Hoofdcategorieën
Device Settings

Gateway komt met alles-in-één computer à la iMac

Door Hielko van der Hoorn, donderdag 27 september 2007 18:26
Bron: Gateway, views: 29.388

Gateway heeft donderdag de One, een alles-in-één computer, officieel geïntroduceerd. Het apparaat is opgebouwd rond een breedbeeld-lcd-scherm met beelddiagonaal van 19" en moet de concurrentie aangaan met Apples iMac.

De One heeft een minimalistisch design en is slechts 9,1 centimeter diep. Aan de zijkant is een slot-in dvd-brander ingebouwd en om kabels uit het zicht te houden zijn veel aansluitingen in de externe voeding geplaatst: gigabit-ethernet, vier usb-poorten en de audio- en video-aansluitingen zijn naar de voeding verhuisd. De behuizing zelf herbergt drie usb-poorten, één firewire-aansluiting, audio-aansluitingen en een 5-in-1 kaartlezer. Verder behoren wifi en bluetooth standaard tot de featureset.

Gateway zal eind oktober beginnen met het leveren van de One-systemen. Aanvankelijk zullen twee retailmodellen en een ‘online-only’-versie het daglicht zien. Het goedkoopste retailmodel zal voor 1300 dollar over de toonbank gaan en bevat een 1,5GHz Core 2 Duo-processor, 2GB geheugen, een 320GB-hardeschijf en een Intel X3100-videocore. Het duurdere model heeft een prijskaartje van 1800 dollar en bevat een 2GHz Core 2 Duo-cpu, 3GB geheugen, een 500GB-hardeschijf en een Mobility Radeon HD 2600-videokaart.

Het ‘online-only’-model zit tussen deze twee versies in met een prijskaartje van 1500 dollar. De configuratie is dezelfde als die van het basismodel, maar de hardeschijf is opgewaardeerd naar 400GB en de Radeon HD 2600-videokaart draagt zorg voor de videobeelden.

Gateway One
Volgende 21:39 Consumentenbond wil dat rfid-chips standaard uit staan
Vorige 17:33 Nieuwe uitbreiding Warhammer 40,000: Dawn of War
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »





Wat marcel bedoelt, is dat de Mighty Mouse geen eenknopsmuis is :)



Kijk eens op http://www.apple.com/mightymouse/software.html

Dan zie je bij het instellingen scherm voor de muis dat je de rechterkant van de mightmuis in kan stellen op primairy (linker) en secundary (rechter) muisknop.

Duidelijk een instelling die ik de eerste dag dat ik een iMac kocht heb veranderd zodat ik een linker en rechtermuisknop had.

@ barbedwire:
Fysiek gezien is het een 1-knopsmuis omdat er maar 1 klikkertje in zit. Functioneel gezien is het echter geen 1-knopsmuis en ook geen 2-knopsmuis. Er zitten een 5-tal knoppen op: links, rechts, scrollball, linkerzijknop, rechterzijknop (welke overigens ook als 1 knop fungeren en je dus kunt beargumenteren dat er eerder 6 (de 5 genoemde plus beide zijknoppen tezamen) of juist 4 knoppen (beide zijknoppen als 1 tellen) op zitten).

Ergo: het is maar net hoe je het bekijkt: fysiek of functioneel ;)

het "idee" voor een alles in een machnie is zo oud als de PC zelf. Daar heeft Apple geen alleenrecht op en evenmin zijn ze de bedenker ervan.

het "idee" voor een alles in een machnie is zo oud als de PC zelf. Daar heeft Apple geen alleenrecht op en evenmin zijn ze de bedenker ervan.
Is dit wel zo? Is de Apple II niet een van de (als ze niet de) eerste "Complete" computers?

[...]


Is dit wel zo? Is de Apple II niet een van de (als ze niet de) eerste "Complete" computers?
Nee hoor, er zijn nog ouwere die ook 'alles in een' zijn. Geen zin om veel te zoeken, dus kijk hier maar es

http://www.old-computers.com/news/default.asp

(bijvoorbeeld)

Ik kan ook hier uit opmaken dat de Apple II een van de eerste was.

Ik geloof op zich wel dat er computers geweest zijn die eerder een soort van all-in-one idee hadden, maar je moet toch eens iets concreters als bewijs leveren.

Ik bedoel met all-in-one toch echt een monitor+keyboard+mobo. De altair durf ik niet all-in-one te noemen, alhoewel dat voor die tijd wel het meest "all-in-one" was wat je kon krijgen.

Is een Apple II dus ALLES in 1? De Apple II heeft losse diskdrives en een losse monitor. Ik heb er hier thuis twee staan met losse disk drives ter grootte van een Mac mini.

De vroegste all-in-one computer die ik mij kan bedenken is de Commodore PET uit 1977. De Apple II die dus alle componenten los heeft behalve het toetsenbord is ook uit 1977. De eerste all-in-one Apple computer was een lisa in 1983.

Apple heeft het all-in-one concept zeker niet bedacht en ik zou ook niet weten waarom zij het alleenrecht zouden hebben op het maken ervan. De meeste computerconcepten (zoals muis, gui, all-in-one) zijn helemaal niet bedacht door Apple zelf en ik vind de titel van dit artikel dan ook onterecht. Afgezien van het all-in-one zie ik bij dit apparaat echt geen gelijkenis met een iMac.

[Reactie gewijzigd door Rubix op donderdag 27 september 2007 20:09]


Deze Gateway heeft ook wel wat weg van de Twentieth Century Macintosh van 10 jar geleden.

zie hier: http://en.wikipedia.org/w...Anniversary_Macintosh.jpg

Is het niet zo alles dat plat en shiney is wel iets weg heeft van een Apple product? Ik bedoel alle iZooi heeft een tijdlang glimmend wit en nu geioniseerd alu gehad en er zijn zat andere producten die toevalliger wijs daarvoor of daarna van dezelfde materialisering gebruik maakte toch moeten zo nodig mensen zelfs Hielko van Hoorn blijkbaar Apple aanhalen alsof het een ripoff is. Sorry hoor maar de meeste designs komen nou eenmaal wilt men zo minimaal mogelijk bezig zijn niet verder dan... plat en alles in een. Er valt nou eenmaal niet veel verder terug te werken. Sterker nog financieel gezien is het enkel gunstig om zo te werken aangezien je met zo weinig mogelijk onderdelen zoveel mogelijk bereikt. Maarja zoals de prada.. creative.. sony's v505 vergeten we maar even snel zodra weer wat van Apple uitkomt, ongekeert zodra er iets wit/zilvers/plats uitkomt roepen we het een ripoff.

vlammerdevlam, maar eh,

iedereen op Tweakers.net weet nog wel dat een iMac een schermpje is waar alle onderdelen inzitten zodat het een complete PC is.
Als je eerst een uur op wikipedia moet gaan opzoeken wat de állereerste all-in-one PC was voor je dit artikel op T.net mag posten, dan kom je met "Gateway maakt all-in-one PC á la %volkomen onbekend nog nooit van gehoord antiek stuk blik met chips%" en dat helpt niemand wat.
Enne, voor Gateway zal het idee heus wel afgekeken zijn van Apple, die de naam God of Styling nu eenmaal heeft in consumentenelektronikaland.

Misschien is 'ie wel geen fanboy maar maakt hij gewoon een titel en vergelijking die herkenbaar is voor het lezende publiek?

Apple is zeker niet de eerste, ik heb ooit een hele tijd terug een all-in-one met groen scherm en Dos gehad... Misschien dat apple de eerste was met een mooie oplossing hiervoor (maar dat is ook weer smaak). Ook staat er hier bij correct in het 'computermuseumpje' nog wel oudere all-in-one zooi. Als je me niet geloofd kom je maar langs in Rotterdam.

Maar even ontopic: Wat een duur bakbeest, ik heb de feiten nog niet nagekeken maar volgens mij ben je goedkoper af met een Mac.

[Reactie gewijzigd door poepkop op vrijdag 28 september 2007 09:10]


In ieder geval was de Apple II geen geïntegreerde alles-in-een computer;

wie het bovenste plaatje van Wikipedia vergelijkt met het bovenste plaatje hier ziet dat bij de Apple II het beeldscherm, de diskdrives en de rest niet geïntegreerd zijn.

Ik gok zo dat de eerste op de markt verkochte comp. met een monitor+keyboard+mobo in een de Osbourne I uit 1981 is (de eerste "laptop"); bij de Apple Mac zit het keyboard namelijk niet geïntegreerd, en bij de C64 zit het beeldscherm er weer niet aan vast.

Net zoals ook de muis en GUI kwam ook het idee van een compacte computer van Xerox Parc; Xerox bouwde in 1976 namelijk de Xerox Notetaker die nooit verder dan het prototype-stadium kwam.

Overigens: Bij deze Gateway One zit het toetsenbord ook niet geïntegreerd (als je de site bezoekt zie je dat).

[Reactie gewijzigd door kidde op donderdag 27 september 2007 20:51]


De apple II was geen volledig geintegreerde computer. De apple II had alleen het toetsenbord geintegreerd. De monitor stond er wel op, maar was los. Bron:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Apple_II-familie

Voorbeeld van vroege geintegreerde computer: Commodore PET. Bron:

http://www.old-computers.com/history/detail.asp?n=50&t=3

Misschien zelf eerst kijken en dan roepen?

Dit gaat helemaal niet om alleenrecht, of wie de bedenker van de all-in-one is. Apple is degene die met de Macintosh (en later de iMac) het all-in-one concept heel verdienstelijk heeft doorontwikkeld, en er vrijwel altijd aan heeft vastgehouden (meestal hadden ze een all-in-one in het assortiment).

Gateway volgt het succes van Apple (zoals velen), dat maakt op zich niet uit, want het gaat nu eenmaal niet om alleenrechten of patenten. Maar probeer nu gewoon eens één keer Apple de credits te geven die het verdient.

[Reactie gewijzigd door edwingr op vrijdag 28 september 2007 10:39]



Apple is de enige die de aio pc als een succesvol concept heeft neergezet. Eerst met de Macintosh en later met de iMac. Die credits verdienen ze lijkt mij, en daarom wordt bij dit artikel (terecht imho) meteen aan de iMac gerefereerd.

Natuurlijk heeft Gateway het concept niet 'gejat', maar ze volgen wel duidelijk Apple hierin.

Het is overigens knap storend dat je bij elke positieve opmerking over Apple meteen een roze bril op hebt hier of een kortzichtige 'fanboy' bent.

Goed gejat zou betekenen dat de behuizing een heel pak kleiner is, het scherm groter zou zijn en het niet met externe voeding werkt wat duidelijk makkelijk zou kunnen. Ze zijn ook nog eens duurder dan een iMac met vergelijkbare specs.

Ziet er toch wel strakker uit dan de P2000-N en de TRS-80 maar om nou te zeggen dat dit model "goed gejat" is gaat me toch echt te ver.

Hij lijkt meer op de oude Packard Bell Le Div@ dan een iMac lijkt me zo. Zelfde vorm, AB, alleen andere kleur.

Zo speciaal is dit toch niet? Sony heeft ze ook gehad. Het is wel praktisch voor mensen met minder ruimte of minder behoefte aan kabels en allerlei losse kasten.

Je hebt gelijk, hij lijkt inderdaad wel op een Le Div. Een beetje moderner, maar het heeft er wel weg van.

Dat het niet speciaal is klopt. Ik was zelf ook met iets dergelijks bezig voor mezelf thuis te maken maar dat projectje ligt alweer een jaar of 2 stil.

Nooit gehoord van concurrentie? Of wil je dat alleen Apple dit soort producten maakt en daarmee hoge prijzen in kan voeren. Lekker veel betalen voor een duur product terwijl het ook goedkoper kan!

En jij denkt dat Apple het concept van iMac heeft bedacht zeker? De Sun Microsystems ELC (monochrome UNIX-workstation) van een miljoen jaar geleden was al een computer waar alles in de monitor was ingebouwd.

"Beter goed gejat dan slecht bedacht" is juist het motto van Apple..

jammer dat er een externe voeding opzit. dat heeft de iMac dan weer niet (ben geen apple-fanboy, maar dat is wel netter gedaan).

Echt heel erg duur is het trouwens niet, en je krijgt er nog gbit ethernet voor ook (zit ook niet in iMac).

Onzin, Built-in 10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet (RJ-45 connector)
http://www.apple.com/imac/specs.html

Nie lullen he ;)
:P

okay ik zat nog met de oude imac in gedachten, de witte ;)

mea culpa.

Ook die heeft gewoon gigabit hoor.. zelfs mijn eerste rev MacBook (mei 2006) heeft gigabit..

De iMac is goedkoper.. en nog sneller ook (betere CPU)..

Dat ligt eraan. Hier worden prijzen in dollars genoemd. De apple prijzen zijn in dollars ook erg intressant alleen is er een 1 op 1 koppeling naar euro's. Als gateway wel een schappelijke omreken factor gebruikt voor euros tov dollars kan deze goedkoper zijn.

Vooralsnog is alleen de US prijs bekend, en die is hoger dan die van de iMac.. verder is het alleen maar speculeren.

Dat heeft niet helemaal domweg met het omrekenen van dollar naar euro te maken. Er moet eerst nog btw bij worden gedaan en pas daarna kan het naar euro worden omgerekend. Als je dat dan doet zit je vrijwel op het niveau wanneer je stelt dat prijs in dollar = prijs in euro. Natuurlijk is het e.e.a. afhankelijk van de koers van de munteenheden, hoogte van de btw en noem maar op. Als je een schappelijkere omrekening zou doen zou dat dus niet dermate veel uitmaken.

Dit geldt overigens niet specifiek voor Apple, het komt ook voor bij andere fabrikanten zoals Palm.

Ja idd BTW right, in de states 7% gemiddeld. Tegenover een wisselkoers van 42% gunstiger maakt altijd nog dat er een vershil is van minimaal 30%

Koste een Imac in de states 1499 dollar excl tax tov 1499 euro incl tax is toch altijd meer dan 30% verschil. 30% op een bedrag van 1499 euro is toch meer dan zoals jij schetst "niet dermate veel uitmaken" nee slechts minimaal 450 euro. Tis maar wat je onder "niet dermate veel" verstaat.

De iMac is goedkoper.. en nog sneller ook (betere CPU)..
En een groter scherm met hogere reolutie in een kleinere behuizing, betere gpu in de goedkopere versies.
Weliswaar minder geheugen, maarja...daar heb je minder van nodig in OSX dan in Vista.

Voor het prijsverschil kan je gemakkelijk een reepje van 1GB erbij zetten. Dan hou je nog bijna genoeg geld over om vista home premium OEM erbij te kopen. Maar als je dit niet doet dan bespaar je natuurlijk weer geld uit voor een virsuscanner.

Heb nog even gekeken bij gateway en dit ding is niet kantelbaar. Over smaak valt niet te twisten, dus ik zal mijn mond maar verder houden over de lelijkheid van de "one".

Oh my god...lees net pas dat er een externe voeding bij zit 8)7
Ik begin steeds meer te beseffen dat ze bij Apple de rest van de computerwereld te kakken zetten met hun vooruitstrevende technologie en superieure design _/-\o_

wat voor bestuuringsysteem zit hier nu op ??

ik neem aan gewoon vista en een muis met 2 knoppen :)

Welk alternatief is er dan voor een consumenten PC? Consumenten verwachten nu eenmaal Windows software te kunnen draaien.

Apple zelf licentieerd Mac OS X niet dus hebben ze de keus uit Linux/*BSD of Windows. En ondanks het feit dat er best wel wat te zeggen is voor een PC met Linux, zal er daarvoor eerst een open Win32 specificatie moeten komen en zal deze geimplementeerd moeten worden voor Linux oid...


Juist, en daarom is het nog geen alternatief voor op een consumenten PC (let vooral op het "consumenten PC" gedeelte) als je het mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op donderdag 27 september 2007 19:19]


wat een onzin, je kunt prima uit de voeten met Linux software, in de repos vindt je echt alles wat je nodig hebt.

En hoe vaak moet t nog gezegd worden: in Linux draait tegenwoordig ook alles meteen!

zoals de website van gateway zegt

Windows Vista met Windows live! juich 8-)

wordt dat dan niet onhandig met het upgraden van hardware?

Natuurlijk maar dat heb je met een laptop ook. Dit is een computer voor mensen die willen dat hun PC volledig in hun woonkamer opgaat en weinig plaats in beslag neemt.

Dat heb je zelfs met bijna elke pc van een computerfabrikant. Meestal zit daar nog maar 1 extra s-ata aansluiting in, 2 volle geheugenbankjes, 1 pci-slotje en dan houdt het ook op. Bovendien heb je meestal rare stukken plastic nodig om er iets bij te kunnen doen.

Ik denk dat je een dergelijk apparaat niet koopt vanuit het oogpunt dat je hem kunt upgraden. met deze specs is dat ook niet echt nodig. Voordat de hardware versleten is heeft men weer een nieuwe modegril bedacht dus koop je een nieuw model. Inderdaad ook weer net als ...

Ik vind hem er behoorlijk strak en mooi uitzien, maar ik vraag me vaak af wat voor mensen dit kopen. Zijn het mensen die alleen naar het design kijken?


Voor Design met een lage prijs zul je nogsteeds bij Apple aan moeten kloppen.... 1300 dollar voor dat instap model maakt de iMac gehakt van.

Voor 1200 dollar heb je een iMac met 2Ghz processor, 20" scherm en behoorlijk betere grafische kaart. Het enige wat je minder hebt is harddisk ruimte en intern geheugen maar daar staat tegenover dat je OSX krijgt in plaats van Vista.

Nee, qua prijs denk ik niet dat Gateway zoveel beter zit dan de iMac.

ja daar kan ik ook inkomen

rekening houdend met het aangebodene vind ik de prijs (meer dan) behoorlijk, zelfds op het dure af...

Akkoord: 't is een nette pc, maar volgens mij heeft de modale tweaker hier minder of weinig boodschap aan: we willen toch zelf knutselen hé... ;) en met dit ding lijkt mij dit toch een stuk moeilijker....

Trouwens: Gateway: da's lang geleden dat ik daar nog van hoorde... Dacht dat die al failiiet waren... enfin beter van niet :P

Inderdaad, maar toch even vermelden dat je vanaf Oktober als de nieuwe OSX uitkomt, je zelfs vista er gratis bij krijgt, wat de totale prijs nog goedkoper maakt.

De afstandbediening is zelfs afschuwelijk ter vergelijking met de afstandbedieningen die apple gebruiken! Het afstandbediening van apple heeft maar liefst 6 knoppen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Remote

Zelfs de prijs van de iMac is ter vergelijken van deze pc zelfs goedkoper.
Ik ga hem alvast niet kopen omwille van het design, die vind ik persoonlijk lelijk, zeker als het vanonder nog is verdikt tegenover bovenaan. Ik denk dat niemand zal kunnen typen aan de iMac, aangezien apple zich daarin al heeft gespecialliseerd.



Je krijgt er Boot Camp bij, geen Windows XP of Windows Vista. Windows moet je er los bij kopen.

Dit is nu net wat ik wil zeggen. BootCamp is een software met windows erin. Op dit moment moet je het er nog los bijkopen, maar bij het besturingssysteem leopard krijg je het gratis meegeleverd.

Vista gooit een behoorlijk tweaker er toch direct af, en die zet er dan hoogstwaarschijnlijk een OS met stijl op: ubuntu of opensuse bijvoorbeeld... :9 En dat zijn we hier toch allemaal?

Daar gaan we weer, een Apple machine is te duur. Dit idee is al enkele jaren niet meer correct. Zoals na te gaan is, kost een vergelijkbare computer bij bijv. Dell vaak nog meer. (Zie google) Vind je het te veel voor een computer prima, maar ga niet zeuren over dat het te duur zou zijn. Dit is lang geen argument meer (en nee kom niet aan met zelfbouw, want dat is kromme vergelijking).

Wij komen wel aan met zelfbouw. Wat is daar krom aan? Een pc is een pc, een appeltje verandert daar niks aan...

Tuurlijk is dat een PC... ...eentje die je zelf in elkaar moet zetten. Over het algemeen zijn PC's die al gebouwd zijn duurder, maar het bespaart je bergen tijd. Ik wil een computer graag uit de doos halen en gebruiken, ik wil niet een PC eerst in elkaar moeten zetten zodat ik een paar euro goedkoper uitwas. De reden waarom ze dus niet met elkaar te vergelijken zijn: Apple en andere fabrikanten leveren een compleet product af die niet bij verschillende winkels wegkomen (hoeft niet altijd waar te zijn though) en waarin alle onderdelen met elkaar getest zijn zodat ze optimaal werken.

Ik begrijp best dat de vergelijking voor jou niet krom is, maar er zijn zat mensen die geen PC kunnen bouwen waardoor die optie al gelijk afvalt.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op donderdag 27 september 2007 19:44]


Die mensen kunnen altijd nog een pc laten bouwen. Genoeg handige neefjes op deze wereld en anders kun je nog altijd een pc naar wens laten samenstellen bij een goede winkel. Standaardbakkies raad ik niemand aan.

"Handige neefjes" heb je imo niks aan als het aankomt op garantie. Een PC laten maken bij een goede winkel is wel een goed alternatief, maar je moet uiteraard rekening houden met extra kosten voor het installeren van het OS+Drivers (kan een gewone consument doorgaans niet) en het assembleren van de computer. Of gewoon een kant-en-klaar model nemen natuurlijk wat vooraf is samengesteld door de winkel, waar dus al deze kosten al bij in zitten.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op donderdag 27 september 2007 21:44]


Alhoewel ik Cubefanatic geen gelijk geef dat zelfbouw altijd goedkoper en beter zou zijn. Hoe dan ook, is het zeker niet moeilijk meer vandaag de dag een computer samen te stellen. En als tweaker moet men dat toch op z'n mist wel kunnen.

Ik ken zat mensen die het niet kunnen... Een PC samenstellen, bouwen en vervolgens installeren is niet makkelijk als je het mij vraagt. Cubefanatic wil de iMac vergelijken met een zelfbouw PC, een iMac is gericht op consumenten die niet zelf een computer kunnen of willen bouwen. Daarom denk ik dus dat Tweakers hier een beetje buiten moeten staan, zij kunnen wel een PC bouwen maar de gemiddelde consument niet.

Als je een PC KUNT bouwen kan je prima vergelijken natuurlijk (zoals ik al had gezegd), maar het merendeel van de consumenten kunnen dit niet, daarom valt een zelfbouw PC direct buiten de boot (PC's van de winkel om de hoek daarbuiten gelaten).

Zit er allemaal wel tip top uit, alleen ik denk dat het wat moelijker gaat worden als je onderdelen wilt vervangen. En wat als er één onderdeel kapot is? Gelijk je hele pc opsturen?
Dan zit je daar een tijd zonder computer, aangezien je niet naar de winkel even snel kutn rijden om een nieuw onderdeel te halen ;)

Achja ik moet het allemaal nog zien, misschien word het wel een topper.
Je weet maar nooit. Wel mooi design.

Zit er allemaal wel tip top uit, alleen ik denk dat het wat moelijker gaat worden als je onderdelen wilt vervangen. En wat als er één onderdeel kapot is? Gelijk je hele pc opsturen?
Dan zit je daar een tijd zonder computer, aangezien je niet naar de winkel even snel kutn rijden om een nieuw onderdeel te halen ;)
net zoals bij een iMac

met een kapot onderdeel werkt vaak toch de hele pc niet meer naar behoren. bovendien weten de meeste mensen niet hoe of welk onderdeel vervangen kan of moet worden. en mocht men het al weten, dan geldt waarschijnlijk vooral voor de doelgroep van dit apparaat dat men er geen tijd/zin voor/in heeft zelf het vuile werk op te knappen en brengt men het apparaat wel even naar de winkel

Als je tv kapot is, repareer je die dan ook zelf? Voor veel consumenten is er echt niet veel verschil tussen een pc en een tv hoor.

Kan de PC niet aan de achterkant van het scherm?
Zodat je niet zo'n lelijke grote balk eronder krijgt?

Zou stukken mooier zijn imo, en menig bureau heeft nog ruimte zat achter het scherm.

Inderdaad.

Voor een PC is dit zeker een mooi apparaat, maar de lompe onderkant doet ervoor zorgen dat ik de iMac mooier vind, want die heeft dat niet zo.

volledig mee eens. ik denk dat je hierbij snel het gevoel krijgt achter een soort 'muur' te zitten, omdat je er in vergelijking met de iMac en de meeste computerschermen, niks onder kan leggen. op AppleInsider.com zie je foto's van het apparaat. Van de zijkant lijkt het nog wel goed te komen, maar als je hem van voren bekijkt valt mn oog met huivering op het 'zwarte gat' wat onder het beeld tot de grond gaat. iets kleins waar je per ongeluk wel wat negatiever van kan worden. ze hadden er beter een écht lekker fors scherm in kunnen zetten, zodat erachter meer ruimte zou ontstaan.

al met al vind ik het maar een slap aftreksel. duurder, kleiner scherm, langzamer, 'opmerkelijk' ontwerp. imho niet eentje die de naam 'One' (o.a. een U2 nummer) verdient.

die afstandsbediening is hilarisch!

jammer dat bedrijven die Apple proberen te kopiëren niet voor de lancering inzien dat ze niet in de buurt zijn gekomen, en daarom hun product annuleren. Deze mag terug naar de tekentafel!

[Reactie gewijzigd door t-h op donderdag 27 september 2007 19:19]


Ziet er ook nog eens beter uit als zo'n iMac. Oogt tenminste als een echte computer. Ik ben alleen nooit zo kapot van zwarte toetsenborden, maar die kun je natuurlijk vervangen.

Heel mooi ding.

Ik vind em tegenover de iMacs nogal ouderwets doen overkomen, onder het scherm is namelijk veel te weinig scherm, en veel te veel plastic.

Ik denk niet dat dit een concurent voor iMac wordt, aangezien je Windows ook gewoon op je Apple kan doen draaien, en omdat het apple-design beter is (volgens mij), alleen die prijs ... :)

Edit, ik was even de relatief goedkope prijzen van de iMacs vergeten :o

[Reactie gewijzigd door filenox op donderdag 27 september 2007 19:24]


Hoezo alleen die prijs? De imacs zijn goedkoper...


Voordat je bepaald wat "duur" is moet je weten waarmee je het gaat vergelijken. Als je de iMac wilt vergelijken met een budget pctje van een computeroom, dan kun je de iMac inderdaad bestempelen als "duur". Indien je de iMac vergelijkt met een ander kwaliteitsproduct met een een elegant design zul je zien dat de prijs helemaal niet gek is.


...En weer is de essentie van de boodschap dat een iMac niet voor tweakers is. Is het daarom slecht? imo niet, het is gewoon voor een ander publiek.
Mensen die geen boodschap hebben aan design (zoals de meeste tweakers) willen helemaal geen machine zoals deze. Anderen dan weer wel, met name mensen die niet aan de hardware willen sleutelen en wel degelijk een waarde hechten aan het uiterlijk.

Ja idd zelfbouwbakken geven betere hardware voor een lagere prijs, ja idd zelfbouwbakken zijn meer aan te passen, ja idd zelfbouwbakken geven meer vrijheid op alle vlak. Tell me something new, je zal niemand rationeel het tegendeel horen beweren :) Aanvaard gewoon dat er mensen zijn die andere prioriteiten hebben als jij, en die dus een andere definitie hebben voor een "goede" machine. Wat jij slecht vind is per definitie neit slecht voor iedereen.


het is al een paar keer gezegd maar de dollar prijs is exclusief en de europrijs inclusief btw. Dus dat is 1.07 (tax US) x 1.19 (tax NL)= 1.27. Dat is de Euro/Dollar koers van nog niet zo heel lang geleden. Dus zo heel gek is de 1$ = 1¤ nog niet.

Neemt niet weg dat tegen de huidige dollar koers het een beetje scheef gaat :)

Erg netjes, qua specs heeft men gekozen voor opslag door 2 x 3,5" schijven mogelijk te maken en minder voor cpu-power (dit in tegenstelling tot de iMac) en ook de powerbar vind ik een goede oplossing (zo zou men misschien zelfs een pci-express kaartje mogelijk kunnen maken in de toekomst).

Ik zou me wellicht gaan irriteren aan het feit dat het scherm altijd schuin naar achter staat gekanteld, ik heb een scherm namelijk liever hoog en recht...
Een ander puntje is dat wanneer je maar een klein burootje hebt heb je grote kans dat het ejecten van de dvd je kopje koffie omstoot... :)

[Reactie gewijzigd door zakalwe op donderdag 27 september 2007 18:55]

«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 21:39 Consumentenbond wil dat rfid-chips standaard uit staan
Vorige 17:33 Nieuwe uitbreiding Warhammer 40,000: Dawn of War
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011