Hoofdcategorieën
Device Settings

Sharp plet lcd-televisie

Door René Gerritsen, woensdag 22 augustus 2007 20:20
Bron: Reuters, views: 43.156

Sharp heeft aangekondigd dat het superdunne lcd-televisies heeft ontwikkeld met een veel hogere contrastverhouding dan de huidige modellen. Geïnteresseerden zullen echter nog een paar jaar moeten wachten tot deze op de markt komen.

Sharp-logoSharp beweert dat het lcd-televisies met een dikte van slechts 20mm zal gaan produceren. Het bedrijf heeft al een 52"-prototype met een gewicht van slechts 25kg en een energieverbruik dat slechts de helft bedraagt van de huidige modellen. De 52"-lcd-tv's die Sharp momenteel produceert, wegen ruim 5kg meer en zijn ruim vier keer zo dik.

Het nieuwe scherm zou ook een hogere contrastratio hebben: 100.000:1, waardoor de zwartwaarden voor een lcd-tv waarschijnlijk van een heel nieuwe orde zullen zijn. Het nieuwe scherm zal vanaf maart 2010 in productie worden genomen in Sharps nog te bouwen lcd-fabriek in Sakai in Japan.

Tot slot heeft Sharp-directeur Mikio Katayama aangekondigd dat zijn bedrijf aan het eind van dit jaar of uiterlijk begin volgend jaar met een 108"-lcd-televisie op de markt zal komen.

Volgende 09:05 Sony tovert PS3 om tot digitale tv-recorder
Vorige 20:07 Vooroordelen over gamers blijken te kloppen
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »



Nou doen vooral de nullen voor de komma er over het algemeen toe ;)

Is natuurlijk tezien met welk systeem hij z'n getallen schrijft. ($100,000 betekent net wat anders dan $100.000, vooral met de laatste zou een Amerikaan blij zijn :+)


Jij snapt de grap niet :P

In Nederland hebben we een decimale komma en groeperen we drie cijfers (duizendtallen) met punten. In Amerika doen ze dat precies andersom...

Om toch ontopic te blijven: Ik vraag me af hoe stevig een behuizing is die slechts 20mm dik is, maar wel een diameter van ruim 1m25 heeft.

Er past heus nog wel een 108" x 4mm staalplaat achter het scherm (binnen die 20mm). Dan zal die zeker niet uitelkaar vallen (misschien wel van de muur ;) )

Met zo'n staalplaat wordt ie weer ontzettend zwaar. Het lijkt met overigens wel dat het scherm met een zelfdragende constructie wordt ontwikkeld, moet gewoon kunnen. Zo extreem is dit niet. En het is nou ook niet dat er erg veel dynamische krachten op komen te staan.

De gewichtsreductie t.o.v. de dikte-reductie vind ik toch een beetje tegenvallen eigenlijk. 17% t.o.v. 75%. Zal dus wel iets met de constructie te maken hebben.

OT + m.n.modus: Grrrrrrrene, ding is niet rond (toch?), dus het is een diagonaal, geen diameter.

Lijkt mij lastig gezien 52" x 4mm staalplaat reeds 24,5 kg weegt ... En de TV woog maar 25 kg !?
Ervanuitgaand : 16/10 (pc-) verhoudingen - staal 7.8 ton per m3 en de normale fysica.

108" x 4 ... snel rekenen ... hm : 105 kg staal. :P

Ok, Je hebt gelijk de muur komt wellicht eerst :)


...Neen, hij heeft gelijk. Amerikanen gebruiken een punt waar wij een komma gebruiken, en andersom.
Waarom staat er een punt op het numerieke toetsenbord denk je? omdat ze in de USofA een punt gebruiken om decimalen aan te duiden.
zo is tweeduizendeneen gedeeld door twee voor ons 1.000,5 en voor Amerikanen 1,000.5
Het is een klein verschil in notatie, de meesten merken het niet, maar eht ging hier dan ook om een grap...

ik haat moppen uitleggen, maar als mensen ze neit snappen... :+

Wat dergelijke specs moeten gaan kosten? Dat hangt af van het jaartal waarin je 't wilt kopen (2012, 2014,....) Prototypes uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

[Reactie gewijzigd door AugmentoR op donderdag 23 augustus 2007 01:01]



5 kilo is niks, is dat geen 50 kilo?? , een 52" van 25 + 5 kilo = 30 kilo lijkt me stug, heel stug.

edit: nee dus, 52" is --> Weight of panel and speakers (kg): 36.0 dus 10 kilo zwaarder.

[Reactie gewijzigd door Martinus op woensdag 22 augustus 2007 20:34]


Heel leuk, maar 2010 is nog wel even wachten.

Sharp is niet meteen hét bekende merk van lcd-tv's en dus lijkt me dit eerder een promotiestunt om positief in het nieuws te komen. Eigenlijk heb je niets direct aan te kondigen, dus pronk je maar wat met vrij verre toekomstplannen :)

Nou ja het zijn niet gewoon maar hersen spinsels aangezien ze dus wel daarwerkelijk een werkende 52inch proto hebben dus 2,5 jaar om iets betaalbaar te maken en produceerbaar is toch vrij reeel.

Sharp is niet meteen hét bekende merk van lcd-tv's
Misschien binnenkort wel :)

[Reactie gewijzigd door Blaise op woensdag 22 augustus 2007 21:16]


OEM ;) Zij leveren de panels en andere "bekende" merken bouwen er hun eigen schilletje omheen

Eehm, Sharp maakt de mooiste kwaliteit schermen al lange tijd. En staat nog voor Sony op de derde plaats in de ranglijst van meest verkochte LCD's (Na Samsung en Philips).

Mee eens. Ook een scherm van 108" of te wel ruim 2,3m breed scherm is nou niet bepaald het dagelijks voormaat. :X

@ DarkTemple: Ik had het over de breedte. Niet diagonaal waar die 108" voor staat.

[Reactie gewijzigd door rm_a_rayman op donderdag 23 augustus 2007 10:30]


2,76 m zelfs

108cm is al fors voor een tv.

Heeft het nog nut om LCD te upgraden? Met OLED op komst?

Maar tot nu toe zie ik alleen de OLED scherm in MP3 spelers en andere apparaten met een klein scherm en nog geen groote formaten. Zelfs geen 7 of 10 '' scherm ben ik nog tegen gekomen.

In november komen de eerste 17 inch tv's op de markt hoor. Ik vraag me dus ook af wat dit voor nut heeft. Tegen de tijd dat deze beeldschermen op de markt zijn, zijn de prijzen van oled schermen al 2 jaar aan het dalen.

Ja en?

De vraag is niet of de OLEDs tzt goedkoper worden. De vraag is OLEDs dan een betere kwaliteit hebben en goedkoper zijn dan deze LCD TVs. Sharp verwacht dus van niet en lijkt daar zeker niet alleen in te staan....

Als Sharp nu aankondigd dat ze OLED of SED schermen zouden gaan produceren en deze in 2010 op de markt brengen, dan was ik een stuk vrolijker geweest.
Volgens mij zijn SED en OLED superieur op het gebied van contrast, kijkhoek, stroomverbruik, dikte, gewicht.
Dat is de toekomst, dat is wat we allemaal willen hebben. En daarbij komt ook nog eens dat Sharp helemaal niet duidelijk maakt waardoor die hogere contrastverhouding dan bereikt worden. Niet dat ze meteen de concurrentie moeten helpen maar een beetje uitleg mag best.

de Sharp LCD tv's die nu op de markt zijn, zijn echt 1 van de besten hoor, de enige die Sharp overtreft is de nieuwe Sony Bravia, maar die kost ook een stukie meer, mja WTF 108'' LCD tv?!?!?!?!?!? dude dat is gewoon gigantisch, btw hoe zit het met dat laser techniek tv?

[Reactie gewijzigd door shadowillusions op woensdag 22 augustus 2007 20:54]


laat me raden.. jij hebt een Sharp LCD tv.....

Sony Bravia is kwalitatief niet zo best. Misschien als je digitale tv hebt, maar de ingebouwde analoge tuner biedt geen mooi beeld.

Sharp is zeker wel bekend, maar niet in Europa.

Misschien dat ze op die manier ook het Euopesre ecolabel kunnen binnenrijven voor hun grotere schermen. Volgens mij bezitten ze dit label nu slechts voor hun modellen < 40 inch
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 09:05 Sony tovert PS3 om tot digitale tv-recorder
Vorige 20:07 Vooroordelen over gamers blijken te kloppen
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011