Hoofdcategorieën
Device Settings

Dell komt met nieuwe breedbeeld-lcd-monitors

Door Yoeri Lauwers, donderdag 6 april 2006 09:44
Bron: DailyTech, views: 31.000

Dell heeft zijn productaanbod uitgebreid met een aantal lcd-schermen, waarvan twee met breedbeeldverhoudingen. Het eerste breedbeeldmodel 2007WFP is vanaf nu beschikbaar en heeft een beelddiagonaal van 20,1". Wie de voorkeur geeft aan de traditionele 4:3-verhouding kan zijn heil bij de 2007FP met dezelfde beelddiagonaal zoeken. Beide schermen bieden een helderheid van 300 cd/m² en een contrastverhouding van 800:1. De breedbeeld-2007WFP heeft een standaardresolutie van 1680x1050 pixels, terwijl de 2007FP over 1600x1200 pixels beschikt. Daarmee beschikt deze 4:3-variant voor zijn 588 dollar over een grotere beeldoppervlakte dan de breedbeeldversie, die voor 529 dollar over de toonbank gaat. Wie met de 24"-modellen uit het huidige aanbod niet genoeg heeft, maar geen plaats heeft voor een 30"-scherm, kan de 2707WFP met een beelddiagonaal van 27" overwegen, die een native resolutie van 1920x1200 heeft en vanaf oktober beschikbaar zal zijn.

Dell 2007WFP
Volgende 10:11 Dell-topman pleit voor virtuele Linux-'wegwerpdesktops'
Vorige 09:24 Microsoft investeert in 'draadloos drm'
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Leuk in okt. pas. Maar waar blijft de 2407WFP?

Maar waar blijft de 2407WFP?
Idd, dit was het eerste van de xx07 reeks die aangekondigd werd, en waarschijnlijk de laatste die echt te koop zal zijn, ondanks het feit dat er al tijden foto's van circuleren.


Wat dacht je van deze Powerpoint achtergrond? :+

ja, en het is een rechthoek!
zó hard van apple gepikt!
wat? ook nog een logo erop??!! hoe durven ze!?
het grijs is bijna hetzelfde al het zilver, kleur is zooo hard gepikt van Almighty Apple

|:( |:( |:( |:( |:(
wanneer zal het ooit gedaaaaaaan zijn met dat apple-gehype

apple is toch ook altijd zooo origineel met hun rechthoek en alweer aqua-achtige look

Hey dat ontwerp van die Apple Cinema Display lijkt wel gepikt van dat van mijn 17" Proview Aldi scherm, ze hebben allebei een grijze rand :+

Koop je de 2405fpw denk je dat je de grootste monitor hebt die fatsoenlijk te krijgen is. Brengen ze eerst een 30' uit en nu alweer een die groter is, de 1207fpw :(

Da's toch altijd zo? Vandaag koop je de snelste processor die er is, over een kwartaal is 't ie alweer voorbijgestreefd. Ik zie het probleem niet echt ...

Zoals Weird Al wel eens zong ...
My new computer's got the clocks, it rocks
But it was obsolete before I opened the box
You say you've had your desktop for over a week?
Throw that junk away, man, it's an antique
Your laptop is a month old? Well that's great
If you could use a nice, heavy paperweight

Wow, 30', da's wel vrij groot, 360" om precies te zijn. :+


Zal geld gaan kosten denk ik.

Anderen hebben liever breedbeeld, voor beiden is schijnbaar een markt dus wat is je punt?

In amerika blijft iig de 2007WFP even duur, dus ik verwacht geen grote prijsveranderingen t.o.v. de 05-serie. :)

Gaat de 24" dan ook verdwijnen, omdat de 27" dezelfde resolutie heeft? Of kunnen deze naast elkaar bestaan?

17" en 19" met de zelfde resolutie leven ook naast elkaar. dus ze de 24" en 27" ook denk.

veel mensen weten niets van resoluties af, en hebben niet door dat een 27" 'onscherper' is dan een 24" met de zelfde resolutie. Die gaan voor de grootte en de hoofdprijs ( wel raar trouwens, zo veel duurder zou een groter beeldscherm met de zelfde resolutie als een kleine niet moetten kosten, maar heleaas )

Ik denk dat mensen die zulk soort monitoren kopen toch wel degelijk deze dingen begrijpen.

Deze monitoren zijn niet voor iedereen weggelegd.

Allemaal leuk en aardig, maar wat heb je aan 1680x1050. Ik had onlangs bijna een Acer monitor met die resolutie gekocht, maar er bleken bijna geen grafische kaarten te koop die het ondersteunen. Alleen breedbeeld-laptops hebben deze resolutie soms aan boord.

wat een onzin. alle grafische kaarten van de laatste jaren ondersteunen dit.

hmjah het is een driver instelling die alleen beschikbaar is als je monitor de resolultie aan kan. Je driver verbergt de niet ondersteunde instellingen. Mijn nVidia 7800GT doet prima 1600x1050 op mijn Dell 20" breedbeeld. Overigens vind ik dit echt een zupah beeld, lekker helder en prima om op te gamen (fps/rpg). Ik wil zeker geen vierkant TFT scherm meer. Overigens is het wel zo dat nog niet alle games breedbeeld instellingen ondersteunen en dan moet je toch even terug vallen op een vierkant scherm op je breedbeeld (of kunnen leven met een iets vertekend beeld). Gelukkig ondersteunt Elder Scrolls 4 wel de 1600x1050 reso :)

ik ben blij met mijn 24", 27 lijkt mij wel wat maar wat kost hij ?
30" is we erg groot,.
jammer dat introductie data wel bekend zijn maar bedragen niet,.

Ik heb een laptop met 15.4" 1920x1200... als ze DAT nou eens als desktopmonitor uitbrachten...

150dpi goedheid (Ubuntu scalet mijn fontjes wel ;))

Zie de Dell 24". Oh ik begreep niet dat je een 15" als desktop wou. Hmm, is zwaar kut hoor zo'n klein schermpje met zo'n hoge resolutie.

Volgens mij is 24" heel wat meer dan de 15.4" waar hij het over heeft ;)
Ik ben wel benieuwd naar de specs van die 2007FP, ik denk er al een tijdje over om een 20" 4:3 TFT te kopen.

Ik heb ook 15.4" met 1920x1200. Erg relaxed, al wordt dat wel iets je minder op de latere uurtjes van de dag.
Ik heb een 23" TFT voor mijn neus gehad met 1920x1200 en dat is prachtig, maar toch wat groot en tegelijkertijd duur.
Ik wil graag eigenlijk een 20.1" TFT scherm hebben met de mogelijkheid daar een 1920x1200 variant van te kopen.

Ik wil graag eigenlijk een 20.1" TFT scherm hebben met de mogelijkheid daar een 1920x1200 variant van te kopen.
Hoewel ik zelf 24" zeker niet te groot vind, merk ik ook dat er veel vraag is naar 20" en 1920*1200. Voor de desktops hebben ALLE LCD's altijd per formaat dezelfde resoluties, terwijl we bij de laptop schermen zien dat dit technisch niet zo hoeft te zijn.

Bv voor 4:3: 17" en 19" is ALTIJD 1280*1024 en 20" is ALTIJD 1600*1200. Geen enkele desktop LCD wijkt daarvan af.

ik zit met het zelfde 15,(nogwat?!)" op 1400×1050. op mijn laptop, ( en 1024×768 op mijn desktop, 19" :+ )

iets zegt mij dat de supergrote resolutie beeldschermen opzettelijk worden tegengehouden om zo eerst de 'lage resolutie' beeldschermen uit te melken :(

Bedoel je niet 1280x1024 op je 19inch desktop LCD?

Iets zegt mij dat de markt voor supperresoluetie schermen gewoon te klein is omdat dat ook kleine lettertjes oplevert bij windows.

Of je gooit je fonts een paar puntjes hoger :Z

Iets zegt mij dat de markt voor supperresoluetie schermen gewoon te klein is omdat dat ook kleine lettertjes oplevert bij windows.
Je kunt nu al gewoon je font groter zetten. Lost 90% van de problemen op. In de komende generatie van de mainstream operating systems (Mac OS X, Windows en Linux) zal de gehele desktop vector gebasseerd zijn en dan is dit zowieso geen probleem meer.

Mee eens! Ik zit ook al tijden te wachten op een goed 17 inch LCD scherm met minimaal 1600x1200 pixels (t.v.v. 19" CRT). Ze komen maar niet :'(. Gek want mijn ruim 2,5 jaar oude Dell notebook heeft al een 15 inch scherm met 1600x1200 pixels.

Daarom wordt het waarschijnlijk maar een Eizo L887, te groot naar mijn zin, maar ik wil absoluut die resolutie en een goede kwaliteit.

Kijk voor de verandering echter ook eens naar de kwaliteit van een gemiddeld laptop scherm. Geen kijkhoek om van te spreken, lage helderheid, weinig tot geen instelmogelijkheden.

Dan bereik je dus maar een zeer select publiek als je zoiets als desktop scherm uit gaat brengen...

Heeft puur en alleen met de belichting te maken. De lampen voor laptopschermen zijn geoptimaliseerd voor laag energieverbruik (ergo de problemen die je schetst), die voor desktopschermen voor het beste beeld. Er is geen verschil tussen de twee voor wat betreft de eigenlijke LCD die ervoor hangt.

Hier ook!
Al 3+ jaar een Dell 14" laptop op 1400x1050. Dit geeft 150dpi wat een super scherp beeld geeft, je ziet bijna geen aparte pixels meer.
En als desktop geraak ik met een 19" zelfs nog niet op deze resolutie (1280x). Bedroevend :'( hoe zielig dat beeld is, allemaal blokjes :P

Het is technisch perfect mogelijk, is niet zoveel duurder en er is hier duidelijk vraag naar, waarom zijn ze er dan bijna niet?

Ik zou niet weten wat ik met zo'n enorm ding moet. :?
Past niet eens op m'n bureau en zit ik op een afstand van 40 a 50 cm moet ik nog me hoofd draaien om alle hoeken te zien.
Tv kijken ok maar gewoon in windows werken lijkt me niet echt prettig. :Y)

Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat ik op m'n 20" iMac toch veel het 'middengebied' gebruikt en minder belangrijke vensters naar de zijkanten schuif. Wel goed voor CAD enzo, alle tools links en rechts, normaal werkvlak in het midden.
Ik zit ook op ca. 50cm en je moet inderdaad veel nekbewegingen doen. Vraag mij af of dit nu juist goed of slecht is voor de spiertjes.

Ik zit ook op ca. 50cm en je moet inderdaad veel nekbewegingen doen. Vraag mij af of dit nu juist goed of slecht is voor de spiertjes.
'Bewegende monitor helpt tegen RSI'
Wanneer gebruik gemaakt wordt van de Kinetic-xs, blijken gebruikers hun hoofd onbewust veel meer te bewegen, wat de gezondheid van de nek, de schouders en het hoofd ten goede zou komen.
Ikzelf merk dat ik met mijn dual-monitor setup vaak dingen op mijn linker beeldscherm zet, waardoor ik na lang werken wel een krampachtig gevoel in mn nek krijg. Wanneer ik een evenwichtigere verdeling van mijn vensters maak treed dit effect niet op...
De dual-setup, heeft dus duidelijk als nadeel t.o.v. breedbeeld dat je geen gebruik kan maken van een centreerde 'workspace'.

Daarnaast zijn vooral tekstbestanden in de lengte geschreven waardoor je automatisch loze ruimte creeërt links en rechts van het venster. Mijn vorige monitor kon om die reden 90 graden kantelen, hierdoor veranderde de verhouding en werd de pagina beter weergegeven. Erg fijn bij het lezen van PDF bestanden en andere digitale documentatie.

De dual-setup, heeft dus duidelijk als nadeel t.o.v. breedbeeld dat je geen gebruik kan maken van een centreerde 'workspace'.
Mee eens. Daarom kun je ook veel beter tripple werken. Bijna elke video kaart heeft wel 2 uitgangen, en de meeste moederboarden zijn SLI tegenwoordig zodat je makkelijker dan ooit 2 video kaarten kunt plaatsen. Als je nog een oud PCI kaartje op de kop kunt tikken is die ook altijd wel als 2de kaart te gebruiken.

Hiermee kun je zeer makkelijk een tripple desktop opzetten. Een beetje luxe scherm voor het midden en 2-el cheapo 17 of 19" LCDs voor links en rechts.

Weet iemand of ze ook nog van plan zijn om de 24" schermen te vernieuwen? Die 24" lijkt mij fijner dan de 27", zelfde resolutie en lagere prijs. Alleen de hoge responstijden van de 24" zijn niet zo super, en ook zijn de nieuwere tft-panelen voorzien van een strakker uiterlijk.

Ik hoop alleen dat de kwaliteit van hun TFT's dan beter is bij de grote modellen. Want heb hier een 10tal 15" met hetzelfde design staan en die kwaliteit is echt slecht. :( :(

Elke avond ben ik dan blij als ik achter mijn Iiyama prolite e431s kan gaan zitten.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:11 Dell-topman pleit voor virtuele Linux-'wegwerpdesktops'
Vorige 09:24 Microsoft investeert in 'draadloos drm'
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011