Hoofdcategorieën
Device Settings

'Telefoon verdringt camera, mp3-speler en klok'

Door Mick de Neeve, dinsdag 6 juni 2006 16:21
Bron: Nokia, views: 30.047

Swiss army phone Wereldwijd onderzoek in opdracht van Nokia lijkt aan te tonen dat de mobiele telefoon binnen afzienbare tijd het standaardapparaat wordt om foto's te nemen. Op dit moment zou al 44 procent van de ondervraagden meestal naar het mobieltje grijpen voor het schieten van plaatjes. Daarnaast gaf tweederde aan te verwachten dat de mobiele telefoon snel de plaats van de mp3-speler in zal nemen, waarbij Nokia overigens verzuimt aan te geven voor hoeveel procent van de ondervraagden hun telefoon op dit moment als muziekspeler fungeert. Ook het traditionele uurwerk moet eraan geloven: ruim zeventig procent van de respondenten gebruikt het mobieltje om uit de slaap gewekt te worden en voor een even groot aantal neemt de telefoon de plaats in van het horloge. Het onderzoek liet verder zien dat een derde van de wereldwijde populatie mobiele telefoongebruikers regelmatig met hun mobieltje over het internet surft. De mate van belang die inmiddels aan de mobiele telefoon wordt gehecht, zou worden geïllustreerd door het feit dat een derde van de respondenten liever hun portemonnee verliest dan hun mobieltje, maar dat zal wellicht ook te maken hebben met het feit dat het doorgaans steeds minder noodzakelijk is om met contant geld op zak te lopen.

Volgende 18:30 Apple: check ventilatorfolie bij te hete MacBook
Vorige 15:08 Tafelscherm moet teamwerk vergemakkelijken
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »


ik heb in ieder geval de laatste keer een gsm mét mp3 functionaliteit gekocht gewoon omda'k ni nog eens een aparte mp3 speler wou kopen... (zo'n sony ericsonn walkman ding)

de camera die erin zit vind'k maar niks, dus daarvoor gebruik ik voorlopig nog liever de vertrouwde canon powershot :)

maar dat maakt wel dat ik op een zonnige zomerdag maar met 2 toestelletjes in m'n zakken zit ipv 3 :d

edit: uiteraard is m'n gsm ook meteen een wekker éh :)

Ik kan mezelf er niet in vinden, 33% die surft met de telefoon? Lijkt mij nogal hoog ingeschat, lekker surfen met een telefoon gaat niet echt, en de groep mensen die een telefoon heeft om te bellen word daarmee ook nogal onderschat denk ik.
De mate van belang die inmiddels aan de mobiele telefoon wordt gehecht, zou worden geïllustreerd door het feit dat een derde van de respondenten liever hun portemonnee verliest dan hun mobieltje, maar dat zal wellicht ook te maken hebben met het feit dat het doorgaans steeds minder noodzakelijk is om met contant geld op zak te lopen.
Een verloren portemonnee gaat meestal nog geeneens om het geld.

Het aanvragen van een nieuw Identiteitsbewijs, een nieuwe OV kaart, nieuw rijbewijs, nieuwe pinpas, oude pinpas laten blokkeren e.d. kost erg veel moeite.

Hoeveel procent zou een camera of muziekspeler kopen moest het niet in hun telefoon zitten? Soms zijn het gwn handige extraatjes ;)

Geef mij toch maar een camera ipv een gsm met zo'n brakke lens ;)

Het mag dan wel een brakke camera zijn, maar dat is ook een kwestie van tijd.

Maar de klok is geweldig. "normale" klokken wordt ik namelijk niet wakker van. wekker radio's zorgen ervoor dat ik er heeerlijk doorheen slaap

Is geen kwestie van tijd, het is een kqwestie van hoe dik wil je de telefoon maken?

Of ze moeten bij Nokia de natuurwetten kunnen aanpassen. De mooiste foto's krijg je toch gewoon met een optische zoom, en dat kost ruimte.

Dus dan investeerd Nokia in een systeem om optische zoom kleiner te maken.
Met bijvoorbeeld een ander lenzen spiegel systeem.

* Melvin Hofman is geen technicus, maar ziet wel potentieel.

@Melvin Hofman: En jij denkt dat als het zoom-systeem echt kleiner zou kunnen worden, dat de dedicated camera-bouwers dat niet al lang hadden uitgevonden. Zoals aToMac al zegt, natuurwetten zijn natuurwetten, daar doe je niet veel meer aan.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens.

Philips heeft al een lens gemaakt die op basis van electrische stroompjes een lens boller of vlakker kan maken, hiermee is het al mogelijk om goed te focusen.. wat met de huidige generatie niet kan, ik zou me kunnen indenken dat je met half doorlatende spiegels het een en ander kan regelen op gebied van optische zoom, zodat het toch compact is.

Maar persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als er een smartphone uitkomt die de functionalteiten heeft van een :
- Telefoon
- PDA
- Camera
- MP3 speler

Maar niet de nadelen ervan heeft.
Op dit moment is de smartphone te groot als telefoon en te klein als pda, de camera is gewoon bagger kwaliteit en de mp3 functie is om over te huilen.

Daarom gebruiken veel mensen nog losse dingen omdat die afzondelijk van elkaar nog beter zijn.
Echter zal de gemiddelde consument er al redelijk te vreden over zijn en is het een kwesie van tijd totdat de producten volwassener worden en dus de grens van gebruikers ook verschuift.

Maar we zijn het er wel over eens dat een fotograaf altijd bij een "echte camera" zal blijven, echter zullen denk ik steeds meer consumenten tevreden zijn over de kwaliteit van de nieuwe producten.

Ik heb de Orange SPV M3000 (oftewel de HTC Wizard/Qtek 9100/T-mobile MDA Vario etc etc) en die is:

- telefoon
- pda (Windows Mobile 5.0)
- MP3-speler (stereo bluetooth headset werkt ook!)
- WiFi internet browser (54g, kan er mee internetbankieren, mijn IMAP4 mail, Gmail, etc mee lezen, en overal de verbinding lenen want >50% van alle WLANs staan gewoon open :Y))
- Camera (1.3 MP wat niet zo veel is helaas. Foto's zijn niet afdrukwaardig, maar zeer geschikt voor internet)
- Navigatiesysteem (Bluetooth GPS ontvangertje ligt in de auto, werkt als een tiet met Eva van TomTom)

Hij kan dus al meer dan jij vraagt!

Chevalric: Er zijn opzich wel opties om een zoom kleiner te maken.
Bij Minolta bijvoorbeeld hebben ze daar een mooie oplossing voor gevonden:
http://buy.overstock.com/images/products/L945841.jpg

Ik ben zeer content met mijn w810i. De MP3 functie is bijna even uitgebreid als dat de iPod of Creative. De camera neemt de foto's met 2 mp, maar dan zonder optische zoom. Foto's PRIMA kwaliteit. Wekker(radio), notieboekje, afsprakenboekje (met melding), radio, etc, etc, zit er gewoon op. Voor het eerst heb ik eens geen bekocht gevoel na het kopen van een mobiel dat zoveel functies zegt te hebben... Moet je voorstellen hoe ver we alweer in 2007 zijn; 3/5 megapixel camera's, 8 gb flash, etc, etc :9

Ik heb de Orange SPV M3000 (oftewel de HTC Wizard/Qtek 9100/T-mobile MDA Vario etc etc) en die is:

- telefoon
- pda (Windows Mobile 5.0)
(maar daardoor dus lomp)
- MP3-speler (stereo bluetooth headset werkt ook!)
(maar geluidsqualiteit is zeer bagger, zo ook hetgeugen, navigate etc...
- WiFi internet browser (54g, kan er mee internetbankieren, mijn IMAP4 mail, Gmail, etc mee lezen, en overal de verbinding lenen want >50% van alle WLANs staan gewoon open )
(bijna nergens verbinding, behalve als je gaat zoeken naar toevallig openstaande wlan gebiedjes van buren)
- Camera (1.3 MP wat niet zo veel is helaas. Foto's zijn niet afdrukwaardig, maar zeer geschikt voor internet)
(het gaat niet enkel om het aantal megapixel... vanaf 3Mp, gaat het nog meer om de lens en focussysteem.)
- Navigatiesysteem (Bluetooth GPS ontvangertje ligt in de auto, werkt als een tiet met Eva van TomTom)
(jah das wel handig idd)
Hij kan dus al meer dan jij vraagt!
ja das nou net waar madcat het over had... zit er in, maar dan bagger...

umm Nokia N93
3,2 Megapixel camera
3X Optische Zoom
Carl Zeiss Lens

Voor de rest :

Mp3 speler
Wifi 802.11 B/G
Symbion os dus Tom Tom geschikt
Ik weet niet wat ik mis op dat toestel.....

Dat ben ik dus totaal niet met je eens.
Ik heb een I-Mate SP5 en daar heb ik een 1,3 megapixel camera op zitten met 4x digitale zoom. Ik heb er een 6 gig mini-sd kaart in zitten. Er zit gewoon windows mobile op, msn, internet, irc, windows media player etc etc etc etc
Ik heb hier net zo veel muziek op staan als menig anders op zn iPod of zelfs meer. 1024* 768 foto;s maken.. Vind ik kwalitatief goed zat. En hijs net zo groot als enig andere telefoon.
[img]http://www.hpc.ru/devices/img/6/609_02.jpg[/img]

@j0bro:

Je hebt dus gewoon een PDA waarmee je kunt bellen. Dat is wat anders dan een telefoon.

als er genoeg licht is zijn die sony ericsson 2MP cameras wel al voldoende voor het grote publiek hoor

maarja de discussie "echte" fotoapparaten vs. gsm fotos zal waarschijnlijk de volgende jaren een eindeloze discussie cfr. Audio-CD's vs. MP3 blijven :)

Nu zeg je het mooi, ALS er genoeg licht is.

Het aantal pixels van die gsm camera's valt mee maar ze kunnen (nog ?) niet tippen aan een gewone.

Helemaal mee eens. Maar hoe vaak kom je niet in een situatie waarvan je denkt: "had ik nu maar een fototoestel bij me!" (gisteren bij een vriend van me: vrouw krijgt het voor elkaar om haar auto op zijn kant te krijgen in een 30 km zone, dat moet je toch fotograferen dan :P). Ik neem zoiets niet standaard mee, maar mijn telefoon wel. En tada, dan gebruik je toch vaker de telefoon.

Ga je er op uit om fotos te maken, dan natuurlijk wel een digitale camera :)

Post dan ook ff die foto's hé :9
Zeg niet te gauw, tis weer een vrouw :Y)

Blijkbaar zit er nog geen Internet op die fotofoon van hem...

De fotos waar ik het over heb:

http://members.home.nl/tooten/kapot/

Have fun all :Y)

Cool :*)

Maar je ziet wel meteen dat 't niet met een hoogwaardige camera is geschoten ;)

gisteren bij een vriend van me: vrouw krijgt het voor elkaar om haar auto op zijn kant te krijgen in een 30 km zone
Linkje? :)

Mijn Nokia 6600 vergeet ik nog wel eens. Mijn camera nooit. Maar die is ook kleiner dan die Nokia.

Overigens heeft Nokia de afgelopen jaren heel wat betere lensjes in z'n mobieltjes geplaatst. Sommige andere bedrijven, waaronder Samsung, hebben zelfs al camera's uitgebracht met geintegreerde GSM.

De scheidslijnen vervagen en het is nu al duidelijk dat de kwaliteit van de foto's voor velen een reden is om te kiezen voor een mobieltje.

Vanzelfsprekend zal het niet snel gebeuren dat je op een klein mobieltje de kwaliteit van een "volwassen" SLR-camera gaat halen, maar ik geloof dat het einde van de compact-camera wel degelijk met rasse schreden nadert.

volkomen mee eens ja, er is voorlopig nog geen camera die mijn EOS350D overtreft, en hetzelfde geld voor mijn creative zen sleek photo 20GB. Met die klok/wekker noemen ze wel wat, maar voorlopig zijn die andere 2 nog te "kinderlijk" om ze tegenover een telefoon te zetten.
het neemt echter niet weg dat het op sommige, onverwachte, momenten handig kan zijn.

Ze bedoelen dan ook meer dat vooral in de toekomst mensen dit gaan doen, vervangen. :)

Mijn N90 heeft een Carl Zeiss lens en je zult echt niet het verschil zien tussen een foto gemaakt door mijn telefoon of door de Canon Digital Ixus 400 van mijn pa
Sterker nog, vaak zijn de foto's van mijn telefoon zelfs mooier

Ook mp3's luister ik gewoon vanaf mijn telefoon (met bluetooth stereo headset, geen irritante draden meer die in de knoop raken). En met een 2GB micro MMC kaartje ook genoeg opslagruimte

En ja, zelfs Tweakers.net kijk ik de laatste tijd steeds vaker met mijn telefoon (umts)

Tijdperk van de (losse) digitale camera en mp3 speler is ook al weer voorbij. Tijd voor een alles in 1 apparaat O+

Ik begrijp niet dat juist op een site als tweakers.net alles altijd zo afgekraakt word. Je zou verwachten dat men juist hier wel open zou staan voor zulke nieuwe ontwikkelingen!

edit: Oh, ja er zit ook nog tomtom navigatie en games als Civilization 2 en Colin McRae 2 (ja de echte :*)) op mn telefoon. Speelt ook gewoon DivX en xvid af dus even een aflevering van bijvoorbeeld stargate bekijken wil ook prima in de trein (scherm is groot zat)

Sorry hoor, maar overdrijven is een kunst. De lens van de N90 is helemaal niks bijzonders. Sterker nog, in elke review komt de W800 met de hoofdprijs weg, en die heb ik gehad, en vond ik ook niks bijzonders kwa kwaliteit. Toegeven, tis leuk voor een kiekje, maar jij maakt me niet wijs dat dat ding beter is dan een Ixus :z .
Foto's gemaakt door de N90, om je maar ff een idee te geven.
http://www.newmobile.nl/eur/nl/photos.php?phone_id=11eb8ce
En de ixus:
http://www.dcviews.com/re...anon-IXUS-400-test-NL.htm

Nou mag jij me vertellen welke beter is }:O .

@Shailesh88

je moet wel goed opletten, he...
dat zijn geen foto's gemaakt DOOR een N90. dat zijn foto's VAN een N90.
tss...

misschien moet je zelf ff opletten tssssssssssssss

De fotos op die pagina dat zijn fotos VAN het toestel niet MET het toestel.
Voor de fotos gemaakt met het toestel zelf moet je naar onder scrollen en op die links klikken. (en de kwaliteit is inderdaad ruk)

Hangt er van af wie ze ondervraagt hebben. Misschien dat de jeugd de camera van de telefoon gebruikt.

Ik denk dat elke consument die een beetje serieus fotografeert nooit een camera telefoon zal gaan gebruiken als primaire fotocamera.

Een beetje mierenneuken: Optische zoom geeft meestal een slechtere beeldkwaliteit dan een zoomlens (elke fotograaf weet dat) Alleen als je wilt zoomen en dat dan digitaal moet doen is een optische lens wel een beter alternatief.

Ik voorspelde het jaren geleden al. Je 'mobieltje' bevat binnen afzienbare tijd een telefoon, foto&filmcamera, mp3-speler, fm-radio, gps, agenda, email, portemonnaie (chipknip), gameboy en je autosleutels. En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

maar je weet t he, alles in een appararaten kunnen alle verschillende dingen altijd een beetje slechter dan de stand alone's

Beetje onzin, als je echt goeie foto's wil nemen is een echte digitale camera toch echt een must

Kennelijk werkt het wel. Tegenwoordig zijn er namelijk zowat geen telefoons meer te krijgen zonder camera.

Ik ben het eens dat de kwaliteit niet te vergelijken is, maar we hebben tegenwoordig toch ook allemaal een digitale camera. Die dingen zijn niet beter dan een oude camera. Toch kunnen we er kennelijk prima mee leven. Het is namelijk makkelijk...

Ik zie echt wel grote voordelen van een digicam tegenover een oude camera. Snel zien of je foto goed is, veel meer foto's kunnen maken dan op een rolletje. Makkelijk foto's uitwisselen via internent. Vaak ook de mogelijkheid om te filmen met je digicam. etc.

Kennelijk werkt het wel. Tegenwoordig zijn er namelijk zowat geen telefoons meer te krijgen zonder camera.
Jammer genoeg niet nee.... Het heeft ook wel voordelen, ik mag m'n telefoon bij nagenoeg geen enkele klant mee naar binnen nemen, wordt ik ook niet gestoord tijdens het werk :)

Maar het is wel belachelijk dat er bijna geen fatsoenlijke telefoon meer verkrijgbaar is zonder camera.

en max 5 jaar geleden werd nog gezegd dat 'als je echt goeie foto's wil maken de analoge apparaten toch veel beter zijn dan de digitale' , van dit statement is men nu ook echt aan het terugkomen.

Tja, dan zal er toch nog heel wat moeten veranderen aan die telefoons. De fotografiemogelijkheden van de huidige GSM's is zéér pover te noemen. De kwaliteit komt nog niet eens in de buurt van een goeie digitale camera.

Ook de hoeveelheid geheugen voor mp3's af te spelen is standaard véél te laag. Ik geloof wel dat met de tijd telefoons meer geheugen krijgen maar een fototoestel met acceptabele kwaliteit zie ik nog niet snel gebeuren.

Mijn horloge vevangt hij nu al.

Mijn N80 heeft een 3.2 MegaPixel camera met flits..
Het tijdperk van brakke telefoon camera's is dus bijna ten einde..

Ook heeft ie 2GB ruimte, die meer doelen dient dan alleen mp3'tjes.. Geluidsverschil met een Ipod hoor je niet..

Ook heeft een videoplayer(mepg4/Xvid/DivX) aan boord, die bijna de kwaliteit van NTSC benaderd, met TV-out over UpNp..

En internetten via WiFi met flash/dhtml ondersteuning, op een resolutie van 416x352 werkt ook prima..

Ook vervangt hij mijn videocamera, doordat ie filmt op 352x288 in Mpeg4...

// einde promotie praatje :P

Voor mijn amateuristische doeleinden heb ik dus geen aparte
- fotocamera
- videocamera
- mp3speler
- videoplayer
- internet ding
- tomtom
- memory stick
- (telefoon)

meer nodig :)

wouw hoor 3.2 MP :r
ik heb een olympus camera met 5.2 MP, maar de resolutie waarop ik fotografeer is 1600x1200(2MP), omdat dat genoeg is voor normale foto's.
mijn D600 heeft een vergelijkbare resolutie, maar de foto's zijn echt bagger, simpelweg door de lenzen, diafragma, belichting en gewoon de hardware.

Als ik een 3.2MP CCD op mijn telefoon plak heeft ie ook 3.2 MP, maar dan krijg ik echt geen foto's. Laat staan mooie foto's.
Face it, in een telefoon is tegenwoordig (nog) geen ruimte voor goeie optische loopwerken, waardoor je nooit kan tippen aan echte digitale camera's. Kijk naar echte digicams of digitale spiegelreflex camera's, die zijn niet zo groot omdat ze mensen willen pesten, maar omdat degelijke optische apparatuur betere foto's oplevert.

Wat mij dan beter lijkt is een camera met ingebouwde telefoon.

En dat jij het verschil niet hoort wil niet zeggen dat het er niet is ;). Daarnaast is een iPod puur gemaakt voor muziek, helemaal op ontworpen (bedieningsgemak etc.), dit is bij een telefoon wel anders.
Ook vervangt hij mijn videocamera, doordat ie filmt op 352x288 in Mpeg4...
En dat is op schermen van 1400 / 1600 * nogwat een wenselijke resolutie? Think again. Het is misschien leuk dat je wat vage bewegende beelden hebt, maar een videocamera vervangen...nee.

Daarnaast vind ik dat tegenwoordig nog steeds geldt: de onderdelen van all-in-one apparaten zijn van mindere kwaliteit dan de losse apparaten. Maar dit is ook al door andere genoemd.

Wat het bericht betreft:
Alleen met de wekkerfunctie ben ik het eens, dat is een nuttige toevoeging.

Misschien is het wat voor jouw om dit model eens te bekijken, de Nokia N93 (hier).

De foto's van deze Carl Zeiss-lens is zo voortreffelijk. Bovendien heeft deze phone 3x optische zoom aan boord. As we speak gaan de kleine draagbare cam's op de lange duur zeker wel vervangen worden door deze cam's. Het nadeel van een extra apparaat met je meeslepen weegt niet op tegen het kleine hoeveelheid beters wat zo'n camera je kan bieden. In the end beweerde iedereen in het begin van het digitale tijdperk ook dat digitale camera's nooit in de buurt zouden komen van de ouderwetse spiegelreflex camera's... en kijk nu...

Maargoed, om een kort verhaal zo lang mogelijk te houden.. (:P) Deze digitale revolutie is niet te stoppen. Mobiel gamen (de nieuwe 3D Java engine...), tv/video checken, internetten, agenda bijhouden, filmen, foto's maken, muziek luisteren, bestanden meenemen en zoveel meer mogelijkheden (wekker, klok...). Het houdt niet op. Time will tell... wat betreffende de phone-ccd's en lenzen. :)

Het lullige is ook, dat als jou 1337 N80 de geest geeft, je ineens geen:

-fotocamera
-videocamera
-mp3speler
-videoplayer
-internet ding
-tomtom
-memory stick
-{telefoon)

meer hebt. En die mobieltjes geven nogal eens de geest.

Ik snap tot op zekere hoogte de integratie, maar niet zover als dat bedrijven zoals Nokia dat graag zien. Er kleven mij teveel nadelen aan;

Telefoon als PDA - Te klein scherm
Telefoon als Camera - Slechte fotokwaliteit en Videokwaliteit
Telefoon als internet ding - te klein
Telefoon als memory stick - Zul je maar net dat ding aan het volhengelen zijn, gaat je telefoon af, net op het moment dat je een afspraak wilt checken terwijl je een foto neemt van de zonsondergang, genietend van een lekker muziekje....

En mensen die hun telefoon gebruiken als horloge vindt ik alleen maar grappig; meneer\Mevrouw?....Weet u hoe laat het het is?....Grabbel, grabbel naar telefoon...ow kut screensavertje en toetsen vergrendeling.....Frummelfrummel....eeehhh 3uur.

Die met het horloge lift zijn linker (of rechter arm) op: 3uur mevrouw\meneer..........Wat nou, 'snelle' jongens\meisjes met hun mobiel.

Nee hoor, wat mij betreft mogen een aantal apparaten best gescheiden blijven..

[sarcasme]Nee, dan liever 8 losse apparaten bij me in mijn rugzak..
[/sarcasme]

Hehe, wat maakt mij het ook uit, ik hoef niemand te overtuigen. Maar over 3 jaar heeft iedereen alles in een, tenzij het een mode item is zoals een horloge..

De kwaliteit komt nog niet eens in de buurt van een goeie digitale camera.
Het heeft natuurlijk ook weinig zin om 1 specifieke functie (in dit geval de camera) van een 300 euro-telefoon te vergelijken met een 2200 euro dSLR.

Ik hoor velen hier iets zeggen in de trend van "Mensen die goeie foto's maken kopen [vul maar in]." Inderdaad. Mensen die goeie foto's willen maken kopen ook geen geinterpolleerde 2 megapixelcamera voor 60 euro bij de kruidvat, die foto's schiet alsof je naar een pastel schilderij zit te kijken. :)

Ik ben zeer tevreden over de foto's die mijn K750 schiet. Niet dat het super mega gepattenteerde topkwaliteit is, maar als ik dat wil, dan pak ik mijn digitale camera er wel bij. Net zoals ik ook naar een DVD kijk als ik een film wil kijken, en niet naar een AVI met te hoge compressie en een resolutie van 160x120 ofzo...

't is maar net wat je er mee wilt en er voor over hebt natuurlijk...

Iig zal ik niet 1 van die personen wezen..

Met een telefoon bel en sms je.. Daarvoor zijn ze verzonnen. Als ik foto's wil nemen pak ik mijn camera wel

Ik moet zeggen dat ik inderdaad m'n horloge praktisch heb vervangen door m'n telefoon. Een mooi uurwerk blijft echter nog steeds een stijl-, luxe- en mode-accesoire.

Ben ik volledig met je eens.
De standaard huis/tuin en keuken swatch zal misschien wel vervangen worden voor de klokfunctie van de telefoon, maar een exclusief horloge zal nooit enigszins in de buurt komen van "vervangen worden voor de klokfunctie van een telefoon" (al is de wekkerfunctie wel handig op je phone want dat is geen standaard in een exclusief horloge 8-)

Nou, als ik werk, dan moet ik vaak checken wanneer het pauze is. Een dure mobiele telefoon bij me hebben tijdens mijn werk is geen optie want dan gaat ie stuk. Een horloge daarentegen is ideaal, zit niet in de weg en gaat niet stuk.

surfen op me mobiel (ondanks dat ik een pocket pc heb) doe ik nooit, te traag dat gprs enz.

Mp3 speler opzich wel, klok heb ik toch liever een echte wekker.

En een camera zeker weten niet hoe goed ze ook worden, zonder optische zoom en dat soort dingen kan het nooit mijn canon a70 vervangen. Ook vooral omdat ze meestal goedkope plastic lensen gebruiken waardoor lichtval wat een raam binnen valt (veel ervan hoe heet dat ook alweer) waardoor er veel paars om de randen komt enzo.. afschuwelijk!

lichtval wat een raam binnen valt (veel ervan hoe heet dat ook alweer)
Zonlicht.

Tweakers heeft me verplicht een nieuwe burostoel te kopen. Net in m'n broek gedaan van't lachen!

grappig :z ... ik bedoel dus hoe het heet als zonlicht wat van buiten afkomt en vervolgens door het raam schijnt en daardoor een verblindend effect geeft over alles wat buiten te zien is. Dit zie je vaak in sporthallen OF als je net uit een lange tunnel komt... 8-)

Camera zou denk niet zo snel vervangen worden hoor.. wss wel om ff snel een "kiekje" te maken, maar als je bijv. op vakantie gaat dan weet ik wel zeker dat 90% nog steeds de "goede ouwe" camera pakt.. totdat de tel. kwalitatief net zo goed zijn als echte camera's (wat ze nog lang niet zijn) blijft iedereen de camera's nog wel gebruiken. En tjah.. mp3 spelers .. bijna iedereen heeft een tel. met MP3 functies, het probleem daarvan is: geheugen.. meestal zit er standaar 80 MB op zo'n ding wat toch echt te weinig is.. maar er komen steeds meer dingen met uitbreidbaar geheugen of standaard al 2 GB erin.. en die klok.. ik gebruik ze allebei.. anders verslaap ik me :o :+
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 18:30 Apple: check ventilatorfolie bij te hete MacBook
Vorige 15:08 Tafelscherm moet teamwerk vergemakkelijken
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011