Hoofdcategorieën

Zalm wil digitale belastingaangifte verplicht stellen

Door Martijn van der Poel, dinsdag 17 juni 2003 20:19
Bron: Nu.nl, submitter: slager, views: 2.915

Op Nu.nl lezen we dat minister Zalm van Financiën de elektronische belastingaangifte wil gaan verplichten. In een vraaggesprek met de Volkskrant maakte Zalm duidelijk dat hij het bedrijfsleven binnen twee jaar wil verplichten om de aangifte elektronisch te doen. Particulieren krijgen wat langer de tijd voordat de belastingdiskette verplicht gebruikt moet worden. Het bedrijfsleven is sneller aan de beurt omdat deze allemaal een boekhouder met een computer hebben, zo meent de minister. Een groot deel van de normale burgers doen hun aangifte al elektronisch. Ook de belastingdienst meldde dat steeds meer Nederlanders hun belastingaangifte digitaal doen. Driekwart van de belastingplichtigen deden hun aangifte over het jaar 2002 digitaal. In 2002 was dat rond de 66 procent. In 2001 lag het nog lager: 33 procent:

Belastingenveloppe "We gaan het bedrijfsleven verplichten tot elektronische aangifte. Dat kan binnen een à twee jaar, want bedrijven hebben immers allemaal een boekhouder met een computer", meent de bewindsman. Zalm geeft de gewone burger iets meer tijd: "Particulieren zullen hier iets minder snel toe verplicht worden. Een groot deel van hen doet al elektronisch aangifte". De belastingdienst meldde in april dat steeds meer Nederlanders belastingaangifte doen per floppy of modem.
Volgende 21:05
Vorige 20:04

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Ik heb geen floppy en geen telefoonmodem...

Edit: waarom -1? Ik vind het een serieuze tekortkoming dat je een telefoonmodem moet aanschaffen als je al internet hebt maar vooral dat je een Microsoft OS moet aanschaffen... Waarom niet gewoon via de browser?

Daarom krijg je het floppy ook!!!!

Haha, ik bedoel natuurlijk diskette drive, maar serieus, ik vind dat ze eerst moeten zorgen dat ik met breedband internet en hele goede computer ook elektronisch aangifte kan doen.

Wees niet bang. Je kunt de belastingdiskette al jaren DOWNLOADEN! :P :P

Maar je hebt nog steeds een telefoonmodem en een Windows OS nodig...

Je kan met breedband internet sinds dit jaar al aangifte doen

Maar ik vind wel dat Zalm dit niet kan maken, gaatie ieder huishouden dan ook een computer geven?

Nee, ik denk dat iedereen wel een plek heeft waar hij rustig zijn belastingaangifte kan doen.
De voordelen van electronisch aangiften wegen niet op tegen de nadelen van die paar mensen die er voor naar het gemeentehuis / de bibliotheek moeten.

@ Diepvrieskip

Lees eens, het gaat vooralsnog alleen om bedrijven.

Nee hoor. Ik heb dit jaar voor de tweede keer mijn aangifte gewoon via chello verstuurd. Het is weliswaar niet de veiligste methode (SSL verbinding), maar bij de TPG werken ook niet alleen maar betrouwbare mensen. Bovendien worden er met enige regelmaat brievenbussen geleegd door andere mensen dan die van TPG. Maar goed, het kan dus wel gewoon via kabel/adsl.

Heb ik ook geprobeerd maar dat werkte niet... met veel moeite dat hele formulier ingevuld, alleen het verzenden lukte niet...

Belasting dienst gebeld, na een half uur (!! leuker kunnen we het niet maken... !!) wist iemand mij te vertellen dat het alleen werkt als je inbelt...

Dus ik kon alsnog een formulier aanvragen en dat invullen...

Dit kostte dubbel zoveel tijd want ik moest eerst dat vage programma leren kennen (irritante flash achtige dingen om het mooi te maken maar wat mijns inziens erg overbodig is bij belasting aangifte) en het formulier zelf was weer helemaal anders opgebouwd dus moest ik het nog een keer uitzoekn *zucht*

CD-R(W) voor de floploze PC's en Apples? Of natuurlijk DVD-/+R(W) en over een x aantal jaar blu-ray-R(W), of via SMS/WAP/GPRS/t-zones/imode/live etcetc

maarre, de digibeet (ja ze bestaan nog steeds, hele bejaardentehuizen, aanleunwoningen vol) die zit dan dus wel met een probleem.

In een vraaggesprek met de Volkskrant maakte Zalm duidelijk dat hij het bedrijfsleven binnen twee jaar wil verplichten om
Zie vooral het woord bedrijfsleven ;)

Verder is het doen van de elektronische aangifte beduidend minder werk, dan de hele papierrompslomp invullen en bijlages regelen. Ik doen hem dan ook al 3 jaar elektronisch. En het laatste jaar ook gewoon via breedbandinternet. Ideaal, wat mij betreft.

Gaat het om aangifte van particulieren, dan denk ik dat je over pakweg 3-4 jaar van nu, echt geen probleem zult hebben, om een vriend, buurman of familielid te vinden die wel een PC met de benodigde verbinding heeft om de aangifte gewoon elektronisch te kunnen doen. Of anders zullen er misschien tijdelijk ingericht plaatsen komen, waar men dit ( kostenloos ) kan laten invullen.

Of anders zullen er misschien tijdelijk ingericht plaatsen komen, waar men dit ( kostenloos ) kan laten invullen.
dat bestaat al, gewoon in de gouden gids zoeken bij het onderwerp internetcafe

maarre, de digibeet (ja ze bestaan nog steeds, hele bejaardentehuizen, aanleunwoningen vol) die zit dan dus wel met een probleem.
No offense maar ik denk dat je zelfs al dichterbij kan kijken. Ik wil nog geloven dat er een heleboel mensen zijn die ook digibeet zijn zonder dat ze in de categorie bejaard vallen.

Denk dat er nog genoeg mensen zijn vanaf een jaar of 20 die digibeet zijn. (ja zelf op deze leeftijd heb je ze al ;) )

Overheid en ICT gaan niet samen .. Slak en Cheetah ...

Je kunt gewoon via het internet uploaden tegenwoordig. Geen floppy nodig. Is al de laatste twee jaar zo.

Heb je het al eens met een Windows NT (4.x, 2000 of xp) versie geprobeerd? Bij mij is dat namelijk nooit gelukt. Ik heb de indruk dat dat windows 3.11 programma (Het heeft een layout waarbij ik alleen aan windows 3.11 kan denken) de hardware direct probeert aan te spreken.
Ik probeer het in ieder geval ieder jaar via internet te versturen (via diverse pc's), zit ieder jaar een uur naar de helpdesk te bellen en kom uiteindelijk weer tot de conclusie dat ik toch maar een diskette moet versturen. |:(
Als iemand het anders wel lukt dan zou ik dat toch eens graag willen weten, want op zich lijkt me dat allemaal heel fijn, maar het is wel wat frustrerend zo :'(
Ik zou graag zien dat ze een mooie site opzetten waar je over een beveiligde verbinding het formulier op kunt stellen, zodat de enige eis een webbrowser hebt, en bij voorkeur niet meer dan lynx :Z

Ik weet niet waar het is mis gegaan maar ik heb dit jaar gewoon onder win XP met @home internet mijn formulier verstuurd. Zonder maar een centje pijn.
Dus ik weet niet waar het precies misgaat bij jou, maar het is dit jaar in iedergeval zonder problemen te versturen via breedband verbinding.

Ja hoor belasting diskette werkt prima, er zit alleen een klein foutje in bij het versturen.

Voor het versturen van de aangifte maakt men gebruik van SMTP. Nu wil het bij mensen die Norton AV geinstalleerd hebben niet werken omdat deze de uitgaande mail eerst filtert. Door dit filter uit te zetten kan je de aangifte met win 9x, me, nt, 2k of xp versturen.

tja maar hoe moet je het dan terug sturen ?

Ik ook niet, is toch geen probleem?

Ik vind dat mensen die hun aangifte digitaal doen, een soort bonus moeten krijgen hiervoor. Je neemt toch immers werk uit handen van de belastingdienst? Anders zie ik nergens voordelen van het digitaal aangeven...

...Sometimes the pen is mightier than the (virtual) sword.... :7

En wie denk je wie die "bonus" betaalt? :z

Wat dacht je van extra betalen voor een papieren aangifte?

* 786562 Adm.Spock

Nou dat vind ik helemaal geen slecht idee. Als ik m'n aangifte digitaal verstuur betaal ik dus voor mensen de niet digitaal versturen. Administratiekosten om een papieren versie te verwerken vind ik dan helemaal niet gek. Het bedrijfsleven (banken e.d.) doen dat soort afrekeningen al langer. Voor een acceptgiro ipv machtiging betaal ik ook extra.

Het bedrijfsleven (banken e.d.) doen dat soort afrekeningen al langer. Voor een acceptgiro ipv machtiging betaal ik ook extra.
Maar bij de banken is electronisch overschrijven (girotel) weer duurder dan met via acceptgiro. Voor girotel moet ik een abonnement hebben en een acceptgiro mag in een portvrije enveloppe.

Dus jou verhaal gaat niet helemaal op.

Nou dat vind ik helemaal geen slecht idee. Als ik m'n aangifte digitaal verstuur betaal ik dus voor mensen de niet digitaal versturen. Administratiekosten om een papieren versie te verwerken vind ik dan helemaal niet gek
Wat een enorme onzin, eerst kan ik als niet digitaal aangever mee betalen aan de investeringen voor het digitaal aangeven, waarna ik als beloning ook nog moet gaan betalen voor mijn papieren aangifte alleen maar omdat meneer met de computer het digitaal instuurt? Dit riekt naar wat de banken hebben gedaan met hun geldautomaten, onder het mom van service verbetering handelingen aan de balie te verminderen of zelfs op te doeken. Leuk voor je oma van 70.

Toen de belasting dienst een aantal jaren geleden begon met de belasting diskette, was ik daar redelijk enthousiast over. Totdat bleek dat het aangifte programma vol met fouten zat, waarna half Nederland een rol beroerte heeft gekregen. Kan gebeuren, foutje. Daarna heeft de belastingdienst jaren lang geweigerd voor broadband users een oplossing aan te bieden. Dus ze zoeken het maar uit, van mij krijgen ze de papieren versie.

Leuk idee, alleen 20 jaar te vroeg!!!

Het is zeer arrogant van Zalm om te denken dat alles met computers gedaan wordt. Sinds wanneer moeten 1 mans zaken hun administratie op de computer doen?!?!?

Het kan natuurlijk wel, maar verplicht stellen jaagt kleine bedrijven, die geen enkele it kennis hebben, op veel kosten. En dat zijn er meer dan je denkt!!


Edit: tekst aangepast
Nog een edit: Ik bedoel niet dat alle kleine bedrijven computeranalfabeet zijn, maar zijn er zat.. denk aan kleine aannemers en dergelijke die een computer gewoon niet nodig hebben.

Je kuntn iemand verplichten nee.
Het zal ook niet door komen.

Absurd idee.
Maar en aanmoediging vind ik niet raar.

Zo'n belastingdiskette is gemaakt voor gebruik voor iedere boerenlul, dus echt veel problemen zullen er niet optreden bij kleine bedrijven. Ook is er bij de belastingdiskette een hulpnummer aangegeven, deze kunnen ze altijd bellen als ze er niet uitkomen.
Sinds wanneer moeten 1 mans zaken hun administratie op de computer doen?!?!?
Het gaat niet over de gehele administratie, maar over de belastingaangifte.


De belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. 8-)

Ook eenmanszaken kunnen een boekhoud(st)er inschakelen, mét een computer. Die boekhoud(st)ers zijn in alle soorten, maten en prijsklasses, zijn als zakelijke post op te voeren, schelen een hoop administratief gedoe, levert een mooi belastingrapportje op, en die bespaarde tijd kun je beter in de zaak zelf stoppen.

Zalm voelt zich niet wijs. Lang niet alle zelfstandigen hebben een zaak waar ze rijk mee worden. Een eigen PC is misschien nog wel te betalen, maar een eigen boekhouder kost nogal wat.
Afgezien van de kosten, is het voor veel mensen(koop jij je sigaren ook bij het oude dametje op de hoek?) een grote stap. 73 Jaar en ineens moet je met die ingewikkelde dingen gaan werken. Denk eens aan de angst van inbreken, privacy, opleidingen, virussen etc etc.

Nee, ik vind niet dat je dit kunt verplichten.

Wat de overheid wel zou moeten verplichten is dat alle overheidsinstellingen 100% via de internet benaderbaar zijn. Bv. een vergunning aanvragen via de PC, of een theorie-examen via het internet aanvragen.

Heb je weleens bedacht dat het misschien slecht met die bedrijven gaat OMDAT ze geen boekhouder in dienst hebben genomen? Boekhouders zijn echt niet alleen maar voor het bijhouden van de boeken, ze wijzen je er ook op dat er regels zijn waaraan je je moet houden, of waardoor je geld uitspaart. Van de vele kleine bedrijfjes die ik ken is iedereen altijd heel enthousiast over hun boekhouder.

NB. een boekhouder in dienst hebben betekent niet dat ie (full-time) voor jou werkt; er zijn gespecialiseerde bedrijfjes die boekhouden als service voor een redelijke prijs beschikbaar stellen!

Ter aanvulling: ook als particulier is het vaak érg handig om door een belastingkantoor je aangifte te laten doen. Ook al verdien je niet heel erg veel, als je niet een héél eenvoudige belastingsituatie hebt kan het vaak al snel uit. Ook zijn er de Belastingwinkels waar voor een schappelijk bedrag even snel je gegevens worden doorgenomen - ook vaak een goede manier om wat minder zuurverdiende centen af te dragen aan de fiscus.

Zelf ga ik één keer per jaar naar een toegespitste belastingworkshop waar dan in één keer de voor mij handige belastingtips worden doorgenomen. Scheelt véél ¤¤¤¤¤¤ !

Overigens ben ik absoluut tegen het plan van Zalm, het in dienst houden van een paar mensen voor het omzetten van een ingevuld formulier naar het computersysteem kan onmogelijk opwegen tegen de ellende die honderdduizenden digibeten voor de kiezen krijgen als zij niet meer hun vertrouwde formuliertje voor de neus krijgen. Misplaatste zuinigheid :r

Onzin verhaal van Sardia en andere mensen die tegen dit plan zijn, ik zal uitleggen waarom:

Kleine bedrijven die zelf hun belasting aangifte doen betalen vrijwel altijd te veel belasting. Voor bedrijven en met name voor de directeur/eigenaar zijn de belasting regels erg complex en levert het uitbesteden van de aangifte vrijwel altijd meer op dan het kost, omdat de gemiddelde ondernemer niet alle regels en mazen kent in de belastingwetgeving. Daarnaast zijn de regels in de praktijk moeilijk toe te passen (het is niet altijd duidelijk welke uitgaven en inkomsten op welke manier in de aangifte verwerkt kunnen worden). In de praktijk worden er dus afspraken met de belasting inspecteur gemaakt over de aangifte. Een goede accountant/boekhouder heeft meer kennis en ervaring over deze gang van zaken en daardoor kan weer extra worden bespaard op de aangifte.
Aangezien een accountant/boekhouder wel altijd de beschikking over een computer heeft, kan deze de aangifte dus uitstekend electronisch aanleveren.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat lagere kosten bij de belastingdienst (door de besparing die de electronische aangifte oplevert) er uiteindelijk weer voor zorgt dat de overheid hier geld bespaart en dit is natuurlijk goed voor iedereen, ook voor ondernemingen.

Wellicht dat een paar procent van de ondernemingen uiteindelijk duurder uit zal zijn, maar voor zo'n kleine groep kan je natuurlijk geen 2 informatie stromen in stand houden bij de belastingdienst.

Nou ik weet niet wat jij weet wat ik niet weet, maar als je dit bericht eens leest dan zie je dat dit jaar nog maar 1 procent van de bedrijven digitaal aan gifte hebben gedaan. En nu doet mij toch vermoeden dat die ene procent niet eens de accountent is geweest die het gedaan hebben.
Er zal dus wel degelijk een reden zijn waarom iedereen het nog met papier doet.
Bovendien vind ik verplicht stellen om 99% te overtuigen, net zo asociaal als het hele kabinet!
Ten eerste voor je het verplicht stelt moet het ook mogelijk worden voor niet Windows gebruikers.
Ten tweede zijn er toch veel mensen die liever op papier werken als op de computer beter overzicht beetje krabbelen en direct zwart op wit wat er op gestuurd is en hoe die getallen tot stand zijn gekomen.
Dit laatste is ook niet onbelangrijk.
Jij gaat er nu blind van uit dat er geen rekenfouten in de aangifte verwerkt zit.
en al die trukken en mazen van de wet die zitten zeker niet zo goed in het programma gebakken als de accountent wel niet graag zou willen!!
Tot slot heb jij er geloof ik geen flauw idee van hoe de meeste bedrijven te werk gaan en de kans dat je geld verdiend door het uit te besteden is ook niet meer als in 5-10% van de gevallen zo.

Het O formulier was nog niet eens digitaal beschikbaar afgelopen jaar, dus waar gaat dit over. misschien zouden ze eerst digitaal inleveren eens goed mogelijk moeten maken(het kan al wel via accountants)

De accountant heeft altijd een computer. En die kan dan vervolgens na controle de aangifte indienen namens een bedrijf.

20 jaar te vroeg? In welk jaar leef jij dan?
De belastingsdiskette bestaat al een eeuwigheid en het lijkt mij een zeer grote vooruitgang om vooral het bedrijfsleven digitaal te laten gaan.

Om dit nou verplicht te stellen zou ik niet echt weten of dat de juiste oplossing is (ik zou er geen probleem mee hebben), maar welicht in de vorm van een stimulatie-bonus o.i.d. zou het wel gaan werken denk ik.


Mensen kunnen zelf ook wel lezen. Het nutteloos quoten van een dergelijk stukje is simpelweg niet nodig...

Aardappeljunk, het is toch al mogelijk via Internet (dus ook breedband) aangifte te doen? (dus niet via de modem!) Althans, dat heb ik laatste keer wel gedaan... :?

de belastingdiskette
De WAT? Bedoelen ze dan effectief een 3 1/4" floppy diskette ding? Je weet wel, zo'n prehistorisch monster dat een gemiddelde levensduur van een kwartier heeft en nog sneller vol is dan de gemiddelde vuil(nis)zak?
En wat dan met die intelligente mensen die geen floppy drive hebben? Leuke discriminatie lijkt me zo.

3,25" floppy disk......waar moeten we die halen joh? :+

pssst ik zou er ff 3,5" van maken denk dat je in de war bent met 5,25" floppy's die grote platte krengen }>

Voor de rest niet zeiken bij die bedrijven, zeg nou eerlijk welk bedrijf heeft er nou geen computer staan? En als er dan onverhoopt geen mocht zijn dan kun je normaal gezien altijd wel even gebruik maken van een computer van een bekende of iets dergelijks.

Nou moet ik de eerste ondernemer nog tegen komen die eens lekker met de hele boekhouding uit gebreidt bij een kennis op bezoek gaat om daar de belastingaangifte in tevullen :D

helemaal mee eens. Zelfs de aldi pc's hebben geen diskettestation. Er zijn denk ik veel bedrijven zonder diskettestations omdat anders werknemens bedrijfsinfo mee kunnen nemen. Als ze bij een groot boekhoudbedrijf werken wordt dit wel opgelost maar toch.

Zet en dan op de site kan iedereen het downloaden, zo verstuur je het toch ook |:(

Het belastingprogramma is ook van internet te downloaden hoor :)

http://download.belastingdienst.nl/pub/2002/setup_ib.exe

Mooi, dat je hem dan eindelijk via je webbrowser en ook browsers != MSIE kan invoeren en niet met zo'n b0rken diskette die alleen met Windows werkt |:(

Met alle respect, maar je KIEST ervoor om met een ander OS te werken als het grootste deel van de Nederlanders. Je kan moeilijk verwachten dat de overheid voor ieder "vreemd" OS een versie gaat uitbrengen, want, waar stop je dan? Linux? (welke van de vele distro's?) Mac? BEOS? DOS? Amiga? Atari? C64? Want op het moment dat ze 1 vreemd OS gaan ondersteunen, ga je verzoeken krijgen voor de meest vreemde en antieke OS en computers.

Ik betwijvel of een oplossing via een browser hiervoor geschikt is.

Oh, dus de keus dat ik GNU/Linux wil ipv. Windows houdt in dat ik verplicht ben om een belastingaangifte te doen die niet werkt op mijn OS.

Waar is mijn vrijheid dan gebleven dat ik mijn eigen OS mag kiezen!

Als het programma nou opensource was dan kon het makkelijk geport worden, maar nee.

Dit is puur een self-fullfilling prophecy voor Windows en m.i. geen stijl. Het gaat trouwens ook in tegen de staatsbemoeienis die de VVD niet wil: ze forceren je nu wel Windows te gebruiken :)

Of: niet verplicht stellen, of: porten. Klaar.

ff terug brengen naar het normale leven.
De overheid drukt formulieren af en een x aantal verschillende talen. Dus waarom niet voor verschillende O.S.-en?

Ik vindt het idee van Felix wel goed. Gewoon via de webbrowser. https. Je krijgt van de staat een eige code.

Dit moeten ze toch zowiezo doen. Ze willen digitaal stemmen gaan gebruiken. Zer willen dat je bij de lokale overheden. Via het web burgelijke shit kan regelen.

Dus dan ook de belasting dienst.

Op zich heb je gelijk, maar in het geval van de belasting vind ik het een ander verhaal. Belastingaangifte doen is een plicht, ik wil daarvoor niet verplicht Windows moeten kopen. Zolang het ook nog met pen en papier kan vind ik het geen probleem.

Zorg iig dat het platform onafhankelijk is. En wat is nou platform onafhankelijker dan pen en papier?

Dat is nou echt de grootste onzin die ik in deze thread heb gelezen.

Ze VERPLICHTEN je dus ook nog om een Windows licentie te kopen? Dat terwijl vele overheden juist overstappen op Linux.

Nou, van Java hebben ze blijkbaar ook nog nooit gehoord.

Ik vind het redelijk extreem dat het indienen van een belastingaangifte op den duur verplicht voor particulieren word ingevoerd.
We zitten hier wel allemaal als techies op bij tweakers, maar bijvoorbeeld mijn oompje directeur zus en zo is zo'n digibeet als het maar kan en wat te denken met jan met de korte achternaam op de hoek van de straat die nog geen PC heeft. En als het nu zo was dat alle andere overheidsdiensten digitaal, dan kan ik me daar wat bij indenken, maar dat is ook niet het geval. Sterker nog, per gemeente verschilt de digitale bereikbaarheid. Om deze reden is het onzinnig om dit van de burger te verlangen!

Ter vergelijking: Oud premier Kok moest tijdens Paars-II nog even gesoufleerd worden over hoe de muis werkte en dat er dan een pijltje over het scherm mee beweegd..... maar het is de kostenbesparing waar ze op geilen...... maar realiteitszin......

Ik vind het redelijk extreem dat het indienen van een belastingaangifte op den duur verplicht voor particulieren word ingevoerd.
Vind ik ook! }>

Voor bedrijven geldt geen gratis belastingdiskettes. Bedrijven kunnen dure modules KOPEN voor hun boekhoudpakketen waarmee die aangifte gedaan kan worden.

Boekhouding doet bij ons iemand met "de hand". We zouden nu dus EN een boekhoudpakket EN een belastingmodule moeten kopen... En alleen maar om de belastingdienst werk uit handen te nemen. Dikke l*l dus.

Voor particulieren is de diskette gratis, maar het lijkt me stug dat je mensen - die om wat voor reden dan ook - geen PC hebben kunt verplichten een digitale aangifte te doen. Ik las net nog dat Amsterdam 1500 PC's uitdeelt aan minimagezinnen met schoolgaande kinderen. Dat zijn dus 1500 gezinnen die (anders) geen digitale aangifte kunnen doen.

inderdaad geen gratis programma voor bedrijven.
Ik was al helemaal upg toen ik in december de aangifte biljetten voor de vpb van mijn bv's al binnen had. In te leveren voor juni.

De staat als een verslaafde die zijn dope (c.q. geld) moet scoren.

en al eerder las ik in de krant , dat de belastingdienst hevig teleurgesteld was dat slechts 1% van de bedrijven electronisch aangifte had gedaan. Maar die mogelijkheid was er alleen voor administratiebedrijven, en niet als je zelf de aangifte van je bv verzorgd.

En dan dat achtelijke dat je ieder jaar ook de gegevens van het jaar daarvoor weer moet in vullen (dubbel werk dus); nog maar niet te zwijgen over het continue wijzigen van formulieren rubrieken subtotalen etc.

En over IB maar helemaal zwijgen. mijn aangifte voor 1 april ingeleverd. niks bijzonders op het form inkomen + hyp aftrek. Ja grote reclames voor 1 april ingeleverd, voor wat was het ook weer wanneer terug.
Ja ik praat wel over voor 1 april 2002. begin dit jaar eens geinformeerd. Ja wij hebben uw aangifte ontvangen op 29-3-2002. Nee hij is nog niet in behandeling genomen. Wanneer dat gebeurd. meneer geen idee. inmiddels ook weer voor 1 april 2003 een biljet ingeleverd. We wachten rustig af, en hopen dat we geld terug krijgen voor .... jaja

en ohja ib aangifte was elektronisch .......
effe wachten....nog effe wachten......

misschien maar eens een klacht gaan indienen bij de reclamecodecommissie.

En de Belastingdienst kan die elektronische gegevens niet verwerken (ander formaat) dus je moet een uitdraai maken en die opsturen.

Betekent dit dan ook dat iedereen dit met de Windows versie moet invullen. Dit lijkt mij geen goede zaak, zo verplicht je iedereen in Nederland een Windows licentie aan te schaffen.

[inside informatie]de belasting dienst is bezig met het opzetten van een webbased dienst, alleen moeten certificaten end extreem worden getest[/inside informatie[
natuurlijk begrijpbaar, en over 2 jaar zal de tijd wel rijp zijn :P

ik denk dat er geen enkel bedrijf is waar wel computers staan maar geen enkele windows licentie aanwezig is..

Oh nee??? Wat denk je van drukkerijen. Die werken voornamelijk met Apple.
Mijn Buurman heeft een eigen drukkerij en heeft alleen Apple machines staan.

jij mag denken wat je wilt, maar ik ken genoeg bedrijven die geen enkele computer hebben uitgerust met Windows.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 21:05
Vorige 20:04
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: