Hoofdcategorieën
Device Settings

@Home gaat snelheden verhogen

Door René Wichers, woensdag 17 mei 2006 11:44
Bron: TroublesAtHome, submitter: Buckweed, views: 39.446

@Home-logo Internetprovider @Home gaat per 3 juli de snelheden voor 'Regelmatig 2000'- en 'Intensief 5000'-abonnees verhogen, zo melden diverse bronnen binnen het bedrijf. Deze abonnementen kunnen dan meteen een nieuwe naam krijgen, want 'Regelmatig 2000'-klanten krijgen voortaan geen 2000kbps, maar 4000kbps uit hun coaxkabel, terwijl 'Intensief 5000'-afnemers de beschikking over 8000kbps krijgen. Ook de uploadsnelheid wordt verhoogd, waarbij regelmatige abonnees 600 in plaats van 400kbps mogen versturen en de intensieven van 750 naar 1200kbps gaan. De 'Soms 750'-abonnees zullen het ook na 3 juli met de huidige download- en uploadsnelheden van respectievelijk 750 en 250kbps moeten doen. Deze klanten beschikten voor november 2004 echter nog over een 256/64-abonnement, dat sedertdien tweemaal fors opgevoerd werd. De winst voor Regelmatig-abonnees is, inclusief de nieuwe verhoging, echter groter: sinds oktober vorig jaar is deze variant er liefst viermaal zo snel op geworden.

Volgende 11:47 Intel verwacht 10% quadcore Xeons in Q1 2007
Vorige 11:16 AMD introduceert Turion 64 X2 voor notebooks
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »


Maar niet sneller dan wide open ADSL2+ @ 1,3 Mbps upload. Da's nou jammer. :P ;)

Ik heb het idee dat ze op sommige plaatsen al aan het experimenteren zijn met deze snelheden. Ik kom regelmatig tegenwoordig boven de 90 kilobyte uit met mijn upload, terwijl die vroeger slechts met moeite 80 was. Geen slechte zaak dus.

Ik denk dat ze iets aan het netwerk hebben gedaan... sinds mijn COM21 een jaar geleden is vervangen zat ik op 580down en 85up maximaal... de laatste weken zie ik echter 605à610down en 90à95up maximaal... Hopelijk is het netwerk dus nu eerst verbeterd ipv. dat de snelheid eerst wordt verhoogd...


Tsja, en wat betaal je daar per maand voor?

Demon DSL Express 3mbit / 1mbit @ 31 euro per maand.

Das nog steeds duur. SpeedXS (via BBNet) heeft 10/1 voor omgerekend 28euro's per maand.

Je moet niet alleen naar de snelheid kijken maar ook naar de support/helpdesk etc.

Tja, dat "je moet ook kijken naar de support/helpdesk" wordst wel vaak geroepen. Als je denkt dat je de servicedesk zo vaak nodig zult zijn, maak je volgens mij toch echt een verkeerde keuze.

ze kunnen denk ik ook eens denken aan lagere prijzen... mijns inziens zijn de kabelboeren duurder dan de ADSL aanbieders... ik betaal voor mijn 20000/1024 het bedrag van 23,95 euro.(wanadoo)

Dat heb ik dus mooi opgelost door het te delen met de buren.. En laat ik nou net buren hebben die niet veel downloaden... Ik lach me rot!

He buurman, jij hier ;)

In veel gevallen is dat dus niet toegestaan, aka illigaal.

Ehm, in veel gevallen beweert je leverancier dat. Die wil graag 2 keer abbonementsgeld hebben.

Vanaf de aansluiting in je huis ben je zelf verantwoordelijk voor wat je er aan hangt. Heb net even snel de voorwaarden van @Home doorgekeken en er staat alleen dat je een monteur toegang dient te geven tot het perceel van de aansluiting indien dat noodzakelijk is voor het onderhoud. Verder kan ik niets vinden wat je expliciet verbied je aansluiting te delen met je buren.

Wel ben je als abbonementhouder volledig aansprakelijk voor alle data die over je lijn gaat. Dus als je buurman lekker verkeerd bezig is, dan ben jij zijn stroman als jij de abbonement houder bent.

Misschien dat er andere mensen andere voorwaarden hebben op hun aansluiting. Ben ook wel benieuwd hoe legitiem zo'n eis is. En anders, gewoon effe draadloos bridgen en er is geen kabeltje te vinden.

da's te hard rijden ook.

Dat gebeurt toch ook indirect als je terugstapt van intensief nu(5000kbps) naar regelmatig straks(4000kpbs)?
Ga je van 47,95 naar 29,95 per maand, dus is 18 euro goedkoper.

Ja, inderdaad is de kabel duurder. Van de andere kant, door over te stappen op internet via de kabel werd de vaste telefoonlijn overbodig en kon opgezegd worden. Bellen deed ik toch al uitsluitend via de gsm.

ADSL zonder telefoon abbonement kan ook

Waarmee je 6 euro per maand meer betaald, waardoor het verschil in prijs terugloopt naar 4 euro, en je een extra rekening hebt wat ik persoonlijk de 4 euro niet waard vind.

met de kabel is precies eender slimmerik: je kunt niet internetten via de kabel zonder (duur) tv kijken.

Ik heb een schotel en ben lekker helemaal van UPC verlost :)

Oh ja: tv kijken is nu ¤2.50/mnd
adsl2+ 10/1 is ¤28/mnd

Ja maar je vergeet wel wat he.
Wat kost je schotel per jaar want na 5 jaar moet je weer een nieuwe.
wat kost een reciver, je hebt er toch 1 per tv nodig of niet ???
Niet overal mag je een schotel plaatsen.
wat kost een lnb als ie stuk gaat of als ie gejat wordt...

In tegenstelling tot ADSL heeft kabel geen last dat de snelheid in elkaar zakt als de afstand groter wordt. De categorie mensen die echt van 20000 gebruik kan maken is niet heel erg groot. En dat weet @Home

Op zich heb je natuurlijk gelijk.
Ik had een Chello Classic abbo met 400KB/s down.
Vlak voordat ik vertrok werd het 800KB/s down.
Ik was al tevreden met die 400KB/s
Toch ben ik overstapt op Wanadoo 20Mbit.
Ik woon wat verder van de centrale dus kom ik niet verder dan 800-1300KB/s.
Ruim voldoende en dat voor 29 euro minder.

Als Chello de prijs omlaag zou gooien van 50 naar 17 euro dan zou ik gebleven zijn.
De kabelaars (ik kan alleen maar over Chello oordelen eigenlijk) zijn duur en bieden niets extra tov ADSL.
In *theorie* kunnen ze 2 a 3 maar sneller dan ADSL.
Maar wie wil dat? Of beter: Wil de bijbehorende prijs betalen?

Op een gegeven moment hebben snelheidsverhogingen geen nut meer. Ik denk dat ik niet alleen sta met die mening...

O jah.. (Y) goed werk van @home... doen ze eindelijk wat goeds........ :) :*) , nie meer traagjes met me 250kb/s dignen downloaden maar nu met 750!!

beter dat de verbinding dan wel stabiel blijft... ik heb regelmatig een onstabiele verbinding wanneer ze de snelheden gaan verhogen... :(

Wat is een Y?

@home doet wel vaker wat goeds hoor. In de tijd dat half Nederland nog op 56 kbps inbelverbindingen liep (die op 42 kbps werkten...) hadden zij al 8 mbit lijnen. Ik ben altijd jaloers geweest op die @home mensen, toen ik nog met een 1 mbit DSL lijntje zat opgescheept. Maar ja, ik woonde in een A2000/UPC gebied.

ja @home deed het in die tijd prima... not...

De ellende uit de begindagen wil ik niet eens meer herinneren dus doe niet alsof ze hun zaakjes altijd goed voor elkaar hadden.

Vreemd ... ik was toen bij een paar mensen en daar werkte het prima. Haalde serieus toch vaak wel enkele megabytes per seconde. Alleen waren veel webservers toen nog niet snel genoeg volgens mij, dus had je er niet altijd wat aan.

Maar goed, misschien was het net zoals bij UPC, dat het op de ene plek wel werkte en de andere niet.

Over die (Y): ik gebruik praktisch geen MSN ... fijn dat ze van die vage dingen bedenken.

(Y) is in MSN een thumbs up. Is alleen hier op Tweakers niet aanwezig als emoticon/smiley/whatever.

Dubbel goed nieuws aangezien ik al van plan was mn abo te verhogen :+ vooral dat de upload omhoog gaat vind ik geweldig, download vind ik goed genoeg (maar beter kan altijd ;) )

Is er ook al iets bekend over de nieuwe upstream snelheden? Want een abbo is natuurlijk niet alleen downstream. En met een webserver en vpn is een beetje lekkere upstream wel gewenst ;).

lezen is ook een kunst :+
Ook de uploadsnelheid wordt verhoogd, waarbij regelmatige abonnees 600 in plaats van 400kpbs mogen versturen en de intensieven van 750 naar 1200kbps gaan.

Denk dat ik namens alle gebruikers van @Home spreek als ik zeg dat we ERG blij zijn met deze verhoging van snelheden.
Wel jammer dat ze de laagste ook niet even iets verhogen. :?

Tja qua ADSL kan ik maar 2 dingen zeggen.

1. ADSL ligt er vaker uit dan een kabel verbinding aangezien ik voor KPN heb gewerkt en ook precies weet hoeveel problemen zich daar voordoen.
Werk nu voor @Home dus kan goed het verschil weergeven (denk ik)

2. Die 20mbit die o.a. Wanadoo aanbied zit ook televisie bij en als je de tv aan hebt staan verbruikt dat ook bandbrete. En 9 van de 10 klanten halen de 15Mbit nog niet eens.

Dus ligt er maar net aan waar je voor kiest.
Of snelheid voor iets minder of je betaald iets meer en je hebt een goeie, redelijk snelle maar vooral stabiele verbinding.

Bij Wanadoo-adsl krijg je helemaal geen tv. Nog niet in ieder geval. Zelf heb ik op een dikke 1500 meter nog 13/1 en dat werkt best lekker voor ¤19,95...

2. Die 20mbit die o.a. Wanadoo aanbied zit ook televisie bij en als je de tv aan hebt staan verbruikt dat ook bandbrete. En 9 van de 10 klanten halen de 15Mbit nog niet eens.
1. Ik ken drie mensen die Wanadoo 20Mbit hebben, wij allen halen met downloaden de 15 MBit of meer.
2. Wanadoo biedt overigens ook (nog) geen televisie aan.
3. Mijn verbinding ligt er nooit uit.
4. Mijn verbinding is 20Mbit voor ¤ 23,95, @home 8000Mbit voor ¤ 47,95

Je krijgt je informatie zeker van je werkgever?
;( :+

Ik mag hopen dat je 8MBit bedoelt ofniet ;)!
Anders had ik er wel ¤47,95 voor over! :D

Toch lekker zo`n 400 keer snellere verbinding bij @home en dat voor maar ¤ 47,95 :Y)

Aangezien je bij KPN gewerkt hebt kan je je "conclusie" alleen toepassen op het KPN netwerk, niet op die van andere isp's.
Zelfde geldt voor de kabel.
Dat @home stabiel is wil niet zeggen dat bv Casema dat ook is.
Dus ook daarvoor geldt dat je alleen kan zeggen dat jou ervaring is dat @home er niet regelmatig uit ligt. ;)

Ik heb op beide helpdesken gewerkt (@home, KPN) en moet eerlijk zeggen dat ze beiden veel problemen hadden. KPN was vaak op een landelijk nivo terwijl het bij @home echt vaak in regio`s was. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ze er bij KPN een stuk beter mee om gingen :)

1. Heb adsl (speedxs) al bijna 1.5 jaar en 1x gehad dat internet het niet deed (upgrade naar adsl2). Met @home had ik elke week wel wat, rete onstabiele verbinding en maar bellen als een gek en werd nooit terug gebeld (service krijgt van mij een dikke 1).

2. Heb hier 10/1 en ik de praktijk haal ik zo goed als het niveau van de gemiddelde 20/1 provider.

@home is nog steeds gewoon te duur voor de service en de snelheid die ze bieden. In het hele begin van @home was de verbinding bijna nog sneller als tegenwoordig.

je kan ook zeggen dat het monitoring systeem van KPN stukken beter is dan dat van @Home.

Ik kan je conclusie niet onderschrijven, maar ik heb dan ook niet de luxe om bij beide firma's te hebben gewerkt.

Ik heb de eerste 2.5 jaren sporadische problemen met @Home gehad, en was een tevreden klant. Soms lag de verbinding er eens uit, maar daar kon ik nog mee leven.
In de laatste 1.5 jaren zijn de problemen exponentieel gestegen; slechte pings, wegvallende verbinding, etc. Vervangen van de prehistorische Com21 kabelmodem heeft een 3-tal maanden geholpen, maar daarna was alles weer bij het slechte oude. 1e-lijns- en 2e-lijns-support was waardeloos. Uiteindelijk werd (onterecht) mijn router als schuldige aangewezen, en heb ik voor niets 2 maal een goede router om moeten ruilen zodat ik er 1 extra overhield terwijl dat niet nodig was. Na een 6 maanden drama ben ik uiteindelijk overgestapt naar ADSL (XS4ALL via KPN-netwerk).
Mijn slechte ervaringen bij @Home staan hierin niet alleen; meerdere mensen in mijn buurt & kennissenkring hebben vergelijkbare problemen. Volgens mij heb je nog nooit in de nieuwsgroepen rondgekeken, want met @Home is zeker niet alles koek-en-ei.

Mijn ervaringen met ADSL zijn werkelijk perfect. Ik heb in de afgelopen 1.5 jaar maar 1 keer de verbinding verloren, en wel na een snelheidverhoging. Dit was echter duidelijk gemaakt als mogelijk probleem door XS4ALL in hun nieuwsgroep. Verder is de ping ongelooflijk laag tijdens gamen, en is de snelheid constant (up en downstream). Werkelijk een verademing. Ook nog nooit de nood gehad om de helpdesk te bellen, en dat zegt denk ik al voldoende.

Om voorgaande reden adviseer ik een ieder die het aan mij vraagt om ADSL te nemen; betrouwbare verbinding, zeer lage pings, constante download- & uploadsnelheid. Iets wat @Home in de laatste 1.5 jaar niet waar heeft kunnen maken.

Trouwens; wat was je rol bij KPN en wat is je rol nu bij @Home om deze conclusie te kunnen maken?

Zoals in elk @Home-topic naar voren komt zijn er ook mensen die zeer goede ervaringen hebben met @Home, je verhaal zegt dus eigenlijk helemaal NIETS over @Home.

Upstream staat er gewoon bij hoor. Op dat gebied lagen ze altijd achter op adsl. Nu is dat bijgetrokken. Toch blijft het aardig duur ivm ADSL.

Nu lijkt het nog wel mee te vallen. Maar het mooie van kabel is dat ze die snelheidsverhogingen gewoon kunnen blijven doorvoeren, terwijl bij ADSL op een gegeven moment de rek er al veel eerder uit is.

Het nadeel van kabel tov ADSL is dan ook niet dat ze de snelheden kunnen blijven opvoeren, maar dat je de bandbreedte blijft delen met de rest van de buurt.
Ze kunnen dus ook de abonnementen ophogen naar de max. waarden die de kabelmodems aankunnen (100 down 20 Mbit up als ik mij niet vergist), maar wanneer er 2 gebruikers in de wijk dan op maximale snelheid bezig zijn, zit je beide dan al op max de helft van je abonnement snelheid.

Bij ADSL heb je een eigen lijntje naar de centrale en is de verbinding vanaf de centrale naar je provider een stuk groter dan de max. snelheid die per abonnement haalbaar zijn. Hierdoor fluctueert de snelheid in de praktijk veel minder dan bij de kabel gebruikers.

Dat er meer problemen met ADSL zijn, ligt vaak aan het niet kunnen lezen hoe ze de splitter moeten plaatsen, of de afstand tot de centrale die bij ADSL veel meer invloed heeft (en ook veel groter is)

Helaas, klopt niet allemaal wat je zegt.
1) het is afhankelijk van het type modem dat je hebt hoe snel je max kunt downloaden, mochten ze alles open zetten. Terayon TJ720 kan bv max ongeveer een 54Mbit down aan, Motorola zit daar met de SB5100 boven.

2) Eurodocsis 1.1/2.0 maakt juist gebruik van verschillende frequenties op het netwerk. Daardoor heb je juist geen last van je buren die ook max lopen te downloaden. Aangezien vanuit de hub bij jou in de buurt (enigszins vergelijkbaar met de centrale van KPN) er glasvezel (bij de meeste kabelaars dan) ligt, is enkel de snelheid vanuit jouw woning tot aan de hub een probleem. En voorlopig kan die de snelheden nog wel aan.

3) ADSL 2+ heeft op dit moment een max van 24Mbit down. Meer kan er (technisch gezien met de huidige standaard) gewoon niet over die lijn geperst worden. VDSL en SDSL kunnen wel sneller zijn, de afstand tot de centrale is daarbij belangrijker.

4) problemen bij ADSL ligt niet aan splitters aansluiten, maar juist voornamelijk in de afstand van de centrale en de kwaliteit van de bekabeling.

Je bedoelt dat het duurder is dan ADSL2 en ADSL2+, want gewoon ADSL is nu weer duurder voor dezelfde prijs

duurder voor dezelfde prijs??? Minder waar voor je geld zul je wel bedoelen :+

Zou eens tijd worden... voor 47,95- mogen ze wel eens richting de 20mbit... groene honden...

ik ben al sinds @home beschikbaar is in Landgraaf abbonee....en niet zo heel te vreden... regelmatig down... vaker problemen met mail.. enz enz....

90% van de ADSL providers leveren snellere services voor minder geld. Dit is ook de reden dat ik deze zomer zal overstappen naar een echte ISP :D

dacht ik ook maar toen ik overstapte op tweakdsl had ik een slechtere verbinding (bbnet) en een duurder paket met veel minder snelheid en die apen van tweakDSL verhogen NOOIT hun snelheid je hebt DAT afgesloten dan krijg je ook alleen DAT geen bitje meer door die pijp gooien..

ik wacht nog even af en dan ga ik of terug naar @home of weer switchen.. Jammer dat TweakDSL de enige was met kaal koper maar nu ook niet meer.. nog even een paar maandjes doorzetten en dan ie het weer provider hoppen voor mij... :(
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:47 Intel verwacht 10% quadcore Xeons in Q1 2007
Vorige 11:16 AMD introduceert Turion 64 X2 voor notebooks
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011