook al aangegeven wordt is het best mogelijk om kleinere / minder bewoonde gebieden als proefkonijn te gebruiken.

Inderdaad erg logisch, ik woon echter in de buurt van een redelijke stad (Venlo) en zelfs in Venlo zelf is nog geen glasvezel beschikbaar op de scholen en bedrijven na als ik me niet vergis.

Je hebt gelijk, vrienden blijven vrienden en familie blijft familie.. en m'n vriendin is wel m'n vriendin al wil ze persé niet verhuizen na de randstad.. dat is iets wat ik namelijk zelf ook voor geen goud wil! Iedere dag een bezoekje aan me moeder of me tante zal ik dan ook echt niet doen, m'n vrienden bezoek ik echter vaker en daar maak ik het graag gezellig.
Om dan als ik werk "effe" een uurtje heen en "effe" een uurtje terug, wat nog kort is, te reizen is mij teveel van het goede. Waarschijnlijk hebben we beide een ander beeld van het leven maar ik ben het op dit punt volledig met je oneens.

Randstad 8)7?Nee dankje ik emigreer nog liever _/-\o_

Voor zover ik weet is er zelfs in big city Rotterdam nog geen glasvezel voor consumenten dus dat je dat in Venlo niet kunt vinden hoef je niet rouwig om te zijn. Een ander artikel vandaag geeft zelfs aan dat consumenten helemaal geen behoefte hebben aan glasvezel omdat de geringe snelheidsverhoging de hogere prijs niet rechtvaardigt.

En wat betreft verhuizen: de een woont graag in de stad, de ander in een dorp. Dat staat zelfs los van de vergelijking Randstad versus daarbuiten, een verband dat ik nergens probeerde te suggereren. Ik zeg alleen dat jouw argumenten waarom je blijft wonen waar je woont je starre houding illustreren. Dat bedoel ik niet zozeer persoonlijk, ik hoor het namelijk wel vaker, ook van mensen binnen de Randstad. Zij dreigen hun leven lang op min of meer dezelfde plek te blijven wonen, wat niet per se slecht is natuurlijk maar wel een soort onbuigzame manier van denken over je eigen 'lot' waar ik persoonlijk weinig mee heb. Natuurlijk kan ik er in jouw persoonlijke geval helemaal naast zitten en ik ratel alweer vreselijk off topic door maar ik wil slechts mijn vorige reactie wat verduidelijken.

[Reactie gewijzigd door AgentSmith]


Dit ben ik niet met je eens. Toen ik nog zat te klooien met mijn 56k6 modempje hier in de randstad, zat mijn friese schoonfamilie al met een behoorlijke vaart bij UPC over de kabel te surfen. Datzelfde voor telefonie via de kabel. Dat was in Friesland ook veel eerder te krijgen.

Wel krijg ik het idee dat UPC Friesland als een proeftuin ziet... Lang niet alles was ook daadwerkelijk productierijp (telefonie)

't zal heus wel zo zijn dat de randstand niet altijd als eerste is, ik vind gewoon dat op z'n m inst over algemeen gezien het internet niet echt vooruit komt kwa snelheid. En dan in het speciaal de upload; een leuke gameserver hosten gaat theoretisch gezien wel, maar het spel wat ik wil hosten word onspeelbaar met 120 man op de server.
Nu kun je tegen me zeggen: ga dedicated hosten.
Dan zeg ik op m'n beurt:
- Van welk geld?
- Als er iets met de server is moet ik de trein pakken (geen rijbewijs)
- 10Mbit is al overkill, en daar betaal je alsnog enorm veel voor

Ik ben erg blij dat we in Nederland een hooge internet dichtheid hebben, met goede downloadsnelheden en geen tot nauwelijks datalimiten(FUP) alleen die verdome upload moet eens omhoog gaan! Sommige mensen willen geen MP3/FILM/Warez sharen maar andere dingen ermee doen.....

Ik ben het helemaal met eXSs eens. Voor de meeste is dit nieuws geen nieuws, veel (lees: de gelukkige onder ons met fibre) zullen er zelfs om lachen. Maar in onze regio is dit heel groot nieuws, het is nameljk de eerste verbinding voor onder de 100 euro met een 2mbit upload.

Ik heb lang gezocht naar een dergelijke verbinding die eens eindelijk over de 1mbit heen gaat. Geloof me, dat is hier (omgeving limburg) amper te krijgen. Dan zit je toch al aan een 2mbit SDSL verbinding van rond de 150 euro per maand. Voordeel is dat bij SDSL natuurlijk de snelheid gegarandeerd is, maar daar in tegen heb ik dan weer een download van 'maar' 2 mbit. Als iemand een andere oplossing weet in omgeving Limburg (kom aub niet met verhuizen of co-location hosting, ik zoek echt een verbinding), laat aub een berichtje achter want ik ben nog altijd aan het twijfelen!

[Reactie gewijzigd door Aqid]


Zelfs op een SDSL lijn kun je overboeking hebben. Dus die snelheid is zeker niet gegarandeerd (en voor die prijs denk ik al helemaal niet)

Inderdaad. Ik heb niet eens de mogelijkheid zo'n 20mbit adsl te nemen.
Zit dan ook voor bijna 70 euro, op zo'n @home abbo.

Achja, ik zal eens gaan aankaarten bij KPN, dat die centrales ook maar aangepast moeten worden, opdat het mogelijk wordt ADSL te nemen, met een fatsoenlijke snelheid. (Toch minimaal 8mbit/1mbit.)

Regio 040 is niet de randstad, dat is Eindhoven.
Nou ja, om precies te zijn, zijn ze hier in Nuenen begonnen met glasvezel en toen bleek dat er nog een subsidie pot op te halen viel bij de overheid hebben ze een gedeelte van Eindhoven er ook bijgetrokken.

Bij dit soort glasvezel projecten is het meestal niet de locatie of het bereik, maar het project zelf. Iedereen hier hangt aan de 100MBit (die je ook haalt overigens) en er stond overal in elk blad dat het in eerste instantie vooral ging om een test of het daadwerkelijk technisch en financieel te doen was.

Helaas lang niet heel 040 :(

Ik zit in de regio Stratum (op 5 minuten fietsen van het centrum, zijstraat geldropseweg die naar Geldrop loopt :P) maar hier helaas geen glasvezel :x

Wel weer in het dorpje geldrop zoals onder mij is verteld wat ik dan wel weer apart vind (huizen staan hier dicht op elkaar en gaat zo door naar het centrum, dus het zou toch goedkoper moeten zijn om hier Onsnet neer te pleuren dan hem helemaal naar Geldrop door te trekken? Sowieso is er praktisch geen andere manier dan hem via de Geldropseweg naar Geldrop te trekken, maar geen enkel huis grenzend aan deze weg in Eindhoven heeft glasvezel)

Dan nog het laatste beetje kritiek op Onsnet: De aansluitings"strategie" in het begin vond ik ook zeer verwonderlijk. Situatie: Ze wilden in Tongelre beginnen. Tongelre loopt vanaf het centrum een flink stuk door naar buiten. Tongelreseweg loopt hier dwars doorheen. Het verschil: 1 kant van deze weg is het Villapark: Grote huizen en mensen met VEEL geld. Andere kant: De "turkenbuurt" zoals het in de volksmond ligt, oftewel hele kleine rijtjeshuizen, mensen met weinig geld.
Welk gedeelte sluiten ze uit? Jawel het Villapark. Natuurlijk staan de huizen verder van elkaar af, maar deze mensen hebben het GELD om ervoor te betalen (of zelfs te compenseren). Vervolgens via veel moeite en samenkomen van de buurtraad na een jaar (!) Onsnet toch zo ver gekregen dat ze die wijk ook aan gingen sluiten.
Het is een wonder dat ze nog steeds bestaan na die grap.

Maargoed genoeg geblaat, ons studentenhuis mag niet klagen (5 man, Orange ADSL Family, 35 euro p/m incl. draadloos modem en huur lijn, 19mbps down sync)

[Reactie gewijzigd door jkommeren]


destijds hebben ze voor het Kenniswijk project een strook gekozen die liep als volgt:

Helmond-Nuenen-Tongelre-Centrum Eindhoven-Strijp-Meerhoven-Veldhoven

(van oost naar west). Ik weet niet of Veldhoven er nou ook officieel bij zat.

Anyway waren ze begonnen in het centrum van Eindhoven, Nuenen en in Tongelre. Helmond is al geskipped, omdat tegen die tijd ADSL(2) hoge snelheden begon aan te bieden.

Echter, nu zijn ze weer druk bezig, in veel delen van Eindhoven wordt nu gevezeld. Woensel-Oost is komende zomer aan de beurt als er genoeg interesse is.

Er is een topic op GoT die over Onsnet gaat. Misschien voor de mensen uit regio 040 interessant om even op te zoeken, want wie weet ben je komend jaar aan de beurt.

Je betaalt hier in Tongelre 40 E/mnd voor 10 Mbit up/down, maar v.a. december wordt de snelheid 100 Mbit up/down. In de brief werd als excuus gemeld: "We hebben de infrastructuur en we hebben de bandbreedte, dus waarom niet?" :)

Overigens al twee jaar totaal geen problemen gehad, behalve dat de DNS er een maandje geleden er een avondje uit lag. Gelukkig had ik uit mijn Chello-tijd nog een hele rits alternatieve DNS servers in een lijstje staan. :) Goeie provider.

Hoe kom je erbij dat Helmond geskipped wordt...in Helmond Brandevoort worden anders inmiddels ook alle huizen aangesloten op het netwerk van OnsBrabantNet.

Ook in Helmond wordt gewerkt aan een glasnet, zie http://www.breedbandhelmond.nl

In Nuenen (040) wordt ¤ 15,95 betaald voor het internetabbo (100/100Mbit) met daarbij een verplicht vastrecht van ¤ 20,-. Opgeteld dus ¤ 35,95 - internet only.
Meer info: http://www.onsnetnuenen.nl

sorry, Helmond werd eerst geskipped (ik heb het over drie jaar terug).

Om precies te zijn, zijn ze in Nuenen begonnen en daarna pas gaan uitbreiden toen nog bleek dat de subsidie pot niet volledig geclaimed was.

In Nuenen betaal je 35E/m voor 100MBit synchroon sinds 5 december 2006 (jaja, sinterklaas cadeautje)
Ik heb zelf trouwens vooral in het begin veel problemen gehad. IP-adres reeksen die OP waren (ja, OP, ze hadden te weinig IP adressen ingekocht om alle huizen te kunnen voorzien van IP adressen). Daarna veel interne routing problemen gehad (is nog steeds zo in Nuenen, doe maar eens een tracert naar buiten, hij komt voorbij op z'n minst 6 interne routers (172.*.*.* adressen) voordat je naar buiten gaat.

Netjes is anders, maar het werkt het afgelopen jaar wel stabiel.
(Tongelre was zeker een jaar later dan Nuenen i.i.g)

Ik weet niet waarom je spreekt over routingproblemen, maar het feit dat je door een aantal routers heen gaat heeft te maken met de opbouw van het netwerk.
- Klik en klik

[Reactie gewijzigd door Pingelmonster]


Waar in regio 040 is dat dan? Ons Net is 40 euro voor 100 mbit ;)

Daarnaast maar in een zeer beperkt gebied leverbaar...

edit: ah ja, die gehuchten vallen ook onder 040. In Eindhoven wil het maar niet opschieten met de uitrol van het netwerk. medio 2010 zou heel Eindhoven glasvezel moeten hebben, en dan zal je zien dat net die wijk waar ik woon als laatste gedaan wordt.

[Reactie gewijzigd door knirfie244]


Geldrop - Mielro
-- Ook best en valkenswaard binnenkort

http://www.onsbrabantnet.nl

Wel erg kort door de bocht.. Woon in regio 040, maar hier is geen 100 mbit up en down voor 35 euro te bekennen..

Waarom zo duur? 20Mb+ ADSL heb je al vanaf 19,95,
Met 1,5 of 2 mbit/s upload?


Dat bedoel ik. Ik heb liever wat meer upstream dan nog meer downstream.

20 MBit ADSL2+ Lijkt (en is) natuurlijk heel leuk, maar als je wat verder van het verdeelpunt woont blijft er veel minder over. Ik heb zelf ook ADSL2+, en blijf bij ca. 8 MBit hangen. Als ik dus een ADSL 20Mbit = 8Mbit voor ¤ 20,- vergelijk met 20 Mbit kabel voor ¤ 70,- is het verschil best acceptabel, als je persé meer wil halen dan met ADSL2+ mogelijk is in je wijk.

Alleen met adsl ben je nog steeds erg afhankelijk van de afstand naar de centrale toe. Waardoor je 9 van de 10 keer je snelheid nooit zult halen.

Noem jij eens een DSL aanbieder die 2Mbit upstream biedt en ook daadwerkelijk de 20Mbit downstream kan leveren?

behalve dat bijvoorbeeld tele2 adverteerd met "tot 20Mb/s" dit is niet gegarandeerd.
Bij UPC is het extreme abo trouwens ook met telefonie free-time (helaas geen anytime) waarmee je s'avonds na 7 en in het weekend 'gratis' kan bellen.
Als upc niet knijpd haal ik perssonlijk 20Mb/s echter met de overboekingen bij de kabelaars kan de snelheid nogal verschillen wanneer er meerdere mensen op de zelfde centrale extreme hebben.
waarschijnlijk is het bij @home ook 'gegarandeerd' bij ADSL is er minder overboeking op 1 centrale dus je zal minder snel last hebben van je buren.
Enige nadeel van UPC is dat ze geen binaire news server meer ondersteunen, die ze hadden was al bagger (3 dagen retentie maar nu alleen nog text news server

[Reactie gewijzigd door Daniel304]


Hm ik zit zo te lezen en er staat dat ze gaan experimenteren met 40mbps..
Terwijl hier in geldrop al 100Mbps ligt en goedkoper!
De kosten liggen zo'n 45 euro met tv en radio en telefoon inbegrepen.

Met die experimenten zijn ze al een tijdje bezig, sterker nog, echt een experiment is het al niet meer.
nieuws: @Home lanceert 40Mbps internetabonnement
Het is nu 40Mb/s, waarschijnlijk zodat ze in de toekomst nog wat rek hebben om mensen te behouden (als een concurrent met 50 of 60 komt kunnen zij dat ook aanbieden, ook al zijn ze misschien iets duurder, dan kan de klant toch weer wat sneller zonder overstappen).

Klopt. Dit is EttH. Dit is een hele andere technologie dan de DocSIS waar men nu mee werkt. Ze testen hiermee in Boxmeer. Alleen is de vraag wat men hiermee gaan doen, nu men in de fusie zit. Het is al een hele tijd akelig stil rondom dit pakket.

DocSIS 2.0 is nu de standaard bij de providers maximum zit tegen de 20Mb/s (tests wijzen uit dat 24 ook nog te halen is.. DocSiS 3.0 kan theoretisch tegen de 50MB/s door compressie en beter gebruik van bandbreed (lees betere signaal/ruis onderdrukking)

en het aanbieden van toegang tot een newsserver.
Dat is nooit een meerwaarde geweest bij @home :S

Ik hoop dat de andere abonnementen dan ook omhoog gaan, want hier in mijn studentenhuis met 14 studenten hebben we volgens mij het op een na hoogste abonnement. En dat is wat snelheid betreft nou niet echt stabiel.

[Reactie gewijzigd door aapenootjes]


Ze zijn onlangs gewisseld van newsserver. Heb er zelf nog niet naar gegekeken aangezien ik Astraweb gebruik maar volgens hun hebben ze nu 30 dagen retentie.

Retentietijd is ong. 30 dagen en snelhed is goed. Alleen jammer van die datalimiet...

@Home stond inderdaad bekend om zijn slechte Newsserver.

Sinds enige weken heeft @Home echter een nieuwe, (Volgens mij die van Casema of Multikabel) en die is veel beter .

@Home heeft nu newnews.home.nl, ik heb zelf een 4000kb/s verbinding en hiermee trek ik mijn verbinding ook vol, ik weet dus niet wat de maximale snelheid is (goedkoop abo), maar die haalt hij wel.

Het is nog niet helemaal mooi compleet allemaal, en niet alle groepjes staan er op.


[Edit:] ik moet ook zeggen dat ik die 512kB/s ook altijd haal, maar als ik hem volledig vol trek stijgt mijn ping naar torenhoge hoogtes.

[Reactie gewijzigd door VVVJeroen]


met quota's ja 8)7

Yup, t'lijkt belgie wel. Ik heb meegedaan in de voorafgaande test en heb t'servertje goed "mishandeld". Toen gingen ze online en was ik binnen 10 dagen door de limiet heen (50 Gb). Als ze nu van te voren even gemeld hadden dat er een limiet was. O+ Ach typisch @home moet je maar denken..


Ik ben benieuwd wanneer de andere abo's gaan volgen hetzij in prijs of in snelheid.

Ik vind 100GB voor mijn intensief 8000 abonnement nou niet zo heel erg als quota. Ok je kunt geen 10x 1080p HD films binnenhalen per maand maar 100GB is toch best veel dacht ik zo.

Verder ben ik erg te spreken over de nieuwe nieuwsserver (genoeg te vinden) en de snelheid die ik haal met mijn 8000kb waar ik in theorie bijna 1MB's moet kunnen halen. Met de nieuwsserver haal ik top 980kB/s en gemiddeld denk ik 960kB/s. Heb vannacht nog 40GB (2x 1080p HD) binnengehaald!

Bovendien is bij mij @home erg stabiel. Kan me de laatste keer niet meer herrineren dat ik zonder internet zat. Woon in regio Venlo/Venray in een dorpje.

[Reactie gewijzigd door wiene]


Nou dat ze het een-na-snelste ook maar wat omhoog schroeven, én goedkoper maken (nog belangrijker!)

Jammer dat @Home er toch nog een beetje achteraan blijft hobbelen. Desalniettemin hebben ze wel een stabiele service op dit moment IMHO en dat is ook wel wat waard (regio maastricht).

Telfort heeft 20Mbps voor 19,95... Ik heb het gevoel dat alle prijzen gaan zakken uiteindelijk. Ik zit nog vast aan UPC tot maart, maar daarna weet ik het wel.

Wel raar. Ze gaan toch fuseren met Multikabel.
En bij multikabel heb je voor dezelfde prijs een 22Mbps verbinding.
Raar dat ze het bij @home niet gelijk maken aan dat van multikabel.


Maarja die 2Mbps das zeker de grote verrassing die nog komt met de fusie. ;)
En het 47,95 abbo zal dan ook wel verhoogd worden naar 12Mbps.
Wat een verrassing.

[Reactie gewijzigd door Ardon]


Prijzen van de abbo's zijn erg afhankelijk van de eigenaar van de fysieke aansluiting. Zo kan je eigenlijk geen vergelijk trekken met BBned/KPN/@Home/UPC. Bij allemaal zitten er haken en ogen aan qua mogelijkheden maar ook qua betrouwbaarheid.

20Mb ADSL kan je krijgen voor 19,95 (Alice, Telfort), maar ook voor 74,95 (XS4ALL). Ikzelf gebruik de laatste en heb er geen spijt van (nooit gehad ook).

hmmm, zelf ook altijd XS4all gehad en nu toch gezwicht voor alice.
Even wat aanloop gedoe maar daarna geen klagen, 21 Mb/s down, 1 up.
News abonnementje erbij, zo'n 7,5 euro en ik ben klaar voor ¤37,50.

Tot nu toe nog geen klagen, zeker niet voor een startende provider.

/offtopic
Typ xs4all eens in met <shift> ingedrukt... ;)

(ook bij de 4)

[Reactie gewijzigd door ejay79]


Wanneer ik hoor hoeveel gezeik bekende van mij toch niet allemaal hebben met @Home en hun elcheapo kabelboer, blijf ik lekker bij het dure maar ow so stabiele xs4all zitten! Ik heb één keer een probleem gehad met xs4all en dat kwam doordat KPN een routering verpest had in de wijkcentrale, xs4all moest hun hierop wijzen om het gefixed te krijgen. En dat in 5 jaar tijd...

Ik zit bij een elcheapo adsl-boer, al bijna 3 jaar, 1x de kabel kapot getrokken door een graafmachine, verder 2x een update gedaan, dus logisch dat ie er toen even (enkele minuten) uit lag, in de modem de adsl line gereset en weer gaan. Daarnaast heb ik al 3 jaar telefonie gratis naar alle nummers en al die tijd heb ik de helft betaald van wat jij betaalt. Nooit meer dan 30¤

wat zorgt er in godsnaam voor dat je bij een aabieder blijft waarvoor je bijna 3 dubbele betaald?? service? mooie briefpapier? snelle webmail?

- service
- helpdesk bereikbaar binnen 3 min. en tegen normaal telefoon tarief
- eigen servers
- eigen modems/routers
- poort 25 open (eigen mailserver)
- betrouwbare telefonie, porteren vast nummer
- heldere facturatie, online terug te kijken (bij mij zelfs tot 2004 meen ik)
- goed controlpanel waar alles makkelijk, snel en goed in te stellen is

Uiteraard allemaal subjectief en eigen keuze, de ene wil alleen maar een beetje surfen en gamen (jij), de ander stelt hogere eisen en heeft daar een paar centen voor over... ik :)

- betrouwbare telefonie
als de telefonie van XS4ALL bij jou betrouwbaar is, is dat iig goed nieuws, want dat betekent dat het niet bij iedereen zo slecht is als bij mij(vreselijke echo's op de lijn, uitval, voicemail die niet goed werkt enz.)

Bovendien is de webphone IE only en dat voor XS4ALL!

wat zorgt er in godsnaam voor dat je bij een aabieder blijft waarvoor je bijna 3 dubbele betaald?? service? mooie briefpapier? snelle webmail?
- Ik haal daadwerkelijk de snelheid. ADSL gaat steeds trager naar mate je verder van de centrale zit.

- Downtime (ten minste bij mij) is er niet of nauwelijks.

- Upload van 2 Mbit.

- Ook bij heel veel dataverkeer (200+ gb/maand) geen gezeik.

- Modem in bruikleen.

- 200 GB/maand dataverkeer op de newsserver.

- Verder alleen ADSL van KPN mogelijk (geen ADSL2)

ik kan nog wel even zo doorgaan.

het is natuurlijk zo, dat we hier in Nederland graag veel hebben voor weinig geld, maar denk eraan dat goedkoop vaak duurkoop is.

En als vervolg op bovenstaande:

- imap
- shell-toegang

en last but not least:

- xs4all neemt af en toe nog eens de moeite om een rechtszaak te voeren voor hun principes.

Waarom zou je zoveel geld betalen voor een internet verbindingen die je voor 50 euro goedkoper kunt krijgen?

Ik heb een UPC verbinding van 29.95 euro 6/1.5 Mbps internetverbinding + freetime telefoonverbinding. Zelfs dit vind ik te duur. Helaas zit je steeds met jaar abonnementen waardoor je niet gelijk naar een goedkopere en snellere provider kunt switchen.

Omdat ik mijn buik al volhad van versatel, en xs4all lekker flexibel is.
Sowieso krijg ik een gratis extra's die ik WÉL gebruik, en dan betaal ik maar meer, de rest heeft het persoonlijk al bij mij vergooid, en die casema lui die om de twee maanden voor de deur staan met hun prularia zijn mij veel te opdringerig.

20Mb ADSL kan je krijgen voor 19,95 (Alice, Telfort), maar ook voor 74,95 (XS4ALL). Ikzelf gebruik de laatste en heb er geen spijt van (nooit gehad ook).
IMHO is het niet zo interssant wat voor abo je hebt, maar welke snelheid je ook daadwerkelijk. haalt. Ik heb ook een 20 MB abonnement van XS4ALL, maar ik haal nog geen 10 MB aan werkelijke snelheid(ik woon op een steenworp afstand van de centrale) ik kan nu niet echt zeggen dat ik daar erg blij mee ben.
De emaildiensten en de newesserver(Newszilla) zijn wel weer heel erg goed, dat is de reden dat ik nog bij XS4ALL blijf. Bovendien hebben ze geen 0900 nummer maar gewoon een 020 nummer voor de helpdesk.(alhoewel ik nooit een helpdesk bel) en tweede-lijns helpdeskmedewerkers onder handbereik

Same here, heb maar gedowngrade bij xs4all, want verbinding viel steeds weg. Krijg ik verhalen over slechte bekabeling in huis te horen, terwijl verbinding direct op of vlakbij ISRA-punt ook steeds wegvalt. Nu bij lagere snelheid wel stabiel... Nou ja, het is even wennen, maar het scheelt ook weer geld zullen we maar zeggen. :)


Ik heb anders nooit problemen met UPC. Gebruik het al 4 jaar ofzo, inclusief telefonie (2 lijnen).

UPC wilt niet eens dat je hun extreme abonnement gebruikt want ze limiteren p2p en nieuwsgroepen verkeer in hun snelheid. te belachelijk voor woorden natuurlijk.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hier vanaf dag 1 extreme gebruik nog nooit last van heb gehad ! Ik download dag en nacht met 2300kb/sec van usenetserver.com. Misschien dat jouw probleem in de route zit?

Daarnaast, ADSL is geen concurrent tegen 20mbit kabel. Je bent altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de lijnen. Er is een reden dat ze adverteren met "TOT 20mb"

Yep, anders krijg je (zoals ik) wegvallende verbinding. :(

Ja, zo heeft altijd iemand geen problemen net als met Vista, maar dat zegt niets natuurlijk. Mijn kpn loopt ook lekker en stabiel, neemt niet weg dat er honderden klanten zijn die niet weten hoe snel ze weg willen. Ik betaal iets van 45 Euro voor bellen en 3 mbps. Veel te duur eigenlijk, maar ik switch niet zomaar even naar Orange of Alice. Zowiezo is het maar de vraag of je die 20 mbps haalt (met het 20 mbps abbo van Orange, kan ik feitelijk maar 8 halen bijv, let daar dus goed op) en of het zonder problemen verloopt. Het is mij nog teveel een roulette in Internet+Bellen land.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold]

«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:42
Vorige 14:52
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: