Hoofdcategorieën
Device Settings

Voornamelijk jongeren downloaden illegale porno

Door Diederick Janse, vrijdag 25 juli 2003 12:03
Bron: BBC, views: 4.750

Onderzoekers uit Nieuw Zeeland hebben vastgesteld dat niet de welbekende 'vieze oude mannetjes' de grootverbruikers van illegale porno zijn, maar jonge, internettende mannen. Het onderzoek is uitgevoerd door een speciale afdeling van het ministerie van binnenlandse zaken van Nieuw Zeeland, de Censorship Compliance Unit. De CCU houdt zich bezig met het opsporen en vervolgen van mensen die in het bezit zijn van beelden van kinderporno, marteling, bestiality en necrofilie. Nu het internet een steeds grotere rol gaat spelen in de verzameling en uitwisseling van zulke materialen, heeft de CCU zich ook op dit medium gericht.

Van de 106 personen die door de unit onderzocht zijn, bestond het overgrote merendeel uit blanke mannen uit de middenstand, die veel ervaring hebben met internet. De leeftijden varieerden van 14 tot 67 jaar, met een gemiddelde van dertig jaar. De meest voorkomende leeftijd was echter zeventien jaar, en bijna een kwart van de overtreders was jonger dan twintig jaar. Het blijkt vaak te gaan om jonge, studerende mannen, waarbij ongeveer een derde nog thuis woonde. Bij uitwonende studenten blijkt een sociaal isolement vaak een factor te zijn in de ontwikkeling van interesse in het verboden materiaal. Na studenten waren ICT'ers en kantoorwerkers de meest voorkomende overtreders, waarbij de dagelijkse toegang tot internet waarschijnlijk een rol speelt.

CybercrimeYounger censorship offenders tended to be treated more leniently, the study points out. "Inspectors and judicators frequently treat offences committed by young people as less serious than those committed by adults.

"Clearly, the literature also shows that most adolescent sexual offenders do not persist beyond adolescence, however, some do," the study says.

The diversity of the offenders would make it a mistake to merely swap one stereotype for another, says Angela Carr, formerly with Internal Affairs but now employed as a university researcher in Australia.

But she also says there needs to be social recognition that young people may not only be at risk from the internet but could be offending online.

"People don't tend to suspect young people of doing this. You get a young, attractive, virile 25-year-old man. Nobody's going to look at them and suspect them," says Ms Carr.
Volgende 12:45 Stijging verkopen plasma-schermen dankzij consument
Vorige 11:57 Cray lanceert supercomputer met 10.368 Opterons
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »


Zal wel kinderporno zijn

die in het bezit zijn van beelden van kinderporno, marteling, bestiality en necrofilie

Verboden ja.

Is bestiality dan verboden tegenwoordig ?
zie ik regelmatig in de videotheek iig

en marteling is dan toch gewoon sm ?

SM = rollenspel

Maar ik heb wel eens een mailtje gekregen met een filmpje waarbij een vrouw sateprikkers (voor op de BBQ) door haar borsten geprikt kreeg of waarbij ze met een gloeiende spijker in de edele delen werd gebrand... DAT is GEEN SM maar dat zijn praktijken waar Dr. Mengler nog wat van kon leren!

Dr Mengele heette die vent.

nou ik zeg al
ik heb in een videotheek gewerkt

daar hadden we ook banden met slagroomkloppers in vagina's. ge-electrocuterende edele delen, en spijkers door alles wat je maar kon bedenken.
en als dat mens helemaal afgetakeld werd bedankte ze degene die het deed :?

viel bij ons allemaal onder de titel SM (en werd nog aardig verhuurd ook........)
maar iig was het legaal, anders hadden we het niet verhuurd........

Sinds wanneer is sex met beesten illegaal? De grieken en romeinen deden het al...

Schaapherders ??

en moet je maar es zien hoe graag zo'n deense dog of zo'n hengst erop klimt :+

beelden van kinderporno, marteling, bestiality en necrofilie.
Lezen is ook een kunst natuurlijk }>

edit: triplepost

Leeftijden kloppen ook voor legale porno hoor, hehehehehe }>

En dat baseer je op welk onderzoek?
Gaarne links of onderbouwingen bij dit soort uitspraken.

Waarschijnlijk eigen ervaring :o

Vandaar ook mijn klacht, niet echt betrouwbaar de mening van 1 persoon.

Ik ken in ieder geval een oudere-jongere die -legale- porno download.

edit: oh het gaat over illegale porno, iets te snel geklikt, heh heh

Ik heb overigens wel eens bestiality gedownload, er is helemaal niets aan, geen enkele spanning of zo. Echt zelfs Willibrord Frequin is opwindender.

Tja zelf val ik ook niet op kleine kinderen die het met een volwassene doen maarja OOK daar is een markt voor :(

Dus ongetwijfeld zal het voor bestiality ook wel het geval zijn...

Wat ik me afvraag is of het onderzoeken van 106 Nieuw-Zeelandse mannen representatief is voor de rest van de wereldbevolking?
Los daarvan zal de uitkomst wel aardig kloppen, gezien de kant waar de maatschappij opgaat (ach ja... ;) ) en hoe de 'jongeren' denken over dit soort zaken.

Statistiek is geen exacte wiskunde (exacte wiskunde is altijd correct, bv afgeleide van x² is altijd 2x en niks anders), wel sjoemeltechniek. De marketing gebruikt graag statistiek om hun producten beter dan de concurrentie te laten lijken.

Met statistiek kan je:
- grafieken (de bekende grafiek die niet vanaf 0 begint) manipuleren
- door keuze van gegevens manipuleren (bepaalde mensen uitkiezen voor je testgroep, vb je krijgt andere resultaten als je alleen pedofielen in je groep heb).
- bepaalde grafieken en waarden wel tonen en andere verbergen (bv de Opteron wordt door AMD veel positiever voorgesteld dan de reviewers).
- ...

Bent u het er mee eens dat [stelling]

a) niet mee eens
b) mee eens
c) geen mening

Als elk van de antwoorden door 33% van de mensen gekozen wordt, kun je zeggen:

maar 33% van de mensen is het er mee eens, dus doen we het niet.

66% van de mensen is niet tegen dit plan, dus doen we het.

You have lies. You have damn lies. And then you have statistics.

Statistiek is net zo exact als de rest van de wiskunde hoor. Een kans van 1 op 100 is altijd 1 op 100. Een Gauss kromme is ook erg exact gedefinieerd.

Alleen hoe mensen met die gegevens omgaan kan vaak tot verkeerde ideeën leiden. Maar dat komt door de mensen die de gegevens interpreteren, en niet door de statistiek. Bij de interpretatie komt gevoel kijken, en daar kan het mis gaan.

Maar statistiek is dus gewoon wel exact.

Klopt, en daar is dit een mooi voorbeeldje van.

de gemiddelde leeftijd is 30. De meestvoorkomende is 17 en een kwart is jonger als 20.

Dit betekent dat er ook een 'piek' aan de oude kant moet zitten om dat gemiddelde te halen. Ergo, de titel zou iets moeten zijn van 'porno voor jong en oud' 8-)

Ga maar weer in de wiskunde boeken kijken; je hebt het hier over het gemiddelde, de 'mean' en een percentage van de groep....de eerste twee zijn welbekende begrippen, dat laatste is gewoonn een interessant gegeven.

Het probleem is dat statistiek een hele preciese wetenschap is...maar zoals bij alle wetenschap is de interpretatie af en toe lastig (maar wel bijna altijd goed of fout te noemen); zo lastig dat je misleiden kan zonder dat menig persoon weet dat (of hoe) je dat doet.

Er hoeft echt geen tweede piek te zijn hoor.

Als je een histogram maakt van de leeftijden, zit er gewoon een piek bij 17, komt het gemiddelde bij 30 en loopt die helemaal door tot de 67.

Ik ben het ermee eens dat je dit onderzoek niet vertrouwt maar niet dat je de statistiek 'sjoemeltechniek' noemt.

Die truuks gaan statistiek-leerboeken juist over; confounders, bias, en andere vertekenende effecten. In je onderzoek moet je factoren allemaal uitschrijven en deze risico's in je methodiek zoveel mogelijk uitbannen. Een 'grafiekje' zonder deze onderbouwing is wetenschappelijk totaal waardeloos. De onderbouwing is juist belangrijker dan de werkelijke uitkomst. Een grafiekje tekenen waarbij je de as vervormt waardoor de afwijking visueel sterker lijkt is in wetenschappelijke publicaties not done. Ik ben het dus niet met je stelling eens: De statistiek is juist de kunst om door dit soort "de Telegraaf" en wasmiddelenreclame ("wast significant beter") truukjes heen te prikken. De statistiek wordt vaak misbruikt om mensen op het verkeerde been te zetten.

Statistiek is inderdaad zeker geen exacte wiskunde. De statistiek is helemaal geen wiskunde zelfs. In de statistiek probeer je de werkelijkheid te bepalen. De wiskunde kun je daarbij toepassen. Maar de logica is veel belangrijker in de statistiek.

Wat deze onderzoeksgroep betreft: 106 man is genoeg als je tevoren hebt beschreven wat je uitkomst wordt. Bijvoorbeeld de uitspraak "alle mannen downloaden kinderporno". Maar als van de 106 mannen er 19 bij zitten die 15-20 zijn en daarvan 30% (10) kinderporno downloaden kun je al niet meer spreken van een betrouwbaar resultaat, omdat bij het uitvallen van 1 van deze mannen het beeld al meer dan 5% vertekend is. De onderzoeksgroep is dan namelijk niet 106 maar 30. Dat is de vuistregel voor betrouwbaarheid van een onderzoek. Er zijn berekeningen voor omdat precies te bepalen maar dan wordt mijn message een beetje te lang...

Maar ik heb mijn grote vraagtekens bij dit onderzoek. 't Klinkt als een leuke verkenning, maar ik vind het erg arrogant van ze dat ze zulke uitspraken durven te doen. Ik zou zeggen, laat ze er een echte wetenschapper op loslaten. |:(

\\edit
hmm score 0 overbodig? de uitspraken zijn toch gebaseerd op dit onderzoek? als het onderzoek nergens op slaat slaat het artikel nergens op. lijkt me vrij belangrijk.
//edit

Uit mijn wiskunde boek, volgens Godfried Bomans:

"Een statisticus waadde door een rivier die gemiddled één meter diep was. Hij verdronk." :P

“Een statisticus had eens uitgerekend dat een rivier die hij wilde oversteken een gemiddelde diepte van één meter had. Vol vertrouwen begaf hij zich te water en ... verdronk.” - Bomans, G. (1977)

Q: How does a new-zealander find his sheep in high grass?
A: very pleasurable.

:)

Ze keken naar internet misbruik en vonden 106 mensen met verdacht gedrag. Daar bleek een belangrijk aandeel van jonge mensen te zijn. Maar in de conclusie wordt helemaal niet rekening gehouden dat de populatie van internet gebruikers nogal afwijkt van de gehele bevolking. Het internet wordt toch hoofdzakelijk door jongere mensen frequent gebruikt. Beetje vreemde conclusie dus.

Inderdaad, de kids zitten achter de pc mooie natuurfilms te leechen terwijl mama naar haar minnaar is en paps naar de hoeren :P

Je bedoelt nat-uur films :+

In Nederland is volgens mij alleen kinderporno verboden.
Dieren- doden- en martelporno mag wel. :9

Dude kun jij die zieke post van je niet achterwegen laten ?

Ik vind het uiters ziek om met dieren zo om te gaan , laat staan om er ook nog eens sex mee te hebben :r , martel porno ? ik ben blij dat ze er wat tegen doen of tenminste onderzoeken, want dit is gewoon ethisch niet juist. :/ ,

edit: typo

Het enige zieke aan de post van Ulx is de smiley, zonder dat waren het enkel feiten.

Mensen die sex met dieren leuk vinden om naar te kijken moeten zich toch eens afvragen waar en waarom het precies met hun is misgegaan.

Er gebeuren vreselijke dingen met dieren, dit is er 1 van.

Ik moet hier toch even opmerken dat ik de term 'misgegaan' een beetje raar vindt. Een dier is geen mens, heeft maar een beperkt bewustzijn, en dus zal de geestelijke schade nogal meevallen. En lichamelijke schade is er niet bij bestialiteit.

Over de geestelijke schade van degene die aan bestialiteit doet heb ik het even niet :). Maar die geestelijke schade is niet gekomen door die bestialiteit, maar door iets wat hij ooit meegemaakt heeft of door een genetische afwijking.

En iemand die bestialiteit bekijkt kan doodgewoon nieuwsgierig zijn.

Dus ik zie eigenlijk die 'vreselijke dingen' niet zo.

Ik vind het erger als iemand in zijn auto rijdt en niet de moeite neemt van zijn gas af te gaan voor een overstekende kat.

Of zie ik het nou zelf allemaal niet zo duidelijk meer?

Bestialiteit is niet het martelen van dieren hoor, maar het hebben van seks met dieren.

Dus ik zie eigenlijk die 'vreselijke dingen' niet zo
Het vreselijke zit hem in het feit dat het niet vrijwillig gebeurt. Wat volwassen mensen allemaal voor standjes met elkaar voor de camera uit willen halen zal me werkelijk een worst wezen, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een kip een schaap of een geit zit te wachten om door een of andere viespeuk te worden misbruikt.
En iemand die bestialiteit bekijkt kan doodgewoon nieuwsgierig zijn.
Dit zou je ook kunnen zeggen van iemand die kinderporno bekijkt, maar ik denk dat de huidige samenleving hier gelukkig anders over denkt.
Een dier is geen mens, heeft maar een beperkt bewustzijn
Heel juist gezien, dieren en ook kleine kinderen hebben inderdaad een minder bewustzijn dan volwassenen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen gevoel hebben.

Juist vanwegen het feit dat dieren, kinderen, maar ook volwassenen die tegen hun zin worden misbruikt, geen verweer kunnen bieden, daarom is het verboden.

Reactie op RetepV
Dus ik zie eigenlijk die 'vreselijke dingen' niet zo.
Volgens mij zie jij die juist wel, aangezien je hiervan zelf een voorbeeld geeft:
Ik vind het erger als iemand in zijn auto rijdt en niet de moeite neemt van zijn gas af te gaan voor een overstekende kat.
En ja, ik vind dat er flink iets mis is gegaan in je verleden wanneer je opgewonden wordt wanneer een mens "het" met bijv. een hond doet.
Als je nieuwsgierig wordt naar dierensex dan ben je waarschijnlijk verveeld met mensen sex, en dan denk ik dat je op zoek moet gaan naar een nieuwe videotheek of partner (indien aanwezig, zo niet, wellicht zit daar het probleem).

RetepV, ik denk dat we het eigenlijk gewoon met elkaar eens zijn maar elkaar minder goed begrijpen.

Ik moet hier toch even opmerken dat ik de term 'misgegaan' een beetje raar vindt. Een dier is geen mens, heeft maar een beperkt bewustzijn, en dus zal de geestelijke schade nogal meevallen. En lichamelijke schade is er niet bij bestialiteit.
Bij een kip wel. Zie mijn post hieronder. Het hangt er natuurlijk van af om welk dier het gaat en wat er gebeurd. Ik vind het ziekelijk en te vergelijken met sex met minderjarigen of Thaise hoeren: alledrie de groepen hebben geen keus, zijn duidelijk de 'zwakkere'. Zij kunnen geen 'nee' zeggen, zij kiezen niet voor de sex met een ander: dat doet degene die sex met hen heeft.

der zal toch zeker wel een wet op necrofilie zijn ?
* 786562 heuveltje


Vertaling:
als je man bent: seks bedrijven voor de camera met een dood mannelijk jong stekelvarken.

Als je vrouw bent: hetzelfde met een jonge vrouwtjesegel als dil[zelfscensuur]

Dat kanik me toch moeilijk voorstellen...

Sex met een kip is (gelukkig) illegaal. Ik heb hierover ooit, ongeveer 2 jaar geleden, een stukje over in de krant gelezen. Bij het neuken van een kip beschadig je het beestje namelijk voor haar leven lang. De chloaka (vagina van een kip) is hier namelijk niet voor gemaakt. De vagina rekt hierdoor zo erg uit dat er onherstelbare schade wordt aangedaan. Zij zal dan nooit meer eieren kunnen leggen. Jouw 5 minuutjes plezier zijn dus voor het leven van het dier onherstelbaar!

mag ik 's vragen wat dit nog precies met tweakers te maken heeft - behalve downloaden -

Volgens mij valt een groot gedeelte van de tweakers binnen deze doelgroep (hoog opgeleide blanke mannen van ongeveer 30 jaar) en het is altijd leuk om te weten wat je mede-tweakers waarschijnlijk doen. (hoewel dit wel weer een erg hoog :r gehalte heeft)

ja je bent jong en je wilt wat :+
maar dit had ik wel verwacht. Internet, computers, dat is van deze tijd. Oude mannetjes zullen veel minder snel de weg weten te vinden naar illegale porno dan jongere mensen die er vaker mee omgaan (dit denk ik, door in mijn wereld om me heen te kijken).

Computers voor prive gebruik bestaan al ongeveer een hele generatie. In 1980 kon je al gewoon een computer kopen. Ik had er al een, en ik was zeker niet de enige. En Internet is juist ontwikkeld door de mensen die nu tussen de 40 en de 70 zijn.

Het vieze oude mannetje is dus eigenlijk een tweaker!

:o

Dus wij met zijn allen }>

Tja Nieuw Zeeland.. daar neukt iedereen toch schapen :?


Man wat ben jij een idioot.
Zonder die laatste zin was het een goed statement geweest.

Hehe :p
Zouden die mensen nu ook gerechtelijk vervolgd worden? Nu zullen ze wel spijt hebben dat ze geen licence kochten op PGP Personal ;)
PGP Disk is geweldig voor zulke dingen weg te moffelen.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:45 Stijging verkopen plasma-schermen dankzij consument
Vorige 11:57 Cray lanceert supercomputer met 10.368 Opterons
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011