Hoofdcategorieën

Meer dan 20 miljoen dollar geboden voor poker.com

Door Harm Hilvers, maandag 21 mei 2007 20:29, views: 20.065

Voor het domein poker.com is begin deze maand meer dan 20 miljoen dollar geboden. Als de verkoop doorgaat, is het de duurste domeinovername ooit. Begin dit jaar wisselde de vorige recordhouder, het domein sex.com, voor 14 miljoen dollar van eigenaar.

De domeinnaam poker.com werd begin deze maand tijdens Casino Affiliate Convention 2007 geveild in het Krasnapolsky Hotel in Amsterdam. Naar verluidt zou er door twee bieders onafhankelijk van elkaar een bod zijn uitgebreid van respectievelijk 22 en 27 miljoen dollar. Tijdens de veiling was nog niet bekend wie de gelukkige eigenaar is geworden van de domeinnaam en ook nu nog is dit onduidelijk. Welke van de twee biedingen uiteindelijk wordt gekozen, maakt voor het record echter niet uit. In beide gevallen gaat het om een recordbedrag. De vorige recordhouder was sex.com, dat begin dit jaar voor 14 miljoen dollar verkocht werd. Een ander record werd afgelopen weekend gevestigd toen het domein porn.com voor 9,5 miljoen dollar in contanten van eigenaar wisselde.

Overigens spelen er bij de veiling van poker.com nog andere zaken mee. De overdracht van de domeinnaam levert namelijk problemen op, aangezien de huidige eigenaren onvoldoende bewijs kunnen tonen dat ze de werkelijk eigenaar zijn. Poker.com werd begin 1998 voor het eerst geregistreerd, waarna de eigenaar in 2001 liet weten de wereldwijde rechten op de merknaam poker.com te hebben verkregen tot en met 2098. In de jaren die volgden werd het domein een keer 'gekaapt' en werd het verkeer naar een andere site geleid. Sinds 2005 verkeert het domein echter in rustig vaarwater. Ook de komende maanden zullen er opnieuw veelgevraagde domeinnamen verkocht worden. Onder meer student.com, horseracing.com, elections.com en scotland.com zullen dan worden aangeboden.

Poker

Volgende 21:00
Vorige 20:01

Reacties

«  1  2  »


beetje jammer dat het blijkbaar 'een wie kan er het hoogste bieden' markt geworden is. Maar dat was onvermijdelijk denk ik

Ik denk dat het niet puur om het record te doen is maar meer om het domein in bezit te krijgen.

Als iemand 22 miljoen biedt en iemand 27 miljoen zou ik die van 27 miljoen kiezen; dat zou iedereen doen lijkt me.
Heeft niets met het breken van een record te maken.

Ach er vallen nog heel wat alternatieve pokerdomeinen te verzinnen, poker.com voor 20 mil blijft een grote gok.
Net zoals russianroulette.com ook nog wel eens tegenvaller voor de Russische kanspelindustrie zou kunnen opleveren

Ach, voor een beetje pokersite is $20*10^6 de rake een dag ofzo.

Er is 22 miljoen en 27 miljoen geboden, en ze weten niet wie gewonnen heeft? Lekkere veiling is dat, haha :+

Die mensen van 22 miljoen hadden namelijk een royal flush ;)

Die 27 miljoen was maar een bluf!

Poker.com werd begin 1999 voor het eerst geregistreerd
Vond ik vrij laat, maar whois geeft:
Registry Data
Close ICANN Registrar: FABULOUS.COM PTY LTD.
Created: 1998-07-31
vind ik nog laat... had ik 't toen maar gedaan :)

Had je nu kunnen pokeren op je eigen domein.

Had je nu kunnen pokeren met je eigen domein.

Had je nu kunnen pokeren om je eigen domein

Had je nu kunnen pokeren van je eigen domein
:?

[quote]Had je nu kunnen pokeren [i] naast[/i] je eigen domein
ooker.com
[/quote]

Had je nu je schuur als 'pokerhut waar het allemaal begon' als nationaal monument kunnen verkopen.

Was je nu millionair

Over een paar jaar is jumpen.com nog veel meer waard!

Net als tulpenbollen.nl....

vergeet hellsnake.com niet te registeren.
Ik word volgende maand wereldberoemd :7

Vanweche het winen van een spelings wetsteidt?

un1ty.nl is in iedergeval al geregistreerd :'( :P

Ah, dit is dus All-in ?
Vraag me af of ze bluffen :)

[paranoia mode]Het kan natuurlijk ook zijn dat het door de mafia wordt gekocht. Als je dan gaat pokeren via die site heb je de kans dat alles in de gaten kan worden gehouden en dat daardoor "bepaalde" spelers meer geluk hebben dan anderen.... :P
[/paranoia mode]

Met zulke kaarten kan je netzo veel inzetten als je wilt, maar je wint toch niet.

Hopelijk gebruiken de toekomstige eigenaren van poker.com hun bezit beter dan sex.com, die gewoon een searchportal erop pleuren (voor $14M :X)

Het is waarschijnlijk een placeholder. Ik vermoed dat de eigenaar het nog voor veel meer wil verkopen (immers kan zo'n domein over 10 jaar alleen maar meer waard zijn, *tenzij* het in de tussentijd een slechte naam heeft gekregen).

20 miljoen $ !
Wie gaat nu nog op die site gokken ? om geld te verdienen moet je het niet doen want die 20 miljoen moeten ze terug verdienen.
En als je gewoon van gokken houdt speel je beter een spelletje zonder geld lijkt me, geld verdienen doe je toch niet.

20 miljoen $ !
Wie gaat nu nog op die site gokken ? om geld te verdienen moet je het niet doen want die 20 miljoen moeten ze terug verdienen.
En als je gewoon van gokken houdt speel je beter een spelletje zonder geld lijkt me, geld verdienen doe je toch niet.


20 miljoen is natuurlijk NIKS, kijk eens naar de wat bekendere pokeraanbieders, RAKE stroomt daar binnen.
De grote winnaars van de hele pokerhype zijn de pokersites.
Rake van $3,- per gespeelde HAND per tafel komen VAAK (60 handen per tafel per uur ook) voor (TIENduizenden mensen die dagelijks over de hele wereld verspreid spelen en tel uit je winst.)

De mensen die echt van gokken houden, doen dit wel met geld omdat er anders geen spanning is.

En als je niet weet waar het over gaat, reageer dan niet.
Poker is GEEN gokspel. :Z
Hoogstens een behendigheidsspel, met een kanselement.
Maar in welk 'spel' zit dat nou niet, er is ook een kans bij een voetbalwedstrijd dat de scheids zn verkeerde bril opzet en geen zak ziet.

Poker valt toch echt nog wel onder de kans-spelletjes.

En online is het visuele aspect al helemaal weg, dus is het reduceerd tot kansspel met berekenings -en psychologische aspecten.

Wie gaat nu nog op die site gokken ?
A- Gokken is sowieso kansloos
B- Online gokken helemaal
Poker is GEEN gokspel
Oh...zou Holland Casino dat weten? En The Sands...en al die andere casino's in Las Vegas?

Nee, Poker is geen gokspel inderdaad.

Ja goed, in NL wordt valt het wél onder de kansspellen, maar in de meeste gedeelten van de wereld (o.a. VS) bijvoorbeeld niet.

Dus het voorbeeld van de Las Vegas casino 's die je erbij haalt klopt niet helemaal ;)

Daarbij; als je naar de WSOP (wereld kampioenschappen) kijkt, is het misschien een beetje raar dat er ieder jaar bijna dezelfde mensen heel hoog eindigen (winnen)?

Dus van meer dan 5000 mensen zie je in; de top 20? Top 10? altijd dezelfde namen.
Hebben die ieder jaar geluk dan?

Ik zal niet beweren dat de geluksfactor ook meespeeld, natuurlijk speelt dat mee. Maar zoals hierboven ook al gezegd; dat geldt voor ieder spel!

Om constant te winnen moet je echt wel wat kunnen hoor!

NB: met constant bedoel ik procentueel winnen, niet iedere potje

Ik vind de vergelijking tussen een wereldkampioenschap en het pokeren op een site niet heel sterk, als je de vraag wil beantwoorden of poker een kansspel is of niet.

Op een site pokeren haalt veel meer kans het spel binnen, omdat je in principe weinig tot niets weet van je tegenspelers.

Wanneer het allemaal heel officieel gaat wordt de kans-factor beduidend kleiner en gaat je "skill" veel zwaarder tellen.

Hier ben ik het niet mee eens. Aan een groot tournooi doen honderden mensen mee. Je denkt toch niet dat al deze mensen elkaar kennen? Ook als je in een casino gaat spelen zit je vaak met onbekenden aan tafel. Dus in dat opzicht is het precies hetzelfde als op internet spelen.

Iets wat tijdens pokeren misschien wel de belangrijk “skill” is is observeren. Kijken wat je tegenstanders doen. En dan niet zozeer van hij krabt altijd aan z’n neus als ie inzet. Maar eerder: Hoeveel zet ie in ten opzichte van de pot, vanuit welke positie, heeft ie voor de flop ingezet, is de speler tight (alleen top handen spelen en veel passen/folden voor de flop), hoeveel chips heeft ie nog voor zich staan etc. etc.

Deze dingen zeggen vaak veel meer over je tegenstanders intentie dan dat z’n linker oorlel trilt als ie inzet.

De meeste mensen hier hebben denk ik een slecht beeld van wat een grote pokersite wel niet aan winst kan draaien per dag.

Even een grof voorbeeld om te verduidelijken hoeveel geld er wel niet in deze wereld omgaat.

Een grote pokerroom als Pokerstars heeft gemiddeld zo’n 50.000 spelers online.
Per tafel worden er ca 30 handen per uur gespeelt
Micro limieten meegenomen zal er per hand gemiddeld ca. 1 dollar van de pot naar het huis gaan (rake).
Dat is dus 30 * 1 = 30 dollar/uur per tafel huisaandeel.
Laten we zeggen dat er van de 50.000 spelers er 35.000 mensen op cash tafels aan het spelen zijn.
70% full ring (10 mensen) en 30% short handed (6 mensen).
Dat betekend dus 35000 * 0,7 = 24500 spelers full ring
En 35000 * 0,3 = 10500 spelers short handed

24500 / 10 = 2450 tafels
10500 / 6 = 1750 tafels

2450 + 1750 = 4200 * 30 = $126.000 per uur

Per dag zou dat neerkomen op ca 3 miljoen dollar aan huisaandeel!

Verder voor de mensen welke het een slechts kansspel vinden. Hoe komt het dan dat er mensen zijn die structureel winnen? Hebben die mensen dan heel veel geluk? Lijkt me toch dat dit aan hun behendigheid ligt. Maargoed das eigenlijk weer een heel ander onderwerp.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 21:00
Vorige 20:01
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: