Hoofdcategorieën
Device Settings

UK loopt voorop met downloaden tv-series

Door Arthur Scheffer, vrijdag 25 februari 2005 18:26
Bron: BBC, views: 20.116

Britten hebben de twijfelachtige eer wereldwijd het meeste tv-series te downloaden, zo meldt de BBC. Afleveringen van bijvoorbeeld 24, Desperate Housewives en Six Feet Under verschijnen al enkele uren na de eerste uitzending in de VS op internet. De afleveringen vinden vervolgens snel hun weg naar computers in de rest van de wereld, in zeventig procent van de gevallen via Bittorrent. Volgens een onderzoek van Envision is het op deze manier downloaden van tv-programma's vorig jaar met 150% gestegen. Zo'n achttien procent van alle downloaders is afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk.

Digitale televisieHoewel gebruikers tevreden lijken te zijn dat het internet een soort wereldwijde videorecorder wordt, maken omroepen zich vooral ongerust over het feit dat steeds meer mensen een uitzending downloaden in plaats van hem op televisie te bekijken. Vooral het feit dat reclames doorgaans uit downloadbare versies geknipt worden, bedreigt de inkomsten van de zenders. Het rapport van Envision raadt omroepen dan ook aan om, al dan niet tegen betaling, zelf legaal tv-series ter download aan te bieden.

Volgende 18:29 'Digitale kloof wordt snel kleiner'
Vorige 18:15 Hidoors wil drijvende motor achter embedded Java worden
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Het rapport van Envision raadt omroepen dan ook aan om, al dan niet tegen betaling, zelf legaal tv-series ter download aan te bieden.

Jups, mee eensch :)

Als ik dingen kan downloaden in goede kwaliteit, van een gegarandeerd snelle verbinding wil ik er best voor betalen (mits het zonder reclame is).

Als ik het gratis kan downloaden mag het van mij ook best een WMV bestand zijn (bijvoorbeeld) waar niet doorheen te spoelen is ofzo bij de reclames, (of alleen de eerste keer dat je 't kijkt niet of iets dergelijks, maak er wat moois van).

Ik denk dat het online verkopen/ter download aanbieden van series een vrij goede markt is, alleen reclametechnisch gezien is het niet praktisch. Dingen verschijnen veelal eerst in de VS, en de reclames daar hebben in een groot aantal gevallen geen zin voor een Europeaan.

Ik denk dat het online verkopen/ter download aanbieden van series een vrij goede markt is, alleen reclametechnisch gezien is het niet praktisch. Dingen verschijnen veelal eerst in de VS, en de reclames daar hebben in een groot aantal gevallen geen zin voor een Europeaan.
Dat is best makkelijk op te lossen door localized downloads aan te bieden, met locale reclames erin. Al vind ik eigenlijk niet dat er ook nog eens reclame in mag zitten als je er al voor betaald, dan hebben ze daar immers de inkomsten al uit.

Dat zei ik ook, ik wil betalen voor zonder reclame, niet betalen voor met reclame ;)

En localized downloads kan inderdaad wel, maar ik ben dan weer bang dat er vertraging gaat ontstaan. Het is natuurlijk voor een zender ook veel makkelijker om haar eigen uitzending gewoon te "rippen" en op het internet te pleuren dan er een speciale versie voor te maken voor verschillende landen.

Denk vooral aan de grote verscheidendheid aan landen in Europa. Een Nederlandse reclame heeft voor een Noor/Deen/Fin geen zin natuurlijk :) Vandaar dat ik denk dat met reclames aanbieden weinig zin heeft voor het beoogde doel (dingen eerder in de EU brengen om illegale downloads tegen te gaan).

Als de series nu gewoon wat eerder in NL op de TV komen, sommige series lopen echt een paar seizoenen achter
en er zijn veel te veel herhalingen, erg irritant.

ook is het natuurlijk makkelijk een serie te kijken wanneer jij dat wil

Het is dat ik in NL woon, anders zou ik één van die Britten zijn :+

Zolang de uitzendingen in NL een paar maanden tot een paar jaar achterlopen op de VS, wazige inconsistente uitzendschema's hebben en van slechtere kwaliteit zijn dan de gemiddelde HDTVrip, zie ik geen reden om het gewoon op de tv te kijken...

Het altijd makkelijk beschikbaar zijn is natuurlijk ook een zeer groot voordeel.

Het is jammer dat het illegaal is, maar downloaden heeft toch wel erg veel voordelen voor mij.

Ik ben overigens ook best bereid om te betalen voor legale downloads, zolang deze maar meteen beschikbaar zijn en van goede (beter dan wat hier over de kabel binnenkomt dus) kwaliteit zijn.

Zolang de uitzendingen in NL een paar maanden tot een paar jaar achterlopen op de VS, wazige inconsistente uitzendschema's hebben en van slechtere kwaliteit zijn dan de gemiddelde HDTVrip
Kun je nagaan, de geripte en naar standard resolution gedownscalede HDTV versie is al beter dan onze TV hier. Bedenk dan eens wat voor een overweldigende kwaliteit de mensen daar wel niet hebben.

Wacht maar tot het technisch mogelijk is om direct in HDTV kwaliteit te rippen en afleveringen in de echte, volledige resolutie op het net komen, dan slaat heel europa massaal aan de TV serie download.

Als HDTV niet naar ons komt, dan moeten we het maar zelf gaan halen he?

de geripte en naar standard resolution gedownscalede HDTV versie is al beter dan onze TV hier
Nope. Ik heb via satelliet betere kwaliteit dan de gemiddelde xvid, hoewel de kwaliteit het laatste jaar wel goed is.
Wacht maar tot het technisch mogelijk is om direct in HDTV kwaliteit te rippen en afleveringen in de echte, volledige resolutie op het net komen, dan slaat heel europa massaal aan de TV serie download.
Ook niet, want dat is namelijk al het geval, en jij weet er blijkbaar lekker niets van ;)

Neem als voorbeeld Enterprise: het is jarenlang niet op tv geweest, tot Veronica eindelijk een flinke inhaalslag maakte. De eerste 2 seizoenen waren echt niet geweldig in xvid, nogal wat artifacten en kleurafwijkingen. #e was goed.

Nu het 4e (en laatste seizoen) in fullres HDTV met AC3 geluid is gewoon super!

Mijns inziens ligt het allemaal aan de arrogantie van de omroepen. Enterprise wordt nu beeindigd omdat het network zegt dat ze er niet genoeg aan verdienen, maar zelf hebben ze het naar de slechtst mogelijke uitzendavond verplaatst en word het geplaagd door regelmatige verschuivingen ivm sportwedstrijden. En de herhalingen op zondagochtend of zaterdagmiddag (waar die uitgestelde uitzendingen ook onder vallen) tellen niet mee voor de first-air-reklameinkomsten. Tja...

edit:
ja, ok. Maar daarmee geven ze de bron aan. Oftewel het is dan wel van tv en niet van dvd, maar het is toch van zeer goede kwaliteit. Het klopt niet eigenlijk.
Maar de afl die ik bedoel zijn ook 700 MB HR-HDTV met AC3 2.0 met een resolutie van 960x528. Ik ben ze alleen nog maar van Enterprise tegengekomen, maar verder d/l ik niet veel recents waar in het onderzoek gedoeld wordt.

En dat het onderzoek weer eens de plank misslaat: ik kijk nog steeds als ze op tv komen. Waarom zou het als ik fan ben uitmaken of ik ze nou op een dure videoband opneem of vantevoren al ged/l heb? En daarin ben ik vast niet de enige.

Ik ga mijn banden van Voyager weer lekker wissen, ik d/l ze wel 12 afl op een dvd van ¤0.50 ipv 4 afl op een dure band van ¤5. Ik snap echt niet waar ze nu weer over z#!ken.

Ook niet, want dat is namelijk al het geval, en jij weet er blijkbaar al niets van
Nouja, helemaal niets? Laten we zeggen dat op alle voor de hand liggende netwerken zo'n 99% van de content die zogenaamd HDTV is, in die lagere resolutie is. Ik heb bijvoorbeeld alle afleveringen van CSI gedownload, destijds via de links die op suprnova stonden, en er was er niet eentje in HDTV, ondanks dat ze allemaal als HDTV stonden.

Daarna nog velen verschillende afleveringen gedownload van uiteenlopende series, allemaal zogenaamd HDTV, maar allemaal en dan ook echt allemaal waren het resoluties van om en nabij de 350 lijnen. Je ziet het ook al aan de groote: kijk op via emule, of bit torrent trackers: altijd zitten de afleveringen rond de 350 meg. Dan weet je al dat het geen echt HD kan zijn.

Mischien heb jij een geheime source voor echte HDTV content, maar die sources zijn zo hidden dat de massa deze met geen mogelijkheid kan vinden. Dat bedoelde ik een beetje. Zodra deze content echt gewoon te downloaden is zonder een moeilijk te krijgen account op een hidden super duper server, dan pas gaat het downloaden echt gebeuren; de mensen zien dan namelijk dat er een kwaliteit mogelijk is die op geen enkele manier te verkrijgen is in NL / Europa via normale weg.

Jij volgt ook niet helemaal he. Als er HDTV bijstaat, dan betekent dat de uitzending in HDTV was, 1080i of 720p met AC3 geluid dus. Het is natuurlijk perfect mogelijk om die te recoden naar MPEG-4 in dezelfde resolutie en met hetzelfde geluid, maar dan worden de files dusdanig groot dat ze voor het gros van de mensen te groot worden voor de toch maar beperkte speelduur.

Verder is er nog een officieuze standaard HR-HDTV, iets wat tussen de standaard MPEG-4 rips en HDTV in zit. Meestal met een iets hogere beeldkwaliteit, origineel AC3 geluid en ook de bijbehorende bestandsgrootte.

Wil je echte HDTV bekijken, dan moet je bijvoorbeeld bij Microsoft zijn: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/Co ntentShowcase.aspx , maar die dingen komen natuurlijk pas echt tot hun recht wanneer je ze ook bekijkt op een HDTV-capable monitor (wat de meeste LCD of plasma-tv's in Europa nog steeds niet zijn)

maar dan worden de files dusdanig groot dat ze voor het gros van de mensen te groot worden voor de toch maar beperkte speelduur.
tsja, er staan ook dvd rips op het net die niet transcoded zijn. Dan zou een enkele serie in echte toch ook wel kunnen?
maar die dingen komen natuurlijk pas echt tot hun recht wanneer je ze ook bekijkt op een HDTV-capable monitor (wat de meeste LCD of plasma-tv's in Europa nog steeds niet zijn)
Bijna alle moderne 19" en > CRT's kunnen 1920*1440 (voor 4:3) aan die nodig is voor de 1080i content. Zelfs oude 17" kunnen deze resolutie nog wel eens aan op 60 hz.

Maar je punt klopt wel, deze resolutie is inderdaad voor de meeste schermen nog steeds te hoog, zeker voor de LCDs.

Mijns inziens ligt het allemaal aan de arrogantie van de omroepen. Enterprise wordt nu beeindigd omdat het network zegt dat ze er niet genoeg aan verdienen, maar zelf hebben ze het naar de slechtst mogelijke uitzendavond verplaatst en word het geplaagd door regelmatige verschuivingen ivm sportwedstrijden. En de herhalingen op zondagochtend of zaterdagmiddag (waar die uitgestelde uitzendingen ook onder vallen) tellen niet mee voor de first-air-reklameinkomsten. Tja...

Ik vind die eenzijdige eigenbelang stelling arrogant.
Het is maar één factor de andere factor die die omroepen noemen schaad TV series wel degelijk. En dan vooral dat volk dat wel toegang heeft tot SciFi cahnnel en skyone en toch downloaden. Niet elke SCIFi fan kijk dan de originele eerste uitzending als die het al gezien heeft en dat drukt de kijk dichtheid aanzienlijk wat bepaald of scifi channel groenlicht geeft voor nog een Seizeon.

Ik heb een gloeiende hekel aan reclame vooral voor iets wat maar 42min duurd wat uitgerekt wordt naar één uur.
In geval van Stargate en Voyager pak ik de originele DVD. Die net als de DL versies het voordeel hebben van geen reclame. Vele AMies en engelanders en canadesen denken daar ook zo over.

Als 'n serie het iets minderdoet houd dit in einde oevening door al die factoren bij elkaar opgeteld. De drempel is hoger om te surviven als een serie.
Farscape
Enterprise
FireFly
Moeten we nu dus missen mede hierom.

Met dank o.a aan de US UK en canadese downloaders. Die niet 'n maandje of enkele weken kunnen wachten.

Wij in NL zullen mischien nooit die hoge seizoenen op TV krijgen van bepaalde series of pas jaren later.

Daarnaast heeft ons down load gedrag minder invloed op het cancelen van series.

Mischien wel op de aankoop van series door locale omroepen.

Ik download ook Episodes maar probeer dat niet goed te praten dit foute gedrag kan zeker slechte invloed op bestaan of aankoop van omroepen hebben en daar naai je de massa mee.

ik vraag me al een tijdje af of het downloaden van tv-series illegaal is... ik hoor hier nooit iets over en het lijkt mij niet maja je weet tegenwoordig maar nooit.... ik bedoel een uitzending op video opnemen en die aan andere geven zodat zij ook kunnen kijken is toch ook niet illegaal.. volgens mij is dit in principe hetzelfde.

ik download verschillende tv series elke week, puur omdat ze gewoon niet uitgezonden worden hier. iemand die weet of het nou wel of niet illegaal is?

Donner is hierover duidelijk geweest: het downloaden is voor de Nederlandse wet gelijk te stellen aan kopieeren voor thuisgebruik en is dus legaal toegestaan.
Het zelf ter beschikking stellen van kopieen aan anderen is echter niet toegestaan.

Juridisch gaat het om copyrighted materiaal wat je download en tijdens het downloaden ook aan anderen aanbiedt, zonder dat de maker er geld voor krijgt en dus zal het niet echt legaal zijn.
Aan de andere kant heb je de omroepen hier die liever elk seizoen de Nanny herhalen, dan dat ze goede series aankopen vanuit het buitenland, laat staan dat ze in een fatsoenlijke kwaliteit afspelen. Van de serie Ally McBeal heb ik eens een aantal afleveringen gezien waarbij duidelijk zichtbaar was dat het een NTSC-VCD betrof, met het logo rechtsonder fuzzy gemaakt. (op Net5 meen ik)
Dus zolang je hier in NL niet zeker kan zijn dat je uberhaupt die series zou kunnen zien op TV, of kan kopen oid. denk ik niet dat er erg veel bezwaren zijn tegen het downloaden van series, in elk geval geen morele bezwaren. :)

Dat van ally mcbeal had te maken met het feit dat ze de aflevering ook over internet doorgezonden kregen en toen ook graag zo snel mogelijk wilden uitzenden. Tja, en als het om geld gaat zijn er blijkbaar helemaal geen morele waarden meer in nederland.. downloaden is moreel gewoon fout.. tja dat het mag door een maas in de wet is een 2e, maar je steelt iemands brood..

Wiens brood ben ik precies aan het stelen als ik afleveringen download van series die hier niet op TV zijn en er hoogstwaarschijnlijk ook nooit zullen komen ?

Wiens brood ben ik precies aan het stelen
Volgens mij weet uber moraal ridder SuperDre dat zelf ook niet. Voor hem is gewoon alles wat gedownload wordt illegaal en immoreel. Ja, kom maar eens bij hem aan dat je de linux iso's hebt gedownload. Klaagt ie je aan omdat je het brood van de lokale linus distributeur (die iso's op cd in het schap heeft liggen) steelt. |:(

Dat van ally mcbeal had te maken met het feit dat ze de aflevering ook over internet doorgezonden kregen en toen ook graag zo snel mogelijk wilden uitzenden.
Dat argument gaat er bij mij hooguit voor 1 a 2 afleveringen nog wel in, maar niet een heel seizoen, wat ze dus deden.
Als ze kennelijk een distributie-probleempje hadden moet dat in 2 weken toch wel opgelost zijn.
Ik vermoed eerder dat het een experiment was om te kijken of mensen zouden gaan klagen over de beduidend slechtere kwaliteit en zo niet, dat ze mogelijk minder zouden hoeven te betalen, omdat de fans dan eerder de DVD-versie zouden kopen, vanwege de stukken betere kwaliteit en omdat de kosten voor de moedermaatschappij een stuk lager liggen. (kosten van een CDr met NTSC-VCD versie in plaats van een dure Betamax band met PAL-opnamen voor dat rare europa)

Tsja, geen subs nodig dan krijg je dat B-)

Het was een paar dagen geleden ook op het journaal, daarin zeiden ze dat de maatschapijen er nog niet zo druk over maakte, quote "die paar mensen die het doen is nog zo klein". ze refereede naar een paar honderd duizend. echter denk ik dat dit er veel meer zijn.

met de opkomst van echte breedband internet toegang voor het volk zullen de toepassingen waarvoor het gebruikt wordt ook stijgen, echter las ik in de metro (of was het nu de spits) dat de meeste nederlanders niet eens wisten dat films en journaal kijken op de pc mogelijk was.

ik zit zelf op de campus van de beruchte UT en vaak zijn de series er al voordat ze op de tv zijn geweest, die dingen worden onderschept dmv sateliet ontvangers en op die manier gekraakt.

echter zou ik best wel een abbonement willen nemen voor een paar euro per maand. echter zal dit in de toekomst wel weer duur worden en tegen dezelfde prijs worden gegooit als canaal+.

het wordt eens tijd dat in nederland de maatschapijen niet een jaar achter lopen, als je bijvoorbeeld 24 neemt.. ik kijk nu rustig season 4, terwijl ze in nederland nog maar bij season 3 zijn.. dat is toch jammer?

De mensen die het doen zijn er NOG niet zo veel, de media aandacht brengt mensen op ideeen, de maatschapijen zullen tweakers.net dan ook dankbaar zijn om dit te melden.

Met een aantal series lopen we niet zo heel erg achter (Joey en CSI New York ~ 6 maanden).

hahha Ik heb het eerste seizoen van Joey (met Matt Le Blanc van Friends) al gedownload en bekeken, maar ik ga vanaf 4 maart wel naar Veronica kijken wanneer hij op tv wordt uitgezonden, hij blijft leuk ;) . Uiteindelijk zal ik de DVD box ook wel kopen, dus inkomsten genoeg lijkt mij :P .

Toch frappant hoe mensen hun eigen gedrag compleet generaliseren met de rest van de wereld.

Nou dan generaliseren we er lekker op los want ik doe precies hetzelfde. TV is gewoon een ander medium. Net als dat ik nog gewoon naar de bios ga om een film te kijken omdat het een geheel andere ervaring is. Als het op tv komt vind ik een soort van erkenning dat ik niet de enige ben die iets leuk vindt. En als je het al ged/l hebt kun je tenminste met een gerust hart lekker voor de tv in slaap vallen. :z

UK loopt voorop met downloaden tv-series
Kom op mensen hier moeten we wat aan doen..... ;)

(Wie is die humor loze, overbodig:') ;(

Nee hoor:
NL loopt voorop met het verhullen dat ze zoveel downloaden...
;)

maken omroepen zich vooral ongerust over het feit dat steeds meer mensen een uitzending downloaden in plaats van hem op televisie te bekijken.
Tja, wat wil je met omroepen als die van de SBS groep (SBS6/Net5/Veronica) welke alle goede series per seizoen minstens 4 keer herhalen (en het met de 5e herhaling 'nieuw' te durven noemen), de seizoenen niet afmaken en zelfs een jaar na het stoppen midden in een seizoen wegens te weinig kijkcijfers (lees: omdat het rond middernacht op de meest ongelukkige dag in de week werd uitgezonden) nog denken kijkers te trekken door _verder_ te gaan waar ze zijn opgehouden, maar dan om 5:00 uur 's nachts (!!). Welke knappe kop bij SBS dat bedacht heeft....

En je zou zo'n serie natuurlijk compleet met extra's op DVD kunnen kopen.. maarja, die dingen komen meestal minstens 1 of 2 jaar na het uitzenden op TV pas in de winkel terecht.

Overigens nog een positief woordje over Yorin.. hier lijken ze wel wat beter om te gaan met kwaliteitsseries (oa. '24', met zelfs 2 afleveringen per week! Tnx, Yorin!).

True true... Ik moet zeggen, het ligt toch echt grotendeels aan de tv-zenders zelf dat mensen series gaan downloaden, juist omdat ze het zo slecht inprogrammeren.
Zelf download ik alleen maar tv-series, ik kijk geen tv, buiten het NOS journaal. Ik heb het helemaal gehad met de omroepen, ze willen geld besparen door tig keer een aflevering te herhalen, maar dan zijn ze mij kwijt als kijker.

En de kwaliteit waarin ze op internet staan... tsja die is toch echt een stukkie hoger dan dat de afleveringen op tv te zien zijn (HDTV :9~ , nu alweer ruim anderhalf jaar, eerst was het uniek, nu is het uniek als het 'slechts' een digi stream is en geen HD-source ;) )

Zodra de omroepen eens leren om alles goed in te programmeren, zich een beetje aan de programmering van de originele show houden (maar al te vaak dat ze afleveringen door elkaar husselen, zal wel weer goedkoper zijn) en een keertje sneller uitzenden dan eerst anderhalf jaar na dato dat het in de VS op tv kwam, daar komt nu trouwens eindelijk wel verandering in, met Joey, Desperate Housewives, hoewel Joey ook alweer 19 weken loopt in de VS en nog maar 5 afleveringen heeft te gaan voor het eerste seizoen)... Als ze dat een beetje fatsoenlijk weten te doen, dan kijk ik de afleveringen misschien op tv

Ooh en trouwens... de britten hebben wel véééél eerder kunnen genieten van de laatste afleveringen van seizoen 8 van Stargate SG-1 op SkyOne, Sci-Fi zend ze pas over een maand of 2 uit in de VS :D dus die hebben ze niet hoeven te hebben downloaden, tenzij ze natuurlijk geen SkyOne hadden :z

En de kwaliteit waarin ze op internet staan... tsja die is toch echt een stukkie hoger dan dat de afleveringen op tv te zien zijn (HDTV , nu alweer ruim anderhalf jaar, eerst was het uniek, nu is het uniek als het 'slechts' een digi stream is en geen HD-source )
De meeste USA series staan weleenswaar in een HDTV versie op het net, maar dit betekent alleen maar dat is is geript van een HDTV source. Wat jij uiteindelijk download is vaak nog een lagere resolutie als de DVD versie, meestal niet meer dan 608 x 336, dit terwijl DVD meestal 720*576 is.

Ach, dat is toch al lang weer achterhaald. Van de meeste series worden al sinds de zomer van 2003 zogenaamde HR HDTV encodes aangeboden en die zijn nu volledig mainstream geworden. Variend in resolutie van 960x528 en 1280x720 XviDs tot 1920x1080 TS (Transport Streams).
Bij die laatste zit je op de 3 Gig voor een 45 minuten aflevering van een serie, maar het ziet er wel geweldig mooi uit, alsof je door een raam kijkt.

Een HDTV kost echt niet zo veel meer. Importeren, aansluiten op een PCI-kaartje van honderd euro en aan je nieuwsgroepen/fxp/whatever hangen: genieten!

Ach, dat is toch al lang weer achterhaald. Van de meeste series worden al sinds de zomer van 2003 zogenaamde HR HDTV encodes aangeboden en die zijn nu volledig mainstream geworden.

Nou zo mainstrain zijn die helemaal niet. Ik speur regelmatig het net af naar series in HDTV kwaliteit, maar je komt ze dus niet echt snel tegen in die resoluties. Dus of ik kijk helemaal verkeerd, of ze zijn toch niet zo erg mainstream.

De kwaliteit van een opname meet je niet aan de hand van de resolutie.
Simpel voorbeeld:
Stel het is opgenomen met een NTSC-DV-camera (640x480) en er zijn zwarte balken over de opnamen gelegd om het 16 : 9 te krijgen
Dan is het origineel dus effectief zo'n 608 x 336 pixels en de rest is zwart.
Wanneer ze die opname in NL op DVD uitbrengen in een 4:3 verhouding, dan is een deel van het beeld meestal weggeknipt (om het in 4:3 beeldvullend te krijgen) en heb je een 720x576 resolutie.
Is het beeld dan beter? Nee, je hebt minder en waarschijnlijk is het door interpolatie en 29.97 => 25 fps conversie ook nog minder scherp geworden ook.

Zolang ze hier in Nederland bij RTL4,5 SBS6 etc stug blijven vasthouden aan:
-4x3 .... indien 16x9 logo in de 4x3 balk.
-Reclame niet op de plaatsen waar de uitzending erin voorziet, maar er het liefst een minuut ervoor....
-10 minuten voorloop commercials en 30 minuten tijdens....
mogen ze van mij aan het gras...
En ned1-3, zend die dingen op een normale tijd uit svp! En ja, ik ben een reden dat de UK maar 14% haalt: Yes Dear, Will and Grace go Tilt in Las Vegas, even when Jonny Zero is Tripping The Rift with Medium Numb3rs at Point Pleasant!

En dan kun je altijd nog terecht op www.uitzendinggemist.nl waarvoor je je video recorder niet hoeft in te stellen. De breedband uitzendingen zijn altijd zeer goed te doen fullscreen.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 18:29 'Digitale kloof wordt snel kleiner'
Vorige 18:15 Hidoors wil drijvende motor achter embedded Java worden
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011