Hoofdcategorieën
Device Settings

Veel klachten naar aanleiding van leveringsgedrag Dell

Door Mark Timmer, woensdag 3 maart 2004 13:25
Bron: Radar, submitter: moneycarswomen, views: 23.966

Consumentenprogramma Radar heeft ontdekt dat de bedrijfsvoering bij computerfabrikant Dell niet helemaal loopt zoals het hoort. Nu er zonder tussenpersoon rechtstreeks via de telefoon of internet een configuratie op maat besteld kan worden, regent het klachten. Gesproken wordt over verkeerde of vertraagde leveringen, te hoge prijzen en een slechte klantenservice. Wie een computer koopt moet bovendien vooraf het hele bedrag betalen; iets wat in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Ook kan het gebeuren dat er slechts onderdelen van de bestelling geleverd worden.

Hét Dell logo (klein, zonder marges)Zo ontving iemand een gedeelte van een navigatiesysteem, dat daardoor nog onbruikbaar was, terwijl de garantieperiode al wel ingegaan was. Anderen moeten maanden wachten op de nalevering van een beeldscherm. De computerclub HCC heeft besloten om een rechtszaak tegen Dell aan te spannen; iets wat al eens eerder gebeurd is. Wie in de afgelopen drie maanden iets heeft besteld bij het bedrijf en daar nog niet tevreden mee is, wordt bovendien door de vereniging geholpen bij het ongedaan maken van de aankoop.

Volgende 14:37 Napster pas eind van de zomer naar Europa
Vorige 09:57 Professionele videokaarten in 3ds max 6 getest
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »

Ik vind het een goede zaak. Je zou toch zeker van Dell wel verwachten dat ze goede service leveren, geen een eeuh zeg maar mega productie geval voor thuisgebruikers adverteert zoveel als Dell. Dan verwacht je ook wat. Als ik dit zo lees vind ik het wel slordig. Maarja, er worden ook altijd de goede kanten vergeten. Een vriend van mij heeft daar tijdje geleden ook een Pc gekocht en die is zeer tevreden over zijn installatie en de aflevering ging ook gewoon goed.

Ik heb in augustus ook een systeem besteld en enkel positieve ervaringen mee.

Wel alles vooral moeten betalen. Dan krijg ik 2 dagen later mailtje dat ze geld ontvangen hadden, toen kon ik alles volgen op de site. Op 1 dag tijd was mijn pc in elkaar gezet en kon ik vervolgens op een andere site gaan volgen wanneer het zou geleverd worden.

Alles werd volledig in een keer geleverd, alles zoals besteld.

zoals ik zei gaat het ook veel wel geod maar in het artikel wordt meer gesproken over de laatste 3 maanden

Vreemd, geen last van gehad. Onze nieuwe Dell staat er nu een week of twee. Levering was snel en de bak is helemaal compleet.

Voor dat kleine beetje dat Dell duurder is dan zelf de hele troep in elkaar schroeven haal ik mijn schroevedraaiers niet meer uit de kast. Ik zit tegenwoordig liever voor mijn computer dan erin :-)

-1 Troll, noem jij jezelf nou een tweaker? :Y)

Nee.

Maar een extweakers.net is er ook nog niet :-)

"We hebben de broodnodige tussenhandel uitgeschakeld" :Y)

Het is zeker niet merkbaar aan hun prijzen!

Overbodig? Blijkbaar moet er wat meer uitleg gegeven worden:
Ik vind Dell vreselijk duur, zeker als ze dan beweren dat ze de dure tussenhandel hebben uitgeschakeld. Meestal zit er een basic mobo en ditto videokaart (als ze al niet onboard is) en dan vragen ze er zulke prijzen voor. Je krijgt er dan wel een zooi software bij maar wie gebruikt nu al die zever? Je kan veel beter bij de lokale pc boer een pc laten samenstellen (als je het al niet zelf doet) voor een veel mooiere prijs... Ik kan we wel voorstellen dat men in bedrijven echt wel belang hecht aan support, als de pc plat gaat moet er binnen een uur een oplossing, maar als particulier zou ik nooit een A merk kopen.

Je kan zeggen van de prijzen wat je wilt, maar de prijs kwaliteit verhouding bij Dell is zeker in orde.

Degelijke kast (mooi of niet mooi, daar kan je over twisten) en altijd merk-componenten.

Als je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten, moet je gewoon niet bij Dell zijn.

Als je in een Dell kijkt zie je écht wel merkcomponenten, net als bij de Aldi...

Je opmerking over prijs-prestatie is natuurlijk onzin: als je een identieke configuratie van bijvoorbeeld Mycom of Alternate er naast legt (allebij zeker niet de goedkoopste winkels) dan scheelt het je godsonchristenlijke bedragen. Als de prijs-kwaliteitverhouding volgens jou vooral gebaseerd is op het uiterlijk van de kast dan kun je nog gelijk hebben (over smaak, of het gebrek eraan, valt nu eenmala niet te twisten) maar de meetbare inhoud van de kast is gewoon ronduit ruk. Plus, dat ze een pc voor ¤ 699,- zeggen te gaan leveren, maar als je het kreng eenmaal besteld hebt ben je toch al gauw op de 900 euro beland.
Voor die 900 euro koop ik een entry-level gamebak, niet een sub-minimaal officemachientje. En dan is ie al inelkaar geschroefd, dus niet in losse onderdelen.

*zucht* Dit hoor ik zoooooooo vaak....

Iedere keer blijkt weer opnieuw dat mensen die dat roepen nog nooit daadwerkelijk de prijzen van Dell naast de normale winkels hebben gelegd.

Neem exact dezelfde configuratie, (dus geen Intel met AMD vergelijken!!!) en je zal zien dat Dell op volkomen gelijke bedragen terecht komt als serieuze computerzaken als een MyCom, Informatique e.d. En dan neem je niet eens de extra software mee in de berekening...

En je krijgt nog een verrekte mooie kast, vergeleken bij die standaard lelijke klote kastjes die je bij mycom, paradigit, etc krijgt..
Mijn volgende pc zal waarschijnlijk ook gewoon een kant en klare DELL worden, aangezien het maar een klein beetje duurder is dan zelfbouw..

En Mycom komt natuurlijk keurig 3 jaar lang de volgende werkdag langs als er een onderdeeltje kapot is.... :)

Mag jij ook eens gaan kijken naar de prijs verschillen tussen Amerika en NL.
Dell D600: prijsverschil na belasting en invoerrechten 400 euro. En dan bel je dell en dan krijg je "ja meneer maar we wonen toch in NL". Ik kan naar Amerika vliegen voor 350 euro... Dan heb ik het apparaat als nog goedkoper (Geef ik hem niet aan bij binnekomst in NL is het helemaal feest :-))
Das dus niet zo netjes van Dell

Bij merken zoals Dell betaal je inderdaad veel voor de naam. Één gouden tip is echter wel om een duurder systeem te downgraden. Dit kan je vaak dan zo'n 100¤ of meer besparen.

Voorbeeld:

Standaard Dimension 8300 Value (313) := ¤866,32
Upgrade Dimension 4600 Extreem Value (307) := ¤962.71

Om dus dezelfde configuratie te krijgen als de standaard Dimension, betaal je dus bijna ¤100,- meer.


Persoonlijk knutsel ik het liever altijd zelf in elkaar. Dat scheelt meestal nog de meeste Euries. :)

Dit is absoluut waar!

Ik heb al die dimension standaardconfiguraties bekeken en wij waren het goedkooptste uit door uit te gaan van de duurste basis en daar alle onnodige zut uit weg te laten.

Als je Dell's budgetmodel pakt moet je er ook echt niets aan veranderen anders wordt het belachelijk duur.

Maar da's ook logisch, maarwerk kost geld. In de prijsverschillen tussen verschillende upgrades is me ook wel eens opgevallen dat ze voor veel upgrades dezelfde prijzen hanteren. Die kosten zitten hem meer in het feit dat er iemand een 'custom' systeem moet gaan bouwen dan in de echte onderdelen.

Dat ze er goede componenten in zetten, ben ik het niet mee eens.
Ze stellen een systeem heel mooi voor (vooral design), maar dan komt er een budget moederbord in met onboard videokaart, .... Alles wat niet op het eerste zicht opvalt is budget. Als je hetzelfde systeem maakt en zonder problemen even mooi, dan is de prijs wel echt veel lager dan Dell.
Vroeger was het op en top service, dat is nu blijkbaar voorgoed verleden tijd.

Dell heeft nooit tussenpersonen gebruikt

wij hebben al veel systemen besteld bij dell, waaronder een Dimension 8200, een Latitude D800 en een Axim X3; de laatste was in oktober 2003; en alles was perfect in orde; en snelle levering: 1.5 week!! Vanaf je tweede aankoop mag je als kleine onderneming trouwens ook achteraf betalen (30 dagen na levering) !!
Ik ken één iemand die iets langer heeft moeten wachten op zijn bestelling, omdat de dozen verspreid waren over verschillende dispatch-centra, maar dat is de schuld van DHL
wat is het probleem?

Vanaf je tweede aankoop mag je als kleine onderneming trouwens ook achteraf betalen (30 dagen na levering) !!
Precies, voor bedrijven is Dell ERG goed. Ook bij grotere bedijven wordt veel met Dell gewerkt en daar wordt naar mijn ervaring goede service verleend. Je moet alleen niet vergeten dat ondernemingen een andere afdeling is bij Dell, en halen ze daar hun grootste omzet van. Particulieren doen ze 'erbij' en gaat veel te vaak mis.
De hardware die Dell levert vind ik persoonlijk erg goed doordacht. Prima cases en (alweer) voor bedrijven goede mogelijkheden om afspraken te maken over eenduidige hardware voor langere tijd. De manier waarop particulieren behandeld worden vind ik echter ronduit schandalig.

schandalig?
Mijn vader heeft vorige week de P42.66 met 17"Flatpanel besteld en heeft deze vandaag ontvangen.
Prima in orde hoor, door clubs als de HCC lijkt het net of dell heel veel bestellingen niet goed of niet op tijd leverd.
Vervelend dat er een paar mensen zijn met problemen maar ook bij dell werken gewoon mensen en ook bij dell gaat het dus wel eens mis.
Maar volgens mij valt het allemaal reuze mee.

Het gaat VAAK goed, maar ook TE vaak niet goed. Iemand die een nieuw systeem besteld en blijkt dat de monitor defecten vertoont. Vervolgens genoegen moet nemen met een gebruikte vervangings monitor vind ik schandalig ja. Nog maar niet te spreken over de betalingsvoorwaarden voor particulieren.

Dit zijn slechts enkele van de VELE voorbeelden waardoor de service van Dell voor particulieren VER beneden de maat is.

Dit zijn slechts enkele van de VELE voorbeelden waardoor de service van Dell voor particulieren VER beneden de maat is.
Allemaal mooie grote woorden, en ze komen heel krachtig over, ware het niet dat je zegge en schrijven één voorbeeld aandraagt waarbij wij alleen de mening van de benadeelde te horen hebben gekregen. Een verhaal moet je altijd van twee kanten horen.

Dell is een prima bedrijf, en het is niet meer dan normaal dat er wel eens wat fout gaat. Als alles perfect zou gaan zou ik me eerder afvragen of dit bedrijf wel helemaal gezond in elkaar zit. Maar omdat het nu toevallig een keer op tv is, er wordt dus wat meer aandacht aan besteed dan normaal, vindt men het nodig om Dell als "slecht" af te schilderen. Natuurlijk kunnen er best meer gevallen dan normaal zijn nu, maar zolang dit binnen de perken blijft, dan is het niet nodig om een grote ophef te maken. Het kan toch ook dat er nu in andere landen minder problemen zijn, waardoor die problemen naar ons land zijn verhuisd? Kan best.

Het is naar mijn mening een beetje kortzichtig om zo'n grote maatschappij met een betreffelijk goede staat van dienst in een keer zo te kleineren. Gun ze de tijd om het op te lossen. Gebeurt dat niet, dan moet er actie ondernomen worden.

Sommige van jullie zullen zeggen: "Ze hebben al de tijd gekregen om het op te lossen" Dan nog. Ik heb vertrouwen in Dell, ze zijn niet voor niks zo groot geworden.

Een heleboel van de mensen die nu hun ontevredenheid over Dell uitdrukken zeiden eerst waarschijnlijk niks omdat Dell vaak positief in berichtgeving naar voren komt. Maar nu het negatief is, zoeken mensen zo snel mogelijk apen en beren aan hun Dell, die ze misschien eerst niet eens zo belangrijk vonden, en gaan daar nu moeilijk over doen. Een beetje kort door de bocht.

Maar als ze het nu echt fout doen dan schudden wij (de consumenten) Dell wel wakker.

Ik ben het met je betoog eens dat negatieve kanten sneller naar voren positieve. Je hebt vertrouwen in Dell maar ik heb de HCC er ook hoog op staan. Voor zij besluiten tot een rechtzaak over te gaan is er eerst gepraat. Ze klagen Dell niet zomaar aan.

Wat wel is, Dell dient zich aan de wet te houden. Vooraf betalen mag niet dus moet je je daar aan houden.
Zoals je zegt de zaak heeft kanten

Ik heb een redelijk tijd gewerkt bij een grote klant van Dell (afnames van rond de 5000 computers per jaar), en de service die we kregen was NIET gewelidig. In onze webservers is er 5 keer binnen een jaar iets stuk gegaan en ondanks een 4 uurs service contract duurde het vaak een paar dagen voor de server weer online was (Sorry meneer, dat type voeding ligt in Ierland, nee, die RAID controler hebben we niet op voorraad.....)

Ook voor een geheugenuitbreiding voor een systeem van minder dan een jaar oud moesten we 3 weken wachten (uiteindelijk ergens anders besteld en dezelfde dag nog per koerier geleverd...)

Resultaat: Voor desktop machines gebruiken we nog steeds Dell, maar de servers zijn tegenwoordig alleen nog maar Compaq.

edit: Ehhhmmmm, dat zal dan tegenwoordig wel HP zijn.......

Ik heb niet echt vaak te maken gehad met Dell servers, maar ik heb inderdaad wel eens geprobeerd om voor een ongeveer 1 jaar oude server lege harddisk brackets te bestellen. Het duurde meer dan een maand voordat we te horen kregen dat ze die niet meer leverden.
A) hadden ze dit meteen moeten vertellen
B) het lijkt me dat iemand juist voor een A-merk kiest om dergelijke problemen te voorkomen.
Het lijkt me op dit moment verstandiger/goedkoper om gewoon goede barbone's te kopen met wat extra spare onderdelen, dan weet je zeker dat je server binnen no time weer draait.

Overigens heb ik vergelijkbare dingen ook bij Compaq meegemaakt.

doen ze sinds kort dan zaken met DHL :?

Ze komen meestal met zo'n bruine UPS poepkar voorrijden

Is dit soms incidenteel? Want ik heb ook aantal kennis juist wel goeie ervaring. Het kan ook aan systeem liggen maar ik heb vroeger bij Samsung gewerkt en Dell was een van meeste lastige klant die ook nog veel kwaliteiteisen stelde...

Als je niet het risico wil lopen van Dell, koop dan met tussenpersoon. Ga naar een gewoone zaak. Want hoe dan ook, mensen vinden het fijn als ze iemand hebben bij problemen. De tussenpersoon heb je dan toch nodig.

Heb ik geprobeerd. (Dunnet). Maar die zeggen dat ze als wederverkoper geen spul meer van Dell mogen verkopen.
Dell heeft de tussenhandel uitgeschakeld, weet je nog?
Dit om meer winst te hebben, want prijzen zijn niet gezakt.

Het kopen van een tussenpersoon heeft veel nadelen. Ten eerste moet je dan de verkooppraatjes aanhoren, waardoor je nog steeds de kans loopt om met iets anders thuis te komen dan waarvoor je eigenlijk naar de winkel gaat.
En in de tweede plaats kom je in de tussenhandel toch nog erg vaak verkopers tegen die geen verstand hebben van zaken. Of zelfs zo erg dat ze het tegenovergestelde gaan beweren van wat het daadwerkelijk is, zoals ik al eens bij Dixons ben tegengekomen.

Je reactie is imho irrelevant, daar het publiek dat bij Dell koopt een ander publiek is dan datgene dat zich foutief laat voorlichten bij een Dixons..

Je kunt bij Dell immers zelf je systeem samenstellen. Dat doe je niet als n00b want dan wordt je daar net zo hard genaaid...

Wat ik dus niet snap is dat Dell al eerder via de rechtbank op de vingers is getikt maar ze gewoon doorgaan.

En dat zo'n grote organisatie fouten maakt OK. Maar dat ze die fouten dan niet fatsoenlijk oplossen lijkt me toch een puur 'policy' beleidskwestie.

Zeker weten dat ze op de vingers zijn getikt? Ik weet alleen dat de HCC ze aanklaagde, maar heb er daarna niets meer van gehoord....

Wij als bedrijf halen alles bij DELL .. we betalen achteraf en de kortingen zijn flink!!

De levering gaat altijd goed op 1 incident na.. dat was toen vorige week een nederlandse transporteur failliet ging. Ik heb het idee dat het hier over gaat dit nieuws..

Kun je dat écht menen!? nee toch zeker?!

Dell is volgens mij voor consumenten de slechtste leverancier van computers in Nederland. Dat het voor bedrijven leuk kan zijn zal allemala best maar die zijn geen lid van de HCC en die wordne ook jniet geflest. Dell fliest zelf hun particuliere klanten en past scare tactics toe op degenen die klagen: "U hebt volgens de algemene voorwaarden helemaal het recht niet garantie te claimen mevrouw" of "Mevrouw, als u dit verhaal écht naar Kassa stuurt schendt u de aankoopovereenkomst en kunnen wij u voor het gerecht dagen" zijn gewoon gehoord door mijn tante die een Pctje voor haar zoon kocht.
Wat denk jij dat een consument denkt als de PC die gekocht is een 2200 mhz cellie ipv een p4-2600 aan boord heeft, die volle GB geheugen verworden is tot 256 MB, de top-end Geforce FX ineens intense neigingen jegens MX440-heid heeft, de audigy2 vervangen is door onboard geluid en de gigabit NIC echt helemaal nergens te bespeuren valt? Goh, das fijn, die Dellen vertrouwen we nog een keer? Niets ervan, die bellen met de melding dat het systeem verkeerd geleverd moet zijn want dit is het basis modelletje met zonder zinvolle features.
"Waar blijft het bestelde systeem en krijgen we nog wat van die knaken terug, omdat er nu al zes weken levertijd zit op een redeleijk standaard systeempje?" was de vraga voor de Dell helpdesk. Ze werd heel keurig afgewimpeld met de melding dat dit het door haar bestelde systeem was, er geen korting zou komen, en er ook niets nageleverd ging worden, en als het ding opengeschroeft was om te kijken waar al dat geheugen was gebleven dan was de garantie er ook af.

Het verbaast me eigenlijk dat er nog geen strafrechtelijk onderzoek tegen Dell's oplichterspraktijken is begonnen. We kunnen niets doen dan hopen, en dat er toevallig een keer een transportpartner op de fles gaat, dat kom je écht niet in het nieuws tegen en daar heeft de HCC niet al meer dan ene jaar een rel over met Dell. Zoiets gebeurt en dan zul je hooguit één of twee boze klantjes zien, in een week, die ineens gaan schreeuwen. Dit speelt al zolang Dell direct levert en gewoon de Nederlandse wet aan haar laars lapt.

Dit alles had je trouwens helemaal zelf kunnen weten als je het artikel en het gelinkte artikel gelezen had, want wat daar instaat is ook bepaald geen transporteurtje wat een paar systemen niet levert wegens faillissement.

Jaccoh:
Wij als bedrijf...
Jij:
Dell is volgens mij voor consumenten....
Even lezen voordat je een heel verhaal gaat ophangen. Als je dan toch je persoonlijke ervaringen wilt vertellen, doe het dan als hoofdthread.

ik weet dat het bij bedrijven ook niet vlekkeloos gaat, ik zou via mijn moeders werkgever een laptop kunnen bestellen. Maar de mensen die al besteld hadden bij dell die hebben 3 maanden op hun bestelling moeten w8en. hierop heeft haar werkgever de overeenkomst verbroken. Nu kan ik er zelf eentje uitzoeken in de winkel en de bon declareren.

Grappig toch hoe mensen hun eigen persoonlijke ervaringen altijd bestempelen als algemene wet.

Als er bij jouw tante iets misging wil dat nog niet zeggen dat men het altijd moedwillig verkeerd doet om klanten te naaien. Met zo'n houding komt geen enkel bedrijf ver.

Meer dan eens zit er overigens een groot verschil tussen wat mensen denken besteld te hebben en wat ze echt besteld hebben. Door al die opties zie je vaak het bos niet meer waardoor je al snel verkeerde conclusies trekt.

Ik snap het probleem overigens niet helemaal. Toen ik een Dell bestelde kreeg ik voordat ik uiteindelijk op 'ja, doe maar' drukte een overzicht van alle hardware die in de doos zou komen, die heb ik gechecked tegen mijn verwachtingen en die klopt. Een dag later kregen we een pdf met daarin weer de gehele configuratie, die ik uiteraard weer heb gechecked. Dit is nog allemaal voordat ze je systeem gaan bouwen, als daar dus iets niet in klopt kan je nog ingrijpen. Tenslotte zit er bij de levering van het systeem weer een complete beschrijving van alles wat zich in de dozen bevindt.

Als er dan een totaal andere PC in blijkt te zitten hebben ze of een rare fout gemaakt, die makkelijk te herstellen is want je hebt 3 x zwart op wit van ze gekregen wat je besteld hebt. Of je bent zelf confuus en je hebt na wat wild op die site rondgeklikt te hebben nooit meer gecontroleerd of wat je wilde wel in dat lijstje terechtgekomen is. Stom dus.

En over dat Nederlandse wet gebeuren, Dell is een Amerikaans bedrijf dat levert onder amerikaanse voorwaarden. Je moet nota bene verklaren dat je het ding niet doorexporteerd naar landen waar dat volgens de amerikaanse wetgeving niet heenmag. (Nee daar ben ik het ook niet mee eens maar het geeft wel aan waar ze gevestigd zijn en onder welke wetten ze vallen, dat die bak van je in ierland is gemaakt doet er dan niet meer toe)

Je gaat toch ook niet over de nederlandse wetgeving lopen zeiken als je een dvd'tje besteld bij amazon in de vs? Dit is hetzelfde alleen hebben ze toevallig hun website ook in het nederlands vertaald.

Je gaat toch ook niet over de nederlandse wetgeving lopen zeiken als je een dvd'tje besteld bij amazon in de vs? Dit is hetzelfde alleen hebben ze toevallig hun website ook in het nederlands vertaald.
Da's niet het zelfde, want daarmee richten ze zich expliciet op de Nederlandse markt, en dus moeten ze naar de Nederlandse wet handelen. Hun reclames in Nederland versterken dit nog.
Als je inderdaad bij een Amerikaanse winkel wat koopt en die mensen zijn (incidenteel) zo vriendelijk het naar Nederland te sturen dan moeten ze zich gewoon aan de Amerikaanse wet houden, en kan jij niets claimen op basis van de Nederlandse wet.

Er is niks amerikaans aan dat bedrijf, want het heeft zeer degelijk wel een vestiging in Amsterdam.
Het feit dat het een Amerikaans bedrijf is dat zogenaamd met Amerikaanse voorwaardes schermt, het feit dat ze in Ierland worden geassembleerd doet er niet aan toe.
En dat weten de juristen in het bedrijf zelf ook donders goed. Het is gewoon een middel om de mensen wat af te schrikken. Maar ken je rechten.

Als er dan een totaal andere PC in blijkt te zitten hebben ze of een rare fout gemaakt, die makkelijk te herstellen is want je hebt 3 x zwart op wit van ze gekregen wat je besteld hebt.
Zwart op wit wil niet zeggen dat het vlekkeloos gebeurt. Het zijn mensen die het in de dozen doen. En als het robots zijn gaat het ook niet altijd goed. Toen het Compaq distri centrum nog hier zat ging het regelmatig heel ernstig mis. Fouten en diefstal zorgden ervoor dat de spullen regelmatig niet op de juiste plekken in het magazijn lagen en dus leveringen incompleet waren.

Met Dell kan dat dus ook makkelijk het geval zijn. Het wordt wel gecorrigeerd, maar het kost (nodeloos) veel tijd en ergernis. Daar gaat het om. Je krijgt uiteindelijk wel wat je hebt besteld, maar het duurt wat langer...

Wij als bedrijf halen alles bij DELL .. we betalen achteraf en de kortingen zijn flink!!
Hmmm...mijn werkgever maakt ook gebruik van Dell. Ook voor PC-Privé, maar dat is nu afgelopen omdat Dell zich niet aan de afspraken kon houden. Voor bedrijven is men blijkbaar beter, hoewel ik daar toch ook wel wisselende verhalen over hoor.

Ik (nouja, m'n vriendin) heb sinds twee weken een Dell laptop in bestelling. Binnen 5 werkdagen het hele bedrag betaald, uiterlijk 5 werkdagen later zou je dan een bevestiging ontvangen. Het is inmiddels werkdag 11, en op een mail hebben ze al 72 uur niet gereageerd. Vandaag nog wat mailtjes uitgestuurd naar andere adressen van Dell.

Ik wil graag geloven dat het goed gaat komen, maar helemaal gerust ben ik er niet op...

Maar dan nog iets:
moet bovendien vooraf het hele bedrag betalen; iets wat in strijd is met de Nederlandse wetgeving
. Nou, ten eerste kun je ook onder rembours bestellen en ten tweede: deden we dat niet al jaren lang bij 100-en vage en minder vage webshops in het land, vooraf betalen?

(update 15-3-04) even voor de volledigheid, na een hoop keren met de helldesk bellen bleek er een zeer gebrekkige communicatie tussen de financieele afdeling en de orderdesk te zijn. Vandaag is de laptop alsnog geleverd. Ik geef Dell het voordeel van de twijfel, het kan stukken beter, maar ze hebben zeker de juiste bedoelingen. ;)

Ja, precies. Ik ben zelf eigenaar van zon vage webshop... en ik ga echt geen hele pc leveren op afbetaling of uitgestelde betaling!
Vooruit, of rembours.
Ik zou die wet waarin staat dat het niet mag dan wel eens goed na willen lezen...

[SLIGHTLY OT]Hmmm... Je zou misschien ook even kunnen bellen met DELL? Wij hebben met de telefonische helpdesk geen problemen ondervonden tot nu toe. Dell zal heus niet maar 1 e-mail per dag te verwerken krijgen.
[/SLIGHTLY OT]

In dit soort gevallen is het vaak de bank die de vertraging oplevert, en niet Dell.

In dit soort gevallen is het vaak de bank die de vertraging oplevert, en niet Dell.
Ik hoop het dan maar. Ik zou ook helemaal niet "geschrokken" zijn van 5 of 6 dagen langer dan verwacht niets horen, maar met "dank" aan Radar is dat nu wel het geval. |:(

Aan de andere kant: Radar (en alle andere consumentenprogramma's) krijgen natuurlijk alleen de klachten te horen, en hebben (lijkt mij) geen enkel idee in hoeveel procent van de gevallen er problemen zijn. Een toename van klachten zullen ze merken, maar dan nog... Hoeveel klachten zouden er zijn, en hoeveel configuraties zou Dell per dag leveren? Percentages willen we! Als iedereen die goede ervaringen met Dell heeft, nou ook even naar Radar mailt :+

Dit is toevallig!

Mijn broer heeft gister een Laptop bij Dell gekocht en die was ook niet goed.

Er zat een los schroefje in en deze is vast komen te zitten bij het PC Card slot zodat je die nu niet meer kan gebruiken. :(

En ze mogen ook meteen een aanklacht indienen tegen die klantenservice, ik heb vandaag gebeld en heb 1 uur gebeld om dit bovenstaande probleem uit te leggen (steeds naar andere afdeling gestuurd, en dan weer terug, en dan weer daarheen, etc). :(

Ik had een kapotte accu. Heb het support-formulier ingevuld op Dell.nl.

Dezelfde dag belde een medewerker me voor een afspraak voor omruilen.

1 dag later had ik mijn nieuwe accu via koerier binnen.

Dell = :*)

Misschien dat toch maar eens wat beter uitleggen :+

Nee geintje, het kan natuurlijk niet zo zijn dat dit de bedoeling is.
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:37 Napster pas eind van de zomer naar Europa
Vorige 09:57 Professionele videokaarten in 3ds max 6 getest
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011