Hoofdcategorieën
Device Settings

Productie Sony PSX tijdelijk gestopt

Door Steve Lersberghe, donderdag 15 april 2004 16:05
Bron: 1up, views: 14.205

De productie van de Sony PSX-spel- en multimediaconsole is tijdelijk gestaakt, zo meldt 1up. Dat heeft volgens de fabrikant niets te maken met tegenvallende verkoopcijfers; het gaat slechts om een tijdelijke maatregel, om een duidelijker overzicht van de stock van de console te hebben. Wanneer er een duidelijke daling merkbaar is in de voorraad zou de productie meteen weer opgestart worden, aldus Sony. De PSX werd eind vorig jaar gelanceerd en wordt door Sony geprofileerd als een console met multimediamogelijkheden, waaronder de aanwezigheid van een dvd-brander. In Japan gaat hij over de toonbank voor prijzen van omgerekend 700 tot 900 euro, afhankelijk de keuze tussen de twee verschillende modellen. Gedurende de eerste week na de lancering verkocht Sony meer dan 100.000 stuks van de console, later nam de verkoop af. De introductie in onze westerse contreien is voorzien voor later dit jaar. Er zouden echter nog een paar problemen zijn met de PSX op het gebied van de interface en de prestaties. Tevens zijn er twee firmware-patches uitgebracht om uitgeschakelde features van de console weer te activeren.

Sony PSX met console
Volgende 16:50 X.Org neemt mogelijk leidende positie van XFree86 over
Vorige 16:00 IVDR Mini; verwisselbare 1,8" harde schijven op komst
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

volgens mij is dit voor gamers niet zo interessant (700 pleuro lees ik net), die kopen liever de goedkopere PS2 (200 pleuro hoogstens), wil je er wel één hebben is dat ook geen probleem want zoals al is aangegeven is er nog genoeg in voorraad ;)

EDIT:
hij is in Europa nog niet verkrijgbaar dus maakt het sowieso voor ons niet veel uit, hoogstens voor de aandeel- en obligatiehouders alhier...

Een beetje DVD-recorder met 80GB harddisk kost je zo 1000 euro. Met de PSX krijg je voor hetzelfde eentje met ingebouwde PS2 en een 250GB HD...

Ik zou er direct een kopen als die hier op de markt kwam iig.

Een Dreambox (schotel ontvanger) met 160 GIG HDD koop je voor 500,00 kun je direct digitaal (dvb) opnemen :) zou als ik jou was een schotel halen, bespaart je 500 euro !

vind die bedragen wel erg veel.. tussen de 700 en 900- euro. Volgens mij kan je dan beter een ps2 kopen en een barebone pc nemen ,met een dvd brander erin. ben je imho veel goedkoper uit.


@vehpol. Ms is dat handiger om op got in het frontpage feedback gedeelte aantegeven.

Zo als je dit benaderd zeg ik ja je hebt gelijk.

Je moet dit echter zien als een compleet nieuwe media unit in de woonkamer. Vergelijk niet met een barebone, pc of wat dan ook, maar trek het vergelijk met een stand alone hifi harddisk recorder/dvd brander. Die kosten dus gewoon hetzelfde en nu heb je er nog een stukje entertainment bij.

Niet iedere consument heeft zin in een wandmeubel met gadgets en hifi apparatuur en dan is dit een mooie compacte combo. Neem daarnaast de gebruiksvriendelijkheid van een conventionele vhs recorder mee in plaats van parate kennis van PC's.

Voor ons tweakers en/of pc users is de som vlot gemaakt, daar heb je gelijk in... maar een consument met opgroeiende kinderen die geen zin heeft in meerdere apparaten zal deze toch echt wel aantrekkelijk vinden.

Ik denk dat het grootste manko kwa verkopen is ,dat 90% :? van de bevolking al een gameconsole in huis heeft. Als je geen dvd recorder hebt en ook geen console is dit dus wel een aantrekkelijk geprijsde innovatie ;)

Verder kan je niet betwisten dat hij er style-vol uitziet

Een DVD recorder (waarde momenteel zo'n 350 eurie) krijg je nu al gratis bij je mobieltje, dus nee niet net zo duur maar een stuk duurder :*) zelfs als je een DVD-Recorder loskoopt.

Een losse brander + PS2 is met de huidige prijs nog goedkoper dan deze PSX.

DVDrecorder 350,00
PS2 249,00 (inc. 2 games)
----------------- +
¤ 599,00

En de prijzen die hier genoemd worden zijn nog de japanse prijzen ook, liggen vaak nog iets lager dan de euro prijsen as usual ;(

Nadeel is ook dat je geen film kunt opnemen als je aan het spelen bent, en als je gamed ... heb je vaak geen tijd om TV te kijken, dus deze feature is imho een wassen neus, leuk geprobeert, maar niet echt werkzaam. Mijns inziens is het een Nokia N-Cage verhaal, het is het net niet.

*edit typos e.d.

De PSX is niet alleen een DVD recorder, hij heeft ook een aanzienlijke hard disk (160 of 250 GB). Daardoor is hij wat goedkoper en zeker makkelijker in het gebruik dan een normale DVD recorder.

Je moet deze psx zien als een concurrent voor de normale hd+dvd recorders, een tweaker kan zelf wel een htpc bouwen voor minder geld (maar wel flink wat moeite), maar de meeste mensen willen gewoon een apparaat wat gewoon kan opnemen, timeshiften en branden (lees: een opvolger van een videorecorder), als je kijkt naar de features van deze sony (en met hd recording kun je dus wel kijken en opnemen) dan blaast deze alle andere verkrijgbare modellen weg kwa features (grotere hd, meer ondersteunen voor diverse formaten, meer opname kwaliteits keuzes, snellere brander etc) en is hij ook nog eens dik vele honderden euros goedkoper, toch echt een mooi ding (jammer dat sony de launch in europa nu 9 maanden uitstelt)

Ik kan alle grammaticale fouten hier wel gaan opnoemen, maar het lijkt me zinnig dat het artikel opnieuw wordt geschreven. Vind het een beetje een bedroevend slecht stuk (sorry Steve).

Verder vind ik het slecht dat dit de reden moet zijn om de productie tijdelijk stop te zetten. Als je te grote voorraden hebt, dan kan ik het me voorstellen, maar door een verkeerd inzicht in de voorraden. Dat is dus gewoon een stomme slordigheid lijkt me.

Of het is gewoon een goede smoes ;) Je gaat natuurlijk niet iedereen vertellen dat je systeempje kut verkoopt he...

maak je niet druk om een paar foutjes; het gaat erom dat het nieuws overkomt (of moeten ze alles als .wav files aan gaan bieden? dan gaat er weer geklaagd worden over nerds die te binnensmonds praten)...

... en dat over slordigheid: misschien klopt het, maar als je kijkt hoe vaak Sony de productie van iets voor langere tijd stopzet zou je dit eerder moeten zien als een slippertje, niet het einde van de wereld!

Ik kan alle grammaticale fouten hier wel gaan opnoemen, maar het lijkt me zinnig dat het artikel opnieuw wordt geschreven. Vind het een beetje een bedroevend slecht stuk (sorry Steve).
sorry, wist niet dat het een examen nederlands was... :P

Punt is dat je het waarschijnlijk wel begrepen hebt. Of het dan goed of slecht zou zijn is een kwestie van smaak. Flauw om op deze manier te flamen.

Met jou redenatie over de tijdelijke productiestop kan ik het eens zijn

700 a 900 euros? man das een smak geld voor een console (zo zullen de meesten hem toch zien) koop een playstation 2 voor 99 euro een 4 speed dvd brander voor 50 en prop die in je pc en je bespaard een hele hoop geld uit. Geen wonder dat de verkopen tegenvallen. Als ze al in Japan tegenvallen dan word t in US en Europa waarschijnlijk helemaal niks. Denk dat dit een kwestie is van uitstel kom afstel

over die 99 euro typo kan gebeuren |:(

hoe kom je er bij dat de ps2 99 euro is?

Inderdaad, de playstation 2 kost 199 euro in de winkel.

Maar ja, je bent alsnog goedkoper uit.

Uhm, dit is o.a. een harddiskrecorder! Dus een DVD brander voor 50 euro is wel wat anders... Trouwens, een DVD brander voor 50 euro ben ik ook nog niet tegen gekomen, maar dat even terzijde.

Ik heb is even in de pricewatch gekeken en daar kwam het volgende uit:
NEC-ND2500 www.tweakers.net/pricewatch/73065
85 euro Goedkoopste ex verzendkosten
Maxtor 250gb sata www.tweakers.net/pricewatch/60398
213 euro goedkoopste ex verzendkosten
Sony playstation 2
199 euro

dat maakt bij elkaar 85+213+199=497
Dus 497 euro als je het los zou kopen zonder kast etc.
De psx kost 700a900 dollar dus $700*0.85=E595 $900*0.85=E765 niet echt intressant als je al een console hebt anders mischien wel als je een alles in een wilt hebben en veel geld kwijt wil zijn mijnziens volgens mij biedt deze console niet veel meer dan dit (correct me if i'm wrong heb nog geen specs gecheckt)

Koersen even nagekeken op teletext pag.543
1 dollar is 0.85 euro's waard (heb ik het zo goed uitgerekend ??) maar hier komen natuurlijk nog kosten bij voor transport etc naar europa en belastingen natuurlijk

Een euro is op dit moment al minder dan een dollar met alleen de koers en de BTW meegerekend.

We vergeten ook de TV tuner die in het apparaat zit...


pak toch de beste tv-rec kaart de PVR-350 a 179 euro

en je zit al rond de 700 euro..

wel alle hardware pakken die in het kastje zit he...

Maar een tv tuner is toch een functie die je niet zo vaak gebruikt, want bijna iedereen hier in nederland heeft immers tv via de kabel en wij zelfs ook via de schotel. Een PSX koop je echt niet voor die tv-tuner.

En dan hebben we het nog niet eens over de gebruiksvriendelijkheid van een standalone apparaat en de bijkomende kosten van eventuele LEGALE software bij die losse onderdelen, die Cnetje zit op te sommen.

Baris>> ik weet niet of je het door hebt waar de PSX allemaal voor dient: 1 van de belangrijkste functies is de opname mogelijkheid, hetzij op HDD of op DVD. Wat kan daarvoor als bron gaan dienen? Juist! De tv-tuner of de source die in de scart gaat. Als je de tv-tuner bijvoorbeeld gaat "vergeten", wat heb je dan nog aan het apparaat? Wat valt er dan nog op te nemen? Zeker de videobeelden als je een PS2 spelletje aan het spelen bent??? Verder heeft niet iedereen een schotel thuis die als source kan dienen voor de scart-ingang.
Vergeet niet eerst goed de doelen van het uitbrengen van een apparaat goed te bestuderen, voordat je deze onzin zit te tikken :Y)

BTW: hoe wou je zonder een tv-tuner met je VCR opnemen? |:(

700 tot 900 euroos? Vind je het gek dat de verkoopcijfertjes dan tegenvallen! Wat er nu gezegt word over het overzicht van de stock is in mijn ogen onzin, het is gewoon té duur.

Het ding is uiteindelijk blijkbaar even groot uitgevallen als mijn multimedia PC'tje. Mijn multimedia PC'tje doet het achteraf niet zo goed in mijn stereo toren, hij is te lomp in vergelijking met de rest van de spullen. Ik zou dus denk ik niet zo gauw dit ding kopen om in mijn stereotoren te zetten.

700 a 900 euro is hier veel geld maar in japan nr hun normen niet zo duur .

kan niet op de economische term komen :s

Ik vind de PSX totaal nutteloos. Het is wel alles in een apparaatje, maar ik zou het kopen om op de gamen en niet om een dvd'tje op te bekijken. Een stand alone dvd speler kan je al voor ¤50,- krijgen en een tv tuner lijkt me een functie die niet echt veel gebruikt gaat worden. Alleen de functie dat je films op kan nemen is echt gaaf, maar daarvoor is 700-900 Euro echt veel te veel.

huh?
je zegt "tv tuner zal niet veel gebruikt worden"
maar daarnaast: "Films opnemen lijkt me gaaf"
Waar denk je dat die films mee opgenomen worden dan?? Wat is het 1ste ding wat je nodig bent om films op te nemen??
Juist ja de Tuner!!

Het gaat net om de TV Tuner daardoor is het een complete vidoe recorder geworden die op 2 doelen kan opnemen.. Eeerst op HDD en daarna op DVD (met alle reclame er tussen uit geknipt)

Ik vind de discussie zinbol zinloos een beetje nutteloos.

Het is duidelijk niks voor tweaker, daar zijn we wel over uit.

Maar:
Het is geen standalone dvd-speler
Het is geen standalone dvd-brander
Het is geen PS-2
Het is geen PVR
Het is geen TV tuner

Het is ALLES.
Mijn philips dvd-r 75 was en is ¤450,-
plus een ps-2 twv 199
En een PVR....

Over de prijs hoeven we dus niet te lullen. Die is gewoon OK

hehe!!
gelukkig dat ik jouw post ook zag..
ik begon echt even te denken dat al die "tweakers" hier echt er echt geen verstand van hebben..

jongens...

Dit is een HDD/DVD Recorder voor TV/Video..
ok en daarnaast is het oook nog een playstation...

Ik zou hem als hij hier op de markt was meteen kopen.. zeker voor die prijs.. 160G daar kan ik uren en uren video op op nemen en als ik wat wil bewaren kan ik het op schijf zetten.

die 900 euro is echt spotgoedkoop
ik denk bv dat de philips dvd/hdd recorder die er nu aan komt: HDRW-720 (een preview: http://www.av-review.com/review_t1865.html) ook 900 euro gaat kosten. Maar ja nu de psx zolang duurt en ik niet geinteresseerd ben in de ps2 die er in zit maar puur in de TV-Tuner/160G HDD/DVD Recorder denk ik dat ik over 1a2 maanden gewoon die philips ga kopen..

Want het is natuurlijk vrij simpel.. de combinatie van HDD en DVD recorder is de beste combinatie die er maar is op TV/Video gebied.. Natuurlijk zijn ze daar nog lang niet uit gedacht. Want ja zo'n ding moet eigenlijk natuurlijk direct ook een ethernet verbinding hebben (kabel of draadloos) voor streaming.. Dus ik zit ook nog even te kijken of Kiss zo'n ding nog niet gaat bouwen (weet nog niet precies wat de 600 serie van kiss nu gaat brengen)

Design vind ik niet echt geweldig, maar das gewoon een kwestie van smaak... Het is al eerder gezegd, de meeste mensen hebben al een gaming console. Dit is weliswaar een alles in een tool, maar hoeveel mensen hebben zin om goed werkende bestaande app. te vervangen omdat ze nu alles in een kastje kunnen krijgen? Toch kan ik niet wachten om ermee te spelen... ik ga zo maar es op zoek naar reviews...
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:50 X.Org neemt mogelijk leidende positie van XFree86 over
Vorige 16:00 IVDR Mini; verwisselbare 1,8" harde schijven op komst
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011