Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft's nieuwe draadloze muizen en toetsenborden

Door Bram Kouwenberg, vrijdag 5 september 2003 13:38
Bron: Microsoft, submitter: FFWD, views: 1.767

Microsoft heeft zijn nieuwe jaarlijkse collectie muizen en toetsenborden officieel aangekondigd. De mode voor het komende winterseizoen wordt divers, want de apparaten zijn in de meest uiteenlopende stijlen verkrijgbaar. Niet alleen krijgt de consument keuze uit verschillende kleuren, ook qua materiaal is er verschil in aanbod, met als meest luxe model een met leer bekleed knaagdier. Uiteraard zijn de muizen zowel optisch als met bal verkrijgbaar in bedrade en draadloze varianten.

Op technisch vlak schuift Microsoft het nieuwe scrollwiel naar voren, waar men ook horizontaal mee heen en weer kan schuiven. Daarnaast zijn de draadloze modellen verbeterd ten bate van een verlengde batterijduur, die nu zes maanden zou moeten bedragen. Volgens Microsoft geeft de consument de voorkeur aan het vervangen van batterijen boven oplaadmogelijkheden, dus een variant met oplaadcradle is nog niet te vinden. Behalve een paar extra voorkeuzetoetsen valt er over de nieuwe toetsenborden niet veel te zeggen. De prijzen die moeten worden neergeteld voor de nieuwe producten zijn als volgt:

  • Wireless Optical Desktop Elite: $104.95
  • Wireless Optical Desktop Pro: $104.95
  • Wireless Optical Desktop: $84.95
  • Basic Wireless Optical Desktop: $64.95
  • Wireless IntelliMouse Explorer in Black Leather: $64.95
  • Wireless IntelliMouse Explorer: $54.95
  • Wireless Optical Mouse: $44.95
  • IntelliMouse Explorer: $44.95 (available February 2004)
Microsoft WirelessIntelliMouseExplorer LeatherMicrosoft WirelessOpticalMouse SteelBlue
Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer Leather
Microsoft Wireless Optical Mouse SteelBlue
Volgende 16:44 Eind september nieuwe versie van Windows XP MCE
Vorige 12:11 Planet weigert abonnees af te sluiten op verzoek van Brein
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Volgens Microsoft geeft de consument de voorkeur aan het vervangen van batterijen boven oplaadmogelijkheden, dus een variant met oplaadcradle is nog niet te vinden.
Persoonlijk hou ik er juist wel van dat muizen een cradle krijgen voor het opladen.
Daarom heb ik een paar dagen geleden een Logitech MX700 gekocht.

Dat batterijen wisselen vind ik vreselijk...

En voor 't mileu is 't ook niet zo best.
je kunt beter opladen.

Je kunt eenmalig oplaadbare batterijen recyclen.

En accu's gebruiken een smeriger troepje dan de eenmalig oplaadbare.

Oftewel, jouw uitspraak over "het milieu" is ongefundeerd.

Maar qua gemak moet ik zeggen, heb ik ook liever een accu. Maar je kunt in de MS apparaten toch ook gewoon oplaadbare batterijen (=accu's) stoppen?

"Maar qua gemak moet ik zeggen, heb ik ook liever een accu. Maar je kunt in de MS apparaten toch ook gewoon oplaadbare batterijen (=accu's) stoppen?"
Natuurlijk, maar dan heb je 2 setjes accu's nodig, want je kunt ze niet in de muis opladen zoals dat wel met een cradle kan.

Nou nou...je gaat nogal kort door de bocht met je beweringen.

Ten eerste komt er nog genoeg rotzooi vrij tijdens het recyclen van batterijen, om nog maar te zwijgen van het feit dat recycling alleen maar materiaal bespaart in de productie van nieuwe batterijen. Het is niet alsof je 1:1 een verse batterij terug krijgt.

Herlaadbare batterijen zijn op zichzelf al net zo erg (al dan niet erger) dan die accuutjes waar je zo'n probleem mee hebt. Bovendien zit je dan nog om de zoveel tijd batterijen de swappen.

Over unfounded gesproken ;)

@shifter

of je nu oplaadbare batterijtes bij je muis koopt of dat er al 1tje voorgebakken inzit lijkt mij weinig uitmaken.

Je kunt eenmalig oplaadbare batterijen recyclen.
Juist eenmalig, dit spaart dus ook maar eenmalig het mileu.
En accu's gebruiken een smeriger troepje dan de eenmalig oplaadbare.
Een goede oplaadbare batterij kan zeker 1000 keer opgeladen worden. Ik denk dat 500 van jou eenmalige batterijen meer schade voor het mileu berokkennen dan 1 enkele oplaadbare batterij :)

Je hebt geen 500 batterijen * 6 maanden is 250 jaar nodig voor je muis.

Een oplaadbare batterij moet weer worden opgeladen wat ook niet echt efficient gaat.

Volgens Microsoft geeft de consument de voorkeur aan het vervangen van batterijen boven oplaadmogelijkheden
Of Microsoft heeft een hoop aandelen Duracell :)

Als je dat batterij vervangen niet vaak moet doen lijkt mij het anders ook een veel betere oplossing. Anders heb je nog meer zooi op die toch al overvolle bureau staan.

Als je dat batterij vervangen niet vaak moet doen lijkt mij het anders ook een veel betere oplossing. Anders heb je nog meer zooi op die toch al overvolle bureau staan.

Volgens Microsoft geeft de consument de voorkeur aan het vervangen van batterijen boven oplaadmogelijkheden, dus een variant met oplaadcradle is nog niet te vinden.
Ik vraag me af waar ze dat op baseren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat gebruikers het fijn vinden om tijdens het werken ineens moeten stoppen omdat ze de cursor niet meer kunnen bewegen. Om nog maar niet te spreken van de extra kosten van steeds weer nieuwe batterijen. Als mensen dan toch oplaadbare batterijen kiezen, dan lijkt me zo'n cradle als bij de MX700 toch juist de ideale manier om we weer op te laden?

Na het gebruik zet je hem 's nachts weer in de cradle, zodat je de volgende dag hem weer kan gebruiken. Op deze manier is mijn muis in al die maanden dat ik hem heb nog nooit met een lege accu komen te zitten.

Ik kan me wel iets voorstellen bij die uitspraak. Ik heb zelf ook zo'n oplaadbaar geval maar ik vergeet dat ding echt regelmatig op te laden en dan zit je met een muis die niet geweldig werkt of je krijgt elke keer een popup dat je batterijen bijna leeg zijn. Het vergt dus in ieder geval een hoop gewenning door die muis in de oplader te stoppen na het computeren.

vergt een hoop gewenning
Mooi niet dus. Dat is echt een non-argument... als je het twee of drie keer hebt gedaan is het al een gewoonte geworden.

lekker kinky die lederen

jah .. maar ook best mooi .. alleen zal dat niet erg gaan zweten na een tijdje muizen? Lijkt me zo heel erg plakkerig worden.. plus dat je hem niet even in de zon moet hebben liggen.. dan is ie bloedje heet :D

Nepleer zweet en wordt onaangenaam heet. Maar met echt leer valt dat nogal mee.

Een lederen of anders dan kunstoffen muis lijkt helemaal niet handig. Zelf heb ik wel eens last van die zweethandjes en ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als dit een jaar lang in die lederen muis trekt. Lijkt me op een gegeven moment niet echt heel friss meer.
Het zelfde geld voor smeer. Het komt wel eens voor dat je vieze handen hebt, dan is kunstoff toch echt makkelijker schoon te maken

Jah, Leatherman van de Village People zou er trots op zijn geweest :P

Volgens Microsoft geeft de consument de voorkeur aan het vervangen van batterijen boven oplaadmogelijkheden, dus een variant met oplaadcradle is nog niet te vinden.
Laatst nog iemand daarmee geholpen: "mijn muis doet het niet meer goed!! help!!!"
Eerst antwoord...is draadloos...check batterijen, probleem opgelost. Batterijen vervangen zuigt. Geef mij maar een draadje, nooit problemen mee.

Oe die leren past mooi bij me leren pakje :9

Waarom hebben ze nou voor leer gekozen?
Leer houdt geur, zweet vast en kan ook nog eens verslijten. vreemde keuze... :?

Je zegt het, het kan verslijten :)

Daarnaast is het ook nog eens duur, twee vliegen in een klap.

Nou nou, zo erg is batterijen verwisselen toch niet? Wel als het vaak moet, maar eens in de 6 maanden lijkt me erg goed mee te leven.

Ik heb hier een draadloze optische muis... Een keer per 8 weken komt veel eerder in de buurt.

die 6 maanden is ook niet voor "een" optische muis maar deze MS optische muizen.
MS gebruik dus nieuw techniek om batterij leven te verlengen.

Dan ben ik zeer nieuwschierig naar de response tijd van deze muizen.

hetzelfde, microsoft pakt het stand-by verhaal iets anders aan dan logitech en ze zijn nu daarin de koploper.

idd als je je battarijen maar 1 keer in de 6 maanden hoeft te vervangen is dat geen probleem. maar als je met z'n draadloze muis normale battarijen gebruikt.

dus geen 1500+ mA, dan moet je dat wel meer keer doen dan 1 keer in de 6 maanden.

Met mijn geluk gebeurd dit op zaterdag op 5 over 6(supermarkt sluit om 6 uur) en hebben we thuis geen batterijen meer. Moet je natuurlijk altijd net een project maken. erg makkelijk ja bateryen.

Misschien zou de beste oplossing zijn als je 2 accu's krijgt. die je zomaar aan de onderkant kan inpluggen. Die kan je dan opladen terwijl je de andere gebruikt. Iedereen tevreden en degene met batery (princiepe is nl hetzelfde) en met opladen want dit komt ook dicht in de buurt.

Ik wil graag een met muizenleer beklede muis.... :)

Maar ik moet zeggen dat ik blij ben met die leren muis, past goed bij mijn zwartleren sm-pakje voor in de virtuele dungeon... :+
<edit> knakeu, net iets te laat

Wat een onzin producten weer. :'(

Een beetje tweaker gaat altijd voor een Logitech, ik hoor ook alleen maar positieve dingen over logitech, en vertel anderen ook dat Logitech superspul is. Mond op mond reclame is denk ik toch hetgeen waar je het meeste mee berijkt.

Microsoft word leuk standaard door grote bedrijven en vaak ook voor PC Prive projecten standaard gebruikt, alleen maar omdat ze een goeie deal kunnen krijgen en omdat de naamsbekendheid van Microsoft toch groter is dan Logitech.

Ik heb hier op m'n werk een MX700 en vind de cradle meer dan handig. Echt een supermuis alleen iets te hoog. Om maar niet over MS muizen te praten, die zijn over het algemeen véél te hoog en naar mijn mening RSI verwekkend.

Die keyboardjes van Microsoft al helemaal, jezus man wat is die aanslag daarop klote. Als je eenmaal een Logitech gewend bent dan wil je nooit meer anders ;)

Mjah, De muizen zelf van logitech zijn wel het beste heb ik de indruk , maar de software is crap.

Nu gebruik ik met mijn mx700 de intellimouse 3.0 drivers , en nu loopt pas alles gesmeerd. Ik zou die mx700 voor geen geld meer willen missen, dat wel. De zwaarheid vind ik net aangenaam eens eraan gewend. Goeie ligging in mijn LINKERhand :p , GEEN verschil te merken met eentje met draad kwestie van responstijd. Handig oplaad station, strak design. Kortom. I'm in love :+ with MX700.

Hmmm... Leer? Dat zal lekker zweten. Alhoewel het wel een natuurlijk product is, maar dan toch...
En verder heeft draadloos wel een kleine vertraging he, dus een beetje Gamer speelt met één met draad. B-)

Je bent niet helemaal op de hoogte lijkt het. Het is al een hele tijd zo dat draadloze muizen even goed presteren als muizen met draad. De Logitech MX700 is daar een voorbeeld van.

Als gamer verkies ik toch één met draad hoor. Ik heb een half jaar terug eens één zonder geprobeerd en dat viel ABSOLUUT niet mee.

Maar je probeerde GEEN mx700 , eerst die even proberen , je zal wel zien

En toch heb ik in meerdere reviews gelezen dat er weldegelijk een 'kleine' vertraging optreed, die danwel niet zo erg is, maar weldegelijk aanwezig is. Dit zal ook wel 'moeten' gezien de gebruikte techniek. Inmiddels is de huidige wireless techniek van dat soort apparaten wel verbeterd, maar niet zo goed als een vaste aansluiting. Dit weet je als je aan draadloos begint. Vast is nou eenmaal altijd sneller. Je hoeft dus ook niet te zeuren als je daar niet tegen zou kunnen :D
Diegenen die er niet tegen kunnen willen zoiezo altijd een vaste muis. Me 2 :+

Misschien verzinnen ze ooit een betere verbinding met minder delay, maar blijft toch erg lastig hoor.

uhm.. leer neemt zweet juist op.. waardoor je juist niet gaat plakken en glijden,,, met je warme zweet handjes op een glad oppervlak geeft een veel minder aangenaam gevoel.

Ga maar is met je blote benen op een leren bank zitten.... niets aan de hand....
Doe hetzelfde op een NEP leren bank...en.. P L A K

Ik vind het niet terecht dat
a) Microsoft (alweer) zo goed denkt te weten wat de klant wil - te meer daar de eerste reacties hier ter plaatse hen MS in het ongelijk lijken te stellen, en
b) dat (alweeer) wordt gekozen voor zo'n wegwerp-oplossing qua batterijen. Als die apparaten en gadgets bij elkaar met die batterijen erin, het is geen goed idee. Kies dan voor een duurzamere oplossing.

Wat is er op tegen dat Microsoft zelf beslist wat ze met hun hardware doen? Je hoeft het niet te kopen.
Als jij iets maakt en iemand is het er niet mee eens omdat hij/zij denkt dat het anders moet, dan ga je je ontwerp toch ook niet aanpassen? Dan zeg je ook tegen de persoon in kwestie: 'Dan zoek je toch wat anders?'

Dat bedoel ik niet. Je heb gelijk als je zegt dat de markt zo werkt. Zelf ben ik het bewijs van die stelling als ik de MS niet koop omdat ik bezwaar heb tegen het telkens vervangen van batterijen. Maar daar gaat het juist om. Veel opties heb ik dan niet meer. Wat ik bedoel te zeggen is dat juist marktleiders als MS en Logitech zich verantwoordelijker (¿betere term iemand?) zouden kunnen opstellen. De b- en c-merken kiezen altijd al voor de veilige weg naar een bescheiden marktsegment en zullen het risico van een dergelijke productintroductie (oplaadbaar systeem) niet willen dragen. Dus.
Maar mijn opmerking werd ook ingegeven door het feit dat MS een lange historie heeft van het ontnemen van keuzes aan de klant. Andere discussie, weet ik...

Ik vind het niet terecht dat
a) Microsoft (alweer) zo goed denkt te weten wat de klant wil - te meer daar de eerste reacties hier ter plaatse hen MS in het ongelijk lijken te stellen


Das toch wel een beetje een denkfoutje dat je maakt. MS doet heel erg veel onderzoek naar wat mensen 'willen', en dat gebeurt zowel bij de software als bij de hardware producten. De producten die worden geproduceerd 'bevredigen' de massa (no pun intended ;)) ...

Wat betreft de eerste reacties die je aantreft hierbij tweakers dat komt simpelweg omdat het publiek toch wel afwijkt van de bezoekers van t.net ... wat voor de meerderheid uit IT-ers bestaat of iig mensen die een bovengemiddeld verstand hebben van hardware.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:44 Eind september nieuwe versie van Windows XP MCE
Vorige 12:11 Planet weigert abonnees af te sluiten op verzoek van Brein
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011