Hoofdcategorieën
Device Settings

Nintendo: 'Wii wordt populairder dan PlayStation 2'

Door Arie Jan Stapel, zondag 15 juli 2007 12:45
Bron: Xbitlabs, views: 27.148

Satoru Iwata, de directeur van Nintendo, heeft vorige week gezegd dat hij verwacht dat er van de Wii-spelcomputer uiteindelijk meer exemplaren zullen worden verkocht dan van de Sony PlayStation2.

Stapel Wii-dozen bij lanceringTot dusver is de PS2 met 120 miljoen exemplaren de meest verkochte spelcomputer ooit. Van de Wii zijn tot maart dit jaar 5,8 miljoen stuks verkocht. Tot maart volgend jaar verwacht Nintendo er nog eens 14 miljoen te verkopen. De verwachting van Iwata is dat de Wii nog lange tijd populair zal blijven en uiteindelijk de PS2 in zal halen. De Wii is door zijn lage prijs van 249 euro en de relatief makkelijke, snel te leren spellen erg populair geworden onder de consumenten. Het aanbod van spellen loopt nog wat achter omdat de spelontwikkelaars dachten dat de spelers eerder zouden kiezen voor de grafisch krachtigere Xbox 360 en PlayStation3. Al sinds de Wii vorig jaar november op de markt kwam zijn er echter iedere maand meer van verkocht dan van de Xbox 360 en PS3.

Volgende 12:53 Actie Toshiba: hd-dvd-speler plus drie films voor $99 - update
Vorige 12:19 Canon gaat cmos-sensors gebruiken in compacte camera's
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Wii love Nintendo O+
De Wii is superleuk, vooral die sports.

De Wii wordt toch ook gebruikt bij fysiotherapie?

[Reactie gewijzigd door yori1989 op zondag 15 juli 2007 12:48]


Als je bedoelt dat sommige Wii gebruikers na het intensief gebruiken fysiotherapie nodig hebben heb je gelijk. Er is laatst al een syndroom vernoemt naar de Wii door een amerikaanse arts (oid).

Wiiitis ja... Triple i _O_

nee, er worden Wii's gekocht door ziekenhuizen enzow om inderdaad fysiotherapie te geven op een leuke manier.

En de reden dat dit gedaan wordt is omdat deze mensen zelf vaak het verdommen om minimaal een half uur per dag te bewegen.

Als je denkt dat alle kwalen zo uit de wereld verdwijnen, nee !! Een goede Fysio voelt wat een spier doet... en oefent hiernaar. om hier nu een Wii voor te nemen vind ik redelijk onprofi... zijn vaak de geldschieters... deze heb je namelijk echt in de gezondheidszorg.

Op zich heb je een punt. Maar dat neemt niet weg dat het automatisch slecht is om "bewegen" leuker te maken. Niet iedereen is even sportief, en dan maakt zon spelletje het toch een stuk toegankelijker.

Het punt met de Wii spellen is juist dat het eigenlijk in alle gevallen draait om vaak dezelfde bewegingen, anders dan bij echte sport. En laat het juist de herhaling van dezelfde bewegingen keer op keer erg slecht zijn.

Flauwe kul, hardlopen zeker slecht voor je omdat je de hele tijd stappen neemt en fietsen blabla. Ik vind het mooi wat nintendo hier doet voor deze specifieke doelgroep. Verders vind ik de ambitie om 120 miljoen consoles voorbij te streven wat ruig maar goed de tijd zal het ons leren :)

De mes is gemaakt omn 70 jaar van leven te lopen of te fietsen. Pas als je dit intensief gaat doen, treden er problemen op kijk maar naar hardlopers, fietsers e.d. wat betreft knieén enzo)
als jij nu elke dag 2 staat te bowlen met je Wii, dan ga je denk ik last van krijgen ja, omdat het menselijk lichaam niet gemaakt is om twee uur per dag met je arm te zwaaien

Een reden is misschien dat bepaalde aandoeningen de nodige pijn met zich meebrengen. De zin om te bewegen vergaat je dan wel snel. Als een Wii dan kan helpen om die pijn aan de kant te schuiven, waarom dan niet? Ik vermoed overigens ook niet dat ze iemand gewoon een Wiimote in de handen duwen en zeggen dat hij maar een half uurtje moet gaan bowlen...

Of je zoekt gewoon even in het Tweakers archief...

nieuws: Wii op doktersvoorschrift

Het gaat dus om revalidatie, niet omdat mensen "het verdommen om minimaal een half uur per dag te bewegen". Als je dan iets beweert, zorg dan wel dat je een onderbouwing hebt.

Kun je ook maar een ziekehuis noemen die er echt een fysiotherapie behandeling mee heeft opgezet? Die zijn er namelijk niet te vinden. Een aantal speelsessies heeft uit fysiotherapeutisch oogpunt eigenlijk ook geen waarde.

The Glenrose Rehabilitation Hospital in Canada is het eerste ziekenhuis dat de Wii-technologie gebruikt om revaliderenden
Komt ook in dit stukje:
nieuws: Wii op doktersvoorschrift

Veders wat ik heel veel zie is dat mensen beweren dat je met de Wii veel dezelfde beweging maakt, dit is zeker onjuist. Je kan namelijk keuze maken uit verschillende sporten/spelletjes en daar beweeg je dan weer anders in.

Voor een gezond persoon zal de Wii geen vervanging kunnen zijn voor echte sport, maar voor fisiotherapie is het juist handig dat er voor de patient weinig weerstand is, zo kan hij wel de beweging maken/oefennen terwijl de spier minimaal belast wordt.

Nu is het wel zo dat er alleen nog arm bewigingen zijn, maar ik denk dat het niet lang gaat duren voordat ze met een bewegingsmat komen, om bijv dans bewegingen als het spelelement te krijgen.

Dat was afaik een spaanse arts die 20(!) uur achter elkaar wii-sports tennis had gespeeld, en hier een stijve arm aan over had gehouden. De oplossing voor wiiitis was 24 uur niet wiien en wat pijnstillers.

Dus, hoe serieus zullen we dit nemen.
1 er was geen langdurig effect,
2 als hij 20 uur achter elkaar echt tennis had gespeelt had hij dat de volgende dag ook wel gemerkt imho.
8)7

Het zou me nog niet eens verbazen als deze klagende dokter door sony ingehuurd bleek te zijn met zijn verhaaltje.

Jah die gozer had last van zijn schouders en armen omdat hij 10 UUR achter elkaar Wii sports had gespeeld...

nieuws: 'Overmatig Wii-gebruik veroorzaakt peesontstekingen'

Wat die gozer eigenlijk probeert te zeggen is dat je met de Wii geen weerstand hebt. Normaal gesproken wordt de energie in je zwaai over gedragen naar de ball, met de Wii is er geen ball dus de energie wordt totaal opgevangen door je schouders.

Je moet dus oppassen, niet als een malloot 10 uur lang om je heen zwaaien (en de lampen boven je stuk slaan).

Dan heb je zeker nog nooit getennist?

Met de weerstand van de bal heb je juist een tegendraadse kracht op je arm, wat je dus meer kracht kost.
Daarnaast is een tennisracket veel zwaarder en dus ook belastender!

Maar een ongetraind iemand kan inderdaad last krijgen van een arm als je 10 uur achter elkaar je arm zwaait.

blijven nadenken, je verbeterd hem nu met precies hetzelfde, hij bedoelt met overgedragen dat doordat de bal tegendraadse kracht levert, hij je zwaai afremt, en jij dus niet meer (minder) je zwaai hoeft op te vangen.

Het is dan nog steeds de vraag wat erger is: dat je zelf de zwaai opvangt (min of meer geleidelijk tot stilstand komt), of dat de energie in een fractie van een seconde op je schouder terecht komt (wanneer racket in aanraking komt met de bal). Daarnaast stel je je vanzelf in op de kracht die nodig is. Bij echt tennis sla je natuurlijk veel harder dan bij Wii tennis want na een kwartiertje voel je wel aan, welke beweging voldoende is om je karakter te laten doen wat je wilt.

[Reactie gewijzigd door mddd op maandag 16 juli 2007 08:47]



mario galaxy?
mario kart wii?
metroid prime 3?
nog even geduld

en voor de FPS-fans zijn Far Cry en Resident Evil ook noemenswaardig :)

Far Cry had minder dan een 5 volgens de PU, iets van een 39 als ik t me goed herriner.

God, elke keer als ik Gamekings zie ben ik blij dat ik dat flutblaadje jaren geleden heb opgezegd. Wat een losers. En dan denken ze ook nog dat ze "cool" zijn... :|

Ik bepaal zelf wel wat ik leuk vind.

Hij zegt
de nieuwe games voor de wii spreken my tog niet aan,
Hoef je geen lijstje met toppers te geven hoor, dit is gewoon zo iemand met oogkleppen en ontiegelijk slechte spelling. My tog? Tjemig.

Dat dat jouw niet aanspreekt hoeven wij niet te weten, kennelijk zijn er 5,8 miljoen mensen die er anders over denken. Ikzelf ga erin mee al heb ik geen WII. Iedere keer een mooiere fps die met een dom controllertje word gespeeld (kan veel beter op de pc muis) met iedere keer net iets mooiere plaatjes. De wii kent dit zo nu en dan wel en betrekt de speler midden in het spel door bewegingen te betrekken zodat je meer in de game zit. Nu is het percentage NINTENDO games natuurlijk hoog maar zoals je kon lezen komt dit omdat ontwikkelaars de markt voor de wii verkeert hebben ingeschat. Ik zit persoonlijk liever met een stick op een mannetje te mikken terwijl ik mijn handgranaat al in mijn rechter hand heb in de vorm van zo'n chuck ding of hoe heet het dan dat ik met twee priegelcontrollers zit te prutsen om te mikken terwijl er al een handgranaat naast me ligt....

Het verschil tussen een Wii en bv de PS2/Xbox/PS3/Xbox360 is dat Nintendo producten bouwt met een enorm korte levensduur, neem de nintendo, de 16 bits, 32 bits 64 bits enz. ze bouwen steeds op het oog met een korte doorloop. Op zich niets mee mis, zeker als je in gedachte neemt dat ze steeds on top of research blijven en dat uit zich zeer sterk in de Wii. Een nadeel is dat ze met laag verkoop (gezien over een tijdsspan tov bv de ps2 met 10 jaar) snel geld moeten verdienen, vandaar dat hun producten ook direct winstgevend zijn, daar staat wel tegenover dat ze relatief minder verkopen van hetzelfde product.
Nu kan Nintendo denken dat de Wii langer meegaat dan hun vorige producten maar de vraag is natuurlijk of hun keuze voor een console met weinig kracht daadwerkelijk genoeg rek biedt voor een langere run waar ze nu op hopen. Zeker vanwege dat ze het nu moeten hebben van creativiteit en niet van hoe hun spellen eruit zien. En dan mag je je misschien afvragen hoelang een consument dit accepteerd zodra bv Sony of MS ervoor kiest om hun console steeds meer in prijs te drukken waardoor ze ook prijstechnisch met Nintendo kunnen concureren en dat Nintendo het volledig van creativiteit moet hebben.
Ikzelf heb hier zo mijn twijfels over of dit daadwerkelijk gebeurd, 5 a 10 miljoen consoles verkopen is 1.. maar 120 miljoen is een heel ander verhaal.

Wii Fit... een "Nederland in Beweging" op de Wii... aaarrgh
http://ms.nintendo-europe.com/e32007/nlNL/wii_wiifit.html

ja ja ja.. Wii Fit suckt.. tuurlijk, heb je gelijk in. Net als Brain Game of hoe heet ie... Maar who cares? Duizenden bejaarden rennen naar de winkel en kopen een Wii.. en dat is GOED voor iedereen, ook de hardcore gamers. Je zal zien dat er over een paar maanden een stortvloed van nieuwe games op de Wii komt doordat alle spelontwikkelaars nu druk bezig zijn hun achterstand in te halen. Studio's die hun game alleen wilden uitbrengen op de XBox 360 en PS3 gaan hem nu alsnog porten naar de Wii.

Kijk.. als je NU een console wil kopen is een Wii gewoon een goede keus. Voor ¤ 250 heb je een Wii en dan kun je even vooruit. Dan koop je over een jaar of zo een PS3 voor ¤ 400 en dan heb je twee computers en nog steeds maar 50 euro meer uitgegeven. Als Sony denkt dat ik ook maar één cent meer dan 400 euro aan een console ga uitgeven dan hebben ze het mis (in mijn geval dan).

offtopic: Wij betalen hier in EU nu omgerekend US$ 820,- voor een PS3 terwijl ze in de US maar US$ 500 betalen... En bedankt Sony dat wij hier in Europa weer eens VET genaaid worden. Ok, Nintendo en MS doen hetzelfde, maar daarbij zijn de bedragen lager en ze wagen het niet om dan vervolgens de al goedkopere amerikaanse console nog verder in prijs te verlagen terwijl de europese variant duur blijft.

denk even erbij dat:
1. de prijzen in de vs zonder belasting zijn
2. importbelasting die de eu heft(en wat zien wij nederlanders ervan terug? minder dan we betalen iniedergeval)
3. hoger gemiddelt inkomen.
daarnaast is binnekort voor 600 euro een valeu pakket met 2 spellen en 2 controllers(ik had zelf liever een prijsverlaging en gewooon een console zonder spel zodat je niet verplicht motorstorm of resistance fall of man hoeft te doen) die controller is zo'n 40 dollar in de vs en de spellen elk zo'n 50 dollar wat het prijsverschil toch ietsje pietsje kleiner maakt :D

Het succes van de Wii zal er echt niet voor zorgen dat ontwikkelaars massaal gaan porten naar de Wii. Juist het verschil in gamesaanbod tussen de 360/PS3 en de Wii zorgt voor het succes. Het rechtvaardigt de mindere graphics en hardware.

Een port van krakers als (ik noem maar iets geks) Gears Of War of Forza laat zien hoe hopeloos achterhaald de hardware van de Wii is. En doet dus afbreuk aan de positieve imago van Nintendo.

Ik verwacht dat multiplatform games slecht zullen blijven verkopen op de Wii en de Wii het toch moet blijven hebben van de 1st party developpers en specifiek voor de Wii ontwikkelde games van 3rd party-developpers.

Er komen binnenkort ook super leuke spelletjes eraan. Bijv, Boogie. Een spel waarin je kan dansen, zingen en zelfs je eigen videoclip opnemen. (Een soort uitgebreide 'Singstar' van PS2)

En guitar hero 3.. :+

of een uitgebreide eba voor de wii.

Hm ik vind het raar dat er zo weinig wii's in de verkoop gaan als 2dehands, want iedereen zegt dat je het 'snel' beu wordt... valt dan, nog mee als ik de v&a zo zie;.

En vind het toch raar dat de Wii de ps2 zo makkelijk voorbij kan steken, de ps2 heeft al een zeer uitgebreid gamma van games... Singstar, eyetoy is ook in de lijn van 'avond vriendjes/vriendinnetjes bij u thuis'

Je zou marktplaats es moeten checken. Ik verbaasde me afgelopen lente serieus over het aantal wii's dat er te koop stonden...

Dat was omdat mensen een slaatje wilde slaan uit de super slechte verkrijgbaarheid van de console. Ik heb hier ruim 3 maanden op de wachtlijst gestaan, maar kwam hem volop tegen in het uiterste noorden van het land. Als je zag dat een Wii 400 eurie op bracht, tja, dan heb je altijd gelukzoekers.

rij over de grens en ga de eerste fnac binnen die je tegenkomt, daar staan steeds voorraden (wel niet op een donderdag gaan, dan is de voorraad meestal op, vrijdagochtend komen nieuwe leveringen toe en zijn ze weer aangevuld :+)

En vind het toch raar dat de Wii de ps2 zo makkelijk voorbij kan steken, de ps2 heeft al een zeer uitgebreid gamma van games... Singstar, eyetoy is ook in de lijn van 'avond vriendjes/vriendinnetjes bij u thuis'
De Wii heeft de PS2 nog lang niet "voorbij gestoken". De PS2 is nu alleen niet meer zo aantrekkelijk omdat er gewoon o,o aan marketing van het apparaat word gedaan.

De PS2 zet vergelijkbare prestaties als de Wii neer (soms nog beter) maar het marketingsapparaat van Sony is waarschijnlijk alleen met de PS3 bezig.

de gamecube ownde de ps2 nog kwa prestaties... er ziujn gewooon wii titels die slechter dan de ps2 toppers zijn. wacht maar tot de echte kwalitie titels komen(mario galaxy/mp3c)

en de reden dat de wii beter dan de ps2 oivertreft op het moment komt echt niet door de marketing, ooit weleens een wiimote gezien?

en dat het nog lang niet voorbijgestoken is, tsja wat moet ik daar nou over zeggen? misschien dat de wii sinds novemer jl.(en december in japan en de eu) uit is en de ps2 al sinds 2000? of is dat een slecht argument?

Dit zal vast en zeker zijn gekomen omdat deze console betaalbaar is en gewoon voor een groot publiek aantrekkelijk is. De PS2 was meer bedoelt voor de echte entertainment, en toen die tijd was die wel een stukje duurder dan de Wii nu is.
Ook zijn de spelen interactief, dus de gemiddelde ouder zal zich niet druk hoeven te maken dat hun kind niet actief is.

[Reactie gewijzigd door SniperFox op zondag 15 juli 2007 13:19]


Het mag dan een groot publiek aantrekken, het publiek dat ze aantrekken zijn niet bepaald die dat vaak zitten te gamen (tenzij de kinderen).
Wat ik zo bewonder aan Nintendo is hun lef. Ze verdienen om het te winnen omdat ze iets innoverend hebben gedaan en de hele toekomst van het bedrijf op spel hebben gezet. Ze hebben een zeer groot risico genomen door te focussen op 5-15 jarige en volwassenen.

Sony en Microsft hebben dan weer op hun vertrouwde groep ingezet maar hadden nooit verwacht dat Nintendo zo'n succes zou hebben op hun doelgroep.
Is het opzet van Nintendo dan geslaagd, ik weet het niet. Ik zie nog niet zoveel 50+ met een DS of Wii spelen, hoewel ik niet zoveel bij zulke mensen passeer. Ik kan me echter wel inbeelden dat het enorm moeilijk moet zijn om iemand van 50+ jaar te overhalen om een Wii of DS te kopen.

Dan vergeten ze volgens mij dat Sony haar PS2 wederom ge-updatet heeft. Hierdoor is de PS2 lichter geworden en goedkoper om te produceren, waardoor Sony de prijs verder kan verlagen. Het zou mij niet verbazen wanneer de PS2 binnenkort voor onder de 100 euro in de winkels ligt, terwijl Sony er nog steeds winst op maakt.

als sony de ps2 blijft updaten en aantrekkelijk blijft maken, gooien ze beetje hun eigen ps3 ruiten in imo.

het is wel duidelijk dat veel mensen zich door de prijs van een console laten beinvloeden, vooral als mama en papa er 1 voor hun zoontje kopen

De ps3 is er niet echt voor bedoeld om goedkoop te zijn. Daar moeten zwaardere games op draaien. Bij de ps2 was dat vroeger ook zo, maar nu is hij niet krachtig genoeg om "zware" games aan te kunnen.

Daarom heeft sony de ps2 een ander doel gegeven dan de ps3. De ps2 is een goedkope spelcomputer, en de ps3 een krachtige.

Vlak daaarbij niet uit dat het aantal krachtige computers in de huiskamer tegenwoordig dermate groot is, en zo ook vaak bij de kids op de kamer, dat men eerder de nieuwe PC games op de computer speelt dan op een console. Tel daarbij de vele game computers op onder de TV en de console's krijgen het gewoon een stuk zwaarder te verduren.

Ik denk dat ze het tij bij een next gen alleen maar kunnen keren als ze exclusief games gaan uitbrengen voor hun console. Zolang dezelfde games ook nog steeds voor de PC verschijnen is de aanschafprijs beter besteed aan een nieuwe graka die toch wat beter presteert dan welke console dan ook.

En voor een enkele leuke game koop ik toch echt geen dure console. En op launch zijn er gewoon veel te weinig games beschikbaar, dus als je al een console aanschaft dan moet je maar afwachten wat en wanneer er uit komt. Op de PC kan ik nog steeds Commander Keen spelen, een andere meerwaarde van de PC, de oude games blijven leuk :)

Komen ze weer met die performance claims. Elk artikel op tweakers over een console(spel) komt er iemand die beweert dat een PC beter presteert. Dat is dus gewoon NIET zo als je kijkt naar EURO/performance ratio over de hele lijn. Koop een Wii voor ¤ 250,- en je hebt een compleet pakket, incluis spel, met een performance waar je geen enkele PC die hetzelfde kost tegenover kunt zetten. Hetzelfde geldt voor de PS2 of PS3.

De PS2 heeft maar 24MB geheugen! Als je in een PC 256 MB zet, ruim 10 keer zoveel (!!!) dan heeft ie moeite om dezelfde graphics vloeiend te tonen. De PC is eigenlijk heel ongeschikt voor spellen omdat hij zo veelzijdig is / moet zijn, waardoor er allerlei abstractie-lagen, OS, drivers etc nodig zijn, die de performance verkleinen. Geen probleem, maar op EURO/performance ratio winnen de consoles.

Als iemand zegt dat een PC beter presteert dan een console, en hij praat niet over kosten, dan heeft hij gelijk.

Hebben het hier over prestaties, niet over geld.


Natuurlijk gooien ze de ruiten niet in, iedere PS2 bezitter is een potentiele ps3 bezitter en niet een console bezitter van de concurrent. Geloof me maar, dat de Ps2 nog altijd te koop is en een giga aanbod aan games heeft (en er komen nog steeds nieuwe uit) is echt niet toevallig.

Sterker nog, ik zie hem regelmatig voor 99¤ liggen (zonder enige extra accesoires).

Sony heeft de PSP geupdatet, niet de PS2.

De aangekondigde PS2 update (met Wii like controller) is een hoax. Sony update de PS2 niet meer om zijn eigen PS3 niet in de weg te zitten.

Dit zal vast en zeker zijn gekomen omdat deze console betaal baar is en gewoon voor een groot publiek aantrekkelijk is.
PS2 was meer bedoelt voor de echte entertainment, en toen die tijd was die wel een stukje duurder dan de Wii nu is.
Fout. In europa werd je idd genaait, maar in de USA was de ps2 bij de launch ook maar 300dollar, geeneens zo heel veel duurder dan de wii dus.
Dan vergeten ze volgens mij dat Sony haar PS2 wederom ge-updatet heeft. Hierdoor is de PS2 lichter geworden en goedkoper om te produceren, waardoor Sony de prijs verder kan verlagen. Het zou mij niet verbazen wanneer de PS2 binnenkort voor onder de 100 euro in de winkels ligt, terwijl Sony er nog steeds winst op maakt.
Prijs zegt niet alles. De GC is bv altijd veel goedkoper geweest dan de xbox en ps2 en kijk hoeveel dat heeft geholpen, juist niks. De sweetspot van console prijzen lijkt rond de 200 euro/dollar te liggen, veel minder heeft weinig impact meer op de sales. De ps2 verkocht bv het meeste in het jaar dat ie naar 200dollar ging.
Hm ik vind het raar dat er zo weinig wii's in de verkoop gaan als 2dehands, want iedereen zegt dat je het 'snel' beu wordt... valt dan, nog mee als ik de v&a zo zie;.
Dat is onzin :) er zijn net zogoed zat echte games op de wii te vinden en die word je echt niet sneller zat dan op een andere console.

Tijden veranderen, zo ook de "sweetspot". 300 dollar was destijds erg veel geld voor en console. Tegenwoordig niet meer.

Klopt, maar 300 dollar was het probleem niet. Hier in de EU kostte ie 450 Euro ofzo.. en dat was het probleem wél.

Toen de PS2 in Nederland uitkwam hadden we nog mooie klinkende guldens, bij de lancering kostte hij omgerekend volgens dit bericht 557,76 EUR (1229,14 NLG)

nieuws: Europese release PS2 uitgesteld, prijs verhoogd

Bold statement, maar ik zie het wel gebeuren. Alleen Nintendo moet een beetje uitkijken dat ze niet in dezelfde arogantie vervallen als in de jaren 80 en 90. Ze beginnen weer een beetje arrogant te worden namelijk. IK wens ze succes en hoop voor hun dat ze dit doel.


Als iemand jou had gezegd dat er 120 miljoen PS2's verkochten zouden worden bij de launch van de PS2 had jij waarschijnlijk ook niet gezegd.. "Dit is niet mogenlijk..." we zullen zien, we zullen zien, maar ik denk dat nitendo zeker een kans maakt

De PS2 is 7 jaar te koop.
De Wii 7 maanden. En eind dit jaar 1 jaar.

Waarom zou de Wii niet net zo populair (of populairder) kunnen worden dan de PS2? Ik zou zeggen dat ze netjes op schema liggen. En ze hebben nog niet eens een price-drop gehad, wat meestal het moment is dat een console ECHT begint te verkopen.

Wat de Wii van een PS2-populariteit zal weerhouden, is dat de Wii-hardware nu al zwaar verouderd is. De graphics van de Wii zullen op zijn hoogst gelijkwaardig zijn met de originele Xbox. Alle vernieuwingen die mogelijk zijn door de veel geavanceerdere CPU/GPUs van de Xbox 360 en PS3 zullen onmogelijk zijn op de Wii. De Wii is fantastisch voor party-games en de vele Mario/Zelda/Metroid-franchises, maar het zal afgezien van de controller voor die 120 miljoen PS2-bezitters vooral een herhalingsoefening worden. Als je al 5 jaar gegamed hebt op een PS2, ga je toch niet nog 'ns vijf jaar naar diezelfde lowres graphics kijken op een Wii? Wie Ratchet & Clank Future op de PS3 gezien heeft, zal toch met tranen in de ogen kijken naar wat de Wii presteert...

Een ander punt is dat de PS2 zeven jaar geleden een state of the art console was met games voor alle leeftijdsgroepen. Je had de kiddiegames, maar je had ook Metal Gear Solid, Socom, Final Fantasy, etc. Die oudere leeftijdsgroepen (en dan vooral jongens/mannen tot 35 jaar) zullen veel meer door de games op de Xbox 360 en PS3 aangetrokken worden dan wat Nintendo aanbiedt. Op de Wii heb je eerlijk gezegd heb je maar een handjevol games die zich specifiek op een ouder publiek richten, terwijl je op de Xbox 360 en PS3 juist vooral games hebben voor die leeftijdsgroep.

Ik vind de Wii in ieder geval een achteruitgang voor gamers. Leuk dat je moeder en oma zo'n ding leuk vinden, maar het zou toch diep treurig zijn als dit de toekomst van de gamesindustrie zou worden. Veel partygames of zelf non-games (Brain Age, Wii Fit). De Wii lijkt me nog steeds vooral bedoeld voor jonge kinderen en non-gamers, gamers met hogere eisen kopen een Xbox 360 of PS3.

Je bekijkt het nog steeds teveel uit het "core" gamer perspectief.

Je hebt vast gelijk, de core gamer wil vooruitgang, wil niet na 7 jaar crappy graphics nog eens 7 jaar erbij. Maar daar gaat het Nintendo niet om. Zij willen oma, opa, paps en mams achter de console krijgen. En door dat te doen boren ze die andere markt aan waar ze WEL meer consoles kunnen verkopen dan de PS2, ondanks de achterhaalde graphics.

De PS2 heeft het goed gedaan. Doet het nog steeds goed. Het ding heeft z'n maximale potentie gerealiseerd in de beoogde markt. De Wii gaat dat ook doen, alleen zal de de markt veel groter zijn. En daardoor is de kans vrij groot dat de Wii meer gaat verkopen dan de PS2.

De Wii gaat dat ook doen, alleen zal de de markt veel groter zijn
Koel, weer iemand die de toekomst kan voorspellen :P


Ik weet persoonlijk niet zo goed welke console ik de voorkeur geef in het algemeen, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de PS3 (als tweaker, al die features :9 niet vanwege de games, alle consoles van dit moment hebben wel wat games die mij aanspreken)

Dat de hardware van de Wii zo achterhaald is maakt echt niet uit, mooie graphics heb je vooral nodig/zijn vooral leuk bij FPS, Race en simulatiegames. En laten er daar juist niet zoveel bij de Wii zijn.

Het is nu nog allemaal heel leuk, maar het zal voor 'spellenmakers' moeilijk worden om het origineel maar wel speelbaar te houden met de wii-mote.

Ze moeten binnenkort wel met een flinke titel komen, het enige waar ik tot nu toe nog echt positieve dingen over hoor zijn Wii-sports en Zelda. :?

Koel, weer iemand die de toekomst kan voorspellen
Dat kan Erwin Kroll ook, dus waarom zou dat bijzonder zijn?

Gewoon een kwestie van de trends in de gaten houden. Als je kijkt naar de ontvangst van de Wii in de afgelopen 7 maanden dan ziet dat er gewoon heel goed uit. Als je vervolgens bedenkt dat hij op 250 euro gelaunched is en dus waarschijnlijk vrij snel kan zakken nar 200 en 150 - 100 euro in de komende jaren, dan is het echt niet onrealistisch dat ze er veel gaan verkopen.

Wel denk ik dat het idd onrealistisch is dat de Wii nog een levensduur van 7 jaar zou hebben. De generaties lijken zich toch sneller op te gaan volgen. Persoonlijk hoop ik dat Nintendo over drie jaar met de Wii2 komt ofzo en dan wél high-res, de CPU wat pimpen, wat meer geheugen en evt. blueray of HD-DVD er in (mochten die niet geflopt zijn), maar omdat dat dan allemaal standaard is gewoon toch weer een prijskaartje van ¤ 250 er aan hangen. En natuurlijk backwards compatible en..

* OddesE vervalt in een onverstaanbaar mijmeren...

Klopt, de PS2 heeft echter de launch van een aantal "next gen" console overleefd. De Wii heeft dat nog geen enkele keer mee hoeven maken.

de wii verkoopt stukken beter nu dan dat de ps2 in het beginverkocht(zelfs de ps3 die toch "ondermaats" verkoopt in deze nieuwe generatie console war doet het beter dan de ps2 in het begin) en de ps1 had een slechte start maar uiteindelijk deed die het ook mega goed

De wii staat nu al op 9miljoen wereldwijd. als t zo doorgaat... dan moet het wel lukken. maar vergeet niet dat ze nu op maximale productie zitten. en in de toekomst zullen de verkopen alleen maar meer worden omdat ze meer fabrieken hebben die de wii zullen maken.

Cool.. dus als ik maar genoeg produceer verkoop ik meer?

EDiT : Het ging me er om dat dat illog wel juist redeneerd (tuurlijk snap ik dat van de tekorten) maar het fout op schrijft . Ze gaan in de toekomst niet meer verkopen omdat ze meer fabrieken hebben maar omdat er nu grote tekorten zijn en straks er meer fabrieken zijn die produceren.

[Reactie gewijzigd door martijnvanegdom op maandag 16 juli 2007 08:36]


Ik denk dat hij bedoelt dat nog steeds de vraag boven het aanbod ligt. Hoever? Dat wordt pas duidelijk bij een opgeschroefde productie.

Wel op het moment dat er flinke tekorten zijn, zoals nu het geval is.

Dus als antwoord op je vraag; ja!

Van de Wii zijn tot maart dit jaar 5,8 miljoen stuks verkocht.
Waar haal jij die 9 miljoen vandaan? En je redenering zit ook lekker krom. Anyway, het 'altijd-uitverkocht-zijn' verhaal klopt ook niet volgens mij, ik ken zat winkels die enkele wii's hebben liggen.

het 'altijd-uitverkocht-zijn' verhaal klopt ook niet volgens mij
En zelfs als het waar zou zijn zou denk ik waarschijnlijk ruim een kwart er later van af zien, vanwege het matige spel aanbod op het moment (ja het komt, maar het is er nu nog niet) of het geld dan toch maar aan iets anders uit te hebben gegeven.

Aan het begin wil je hem natuurlijk meteen hebben, maar als je hem zelf niet kan krijgen en je probeert hem uitgebreid bij vrienden uit dan is natuurlijk de hele kick eraf. Dan ga je toch twijfelen of je van dat geld niet nu iets leuker koopt en dan misschien later maar een Wii of wat dan ook ;)

Het is nog vroeg, pas als ie een jaartje of 3 op de markt is zul je meer kunnen vertellen. Voor nu blijft het bij "Welles want wii pwnd!", "Nietus, want Xbox360 pwnd!", "Niet want de PS 3 pwnd!" :P

Je kunt op www.vgchartz.com zien hoeveel de wii er heeft verkocht. en dat zijn er 9.1 miljoen.

en dat ze constant uitverkocht zijn kun je concluderen uit de fact dat er in de japen keer op keer een precies aantal verkocht is. dus voor maanden lang bijvoorbeeld 60K per week.

Dit betekend dat ze er zoveel hebben gereserveerd en dus ook zoveel direct verkocht is.

Ook bij berichten dat er meer geproduceerd zal worden zie je dan ook inderdaad dat de verkopen die weken daarna per bijvoorbeeld 10k stijgen, en de weken daarna ook op dezelfde niveau blijven.

zo goed? negatiefje
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:53 Actie Toshiba: hd-dvd-speler plus drie films voor $99 - update
Vorige 12:19 Canon gaat cmos-sensors gebruiken in compacte camera's
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011