Hoofdcategorieën

KPN: naw-gegevens 'geheim nummer'-klanten beschikbaar

Door Yoeri Lauwers, donderdag 26 augustus 2004 10:25
Bron: KPN, submitter: Eboman, views: 51.046

KPN heeft aangekondigd dat de naam en adresgegevens van klanten met een telefoonnummer met beperkte bekendheid, ook wel een geheim nummer genoemd, aan derden verstrekt zullen worden voor marketingdoeleinden. In het verleden werden deze gegevens niet doorgegeven, maar daar komt dus verandering in. De gegevens zijn echter niet opvraagbaar via informatiediensten als het nummer 118 of 0900-8008 en evenmin wordt het telefoonnummer dat bij de adresgegevens hoort aan derden verstrekt.

KPNVolgens KPN is deze wijziging in omgang met de naw-gegevens noodzakelijk om mee te gaan 'met de ontwikkeling in de maatschappij en ten aanzien van marketingcommunicatietechnieken'. Op basis van de Wet Bescherming Persoonsgegevens kan elke consument bezwaar aantekenen zodat zijn gegevens niet in handen van derden komen. Dit bezwaar kan online ingediend worden of schriftelijk aan KPN meegedeeld worden.

Volgende 12:15
Vorige 09:58

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  8  »

????????????????????????????????????????

Wat is dan nog geheim aan mijn geheime nummer dan?
Daarvoor neem je toch zo'n nummer, je betaalt toch om JUIST NIET constant gebeld te worden??????

Naam, Adres, Woonplaats bevat dus niet je telefoonnummer, dus dan kunnen ze je niet bellen, maar je wel een briefje met ongetwijfeld zeer interessante aanbiedingen sturen. Je nummer is dan nog steeds "beperkt bekend".

Ik heb het volgende gestuurd:
KPN mag mijn naam en adres niet
aan andere bedrijven leveren.
Sterker nog, als ik lastig gevallen wordt via marketing SPAM, stap ik uit principe over naar een andere provider en zeg ik al mijn KPN aansluitingen op.

Ik wens op geen enkele manier benaderd te worden voor reclame en marketing doeleinden.

Waarom denkt u dat ik perse een "geheim" nummer aangevraagd heb? Inderdaad, PRECIES om die redenen.
Mijn hele redenatie voor een geheim nummer is, dat ik ZELF kan bepalen wie mij benaderd, als mijn gegevens worden vrij gegeven, dan kan ik dat niet meer... Dan kunnen ze me niet bellen, nee, dan komen ze aanbellen en flikkeren ze mijn brievenbus vol... daar ben ik blij mee zeg.....

Onder het mom van; nu weten ze nog niet waar jouw brievenbus zit (8>

Dus:
Als jij gebeld wordt door een marketingbedrijf, dan weet jij zeker dat dat door de kpn komt, want niemand anders heeft jou nummer, en stap je over op... chello? Zoveel keus heb je niet in Nederland. Daarbij, waarom meteen zo'n flame, als je het ook gewoon normaal kan indienen?

Hoezo flame?
Ik vind dat zij met hun stellingname veel onbeschofter zijn als ik....
Daar komt bij dat ze mij benadelen (in mijn optiek) en daar mag ik best op reageren.

En als je zonder KPN abbo wilt overstappen, dan neem je gewoon demon voor ADSL, voor mobiel ik heb keuze genoeg en voor een vaste telefoon verbinding heb ik eigenlijk al niet eens meer nodig. Je betaald nog een lijn vastrecht voor je Demon ADSL, maar ik denk dat KPN daar aanzienlijk minder blij mee is als een bellende KPN klant... denk je niet?

Alleen jammer dat bijna alle bedrijven in hun AV hebben staan dat ze jouw gegevens mogen verkopen voor Direct Marketing doeleinden. En bij allemaal kom je daar alleen van af door een briefje te sturen.

Zoek in onderstaande av's maar eens op "direct marketing"
http://www.orange.nl/orange/voorwaarden/algemeen.php
http://www.zonnet.nl/av/

Hence... XS4ALL :)

Ik vind meteen gaan dreigen een flame. De toon van KPN is toch ook niet zo vijandig opgesteld? En als je die dreigementen nauwlijks waar kan maken (het kan, gebruik maken van een andere aanbieder, maar de beschikbaarheid is veel kleiner dan bij kpn, en de kans is groot dat andere bedrijven hetzelfde beleid hebben) zal KPN je echt niet serieuzer behandelen dan wanneer je het vriendelijker vraagt.

Ehhh... wie was er ook alweer eigenaar van XS4ALL... KPN?

Brt

Volgens mij vergis je je. Bij orange staat juist dat ze dat niet doen zonder je toestemming. Dat het bij zonnet anders is heeft ook met de achtergrond van gratis internet van zonnet te maken denk ik.

ofnie?

Dat kan kloppen, maar dan weet ik wel van te voren dat het gebeurd... En zelfs dan kan ik nog bezwaar maken, want het blijven "mijn" gegevens.

Maar het gaat me niet eens om het feitelijke gebeuren, maar om het principe dat "men" zomaar dingen probeert te doen

Net zogoed dat ik Digitenne ga nemen uit principe dat UPC de abo's voor kabeltv met 60% verhoogd..

@84hannes
Zoveel keus heb je niet in Nederland.
Niet helemaal waar, je hebt in Nederland via cps inmiddels de keuze uit ongeveer 40 verschillende providers voor het vaste net.

Gelukkig is het niet zo simpel, een KPN dochter zoals XS4ALL kan gelukkig een eigen koers varen zolang ze maar winst maken natuurlijk. :)
XS4ALL heeft bijvoorbeeld kpn´s switchpoint mooi geblokkeerd

Omdat je niet voor niets een geheim nummer neemt, dat is gewoon rottig (jaja, maar anders mag het niet van tweakers.net lui). Ik begrijp het heel goed wat Wolvie zegt, dan kan je best meteen "zo'n flame" doen. 8-)

Ik ben benieuwd of je hier nog een reactie op krijgt :)

(reactie op post spyro)
Volgens mij vergis je je. Bij orange staat juist dat ze dat niet doen zonder je toestemming. Dat het bij zonnet anders is heeft ook met de achtergrond van gratis internet van zonnet te maken denk ik
bij zonnet, tmf web en myweb was het inderdaad zo, <<gratis internet in ruil voor je gegevens >>

daar is door zowel xs4all, CBP als consumentenbond in het verleden best wel tegen geschopt.

het adressenbestand van de zonnet-gratis gebruikers werd ook vaak te huur aangeboden. (via tussenpartijen)
Of het vandaag de dag nog z is weet ik ff niet

Je kan gewoon een prepaid pakket kopen van orange zonder je gegevens aan hun te geven.
Alleen als je bijv 5 euro extra beltegoed wilt dan wel maar als je echt anoniem wilt kan dat bij orange.

Geen enkele vorm van reactie zal enige invloed hebben op wel dan niet serieus genomen worden door mologbedrijven als KPN. Die frustratie leidt juist tot onzinnige, maar begrijpelijke emotionele reacties.

Niet helemaal waar, je hebt in Nederland via cps inmiddels de keuze uit ongeveer 40 verschillende providers voor het vaste net.
En ook dat is niet helemaal waar, want je behoudt de aansluiting van KPN en bent hen abbonnementskosten verschuldigd omdat zij eigenaar zijn van het netwerk waar andere carriers op 'parasiteren'. Versatel heeft echter wel een eigen netwerk, maar is lang niet overal leverbaar.

jij blijft beleefd als je je laat naaien door een bedrijf wat voor jou werkt? Je betaald ervoor toch? Dan mag je best boos worden als ze je als stront behandelen vanwege de winstcijfers.

Eigenlijk moet gewoon nu iedereen zijn adres gegevens van zijn telefoon gaan veranderen naar een of ander adres van de kpn zelf...

gewoon belachelijk, ze zijn een van de enigste die up to date inormatie hebben en willen hier nu gebruik van maken voor geld...

What's next,
de belastingdienst die onze NAW gegevens gaan verkopen??

Nee hoor, de gemeenten zelf. moet je voor de gein bij je gemeente aangeven dat je gaat trouwen. Ligt binnen 3 dagen je brievenbus vol met reclame. Toevallig he?

Valt me dan mee dat ze geen rekening sturen voor die extra 'service'. :Y)

spam
snail-spam
phone-spam

En belachelijk dat je voor dit soort dingen moet afmelden (opt out). Wat is er mis met eerst te vragen voordat ze over je rug heen geld willen verdienen?
We hebben toch zo'n wet bescherming persoonsgegevens? Blijkt die dan toch niet streng genoeg te zijn en jan en alleman die maar met geld rondstrooit aan je NAW gegevens kan komen?

Nee hoor, de gemeenten zelf. moet je voor de gein bij je gemeente aangeven dat je gaat trouwen. Ligt binnen 3 dagen je brievenbus vol met reclame. Toevallig he?
Mischien komt dit omdat de namen van mensen die voornemens zijn te gaan trouwen aangekondigd worden zodat hier eventueel bezwaar tegen gemaakt kan worden ?!

Hetzelfde gebeurd ook bij andere zaken zoals:
1. aanvragen van een bouwvergunning.
2. domeinnaam aanvragen.
3. Inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
etc.

Dit komt omdat dit allemaal "open" registers zijn waarin dit word geregistreerd.

Verder staat een geheim nummer los van het niet aan derden willen vertrekken van je naw gegevens.

Voor dit laatste kun je dus (geheim nummer of niet) los bezwaar aantekenen.

Het enige dat verandert is dat een geheim nummer niet meer automatisch als "niet naw gegevens aan derden verstrekken" bestempeld wordt.

Staat dat er los van? Dat vind ik niet!
De REDEN voor een geheimnummer voor mij, is dat ik niet benaderd wil worden, of dat ik tenminste kan kiezen wie mij in mijn PRIVE leven benaderd.
Als mijn gegevens verkocht worden door een organisatie, waar ik onder bepaalde voorwaarden een "geheim" nummer heb, mogen nooit beslissen hoe zij met mijn prive gegevens omgaan, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming.

Althans das mijn mening.

edit : degene die deze post flaimbait geeft, die mag zich nog wel even nalaten kijken. Dit is verre van flaimbait.

Even ter info..

Als jij niet wil dat jouw gegevens worden 'verkocht' dan kan je daar gewoon een formuliertje voor ondertekenen, en opsturen naar de KPN. Dus ook bij niet-geheime nummers. Alleen kan een onderzoeksbureau dan wel jouw nummer uit een telefoonboek halen (als je daar in staat)
Ook bij aanvraag van een nieuw telefoonnummer kan je dit al aangeven.
Standaard kan dus iedereen worden lastiggevallen door fijne onderzoeksbureaus.

Tot nu toe was het zo dat bij aanvraag van een geheim nummer dit vinkje van "val mij niet lastig" al aangevinkt was. Bij normale nummer dus niet.
Waarschijnlijk zal je dat nu dus zelf in moeten vullen, en KPN kennende zullen de mensen die nu een geheim nummer hebben ook een brief ontvangen waarin gevraagd word of ze dat wel of niet willen.
Maar nogmaals KPN kennende: bij geen reactie zal je dan wel automatisch worden opgenomen in het "verkoop-bestand"

ja dat vind ik dus belachelijk,
wil ik gebruik maken van hun diensten dan moet ik de kpn mijn adres gegevens geven.
ze moeten maar vragen aan mij of ze mijn informatie mogen gebruiken, en als ik dan niet reageer mogen ze dat ook niet doen.
maar helaas is het de omgekeerde wereld.

Hoezo een briefje ondertekenen? Dat is het ridicule juist. Als je een abonnement afsluit bij de KPN (of zoals hieboven staat ook bij o.a. Orange, en Zonnet) moet je altijd zelf achteraf een brief (let op, een brief, bij Zonnet kan je zelfs alleen maar d.m.v. een gefrankeerde brief) sturen om je gegevens op dat punt te wijzigen? Ik wil dat bij de aankoop zelf al aan kunnen geven.

De techniek waarbij je bij elke aankoop bij elke leverancier schriftelijk achteraf je eigen recht op privacy moet kenbaar maken je is voor de consument gewoonweg ondoenlijk.

Helemaal mee eens! Ze willen het je op deze manier moeilijker maken om je bezwaar hiertegen kenbaar te maken. Omdat er natuurlijk geld in het spel zit.

Daarom doe ik bij deze oproep aan alle KPN medewerkers om bedrijfsgeheime informatie van hun werkgever (synoniem voor onze naw-gegevens) door te verkopen aan anderen. Indien KPN hierteen bezwaar heeft, moet KPN een formuliertje tekenen en het aan al hun werknemers verstrekken (equivalent voor wat de KPN klanten zullen moeten doen) :+

Dit doet me sterk denken aan de discussie over de tekort aan orgaandonoren waardoor men voorstelde om niet ingevulde codicillen als JA's te gaan beschouwen. Was je hier tegen, dan moest je dat kenbaar maken via het invullen van codicil. Beetje een omgekeerde wereld, denken jullie niet? :?

/quote\Daarom doe ik bij deze oproep aan alle KPN medewerkers om bedrijfsgeheime informatie van hun werkgever (synoniem voor onze naw-gegevens) door te verkopen aan anderen. Indien KPN hierteen bezwaar heeft, moet KPN een formuliertje tekenen en het aan al hun werknemers verstrekken (equivalent voor wat de KPN klanten zullen moeten doen) /quote\

Alleen jammer dat die allemaal een geheimhoudings verklaring hebben ondertekend..ff nadenken he

Alleen jammer dat die allemaal een geheimhoudings verklaring hebben ondertekend..ff nadenken he
Jammer dan! :+ De consumenten vroegen toch ook niet om deze wijziging van de voorwaarden. De meeste mensen die een geheim nummer bij KPN hebben genomen gingen er vanuit dat die ook geheim zou blijven. Laat de KPN werknemers dan ook hun spelregels veranderen.

BTW: Het voorbeeld was alleen maar ter illustratie ;)

Als je minder lastig wilt worden gevallen kun je je bij de marketeers zelf hier afmelden voor een periode van 3 jaar.

Je gegevens hebben ze toch al, dus het is het proberen waard denk ik.

uhh budha,

1- szdm vertegenwoordigt niet alle bedrijven
2- laat staan alle soorten van dm bedrijven
3- voel jij je er lekker bij je persoonlijke gegevens achter te laten bij een databank die wordt beheerd door DM-ers ....
:?

Ik zei marketeers. Nergens beweer ik dat het alle marketeers zijn. Dat zou ook wel erg naief zijn :)

En als ik niet werd lastig gevallen door marketeers dan zou ik ze idd niet mijn gegevens geven. Ik wordt echter regelmatig gebeld, zoals vandaag, en m'n gegevens hebben ze dus toch al ;)

Neem een mobiel en dan heb je nergens meer last van (oke alleen een hogere Tel rekening ;))

In het verleden werden deze gegevens niet doorgegeven,
volgens mij wel hoor, ze hebben het al eens toegegeven.

en ik merk het ook met mijn eigen geheime nummer.

idd, gebeurt al langer: http://nu.nl/news.jsp?n=195562%26c=51

Klopt.

KPN heeft heeeeeel lang beweerd dat ze geen verdere info van geheime nummers aan derden gaven.
Van verschillende mensen die bij verschillende call-centers hebben gewerkt weet ik 100% zeker dat die geheime nummmer + NAW gegevens gewoon verkocht werden. Niet specifiek die nummmers, maar ze zaten gewoon in de normale lijsten die aangeleverd werden. Ze werden er dus niet uitgefilterd.

ook dat klopt
Je geheime nummer kan zomaar door gegeven zijn.
Het gebeurt.
geld hé....maakt alles mogelijk these days

daar moet een kanttekening bij. Mensen die in een callcenter gebeld worden met een geheim nummer, hebben stom genoeg aan iets meegedaan wat als beleid heeft om adresgegevens te verkopen. Zo heb je een bepaalde doelgroep, en dan kunnen er geheime nummers tussen zitten.

als voorbeeld: Tell sell, nationale enquete, hotelbonnen, sommige tijdschriften, enz enz...

als het goed is doet de kpn verder niet aan het verkoop van geheimnummers... naja, totdat ze dus het beleid gaan veranderen..

ik zie het klantenbestand van de kpn weer fors krimpen in de nabije toekomst... :+

in het verleden hebben ze dit al doorgegeven,
een of andere boeken/cd/etc verkoop dienst
had mij geadresseerde reclame mail verstuurd, bij het er achter aan bellen hadden ze die informatie bij de kpn gekocht.

Dus dit gaan ze weer doen, hoewel ze nu wel zeggen dat ze het nummer niet gaan doorverkopen.

b.t.w ik vind dit belachelijk en inbraak op privacy,
ik heb namelijk voor een telefoon abonnement mijn gegevens aan de kpn verstrekt en niet om op mailing lists te komen.

Sommige call centers werken overigens met een systeem dat willekeurig telefoonnummers maakt, en de call center medewerker pas doorverbindt als het nummer bestaat, niet dus niet uit een lijst ofzo.
Dan is de kans groot dat zo'n systeem met een nummer op de proppen komt dat eigenlijk geheim is.
En tsja, alle nummers die gebeld konden worden door de computer worden gelijk opgeslagen in een bestand, en zodoende weer doorverkocht.

Edit: Hmm, jammer: dubbelpost.

Dit betekent dus dat oudere mensen met een geheim nummer, die niet echt weten hoe ze het moeten regelen gewoon platgebeld gaan worden binnenkort.

Dit is gewoon afbraak van het hele principe van een geheim nummer!!

Ik mag hopen dat KPN iedereen toch eerst schriftelijk op de hoogte gaat stellen van dit gebeuren!

Tsja, denk dat KPN gewoon doelt op overbodig maken van geheime nummers... I mean... Waarom nemen mensen een geheim nummer in de first place?

lastiggevallen worden door randdebielen bijvoorbeeld?
Mijn partner heeft een geheim nummer, had ze al voor dat ik haar kende. De verhalen die ik gehoord heb over wat voor telefoontjes je krijgt dan snap ik het goed dat je een geheim nummer wil. Bovendien is het heerlijk dat er nooit een telefoontje is van iemand die je iets wilt aansmeren.

Lol, als je het stalken "waard" denkt te moeten zijn, gaan derden je echt niet zomaar zonder reden bellen hoor...

Edit: Oeps, is een reactie op AT's...

Stalkers bijvoorbeeld? Zo kan ik nog wel een paar redenen bedenken.

@ATS
Stalkers bijvoorbeeld? Zo kan ik nog wel een paar redenen bedenken
Tsja.. alleen zal een stalker niet het klantenbestand van KPN opkopen om 1 nummer te achterhalen |:(

Nee, maar als die wel toevallig bij een onderzoeks bureau werken en toevallig jouw gegevens tegen komen dan heb je opnieuw een probleem. Stalkers zijn zieke mensen die echt heel ver kunnen gaan om hun slachtoffer het leven zuur te maken.

Als je een geheim nummer hebt, dan sta je ook niet in het telefoonboek (voor zover ik het goed heb begrepen) Dit betekent dat niet elke willekeurige persoon ook jouw adres/telefoonnummer in het telefoonboek kan opzoeken. Is op zich best fijn.

ons aller KPN heeft een monopolie, dus voor mijn adsl aansluiting heb ik een KPN lijn nodig.
omdat ik alles mobiel doe hangt aan die aansluiting geen telefoon.
mocht mijn naam in het telefoonboek staan dan zullen mensen dus vergeefs naar dat nummer bellen, en dat is heel vervelend.

Het is tegenwoordig niet nodig om een KPN lijn te hebben voor een DSL aansluiting hoor. Je kan ook gewoon 8 euro p/maand extra betalen bij je DSL aansluiting als je geen telefoonlijn hebt liggen.

Waarom nemen mensen een geheim nummer in de first place?
Jaren geleden kluste ik bij in de Primafoon. Vaak kon ik aan mensen die een nieuwe aansluiting wilden al zien dat ze een geheim nummer wilden. Het ging dan om mensen met een hoog paupergehalte. Ik weet dat dit generaliserend is en dat het niet altijd opging, maar toch klopte het in minstens de helft van de gevallen. Natuurlijk heb ik er weleens naar gevraagd waarom ze een geheim nummer wilden en nooit kreeg ik daar een logisch antwoord op. Ik kreeg de indruk dat een geheim nummer een soort statussymbool voor hen was :)

Ook kwam het nogal eens voor dat mensen kwamen klagen dat gestalkt werden terwijl ze toch een geheim nummer hadden. Als ik dan doorvroeg, bleek heel vaak dat ze het nummer hadden doorgegeven aan een vriendin die het nummer had doorgegeven aan... enzovoort |:(. Dat hadden ze dus echt aan zichzelf te wijten, daar had geen marketeer wat mee te maken.

leraren van kinderen op moeilijke scholen?
voetbalscheidsrechters?
BN-ers?

ga zo maar door

Volgens mij staat er toch echt dat het alleen de NAW gegevens van iemand met een geheim nummer betreft, voorheen werd bij een geheim nummer automatisch meegenomen dat de naw gegevens niet doorverkocht werden en nu niet meer (mits je bezwaar aantekent --> ouderen die dat niet meer kunnen wonen normaliter niet meer zelfstandig)

maw het geheime nummer wordt dus NIET versterkt (zoals gek genoeg iedereen hier schijnt te denken)

Dit is een duidelijk punt waarop concurrenten van KPN op in zullen springen. Met de huidige nummerherkenning overal is de vraag naar geheime nummers alleen maar groter aan het worden lijkt me. Ik ben benieuwd wanneer de eerste spots opduidken met daarin 'Bij ons zijn uw gegevens WEL beschermd'...

Er worden NAW (naam, adres en woonplaats) gegevens verstrekt van mensen met een geheim nummer.
Dat wil niet zeggen dat ze je telefoonnummer doorgeven.
Dus krijg je irritante mail in je ouderwetse brievenbus van bedrijven.

edit : dit is een reactie op wolfmannetje
edit 2: voor hen die er dubbelpost van maken, let even op de tijd dat dit gepost is en moderate dan andere op dubbelpost, wel zo fair.

Met de huidige nummerherkenning overal is de vraag naar geheime nummers alleen maar groter aan het worden lijkt me.
Deze twee staan volledig los van elkaar. Je kunt gewoon een geheim nummer hebben, en tóch nummer herkenning aan, of een publiek nummer en tóch nummer herkenning uit.

Nog sterker: Je kunt nummerherkenning per gesprek bepalen (als het normaal aan staat)....

of mischien dat ze telefoons aan gaan bieden waarmee de volledige gegevens van de beller op het scherm verschijnen.
Dat is voor hun een marketing-stunt en daarvoor worden die gegevens verkocht.
Of kun je met een geheim nummer niet gebruik maken van een CPS, zoals Tele2 oid.?

Dat maakt geen flikker uit, dat preselect gedoe zit gewoon bij KPN.

Met de huidige nummerherkenning overal is de vraag naar geheime nummers alleen maar groter aan het worden lijkt me

Lijkt me juist niet, het mooie van nummerherkenning is juist dat je ziet wie er belt, dus elk onbekent nummer kun je ook zo benaderen. Ik zie een steeds groter wordende groep mensen waaronder ik zelf die niet eens meer opnemen als er helemaal geen nummer in mijn scherm verschijnt!

Hoewel je deels gelijk hebt, is het mijn ervaring dat de nieuwsgierigheid het over het algemeen toch wint.

Ik heb een geheimnummer via het vaste net, uiteraard zonder nummerherkenning, en ik stuur nooit mijn nummer mee maar als ik bel wordt er altijd opgenomen...... Maar mogelijk dat dat in jouw kennissenkring anders is, dat kan natuurlijk....

Ja sterker nog, ik heb op mijn server (uitgerust met ISDN-kaart) software draaien die keurig 'de hoorn op de haak gooit' als iemand met een geblokkeerd nummer belt.

Ook op m'n mobiele telefoon heb ik een profiel ingesteld waarbij dat soort gesprekken direkt worden weggedrukt.

Heerlijk rustgevend!

En instanties die zo lomp zijn om te zeggen dat ze geen nummerweergave aan kunnen zetten benaderen me maar via de post. Ze kunnen het overigens wel degelijk, je moet er alleen wat moeite voor doen.

ACR op je mobiel? HOE dan?????

het merendeel faalt in te zien waarvor geheime nummers zijn. niet zozeer dat je niet lastig gevallen wordt door 3e ivm reclame maar juist voor mensen die een bedrijf runnen bijv. een tandarts praktijk en niet 's nachts uit hun bed willen worden gebeld omdat meneer A. Janssen z'n kroon kapot gebeten heeft. je wilt niet weten hoevaak ik en andere die ik ken die een gelijke naam aan het bedrijf hebben worden opgebeld met de meest idiote vragen.
verder snap ik zowieso niet waarom dit verkocht hoeft te worden. in een callcenter ga je toch chronlogisch nummers na ipv dat je een tel. boek erbij pakt en ze stuk voor stuk afloopt. zodoende heb je iedereen ongeacht dat die wel/niet een 'geheim' nummer heeft

Ik dacht dat KPN dit al sinds midden jaren '90 doet? Dat is duidelijk geworden in verschillende Bits of Freedom niewsbriefen. Toch?

@mightytweety:
Nee, ik heb het echt over het doorgeven van de NAW-gegevens naar adverteerders van mensen die aangegeven hebben hun nummer geheim te willen houden.

Mensen kunnnen natuurlijk ook gewoon luk raak een nummer intypen en kijken of de telefoon overgaat / wordt opgenomen.

Wordt het nou wel aan derden verstrekt of niet :?

En worden wij nu straks ook platgebeld voor enquetes? :(

edit: Laat maar, kzie het al, het nummer zelf niet.

Gewoon zeggen "geen intresse" en dan ophangen, kost je hooguit 20sec, met een beetje geluk bellen ze ook niet meer terug :).

@ATS
IS ut ook, maargoed als je der toch last van hebt.

@Bolo
Lekker slim bedrijf werk je (not) welk deel van "geen intresse" begrijpen ze niet ? Stelletje stalkers ;).

Toch is het nogal "intrusive" vind ik. Reclamepost kan je openmaken (of weggooien) op het moment dat het jou uitkomt. Die telemarketeers bellen altijd rond etenstijd.

Bij "geen interesse" word je bij sommige bedrijven (waar ik werk althans wel) 4 maanden geforward in de "belkalender". Dus je bent er eigenlijk nooit echt vanaf.

je NAW gegevens kunnen aan derden verstrekt worden. Niet je telefoon nummer
evenmin wordt het telefoonnummer aan derden verstrekt.

dat houdt dus in dat ze wel je adres hebben, maar niet je telefoonnummer. Ze kunnen je dus hooguit reclamepost sturen.
edit:
je had het dus al gezien

Denk het niet.

Ze kunnen de volledige gegevens, NAW + nummer, gewoon verstrekken aan derden. Sterker nog, ze deden dat al.
Niet bewust, maar lijsten met NAW gegevens + tel.nummer werden gewoon niet gefilterd.

Het werd in het verleden even aan derden verstrekt, dit is toendertijd gestopt en nu gaan ze het dus weer doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit meer gebeld ben sinds ik een geheim nummer heb.

(ik heb hierdoor oa door zo'n boeken club reclame gekregen)

Bezwaar ingevuld; ik raad iedereen aan dit te doen, ook al heb je geen geheim nummer. "Flooden" die hap!

Ik heb hem ook ingevuld!

tjep .. ook gedaan .. "geinig" overigens dat je een bezwaarschrift tegen het vrijgeven van je NAW-gegevens invult .. en wat moet je opgeven? Al je NAW-gegevens! Je zou toch zeggen dat KPN voldoende zou moeten hebben aan alleen je telefoonnummer????

Go Kpn, heerlijk. *NOT*

Waarom voeren zijn constant dingen in waar ik het niet mee eens ben switchpoint en dit en dan kan ik het ZELF afsluiten.

Dat kpn een groot log bedrijf is, was al langer bij mij bekend. Maar als zij dingen invoeren, dan moeten ze dit eerst aan hun klanten vragen. Dit is gewoon de verkeerde manier.

'met de ontwikkeling in de maatschappij en ten aanzien van marketingcommunicatietechnieken'

Volgens mij wil de huidige maatschappij juist niet "gespamd" worden en al helemaal niet over de telefoon.

Volgens mij kunnen ze beter eerst een briefje sturen om hier toestemming voor te vragen.

edit: Ik ben net iets te snel, ze bellen je niet maar volgens mij hebben we al genoeg folders thuis

Denk je eindelijk rust te hebben van al die takke telefonistes met hun enquetes en gemekker worden je gegevens alsnog openbaar gemaakt. Okee je kan bezwaar aantekenen maar dat moet je ook maar net weten... lijkt me leuk als je een geheim nummer hebt omdat je bepaalde mensen wilt ontwijken en als die dan contacten hebben bij een bedrijfje dat die telefoonnummers mag kopen :(

ik ben het er mee eens dat ze geen naw gegevens mogen verkopen, maar ze verkopen alleen naw gegeven, geen telefoon nummer, dus kunnen ze je niet bellen.
«  1  2  3  4  5  6  7  8  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:15
Vorige 09:58
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: