Hoofdcategorieën

Nokia: 'iPhone maakt markt warm voor hogere prijzen'

Door René Gerritsen, maandag 14 mei 2007 20:58
Bron: Reuters, views: 31.854

Volgens Nokia zal de lang verwachte iPhone van Apple de consument laten wennen aan hogere prijzen voor telefoons. Vooral de zogenaamde smartphones zullen profiteren van deze gewenning, omdat die ook uitblinken op het gebied van video en muziek.

Apple iPhoneTot nu toe hebben consumenten weinig interesse in telefoons waarmee ze op internet kunnen surfen of video's kunnen afspelen. Toch lijken veel consumenten met smart op de iPhone te wachten. Volgens Rick Simonson, financieel directeur bij Nokia, blijkt hieruit dat de iPhone de consument naar de markt van de smartphones zal trekken. Nokia zal zijn N73 en de in maart uitgebrachte N95 tegenover de iPhone plaatsen. Verder ziet het Finse bedrijf een succes van Apples eerste mobiele telefoon als het bewijs dat het met de N73 en N95 op het juiste spoor zit. Apple verwacht in 2008 een miljoen iPhones te verkopen en hoopt er in totaal tien miljoen over de toonbank te laten gaan. De iPhones zullen met een prijs van 499 dollar voor de 4GB-versie en 599 dollar voor de 8GB-versie in dezelfde prijscategorie vallen als veel smartphones.

Volgende 23:25
Vorige 20:18

Reacties

«  1  2  3  »

'iPhone maakt markt warm voor hogere prijzen'
.. en dan doen ze het bij Nokia bijna klinken alsof ze dat erg vinden ;)

Toch vreemd dat Nokia de concurrent nodig heeft om hun eigen producten populair te maken en daarmee van hogere prijzen te profiteren.

Blijkbaar is de "hype" rond Nokia een beetje aan het wegebben... Paar jaar terug hadden zeer veel mensen een Nokia toestel, tegenwoordig is dat aantal een stuk minder geworden heb ik het idee.

Toch niet,

Nokia heeft het hoogste marktaandeel in haar geschiedenis van mobiele telefoons. Ik meende iets van 33%

Dat verschil lijkt mij vooral terug te voeren op een onderscheid tussen de zakelijke en particuliere markt. Ik zie in de zakelijke markt een onnoemelijk aantal mensen met eigenlijk louter Nokia telefoons lopen. Vrijwel iedereen met een GSM van de zaak (en dat zijn veel mensen) heeft een nokia. Vanuit mijn eigen ervaring zie ik in de consumentenmarkt eigenlijk een veel meer heterogene markt...

Marktaandeel is marktaandeel, in welke markt maakt niet uit. Net alsof de zakelijke markt minderwaardig is. Integendeel. Nokia is net goed op de zakelijke markt omdat het al jaren specifiek telefoons hiervoor maakt. Buiten Sony Ericson doen de andere merken dat niet. Als andere merken enkel breezer phones maken is dat hun eigen keuze.

Je hoort mij ook niet beweren dat de zakelijke markt op enige wijze ondergeschikt is aan de consumentenmarkt... Ik laat alleen weten dat er m.i. een vrij groot verschil is tusen beide markten.

Maar nu we toch bezig zijn: Wat maakt een zakelijke telefoon, een zakelijke telefoon? Ik heb eigenlijk bovenal het idee dat dit te maken heeft met het uiterlijk.Echt veel met functionaliteit heeft het niet te maken, gezien men voor 'zakelijke functionaliteit' toch wel vaak een PDA heeft... En het is zo ver ik weet niet zo dat er bijster veel mensen in de zakelijke markt erg happig zijn op combinaties van telefoons en PDA's. Alhoewel dit wel lijkt te veranderen, dat dan weer wel :).

PDA's zijn in rap tempo uit het zakenleven aan het verdwijnen, vrijwel iedereen gaat naar Smartphone of Blackberry. En laat Nokia op die markt nu vrij sterk zijn.

Niet echt, mensen willen keuze :)

Owja? Nou, daar geloof ik nix van. Vrijwel alle restaurants zijn failliet aan het gaan, over 5 jaar heb je alleen MCDonalds nog over. En met auto's gaat het ook al zo, wie koopt er nog wat anders dan een Skoda? Of kijk naar de software markt, 95% van de gebruikers gebruikt Windows. Mensen willen helemaal geen keuze. Dat heeft niets te maken met het gedrag van bedrijven ofzow, want het gebeurt in alle markten.

Kijk, als nu 1 specifieke markt in handen was van 1 bedrijf die 95% van de markt heeft, terwijl vrijwel alle andere producten 10 concurenten hebben, dan zou ik denken er is wat mis op die ene markt... maar nee, het is duidelijk: over 5 jaar zijn alle producten steeds van 1 bedrijf, en de keuze is weg. Want dat wil de consument. De overheid moet zich er vooral niet mee bemoeien, ik vind dat ze ook die boete aan MS moeten annuleren. Onzin, de consument wil het toch? Net als bij telefoons, dus.

Heel natuurlijke ontwikkeling, echt waar.

Het gaat anders knap beroerd met McDonalds :)

Maar mensen willen wel degelijk keuze, ze kiezen alleen vervolgens massaal hetzelfde.

juist. het is best frapant te noemen dat Nokia uit een nog niet verkrijgbaar product van Apple moet afleiden of ze de goede kant op gaat. ze zijn ofwel een beetje flink onder de indruk of hebben ingezien dat de Smartphones tot nu toe (en wat mij betreft incl Nokia haar laatste modellen) bar en bar weinig voorstellen.

Ik zou zeggen dit is er weer eentje van WC-Eend.
Maar dit is eerder zoiets van: Wij van WC-eend raden Toilet-eend van de buren aan.

Dit is totaal niet analoog met WC eend. Volgens mij begrijp je het niet goed.


Ik blijf toch altijd benieuwd wat Apple in die kunststof behuizingen mengt waardoor mensen zo gaan hallucineren.

Waarschijnlijk hebben ze daar geen mengsels voor nodig. OSX is een schitterend Operating System, dat zowel voor de diehard via Terminal goed te besturen is, als dat het voor een leek zeer gebruiksvriendelijk werkt.

Daarnaast bied de iPhone met een afgeslankte versie van OSX natuurlijk perfecte sync mogelijkheden voor iCal, Adresbook, en ik denk dat Mail ook wel gaat lukken.

Tel daar dan nog de sublieme designs bij op, en je hebt een leuk apparaat ;).

Persoonlijk weet ik nog niet of ik aan de iPhone ga beginnen, ik vind het een schitterend apparaat om te zien, maar de N95 bied qua hardware meer functies dan de iPhone. Eigenlijk is deze al verouderd zodra hij op de markt is.

Nokia N95 werkt ook prima met iSync (iCal, Adresbook) overgens:
http://europe.nokia.com/mac/isync/

Alleen mail sync werkt inderdaad nog niet met Nokia telefoons, maar of ze dat oplossen als de iPhone eenmaal uit is...

ik ga wel voor een iPhone, maar NOOIT voor rommel van Nokia etc.
Toch is het fantastisch: er is nog NIEMAND die een iPhone in zijn handen heeft gehad, terwijl er al BOSJES mensen zijn die nu al durven te beweren dat de iPhone zoveel beter is dan welke Nokia dan ook. Dat heet nou marketing. Daar is Apple erg goed in: ze hebben in het verleden een paar producten op de markt gezet die een schare fans gecreeerd hebben. Die schare fans zal ongeacht wat Apple verder ook uitbrengt het blindelings gaan kopen, domweg omdat er alleen maar Apple op staat.

ik vind het knap van Apple :+

Er wordt in het bericht wel vergeten dat Apples producten vaak gekocht worden door Apples X-Factor. Veel mensen kopen een iPod om de looks, niet om de features. Zo zal het met de iPhone ook gaan. Nou kan Nokia nog zulke goede toestellen maken, maar als die dingen er niet uit zien, dan gaan ze het toch tegen de iPhone afleggen, net zoals menig mp3-speler het tegen de iPod aflegt.

Naast een goed design zit het wat features betreft bij Apple doorgaans ook wel prima hoor.

Het is niet alsof Apple voor het geld meer biedt. Ze lopen de laatste tijd constant achter met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen op de quadcore na dan. Voor wat een Apple kost kun je zat betere (misschien minder gestylde) varianten krijgen met stukke betere service. Maar zoals inderdaad aangegeven wordt, Apple heeft de naam dat ze 'design' produceren. Het grappige is dat dit alleen gevreten wordt door de consument, en dat de gemiddelde architect of designer wel iets anders in huis heeft staan. Sterker nog de gemiddelde architect/designer kan niet eens met een Apple werken, want er is geen software dat erop werkt.
Daarintegen past de iPhone wel weer goed in dit rijtje, het wordt gelanceerd naar de zakenmarkt, maar jan-modaal zal het kopen onder het mom van design. En de zakenwereld zal 'm links laten liggen vanwege het ontbreken van umts/3dparty software/support.

de "gemiddelde architect/designer" is dan ook een uitermate suffe lul. hoe kom je op de klassificatie "gemiddelde architect/designer" zeg, bespottelijk! :*)

Ze lopen de laatste tijd constant achter met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen op de quadcore na dan.
Inderdaad! Even wat ontwikkelingen waar men achterliep:
  • Het standaard uitrusten van laptops met 802.11b (echt Apple was de laatste die dat ruim invoerde).
  • Hetzelfde met 802.11g of Airport Express, weer hopeloos achter de feiten aan.
  • 802.11n ook in nog geen velden of wegen te bekennen.
  • USB aansluitingen heb je ook pas sinds kort op Apple's computers. Dat ze die legacy PS/2 nog gebruiken tssss
  • Firewire is ook op geen enkele Mac te vinden.
  • Een geintegreerde bluetooth module in de laptop is ook nog steeds niet mogelijk bij Apple.
  • Dat Quicktime gebruikt ook al jaar en dag MPG-1, tsssk.
Ik weet niet onder welke steen je vandaan komt maar Apple is de fabrikant die al vele technieken mainstream invoerde. Misschien niet als eerste, maar wel vaak de eerste die het op grote schaal en bruikbaar doet.

Voor wat een Apple kost kun je zat betere (misschien minder gestylde) varianten krijgen met stukke betere service.
:? Ten tijde van de PowerPC was dit misschien zo (hoewel dat lastiger te vergelijken was) maar tegenwoordig is dit echt niet meer zo. Bijvoorbeeld, de Powermac was bij de introductie zo'n 1000 dollar goedkoper (!!) dan een vergelijkbare Dell workstation. Ook de laptops en iMacs zitten vaak rond hetzelfde prijsniveau als concurrenten.
Dus deze uitspraak (net zoals die van de technologie) is ronduit ongefundeerd en eigenlijk gewoon onzin.

doe niet alsof "
gemiddelde architect of designer wel iets anders in huis heeft staan. Sterker nog de gemiddelde architect/designer kan niet eens met een Apple werken, want er is geen software dat erop werkt.
"
>90% van alle DTP'ers gebruikt mac os x om op te 'designen'. Photoshop, InDesign en de rest van de familie was oorspronkelijk voor mac gemaakt, weet je nog?

En verder: architect != designer.. scheer ze dus ook niet over dezelfde kam.

Tot slot: toen in 1998 de gekleurde iMacs uitkwamen, waren er toen al pc-fabrikanten die een mainstream all-in-one ontwerp hadden, laat staan niet-beige pc-kasten? Of andere fabrikanten die de standaard floppy-drive afzwoeren? Of waren er in 2001 andere fabrikanten die zo'n easy-to-use ontwerp mp3 speler op de markt brachten als Apple? Creative bestond, en had zelfs eerder z'n Jukebox-reeks, maar ze waren allen groter, minder handig in gebruik, zwaarder, kleiner scherm, ....

Tot aller-slot:
En de zakenwereld zal 'm links laten liggen vanwege het ontbreken van umts/3dparty software/support.
Yeah, right... probeer dit volgend jaar nog eens te posten, wil je? ;)

Think again, man!

@Chris_eBK
Apple is altijd zeer competatief geprijst in hun high-end machines. De consumenten lijn is echter vaak net iets aan de dure kant.

@n4m3l355
Beter zal ik niet Apple hardware niet willen noemen. Maar het leuke van Apple spullen is dat het vaak verradelijk simpel werkt. Daardoor ontstaat al snel het idee dat er minder mee kan dan met een van knopjes (en lelijkheid) overgoten vergelijkbaar device.

Sterker nog de gemiddelde architect/designer kan niet eens met een Apple werken, want er is geen software dat erop werkt.
De doelgroep van Apple is juist voornamelijk ontwerpers. 9 van de 10 ontwerpers nemen een Mac i.p.v. een PC. Wat je beweert is zoiets als "een hamer is zinloos voor een timmerman, daarom wordt het door een striptekenaar gebruikt.".

Je kletst wel een beetje uit je nek hoor; ik ken een heleboel mensen die al op een mac werken (grafische sector, film/tv, journalisten, (web) developers, (web) designers, fotografen, etc) en die kunnen er allemaal uitstekend mee overweg. Zelfs kritische pc gebruikende collega's zijn overgestapt en zeggen dat ze nog nooit een betere laptop hebben gehad dan (in hun geval) de MacBook. Naast dat ze er gelikt uitzien en er goed is nagedacht over de kast om de hardware is de hardware en het OS zelf ook prima in orde.

Overigens is het een verademing om een OS te hebben dat gewoon werkt en is afgestemd op de hardware. Geen driver hell meer...

@follow-ups, even wat apple fanboys op de teentjes getrapt?

@Polarbear, ja voor het Intel-tijdperk was Apple innovatief, heden ten dagen is het echter zo dat ze niet eens Santarosa ondersteunen. En alleen de highend een led-backlights krijgen. Noch de laatste cpu's of fatsoenlijke lcd's. Firewire/BT is voor een laptop in die prijsklasse het minste wat je kunt verwachten, en menig andere laptop biedt voor minder geld dezelfde opties.
Nog een klein detail, als Apple daadwerkelijk voor de design/film wereld is, waar is de BR/HD-DVD? Iets waar menig film maker naar uit zou kijken is nog nergens te bekennen.
@Chris_eBK, de Power Apples kosten heden ten dagen meer dan een Dell, vroeger ja was Apple (soms) goedkoper in de highend, dat is allang niet meer zo
@Xavariussmet, 90%? Ik ken nog maar weinig drukkers die Apples gebruiken hooguit om in te lezen. Uni's & hogescholen hebben alleen nog maar verouderde Apples staan. Heden ten dagen is de support voor PS eerst x86 en dan.. x86, Apple. Tevens mijn argument voor waarom de zakenwereld 'm links zal laten liggen is een zeker feit. Ik kan niet met een gsm werken die niet eens mijn software gebruikt, of mijn mailtjes kan pushen.
Ik moet je nageven, idd Apples brachten design in deze wereld. Maar dat probeert de rest nu ook.
@4np, en ik werk ook met regelmaat met architecten, designers, fotograven en developers., en guess wat.. ja er zitten wat Applegebruikers tussen, het merendeel is nog steeds gewoon standaard Intel. Waarom? Omdat Apple gewoon geen fatsoenlijke software support heeft op veroudere PS versies. Waar kwam CS3.0 het eerste voor uit? Idd windows. En driverhell? Ik heb dat sinds XP niet meer meegemaakt. Daarintegen bij Apple hoor ik nooit wanneer er een patch gebeurd. Het is altijd maar wachten tot Apple denkt jou gaten te dichten waar jij niet eens vanaf wist. Iets wat ik MS moet nageven is dat ze tenminste laten horen wanneer iets staat aan te komen, en welke problemen bekend zijn.

Ook de laptops en iMacs zitten vaak rond hetzelfde prijsniveau als concurrenten.
Was dit maar zo... Kijk naar wat je betaald voor en Macbook Pro en de specificaties die je krijgt, en zet daar een vergelijkbare laptop tegenover. Wedden dat je een verschil van minimaal 500 Euri ziet? Echt, de gebruikservaring die Apple biedt is wel anders en volgens velen beter. Maar of het dat extra geld waard is? Ik ben nog niet overtuigd.

Apple heeft een ijzersterk imago neergezet, met een briljante strategie. Puur op grond van dat stijl-imago verkopen ze veel. De kwaliteit en gebruikservaring volgen op een redelijke afstand. Dat maakt ze niet minder waar, maar stellen dat hun concurrentiekracht puur uit rationele redenatie van de consument komt, is onzin.

Ik snap niet wie je heeft gemodd. De nieuwste Apples zijn allemaal uitgerust met een N chip, USB hebben ze al jaren, ik weet 100% zeker dat macbooks bluetooth hebben, ze waren een van de voortrekkers van firewire, en het zit dan ook op AL hun laptops (tegenwoordig ook Firewire 800 op de macbook pro), en quicktime gebruikt een Mpeg 4 variant.
OF je weet ECHT niet waar je het over hebt, of het was een slechte poging to sarcasme....
|:( |:(

Euh... Ik weet niet zeker of je een grapje maakt, maar:

802.11n Zit in alle Macs met een core2duo chipset. En de routers van Apple ondersteunen het ook.. Even ter notitie; ze zijn zeker niet de laatste, ze zitten eerder bij de eerste.

USB zit er al vrij lang op, maar goed, wat jij sinds kort vindt weet ik niet.

Firewire zit op bijna elke Mac.

Bluetooth zit toch echt wel in mijn laptop( MacBook Pro) en alle laptops verkrijgbaar bij Apple.

Hi n4m3l355,

Jij weet overduidelijk niet waarover je het hebt. Of je werkt wel met erg kleine drukkerijen/fotografen en designers.
Noem mij een BNO bureau dat geen Mac's gebruikt in hun creatieve omgeving, noem een bekend reclamebureau dat geen Mac's gebruikt. En het merendeel van de bekende fotograven gebruiken ook Mac's.
Een reden waarom architecten een Mac zouden gebruiken zou ik eerlijk gezegd niet weten, er is gewoon geen goede software voor die doelgroep. Netzoals er geen software is voor accountants etc.
En natuurlijk zijn er drukkers die PC's gebruiken voor de aansturing van hun RIP's. Lijkt me nutteloos om dit saaie klusje door een Mac te laten doen.Voor zolang ik mij kan herinneren werden RIP's al aangestuurd door high-end UNIX systemen. Maar de aanlevering en creatie gebeurt toch merendeel op Mac's.

En dit heeft helemaal niks te maken met fanboy o.i.d.. Je bent gewoon onzin aan het praten en probeert lekker te flaimen.

Ben ik dan de enige die hard moest lachen?? Vond het wel een goeie. En zelfs ik als apple fan-boy voelde me niet op m'n tenen getrapt. Get a life guys

idd de N95 vind ik persoonlijk wel leuk ding als in je kan er veel mee maar om de looks.. nee

Het is maar net wat je mooi vind. Ik vind de N95 er zakelijk en functioneel uitzien, de iPhone vind ik er meer uitzien als speelgoed.

Die man kan het waarschijnlijk altijd positief inzien. Blijkt Apple een geduchte consument te zijn, dan is trekt de trend van Aplle nieuwe klanten voor Nokia, zou de Iphone een flop zijn geweest, dan had dat een fout gemaakt die Nokia nooit zal begaan...

kun je die search-cloud aan woorden eens in de goede volgorde zetten? ik begrijp pas bijna wat je bedoelt!

probeer volgende keer eens concurrent te schrijven, dan heb je denk ik een iets begrijpbaarder punt ;)

is de ETA nog steeds juni dit jaar? ik heb er niks meer over gehoord, maar geen nieuws is goed nieuws.

Ehem u hebt zojuist per ongeluk het complot onthult voor de volgende aanslag ?
De volgende klop op uw deur wordt een luide..

Had ergens gelezen dat het eind dit jaar in europa komt, juni is voor de VS.

Die prijzen kloppen niet voor Europa, dat zijn de prijzen in combo met een Cingular/AT&T subscriptie

Ook in europa wordt de iPhone enkel in combinatie met een contract bij een telecomaanbieder verkocht. Welke telecomaanbieder dat wordt is nog een goedbewaard geheim. De prijsstelling zal echter vergelijkbaar zijn aan de Cingular deal

*HOEST*vodafone*KUCH*

(maar ook dat is maar een gerucht)

En dan komt er doodleuk zo'n in het toestel een gegrafeerde Vodafone-logo die je niet weg kan halen.

Lijkt me niet, cingular heeft namelijk ook alleen een onscreen logo in de VS, terwijl ze dit normaal nooit willen.

[ontopic]
Zelf spreekt de iphone me absoluut niet aan, te lomp, en pda functionaliteit is altijd minder handig dan gedacht.
Verder vraag ik me sterk af hoeveel mensen er daadwerkelijk een half duizend + abbonnementskosten voor over hebben.

Verder vraag ik me sterk af hoeveel mensen er daadwerkelijk een half duizend + abbonnementskosten voor over hebben.
Toch worden er op dit moment toch nog flinke aantallen Pocket PC, Blackberry en Palm toestellen verkocht. Toch toestellen die een paar honderd euro kosten, prijzen zitten snel tussen de 300 en 700 euro per toestel.

Vaak worden deze in NL met flinke kortingen (en soms gratis) verstrekt bij het afsluiten van een mobiel abonnement.

Dus als de iPhone met een leuke aanbieding aangeboden wordt op de nederlandse markt denk ik dat het toestel best gaat lopen

daar geloof ik niets van. het is een toestel gericht op de zakelijke markt en die markt geeft niet om flutkortingen op een toestel, daar onderhandeld men gewoon over de prijs van het abbonnementsgeld

Is er een deftige internationale provider in Europa? Bovendien is in veel landen koppelverkoop verboden (oa België). Gaan ze dan doodleuk in die landen niets verkopen? Ik geloof nooit dat ze dit erdoor krijgen bij de Europese consumenten (mss wel bij de Nederlanders aangezien die het normaal vinden een toestel bij een abo te krijgen, alhoewel dit toch begint weg te ebben).

zo lang het ding nog niet te koop is zijn de prijzen nog niet zeker. weinig mensen geloven dat Apple de gsm voor 499 én een abonnement gaan aanbieden. tot halverwege juni kan het nog alle kanten op

ach en hogere prijzen creeert weer een markt voor goedkopere merken
welke hun producten dan weer beter verkopen waardoor de duurdere telefoons weer omlaag moeten in prijs uit concurentie overwegingen

de iPhone is ook meer dan alleen een gewone smartphone, ik vind de N95 beetje te duur tegenover de functie's van de iPhone.

klopt, maar dat "ga je pas zien als je het doorhebt" ;)

t is je opgevallen dat de iphone prijzen inclusief een 2 jarig abbo-tje zijn? ;)

Bovendien qua specs.... 5 megapixel camera, vga video met 30fps, 2e camera aan de voorkant, GPS
Vind ik zeker niet slecht staan tegenover meer geheugen en aanraak gevoellig scherm

Wat is de Iphone meer dan mijn smartphone?

Met mijn smartphone kan ik overal internetten, Wifi GPRS, EDGE, de hele reutemeteut zit erop, er zit zelfs TomTom op, ik kan er allerlei soorten muziek mee luisteren, ik kan video's kijken via WMplayer en allerlei andere progjes gebruiken (ook 3rd party wat niet kan met je Iphone) ik kan streaming video's op internet kijken, complete uitzendinggemist.nl, ik heb complete Office op dat apparaat, voice recorder, camera, noem het maar op, het zit er bijna allemaal op.

Wie overtuigt mij dat die Iphone zoveel beter is dat ik mn smartphone nu weg moet gooien om een Iphone te kopen?

Je hebt voor hetzelfde geld van een Iphone een super multifuctioneel apparaat van andere goede merken, ik vind het als er maar een i voor staat typisch een kwestie van 'Oh Pietje heeft ook zo 1 dan moet ik er ook zo 1....'

Ik ben nog niet overtuigd

En op de Iphone kun je dus geen 3rd party software draaien/installeren. Ik moet trouwens nog zien of de Iphone wel zo'n succes gaat worden. Continue via een touch screen werken lijkt leuk, maar kan ook heel erg irritant zijn.
En je moet flink betalen voor zo'n ding. 90% van de mensen kiest voor een gratis telefoon bij een 2-jarig abo van ¤25,-

Die gratis telefoons zijn dus vrij duur. 24 x ¤25=¤600

Het gerucht gaat dat Apple de markt dermate overhoop wil halen dat je je geld direct aan je telefoon besteed. Niet een 'gratis' telefoon die je in 12 of 24 maanden voor ¤15 per maand afbetaald. In plaats daarvan geen of zeer lage abonnementskosten en de volle prijs voor de telefoon.

Vergeet niet dat volgend jaar de mobiele telefoonmarkt wordt omgegooid met het verbod op goedkopere telefoons bij abonnementen (ala hoe het nu in België is). Voor Apple is dit ideaal. Men zit namelijk niet vast aan diensten die bepaalde providers wel of niet willen/kunnen bieden. Iedereen koopt het toestel, en pakt daar een provider bij.

als de mobiele telefoonmarkt inderdaad wordt overhoop gehaald, dan hoop ik dat dat ook zal resulteren in goedkopere abonnementen...

en ik vrees dat dat helaas niet het geval zal zijn,
in ieder geval niet op korte termijn.

ik vraag me af hoe de OPTA hier tegenaan kijkt...

@hisham

natuurlijk worden de abo's goedkoper, ze zijn dan namelijk niet meer te onderscheiden van een sim-only abo
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 23:25
Vorige 20:18
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: