Hoofdcategorieën

Chello verhoogt snelheden Classic- en Plus-abonnementen

Door Arthur Scheffer, maandag 4 oktober 2004 23:02
Bron: Chello, submitter: Mr. Jinx, views: 34.315

Chello (logo)Kabelinternetprovider Chello heeft op zijn website meer informatie bekend gemaakt over een eerder aangekondigde snelheidsverhoging van de Classic- en Plus-abonnementen. Het ¤49,95 kostende Classic-abonnement krijgt een downloadsnelheid van 4Mbps en een upload van 1Mbps (was: 2560Kbps / 384Kbps), terwijl gebruikers van het per maand ¤79,95 kostende Plus abonnement hun bandbreedte zien toenemen tot 8Mbps down en 1Mbps up (voorheen 4608Kbps / 512Kbps). Voor nieuwe klanten zijn de nieuwe snelheden direct van kracht, en voor bestaande gebruikers met een Thomson, Motorola of Terayon (TJ720) modem gebeurt dit binnenkort. Gebruikers met een COM21 of een ander Terayon modem dan de TJ720, moeten langer geduld hebben. Met hen zal eerst contact opgenomen worden op het oude modem om te ruilen voor een nieuwer model.

Volgende 23:24
Vorige 21:58

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »

De allereerste aankondiging van een snelheidsverhoging (10 maanden geleden?) is bij mijn buurman afgelopen week werkelijkheid geworden. Kan ik 'm nu melden dat er over een maand of tien weer eentje aankomt? :)


Wat doe jij dan met een chello classic abo? Er zijn veel goedkopere alternatieven.

Even voor jouw gemoedsrust, de datalimiet voor classic is ongeveer 40 gig, dus je mag nog 5x meer downloaden, snelheid wordt ongeveer verdubbeld, dus je zou logischerwijs er niet echt overheen kunnen gaan ;)

Je omschrijft het precies goed.
Kabelboeren zijn veel te laat geweest met het ophogen van de down- en upload snelheid.

Nu er heel veel mensen zijn overgestapt naar ADSL, wat ook nog eens goedkoper is als kabel, komt de snelheidsverhoging weer ens als mosterd na de maaltijd.

Zelf ben ikzeer tevreden met mijn 8/1mbit van tweakdsl over bbnet.
En de reden dat ik ben overgestapt van @home naar Twekadsl is de upload snelheid. Nu kanik tenminste een game servertje draaien. :P

You said it, man! B-)

Heb sinds kort hier in Amsterdam ook ADSL via Tweak. bbNed is prima! Lekker snel dat UltaDSL :9 en je krijgt er nog bijna gratis VoDSL bij ook (dat werkt dan nog ff niet helemaal top bij mij, maar daar wordt aan gewerkt)...

Vroeger had ik kabel van Chello met Docsis, was ook niet slecht, maar toen verhuisde ik naar een regio waar ze nog met LanCity modems werkten. Wat was dat traaaaaag... 2 kB/s was meer regel dan uitzondering... Echt héél slecht.

Ik ben genezen van de kabel.

Ik nog niet eens officeel bricht gekregen, nog enige ander officeel info van mijn kabelboer die chello leverd.

Dit moest allemaal maar zelf uitzoeken en toezeggingen van 3-5 maand gelden over meer info naar gebruikers toe krijg je nog niet.

BEDANKT KABELNOORD |:(.
Dus loze beloftes hebben we niks aan.
verlaag dan de prijs liever.

en Waneer gaan de ADSL snelheden weer omhoog 8-)

Als het monopolie van KPN eindelijk eens aangepakt wordt.

Hier in het buitenland heb ik een 8Mbit ADSL lijn voor 25 euro en voor 50 euro heb je een 100Mbit lijn.

100Mbit? waar loopt dat dan over, want ADSL kan echt maar tot 8Mbit....

glasvezel waarschijnlijk

Mooi nieuws, want meestal heeft dit tot gevolg dat andere providers meegaan met de snelheidsverhogingen.

de hoogste ADSL kan anders niet hoger.
en zelfs de 8mbit down en 1mbit up kunnen ze niet garanderen. daar zal chello minder moeite mee hebben.
staat tegenover dat het iets duurder is als de meeste 8/1 adsl abbo's

- Chello kan die snelheid absoluut niet garanderen
- (A)DSL snelheden gaan binnenkort echt wel omhoog, desnoods mbv nieuwe DSL implementaties...

geen een ISP kan die snelheid garanderen. maar je piek vermogen zal wel op 8mbit liggen, dit is bij ADSL niet het geval.
en ADLS 1 kan gewoon niet hoger. onmogenlijk.
dan moet eerst alle apperatuur vervangen worden, in alle wijk centrales. voordat dat overal gebeurt is zijn we nog wel even verder.

Wat een onzin :Z Bijvoorbeeld Xs4all kan die snelheid op ADSL prima garanderen, vooropgesteld dat het mogelijk is ivm de afstand naar je huis en de kwaliteit van het koper. De vraag is meer of ze winstgevend zijn als ze 8/1 garanderen (dus 1:1) tegen de huidige prijs en dat betwijfel ik. Typisch geval van markt segmentatie. Voor 1:1 access verkoop je natuurijk de veel duurdere zakelijke verbindingen. Dat is pure marketing en het heeft niets met apparatuur te maken. KPN\\\\\\\'s Alcatel DSLAMmetjes zijn zeer schaalbaar en hoeven helemaal niet via een fork lift geupgrade te worden voor een hogere snelheid omdat je ADSL, SDSL en snellere varianten in 1 chassis kan mixen. Lees firmware upgrade.

Maar de beschikbaarheid van 8mbit/1mbit wordt op deze manier wel groter, aangezien ADSL 8mbit/1mbit maar toerijkend is tot ongeveer 1KM van de wijkcentrale en de kabel daar geen last van heeft.

Daarbij komt kijken dat de meeste 8mbit/1mbit klanten bij voorbaat al intrainen op een lagere snelheid.

Conclusie op kabel is je kans waarschijnlijk groter om de 8mbit/1mbit te pieken dan met ADSL. Of dat in de werkelijkheid ook zo is, merken we snel genoeg.

@puzzled

Zoals je zelf al zegt kan een provider deze snelheid niet garanderen omdat het afhankelijk is van kwaliteit koper en afstand tot centrale. Dit is van te voren niet na te gaan.

Daarnaast is 1:1 access zoals je dat noemt niet alleen marketing. Bij een 1:1 (dedicated) wordt gebruikt gemaakt van CBR (constant bitrate), terwijl bij de 8Mbit lijnen gebruik wordt gemaakt van UBR (unspecified bitrate).

Bijvoorbeeld Xs4all kan die snelheid op ADSL prima garanderen, vooropgesteld dat het mogelijk is ivm de afstand naar je huis en de kwaliteit van het koper.

Er zijn natuurlijk ook andere invloeden op de snelheid. De drukte op het internet speelt zelf ook een rol. Verder is het ascynchroom, dus als jij die nieuwste film van een weetikveel wie aan het downloaden bent van een collega XS4LL'er dan kan je echt niet met 8 mbit downloaden.

@Cochrane
Ik hoef geen 'garantie' als ik maar weet dat mijn classic abbo blijft doen wat het nu doet, namelijk exact de snelheid die hierboven vermeld wordt (vooruit, af en toe mis ik een paar bitjes per seconde).

@een_heleboel_adsl_gebruikers
Waarom altijd zo negatief tegen Chello? Bij mijn weten leveren ze (op dit moment) gewoon het meeste waar voor je geld. Pin me er niet op vast, maar pak 'em beet een ruim jaar geleden deed adsl op grotere schaal zijn intrede in NL en ja, in het algemeen waren de abbonnementen iets goedkoper (al dan niet tijdelijk). Nu doet zich echter het verschijnsel voor dat kabel 'goedkoper' wordt (nou ja, sneller voor 't zelfde geld) en worden de adsl abbo's iets duurder. En het klinkt natuurlijk wat vervelend voor de adsl gebruikers, maar het blijft een telefoonlijntje he? Ik zit al jaren retestabiel en strak tegen mijn -gecapte- snelheidslimiet. In het algemeen heb ik weinig last van drukke momenten op de dag, en als dat zo is, ligt de oorzaak bij de aanbodzijde van het internet.
Nog een voordeel is dat de installatie / activatie van internet met kabel wel ff stukken sneller is dan dat gedoe met adsl. Toch wel handig als je regelmatig pc's installeert.
In het algemeen biedt adsl wat betreft upload een stuk meer en betaal je met kabel gewoon minder voor evenveel of zelfs meer downloadsnelheid. Kan best een tijdelijk verhaal zijn, maar ik denk dat Chello gewoon erg machtig is en bij machte is om meer te bieden voor minder geld (omdat ze groot zijn dus), dus de concurrentiestrijd zullen ook zij wel kunnen blijven volhouden. Zelf hoop ik wel dat de upload bij kabel t.o.v. adsl nog wat verbetert, maar volgens mij zijn de meeste mensen nog altijd het meest gebaat bij een hoge download, zeker als het om een prive-connectie gaat.

edit: @skabouter
ja, ik heb wel eens gekeken naar de datalimieten, maar mijn kennis daaromtrent is, toegegeven, niet up to date. Zelf vind ik het minder belangrijk, en voor zover ik weet grijpen ISP's ook alleen bij extreme gebruikers in. Een enkele keer dat iemand een overschrijding heeft is er niks aan de hand, toch?
Je kan erover discussiëren, maar als iemand met een te licht pakket wel 24-7 staat te downloaden, dan mag daar wat mij betreft best actie op ondernomen worden door de ISP. Voor niks gaat de zon op, en ik ben ervan overtuigd dat het bij het overgrote deel van de internetgebruikers die grote hoeveelheden data lopen te verpompen gaat om illegale, en vooral: meestal niet erg belangrijke (een divx rip ofzo), content. Laat ze maar janken, je weet waar je aan begint denk ik dan (ik gebruik zelf heus ook wel illegale data, ben ook niet heiliger dan de paus hoor).
Het is maar een mening en iedereen heeft zo zijn eigen motieven om een keuze te maken, lang leve de vrije marktwerking.

@ het_oog
Bij mijn weten leveren ze (op dit moment) gewoon het meeste waar voor je geld.
Wel eens gekeken naar het datalimiet van chello? |:(
Dat is voor mij wel het grootste bezwaar om niet terug te gaan naar chello. :Y)

[edit]
Even wat dingen uitgezocht over datalimieten e.d.

Chello Classic:
- Upload snelheid: 1 Mbps
- Download snelheid: 4 Mbps
- Datalimiet: 81GB p.m.
- Prijs ¤49,95

XS4All Adsl Basic:
- Upload snelheid: 40 Kbps
- Download snelheid: 220 Kbps
- Datalimiet: Fair Use Policy
- Prijs ¤ 59,95

Bronnen:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/45826
http://www.xs4all.nl

Best leuk dus, voor 10 euro meer per maand heb je ineens geen datalimiet, wel een mindere snelheid.
Even buiten beschouwing gelaten dat XS4All abonee's ook nog eens beschikking hebben tot (een van) de grootste newsgroup servers ter wereld. Betekend dit dus trager maar meer leechen over een langere periode, terwijl chello abonees sneller maar minder kunnen leechen over een korte periode.

Kortom, leuk voor de thuisgebruikers, de power user is toch beeter af bij een Adsl aanbieder als b.v. XS4All.

helaas, je hebt ongelijk. niemand kan dat garanderen. die snelheid kan aangeboden worden in het netwerk zelf, maar zodra je daarbuiten gaat (waar 99,999999999999999999999999% van de sites zich bevindt) zal je afhankelijk zijn van het langzaamste onderdeel in de verbinding tussen jouw pc en de website die je wilt bezoeken.
als er dus ergens een 56k6 modempje staat, zal je daar echt geen 8Mbit over trekken.

Reactie op X-Stuff:

Hmmm... Weet niet hoor, maar als ik hier (met 8/1 van bbNed) ff wat binaries op Usenet wegzuig zit ik toch echt continu op 700+ kB/s te downloaden.

Het kán dus wel!

Reactie op skabouter natuurlijk..

Hoe kom je erbij dat Chello Classic 81GB p/m mag?!? Het is nog steeds maar 40GB p/m.

Ze hebben het gemiddelde van alle classic users gemeten. En dat is 8GB zeggen ze. En dat keer 5.
Bij de 3de keer 1ste waarschuwing, 3de keer de 2de waarschuwing en bij de 5de keer word je afgeknepen.

Dus het is echt stom, wil liever dat ze de datalimiet omhoog gooien dan de snelheden

@dragonzzzz

Bronvermelding staat erbij :Y)
maare 40 gb is nog minder |:(:

Volgens mijn contract heb ik geen datalimiet hor, en valt he took onder de Fair Use Policy (stamt nog wel uit de tijd dat er nog maar 1 kabelabbo was, maar ik betaal 49,95 p/m)

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen limiet is, maar dat geld ook voor XS4ALL. Bij abnormaal dataverkeer wordt je gewoon geknepen, of zelfs afgesloten. Maar dat zal XS4ALL ook doen.

yip
nu is het abbo dat chello voor onder de 50 euro heeft sneller dna dat vna @home dus ik hoop dat @home hun upload binnenkort ook omhoog gooit naar 1 megabit

@Gel
@home patst er graag mee dat ze de snelste zijn voor onder de 50 euro.
ik weet dat dit niet voor al hun klanten geld maar van de ik haal hier minimaal 55kilobyte upload en de download hangt er meestal vanaf wat de max speed is van de server.
gister nog msn 7.0beta gedownd met een continu 1.4megabyte per sec. :+ ok het was 23:00 maar toch.

chello en @home zijn geen concurenten van elkaar he. vergeet dat niet.
van de 8/1 haal ik ongeveer 850KB/s / 85KB/s (demon)

chello en @home zijn geen concurenten van elkaar he. vergeet dat niet.
Dat weet ik zo niet, ik ben na 4 jaar chello naar @home overgestapt omdat het COM21 netwerk van chello niet meer opkon tegen het vers aangelegde DOCSIS netwerk van @home in mijn gebied.

Kabelnoord heeft tot vandaag nog steeds niet de snelheid omhooggegooid, alle bestaande klanten betalen nog steeds 50 euro/maand en hebben nog steeds 160KB/s downstream en 16KB/s upstream. Nieuwe klanten krijgen al wel de hogere snelheid.

Nu ik lees dat COM21 modems vervangen moeten worden door motorola, thomson of nieuwe terrayon modems, voorzie ik problemen bij kabelnoord: alle klanten die al wel de nieuwe snelheid hebben, hebben thuis gewoon zo'n oud lomp motorola modem staan die destijds door ontevreden klanten onder borg is teruggegeven. Aangezien kabelnoord zowel chello met com21 als @home met docsis levert, denk ik niet dat zo 1-2-3 de switch naar docsis gemaakt is voor hun chello netwerk.

Nou, volgens mij lopen ze vooral een achterstand in...
Casema had al snelheid 3072/576 Kbit/s...

Dit haal ik net van de site... Volgens mij was er 756up beloofd, maargoed... Nu is casema weer aan zet ;)

't scheelt ook een hele hoop dat UPC moet concurreren met andere kabel maatschappijen :z

Dat kan ze geen drol uitmaken of @home nou veel sneller is of niet of Casema, ze vinden het erger dat er zoveel terein gewonnen wordt door ADSL..

ADSL is de kabel zijn grootste vijand.. Maarjah de kabel is nog wel verder te optimaliseren want kabel heeft toch een hogere max bandbreedte dan ADSL? Zij hoeven iig een paar jaar niet grof meer te investeren om te kunnen concurreren..

Ik vind het alleen minder dat de snelheden niet compatible zijn met mijn com21 modem! Ik krijg zo'n gare thompson modem, dynamisch ip :S En het scheelt ook dat het dataverbruik bij com21 modems moeilijker bij te houden is, want... nu gaat het datalimiet in je modem geladen worden ;) wordt dus weer een beetje inhouden met downen :)

Niet beloofd voor dat type abo, alleen voor het hoogste abo. Dus Power en Mega.

Casema sucks,
Ik woon in leiden en ze kunnen het nog niet eens leveren.
en mijn telefoon modem was een paar jaar geleden nog sneller dan de verbinding van een vriend die casema cabel internet had toen.

Nu nog de downloadsnelheden vanaf andere sites als speedtest.nl verhogen van 10kb naar 20kb.

Dan hebben ze met het classic abbo een goede zet gedaan......
Maar voor het plus pakket zijn ze nog veel te duur.....
Ik heb een 8192/1024 abbo (ADSL) voor 64,95.
Dat is bij hun nu voor 79, 95, toch een verschil van 15 Euro, dat komt op jaarbasis neer op 180 euro..
Die kun je mooi weer ergens anders voor gebruiken.

hoeveel van de 8/1 haal jij?
een 8/1 abbo bij adsl betekend dat je een snelheid heb van ergens tussen de 2 en 8 mbit down and en de 0.5 en de 1 mbit up.
cable garandeerd je echte 8/1. vandaar de iets duurdere prijs. jammer alleen van de data limit van chello nog vrij strak is.

hoeveel van de 8/1 haal jij?
Genoeg om binnen no-time de data limiet te passeren als je niet oppast met upstream rate limits.

Mja, ik woon 2,5 km van de centrale en ik haal toch netjes max 950 kB/s (ok, dat zou sneller moeten kunnen maar ik ben er best tevreden mee ;) )

Chello is dus wel wat aan de dure kant (ik betwijfel of die 8mbit ook echt te halen is, de maxima die nu voor die aansluitingen staan worden in praktijk iig ook niet overal gehaald)

Tuurlijk wordt die 8Mbps niet gehaald, het is zoals met alle abo's (niet alleen kabel, maar ook ADSL) de theoretisch haalbare snelheid. In de praktijk is het meestal een ander verhaal.

//edit: dubbelpost

Ik haal zo gemiddeld wel zo'n 930 KB/Sec.
Maar in de pieken soms wel 1600KB/Sec.
En upload haal ik 110 KB/Sec.

1600KB/sec maal 8 = 12800kbps, mag jij me vertellen hoe je dat doet.

door heel hard te zeggen dat ie het heeft en hopen dat niemand het na gaat rekenen :+

Ach, je klinkt gewoon een download aan ( niet al te groot ), hierna ga je er 2 minuten over doen om een leuk plekje op je HD te zoeken om hem te parkeren ............ als je dan op < OK > klikt, is ie al gedownload en gecached.

En dan telt ie alleen de tijd aan die hij nodig heeft vanaf het moment dat je op < OK > hebt geklikt, en lijkt het of je een gigantische downloadsnelheid hebt gehaald.

En als je wel een grote download hebt, moet je wat langer wachten met < OK > klikken om die snelheid dan toch te halen ;)

heb ik ook en ik haal 900 kB/s (theoretisch dus 1024) down en 90 kB/sec (theoretisch 128) up. Demon. Nooit gezeik, geen datalimiet wel 65 euri in de maand.

Ik heb er 1 voor ¤52,50 ;)
Verschil moet er wezen, niet waar ?

Maar misschien wel slim als ze de kosten proberen te drukken door bijvoorbeeld geen e-mail/website aan te bieden en dan een "Super-Snel-Internet-Only" abbonementje maken.
Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar Chello, lange leve dutchweb! Kost me heel iets meer voor een veel snellere en betrouwbaardere connectie.

door bijvoorbeeld geen e-mail/website
Alsof dat veel scheelt in de kosten.

Misschien scheelt dat niet zoveel in de kosten, maar als ze ALLE extra's weg zouden halen.
Bij Planet bijv: de newsgroups, emails, webspace, telefoonsupport, de super uitgebreide website die niemand bekijkt.....
Dan zou dat toch wel wat euro's schelen die ze dan aan andere dingen kunnen besteden.... =)

Bij ADSL moet je nog wel KPN betalen voor het vaste telefoon abonnement, kbetaal daar iets van 35 euro per maand voor dacht ik. Bij chello moet je dan weer voor je kabel/tv abbo betalen maar dat is a; goedkoper en b; tv is belangrijker dan een vaste telefoon lijn.

Dus ligt beetje aan of je veel van een vaste lijn gebruik maakt, anders is chello goedkoper met deze nieuwe 8/1 abbo.

Je betaalt 35 euro per 2 maanden voor belbasis. Ik ben sinds kort overgestapt op belbudget, dan kost het maar 9,- per maand ofzo. De kosten voor bellen blijven echter net zo goedkoop als belbasis als je via www.telestunt.nl belt.

Ga jij eens heel snel je rekening opzoeken voor je kabeltvabo.

Belbudget is goedkoper....

1 mbit up.. dat is lekker.
ik verwachtte maar 512kbit

Dit is een goede zaak. Ik denk dat Chello hier weer het vertrouwen van klanten mee gaat terug winnen. Zelf ben ik van Classic naar lite gegaan. Maar nu twijfel ik of ik weer terug ga naar classic. Het is wel een goede snelheid voor een mooie prijs.

Sja, alleen wel een beetje laat ...........

Ik ben een net voor de aankondiging van de vorige snelheidsverhoging overgestapt van Chello naar 2/1 ADSL, puur omwille van de upload. En het is heel simpel, ik ga nu niet ff 1, 2, 3 weer terug naar Chello. Niet dat ik ontevreden over ze was, maar ik schiet er nu dus ook niet echt wat mee op, want voor mij is 2 Mbit down wel genoeg. Alleen de toemalige 128 kbit up was behoorlijk aan de trieste kant, en hier in de regio hebben ze de upstream volgens mij nog steeds niet overal omhoog, dus bestaande gebruikers kunnen nog wel ff voor eindelijk die nieuwe snelheden ook voor hen gelden.

Beetje zuur, als je al jaren klant bent, en uiteindelijk als laaste pas kan beschikken over die hogere snelheden.

Heb geen extra snelheid nodig, laten ze de 50GB FUP maar verhogen, heb ik meer aan.

Het is 40 gbyte toch?
Maar inderdaad, de datalimiet moet omhoog.

Vergeleken bij KPN adsl zijn deze Chello abo's helemaal niet zo duur. Ik betaal voor mijn 4/nog-niet-eens-1 ook 79,95 (andere aanbieders zijn niet beschikbaar)

Grapjassen, ik haal de 15kB/sec upload nu net met mijn Chello classic, dat wordt wat, met 1Mbps. ;)

Nouja, misschien dat het helpt dat ik binnenkort een andere modem krijg. Wel erg zonde van de 40GB datalimiet waardoor ik genootzaak wordt om over te stappen naar het trage KPN-ADSL. :\

Ik heb meestal rond de 360kbps up.

Weet niet wat jij hier traag aan vindt...

<edit>
de upload klopt niet bij speedtest hier, via me ftp downloaden ze met 84 kbyte/sec
</edit>

http://www.tormentor.demon.nl/speedtest.png

Anders lees je mijn reply de volgende keer beter, grapjurk. ;)

Ik heb ook jaren met een up van 16kb gezeten, sinds een paar maanden is dit echter rond de 40kb/sec. Heb hiervoor wel een nieuwe modem gekregen (n Edison geloof ik)

Bij de vorige snelheidsverhoging kregen we gratis een dynamisch IP, wat krijgen we er nu gratis bij?

Gratis datalimiet & spamfiltertje...


Hoezo..proberen ;)

Nee nee, het is een gratis datum-limiet :D
en dan doen we de rooie dropveter bij de rooie dropveter...

Ik zie u twijfelen :D

Die vent in die reclame heeft een doos waar ADSL op staat hoor.

Ik ben nooit zo voor Chello (ben gebruiker van 3 'breedband' verbindingen: 1x chello classic 2x xs4all fast) geweest, maar dat proberen vind ik best een goede actie en ik ken nog geen adsl abo dat je mag proberen...

En wat dacht je dan van "Gratis doe-het-zelf installatie"?

En dat menen ze nog serieus ook! |:(

wat krijgen we er nu gratis bij?
Een datalimiet natuurlijk, beetje domme vraag he... ;)

Zolang jij je modem aan laat staan is hij zo statisch al het maar zijn kan hoor ;)
Bovendien ondersteund je nieuwe modem dyndns.org ;) Dus hoeft helemaal geen probleem te zijn

Ah, inderdaad, de uptime van m'n server is ook nog maar 34 dagen dus er zal wel een stroomstoring zijn geweest...

Toch best onhandig dat je na een stroomstoring geen contact meer kan maken met je server. Dat gebeurde in de voorliggende 5 jaar nooit. :(
«  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 23:24
Vorige 21:58
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: