Hoofdcategorieën

Apple breidt 'RED'-assortiment uit met 8GB-versie

Door Martin Sturm, vrijdag 3 november 2006 22:10
Bron: AppleInsider, views: 19.796

iPod nano REDApple heeft een nieuwe versie van de iPod nano (Product) RED geïntroduceerd. Deze nieuwe uitvoering van de muziekspeler is voorzien van een grotere opslagcapaciteit van in totaal 8GB. De nieuwe rode iPod nano is net als de andere nano's uitgevoerd in een metalen behuizing en beschikt over een batterij die in staat is om 24 uur lang het apparaat van energie te voorzien. Het prijskaartje van deze nieuwe iPod nano bedraagt 249 dollar, evenveel als de eerder uitgebrachte 'gewone' 8GB iPod nano die uitgevoerd is in het zwart.

Voor elke verkochte RED-nano gaat er 10 dollar naar de RED-stichting. Deze organisatie financiert de strijd tegen aids in Afrika en is opgericht door Bobby Shriver en U2-zanger Bono. Eerder introduceerde Apple al een 4GB iPod nano RED waarvan eveneens 10 dollar naar de stichting gaat.

Volgende 11:56
Vorige 21:40

Reacties

«  1  2  »


Altijd maar klagen... ze hadden ook niets kunnen geven.

De RED versie is net zo duur als een normale Black en daarvan gaat niets naar die stichting RED. Het is een volkomen vrijwillige gift van Apple, dus houd eens op met gegeven paarden in de bek kijken.

Als je het nodig iets aan het goede doel wilt geven, ga je geen iPod kopen, dan doneer je het rechtstreeks, dit is meer een bonus.

als ze bij de gewone ipod nou eens 10 dollar naar het land stuurde waar hij gemaakt werd...

Tja, wil het wel dat de RED stichting redelijk hypocriet, 'ik geef geld, dus ik voel me nu goed' doel is. Geld geven red je de wereld echt niet mee. Al is 't natuurlijk lovenswaardig dat bedrijven goede doelen steunen, wil nog niet zeggen dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken. Je moet kritisch blijven of 't gegeven paard wel goed terecht komt. Voor je 't weet verzinkt 't in een weiland ;) :P

10 dollar maar? Het is opzich wel een goede actie natuurlijk, maar ik had het mooier gevonden als er 10 dollar naar apple zou gaan en de rest naar de RED stichting.

Of in elk geval de totale winst van Apple over die I-pod, het totale bedrag kunnen ze misschien niet maken tegover de distributeurs en de winkels, maar het lijkt mij sterk dat de totale winst voor Apple maar $10 is.

Erg makkelijk he, om over het geld van iemand anders te beslissen... :Z

Dat bedoel ik helemaal niet, wat ik bedoel dat als je iets doet, doe het dan goed...

Als je een I-pod koopt dan koop je (over het algemeen) toch wel nummers via I-tunes. Al zijn het er maar een paar, dus Apple heeft er weer een consument bij. Of je koopt hem als vervanging, dus je bent (En blijft )consument.

Het komt bij mij -net-niet-af- over.

Maar goed, dat is mijn kleine mening/visie.

-Edit- Dat doet trouwens niet af dat ik het WEL een goede actie vind.

10 euro is gewoon véél!!! Heb jij er nog maar in de verste verten een flauw benul van hoeveel iPod RED's er verkocht zullen worden? Dit gaat niet zomaar om 1000 iPod's hé, dit gaat om 10 000 nee 100 000-en iPod's!!! Het is ook vooral een symbolische actie, het doet de mensen nadenken, er begint een hele RED productlijn te komen waardoor meer en meer mensen gaan beseffen dat het écht belangrijk is om aandacht te geven aan deze problematiek!!!

Als je het goed wil doen, dan doneer je geld rechtstreeks van je rekening.

Dus wat let je om dat te doen?

Apple is een bedrijf en geen filantropische instelling. Dat hele RED gedoe is sowieso iets stompzinnigs. Echt zo'n item waar mensen mee lopen om maar vooral te laten zien hoeveel ze wel niet om AIDS bestrijding geven. Net als die LiveStrong armbandjes.

Zielig vind ik het. Maar de kleur is wel een van de mooiste die te krijgen is op een iPod.

en jij hebt natuurlijk net ¤1.000,- overgemaakt naar goede doelen?

Ik vind 10EU eigenlijk veel geld. Zo een actie is nog maar zelden gezien door fabricanten.

10 euro is inderdaad gewoon een hoop. Project red is sowieso een mooi project, het wordt gewoon allemaal heel zakelijk aangepakt. Ander mooi product van dit project is de speciale american express card, 1% van alle betalingen gaan dan naar project red.

Dus als je nou een rode iPod koopt met je speciale american express card gaat er 12,49 naar een goed doel :Y) .

10/250*100 = 4%. Dat vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Volgens mij zit er meer marge op die dingen.

Die 10 euro is wel veel geld maar is ook belastingvrij dus elke 10 euro die apple afdraagt aan de stichting, zijn gewoon ook aftrekbare kosten en daarmee wordt ook een hoop belasting bespaart.

Dat haalt toch niet uit? Het is niet alsof apple er dus maar winst op maakt. Het is gewoon een goed initiatief en dat er dan ook niet nog eens belasting over betaald moet worden is niet meer als logisch.

Nee, maar van die 10 euro, waarvan Apple een deel mag terugtrekken, moet de staat een deel betalen. Dan blijft er NOG MINDER over van wat Apple zelf betaalt. Jo.

Bovendien laat je met een rode iPod zien dat je geld aan een goed doel hebt gegeven.

nie dus: je hebt immers zelf niks extra's betaald. wél laat je zien dat je ook zonder extra te betalen eeng oed doel kan steunen (ik steun, Apple betaalt). en moedig je mensen aan dat ook te doen...

De belasting die over die 10 euro die wordt bespaard is ruimschoots minder dan die 10 euro, loop hier nu niet de schijn te wekken dat Apple hier winst op maakt.

Apple maakt hiermee juist meer winst mee, aangezien iedereen nu wel een Red Ipod wil kopen. En met die 10 euro afgeven maken ze alsnog winst. En ze krijgen ook nog eens veel gratis publicitieit.

Wat Darx-Jordi bedoeld te zeggen is dat hij de bedenkers van dit project een stel egoistische honden vindt.. ;)

Ik ben het niet met hem eens, de iPod verkoopt toch al goed, en dat rode kleurtje kunnen ze ook verkopen zonder dat tientje weg te geven.

Ook denk ik niet dat mensen een iPod gaan kopen omdat ze er een goed doel mee steunen. Ze willen gewoon een rode iPod.

En het feit dat Apple daar niet op in speelt door de rode Nano ook gewoon te verkopen voor bijvoorbeeld ¤245,- en dan zonder dat er een tientje wordt weggegeven, zegt ook wel iets. Apple is hier goed bezig.

*Ik ben overigens geen Apple fan (heb wel een zwarte 8GB Nano hoor daar niet van). Wat ik bedoel te zeggen is dat ik dit gewoon een goed initiatief vind, en dat sommige mensen daar weer iets slechts achter moeten zoeken vind ik niet eerlijk t/o Apple.

tjah, een zwaluw maakt nog geen lente. maar alhoewel een flink aantal verkochte spelertjes toch weer mooi is meegenomen voor die stichting, is hun grootste gewin hierbij IMHO de gigantische boost in naamsbekendheid die ze krijgen, en toch ook enige binding met een "hip" merk, wat evt. ook meer inkomsten op zou kunnen leveren. vergeet dat niet :)

Je bedoeld dat ipod onbekend is?

Le-zen...

Hij heeft het over de stichting die meer bekendheid krijgt doordat die gekoppeld wordt aan een erg bekend en hip product. Ze krijgen misschien wel geld doordat de Red Nano's verkocht worden, maar ze hebben nóg meer aan de extra naamsbekendheid.

Kost dat ding evenveel als de "normale" versie, of betaal je als consument gewoon die ¤10?

dat ding kost evenveel als de normale versie, dus apple betaald die ¤ 10

3 maal raden wie die kosten indirect betaald :7

Ehm, Vodafone?

Zelfde kleur, en bijna 't logo staat er al op :Y)
:+

Ehm, Vodafone?

Meer iets voor de rode spullen-shop van de SP.

Het prijskaartje van deze nieuwe iPod nano bedraagt 249 dollar, evenveel als de eerder uitgebrachte 'gewone' 8GB iPod nano die uitgevoerd is in het zwart.
:Z

* Farscape2 denkt dat lezen toch moeilijk lijkt te zijn....

Tuurlijk betaal jij het. Ze kunnen geen geld uitgeven dat ze niet hebben. En dat geld komt van jou.

Op de goedkoopste van het stel ( de 2 gig versie van 149 euro) zit blijkbaar te weinig marge om een rode uit te brengen...

Is dat de standaard-verpakking of eentje speciaal voor de RED-editie? Alleszins een stukje futuristischer dan mijn 3G-model

Ja dat is de standaard verpakking voor alle 2e generatie iPod nano's.

De 1e genaratie nano's (die heb ik zelf ook nog gehad) had wel een gewoon doosje, dat vond ik toch een stuk mooier.

offtopic:
ik heb het gepresteerd om de nieuwe 8gb nano (zwarte dan hé) van een vriend te laten vallen toen ie hem nog geen uur had, omdat ik het doosje kapottrok :D ziet er wel stylish uit, maar de ouderwetse doosjes waren toch makkelijker :+

Loop je de hele dag met die doos rond dan? :P

Volgens mij hebben ze het ook onder het mom van het milieu gedaan. Laatste tijd krijgt apple daar de nodige kritiek op ;)

Die oude waren karton, dit is plastic - lijkt me niet echt super voor 't millieu?

uuuh, inderdaad :P ze waren (dacht ik) wel groter, denk dat lowfi dat bedoelt :P

het zou pas een stunt zijn als je hem kan gebruiken als craddle :)


Heb je alleen nog het probleem dat veel mensen in Afrika niet weten wat AIDS is of hoe je het krijgt.. daar hebben ze niet allemaal een TV of internet.. Verder zullen er toch echt condooms moeten komen om die mensen te beschermen, en dat kunnen ze weer niet betalen.. Dus dat Apple en andere bedrijven dit doen, is absoluut niet waardeloos.. En dan heb ik het nog niet eens over het onderzoek dat gedaan wordt naar AIDS medicijnen..

Typisch weer ouderwets nederlands geklaag. Doet een bedrijf als Apple eens wat aan een goed doel, dan is het ook weer niet goed.

Let wel, de prijs is HETZELFDE als voor de normale Ipod van 8 Gig. Dit betekent toch echt dat Apple minder omzet boekt met deze actie. Denk je nou echt dat mensen vanwege actie Red een apple gaan aanschaffen?

Bovendien:
21ste millennium = 21 duizend jaar

slaap lekker :Z

Neej Nlers hebben liever dat Apple de Red edition 10 euro goedkoper maakt :P

Als Afrika zichzelf wil genezen van hun problemen moeten de mensen daar zelf tot het besef komen dat ze het alleen zelf kunnen veranderen, waar een wil is is een weg.
Je hebt gelijk hoor. Aids komt alleen voor in Afrika. En het is het beste om maar achterover te zitten en niks te doen zolang *jij* nog niemand kent die aids heeft.

Denk toch na man.

Ik hoef er niet over na te denken, maar probeer zelf eens wat dieper te graven in de culturen daar en kijk eens hoeveel hulp organisatie's daar al jaren aktief zijn om de mensen van gedachten te laten veranderen, misschien begrijp je dan de feiten. De mensen aldaar, ik weet, Afrika is groot en overal is het daar anders, maar over het algemeen doet men het zonder condoom vanwege hun cultuur en vaak hebben ze meerdere vrouwen, waaronder kinderen, pubers, waar ze gemeenschap mee hebben :r

Ondanks de miljarden die al voor dit probleem daar geinvesteerd zijn, denk je nu echt dat die paar iPod red's helpen ? Beetje naief, en aangezien het een cultuur probleem is kun je dat niet bestrijden door eindeloos geld te investeren. En jah, in ontwikkelde landen, zoals het westen, komt ook aids voor. Je zou toch verwachten dat voorgelichte mensen beter zouden weten, niet ? Overigens heb ik iemand gekend die aids had en de persoon wist zelf wat hij/zij over zich heen had gehaald, wie, hoe, wat en waar. Moet ik dat nu zielig vinden of medelijden mee hebben ? Dat is vragen om, iemand niet kennen en het dan toch zonder jasje doen, mij gebeurt het niet !


http://www.dance4life.nl/4life/hiv_en_aids_in_zuid_afrika

@silvershadow : Typo, millenium = decennia :Z

En ik heb niks tegen Apple, en het is geen typisch Nederlands geklaag. Waar ik moeite mee heb is dat bedrijven hun produkten binden aan dit soort problemen om zichzelf in een goed daglicht te stellen of een omzet verhoging ermee proberen te halen. Apple had het ook anders kunnen doen, stort gewoon ik 1 keer een groot bedrag en maak dat wereldkundig of, zoals zovele bedrijven doen, blijf ermee uit de publiciteit, daar heb ik meer respect voor. Nu doen ze het op een manier om sympathie te creeeren bij de consumenten en vind het daarbovenop ook nog oneerlijke concurrentie en dat keur ik af. Dit soort zaken zijn besteed aan non-profit instellingen, niet aan commerciele bedrijven. Ik heb maling aan Gates, maar die strooit al heel lang en nu hij gestopt is geeft hij de aankomende jaren nog 28 miljard weg aan goeie doelen.

@Eswip :

Er zijn duizenden mensen daar aktief om de mensen op de hoogte te brengen, al jaren, vergezeld van miljoenen condooms, gratis, om ze er op te attenderen wat de gevolgen zijn.

Maar goed, ieder zijn mening, maar ik moest wel lachen om de flamebait waardering en de opmerkingen, kennis technologie is niet alleen maar hardware en internet ;)

@silvershadow : Typo, millenium = decennia
nog één keer nadenken ;) :+
Eeuw dus

denk je nu echt dat die paar iPod red's helpen ? Beetje naief
Liever naief en af en toe geld storten dan achterover hangen en roepen: "we kunnen er toch niks aan doen". Want precies die houding is de reden waarom er niks veranderd.
Misschien heb je gelijk en is het een cultuurprobleem. Maar hier in Nederland werd er tot in de jaren 70 ook volop rondgen**kt zonder condoom. Waarom? Omdat men er de noodzaak niet van in zag. Voorlichting heeft mensen bewust gemaakt, AIDS heeft daar nog een schepje bovenop gedaan. Door hier geld te storten, kan daar aan voorlichting worden gedaan. Door hier geld te storten kan hier een medicijn ontwikkeld worden waar ze daar ook wat aan hebben.

En ja, een tientje is een druppel op een gloeiende plaat. Maar aangezien RED een behoorlijke stichting is, gaat het wel hard: er zullen waarschijnlijk (wereldwijd) enkele 100.000-en RED apparaten verkocht worden (niet alleen deze van 8 Gb, Apple heeft nog enkele andere modellen), waarmee dat ene tientje dus al snel enkele miljoenen wordt.

Apple had het ook anders kunnen doen, stort gewoon ik 1 keer een groot bedrag en maak dat wereldkundig of, zoals zovele bedrijven doen, blijf ermee uit de publiciteit, daar heb ik meer respect voor.
Da's dan jouw mening (niet negatief bedoeld). Mij maakt het niet uit HOE ze geld overmaken, ALS ze het maar doen. RED is een stichting waar enkele grote bedrijven achter staan, die anders (waarschijnlijk) een stuk minder aan AIDS-bestrijding zouden doen. En bijkomend voordeel is dat iedere keer als er een RED product op de markt wordt gezet, er weer aandacht is voor de AIDS-problematiek. Fondsen werf je niet door af en toe iets te roepen, maar door regelmatig in het nieuws te zijn (waarom denk je dat de belastingdienst reclame maakt? :+ )

Lol straks iPod Yellow ?
Voor de Aziaten die ze afbeulen om die dingen te maken ?
(grin)

Och, ondanks al dat gezeur vermoed ik dat er toch wel zo'n miljoen stuks in een jaar worden verkocht.
Is toch nog altijd een slordige 10 miljoen dollar.
Dus het gezeur dat het te weinig is vind ik nergens op slaan.
Tuurlijk zal Apple dit opgeven bij de belastingen.
Dat doen namelijk alle bedrijven.
En ook als particulier kun je je schenkingen en contributie aan een vakbond of politieke partij opgeven aan de belastingen.
Je zou gek zijn om dit niet te doen.
Trouwens, de meeste grote en kleine bedrijven geven geld aan allerlei goede doelen.
Dat is niet alleen goed voor hun imago maar ook goed voor de rest van de wereld.

Het is overigens "apple breidT", niet "apple breid" (3e persoon enkelvoud)
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:56
Vorige 21:40
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: