Hoofdcategorieën
Device Settings

23.000 Xbox Live gebruikers krijgen 24-uurs-ban

Door Tom Rosens, donderdag 6 september 2007 15:00
Bron: Xbox Scene, views: 30.185

Wegens misbruik van een exploit in de Call of Duty 4-bèta, hebben 23.000 gebruikers van de Xbox Live-dienst een ban gekregen. De exploit maakte het mogelijk om de bèta te installeren op meerdere consoles.

100.000 gamers kregen een bètakey waarmee ze de demo van Call of Duty 4 konden downloaden. Indien de rechtmatige eigenaar van een key inlogde op een andere Xbox 360, met zijn eigen account, kon de demo opnieuw gedownload worden. Het spel kon hierna door elke ingelogde gebruiker gespeeld worden.

De bug is inmiddels opgelost. De gebruikers die een ban gekregen hebben kunnen 24 uur geen gebruik maken van de Live-dienst. Zij hebben ook een bericht ontvangen waarin erop gewezen wordt dat de gebruikersvoorwaarden geschonden zijn. Daarnaast is de waarschuwing gegeven dat er hardere maatregelen getroffen worden indien er opnieuw een schending van de gebruikersvoorwaarden plaatsvindt.

Call of Duty 4 ban
Volgende 15:43 Vijf nieuwe iPaqs verlaten HP-stal
Vorige 14:45 Sony komt met blu-ray-jukebox voor 200 schijfjes
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

24 uur ban ? Dat zullen de meeste misschien zelfs niet merken. Geef dan ineens een hele week een ban :X

Edit: Het gaat nu niet zozeer om ernstigheid van de overtreding, maar komaan man: hoe groot is de kans dat je dit niet eens merkt omdat je die dag niet op Live komt ?

[Reactie gewijzigd door h8bal op donderdag 6 september 2007 16:23]


Joh stel je niet zo aan , net alsof ze iets heel vreselijks hebben gedaan.

ik denk niet dat de persoon die af en toe een spelletje speelt zon beta key krijgt, dit zullen waarschijnlijk wel de aardig actieve gebruikers zijn en die merken het echt wel!


Bij een beta key hoort een overeenkomst. Als je de key wilt gebruiken, zul je je daaraan moeten houden. Anders moet je hem maar niet gebruiken.

Het is een eenzijdige overeenkomst: Jij hebt niks in te brengen. En dan nog, wie leest die teksten?

een eenzijdige overeenkomst
omg wat een onzin - dat geeft je nog steeds geen recht om ervan af te wijken.
"common sense" speelt zeker geen rol zolang we er zelf maar beter van worden?

overigens snap ik niet waarom er een key nodig is om een demo te spelen - het idee van een demo is toch dat je zoveel mogelijk mensen geinteresseerd wil krijgen in je spel? deze negatieve publiciteit is dan niet iets waar de uitgevers op zitten te wachten.

[Reactie gewijzigd door increddibelly op vrijdag 7 september 2007 10:16]


Hoezo heb je niets in te brengen?
Je hoeft toch niets te doen?
Je mag die key gebruiken op voorwaarde dat jij je aan die overeenkomst gebruikt.
Wil je dat niet dan gebruik je die key niet en dan blijft voor jou alles het zelfde.

En ik zie niet in waarom het niet lezen van een overeenkomst een argument is om je er niet aan te houden.
Je bent er toch mee akkoord gegaan?
Dat je dat doet zonder het te lezen maakt jou dom, niet de overeenkomst ongeldig.

En toch vind ik dit ook een fout van Microsoft zelf. Sorry, maar als zij een beta zo inrichten dat deze (buiten het rechtmatige account) door ieder account op een Xbox 360 gespeeld kan worden. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen misschien niet eens wisten dat dit kan en iets hadden van "kom, ik laat de game aan een vriend/vriendin zien". Dit doen ze dan op de console van die vriend/vriendin, onder het eigen account. Vervolgens gaat de persoon naar huis en komt die vriend/vriendin erachter dat ze de beta ook onder hun account kunnen spelen.

Sorry, maar ik vind dit geen ban waard...

Agree, daarom is het ook maar 24u i guess.

@Psychoot:
maar 24 u
Die 24u is tot daaraantoe (maar ook niet bepaald klantvriendelijk), maar de melding erbij dat je een volgende keer harder zult worden aangepakt kan gewoon niet door de beugel. :r

ECHT SLIM HOOR MICROSOFT!
Zulke one-liners zijn we ondertussen echt wel beugehoord.
Boycotten? Laat me niet lachen. Alsof je plots je xbox bij het groot huisvuil zou zetten om vervolgens tegen nog eens 600 euro een ps3 te kopen.
Bovendien, bekijk het marktaandeel van M$ nog eens deftig. Het procentueel gebruik van producten zoals Windows, Mediaplayer, IE, etc. wil maar niet omlaag. (of het zij erg gestaag)

tuurlijk, ik verkoop even mijn Xbox omdat ik ze me 24 uur uit de lucht halen, hoe gek kun je zijn. eigen schuld dikke vette bult

Goede reactie, je hebt absoluut gelijk :)

Maarja, bij de volgende overtreding kan het wel meer zijn dan een 24 uurs ban..

Wat een boefjes!
Straf ze }>

Maar zullen ze echt van die 24 uur balen?
(alleen de die-hards denk ik)

[Reactie gewijzigd door Ruffian op donderdag 6 september 2007 15:02]


Het is vooral het signaal dat belangrijk is:

Jullie deden iets verkeerd en dit werd ook opgemerkt...

Afschrikken is volgens mij eerder het doel.
Vele mensen zullen door het bericht zich wel rot schrikken en opteren voor zekerheid zowel bij deze demo als in de toekomst met andere software.

Het kopieergedrag van de gemiddelde gamer die vooral gewoon wilt spelen en verder zich van niet al te veel wil aantrekken wordt ontmoedigd.
Hierdoor bereikt men toch dat men meer legale games/applicaties kan verkopen.

Het copieergedrag? We praten hier over een beta waarbij een beperkt aantal mensen een key hadden gekregen en dit werd omzeild. Dit is helemaal geen crimineel gedrag, mensen willen gewoon een beta kunnen spelen als deze beschikbaar is en het limiteren van het aantal gebruikers is verre van leuk voor de rest. Dit is mij zelf ook met regelmaat voorgekomen bij beta´s en guess what... dan zoek ik er ook een weg om heen.
Spelmakers moeten eens leren dat een beta voor iedereen toegankelijk moet zijn, ik snap ook wel dat dit voor de servers niet even makkelijk is maar op termijn moeten ze toch uitbreiden.

Dat een beperkt groep wél toegang kreeg tot de beta is gunstig voor hen, niet ten nadele van de rest. Er had ook gewoon geen beta uitgebracht kunnen worden, dan hadden we helemaal niets van je gehoord. Je reactie is een klassieke uiting van jaloezie: "waarom zij wel en ik niet?".

Precies en die klassieke uiting is dus precies waarom je het wel aan iedereen beschikbaar moet stellen. Ik heb tenslotte ook ¤ 400 neergeteld voor mijn Xbox en ¤ 60 per jaar voor Xbox Live. En dan nog niet te spreken over die vele ¤'s voor mijn legale spellen. Lekker leuk als je iemand in je friendlist de beta ziet spelen waar jij ook erg veel zin in hebt en dat die persoon dan lekker daarover kan opscheppen. Nee dat werkt alleen maar jaloezie in de hand en geeft mensen een reden om de beperking te omzeilen.

Dat het jaloezie en een gevoel van oneerlijkheid opwekt is menselijk, dat je het wil omzeilen is crimineel gedrag.

Dan was iedereen de dupe geweest, want dan het het spel slechter of minder intensief getest kunnen worden. Het is ook goede reclame voor het spel, potentiele klanten kunnen daardoor ook een betere keuze maken.

Volgensmij is de enige reden dat ze dit doen omdat ze normaal alleen gold gebruikers deze kans geven en hiermee konden ook niet-gold gebruikers de demo spelen...

Heeft microsoft wel duidelijk gemaakt dat dit illegaal is? Anders is deze ban wel onterecht imo.

Mee eens. Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit zelfs per ongeluk had kunnen gebeuren.

"Gebruiker gaat naar een vriendje/ vriendinnetje toe en logt niets vermoedend in op de Xbox van het vriendje/ vriendinnetje en constateert dat Call of Duty er niet meer is of dat deze weer gedownload kan worden. Gebruiker ervaart dit als vreemd en drukt nogmaals op downloaden. Vervolgens kan een ieder die inlogt op de Xbox van het vriendje/ vriendinnetje COD spelen. Was dit de bedoeling van de gebruiker?"

De gebruiker wordt opeens gebanned voor 24 uur en krijgt nog een dreigement dat hij een exploit heeft misbruikt. Fout van MS lijkt me, daar kan je moeilijk de gebruiker voor terrechtstellen. (Tenzij het natuurlijk anders is dan hierboven beschreven. Ik heb er geen ervaring mee.)

[Reactie gewijzigd door norris92 op donderdag 6 september 2007 15:21]


De gebruiker wordt opeens gebanned voor 24 uur en krijgt nog een dreigement dat hij een exploit heeft misbruikt. Fout van MS lijkt me, daar kan je moeilijk de gebruiker voor terrechtstellen. (Tenzij het natuurlijk anders is dan hierboven beschreven. Ik heb er geen ervaring mee.)
Om de melding als een dreigement te omschrijven is een beetje overdreven. Het is meer dat ze aangeven via de gebruikersvoorwaarde waarom ze fout bezig zijn, een dreigement vat ik meer op als: wanneer je het nog een keer doet zal ik je pernament bannen.

En ja, MS is fout bezig wanneer het betreft klanten aanpakt die door hun eigen fouten in de fout gaan.

[Reactie gewijzigd door Blowthebullet op donderdag 6 september 2007 15:33]


... een dreigement vat ik meer op als: wanneer je het nog een keer doet zal ik je pernament bannen.
en in het artikel:
Daarnaast is de waarschuwing gegeven dat er hardere maatregelen getroffen worden indien er opnieuw een schendig van de gebruikersvoorwaarden plaatsvindt.

Heb je het bericht gelezen ? "Zij hebben ook een bericht ontvangen waarin erop gewezen wordt dat de gebruikersvoorwaarden geschonden zijn."

Ze worden wel degelijjk geinformeerd waarom ze een ban van 24 uur hebben maar niet iedereen leest de gehele gebruikersvoorwaarde door. Het lijkt me duidelijker als er onder de download-knop een regel staat zoals: "de demo dient alleen voor eigen gebruik het verspreiden ervan is tegen de gebruikersvoorwaarden."

Het ligt deels aan MS vanwege het niet goed informeren van zijn klanten dat de demo niet verspreidt mag worden over meerdere console's want men weet dat de klant de gebruikersvoorwaarden niet geheel leest.

[Reactie gewijzigd door Blowthebullet op donderdag 6 september 2007 15:25]


Ja, en nog eventjes en de gehele voorwaarden staan onder de download knop. Lekker handig! :)

Niet iedereen leest het, dat klopt, maar officieel hoor je dat wel te lezen.
Microsoft heeft de gebruikers wel goed geinformeerd.
Vergelijk het maar met de politie. Als je een aangehouden wordt voor wat dan ook, kan je ook niet zeggen: "Dat wist ik niet, niet iedereen leest het complete wetboek door".
Je behoord de wet te kennen, als je deel neemt in de samenleving. Je behoord de gebruiksaanwijzing te kennen als je gebruik maakt van een spel. Ik vind het zeer logisch. Microsoft heeft in mijn opzicht niets verkeerd gedaan. Ze hebben het duidelijk gemaakt, geen overdreven straffen. 24 uur is niks, dit is gewoon om het even duidelijk te maken.

Microsoft is geen wetgever, je redenering gaat niet op.

oneens, het is hun console dus hun regels waar je je aan moet houden, hun wet gaat dus wel op!

Hmm als die message er stond, dan zit iemand toch legaal die demo te downloaden.
Hij download hem dan toch voor eigen gebruik?

Er zou keihard een koppeling moeten getoond zijn: uw account is niet bevoegd voor het downloaden van deze demo.

Zolang er niks van deze strekking is doorgegeven, is het gewoon te zot, dat ze beweren, dat iemand gestraft wordt met een ban.

Ogen Open?
Lezen? |:(
Zij hebben ook een bericht ontvangen waarin erop gewezen wordt dat de gebruikersvoorwaarden geschonden zijn.
Dan is het artikel erg kort en nog verzuim je nòg om er ook maar 1 letter van te lezen behalve de titel. Snap ook niet dat niemand dit opvalt... (behalve dan Blowthebullet ;) ). Best wel raar dat je nog zoveel reacties weet los te krijgen dan.

[Reactie gewijzigd door Jack Flushell op donderdag 6 september 2007 18:46]


Kun je dat spel niet offline spelen dan?

De beta was voor de multiplayer van CoD4 dus nee, die kon je niet offline spelen. Vind het trouwens erg kinderachtig om mensen een ban te geven. Dan moeten ze er maar voor zorgen dat het niet zo makkelijk is om de key over te dragen aan iemand anders.

Ik vind het wel erg kinderachtig dat je opgepakt word voor diefstal als je met iemand anders zijn auto wegrijd die gewoon niet op slot zat!

Er zijn regels, dingen die je doet of niet. Houd je er aan, en huil niet als je gebanned word omdat je het niet deed.

Ik vind het wel erg kinderachtig dat je opgepakt word voor diefstal als je met iemand anders zijn auto wegrijd die gewoon niet op slot zat!
Als iets niet van mij is blijf ik er met mijn handjes van af... Opvoeding anyone?

fijn... als je achterdeur/raam op je huis niet gesloten is dan kom ik wel eens binnenwandelen en alles leeghalen. Volgens jou redenering is dit toegelaten :)

Het sarcasme druipt ervan af.

MS heeft regels opgesteld in de gebruikersvoorwaarden van die demo. Daar zal ook ingestaan hebben dat de mensen de beta 1x voor eigen gebruik mogen downloaden. Als ze dat niet lezen is dat hun probleem, maar dat is de regel en die hebben ze overtreden, dus ondervinden ze de gevolgen daarvan.

De regering heeft ook een wet opgesteld waarin stelen strafbaar is. Maar als iemand dus de deur open laat staan mag je zomaar alles pakken wat je wilt hebben? Nee, dan mag je ook nog niet stelen. Zelfs als iemand je op deze manier "uitnodigt" is het nog steeds strafbaar.

Sowieso, de redenering dat "hij de deur niet op slot had gedaan dus hij vroeg erom" is kut en asociaal, je mag gewoon niet stelen, punt uit.

fijn... als je achterdeur/raam op je huis niet gesloten is dan kom ik wel eens binnenwandelen en alles leeghalen. Volgens jou redenering is dit toegelaten :)
zijn redenering is dat wanneer men een auto per ongeluk open laat dat dit niet de aanleiding is om zomaar een strafbaar feit te plegen, omdat men het makkelijk voor je maakt. Er zijn regels en daar hou je aan, ook al is het makkelijk om een auto te stelen.

Nee, want hij is de eigenaar van het huis zelf.

Nee mensen moeten meer normen na leven.

Geld hier ook jij krijgt een key en daar moet je geen misbruik van maken, het lijkt wel dat het normaal aan het worden is om illegale ding te doen met software.

Gewoon een rekening sturen van de gemaakte kosten en geen ban. ;) Omdat jij er misbruik van wilt maken moet er een beveiliging komen, de mensen die wel netjes gedragen mee moeten betalen. :( Ik vind dat ze de kosten om deze exploit te dichten mag verhalen op de inbreker. (exploits moeten nog altijd bewust uitgebuit worden)

Die mensen hebben bewust schaden gemaakt, en mag verhaald worden wat mij betreft.

Zolang er een bedrijf is die er slechter van word vinden ze het niet erg, maar o wee als ze er zelf slechter van worden en het gaan voelen in hun eigen portemonnee.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op donderdag 6 september 2007 15:25]


Wat een probleem zeg. Erg jammer dat ze dit op zo'n manier aanpakken.. wat is er nou op tegen dat er meerdere mensen die beta spelen?

De Beta is geoptimaliseerd voor een X aantal gebruikers. Men wil weten hoe het systeem zich houdt op dat moment, en wat voor een impact dat heeft.

Als in zo'n test er opeens 20.000 mensen extra inloggen, zijn de gegevens waardeloos. Als er ruimte was voor 10.000/100.000/1 miljoen Beta testers hadden ze dat wel gedaan.

Het is geen Offline demo, dan was het probleem er niet geweest.

demo is toch met de bedoeling om volk te lokken om eventueel het spel te kopen, waarom laten ze dan niet toe om op meerdere xbox console's te laten draaien. :+

demo =/= bèta

wat hij bedoeld is dat het hier om de BETA gaat en niet om de demo,
de bedoeling is dus om de software in een gecontroleerde live omgeving te testen,

dan wil je dinge weten als; hoe houden de game servers zich, en dat soort vragen,
als ze dan met z'n 300-miljoenen je netwerk op proberen te komen, zul je hoogst waarschijnlijk 1 ding duidelijk te weten komen, dat je test server niet toereikend was ;)

En daarom zijn systemen als Live en Steam waardeloos. Als je niet netjes aan het handje meeloopt mag je lekker niet met de rest meedoen.

Het is bovendien van het zotte dat door onkunde van de uitgever(s) mensen gestraft worden die er gebruik van maken. Test die zooi dan eerst beter. Iedere gerespecteerde developer moet weten nooit de input van een gebruiker te vertrouwen.

Ik kan niet wachten tot Microsoft en andere games dev's/uitgevers programma's als Live en Steam gaan standardiseren in de PC games business.

Yay! :D

[/sarcasm]

[Reactie gewijzigd door SirNobax op donderdag 6 september 2007 15:15]


Iedere gerespecteerde developer moet weten nooit de input van een gebruiker te vertrouwen.
Uh, sorry? Dus als een gebruiker meldt dat de software vol met bugs zit, regelmatig crasht en bij installatie door de virusscanner herkend wordt als malware hoef je daar als "gerespecteerd developer" volgens jou niets mee te doen?

Hoop eerlijk gezegd dat jij je niet met development bezig houdt... :+

Het is maar net hoe je opvat, met input bedoel ik hier de mogelijkheden die een gebruiker heeft/ kan creëren en niet de interactie met development.

Wat is er nu verkeerd aan iets zoals Steam? Het is de perfecte oplossing voor mensen die legaal hun software willen gebruiken en hebben niet meer de nadelen die schijfjes, keys en andere zaken met zich meebrengen. Waarom zou ik mij zorgen moeten maken dat valsspelers worden gebanned, is juist goed voor al de rest.

totdat steam failliet gaat

totdat steam failliet gaat
Je hebt het over het bedrijf achter Steam. In dit geval is dat Valve. Hoewel de kans zeer klein is dat zij failliet zullen gaan (of worden overgenomen), is het toch een risico. In de ellenlange EULA staat heus wel iets waarmee ze een ACM (Ass Covering Manoeuvre) kunnen maken in dit soort situaties.


Zucht. Altijd als er een post is over gamen op een console is er iemand die zo reageert. Natuurlijk kan je met een console ook offline gamen. Het gaat in deze nieuwspost om een beta (geen demo) van de multi-player van CoD4.

Ik heb jaren op een PC lopen gamen maar een console vind ik persoonlijk toch een stuk lekkerder lopen. Geen gezeur met installeren, incompatibele drivers, kleine schermen, verkrapte houding op je toetsenbord, etc. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.


Moet ook helemaal niet. Xbox heeft ook de system link om lokaal multiplayer te spelen.

Of meedere controllers aan het apparaat hangen heh ;)


Alsof MMO's niet de mogelijkheid hebben om je een ban voor een x aantal uren te geven of permanent van de servers af te kicken.

Ja. Totdat je Bioshock (een singleplayer spel nog wel!) niet kunt spelen zonder online te activeren, die het niet meer doet als je vergeten bent je vorige installatie net te uninstallen voor je Windows opnieuw installeerde.

Dit soort shit staat los van het platform waarop je het doet. De PC gaat ook hard die kant op.

Zo zie je maar dat een nodisk/nokey patch ook voor legale software uitermate zinnig is.

Zo te zien was niet iedereen hier over te spreken:
http://www.youtube.com/watch?v=kYvZnTFpip0

[Reactie gewijzigd door .Johnny op donderdag 6 september 2007 15:12]

«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:43 Vijf nieuwe iPaqs verlaten HP-stal
Vorige 14:45 Sony komt met blu-ray-jukebox voor 200 schijfjes
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011