Hoofdcategorieën
Device Settings

@Home ontkent aantijgingen van Troubles@Home

Door Tamara van Hal, zondag 5 oktober 2003 17:11
Bron: WebWereld, views: 1.669

@Home ontkent de beschuldiging dat de provider de snelheid van zijn kabelabonnees bewust laag zou houden, zo lezen we op WebWereld. Troubles@Home, de gebruikersvereniging van @Home, maakte in de afgelopen week bekend dat veel kabelabonnees de laatste tijd hebben geklaagd over lagere snelheden dan normaal. Troubles@Home vermoedt dat de provider de snelheid van de kabelabonnementen bewust laag houdt om zo bandbreedte vrij te houden voor duurdere abonnementen.

Troubles@home logo (kleinWoordvoerder Edwin van de Laar van @Home zegt dat deze beschuldigingen onjuist zijn. Hij zegt dat het credo van de provider is en zal blijven dat zij de snelste zijn. De ISP zegt dat er maximaal veertig klachten zijn binnengekomen, een bijna verwaarloosbaar aantal ten opzichte van de tweehonderdduizend kabelabonnees die het bedrijf heeft. Van Laar zegt wel dat de klachten op dit moment onderzocht worden.

Volgende 18:08 Philips introduceert dual-layer DVD+R-technologie
Vorige 15:59 Verslag bezoek AnandTech aan ECS
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Leuk pr praatje, maar ik denk dat bijna niemand echt bezwaar maakt aangezien dit toch via een duur 0900 nummer moeten melden en vervolgens geen reactie hier op krijgen, er iets mee doen doen ze iedergeval niet, ken nog zo'n kabelaar }>

Leuk PR praatje? :o
De ISP zegt dat er maximaal veertig klachten zijn binnengekomen, een bijna verwaarloosbaar aantal ten opzichte van de tweehonderdduizend kabelabonnees die het bedrijf heeft.
Kijk er zijn dus 40 serieuze klachten... en zoiets heet tegenwoordig verwaarloosbaar? Lekkere serviceafhandeling daar! Zo van:

Ja meneer, u bent een van de weinige met dat probleem! Ik ga u daar echt niet mee helpen! ... Tot ziens! }>

hoho, statistisch gezien is het wel degelijk verwaarloosbaar. 40 op 200.000 is 0,02%. Daar ga je geen speciaal beleid op voeren of bedrijfsprocessen voor veranderen, want dan blijf je aan de gang. Bijna geen enkel groot bedrijf zal als doelstelling 100% klanttevredenheid nastreven, want dan krijg je een onbetaalbaar product, en dan zijn de klanten alsnog ontevreden vanwege de hoge prijs.... :7

Dat wil echter niet zeggen dat ze er helemaal niks aan doen. Ze zullen het echt wel onderzoeken zoals ze ook in het artikel zeggen. Maar soms blijft een probleem onopgelost, daar kun je niks aan doen. Dan kost een oplossing gewoon TE veel of is er misschien alleen een oplossing beschikbaar die weer meer andere problemen veroorzaakt. Dat wil je als bedrijf ook niet.

Sowieso zal maar 1% van de klanten ooit over iets klagen, omdat de anderen niet durven, niet zeker zijn of 't niet aan hun PC ligt, etc.

Als slim bedrijf streef je juist 110% klanttevredenheid na. Bijna geen enkel bedrijf doet dit, omdat ze zich niet realiseren hoe belangrijk het is dat hun klanten overtevreden zijn met het bedrijf. De impact van mond-op-mond reclame is nog altijd enorm en dat is waar je op inspeelt door klanten zo tevreden te maken en zo goed te behandelen dat ze er iets over willen roepen op verjaardagen etc. In tegenstelling tot wat de meeste bedrijven denken, kost de tijd en energie die je hierin moet steken veel en veel minder ten opzichte van de extra marketing die je moet voeren om een bepaald aantal klanten binnen te halen.

Reactie op ErectionJackson:

110% tevredenheid is gewoon onmogelijk en dus onzin

100% is ook niet haalbaar, er is altijd wel iemand ontevreden
Bedrijven maken een afweging tussen vele factoren en klanttevredenheid is daar een van, wat heb je aan 100% tevereden klanten als je geen winst meer maakt?

Nee, maar er zijn er 40 die het hebben gemeld, maar er zijn er minstens 10x zoveel die het niet melden. Verder moet je dit per regio zien en niet in totaal, want als dan een redio uitvalt maakt dat niets uit, want dan is 5% ontevreden.

maar de uitleg op troubles@home lijkt mij vrij duidelijk.

Vroeger stond er gemmiddeld 2 mbit.

Nu staat er duidelijk TOT 2560 kbit. wat dus 320 kb/s is. Het lijkt er toch wel op ondanks de ontkenning. Ik zelf kom met downloaden ook niet veel hoger uit over 100 mb. En als ik veel sneller ga (450kb/s) dan dropt de download snelheid meteen. Rond de 300 dan blijkft hij stabiel.

Tot 2560kbit is nog steeds meer dan 2mbit. Gezien hoe je over de snelheden praat die je wel degelijk haalt schijn je ook niet te beseffen dat je +-300kilobyte haalt wat wel degelijk iets is wat je kan verwachten van een 3-2,5 mbit lijn.

Je kan proberen te klagen maar er is niemand die naar je hoeft te luisteren want je zegt zelf al dat je krijgt wat ze je beloven.
Niet te geloven dat tweakers lezers je daar nog positief voor modereren.

Tot 2560kbit is nog steeds meer dan 2mbit. Gezien hoe je over de snelheden praat die je wel degelijk haalt schijn je ook niet te beseffen dat je +-300kilobyte haalt wat wel degelijk iets is wat je kan verwachten van een 3-2,5 mbit lijn.

Je kan proberen te klagen maar er is niemand die naar je hoeft te luisteren want je zegt zelf al dat je krijgt wat ze je beloven.
Niet te geloven dat tweakers lezers je daar nog positief voor modereren.
Er stond echter eerst "gemiddeld" 2Mbit. Dat wil dus zeggen dat het lager danwel hoger uit kon vallen. En het is algemeen bekend dat het gemiddeld hoger uitviel. Ikzelf haalde snelheden van rond de 500Kbps gemiddeld, da's dus ongeveer 3,9Mbit.

Maar goed, nu zetten ze op de website "tot 2560Kbit" en als je vervolgens ook inderdaad rond de 300KByte uitkomt krijg je waar je recht op hebt? Dus als @home volgende week "tot 0,5Mbit" op hun website neerzet en je haalt dat ook inderdaad dan kun je niet klagen? Lekkere beredenering.

Dat is ongeveer net zoiets als de abonnees van Chello die zeggen dat je bij @home niet mag klagen als je meer dan 150Kbps haalt, want dat halen zij ook niet |:(

Even voor de duidelijkheid:
Ik haalde zojuist ( 21.00 uur, zondag's) gemiddeld 430Kbps vanaf een MS server. Vanaf de @Home server haal ik gek genoeg nog maar rond de 280. Misschien dat sommige mensen bedoelen dat de servers van @Home langzamer zijn geworden, en niet de verbinding :?

Als ze voordien zeggen gemiddeld 2mbit en nu zeggen ze tot 2560kbit terwijl je nog steeds tegen 300kB kan downloaden dan heb je nog steeds gemiddeld meer dan 2mbit.
Dat het voordien in de praktijk gemiddeld meer was was leuk voor @home klanten maar je hebt dan geen enkel recht van klagen als je opeens niet meer meer krijgt dan wat ze je beloven.
De snelheid die ze beloven is niet verlaagd.. enkel wat je nu effectief krijgt komt meer overeen met wat ze beloven.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ze opeens een lagere gemiddelde snelheid mogen neerzetten en de snelheid verlagen. Chello heeft dat bij mij eens gedaan naar het lage cijfer van 300kbit. Voordien was er toen ook geen limiet.
Maar laten we eerlijk zijn gemiddeld 2mbit is geen gemiddelde zoals in de wiskunde. Uitschieters zijn mogelijk maar eigenlijk enkel naar beneden. Dat is nu precies wat je krijgt. Die 2560kbit is ook gemiddeld als ik jullie snelheden zie want je haalt ze meestal.
In feite is jullie gemiddelde beloofde snelheid met 512kbit gestegen en jullie klagen nu.

Leuke opmerking voor de nat-achter-oren-abonnees. Maar totaal niet relevant voor mensen die al jaren @Home hebben. In die tijd noemden ze namelijk geen snelheden en als het dan ineens wel minder wordt is het logisch dat mensen gaan zeuren.

Als jij een porsche koopt die 260 kan. Maar een maand later rijdt hij nog maar 120 omdat je toch niet harder mag.. dan ga je ook zeuren. Dat is gewoon logisch en mocht @Home wat hebben veranderd in hun netwerk dan is het resultaat gezeur wat gewoon terecht is.

Leuke opmerking voor de nat-achter-oren-abonnees. Maar totaal niet relevant voor mensen die al jaren @Home hebben. In die tijd noemden ze namelijk geen snelheden en als het dan ineens wel minder wordt is het logisch dat mensen gaan zeuren.

Als jij een porsche koopt die 260 kan. Maar een maand later rijdt hij nog maar 120 omdat je toch niet harder mag.. dan ga je ook zeuren. Dat is gewoon logisch en mocht @Home wat hebben veranderd in hun netwerk dan is het resultaat gezeur wat gewoon terecht is.

heheh jij snapt er niks van.
Als je namelijk een porsche koopt, garandeert dat je een speed van dik over de 200 km/h.
(mocht opeeens nog maar 120km/h per uur willen en niet sneller, ga je naar de garage en fixen je het).

@home heeft jouw nooit een speed van 300+ beloofd. Dat het jaren zo was, verandert niks aan het feit dat jij nu ook gecapped bent.

Tuurlijk mag je zeuren, maar het helpt niks.
Want jij hebt geen poot om op te staan, helaas.

Dus wie is er nu nog niet droog achter zijn oren?

Als ze heel selectief de klachten categoriseren komen ze misschien aan maximaal 40 ja... Maar het zijn er zeker 40, zeker als ik her en der de reacties van verschillende mensen lees.

@Home speelt altijd mooi weer, maar dat is het dus echt niet.

nee inderdaad het regent op dit moment nog echt ook... sorry moest ff :D

Eerste zeggen ze dat er niks aan de hand is, en daarna doen ze een onderzoek...?

Meestal doe je eerst onderzoek en geef je daarna je bevindingen?

Vreemde reactie van @home.

Ook raar dat ze 40 reacties verwaarloosbaar vinden... dat is toch geen manier om klanten te behandelen. Je mag dus pas een klant indienen als de meerderheid het er mee eens is??

Ook raar dat ze 40 reacties verwaarloosbaar vinden... dat is toch geen manier om klanten te behandelen. Je mag dus pas een klant indienen als de meerderheid het er mee eens is??
Met de problemen in regio Den Bosch eerder dit jaar was er hetzelfde probleem. Ze hadden op een bepaald moment iets van 5 soortgelijke klachten (ik twijfel nog steeds over de categorisering bij @home overigens) en dat was niet voldoende voor een onderzoek.

Pas na veel moeite en veel mensen aan te hebben gespoord is het balletje gaan rollen.

Eerste zeggen ze dat er niks aan de hand is, en daarna doen ze een onderzoek...?

Meestal doe je eerst onderzoek en geef je daarna je bevindingen?

Zo vreemd is dat niet: @Home wordt gebeld om een reactie te geven op de klachten die er zijn. Als bedrijf ga je dan in eerste instantie globaal kijken of er veel klachten zijn (in dit geval 40, wat @Home niet veel vindt), om dan al een eerste reactie te kunnen geven. Daarna ga je onderzoek doen, en mocht uit dat onderzoek blijken dat er inderdaad iets mis is, kun je dat alsnog vertellen (persbericht in de trant van: "onze experts zijn tegen het volgende aangelopen...", waardoor klanten de indruk krijgen dat het bedrijf wel weet waar het mee bezig is.).

Overigens: 40 klachten *lijkt* niet veel, maar veel mensen nemen niet de moeite om te reageren, omdat ze hopen/verwachten dat de snelheid binnenkort weer "normaal" zal zijn...

Ochja wat wil je eraan doen.

Lullige is helemaal dat ze dan komen met hun SPEED tripje naar SixFlags, Ipv daar geld aan uit tegeven maak dan een mooiere down en upstream !

Ik verwacht dat die actie van sixflags ze helemaal niets heeft gekost.
Het kost je minstens 3 euro, die je aan consumpties binnen moet besteden, sixflags heeft gratis reclame, is verzekerd van 15000 * 3 = 45000 euro aan consumptie-inkomsten (waarvan mogelijk niet eens iedereen komt opdagen) en vermoedelijk ook nog eens op een dag waarop sixflags eigenlijk dicht zou zijn (ik vermoed dat na 31 okt het park normaal gesproken niet meer open zal zijn).

Doet me een beetje denken aan de Belgische ISP Telenet (met zijn gebruikersvereniging PUB). Ook wij hadden vroeger een kabelabonnement met een snelheid van 10mbits, en sinds kort is dit ook overal aangepast (annex geïndexeerd :p ) naar 4mbits max. Dan zetten ze er wel bij dat "Telenet hanteert geen snelheidsbeperkingen. De effectieve snelheid hangt af van de belasting van het netwerk.". Ik kan me voorstellen dat dit bij @home net hetzelfde is. Als je infrastructuur niet meegroeit met je aantal abonnees zal je snelheid uiteraard wat verminderen. En of dit meteen "kwaad opzet" is betwijfel ik toch.

als het zo zou zijn dat de snelheid afhankelijk is van het verkeer, dan zou je dus ook uitschieters naar boven de 320 kB/s moeten hebben en die zijn er echt niet meer.

Kijk het gaat echt niet zozeer om die 320 kB/s, maar om het feit dat ze ineens een cap toepassen en het nog keihard ontkennen ook en ondertussen de prijs wel steeds verhogen.

* 786562 TD-er

Blijft mij allemaal een beetje raar overkomen. Ik hoor vele mensen dat ze opeens niet meer boven de 320kB/s zouden komen...

Kijk ik vervolgens naar de mensen om mij heen die ik persoonlijk ken, hebben de meesten dat absoluut niet... Mijn bandbreedte blijft keurig boven de 400 kB/s op zo ongeveer alle momenten van de dag, dus ook als het druk is, evenals bij mijn kennissen...

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bij de mensen die wel klachten hebben anderen in de buurt ook breedband hebben genomen, zodat de algehele snelheid wat zakt...

Ik denk dat het per regio gebeurt..
Nu haal ik nooit meer boven de 330KB/s, wat eerst 400+ was... ('s nachts gemeten dan)

Als de reden inderdaad is dat er meer mensen zitten te internetten, zouden er ook rustige momenten moeten zijn, waarop je dus wel boven die 320 kB/s uit zou moeten komen.
Nou op de rustige momenten kom ik dus nu tot max 300 kB/s, maar zit tegenwoordig meestal rond de 150 - 200 kB/s (van machines waarvan ik weet dat ze makkelijk enkele MB's/s zouden moeten kunnen leveren)

En gezien de hoeveelheid klachten hierover door het hele land, kan het geen toeval zijn, of heeft @home er in de laatste paar weken ineens zoveel-duizend nieuwe gebruikers bij gekregen?

idd, waar is de goeie ouwe tijd naartoe van 1.1MB/sec te downen :(

Dat is dan een incidentje geweest (of je zat op een verder lege ubr), voor zover ik weet heeft @home helemaal in begin 3,8 mbit gehad (daar waren toen die com21 modems op gecapped), dus daar haalde je dan echt normaal geen 9-10mbit mee.

Nou ik wil niet zeuren maar ik kan me toch zeker wel een tijd herinneren met @home dat ik vanaf de goede server 800+ Kb sec kon downloaden,

We hebben nu 6 computers op het @home netwerkje hier thuis maar toen dat nog niet geval was hebben wij zeker op nummer1 gestaan met de snelheidstest, ik zal ff kijken of ik hem weer kan vinden

offtopic:
Ik moet een dubbele post geven ((2x van mij)) omdat me tweakers "ik ga me inloggen" dingetje niet meer werkt :'(

Kep me internet tester weer gevonden :)

http://www.internetten.nl/internetspeed/internetspeed.asp

Btw, ik hep ineens wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg traag internet :S

Provider: @Home

Abonemment: Breedband Kabelinternet
Verbindingstype Kabel
Downloadsnelheid: 1,035.23 Kbit/sec.
Snelheid: 129.40 KByte/sec.

De tijd die theoretisch nodig is om 10 MB te downloaden met uw snelheid: 0 uur, 1 minuten, 15 seconden

4.46 zondag 's nachts... in almelo.. Nog meer mensen met zo traag internet please post het ff anders ga ik ff klagen :9

ThaDiggah:

Ik heb die test van BenCOM ook even gedaan en ik kom nog belabberder uit de test als jij. Echter als ik naar Speedtest.nl ga kom ik op het volgende uit:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Oct 6 2003 om 12:12:05 UTC+0200)

Download : 304.1 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec
Connection : 764.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms

Dit is dus beduidend sneller als bij BenCOM. Probeer deze eens zou ik zeggen.

Ik heb nergens last van. Snelheid is altijd rond de 320 KB/s en nu ook. En niet te vergeten, het is vandaag zondag. Kortom ik ben dik tevreden met @home. Twee dingen konden wel beter: Mailserver(minder downtime) en helpdesk(sneller opnemen).

@Home heeft wel degelijk een cap gezet op 20 september, dit is ook bewezen dmv grafieken e.d.

Afgelopen vrijdag->zaterdagnacht na 0.00 haalde ik plotseling hogere downloadsnelheden (terwijl ik voor 0.00 niet boven de 320 kB/s uitkwam). Blijkbaar hebben ze toen de cap veranderd...

Het ziet er naar uit dat ze een slimmere cap-methode hebben gebruikt: voor "kleine" bestanden (waar bij speedtests gebruik van gemaakt wordt) lijkt er geen cap te zijn, maar grotere bestanden (bijv een testbestand van 100 MB van een snelle server/dikke lijn op AMS-IX) komen wel veel trager binnen, terwijl deze vroeger ook met hoge snelheid (gem 450 kB/s) binnengehaald konden worden....

Deze uitspraak van @home is gewoon een keiharde leugen, ik haal hier nu ook niet meer dan 320kb/s, voor de cap inderdaad zo'n 450.
Dit is na _twee en een half jaar_ van de een op de andere dag gebeurt.

Grote prijsverhogingen, snelheidsverlagingen, en het niet luisteren naar en liegen tegen je klanten zorgt er in iedergeval voor dat ik voor het eind van het jaar weg ben bij @home.

Van een product waarvoor ik elke maand een toch aanzienlijk bedrag betaal verwacht ik dat het steeds beter word, niet slechter.

Hier exact hetzelfde. Kon tot voor kort van Usenet met 450 kB/s GEMIDDELD leechen, met uitschieters naar over de 500. Sindse een tijdje (weet helaas niet wanneer) inderdaad maximaal 320 kB/s hier in Groningen :( :( :(
Eén woord: leugenaars.

Inderdaad, had precies hetzelfde. Ik snap niet waarom ze die snelheid laag houden.... je moet je klanten juist vriendelijk behandelen :Y)

De ISP zegt dat er maximaal veertig klachten zijn binnengekomen
Volgens mij zijn er door de mensen in het topic op GoT al veertig klachten gemaild.
Beetje slap van @home om niet gewoon eerlijk te zijn.
Ze verdommen het om mee te gaan met de ontwikkelingen die in het adsl aanbod voordoen, en ze kunnen het nog maken ook.
Ze hebben volgens mij vooral mensen met weinig verstand van zaken als klant.

Ze hebben volgens mij vooral mensen met weinig verstand van zaken als klant.

Zonder die mensen zou menig ISP het niet redden, opzich vind ik het niet zo slim van @home om de snelheid te verlagen (als dat echt is gebeurt) op het moment dat de aanbieders van echt adsl met producten komen die een beter prijs/kwaliteit hebben

Dat zijn er dus HEEEEEEL veel.
Als ik een storing heb ben ik altijd de eerste die belt (volgens hun), ook al hebben 2 mensen verderop in de straat er ook al over gebeld, dan nog zijn er geen problemen.

Ik bel al niet eens meer als ik klachten heb.
Als ik bel krijg ik na 20 minuten wachten te horen dat ik eerst het modem er maar eens uit moet trekken, half uur moet wachten en dan maar terug moet bellen (en dan weer 20 minuten in de wacht moet). Zelfs als ik vantevoren het modem reset moet ik weer de stekker er uit trekken want dan gaan zij er "nieuwe software" op zetten.

Nee @home, kritische klanten bellen al lang niet meer.
Ik denk dat het gemiddelde helpdesk-telefoontje bestaat uit "weet u waar ik google kan vinden?"

Ik vind dat jullie niet zo moeten zeiken met zo een verbinding van 320kb/s voor 47 euro.
Ik zit bij multikabel/quicknet en heb een power abo voor 46 euro en kom niet hoger dan +- 90kb/s.

Ja en? Dan moet jij niet zeuren en zelf een andere abo nemen.
VERGELIJK:
¤47,95 = 2,5mbit down - 0.128mbit up
MET
¤69 = 2-8mbit down - 1mbit up.

Slechte verhouding vindt ik!

nog beter, tegenwoordig heb je al voor 49,95 een 8mbit down/1 mbit up :P

Dat is wel met een overboeking van 25-1
Kan je ook gaan klagen als het druk is !!!!
Ik haal nu 90 KB/s En dat is KPN ADSL via Tiscali
Ik zou graag willen ruilen hoor
Die down vind ik nog niet zo erg , maar die up 128 Kbits/s is erg traag (gaat wel naar 160 in november)
Wat halen jullie via @home upstream ?
En Nee ik kan hier nog geen BBned of BabyXL krijgen
En Ja Ik ben Wel tevreden over mijn Provider
Geen Down time , en Geen haperende mail servers
(heb ik bij XS4all wel anders meegemaakt )
:D

Officieel is dat slechts 16KB/s upstrean met @home, maar eigenlijk haal ik dit nooit. Nou ja, zo 's nachts en overdag kom ik er wel eens ongeveer aan (hoog in de 15), maar overdag mag ik echt blij zijn met 10KB/s, dus zo slecht is die upload van je nog niet eens ;(
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 18:08 Philips introduceert dual-layer DVD+R-technologie
Vorige 15:59 Verslag bezoek AnandTech aan ECS
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011