Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 174, views: 30.294 •
Bron: Gamefront

Sony brengt in Europa een nieuw Starter Pack voor de Playstation 3 uit. Gamers krijgen voor 599 euro de PS3-spelcomputer, twee Sixaxis-controllers plus de spellen Heavenly Sword en Formula One Championship Edition.

Het pakket bevatte voorheen de spellen MotorStorm en Resistance: Fall of Man. De nieuwe bundel is nog niet officieel aangekondigd door Sony, maar algemeen wordt verwacht dat de bundel vanaf 19 september verkrijgbaar zal zijn, aangezien het spel Heavenly Sword dan in de winkel ligt. Europese gamers moeten het doen met de 60GB-Playstation in het pakket en krijgen niet de 80GB-versie, die momenteel voor 599 dollar in de VS te koop is.

Het martial arts-actiespel Heavenly Sword is ontwikkeld door Ninja Theory. In de pers wordt de titel vergeleken met games als Ninja Gaiden en God of War. Formula One Championship Edition is een racesimulator met een officiële Formule 1-licentie.

PS3 Starters Pack met Heavenly Sword en F1

Reacties (174)

Reactiefilter:-11740164+152+231+30
nice, vooral ook de Formule 1,
en de 2 six-acces controlers.
ps3, 2 controllers en de 2 games zijn top (althans f1 is niet echt leuk en nu alweer verouderd)
maar 599,- come on
als sony nou de ps3 uitbrengt met 1 controller en geen games voor
349,-...gewoon kaal pakket..waarbij de gebruiker zelf een game kan kiezen of misschien wilt hij wel geen game maar een bluray film of de ps3 als mediacenter gebruiken.
maargoed de ps3 is nog geen 1 jaar uit in europa
dus ik verwacht nog steeds geen drastische prijsverlagingen
349,- :? Dream on
Dat is 100,- verschil in tegenstelling tot de Wii. De PS3 heeft bluRay, 60GB HD en een veel krachtiger processor (en nog wat kleine verschillen). En dat is echt meer dan 100,- euro verschil waard. 500,- lijkt me meer op z'n plaats.
de Wii is dan ook vrij duur eigenlijk, daar maken ze mooie winst op
De Wii heeft minder gekost in de ontwikkeling, daarom kan die ook goedkoper weg :)
Zonder een nieuwe discussie te starten zou ik willen zeggen dat dat moeilijk te bewijzen is aangezien er van beide consoles geen bedragen m.b.t. ontwikkeling bekend zijn. En power != price. Het ontwikkelen van de Wii-controler en van de energiezuinige techniek achter de Wii kan net zo prijzig zijn als van het ontwikkelen van een snelle processor.
Het aantal echte Nintendo patenten in de Wii zal je waarschijnlijk ontzettend tegenvallen. Energiezuinig, dat doen de toeleveranciers, niet Nintendo zelf. Die controller gebruikt ook alleen bestaande technieken.
De PS3 heeft bluRay, 60GB HD en een veel krachtiger processor (en nog wat kleine verschillen).
Dat interesseert blijkbaar nog steeds een hoop mensen heel weinig. Als je een spelcomputer wil is 500 eur nog steeds veel te veel geld.

Terwijl als het een PC was men de prijs wel heel redelijk zou vinden, maar ja, die koopt men weer voor een andere reden. Het wordt tijd dat Sony dat ding gewoon tussen de Media Center PC's enzo in de winkel zet.
Er zijn zat tweakers met een pc van $2500 voor hun neus die zitten te zeiken dat een PS3 voor 600 euro te duur is.Voor $500 euro had je ook een aardige tekstverwerker / internetmachine gehad, dus dat icm een PS3 voor de games is altijd nog goedkoper dan een high-end game-pc. Een losse blu-ray drive voor je pc is al ongeveer even duur als een PS3.
Voor ongeveer 600 euro kun je ook 1 Wii + 1 XBrick 360 kopen.

Je moet met de andere consoles vergelijken, niet met PC's e.d. Die voorzien in een héél andere behoefte. 600 Euro is gewoon duur ten opzichte van de andere consoles.

Bovendien:
Voor 1200 Euro heb je al een beest van een Game-PC die de PS3 alle hoeken van het veld laat zien.
Yup maar na de PS, PS2, Xbox, Wii GC, 360, PSP, DS. lite en advance, + sp...
Denk ik...... Heb ik nou werkelijk echt tijd om ook 599 aan een PS3 uit te geven.... Zelfs bij een telefoon abbo moet ik nog flink bij leggen. dan denk ik.... ik wacht nog even!
Leuk dat jij met een PS3 van ¤500 voldoende hebt om te gamen, ik vind een scherm toch wel handig soms. Gelukkig dat een hdtv nog maar een appel en een ei kost :)
Met een PC kan je echter heel wat meer dan met een PS3. Voor veel tweakers is een pc dan ook gewoon nodig om een inkomen te verdienen, dat zie ik met een PS3 nog niet gebeuren.
Dat is niet helemaal waar. Een PC kan op zich wel "meer", maar de PS3 voorziet zijn gebruiker ook van de optie een ander OS te installeren, te Internetten, films af te spelen, muziek te draaien, etc. Daarnaast zijn de graphics van de PS3 zo subliem, dat een simpelere PC het daarbij echt niet trekt. Dus die ¤600 is op zich niet zo'n verkeerd bedrag. Vergelijk dit met een Xbox360 die vele malen minder mooie graphics op je beeld tovert, de kleinere harde schijf en de herrie die dat apparaat maakt.

¤600 is veel geld, dat ben ik absoluut met je eens, en hij had best wat goedkoper gemogen, maar het heeft mij er niet van weerhouden een PS3 aan te schaffen. Zeker in de actie is de PS3 best betaalbaar. Een controller kost al ¤45 en de games per stuk ook zo'n ¤60. Dit komt dus neer op zo'n ¤165 korting. Als de PS3 nu zonder dit alles nog ¤600 zou kosten, dan had ik hem ook niet gekocht, want als je dit alles los aan had moeten schaffen naast de PS3 zelf, was je ¤765 kwijt geweest.

De PS3 is een mooie console. De controllers liggen fijn in de hand en de games die uit zijn/uit gaan komen zullen pareltjes zijn.

Helaas heb ik nog geen LCD TV met HD erop. Ik speel het nog op een normale PAL televisie, maar zelfs dan is het goed te doen.
Sony marketing at work.

Sony wil je graag laten geloven dat de PS3 betere GFX dan een 360 laat zien, echter is dat vooralsnog niet waar, zie: http://www.gamespot.com/features/6162742/

In principe is de GPU van de 360 ook beter dan die van de PS3. Echter compenseert de PS3 dat weer door een, in potentie, krachtiger CPU. Ik zeg hierbij nadrukkelijk -in potentie- omdat het nogal lastig is voor ontwikkelaars om het onderste uit de Cell-kan te halen. Die triple core van de 360 is dan een stuk eenvoudiger, zeker als het om porten van games van/naar PC gaat. Het is niet voor niets dat je vrijwel dagelijks leest over een PS3 game die weer later komt.

Daar komt bij dat het voor de game companies erg veel werk (en dus duur) is om specials te gaan schrijven voor de PS3 hardware. Het is eenvoudiger, en dus goedkoper, om games zoveel mogelijk een gemeenschappelijke code base te laten hebben. Ik vraag me dus af of we op korte termijn echt goede dedicated PS3 games gaan zien. Dat hangt nl. heel erg af van de verkoopcijfers (dat bepaalt nl. hoeveel de bedrijven denken te kunen verkopen en daarmee meteen hoeveel ze willen investeren), en die verkoopcijfers vallen momenteel dus nogal zwaar tegen. En dat is dus voor een heel groot deel weer te danken aan die erg hoge prijs, in vergelijking met de concurrentie.

En zo is het cirkeltje rond.
Aan de andere kant, als je wel een dedicated onderste uit de kan PS3 spel maakt dat echt wat is, heb je wel een streepje voor op andere PS3 titels die op de 'grootste gemene deler' tussen de diverse platformen gebaseerd zijn.

Maar die titel is er nog niet, helaas.
Een PC kan op zich wel "meer", maar de PS3 voorziet zijn gebruiker ook van de optie een ander OS te installeren, te Internetten, films af te spelen, muziek te draaien, etc.
Meheheh, en dat kan je niet met een PC?
Meheheh, en dat kan je niet met een PC?
Nou ja, op een PC kun je Windows installeren. Dat gaat op een PS3 niet lukken, omdat Windows geen Cell CPU's ondersteund.

Theoretisch kan een PS3 dus eigenlijk net zoveel, maar waarschijnlijk niet op de manier waar sommige mensen op hopen. If you know what I mean.

[Reactie gewijzigd door Godjira op 6 september 2007 11:34]

Ik denk eigenlijk dat als je kijkt op de 2e hands markt zelfs hier op tweakers dat het blijkbaar wel veel boeit. Ja de Wii verkoopt goed maar verhoudingsgewijs zijn er veel meer Wii´s 2e hands te koop dan PS3´s. Iets wat mij en ook andere opvalt is dat de Wii leuk is voor even.. maar dat de PS3 toch meer geschikt is voor langdurig vermaak.
En het mag voor jou een non/argument zijn dat de PS3 meer kost ivm dat er meer en krachtiger hardware in zit echter voor Sony enkel al in de productie is dit een wezenlijk verschil. Daarnaast valt de PS3 beter tegen de Xbox te zetten en dan is de prijs goed te rechtvaardigen.
De Wii was bijna een half jaar eerder in nederland dan de PS3. Dus je moet nog maar zien of de PS3 over een half jaar niet nog veel meer verkocht wordt op marktplaats/V&A.

[Reactie gewijzigd door Ramon op 8 september 2007 10:14]

De Xbox 360 Core kost nu ook maar 30 euro meer dan een Wii (249 v 279 euro), en is net zo krachtig als een PS3.. De Wii is niet zo goedkoop als veel mensen denken.. Nintendo maakt er niet voor niks vanaf het begin al winst op..

349 euro is een realistische prijs voor een nieuwe krachtige gameconsole, aangezien de Xbox 360 Premium daar nu ook opzit.. Die levert dus exact dezelfde game-experience voor die 349 euro.. En waarom zou je veel meer geld betalen voor dezelfde experience op een PS3? Blu-ray zegt de meeste mensen niks, en heeft tot nu toe ook geen meerwaarde voor iemand die alleen maar games speelt (tenzij je een stille console wilt, en 100% zeker wilt weten dat al je games de komende jaren op 1 disc zullen passen)..

Ik denk dat de PS3 het pas op langere termijn goed zal gaan doen, voorlopig zal ie het blijven afleggen tegen Xbox 360, en vooral de Wii (al vindt ik de Wii eerlijk gezegd geen echte concurrent, aangezien de verschillen te groot zijn qua features en gamesaanbod).. 2 belangrijkste oorzaken waarom de PS3 het voorlopig aflegt tegen directe concurrent de Xbox 360 zijn gamesaanbod en prijs..
De Xbox 360 Core kost nu ook maar 30 euro meer dan een Wii (249 v 279 euro), en is net zo krachtig als een PS3.. De Wii is niet zo goedkoop als veel mensen denken.. Nintendo maakt er niet voor niks vanaf het begin al winst op..
De sets zijn natuurlijk niet vergelijkbaar. Bij de Wii heb je meteen een spel + geheugen en kun je dus direct aan de slag. Als je die dingen er bij de core bij moet kopen dan ga je alweer in de richting van de 350 euro of meer.

Misschien dat de Wii niet zo goedkoop is als mensen denken, maar de 360 is (door alle extra accessoires die je moet aanschaffen) duurder dan de mensen denken.
Een Xbox360 is duurder als je alles neemt wat een PS3 out-of-the-box kan.
Namelijk een losse HD-DVD speler van 200 euro en een Online gaming pakket voor wat, 65 euro?
PS3 heeft al een Blueray lezer (en ja die wordt ook echt benut ook zonder films) gratis online gamen EN een HDMI uitgang, iets wat een Xbox360 mist en dat vind ik echt belachelijk voor een "Next Gen" console.

Mensen schrikken al vanaf dag 1 van de PS³ prijs maar je bent dan wel meteen klaar.
Alle 3 de consoles hebben zo hun charmes, het is maar net waar je voor gaat, als je voor puur gamen gaat dan ben je misschien beter af met een wii/Xbox360 vanwege de vele titels en lagere prijs.

[Reactie gewijzigd door Gman op 5 september 2007 20:19]

online is voor de xbox toch ook gratis? Alleen de GOLD moet je voor betalen dacht ik.
Alleen kun je met het gratis abonnement vele malen minder dan met een GOLD abonnement. Het silver abonnement ondersteund lang niet alle games op Xbox Live. Je kunt wel enkele games online spelen, maar met een GOLD kun je gewoon veel meer.

De PS3 biedt standaard (en gratis) alle features die je nodig hebt om online te gamen.

Conclusie: PS3 is duur in aanschaf, maar als je hem eenmaal hebt, dan ben je ook echt KLAAR. Je hoeft geen maandelijkse fee te betalen om online te kunnen, krijgt Wifi, Blu-Ray (wordt absoluut benut!!, ook al kijk je geen BR films), grotere HDD en HDMI uitgang.

Mijn keuze is makkelijk. De Xbox 360 elite kost bijna ¤500 en biedt je eigenlijk alleen een grotere HDD en HDMI aan. Nog altijd de DVD drive die veel herrie maakt, en verder dezelfde hardware.
Ik dacht dat je met een Silver abo alles kon behalve online gamen.
Correct me if I'm wrong.

En de luidruchtige DVD drive is in middels vervangen meen ik. (Dacht een BenQ)
Behalve online gamen? Vrij nutteloos dus, zo'n Silver abo.
het silver is dan ook gratis!
Nutteloos zou ik niet echt zeggen.
Demo's van spellen kunnen downloaden vind ik best een goede toevoeging.

Nu kan je spellen dus proberen voor ze aan te schaffen.
Sounds useful to me. :)
Ook die BenQ drive maakt nog vrij veel herrie, zo heb ik gehoord (geen Bron helaas). Toch wel kwalijk dat het zo lang heeft moeten duren voordat deze werd vervangen. Daarbij is de Xbox ben BenQ drive amper te krijgen omdat MS eerst hun oude voorraad wegdoen (wat verder logisch is natuurlijk).

PS3 is van zichzelf al lekker stil :)

Het zou inderdaad goed kunnen dat je met een Silver abonnement helemaal niet online kunt gamen. Ik speelde op mijn Xbox 360 nooit online (had ik niet echt de games voor) en had ook alleen het Silver abonnement. Dead or Alive kon ik iig niet online spelen omdat ik geen Gold abonnement had.
En HDMI is nu ook standaard. Mede als de prijs van ¤179,- voor een hd-dvd add-on.
PS3 is zo ontzettend nextgen, 1080p, FULL HD, HDMI woohoo.
doen ze er geen eens een degelijk videokabel erbij. En ja de games zien er op de 360 nog steeds beter uit. Wat heb je aan je BR dan? het maakt je games niet mooier door.

en waarom moeten PS3 fanboys altijd hun te dure prijs verdedigen? waarom slikken jullie de BR als zoete koek? jullie praten weer de Sony marketing na :O

Neemt niet weg dat ik dit wel een aantrekkelijke bundel vind, een PS3 voor 599,- kaal valt gewoon niet goed te praten.
Het is HDMI 1.3, en niet HDMI 1.2 zoals bij de Xbrick 360.
Ze doen er nog geen eens "X" bij.... Ik denk dat de PS3 out of the box HEEL wat meer kan dan een 360. . . Omgrekend is de ps3 ook stukken goedkoper.

EN dat wat betreft de games, dream on ! Alleen Games die van de 360 naar de PS3 zijn geport zien er beter uit op de 360. Dit heeft te maken met tijd&geld, plus de incompetentie van de programeurs wat betreft paralell programmeren.

Van de PS3 naar de XBOX360 porten is zo goed als onmogelijk, omdat de 360 dat niet aan kan. ( En soms gebeurt het toch, en dan mag jij raden welke er beter uit ziet )

Voor een voorbeeld van een game, waarbij het porten wel goed is gedaan, kijk dan eens naar Oblivion. Ik heb de 360 versie letterlijk in de prullenbak gegooit omdat die steeds moest laden bij elke zone, EN het ziet er minder goed uit dan op de ps3.

Ohw, en nog een "detail" de PS3 is OOK een SACD speler!

[Reactie gewijzigd door coretx op 6 september 2007 10:05]

Misschien moet je eens afvragen waarom mensen een console kopen.. voornamelijk om te gamen, als je dan gaat kijken naar het spelaanbod en aankomende releases van de 360, kan Sony daar nog een hardere punt aan zuigen dan wat de 360 zal doen aan de hand van die o zo geweldige graphics...
Sony biedt echter wel een langere levensduur van de console.
Voor de PS2 komen nog steeds nieuwe games uit (die ook speelbaar zijn op de ps3), terwijl de originele xbox (die toch veel nieuwer is) al een museumstuk is.

Als je dit jaar wil gamen maakt dat niets uit, maar op de lange termijn is de ps3 een beter investering. Ook voor de producenten van games is het interessant als hun software een langere levensduur heeft.
Wat ben jij een sukkel.

"incompetentie van de programeurs wat betreft paralell programmeren". Jij bent dus geen programmeur dat is goed te merken. Paar parallele processen/threads programmeren en samen laten werken (managen) is goed mogelijk maar als er meerdere processen en threads bijkomen neemt de complexiteit in veelvoud toe en niet een paar procentjes.

"EN dat wat betreft de games, dream on !". Denk toch echt dat jij vanonder je PS3 dekbed moet komen. DE exclusive blockbusters komen alleen op de Xbox360, en wat moet je dan met suffe spellen op de PS3?

"Van de PS3 naar de XBOX360 porten is zo goed als onmogelijk, omdat de 360 dat niet aan kan". Nog een keer een voorbeeld dat je er helemaal geen ene reet van snapt. Kom toch uit je PS3 bed man, en oja doe je $ony bril dan nog eens af. De reden waarom een game totaal herschreven moet worden is omdat de architectuur totaal verschilt. PS3 kan niet eens native HDR+AA met compressie aan, en heeft niet eens unified shader architecture. Oja en heeft niet eens de 256Gbit bandbreedte die de Xbox360 wel heeft. Zo is het ook andersom, omdat de Cell asynchroon werkt en de Xenon synchroon (door het cache mechanisme) moet game code helemaal omgeschreven worden.

"waarbij het porten wel goed is gedaan, kijk dan eens naar Oblivion". Yo je snapt het nog steeds niet. Dit is vrijwel een launchgame op 3 of 4 maanden na en slecht geport vanaf de PC naar de Xbox360. Als ze de Oblivion engine vanaf scratch geprogrammeerd hadden zou het veeeel beter draaien. Daarnaast levert Bethesda altijd trage en buggie spellen af, zeker met de Elder Scrolls serie. Natuurlijk zou-ie net iets "beter" eruit zien en/of beter draaien omdat ze ruim een jaar de tijd hadden om te verbeteren. Hehe.

"Ohw, en nog een "detail" de PS3 is OOK een SACD speler!". WAUW wat een argument zeg, maar jongetje toch, bijna NIEMAND speelt die dingen af! Er is bijna geen SACD in de winkels te verkrijgen. En waarom niet? mp3's...

Dus omdat jij zo'n ontzettend stomme en blinde post hebt gebracht, flame ik je van harte want dat verdien je. Je brengt alleen maar rotzooi uit.
@DingieM

Zo hé, voel je je aangevallen of zo? Kun je ook normale reacties geven of zit dat niet in dat brein van je verwerkt?

Dat jij een Xbox 360 aanhanger bent is wel duidelijk, maar om dan iemand zo de grond in te stampen, sorry, maar dat is echt te laag voor woorden.

Als je nou en normaal reageert en eens bronnen opgeeft waarmee je al je opmerkingen ook waar kunt maken, dan is het misschien iets waard...

[Reactie gewijzigd door Godjira op 6 september 2007 10:46]

Een Xbox360 is duurder als je alles neemt wat een PS3 out-of-the-box kan.
Namelijk een losse HD-DVD speler van 200 euro en een Online gaming pakket voor wat, 65 euro?
Er zijn nog meer dan genoeg mensen die dat hele bluray/ hd-DVD gedoe niks kan schelen, dus waarom zou je die op extra kosten jagen?

Een Xbox360 is alleen duurder voor mensen die er persé HD content mee willen afspelen, en volgens mij is dat (zeker op dit moment) maar een relatief klein deel van de markt - we praten in essentie nog altijd over een spelcomputer. Dat Sony zich profileert als een media center/ entertainment apparaat moeten ze zelf weten. Voor mensen die niks om al die ongein geven is het wel mooi weggegooid geld omdat je die bluray speler gewoon door je strot geduwd krijgt.
Als HD speler wordt de PS3 trouwens steeds minder aantrekkelijk. Er bestaan nu al Blu-ray spelers die een prijs hebben die lager ligt dan die van de PS3, en je mag verwachten dat die prijzen alleen maar verder zullen dalen. Als deze kerst de prijzen van stand alone spelers volgens de voorspellingen dalen tot 300 dollar dan zal de PS3 het meer moeten hebben van de games. En op dat punt kan deze console het zeker nog niet winnen van de 360.
Waarom zou ik een HD-DVD speler erbij nemen om games te doen op een console? Beetje kromme vergelijking. Van mij mocht die blue-ray speler er gewoon uit en dan de console gewoon 400 euro maken ofzo.
Toen de ps2 uit kwam had je ook kunnen opperen dat er best gewoon een cd-speler in had gekund ipv een dvd. Maar dan had je nu na elk level een cd moeten wisselen. Stel je voor dat je spellen hebt van 10+ cd's...
dvd begint nu al aan de krappe kant te worden (zelfs voor ps2) en met HD-cutscenes gaat dat alleen maar sneller.
Hij is waardeloos als mediacenter. Een vriend heeft er een 39 euro dvd speler bij gekocht want de ps3 leest DVDR slecht ook huur DVDs hikken soms, ondersteunt niet alle MP3 formats en om nu steeds je tv aan te moeten zetten om een muziek cd te spelen is ook krom (de ps3 heeft geen bediening op de kast zelf, ook de remote doet niets totdat ie in een a/v modus zit). Z'n kat vind de ps3 een prachtig kussen, een ontzettende berg warmte komt er vanaf als je een CD/DVD speelt.
Dan heeft je "vriend" hem verkeerd aangesloten want qua DVD beeldkwaliteit kan de PS3 meekomen met de betere dvd spelers van o.a. DENON. feit
Hmm vreemd dan zou ik hem terug brengen als ik hem was.

Ik gebruik mijn PS3 vooral voor films. Ik heb amper games, is wel de bedoeling dat ik die ga krijgen :)

Ik speel er DVD's en Blueray films op af. Geen enkele film hapert en alles ziet er scherp uit behalve de ondertiteling. Die is een beetje kartelig maar niet storend.

Mijn kat ligt er ook graag op maar dat wil niet zeggen dat het een hitte monster is. Persoonlijk heb ik de XBOX 360 warmer zien worden en maakt ook nog eens veel meer lawaai.

Het totaal product PS3 is beter als de XBOX 360 maar door gebrek aan games en omdat veel mensen alleen een game console willen is de XBOX op dit moment een beter goedkoper alternatief.

Ik heb er zelf al vertrouwen in dat Sony dat in de toekomst gaat veranderen waarma MS vast met een antwoord komt :) Ik ben het er wel mee eens dat de PS3 niet de totale mediacenter is. Het mist nog een aantal eigenschappen waardoor andere apparaten nodig blijven, zoals support voor XVID, DIVX etc.

[Reactie gewijzigd door Kanus op 5 september 2007 21:29]

Je kan via TVersity enorm simpel een streaming video server opzetten (echt idiot proof praktisch) en dan via de PS3 naar connecten (als je hem ook op het netwerk zet) en dan kan je gewoon ook DivX, Xvid etc bekijken. Works like a charm.
Op deze manier luister ik ook m'n mp3's af, gezien mijn stereo toch net even wat beter geluid geeft dan m'n logitech boxjes. PS3 is bij mij echt het mediacentre en TVersity maakte het helemaal af. (Meer HDD ruimte over voor andere dingen op m'n ps3).
Dat zelfde spelletje werkt ook op een XBox 360. Via TVersity media afspelen bedoel ik dus.
@swopdark

Hij zegt niets over beeldkwaliteit. Hij zegt dat de speler gebrande DVD's slecht leest en dat huur-dvd's het ook niet altijd goed doen, ofwel: hij maakt een opmerking over de Bluray lezer die kennelijk niet goed om kan gaan met niet-perfecte DVD's.

@Kanus
De PS3 verbruikt zowel bij het afspelen als bij games meer stroom (tweakers bronnetje) dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat de 360 warmer wordt. Het kan natuurlijk zijn dat de PS3 de warmte wat beter afvoert, waardoor hij minder warm aanvoelt.

Of je de PS3 beter vind is natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik zou er niet op hopen dat Sony "dat in de toekomst gaat veranderen". Als je genoeg naar de Sony marketingmensen luisterd "hebben ze in de PS3 geïnvesteerd voor de komende 10 jaar". Net zoals bij de PS2 zal het waarschijnlijk op z'n minst een paar jaar duren voor er een kleinere/zuinigere/minder warme/betere reversie komt.
Tijdens gaming is het verschil niet zo groot, 10% of zo.
De RRoD problemen met de 360 worden voornamelijk toegeschreven aan het slechte koelblok en slecht soldeer en het probleem treedt voornamelijk op doordat de afvoer van de warmte niet adequaat is.

Waarschijnlijk voelt de PS3 koeler aan omdat hij gewoon koeler blijft.
En gezien de opmerking hieronder van coretx, ik heb liever dat de hitte uit de machine enorm is, dan dat de hitte in de machine blijft (lees XBrick).

Een kleinere PS3 zal waarschijnlijk nog wel even duren, maar zowel MS als Sony zijn druk bezig met de overgang naar 65 nm. Daarvan wordt beweerd dat de chips dan zuiniger worden.
De pleestation neemt dan wel weer veel meer ruimte in dan de xbox360. Jezus wat een ton.
@dtech

Jij verwacht dat sony niet voor games gaat zorgen en het apparaat niet goedkoper maakt? Want dat was mijn commentaar op de PS3.

Wanneer de PS3 meer games krijgt en goedkoper word dan zal het de XBOX 360 verslaan. Microsoft zal tegen die tijd wel weer een nieuwe console klaar hebben.

De PS3 is een beter totaal product. Blueray, gratis internet en grotere HD maakt het een beter -->Totaal<-- product. Dat is geen mening maar gewoon een feit.

Dat veel mensen dat totaal niet interesseren kan ik ze gelijk in geven. Dan is de XBOX 360 een beter alternatief. Goedkoper en meer spellen.
De hitte die er van af komt is idd enorm ! VEEL ernstiger dan bijvoorbeeld bij een 360.

Ik raad je maat een firmware update aan, want al jou genoemde problemen heb ik niet.
PS3 499 euro
Extra SIxaxis 49.95 euro
Heavenly Sword 65 a 70 euro
F1 +/-40

vind niet duur, maar ik wil GT5 prologe en voor hack&slash heb God of War 2 dus HS zit er niet in, en F1 is the bomb, met schade aan zo snel mogelijk inhalen, snelste tijd en winnen.

[Reactie gewijzigd door BANDOLERO op 7 september 2007 00:55]

Waarom mogen aanstaande PS3-bezitters niet zelf kiezen welke spellen ze erbij willen?
Dit haalt mogelijke kopers toch eerder over de streep?
Hier bij de Music Store mocht ik helemaal zelf kiezen welke spellen ik erbij wilde, en bij de Bart Smit mag je volgens mij ook uit een stuk of 5 titels kiezen.
Waarschijnlijk heeft Sony wel een leuke deal gemaakt met die ontwikkelaars, dus flink onderhandeld over een goede prijs.
Daar zullen die ontwikkelaars blij mee zijn. De installed userbase van de PS3 is al zo klein en nu moeten ze hun duur ontwikkelde spellen ook nog eens met korting gaan verkopen. Ik mag hopen dat Sony ze juist een soort van premie heeft betaald.
Ik denk dat het vervangen van een shooter door een combat game in het startpakkeet aangeeft dat Sony denkt dat mensen die van shooters houden toch een xbox 360 kopen en dat ze hopen dat mensen voor combat games naar de PS3 zullen t(r)ekken.
Europese gamers moeten het doen met de 60GB-Playstation in het pakket en krijgen niet de 80GB-versie, die momenteel voor 599 dollar in de VS te koop is.

Ik ben niet zo'n console liefhebber. Maar ik kan me goed voorstellen dat veel potentiële kopers dit ronduit belachelijk vinden. En het ding dan ook gewoon links laten liggen.

De US versie van 599 dollar is goedkoper dan de EU versie van 599 Euro, maar toch krijg je in de US nog een "betere" versie.

Als de EU versie nou 499 euro zou kosten.. Sony.. :/

[edit]
@elley
Nee. Maar die koper is altijd op de hoogte van de prijs die het ding hier in de winkel kost. En 599 Euro is véél geld voor een stuk speelgoed.
De koper ziet die dingen in de winkel staan en ziet dat ie voor die 600 Euro een 1 Wii + 1 XBox360 kan kopen, of één van die twee met een paar extra leuke spellen.

@ SuperDre
Sorry hoor. Maar 599 dollar is ongeveer 440 Euro. Dat is dan wel ERG bizar veel BTW en heffingen wil je het verschil daarmee verklaren.

@ iKremers,
Zo'n spel kost Sony niet meer dan 2 Euro. Dat is het voordeel van volume inkopen. Laat die controller Sony nou 10-20 Euro extra kosten. Een 20 Gb grotere harddisk kost Sony 5 Euro extra. (Aannames, maar als het meer is dan doen ze iets verkeerd daar.)

Zie hier: 2 + 2 + 20 - 5 - 2 = 17 Euro.. Met andere woorden, de Europeese koper wordt weer eens getild.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 5 september 2007 21:23]

Ik ben niet zo'n console liefhebber. Maar ik kan me goed voorstellen dat veel potentiële kopers dit ronduit belachelijk vinden. En het ding dan ook gewoon links laten liggen.

Ik denk niet dat de meeste potentiele kopers op de hoogte zijn van de prijs/config etc van de PS3 buiten Europa.
hoe vaak moet het nog gezegd worden 599 dollar is EX BTW..
Maar ze hebben daar GEEN 36% BTW. (link naar euro/dollar koers)

Met 10% btw en 10% 'EU toeslag' (ofzo :P) worden we nog steeds 16% genaaid ;)
hoe vaak moet het nog gezegd worden: in een aantal staten kennen ze niet eens BTW,en via internetaankopen hoef je nooit BTW te betalen, dus dus in de VS betaal je gewoon (omgerekend) 340 euro voor de 60GB versie. incusief BTW zou dat in Nederland op 399 euro mogen uitkomen (ietsje meer, maar dat rondt ik even af omdat bedrijven dat meestal doen)

dan is de meerprijs voor 2 spelletjes die je misschien niet eens wilt en een controller wel heeeeel erg hoog!!
blijf anders lekker de prijs van de PS3 spiegelen naar wat ie in het buitenland kost. de 360 kost ook gewoon 349 dollar in de VS en 349 euri in europa. Deal with it! twee controllers, een PS3, twee games en gratis onbeperkt online gamen is een erg mooie deal voor 599,- maar ach dat hoef je hier niet uit te leggen want:

en als ik nou es geen Blu-Ray wil?
en als ik nou eens geen HDMI wil?
en als ik nou eens geen draadloze controller wil?
en als ik nou een 360 fanboy ben en ik alles wat met Sonyte maken heeft KU#$ vind?
en als ik nou gewoon geen PS3 wil?

Nou, dan koop je lekker een 360 en dan kan je je lekker storen aan het geluid, de bouwkwaliteit en de extra kosten per maand en per hardware add-on die je toch nog wel gaat kopen.
Waarom is iedereen die kritisch is tov Sony en z'n PS3 een 360 fanboy?

De meeste mensen hier denken er met geen haar op hun hoofd over na zo'n ding in huis te halen. Dat geldt voor zowel PS3 als 360. (Getuige een poll pasgeleden hier op de frontpage.)

[edit]
typo

[Reactie gewijzigd door houseparty op 5 september 2007 21:15]

@houseparty:
De PS3 is al een paar maanden voor $499 te koop in de US, dus de verhouding ligt nog schever. Vooralsnog was deze prijsverlaging 'tijdelijk' volgens Sony, maar reken er maar op dat ze de prijs echt niet meer gaan verhogen, zeker niet zolang de verkopen achter blijven bij de verwachtingen.

http://www.amazon.com/Son...qid=1189022274&sr=8-1

@swopdark:
blijf anders lekker de prijs van de PS3 spiegelen naar wat ie in het buitenland kost. de 360 kost ook gewoon 349 dollar in de VS
Dat is nog altijd iets anders dan $499 vs ¤599. Plus dat je de 360 core al kan kopen voor $300, voor als je wel wilt gamen maar gewoon weinig te besteden hebt.

http://www.amazon.com/gp/...id=1189022317&sr=1-12

Dat is omgerekend ongeveer ¤215, oftewel bijna 3x minder dan de 'goedkoopste' PS3 in Europa. Next-gen gamen kan dus blijkbaar een heel stuk goedkoper dan voor 600 euro. Je kan omrekenen wat je wil, maar het lijkt er op dat Microsoft de Europese markt toch serieuzer neemt dan Sony, gezien hun vergelijkbare prijsstelling in beide continenten. Daar waar Sony voor de makkelijke optie kiest en een 2 extra blu-ray schijfjes die ik anders misschien wel helemaal niet gekocht zou hebben plus een controller gelijk stelt aan 100 euro prijsverschil levert Microsoft in verschillende landen vergelijkbare spullen voor vergelijkbare prijzen.
  • en als ik nou es geen Blu-Ray wil?
  • en als ik nou eens geen HDMI wil?
  • en als ik nou eens geen draadloze controller wil?
  • en als ik nou een 360 fanboy ben en ik alles wat met Sonyte maken heeft KU#$ vind?
  • en als ik nou gewoon geen PS3 wil?
  • Ik hoef inderdaad geen Blu-Ray speler, over een jaar ofzo kosten die dingen geen 50 euro meer. Voor de meeste mensen voldoet DVD nog prima. Ik kan er in ieder geval nog prima een jaartje mee vooruit. Bovendien zien de meeste mensen het verschil niet een, of weten ze niet eens dat er ook iets beters is dan DVD.
  • HDMI zegt 9 van de 10 mensen geen ene drol en bovendien heeft een xbox 360 het tegenwoordig ook.
  • Zowel de Wii als de 360 hebben ook draadloze controllers, dus dat is niet echt een voordeel of een nadeel van de PS3, en zeker geen prijsbreker ofzo.
  • Ik zou mezelf geen fanboy willen noemen, maar de laatste tijd kan ik ook niet zeggen dat de manier waarop Sony zijn klanten behandelt me erg kan bekoren. En dan wordt je als Europese PS3-koper al helemaal hard genaaid als je kijkt hoeveel je meer betaalt dan iemand in de US
  • Ik zou graag een PS3 hebben, de hardware spreekt me erg aan. Maar 600 euro heb ik er gewoon absoluut niet voor over, dat kan ik niet verantwoorden ten opzichte van mijn portemonnee. Al helemaal niet zolang er geen must-have games uit zijn en je erop kan wachten dat zo gauw ik er een heb staan de prijs ineens wel gaat zakken
Nou, dan koop je lekker een 360 en dan kan je je lekker storen aan het geluid, de bouwkwaliteit en de extra kosten per maand en per hardware add-on die je toch nog wel gaat kopen.
Het enige dat ik met mijn 360 doe is vette games spelen. Persoonlijk gelukkig nog geen enkel hardware probleem gehad, maak verder geen extra kosten want online interesseert me niet zoveel, en de enige hardware add-on die ik heb is een extra controller. In tegenstelling tot wat jij misschien denkt hebben de meeste xbox bezitters een hoop lol van hun consoles. Daarbij is het gewoon een feit dat veel mensen 600 euro gewoon te duur vinden en te weinig belangstelling hebben voor alle geavanceerde techniek in een PS3, anders zou ie wel beter verkopen.

Met andere woorden, het heeft niks met fanboyism te maken, en het zijn vooral zelf fanboys die dit niet willen aannemen.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 5 september 2007 22:33]

Ben het helemaal eens met je reply (en ik geef eerlijk toe dat ik fan ben van Sony en zijn PS3) alleen een dingetje wil ik toch even op reageren.
Ik zou mezelf geen fanboy willen noemen, maar de laatste tijd kan ik ook niet zeggen dat de manier waarop Sony zijn klanten behandelt me erg kan bekoren. En dan wordt je als Europese PS3-koper al helemaal hard genaaid als je kijkt hoeveel je meer betaalt dan iemand in de US
In principe is Europa altijd de lul, alles komt later uit bij ons, alles is duurder en beloftes als "Europa krijgt nog wat te goed van ons" worden ook nooit waar gemaakt. Maar ik vindt dat Microsoft nog wel slechter om gaat met zijn klanten en dan niet alleen op Xbox360 front maar ook op zijn Windows tak. Defecte gamedisc's die veroorzaakt worden door de 360 worden niet geruild voor nieuwe, 360's die kapot gaan laten nog wel eens erg lang op zich wachten om er maar een paar op te noemen. Bij Windows zit je dan weer met het feit dat als je 2 keer Windows opnieuw installeert je moet bellen naar MS waar ze dan weer ontzettend moeilijk gaan doen om je een activeerings code te geven.

Dus in principe kan het niet aan de prijs liggen, dat is niet iets wat je Sony kwalijk kan nemen aangezien er alleen maar dure hardware in dat ding zit. Oke de vergelijking met Amerika is nog enigzins wel te begrijpen maar dat is met alles zo, niet alleen bij Sony. Alleen een vraagje, wat is er mis met de klanten service van Sony? Ik heb nog niks verkeerds gehoord over de klantenservice van Sony en de PS3.
Dat van die Windows activatie daar moet je MS niet op aankijken, maar de mensen die al die jaren (en nog steeds) weigeren te betalen voor Windows. Van die zeikerds "Windows is veel te slecht, daar betaal ik niet voor". Ga dan Linux gebruiken ofzo...

Van die krassen heb je wel gelijk in, dat zuigt :/
Dat van die Windows activatie daar moet je MS niet op aankijken, maar de mensen die al die jaren (en nog steeds) weigeren te betalen voor Windows.
Aan de ene kant mee eens, voor wat hoort wat zeg ik altijd, maar aan de andere kant ze hebben daar alleen hun betalende klanten mee! Voor de mensen die gebruik maken van een illegale windows is er altijd wel een manier om windows te draaien zonder ervoor te betalen. MS blijft nieuwe manieren verzinnen om hun product te beschermen tegen piraterij maar hackers vinden altijd wel een manier om die te omzeilen. Ik betaal niet voor mijn Windows, ik krijg Windows via mijn opleiding (ICT opleiding, systeem beheerder) helemaal gratis maar die krijg ik natuurlijk gratis zodat ik later in het bedrijfs leven Windows ga gebruiken, ik een een potentiële klant. Maar als ik na twee installaties met dezelfde key binnen virtual pc (en geloof me, wij installeren vaak windows in virtual pc op school) al moet bellen dan ga ik toch echt kijken naar andere alternatieven, zeker als ik dan een half uur bezig ben met uitleggen waarom ik meer dan 2 keer opnieuw moet installeren :S
Ja, en probeer dan nog maar eens PAL games af te draaien op dat ding...

En die 60GB schijf trek je er gewoon uit, vervolgens stop je er een 320GB in die je om de hoek voor een prikkie kan kopen. big deal...

[Reactie gewijzigd door BabyXL op 5 september 2007 21:13]

Nou ja, prikkie.. Ik vind 175 euro nog geen prikkie :)

Klik

Want als ik me niet vergis, gaan er 2.5" HDs in een PS3
In de VS krijg je er dus geen spellen en maar 1 controler bij. Dus zou je kunnen zeggen dat gamers in Europa beter af zijn :) 2 spellen a ¤60 en een extra controler a ¤50

Maar dat hangt natuurlijk ook wel van je smaak qua games af.
US versie krijgt geen extra controller en geen games.
De vraag is dan ook, wat is een betere deal?

Dat de $ -> ¤ conversie voor ons Europeanen niet gunstig uitvalt, dat is natuurlijk geen geheim.
Een extra controller is een betere deal en wel hierom:
Meestal wil je toch zo'n ding erbij hebben voor als er vrienden ofzo langs komen.
Die 20 gig extra zit je niet om te springen, ik heb moeite om mijn 60 vol te krijgen en mocht het zover komen dan hang ik er een externe usb disk aan.
Ik vind dat gedoe qua harde schrijven bij de ps3 een beetje onzin, je kunt beter er geen harde schrijf bij doen, en de klant zelf laten kieze welke hdd hij wil, want deze kun je net zo gemakkelijk vervangen als je compact flash kaartje.

Bij de 360 is dit een ander verhaal, maar in het geval bij de ps3 moet je er niet zo zorgen over maken :P
als de PS3 geen standaard HDD erin zat zouden de game developers veel meer moeite hebben om een game te bouwen, met een HDD kunnen de laadtijden verkort worden spellen groter gemaakt worden, ik ben hartstikke blij dat Sony voor een HDD standaard heeft gekozen...
Ja, dat het Sony geen ¤60 kost lijkt mij nogal logisch. Mar kan jij die spellen voor ¤2 kopen en een controler voor ¤10-20? Nee, dus is het voordeel voor de cosument wel dergelijk 2x¤60+¤50=170.
Ik persoonlijk zou liever een goedkopere console+1 controller hebben, dan 2 middelmatige games en 2 controllers.
Heavenly Sword noem jij middelmatig?

Als er 1 spel is wat lang verwacht word en zeker niet middelmatig is, is het heavenly sword wel.

Het verbaasde me zelfs dat deze erbij zat omdat het spel nog gloednieuw is en een echte A klasse game is.
er zijn mensen die niet van zulke games houden natuurlijk...
Op diverse sites krijgt de game anders maar een mager 7tje! Dan kan je het niet echt hebben over een instant-classic :)
Op de metareview-site www.gamerankings.com staat ie momenteel op ongeveer 80%. Da's zeker niet slecht, maar inderdaad ook zeker geen klassieker.
Volgens previews is het niet meer dan "goed". Omdat veel mensen hoge verwachtingen hebben komt vrijwel alleen maar doordat PS3 fanboys zo lang moeten wachten op een goed spel, die het waard moet zijn om 60 euro uit te geven en veel te spelen.

Dat wat verwacht wordt is geen garantie dat dat ook die kwaliteit zal halen.
Ik moet gewoon lachen dat het zo'n langverwacht spel is als ik naar de screenshots kijk is het niets bijzonders. Trailers ben ik niet in geinteresseerd in want zo'n stom saai zwaardspel is geen blockbuster.

Echte A klasse spel? hoop voor de PS3 fanboys dat er ooit een ECHT AAA klasse spel komt, zoals Gears Of War, dat letterlijk miljoenen verkoopt in een hoog tempo. Dat kun je echt wel vergeten met Heavenly Sword. Kan je voorspellen dat Halo 3 de Gears Of War verkoop zal overtreffen. Komt ook door de marketing natuurlijk. Daarnaast komt ook nog eens Mass Effect aan...

En dan is Lair ook zo'n langverwacht spel, tja kreeg een 6.5/10 uit een review, wat een blamage. PS3 fanboys springen hoog en laag dat dat de Xbox360 zal verpletteren als ik hun woordgebruik overneem. Wat een hype is die PS3 zeg.
Mensen die dit nu kopen laten zich gewoon gek maken door de media... Natuurlijk is het belangrijk dat er nu early adopters zijn om spellen makers over de streep te halen om games voor de PS3 te gaan ontwikkelen, maar zelf wacht ik altijd 2á3 jaar met het kopen van de nieuwe generatie consoles gewoonweg omdat er dan veel meer (en betere) software voor te krijgen is en de hardware is dan écht stukken goedkoper. Mijn PS2 werkt nog perfect! En de spellen daarvoor kosten nu nog maar 10á20euro :) ik zie nu dan ook nog geen reden om een PS3 aan te schaffen. De games (waar alles uiteindelijk om draait) zijn nu nog ronduit slecht te noemen, op de graphics na bieden ze niks meer dan de PS2 versies van deze games. Mijn advies, gewoon wachten op een verdere prijsverlaging, deze heeft dan vrijwel 100% zeker ook een grotere HDD ;) -> Geduld is een schone zaak :) (hoewel natuurlijk niet teveel mensen er zo over moeten gaan denken want dan komen er binnenkort ook geen goede games :p)
Geduld is een schone zaak
Dat vind ik altijd zo'n geleuter.
Want terwijl jij jaren(!) zit te wachten op een prijsverlaging, hebben mensen die de console wél kopen er al die tijd al enorm veel plezier van.
Als je echt te krenterig bent om voor iets nieuws geld neer te tellen, dan kun je net zo goed niets kopen. Da's nóg voordeliger....
En dan betaal je 600euro voor (maybe) twee écht goede games :-p dat is 300euro per spel! Als je nu gewoon bij elke generatie consoles dit herhaald heb je altijd dit plezier wat jij beschrijft maar dan voor minder geld ;-) of je nu 5jaar op dezelfde console speelt meteen na de release date of 5jaar nadat de console al een paar jaar uit is, dat maakt natuurlijk qua tijd niet uit... natuurlijk is 't een keus maar uiteindelijk kan ik (min of meer) gratis op vakantie ipv. elk spel meteen voor 60euro te kopen ;-)

En dan heb ik 't nog geen eens over de verbeteringen die men in de loop der jaren aan brengt in deze producten... de latere generaties PS2's hadden veel minder onderdelen nodig. En op mijn manier loop je X360 problemen zoals die zich onlangs voordeden mis :)

[Reactie gewijzigd door rntfuture op 5 september 2007 20:40]

of je nu 5jaar op dezelfde console speelt meteen na de release date of 5jaar nadat de console al een paar jaar uit is, dat maakt natuurlijk qua tijd niet uit...
Het spel zal inderdaad niet veranderen.... maar de beleving is wel anders.

Stel je gaat rond je studententijd naar de discotheek ... en rond 35 jaar ga je naar de discotheek. Hoe kijk je dan tegen de discotheek aan?
Inderdaad , in europa worden we weer eens genaaid door sony ben het een beetje zat eigenlijk
zolang sony op deze manier een playstation 3 door onze strot wil duwen vergeet het dan maar zijn wij in europa een melkkoe of zo
}:O
Volgens mij doet iedere console leverancier hetzelfde in Europa. (dollars voor Euros)
(+ de US pack is alleen maar met 1game: Motorstorm)

[Reactie gewijzigd door Sentry23 op 5 september 2007 20:07]

Ja oke maar hier krijgen we dan ook nog eens 20gig minder voor het zelfde geld !!!
maarja, de amerikanen hebben al langer met die 60gig versie moeten doen als wij, en die 80gig versie komt ook naar europa over enkele maanden..
Maar wij weer een extra controler lees ik hierboven, dus doe mij die controller maar, die 60gig krijg je niet zomaar vol.
Europa is eigenlijk altijd wel de sjaak.
Best jammer, ben geen ps3-fan maar ik denk als ze nu 1 controller doen.
En 1 goeie game, en dan wat van die prijs af, dat het maybe iets zou kunnen zijn :)
599 EURO is nu $820.63 !!!!!
Hoezo we worden opgelicht.....
zo erg is het niet.
599 dollar + 20% btw = 720 dollar.
blijft er 100 dollar verschil over. en daar krijg je 2 games en een controller extra voor.

de reden hiervoor is gewoon het pricepoint wat sony heeft gekozen. en de americaan en de european geeft 1 eenheid van zijn muntsoort blijkbaar ongeveer even makkelijk uit. vandaar de vergelijkbare prijs.
Ik geloof nooit dat ze in de VS onze communistische BTW tarieven hanteren... :/
Doen ze ook niet, maar dan moet je maar in de VS gaan wonen. Live with it. Nederlanders hebben 19% BTW en Vlaanderen heeft 21% BTW (ik ben Vlaming btw).

Uw PS3 kost 599 euro, mijn PS3 kost ook 599 euro. Terwijl ik toch meer BTW betaal dan jij, kost onze PS3 evenveel. Dus mijn PS3 is goedkoper dan de jouwe... 8)7

In Amerika staan prijzen altijd zonder BTW. Ben je er al eens geweest??? Ik wel en ik ben in de supermarkt gaan winkelen en het is echt een aanpassing hoor. Alles wordt geprijs zonder BTW en dan kom je aan de kassa en moet je eigenlijk meer betalen dan dat je uiteindelijk gedacht had. Naja, tis maar wat je gewoon bent. |:(
Link

Ik denk dat er maar zelden staten zijn die uiteindelijk bij 20% BTW komen.
of ja euro is meer waard dus eigenlijk 20 gig minder voor meer geld

[Reactie gewijzigd door X800 op 5 september 2007 20:06]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Apple iPhone 6 iPhone Apple iPhone 6 Plus Smartphones Laptops Microsoft Games Apple Activision Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013