Hoofdcategorieën
Device Settings

Sony kondigt twintig nieuwe Blu-ray-titels aan

Door Caroline Schröder, donderdag 5 januari 2006 09:16
Bron: ZDNet, views: 24.089

FilmrolSony heeft bekendgemaakt dat het nog dit voorjaar twintig films op Blu-ray-disk zal uitbrengen. Het gaat om titels die eerder bewezen hebben bij het grote publiek in de smaak te vallen. Alle films worden in een 'full high-definition'-resolutie van 1920x1080 uitgebracht. Black Hawk Down, Bram Stokers Dracula, Desperado, Fifth Element, For a few dollars more, The guns of Navarone, Hitch, House of the Flying Daggers, A Knight's Tale, Kung Fu Hustle, The last waltz, Legends of the Fall, Resident Evil Apocalypse, Robocop, Sense and Sensibility, Stealth, Species, Swat, The bridge on the river Kwai en XXX zijn de films waar het om gaat. Eerder bracht Sony ook al Charlie's Angels: Full Throttle uit. De Angels waren echter voorbestemd om mensen te overtuigen bij demonstraties van de dvd-opvolger. Stargate Atlantis is de eerste televisieserie die op Blu-ray disk verschijnt. De strijd tussen HD DVD en Blu-ray wordt voor een groot deel beslecht door het filmaanbod op beide formaten. Sony hoopt met zijn eerste twintigtal films mensen over de streep te trekken om voor Blu-ray te kiezen.

Volgende 10:46 Netgear kondigt WiFi-telefoon met Skype aan
Vorige 00:04 iRiver heeft plannen voor handheld gameconsole
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Ben benieuwd of hier, net als bij VHS/Betamax ook de porno de doorslag gaat geven :)

Zal me verbazen, in de tijd van VHS/Betamax kon je de films nog niet van internet downloaden......

En jij denkt dat er geen porno-DVD's verkocht worden? think again :)

Ben benieuwd hoelang het fabeltje dat porno de doorslag gaf nog gaat verder leven. Het begint een beetje saai te worden. Bij iedere BR / HD DVD nieuwspost komt dit weer naar boven terwijl er niets van aan is.

Wellicht niet wat betreft HD-formaat, wellicht wel qua opslagcapaciteit.
Maar de invloed zal idd een stuk minder zijn. Hoewel als de gehele pr0n industrie in een vroeg stadium voor 1 bepaald formaat kiest er wel degelijk effect merkbaar kan zijn. Al zie ik dat niet snel gebeuren.

als bijna alle filmproducenten voor BR kiezen zal de invloed van andere industiën verwaarloosbaar zijn, en aangezien Sony zelf al heel wat films in z'n bezit heeft...

HD-DVD kan het dus bijna niet halen, tenzij de consument bewust BR links zou laten liggen, maar dit zal wel niet gebeuren denk ik.

Als de game industrie een andere standaard verkiest, dan denk ik dat je alsnog een tweedeling krijgt. De gameindustrie is ondertussen een niet te onderschatten krachtige industrie geworden, welke vaak vergeten wordt in dit soort gevallen. Ik meen gelezen te hebben dat er in de gameindustrie op het moment meer omgaat dan in de filmindustrie, veel zal het in ieder geval niet meer schelen..

In de porno wereld gaat (veel) meer geld om dan in de "hollywood" wereld. Dus als (bijna) alle porno boeren voor 1 standaard kiezen is het effect zeer zeker merkbaar. Zeker als je bedenkt dat hollywood nogal verdeeld is.

Zoals Avalon al zegt, het verhaal van de porno industrie is een fabeltje. VHS heeft het gewonnen omdat het een open formaat was en beter beschikbaar was in het retail kanaal. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Videotape_format_war

Het is inderdaad een fabeltje dat het pronoverhaal een fabeltje is.

Wikipedia geloof ik op dit punt niet. Het was destijds in de videotheek heel duidelijk te zien, porno stond alleen op VHS en niet op een ander formaat en welk formaat heeft het gehaald?

ok, de ander formaten waren mischien wat minder open, maar de porno heeft in mijn ogen zeker de doorslag gegeven.

Dat kan niet anders als je bekijkt wat het kwaliteitsverschil in beeld was destijds.
VHS was echt heel erg beroerd en video2000 had een beeld kwaliteit die zo'n beetje overeenkomt met superVHS (kwaliteit van betamax weet ik niet).

Porno zou de doorslag hebben gegeven doordat het consortium achter Betamax niet toestond dat er pornobanden werden geproduceerd en het consortium achter VHS vond dat wél goed.
Ik denk niet dat een van de twee formaten zo dom is om porno niet toe te staan, dus, ongeacht of je nou wél of níét in het pornoverhaal gelooft, zal het in dit geval geen doorslag kunnen geven.

A mooi zo!
Eindelijk een paar fatsoenlijke titels :?
Prachtig product, blu ray.
Maar volgens mij is het inmiddels alweer achterhaald door die holodrive apparaten?
Ik zat zojuist een artikel te lezen over blu ray op nu.nl
Hierzo:

http://www.nu.nl/news/651..._met_Blu-ray_spelers.html

Ik ben sowiezo voor vooruitgang, laat maar komen di4e handel :Y)

Eindelijk een paar fatsoenlijke titels
ik dacht dat Sony toch wel de beschikking had over betere titels. :?
:9~ Robocop. :9~

Precies, als ze hier mensen mee proberen te overtuigen, waar blijven de echte kaskrakers?

Sense and Sensibility
Is dat niet de slogan van Philips?
Edit: Nee dus |:(

Volgens mij was dat Sense and Simplicity

Ik dacht Sense and Senility ;)

Maarja wat zal de prijs zijn van die disks, want de prijzen van normale dvd's zijn tegenwoordig wel erg laag.. en ik kan me niet voorstellen dat die BR's voor 9 euro in de winkel zullen liggen (heeft voor dvd ook zo'n 4 jaar geduurd) en nu heel veel mensen een dvdspeler in huis hebben zullen die niet snel een BRspeler (of HDDVDspeler) gaan kopen..

Ik hoop eigenlijk dat de massa wacht met die apparaten in huis te halen, zodat het uiteindelijk de industrie zal zijn die moet beslissen welk formaat het haalt.

Ik wacht in elk geval tot ze
1) betaalbaar genoeg zijn
2) er spelers zijn die beide formaten aan kunnen of tot er een duidelijk winnaar is.

Alle films worden in een 'full high-definition'-resolutie van 1920x1080 uitgebracht.
Mischien een simpele vraag, maar hoe ga je dit afspelen?

Volgens mij zijn de meeste computer monitoren 1280X1024 of 1600X1200. Ik heb bijv. een TFT van 1280X1024, zou dat dan betekenen dat ik zit soort films niet af kan spelen?

Of valt dan de helft van me scherm weg??

Je kunt ze wel kijken.
Jouw scherm is 4:3, een DVD (blue-ray, HDDVD) is breedbeeld. Je kunt het dus afspelen op een lagere resolutie (als je proc het aan kan :P). Je krijgt dan wel de bekende zwarte balken boven en onder.
Weet iemand btw ook hoeveel CPU power nodig is?

Die hoge CPU power is nodig voor cowpressed HDTV in WMV. Blu Ray is niet cowpressed, mij lijk het dan ook sterk dat een Blu-Ray speler een zware CPU nodig heb...

Blu-Ray is echt wel gecomprimeerd hoor ... ik wil niet weten hoeveel uncompressed HDTV aan ruimte in beslag neemt. Zie ook www.blu-ray.com. Daar staat het allemaal wel uitgelegd.

ik hoop van wel eigenlijk:
1920 x 1080 * 32 = 66355200bits
aan 25 fps -> 1658880000bits/s = 1,659 Gbit
(of 207MB/s)
dat kan een standaard lezertje niet aan lijkt mij zo

de chip moet dus het beeld decompressen en rescalen naar het formaat van het scherm (bv 1280*768), dat zal best een krachtig chipje mogen zijn denk ik

Zijn 24 bits niet voldoende? Volgens mij is het alpha-kanaal niet nodig toch?

Maar iig is het compressed idd!

Van de Microsoft site
Optimum Configuration
(to play 1080p video with 5.1 surround sound)
# Windows XP
# Windows Media Player 10
# DirectX 9.0
# 3.0 GHz processor or equivalent
# 512 MB of RAM
# 128 MB video card
# 1920 x 1440 screen resolution
# 24-bit 96 kHz multichannel sound card
# 5.1 surround sound speaker system
Ik weet wel niet hoe het zit met Blu-ray

Je kunt elke gewone én HD TV aansluiten op Blu-ray spelers. Op de computer hangt het van je software af in welke resolutie de film wordt weergegeven.

Computer monitoren zijn ook niet echt ontworpen voor HD films. Daar heb je HDTV's voor die die resolutie gewoon aan kunnen.

Tenzij je een grote computermonitor hebt natuurlijk, zoals de 24" Dells (1920x1200)

Het scherm van mijn Dell laptop is trouwens ook 1920x1200, dus dat zou zowaar nog passen ook :)

Computer monitoren zijn ook niet echt ontworpen voor HD films.
Vroeger was dat waar. CRT's voor computer gebruik hadden hele andere helderheids waarden en lichtopbrengsten dan CRT's die voor TV gebruik bedoeld waren.

Dit was de tijd dat de computer al enorme moeite had om een animated gifje af te spelen, films op de computer waren toen redelijk ondenkbaar.

De laatste jaren is dat echter enorm veranderd. Van zakelijke /games/hobby machines, zijn computers naast communicatie middel steeds meer de rol van media machine gaan spelen. Kijk maar naar de populariteit van DVD spelers voor in de PC, terwijl er eigenlijk zelden software op DVD uitkomt.

De monitor fabrikanten spelen hier natuurlijk op in. De laatste CRT modellen voor de PC waren wel degelijk geschikt voor TV kijken (bright frame, extra light, bla bla bla), en de huidige LCD panels eigenlijk zonder uitzondering.

De verschillen tussen een panel voor TV en voor computer gebruik zijn klein. Over het algemeen heeft een 'computer' panel een hogere pixel-dichtheid. B.v. 1920*1200 op een 24" oppervlakte komt voor LCD-TVs eigenlijk niet voor. Daar zit je toch wel minimaal op zo'n 30" voor dat je een panel met die resolutie treft.

Kwa geheel apparaat gezien is het verschil natuurlijk de analoge tuner en de boxen.

Beiden zijn voor de echte liefhebber waardeloos. Ingebouwde boxen zijn bijna altijd k*t, en aan een analoge tuner heb je ook al nix omdat je tuner tegenwoordig toch al bijna altijd in een apart doosje van je kabelaar of sateliet aanbieder zit.

terwijl er eigenlijk zelden software op DVD uitkomt.
Eeh... games? De meeste nieuwe games worden gewoon op DVD uitgebracht hoor. Das tenminste beter, anders heb je iets van 4 of 5 installatie CD's nodig.

Eeh... games? De meeste nieuwe games worden gewoon op DVD uitgebracht hoor. Das tenminste beter, anders heb je iets van 4 of 5 installatie CD's nodig.
Dat is waar, maar dit is eigenlijk pas sinds een paar maanden zo. DVD spelers worden al met computers verkocht sinds 1998 ofzo?

Zeker in 2004 was er eigenlijk nog geen enkele PC game titel op DVD (mischien 1 of 2 als uitzondering).

Hoe zit zoiets rechtentechnisch, ik heb een hoop van deze films al op DVD. Blue Ray is niets als een andere DATAdrager, ik zou deze dus ergens tegen kost moeten kunnen kopen.

Ik denk toch dat je de films opnieuw zou moeten kopen op Blu-Ray. Anders zou het betekenen dat ik in de winkel een gratis DVD kan eisen van de films die ik al op videoband had. :9

Ik denk toch dat je de films opnieuw zou moeten kopen op Blu-Ray.
Ik denk het ook. Toch klopt het niet helemaal. We worden al jaren lang wijsgemaakt dat we voornamelijk betalen voor de rechten. We kopen immers een licentie op het gebruik. Of we de film dan fysiek op schijfje kopen of downloaden zou dan niet zo veel verschil moeten maken,

Inderdaad, bij muziek is dit nu vaak zo geregeld. Je kunt de muziek inclusief data drager in een reguliere winkel kopen, je kunt de winkel een CD voor je laten branden (free record shop), of je kunt het nummer downloaden.

Nu is inderdaad de vraag wat je moet doen als je de film in kwestie al hebt? Eerst kreeg je een gedownscalede versie, en nu will je de full-resolution hebben.

Feitelijk is dit alleen een kwestie van de compressie hoger of lager zetten. Dit is een instelling voor de transfer. Er is in het algemeen geen sprake van een nieuwe produktie, en dus ook niet van een nieuw werk of een nieuwe licentie.

Voor mensen die al een hele grote DVD verzameling hebben (laten we zeggen 10-tallen t/m enkele 100'den schijfjes), is dit wel zeer zeker een kwestie die speelt. Als ik even snel mijn eigen verzameling door scan: LOTR alle delen, starwars alle delen, terminator alle delen, robocop 1&2, matrix alle delen, alien alle delen, etc etc etc.

Moet ik die nu ECHT allemaal overnieuw gaan kopen? De praktijk is natuurlijk JA, maar toch voelt het niet helemaal goed.

Begrijp me niet verkeerd. Ik betaal graag voor produkties die ik mooi vind, en daarom heb ik ook zeer veel originele titels. Maar betalen (de volle prijs) voor een licentie die ik al heb staat me toch een beetje tegen. Liever zou ik een soort inruil actie zien voor recente titels. Bv 50% korting op LOTR blu-ray bij inruiling van je complete LOTR DVD. Dan betaal je nog steeds veel geld extra, maar dat zou tenminste een stuk beter voelen.

Vergelijk ook een MS die XP-64 aanbied voor mensen die XP-32 al hebben.

Paramount titels:
"Four Brothers", "Sahara", "Aeon Flux", "Sky Captain & the World of Tomorrow", "The Italian Job", "Tomb Raider", "U2: Rattle and Hum", "Sleepy Hollow", "We Were Soldiers", "Manchurian Candidate" en "Mission Impossible 1, 2 en 3"

Fox: (deze 5 titles bij release, 20 tegen de zomer)
"Fantastic Four", "The league of extraordinary gentlemen", "Behind Enemy Lines", "Kiss of the Dragon" en "Ice Age"

Sony: (20 titles tegen maart)
"Bridge on the River Kwai" en "Black Hawk Down" zullen verschijnen op een dual layer 50GB disc!
"The Fifth Element" en "The Last Waltz" verschijnen met ongecomprimeerde audio!

Lionsgate: (10 films bij release waaronder)
"Lord of War", "The Punisher", "The Devil's Rejects", "Saw", "Terminator 2: Judgment Day", "Reservoir Dogs", "Total Recall", "Dune", "Rambo: First Blood", "See No Evil"

Op Amazon.com staan bovendien de onaangekondigde films:
Universal: "King Kong" en "The Bourne Supremacy";
Warner: "Harry Potter and the Goblet of Fire", "Batman Begins" en "Friends";
New Line: "The Lord of the Rings trilogy" en "Seven";
HBO: "Band of Brothers".

Enkel Universal is exclusief HD-DVD, maar voor wat het waard is: er zijn geruchten dat ook zij ondersteuning voor Blu-ray zullen aankondigen (naastn niet in de plaats van, die voor HD-DVD)

Ah ja, Pioneer heeft zijn eerste blu-ray-speler aangekondigd, de adviesprijs bedraagt 1.800$. Gelukkig doet de PS3 het een pak goedkoper!

En Samsung heeft er ook al één aangekondigt met een adviesprijs van $1000. Deze moet in de lente uitkomen in de VS, en zou daarmee de eerste BluRay speler op de markt moeten zijn.

En of de PS3 echt zoveel goedkoper wordt dan dat moeten we nog maar afwachten...

Eerste generatie mediaplayers zijn vaak duur. Niet omdat de nieuwe media technologie nou zo duur is, maar omdat deze voornamelijk op de audio-/videofiel gericht zijn; hetzelfde publiek dat ook met plezier vele honderden dollars neerlegt voor een casettespeler van topkwaliteit.

Denk ook aan de ontwikkelingskosten.

kun je met deze apparaten (BR EN HDDVD) nou ook de gewone dvd's nog afspelen? dat zou wel erg naai zijn als dit niet zo was

u word genaait :Y)

misschien dat dit in de toekomst wel zo is, net als met dvd - en +

tot die tijd wachten op een ps3 welke een Blue-Ray speler meekrijgt van papa sony

De spelers zullen backwardscompatible zijn en daarbij ook ondersteuning geven voor dvd-rw en dvd+rw. Zou je helemaal zeker willen zijn van de toekomst dan moet je wachten op een bluray/hddvd combi-speler. De chipset is er in ieder geval al van Broadcom

Ik denk dat de opvolger van de dvd in de toekomst inderdaad ook veel meer concurrentie krijgt van webstreaming en downloading, daar is Intel VIIV en MS MCE gewoon om heen gebouwd: interne en externe hdd's. Al moeten ze dan bij verkoop wel rekening houden met het gedrag van klanten:
>> Je moet de film ook op andere plekken kunnen kijken en niet je mediacentre mee hoeven slepen...
>> Opnieuw kosteloos downloaden van de content nadat je hdd het begeven heeft...

Al moeten ze dan bij verkoop wel rekening houden met het gedrag van klanten:
>> Je moet de film ook op andere plekken kunnen kijken en niet je mediacentre mee hoeven slepen...
>> Opnieuw kosteloos downloaden van de content nadat je hdd het begeven heeft...
Ze moeten natuurlijk niets.

Ook op andere plaatsen kunnen bekijken betekent in mijn ogen gewoon uitlenen. Daar zul je dan ofwel per keer voor moeten betalen, ofwel bij de initiele download. Zelfde geldt voor als je de content kwijtraakt. Als ik nu een DVD mol krijg ik echt geen nieuwe. Waarom moet dat bij streaming media wél zo zijn?

Bij dit soort "eisen" zul je moeten beseffen dat het de content duurder maakt. De vraag is dan of het grote publiek meer waarde hecht aan het goedkoop kunnen zien van de films danwel de films graag wil kunnen meenemen of kopieren. Ik denk dat de meeste mensen toch liever geld bespaart en desnoods de film maar eenmalig kan bekijken dan dat men veel meer geld uit geeft en de film meerdere keren kan bekijken. De videotheek heeft tenslotte ook lang succes gehad met zo'n zelfde formule

Ze moeten natuurlijk niets.
[rant]
Typisch weer een reply van Pietje Puk. In beide elke thread die maar zijdelings met consumenten rechten te maken heeft post jij wel iets waar uit blijkt dat jij niets liever ziet dan de consumenten rechten tot 0 gereduceerd te zien en de macht van de industrie tot het maximale.

Werk jij soms voor Brein ofzo???

Anyway, ze moeten wel degelijk dingen. Ten eerste wettelijk gezien. Bij verkoop heeft de verkopende partij zowieso al zekere plichten (hoewel jij die natuurlijk niet erkent en het liefst uit de wet geschrapt zou zien).

Ten tweede is de klant koning en moet de verkoper dan wel degelijk bepaalde dingen doen. Ik werk al developper en omdat de klant het wil zijn er gewoon bepaalde dingen die ik moet doen. Doe ik dat niet dan verkoop ik mijn spul gewoon niet. Soms zijn het dingen waar ik het in mijn rol als programmeur niet helemaal mee eens ben. Stop ik bepaalde beperkingen in de software omdat het voor mijn gevoel anders niet consequent is. Helaas wil de klant dan toch weer andere dingen die dan niet kunnen, dus kom ik haar daarin tegemoet.

Voor de meeste mensen is dat een simpele kwestie van klantvriendelijkheid, een woord dat klaarblijkelijk in jouw woordenboek niet voor komt.
[/rant]

de titels zijn zo oud als de paashaas.
robocop is 20 jaar oud om nog maar te zwijgen over guns of navarone. de helft van de cast leeft niet eens meer.

in die tijd hadden ze niet de techniek die ze nu hebben en ik vraag me dan ook af of het wel slim is om dit uit te brengen. tenminste als je de techniek wilt verkopen.

Uiteraard, want ik durf er wel wat geld op te zetten dat die films eerst digitaal geremastered worden vooraleer ze het schijfje op gezet worden. Dan is het verschil met de 'originele' versie groter en ben je als consument overtuigd van de beeldkwaliteit. Ze laten je dus appelen met peren vergelijken...

"The Guns of Navarone" is één van de beste films aller tijden,
en het is maar logisch ook dat ze trachten een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, gaande van de cinefiel, tot de actie-freak.

Inderdaad, zo oud als de paashaas. Waarom denk je dat de grote jongens al die DRM shit ingebouwd willen hebben? Zodat 'consumenten' iedere keer weer voor hetzelfde moeten betalen.

De platenmaatschappijen hebben hiervan al geproefd bij de overgang van vinyl naar cd, de filmmaatschappijen (die vaak ook een muziekonderdeel hebben) willen nu logischerwijs hetzelfde.

Reken er maar niet op dat die films, die stuk voor stuk hun inverstering al tig keer hebben terugverdiend, voor productiekosten + marketingkosten + 10% winst over de toonbank gaan...

@ likmereet:

Wat heeft dat met techniek te maken? Denk je dat Panavision BANDEN beperkt blijven tot een schamele 1900 pixeltjes?

Wat heeft dat met techniek te maken? Denk je dat Panavision BANDEN beperkt blijven tot een schamele 1900 pixeltjes?
1920 schamele pixeltjes.

Maar je hebt gelijk. Wat vele mensen vergeten is dat 35mm en 70mm helemaal een veel grotere effectieve resolutie toestaat dan de media waar destijds de transfers naar gemaakt werden.

Nu kan het wel zijn dat sommig oud materiaal in slechte kwaliteit verkeerd en dat re-sampling daardoor niet helemaal de te verwachtte kwaliteit gaat opleveren. Maar als dat materiaal goed bewaard gebleven is, dan is er VEEL moois mogelijk, OOK voor hele oude films :)

Uiteraard is er ook een clubje dat zijn geld verdiend met het restaureren en opfrissen van oud materiaal:

http://www.apple.com/pro/film/lowry/

Nu maar wachten op de eerste BluRay Rips :)
Na de top 100 in Divx en DVDR ook nog in BR. Waar verzamelaars zich allemaal mee niet moeten bezighouden :)
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:46 Netgear kondigt WiFi-telefoon met Skype aan
Vorige 00:04 iRiver heeft plannen voor handheld gameconsole
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011