Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 166, views: 69.938 •
Bron: Win-Vista, submitter: sonystar

Zoals te verwachten viel, is de rtm-versie van Windows Vista nu al op verschillende niet officiŽle downloadlocaties te vinden. Zowel via nieuwsgroepen als p2p-verkeer wordt het nieuwe besturingssysteem, dat op 30 november beschikbaar gesteld wordt aan bedrijven, druk uitgewisseld. Het is inmiddels duidelijk dat het wel degelijk om de rtm-versie met buildnummer 6000.16386.061101-2205 gaat, maar dat de activatie vooralsnog niet gekraakt is, in tegenstelling tot wat een aantal warezgroepen en cracksites beweren. De verstrekte keys blijken niet te werken en de melding 'evaluation version' - wat doorgaans inhoudt dat een installatie slechts honderdtachtig dagen geldig is - staat prominent in beeld. Een RC2-key wordt wel geaccepteerd, maar slaagt er niet in de evaluatiemelding weg te halen en er mag dan ook verwacht worden dat de werking van een op die manier geactiveerde Vista-installatie geen lang leven beschoren is. Naast Windows Vista dook ook Office een paar dagen geleden op op het web. Van het kantoorpakket wordt een versie met 'Volume License Key' verspreid, zodat activatie niet nodig is. Wel is het waarschijnlijk dat updates voor de software dienst zullen weigeren als zij de gelekte VLK-sleutel bespeuren.

Vista-evaluatieversieTopman Jim Allchin liet inmiddels overigens weten dat de stelling dat Vista-gebruikers veilig zouden kunnen werken zonder virusscanner uit zijn verband gerukt is. Nadat het bericht dat Allchin dit gezegd zou hebben in de pers opdook, vroeg Allchin de notities van het bewuste telefoongesprek op. Hij beaamt dat hij het verhaal over zijn zeven jaar oude zoon enigszins onduidelijk naar voren bracht, maar benadrukt dat hij ook duidelijk gezegd heeft dat Vista-gebruikers het beste met een antimalwareprogramma kunnen werken. Het voorbeeld van zijn zoontje haalde hij naar eigen zeggen alleen aan om te benadrukken dat er uitgebreid aan veiligheidsaspecten gedacht is tijdens de ontwikkeling van Windows Vista. Of zoals we zaterdag al schreven: 'Vista kŠn veilig zijn zonder virusscanner'.

Vista-download

Reacties (166)

Reactiefilter:-11660162+1124+228+35
1 2 3 ... 6
Ach met de 30 dagen anti activatie patch hou je het goed uit totdat er een goede patch uitkomt ;)
En die 30 dagen counter kan je ook nog eens 2 keer resetten dus de crack-scene heeft 90 dagen om een goede crack te bouwen.

Ik ben benieuwd of MS het voor elkaar krijgt dat cracks helemaal niet gaan werken of hooguit een paar dagen.
WGA zal ook wel vernieuwd zijn in Vista...
ik niet heb al besloten een licentie te kopen zodra ik een nieuwe PC koop (begin volgend jaar)

tuurlijk gaat een illigale versie werken maar je blijft rommelen met WGA en dat je wel of niet op de site kan om updats of extras te downloaden.

ik erger me eraan dus koop ik het gewoon geen gezeik meer :)
Dat vind ik netjes van je, maar op de verkeerde redenen.

Ik ga ook een licentie kopen, maar dan omdat er extreem veel tijd en moeite geinvesteerd worden in het maken van een OS. Het is iets wat je dagelijks gebruikt en eigenlijk gewoon 'je computer' is.

Een OEM versie van een normale Vista versie kost minder dan 4 spellen, de duurdere versie iets van 6 spellen. Het rare is dat mensen vaak zonder moeite die 4 tot 6 spellen kopen in de periode van 6 jaar, terwijl het OS dat je dagelijks overal voor gebruikt ineens geen paar honderd euro waard is.

Daarom koop ik een licentie. Niet vanwege WGA.
Ik heb naarstig geprobeerd van mijn Windows af te komen bij de aanschaf van mijn PC.
In tegenstelling tot de § 130 die ik voor een cd-tje betaal, krijg je er slechts § 35,00 voor terug. Laat maar dus.
De waarde van een OS als Windows, die per miljarden verkocht wordt, ligt eerder op § 35,00 dan § 130,00 of hoger.
Alles wat je extra betaalt is pure winst.
Ik ben het met je eens dat het wel zo netjes is om je OS te kopen.

Echter, om nou direct te zeggen dat het OS ook een paar honderd euro waard is gaat ook weer wat ver. Als je kijkt naar de zeer forse winstmarges die MS uit zijn OS divisies haalt, dan zit er wel een erg grote marge tussen de kosten van het OS en de prijs ervan. De "waarde" van het OS wordt dan ook voor een groot deel door het monopolie bepaald. In een markt met veel concurrentie zou de prijs van een OS volgens mij veel lager liggen.
De prijs van een spel is zo hoog om uit de kosten te kunnen komen. Vaak lukt dat niet eens...

Windows bestaat voor ongeveer 85% uit pure winst...

Zodra er een normale(/redelijke) marge gehanteerd gaat worden zal ik netjes naar de winkel gaan om er 1 te bestellen... (mocht het nog nodig zijn...->Linux)
Vergeet niet dat het voor 90% nog steeds op DOS gebasseerd systeem is
Dit is helemaal niet zo. DOS is sinds XP helemaal verdwenen uit de codebase. Waarom hangt deze mythe nog steeds rond... :?
Mooi.

En ik zou eigenlijk ook om die reden naar legale windowsversie willen overstappen.

Maar daarnaast gaat het er em natuurlijk omdat een OS juist een onderdeel is als een ander. Zonder OS start je pc niet op. Je OS is immers de 'verkeerswisselaar' tussen input en output. Daarom is een OS nu net zo belangrijk als pakweg je CPU of je Mobo. En daar geven we natuurlijk ook honderden pleuri aan uit.

Wel is het zo dat windows geen added functionaliteit heeft. Het enige wat je koopt voor die honderdtig euro is een kale desktop met wat 'bureauaccessoires' de rest moet je nog eens apart kopen of downloaden. Da's helemaal anders bij linuxdistro's die boordevol bruikbare, vrije software komen.

Een laatste punt waar ik problemen mee heb is dat microsoft en andere commerciŽle producenten steeds meer controles uitvoeren of je legaal bezig bent. Software die naar huis belt en zo. Daar blijf ik dus problemen mee hebben. Om nog maar te zwijgen over de talrijke EULA perikelen. De facto wordt de soep niet zo heet opgediend, maar de intenties van MS zijn wel duidelijk: van pc's een zwarte doos maken waarvan ze het liefst van al niet willen dat gebruikers aan gaan prullen.
ik snap niet waarom mensen moeilijk doen om een OS van een paar honderd euro wat je dagelijks gebruikt.

Kijk eens naar andere software, zoals bijvoorbeeld autocad e.d.
daar betaal je een paar duizend euro voor, en de opvolgende versies zijn ook niet zo verschillend als ze doen geloven.


in mijn ogen moeten de meeste mensen gewoon niet zeuren en eens een keer betalen voor de dingen die je gebruikt. |:(
400 Euro voor ongeveer 6 jaar gebruik vind je te duur ? Dat is een afschrijving van 5,5 euro per maand. Waar praten we hierover :?

Vind dat zelfs spot goedkoop, als je naar de prijzen in de overige markten kijkt, zoals internet, Xbox live, breedband verbinding, cpu's/gpu's prijzen, etc etc. Nee, we gaan moeilijk doen over 5,5 euro in de maand.

Als het een goed OS is dan verdienen ze dat gewoon en mij hebben ze dat vertrouwen wel gegeven met XP. Een Internet security pack met virusscanner is verhoudingsgewijs duurder.

Maar goed, vele argumenten en imo allemaal zinloos. Een auto zonder benzine rijdt ook niet en ook al kost een liter straks 3 euro, dan nog blijf je erin rijden. Zo is het ook met een PC, zonder goed OS erop doet dat ding gewoon niks.
Het is allemaal heel leuk dat mensen de hoge winstmarges noemen van microsoft, maar wat zijn jullie bronnen?
@Netsensei:
Wel is het zo dat windows geen added functionaliteit heeft. Het enige wat je koopt voor die honderdtig euro is een kale desktop met wat 'bureauaccessoires' de rest moet je nog eens apart kopen of downloaden. Da's helemaal anders bij linuxdistro's die boordevol bruikbare, vrije software komen.
Het is een essentieel onderdeel van je PC (dat zeg je zelf) maar het geeft geen toegevoegde waarde?

En al die mensen maar zeuren dat er teveel rotzooi bij Windows zit. En als ze weer eens wat toevoegen zoals een mooie media speler dan komt er weer een of andere doos van de EU die bepaald dat het eruit moet.

Out of the box kan je al enorm veel met Windows, er zitten ontelbaar veel programma's bij. Alleen zijn dat niet de programma's die je veel wilt gebruiken.

Daarnaast zit er bij de versie die de meeste mensen kopen, namelijk de voorgeinstalleerde OEM versie bij de computer, vaak door de OEM wel een hele stapel software geleverd.

Met een kale Windows kun je meer als je zult denken. En als je even zoekt kun je ook Windows 'distro's' vinden met een hoop software erbij. Daarnaast is het zo eenvoudig software te downloaden / kopen en installeren dat je dat gerust zelf kan dat hoeft niemand voor je te doen.
Hier ben ik het mee eens. Zo heb ik ook mijn reken sommetje gedaan. Het is een 1 malige aanschaf wat duur "lijkt", maar de afschrijving is erg weinig.

Daarom koop ik dus ook mijn Windows Versies. Ik geef toe dat ik een lange tijd met XP Pro niet legaal heb gedaan maar heb sinds 1,5jaar ook alles daarvan legaal. De kosten zijn minimaal als je nagaat.

Internet is inderdaad een stuk duurder. 55 euro p/m x12 is veel meer dan 5,5 euro p/m x 12.

Dus dat Windows duur is valt nog wel mee de eerste aanschaf is duur maar dat is een auto en een huis ook.
kom nou, - als je iets goeds doet (om de verkeerde reden, -

in zijn geval heeft de MS anti piracy maatregel dus gewoon effect, - van die statements als "ja maar 't heeft ook genoeg gekost om vista te ontwikkelen is wat mij betreft van ondergeschikt belang, - 't grootste deel van de features in windows is altijd al voor bedrijven geweest, (zeer geavanceerde netwerk oplossingen, en al die zaken voor, Active Directory drijven wel de prijs enorm op...

misschien wel eens 'on-terecht' veel voor de home versie (want zoveel goedkoper is die niet t.o.v. de pro versie)...

dat maakt 'illigaal gebruik van een OS niet minder erg, maar als MS nu eens wat meer zou doen aan kostenbesparing in de consumenten versie van windows,
en een versie zou kunne aanbieden van 50 ipv 100 euro.
werd 't al een stuk onvergefelijker om te downloaden...
Ik ga ook een licentie kopen, maar dan omdat er extreem veel tijd en moeite geinvesteerd worden in het maken van een OS.
Op den duur vraag je je af war ze het meeste tijd hebben ingestoken...

Security of functionaliteit, of dingen als dit

http://www.msnbc.msn.com/id/15656246/

EDIT : overbodig ????? Jullie vinden het dus normaal dat er 18 maanden en hopen geld gespendeerd worden aan het op punt stellen van wat geluidjes ?????????
www.nliteos.com is ook hard bezig om Vista te rippen,

ik zal wel een oemversie of studentenversie aanschaffen, en dan hoop ik toch dat dat riedeltje en nog tig andere functies er gewoon uit kunnen worden geknikkerd.
terwijl het OS dat je dagelijks overal voor gebruikt ineens geen paar honderd euro waard is
De waarde van het OS is voor iedereen verschillend. Voor iemand die alleen een beetje tekstverwerkt is het echt geen paar honderd euro waard, want hij geen gebruik van de voor hem/haar vele overbodige functies.
Een dure sportwagen is het ook niet waard aan materiaal en arbeidsuren, maar toch ga je hem niet jatten. Ik niet tenminste.
@ -Odysseus-
Het is allemaal heel leuk dat mensen de hoge winstmarges noemen van microsoft, maar wat zijn jullie bronnen?
uuh omdat bill gates misschien een van de rijkste ter wereld is? |:(
Wie zegt dat de mensen die Vista downen wel spellen kopen :P
ik weet niet wat jij onder revenue verstaat, maar revenue = omzet. Niet winst. En het klopt dat Windows uit 85% winst bestaat. Maar weet je wat het kost om 200.000 programmaeurs, testers, marketeers, etc. etc. etc. te betalen?

Ga maar eens rekenen, merk je vanzelf wel dat die 1.8 miljard niet zo veel is.

En ik snap niet waarom mensen moeten zeiken over de omzet van MS Windows, alsof 1.8 miljard zo masterlijk veel is in 1 (ťťn) jaar. weet je wel wat Shell omzet per jaar? en hoeveel procent daarvan wel niet pure winst is?

Ik zal je geheugen eens verfrissen;
Royal Dutch/Shell plc. Netherlands Total combined R&M annual revenue was just over $453 billion.

En jij vind 1.8 miljard veel, dit is meer dan het GDP van Nederland.
400 Euro voor ongeveer 6 jaar gebruik vind je te duur ? Dat is een afschrijving van 5,5 euro per maand. Waar praten we hierover
Waar haal jij (en anderen) het vandaan dat je Vista 6 jaar meegaat?
Als je Vista als OEM koopt kun je het waarschijnlijk niet zomaar meenemen naar een nieuwe computer en je PC gaat meestal geen 6 jaar mee.
Daarnaast zijn er mensen zat die net een PC gekocht hebben met XP en dan gaat hun XP dus maar zo'n paar maand mee voordat het al verouderd is.

Software is ook niet steeds goedkoper aan het worden, ook al is het een relatief oude versie, maar is er nog geen nieuwere versie.

Kortom als je nu een XP versie koopt, kun je het in 2 maand in feite afschrijven. Is dus zo'n 50 - 100 euro.maand.
Autocad is ook niet iets wat op 90% van de thuis PC's draait, sterker nog: niet nodig is om software te draaien. Windows is al lang geen OS meer maar momenteel een volledige desktopfunctionaliteit waar je inweze ook voor betaalt. Het integreren van heel veel applicaties doen ze echt niet gratis, het levert ze gewoon een hoop geld maar ook marktpositie.
Als er een kale versie komt zal ik het overwegen om te kopen maar ook dan zal even voor 4 PC's het mij te veel geld zijn... Momenteel heb ik een XP CD met heel veel unieke serials ;) en kan ik voorlopig vooruit
Een schatting naar feiten, aangezien XP al ruim 6 jaar op de markt is, het lijkt me ook sterk dat Vista na 2 jaar al word vervangen, aangezien het al aardig feature proof is voorbereid.

En tsjah, oem gebruikers kunnen zelf ook eens overdenken of dat een systeem kant en klaar goedkoper is of zelfbouw met een eigen licentie.

En er komt ook een upgrade voor XP gebruikers, logisch dat het niet gratis is. Het is aan de gebruiker zelf toch om de stand van zaken in de gaten te houden omtrend nieuwe soft/hardware ontwikkelingen ?

Vind je nogal kortzichtig. Iedereen update pas wanneer hij of zij het nodig acht, mogelijk is qua budget of als er een economisch gewin mee te behalen valt.

Als ik een groot bedrijf zou hebben dan kreeg mijn personeel de nieuwste hard/software, want hun salaris is velen malen duurder dan de hardware waar ze mee werken, als ze hierdoor een hogere produktiviteit bereiken dan zou ik gek zijn om niet er in te investeren, zeker ook omdat snel werken nu eenmaal prettiger is dan te moeten wachten, het doorbreekt weer het 6 jaar bekende waar men al werkte en de werkgever kan zo mogelijk meer opdrachten binnen halen.

En jah, voor thuisgebruikers blijft het een hoge investering, maar dat is met een nieuw systeem aanschaffen ook zo, vandaar dat je tegenwoordig zoveel ranges heb in CPU/GPU's, voor iedere budget is er wel wat ;)

Overigens heeft de discussie een hoog crack gehalte hier, als iedereen eens gewoon aanschafte waren de prijzen allang goedkoper. Hoe meer auto's er worden gestolen, des te hoger word voor iedereen de verzekerings premie's, en visa versa !
Revenue = omzet
Profit = winst
Geef mij dan maar die 5,5 euro elke week om op cafe te gaan samen met Linux of FreeBSD :+

Serieus nu: een OS is voor mij een commodoty waar ik geen of heel weinig geld aan wil uitgeven. En als ik er al geld aan wil uitgeven dan moet het deftig werken; en ik ken geen "moderne" Windows (laten we Windows XP en Windows 2000 even modern noemen ;) ) waar ik nog geen schandalige problemen mee heb gezien...nee geef mij dan maar zo'n gratis (K)Ubuntu-cd'tje dat ze gratis met de post opsturen; veel gebruiksvriendelijker(*) en nog nooit Windows-achtige horrorproblemen mee gehad; ik zou *mijzelf* gek verklaren moest ik Windows willen intalleren op mijn computer zonder er geld bij opgelegd te krijgen :D

(*) niet naar de winkel moeten, geen geknoei met activation keys, betere hardwareherkenning en dus geen onzin met drivercd's en onstabiele third-party drivers, makkelijkere (de)installatie/update van software, meer softwarekeuze, megagebruiksvriendelijke commandoregel (als ik bij iemand een computer moet herstellen erger ik mij er steeds aan dat er geen dingen bestaan als command completion, ls, cat, less, grep, wget, ssh,... allemaal dingen die ge verwacht als default op een modern OS),...
Wellicht omdat het geen 'tastbaar' product betreft
[quote]aangezien XP al ruim 6 jaar op de markt is, het lijkt me ook sterk dat Vista na 2 jaar al word vervangen[/qoute]
Ik lees in de Microsoft OS-roadmap dat Vista Release 2 in 2009 uitkomt.
Bijna goed

> sinds XP

Sinds Windows NT is de DOS codebase uit windows verdwenen
[reactie op sagher]Ik weet idd niet wat het absolut kost om 200.000 mensen aan het werk te hebben. Ik weet wel wat het relatief kost.
Jij geeft namelijk zelf al aan dat 85% winst is. Dus dan zijn de kosten er al af. Dus die 200.000 mensen kunnen samen met de marketing en alles nooit meer kosten als 15% van de verkoop prijs!
En als je dan ook nog een keer nagaat dat de meeste licentie's OEM's zijn waar niet meer als 60-80 euro voor wordt betaald dan kan je zelf wel een inschatting maken wat de winst marge is op een Retail licentie van Windows.
Ik zal je vast een hint geven dat ligt tegen de 95%. Dus je betaald 5% voor de ontwikkeling en de rest gaat naar verlies draaiende afdelingen en de aandeelhouders!
[Reactie op haling]Ik ben niet roomser dan de Paus maar dit slaat werkelijk ECHT HELEMAAL NERGENS op! :( Er zijn ontzettend veel producten waar nog vťťťl meer winst op wordt gemaakt; ook alledaagse dingen als papieren zakdoekjes, horloges en saucijzenbroodjes... Ga je die dan ook maar gewoon STELEN omdat JIJ vindt dat er te veel aan verdiend wordt? Belachelijk! En dan krijgt jouw post ook nog eens de kwalificatie "Inzichtvol"... :r

Als je dan tůch slechte dingen doet, bedenk er dan niet zo'n Tweakers-onwaardig excuus voor.
Sinds Windows 2000 al hoor (bij de 32-bits OS-en)

Alleen dat brakke Me had nog deels een DOS codebase, maar ook niet 100% meer. 98 wel.
Waarom is dat een zinvol argument? Een huis van tien miljoen over honderd jaar afschrijven is ook enkel iets van 80.000 per mand...so what?

Vista is duur omdat het monopolieprijzen zijn....Vista is duur omdat als je het los koopt je (afhankelijk van je versie, maar je zit hier wel op Tweakers dus simpel 'Home' is niet goed genoeg) een paar honderd euro kwijt bent, maar als je een complete pc koopt het je een paar tientallen euro kost.

Maar Vista is zeker duur omdat alles wat het de moeite waard zou maken, er al uit is gesloopt! Geen WinFS etc. Wat overblijft is XP met een nieuwe UI en een iets beter driver model wat ook in XP gehacked had kunnen worden.
Wat ik vooral hoop, is dat de wga enkel moeilijk zal doen bij echt illegale versies.
En niet zoals bij microsoft xp, die durft te beweren dat mijn volledig legale MSDNAA versie "non-genuine" is. :?
en toen de nieuwe key die microsoft mij gezonden heeft ook niet bleek te werken was ik maar al te blij dat er crackjes voor deze zever bestonden...
Je kunt 30 dagen voort zonder zelfs maar een serial in te voeren.

Wat Yoeri niet helemaal heeft begrepen is dat je weldegelijk Vista kunt activeren. Voordat je zomaar een RC2 (of ouder) serial in kunt voeren, moet je een en ander vervangen aan bestanden.

Als je dit juist uitvoert, is het OS succelvol gekraakt, hoewel de kreet "Evalution Copy" in beeld blijft. Dit is echter zuiver cosmetisch.

Een echte crack is het niet, omdat je met bestanden en seriesnummers uit de RC2 aan de slag moet, maar je kunt WGA weldegelijk omzeilen.
Ben jij in een tijdmachine gestapt om te proberen wat er gebeurt met je PC over 30 dagen als je de bestanden hebt vervangen en een Beta 2/RC1/RC2 key hebt gebruikt?

De evaluation copy zal er niet zomaar staan, AFAIK is dit een onderdeel van de software licensing in Vista.
tijdmachine? verzet je klok gewoon? ;)
Kun jij de klok verzetten van de WGA-software op de servers van Microsoft?
Waarschijnlijk dat men binnen 30 dagen een ander alternatief heeft gevonden ? ;)
Als die melding in beeld blijft dan is het waarschijnlijk dat over xx dagen MS die key uitschakeld als WGA weer naar huis belt.

Youri meld ook gewoon dat de activatie lukt maar dat de melding blijft. Uiteraard is de rest enkel speculatie.

Affijn, 30 dagen is genoeg voor mij om te evalueren.
Er is ook al een crack om de Evalutation tekst weg te halen, maar dan blijf je wel gewoon de Evaluation versie houden. Maar dan nog is deze methode het beste wat er momenteel is, nog 8 maanden te gebruiken vind ik persoonlijk geen enkel probleem

[insider info] :P
Microsoft neemt trouwens niet genoegen met deze "crack", in de zin van dat ze het als crack beschouwen. Ze zien het niet als een WGA crack en gaan er dus ook niks aan doen, omdat Vista op deze manier maar tot Juni te gebruiken is.
[/insider info]
Het is inmiddels al bekend dat de installatie weldegelijk is te activeren. Er wordt gebruik gemaakt van een aantal gepatchde files uit een Beta-versie die hierna wel gewoon een Beta of RC key accepteren voor activatie en de activatie gewoon doorgaat.

RC2-keys worden momenteel gewoon nog door Microsoft zelf verstrekt...
klopt helemaal. Door gebruik te maken van de files uit de beta's werkt Vista nu tot juni 2007.

Denk dat Microsoft nu had gehoopt om de keys niet zo lang geldig te laten zijn :o
echter zit je nog steeds met een evaluatie versie tot 1 juni 2007
Ja, dat geeft toch niet?

Als het goed is is er tegen die tijd ook legaal aan te komen. Ik ga vanavond mijn pctje waar nu rc-2 op draait mooi upgraden naar de rtm-versie. En als Microsoft komend voorjaar de boel te koop aanbied haal ik dan wel een legale versie.

Waarom zou ik tot die tijd met rc-2 verder werken als ik ook de rtm kan draaien? Dat heb ik ook met Windows 2000 en Windows XP gedaan destijds en daar heb ik ook netjes een licentie van gekocht. (Mja, wel met studentenkorting destijds, maargoed ik heb nu ook wat meer te besteden.)
Ik vraag me af of muBlinder eerders met een Vista versie komt, tenzij deze WGA echt zo afwijkt van XP!
Die doet het tenminste perfect met XP... Je kunt rustig en zonder problemen alle updates binnenhalen ;)
Volgens mij zijn er gewoon evaluatiekopieen zonder "evaluation copy" melding hoor... :?

@duderuud: nouja, volgens mij kun je 'm gewoon invullen en daarna veranderden tijdens de activatie. Aan de andere reacties hieronder/boven te zien zijn er voldoende mensen die dat zo gedaan hebben.
reactie op jbr:
Klopt, dat zijn de versies waar tijdens de installatie geen serienummer ingevuld is.
Als er wel een build-versie in je scherm staat dan heb je een serienummer ingevoerd (die al of niet werkt :) )
Beetje loos geblaat, inderdaad. Windows XP kŠn ook veilig zijn zonder virusscanner. En Windows 2K, ME, 98, 95... Gewoon niet on-line gaan en geen diskettes of andere media van de buurman gebruiken, en je zult geen virussen oplopen... Zo kan ik ook veilig met Windows werken.
Dus jij hebt wel een virusscanner neem ik aan? Anders had je ook niet op T.net gezeten :+
ik kan me de tijd niet heugen dat ik een virus heb binnen gekregen.
Wel eens in het pre-internet tijdperk (mijn pre-internet tijdperk). Verder heb ik via media player een keer een virus binnen gehengeld (sindsdien geef ik mp geen toestemming om op internet te gaan).

Dus het ligt er echt aan op welke manier je werkt met je pc. Voorlopig vind ik een virusscanner voor zonde, omdat die toch mijn pc een beetje trager maakt.
(overigens draai ik wel af en toe een anti spywareprogramma)

Ik kan natuurlijk een keer pech hebben, maar je kan ook met antivirus een keer pech hebben.
Ik ben het hier eerlijk gezegd mee eens. Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst een virus heb gezien in m'n scanner (maar ik heb 'm nog wel). Zo lang je Windows achter een dichte DSL router staat, er een virusscanner op je mailserver draait en je geen IE en Outlook Express gebruikt (maar Firefox en Thunderbird) is de kans op een virus heel erg klein (nee, niet nul).
Virussen zijn ook niet meer het probleem van de dag, dat is spamware nu geworden ;)
Dus als ik Opera, in plaats van firefox en thunderbird gebruik, is de kans op een virus weer erg groot?
Nee
als je maar niet die spullen van M$ gebruikt
Hoe moeilijk zou het nu voor Microsoft zijn om te achter halen wie deze versie heeft gelekt...en hoe?
Microsoft haalt z'n winst voornamelijk uit OEM's en het gebruik van Microsoft producten in bedrijven.

Die paar thuisgebruikers die het zonder te kopen installeren zal ze niet heel veel uitmaken. Sterker nog, ze kunnen het gebruiken als argument om de consumentprijzen hoger te maken.

Ze zullen er dus geen interesse in hebben om erachter te komen wie het gelekt heeft (waarschijnlijk zijn het meerdere personen). En zelfs al komen ze erachter zullen ze er nog niet veel mee doen.
Het kon ook niet anders, wie is de eerste stoere vent die voor een windows vista launch bord gaat staan met een copietje? :7

Tevens wel jammer dat we officieel moeten wachten tot januari
[/edit]oeps[/edit]
Ik moet de patch nog uitproberen, maar ik heb toch zeker weten een activation crack gedownload gister, die om de WGA heenloopt.

Vanavond meer nieuws.
bverstee : dat soort links zijn niet toegestaan op tweakers.net...
Is het dan nog mogelijk updates uit te voeren denk je ?
Nou eurhm er is wel degelijk een manier om windows te activeren met een rc1 key! Ik denk dat de schrijver van dit artikel dat niet helemaal doorheeft. Het is namelijk niet verplicht om een key in te vullen, dan doet hij het 30 dagen, maar als dan een tweetal bestanden vervangen worden voor die van de laatste rc2 build accepteert hij de rc2 key wel en kan deze vrolijk worden geactiveerd.

Dan komt echter wel die "tag" rechtsonderin het scherm te voorschijn. Die kan worden verwijderd door user32.dll.mui te vervangen met een gehackte versie.

Et voila, geactiveerd en wel

Deze manier van activeren was trouwens ook al met de Pre-RTM versie mogelijk
eh ok, en kan je dan wel gewoon alle updates downloaden?
Ja :)

Windows is gewoon geactiveerd en sterker nog, de beta keys zijn nog steeds op te halen!

http://www.microsoft.com/...151&refer=%2Fwindowsvista%

Voor activatie op 10 pc's :Y)

Vraag me alleen af hoelang microsoft er over doet hier achter te komen :Z
Misschien door dit topic te lezen, pffffff.
die keys vervallen na een tijdje, op het moment dat de Final echt uit is.
Nu niet meer zo lang....
Alleen vervang je dan wel componenten van de rtm-build door die uit een release candidate-build, waardoor je niet meer van de volwaardige "RTM gekraakt" kan spreken imo. Of hij dan wel langer blijft werken, is ook nog maar de vraag :)
Jap het is wel de vraag of hij tot na juni blijft werken op deze manier, aangezien de rc2 maar tot ergens in juni werkt als ik me niet vergis
ik ben ook van mening dat hij net zo lang werkt als de beta (rc) versies dat is in mijn ogen ook de reden waarom er evaluation version in beeld staat.

Maar voor die tijd heb ik mijn os toch wel weer opnieuw geinstalled :D
Als je iets "kraakt" in hoeverre is er dan nog sprake van origineel ? Imo is het zo dat eigenlijk zodra er ook maar een kleine wijziging plaatsvind aan een bestand of register er eigenlijk geen sprake meer is van "origineel". Dus hoe dan ook, het blijft "gekraakt" en niet origineel. :)
Welke versie van Vista is dit ? Ultimate/Home/Business
De dvd bevat alle vista versies. Je kan tijdens de installatie kiezen welke je wil installeren :)
x86 -> 32-bits-versie
x64 -> 64-bits-versie

Aan de hand van je processor kies je de versie. Heb je een 32-bits processor, dan heb je de x86-versie nodig. Heb je een 64-bits processor, ga dan de voor de x64-versie

Aan de hand van de serial key wordt bepaald welke versie wordt geÔnstalleerd.

Nu weet ik alleen niet of je bij RC1 een serial key moet invullen. :D
Ik geloof dat je niet vanuit een 32bit OS de 64bit versie kan installeren. Je zal dus moeten booten van de dvd en zo de install beginnen.
Je kunt neit zelf kiezen voor een versie bij de isntallatie, de key die je hebt bepaalt welke versie er geinstalleerd wordt.
Je kan wel degelijk kiezen welke je installeerd, als je namelijk geen key invult krijg je en keuze scherm. En die word dan geinstalleerd, alleen die versie is 30 dagen bruikbaar.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013