Hoofdcategorieën
Device Settings

AT&T patenteert techniek om spamfilters te omzeilen

Door Remy Bergsma, woensdag 19 november 2003 20:14
Bron: C|Net, views: 865

Op de site van C|Net staat het nieuws dat AT&T een techniek heeft gepatenteerd om spamfilters te omzeilen. In het patent staat een manier beschreven om spam-berichten elke keer aangepast te versturen, zodat antispam-software er geen vat op heeft. Vooralsnog is het onduidelijk waarom AT&T een patent op een dergelijke techniek heeft genomen. Een woordvoerder van het bedrijf zegt dat AT&T de spammers voor wil zijn die deze techniek zouden kunnen gaan gebruiken. In het verleden heeft AT&T al kritiek te verduren gekregen van spam-tegenstanders toen het bedrijf een bepaald contract met een spammer tekende:

AT&T logoBut one Internet activist said the pink contract didn't cause her to doubt AT&T's intentions with respect to the patent. "Did AT&T screw up by signing that contract? Yes, absolutely," said Laura Atkins, president of the SpamCon Foundation. "Is its existence proof of some great conspiracy by AT&T to spam the world and allow their users to spam the world? I don't believe so."
Volgende 21:21 Soltek introduceert moederbord met Prescott-support
Vorige 18:58 Delen van tv-beelden met ATi's Eazyshare
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Dat is heel mooi van AT&T, daardoor word het dus verboden om die techniek te gebruiken. Behalve dan als AT&T het gaat licenseren natuurlijk.

Als AT&T zelf ook kamt met organisatorische problemen en ergernissen door hun concern heen, dan is dit misschien voor hun de manier om hun omvangrijke organisatie te verbeteren.

In het algemeen is een patent een deal tussen de samenleving en de uitvinder waarbij de volgende rechten voor de samenleving zijn gereseveerd:
- Openbaarheid details patent
- Recht op licentie voor ieder rechtspersoon tegen 'redelijke vergoeding'

Dit is dus helemaal niet zo goed, want de gemiddelde spammer zal na lezing van het openbare patent gewoon de techniek toepassen zonder licentie, en anders dwingtie een licentie af via de rechter. Oftewel het argument om spammers voor te zijn klopt niet. Je haalt een techniek of werkwijze juist nooit van de markt af door het te patenteren!

Als de "redelijke vergoeding" 5 cent per bericht is denk ik dat je als spammer rap finito bent met je licentie afddwingen. ik geloof niet dat dat nog rendabel is namelijk. en vijf cent per berichtje... niet veel duurder dan een smsje... das best redelijk :D

normaliter heb je gelijk maar omdat het spammen in principe al een illegale hack actie is in de meeste gevallen, die alleen winstgevend is omdat de kosten gedragen worden door derden in plaats van door de spammer, gaat hier de stelling dat je met dit octrooi juist spammen onsterfelijk maakt niet op.

Als spammers dus dezelfde techniek willen gaan gebruiken als AT&T gepatendeerd heeft, dan moeten zij daar waarschijnlijk een belachelijk hoog bedrag voor betalen (zoiets als 1.000.000.000 euro)

Doen zij dat niet, dan kunnen ze voor de rechter gesleept worden :)

Althans.. ik hoop dat dat de bedoeling is van AT&T

Dacht precies hetzelfde. Grote kans dat het patent dusdanig breed is dat een groot deel van de spammers nu al in overtreding is.

Momenteel is het nadeel dat financiële schade door spammers moeilijk te bepalen is, vooral de mate ervan. Nu kan AT&T ze gewoon wegens inbreuk op patent zwáár beboeten, en is ook gelijk een zeer makkelijk te bewijzen misdrijf dus snelle rechtzaken.

Daar verdient AT&T dan ook flink aan ja, maar als zij daardoor mijn binnenkomende spam kunnen verminderen heb ik daar écht geen moeite mee.

Grote kans dat AT&T zoiets niet eens doet uit altruïsme maar gewoon omdat ze zélf minder spam willen ontvangen/verwerken op hun servers.

ik hoop niet dat dit meer spam gaat betekennen :)

Dat is heel mooi van AT&T, daardoor word het dus verboden om die techniek te gebruiken. Behalve dan als AT&T het gaat licenseren natuurlijk.
Tenzij AT&T het voorzichzelf gaat gebruiken natuurlijk |:(

dan weet je iig waar de spam andaan komt...

Neem aan dat je als je daar een licentie op neemt, dan je dan met kleine wijzigingen je eigen spam-filter-omzeil-techniek kan bouwen, en daar weer een patent op kan aanvragen.
Niet alle technieken zijn hetzelfde toch.

Maar ja.. zolang een spammer toch gewoon al zijn email verstuurd naar iedereen, dan hoeft ie daar niet perse spam-filter bij te omzeilen.. Alles wat geblocked word is jammer voor de spammert, maar dan komen er nogsteeds miljoenen berichten wel gewoon aan in mailboxen van nietswetende emailers

btw..
Is er nog geen 1 slimme spammer op het idee gekomen op een patent te nemen op het ongevraagd versturen van email :)
hmm.. toch maar even een onderzoekje doen naar het aanvragen van een nieuw patent.. hehe

Reeds gepubliceerde technieken kunnen niet meer gepatenteerd worden.

Als je daar patent op hebt dan kunnen wij zeker ook geen mail meer naar vrienden sturen, want dat is toch ook ongevraagd?

Moderne bayesian-based filters worden nauwelijks beïnvloed door lichtjes verschillende spam mails dus deze methode is nauwelijks zinvol.
Trouwens, als een spammer dit patent schendt, wat gaat AT&T daar aan doen? De spammer opsporen? Veel geluk. Daar moet je trouwens geen patent infringement voor hebben, spam wordt steeds meer illegaal. En de landen via waar de spam anoniem wordt verzonden, geven in het algemeen weinig om patenten...
Dus waarom heeft AT&T dit patent dan?

Moderne bayesian-based filters worden nauwelijks beïnvloed door lichtjes verschillende spam mails dus deze methode is nauwelijks zinvol
Hoe kun je dit soort uitspraken nu doen zonder te weten hoe de AT&T techniek in elkaar steekt? Het zal echt wel wat meer zijn dan gewoon een paar keywords veranderen etc.

A system and method for circumventing schemes that use duplication detection to detect and block unsolicited e-mail (spam.) An address on a list is assigned to one of m sublists, where m is an integer that is greater than one. A set of m different messages are created. A different message from the set of m different messages is sent to the addresses on each sublist. In this way, spam countermeasures based upon duplicate detection schemes are foiled.
Letterlijk vertaald:
Een systeem en methode om truckjes te omzeilen die duplicatiedetectie gebruiken om spam te detecteren en te blokkeren. Een adres op een lijst wordt toegekend aan 1 van m sublijsten, waar m een geheel getal groter dan 1 is. Er wordt een verzameling van m verschillende berichten gemaakt. Een verschillend bericht van de verzameling van m berichten wordt verstuurd naar de adressen op iedere sublijst. Zo worden anti-antispamtrucksjes op basis van duplicatiedetectie omzeild.

Omdat het bericht in verschillende stukken wordt gehakt, snapt het filter niet meer dat het de delen van het totale bericht zijn? Dan moeten het wel hele kleine stukjes zijn als een Bayesian filter het niet afvangt.
Ik vind het maar een vaag patent :Z

Laten we hopen dat het idd gebruikt word (zoals daar staat) om het tegen te gaan. Dit lijkt me wel, want als spam illegaal word en die techniek word gebruikt kan je AT&T aanklagen, dan moeten zij weer uitleggen dat zij het niet zijn geweest, en zo de spammer opzoeken.

Eigenlijk is mijn conclusie dus dat het niet slim is omdat er zo al vlug beschuldigingen uitgaan naar AT&T omdat een techniek gebruikt word. En als spam illegaal word dan zullen de verstuurders zich ook niet echt veel aantrekken van patenten toch?!!

Leuk voor AT&T...maar of dit de reputatie van het bedrijf ten goede komt is vraag twee. Men hamert de laatste tijd erg in op spam, dus als je er dan vrolijk aan komt wandelen met een techniek om alle filters te omzeilen |:(

Dan te bedenken dat at&t dsl internet levert, en dan je eigen product gaan volgooien met spam. Lijkt me niet. Aan de andere kant een goede spam techniek veel geld opbrengen.

En wie weet krijgen gebruikers van at&t adsl wel geen spam in hun at&t mailbox. ;)

Misschien hun eigen netwerk vrij van spam houden en de andere vol gooien :P

Ik denk dat ik maar een techniek ga patenteren waarmee je de snelheidslimiet kunt overschrijden. En dan maar vangen van al die mensen die m'n patent negeren :(

Ik denk dat ik maar een techniek ga patenteren waarmee je de snelheidslimiet kunt overschrijden.
Je gaat gas geven patenteren? Succes! Je wordt vast een rijk man...
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 21:21 Soltek introduceert moederbord met Prescott-support
Vorige 18:58 Delen van tv-beelden met ATi's Eazyshare
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011