Hoofdcategorieën

Directeur Sony Australië: 'Wii en Xbox 360 te duur'

Door Harm Hilvers, zaterdag 14 oktober 2006 15:28
Bron: The Age, views: 32.630

Michael Ephraim, Managing Director bij Sony Computer Entertainment Australia, heeft in een interview met de Australische krant The Age verteld dat hij Nintendo's Wii en Microsofts Xbox 360 te duur vindt. Evenals in Europa zal de PlayStation 3 ook in Australië pas in 2007 op de markt komen en voor Sony Australië is dat reden om de PlayStation 2 te positioneren als concurrent voor de Wii en de Xbox 360 tijdens de komende decembermaand. Volgens Ephraim zal dit gepaard gaan met een prijsverlaging van de console naar minder dan 200 Australische dollar, ongeveer 120 euro. Games zullen voor 29 Australische dollar, rond de 17 euro, van eigenaar verwisselen. Al met al zouden deze maatregelen ervoor moeten zorgen dat 200.000 klanten een PlayStation 2 zullen kopen dit jaar in Australië.

Ephraim is ervan overtuigd dat dit geen onmogelijke opgave is, aangezien Nintendo's Wii en Microsofts Xbox 360 te duur zijn en daardoor geen serieuze concurrent voor de PlayStation 2 van Sony. Wie volledig gebruik zou willen maken van alle features van de Wii zou bijvoorbeeld 500 Australische dollar, 300 euro, moeten meenemen. De Xbox 360 is in Australië zelfs nog duurder met een prijs van 600 Australische dollar, ongeveer 360 euro. Daarnaast zou Microsofts console beschikken over een te weinig gevarieerd game-aanbod, waardoor niet ieder familielid aan zijn trekken zou kunnen komen. Opvallend is echter dat Sony's eigen PlayStation 3 naar Ephraim's maatstaven ook te duur zou zijn met een prijskaartje van minimaal 829 Australische dollar, bijna 500 euro.

Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Volgende 15:46
Vorige 15:00

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Beter te duur dan (nog lang) niet te koop..

Evenals in Europa zal de PlayStation 3 ook in Australië pas in 2007 op de markt komen en voor Sony Australië is dat reden om de PlayStation 2 te positioneren als concurrent voor de Wii en de Xbox 360 tijdens de komende decembermaand.
Het leuke is ook gewoon dat ze de Playstation 2 tegenover de Wii en de Xbox 360 zetten. Totaal zinloos als je de functionaliteit(qua games) tegenover elkaar zet. Je zou bijna de conclusie trekken dat de playstation 3 zo goed is, dat Microsoft en Nintendo eerst nog met een andere console moeten komen voordat ze de playstation 3 aankunnen :?.

Beetje zinlose vergelijking lijkt mij, de playstation 2 is veroudert en de 3 is idd nog niet te koop |:(.

Technisch is de X-box 360 minstens gelijkwaardig aan de PS3 (en gemakkelijker toegankelijk voor programmeurs bovendien) Daarnhaast is het gamesaanbod vele malen groter en de prijs een stuk aantrekkelijker. Wie wil er nu al een blue-ray (En nog wel eentje die geen HD-DVD's ondersteund)

Qua games aanbod (Mario, Pokemon, Zelda, .....enz) ligt Nintendo ver voor op de concurentie.......Nintendo staat voor fun, zeker als die controllers het leuk gaan doen. En hij kost niet eens de helft van een PS3....terwijl de Graphics acceptabel zullen zijn.


Als de PS2 dan het hele goedkope segment afdekt is er voor de PS3 geen plaats meer op de markt. Omdat hij zeker te duur is


Ik denk niet dat er nog mensen zijn die een console kopen om er dvd's mee af te spelen. Ik geef toe dat het wel handig is, maar denk niet dat mensen daarom een andere console zouden kiezen.

Verder valt het volgens mij nog wel mee met de problemen en kunnen deze misschien nog wel verholpen worden aangezien de Wii nog niet een helemaal af is toch?

de Wii pakt ook "gewoon" de GC controller voor de liefhebbers van een wired controller met analoge stick.

Voor zover ik weet, is de Wii even krachtig/krachtiger als de XBOX1.. dus zeker stuk krachtiger dan de PS2.. want de GameCube was al krachtiger dan de PS2 en de Wii is minimaal 2x zo krachtig...

De console is dan wel oud, maar belangrijker is dat er al veel betaalbare game-titels zijn er nog regelmatig nieuwe, goeie en leuke titels voor uitkomen die de grote klantenkring aanspreekt, waardoor de PS2 met de veel lagere prijs toch nog interessant is.

Toegeven, de xbox-360 kan grafisch meer dan de PS2, maar dat is voor jan modaal minder doorslaggevend dan de lage prijs, de game-experience en het games-aanbod.

Daarnaast is de PS3 backward-compatible, zodat mensen niet opgescheept blijven zitten met leuke games die ze niet meer kunnen spelen als ze ooit de PS3 aan willen schaffen.

HoHo Backwards compatible ??????

Het laatste dat ik daar van gelezen heb werkt dat net zo goed als bij de XBOX 360 (een goed verhaal dat dat allemaal zomaar werkt. Maar dat er toch nogal wat haken en ogen aanzitten)

Correct me if i'm wrong.

Playstation 1 games werken perfect op PS2, dus ze weten wel hoe het moet!

Wat ik van alles destijds opgevangen en samengevat heb is dat het in ieder geval de HD verplicht stelt, en dat het dan nog een selectieve lijst met titels was.

Al bij al was een spel dus niet "automatisch backward compatible", maar waren games opnieuw gecompileerd zodra de developers wisten wat ze precies aan moesten passen.

Maar mocht jij als gamer een spel al aangeschaft hebben dat niet op een recompile-list staat, dan kon je dus niets meer met dat spel.

Zo was de situatie het een half-jaartje geleden nog, misschien is er iets verandert, maar dan denk ik wel dat ik dat hier op T.net vast wel gelezen zou hebben ;)

Sony: Een nieuwe Mercedes is te duur, je kunt beter een brommer van ons kopen :Z

Wat een onzin die vergelijking inderdaad. Een PS2 met een XBOX360 of Wii vergelijken wat snap je dan niet ?

Dacht zowiezo al een vreemd stukje te lezen 120euro voor een PS... Geen idee trouwens wat de XBOX of GameCube nu nog kost maar dan zal Microsoft of Nintendo een nog lagere stap overwegen denk ik... 100euro iemand ?!

Zou wel mooi zijn als de prijs van de "oude" consoles wordt verlaagd door een stap van SONY Australië ! Hebben we toch nog iets goed te danken aan SONY.

B-)

Dat doen ze niet, want ze willen dat iedereen de 360 of de Wii koopt. Als MS de Xbox supergoedkoop maakt, koopt iedereen dat ouwe ding in plaats van de 360. Zelfde verhaal bij Nintendo en de GC. Ze willen juist dat men de nieuwe consoles kiest.
Bij Sony kan dat voorlopig dus niet, dus daar is het een ander verhaal.

Te duur is natuurlijk een relatief begrip. Je gaat ook niet zeggen dat een Audi Q7 of BMW X5 te duur is in vergelijking met een Hyundai of een Kia. De doelgroep van de next-gen consoles is wat anders momenteel dan die van de PS2, degenen die echt gamen hebben het geld wel over voor een X360 of een Wii.

De doelgroep van PS2 zal inderdaad verschillen van die van de Wii en de XBox360. De laatste doelgroep (de groep die als eerste het nieuwste wil hebben) zijn de mensen die als eerste de PS hadden en wellicht zelfs de Saturn. Dit zijn de mensen die een NES hadden. Deze groep is aanzienlijk kleiner dan de groep waar Sony met zijn PS2 in kan vissen.

De groep die de PS2 nu aanschaft is de groep die meer ook geinteresseerd is in de nevenfuncties van de apparaten. Een alles-in-een apparaat hoeft maar een keer kapot te gaan en je bent al je functies kwijt. De "PS2"-groep zal denk ik eerder losse apparaten kopen die die extra functies kunnen bieden. De "Wii"-groep wil voornamelijk gamen en heeft veel minder interesse in de extra features die alleen maar geld kosten. In hoeverre er dan interesse is voor de PS3 fascineert me dan ook.

toch denk ik niet dat dat waar is, want bij een wii en een xbox 360 worden de games ook vanzelf goedkoper en anders is er nog de 2e hands markt.
Bovendien gaat het aanbod van ps2 games erg snel dalen.

En ik denk niet dat je een klant in een electronicazaak kunt overtuigen als je bv test drive op een groot hd tv beeldscherm hebt draaien naast gt4 op de ps2 op een normaal beeld.

Grappig dat je een SUV van een duur merk vergelijkt met een geheel assortiment ander merk, plaats dan in ieder geval de X5 tegenover de Sorento ....

Te duur is natuurlijk een relatief begrip.
Dat is helemaal waar, maar misschien bedoelt hij dan ook: te veel geld. Een Audi Q7 voor E100.000 (of hoeveel kosten die dingen) mag nog zo'n goeie deal zijn, het blijft veel geld. Geen product voor de massamarkt.

@NoepZor:

'te duur' is misschien een stuk minder relatief in dit kader. Sony stelt in feite dat het een statistisch feit is dat de meeste mensen geen 300/360euro gaan uitgeven aan een kerstkadootje(nog zonder games), maar wel 120 euro...!

Het artikel gaat namenlijk over kerstkadootjes.. met andere woorden:
Sony wil niet zeggen dat de xbox360 en wii "te duur" zijn als zijnde hun geld niet waard, maar dat ze "te duur" zijn als kerstkadootje

Ze beginnen volgens mij bij Sony nu wel duidelijk door te draaien, die pretentie :Z

Maarja, hoogmoed komt ten val.

Hoogmoed komt voor de val.... :+

aangezien diegene die valt, ook de hoogmoed heeft, valt die ook... dus komt ie ook ten val... zo slecht is het nog niet.. ;)

volgens mij zijn er al een paar sony mensen op hun voorhoofd gevallen.

ps
de ps3 wordt natuurlijk niet duur

Ach, is gewoon PR/marketing truuk van de eerste orde. Omdat de PS3 zoooo duur is, schuift Sony de PS2 naar voren als concurrent voor de Wii en de X360, met prijs als winnende argument.

En passant wordt de PS3 dan psychologisch verschoven naar "een hogere klasse", waar je 'natuurlijk' meer voor moet betalen.

wat een borrelpraat, wat die directeur doet is appels met peren vergelijken.
Natuurlijk zijn de wii en de xbox360 duurder, ze zijn nieuwer. Om over de overige argumenten nog maar te zwijgen.

Volgens mij is dit gewoon puur een reclamestunt, of niet soms?

Daarnaast zou Microsofts console beschikken over een te weinig gevarieerd game-aanbod, waardoor niet ieder familielid aan zijn trekken zou kunnen komen.

Daar heeft ie wel een punt, das de hele reden dat ik geen xbox360 gekocht heb.
De rest van de argumenten is wel pure verkooponzin. Maarja je gaat ook niet je concurrenten de hemel inprijzen.

Games aanbod goed punt.

Voor zover zie ik de Wii met een beter aanbod kwa games voor de family, voor zover je dat kan zien.

De PS2 camera ( eyetoy ) heeft ook een goede value voor de familie en de dance pads natuurlijk ook!

Uiteindelijk maken de games de console en..op Xbox360 ben ik zo ver nog niet meer dan 4 titels tegen gekomen waarvan ik zeg "Die moet ik hebben"

Ik vind shooters niets, daar gaat 50% van de games... Saints Row klinkt interrestand maar om daarvoor een Xbox 360 te kopen? Ik wil iets van..10 games hebben in een game collectie waar ik iets aan heb!

Ik hoop dat de PS3 genoeg leuke games heeft...de PS2 had dat voordeel voor mij..nu alleen nog dat online gedoe...als dat zo slecht is als de PS2 :(

Ik vind shooters niets, daar gaat 50% van de games
20 van de 114. (18% dus)
33 Live Arcade games
20 actie games
19 sports games
8 racing games
4 rollplay
3 stategie
2 simulatie
2 vechten

Geen muziek, family of platform games, alhoewel er wel wat van dergelijke spellen tussen die arcadespellen zit

De xbox 360 is qua spellenaanbod goed in shooters en sports games en redelijk in racing games.
Over het algemeen dus veel games voor jongens en jonge mannen.

Daarnaast natuurlijk nog wel vele xbox live arcade games die juist wel vaak voor allerlei andere familieleden geschikt zijn.
Zie ook:
http://www.xbox.com/nl-NL/games/catalog.aspx

compleet verrotte appels met een nieuwe perenoogst zul je bedoelen. en dan zeggen dat de peren te duur zijn omdat jij je compote dumpt

Directeur wc-eend: "Albert Heijn en C1000 Toillet reiniger te duur"

Waarom komt er in elke nieuwspost van T.net wel een WC-eend opmerking. You guys are obsessed!

Omdat in nieuwberichten (zoals deze) regelmatig opmerkingen of onderzoeken die uitwijzen dat andere producten slechter/duurder/minderwaardig/slechter reinigen zijn dan die van de opmerker of onderzoeker zelf. Dat is dus indirect je eigen product ophemelen.

Daarom kunnen wij van T.net deze ongewenste braak snel naar het toilet verwijzen. De regelmaat heeft ons echter genoodzaakt borstels en toiletreinigers erbij te halen.

Zullen we het dan wel even goed vergelijken?

Directeur wc-eend: "poetsen hele badkamer overdreven, alleen wc-eend is ruim voldoende en nog goedkoper ook"


Idd als er iets overpriced is is het de ps2 wel. Kwa bouwkwaliteit is het gewoon rommel en een technisch hoogstandje is het al helemaal niet t.o.v. de xbox en gamecube.

Mmm daar zit een punt, wat in 2000 nog duur was zit tegenwoordig in een 2 euro chipje ( afname 1000 stuks ) en met iets van 9 "series" van de PS2 wordt daar goed gebruik van gemaakt.

Daarom ook dat elke serie zijn eigen problemen heeft...andere hardware..

De grapjas :')

Het nieuws is al enkele dagen oud, maar ik blijf er om lachen. De concurrenten weten de hele wereld snel te bedienen, Sony heeft problemen met de PS3, kan deze niet leveren dus begint men modder te gooien door hun vorige project 1:1 tegenover next/current-gen neer te zetten...

Nee, stiekem hoop ik dat die PS3 gigantisch op zijn bek gaat komende jaren... (er zullen genoeg mensen zijn die hem blind kopen op naam alleen al... Als alleen de beloftes niet waargemaakt worden dan houdt het gewoon op...)


Dat is leuk voor je.

Wat let je om de Nieuwssubmit te gebruiken ?
Als je van mening bent dat het nieuws écht op tweakers hoort, meldt het dan voortaan gewoon in plaats van de klagen. :Y)
Vind je dat het niet op tweakers thuis hoort, dan meld je het niet, en kom je niet klagen in de reacties :z

En verder ontopic:
Positioneren als 'concurrent', wat een onzin zeg. Een 'budget alternatief' klinkt een stuk reeeler.
De prijs is daarnaast leuk om een PS2 als 2de console aan te schaffen.

Het is maar net hoe je het bekijkt. Als het geen impulsaankoop is gaat het denk ik vooral om de perceptie van prijs en kwaliteit.
Voor mij betekent dat dat de ps2 misschien 50 euro waard is en de xbox360 zo'n 350 euro. Voor Ephraim ligt de verhouding iets anders, want het is nu eenmaal subjectief.
Wat is de nieuwswaarde van zo'n mening? Het is nog wel iemand van sony zelf...
Als hij het tegenovergestelde beweerde, dan zou het nieuws zijn.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:46
Vorige 15:00
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: