Hoofdcategorieën
Device Settings

Lindows komt met upgrade naar versie 4

Door Jojk Wesseling, woensdag 21 mei 2003 16:25
Bron: lindows.com, submitter: deregtx, views: 1.028

Op de site van Lindows lezen we dat Lindows.com, ontwikkelaar van LindowsOS, binnenkort versie 4.0 van zijn besturingsprogramma zal uitbrengen. De mannen bij Lindows.com hebben het begrip nederigheid waarschijnlijk niet geleerd want ze beweren dat ze Windows XP niet alleen zullen evenaren, maar dat LindowsOS 4.0 op cruciale punten zelfs beter zal zijn. Opvallend is dat mensen die in de laatste twee maanden LindowsOS 3.0 hebben aangeschaft of lid zijn van het zogenaamde Click-N-Run, gratis toegang zullen krijgen tot de nieuwe versie van het besturingssysteem. Michael Robertson, directeur van Lindows.com, zegt over de release van LindowsOS 4.0 het volgende:

Lindows Logo kleiner Next month we're going to shock a lot of people in the industry with this astonishing new version, which leaps ahead of Microsoft in every one of the categories I've listed. Obviously, beating Microsoft Windows XP in a head-to-head comparison is a bold statement, so I've listed 10 specific ways that the newest version of LindowsOS is superior below. I encourage you to get a copy of LindowsOS 4.0 next month when it is released and see for yourself.
Volgende 17:00 Pentium 4 800MHz FSB processors getest @ THG
Vorige 14:26 Motorola en NEC komen met Linux-telefoons
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Ze kunnen wel beter dan WinXP zijn, maar als de grote OEM fabrikanten geen Lindows op hun pc's zetten zullen ze toch maar een klein marktaandeel halen :)

Dan kunnen we alleen nog maar hopen. Een beetje concurrentie zou niet gek zijn.

Op onderstaande link zie je dat Wal-mart op zijn internet pc 2 linux distro meeleverd waaronder lindows:

http://www.tweakers.net/nieuws/24662/?highlight=lindows

wal-mart ok maar het is een begin! :D

edit@RedRose: tuurlijk ben ik me bewust van de grote van wal-mart, maar hun core-business is niet het assembleren en leveren van computers... (zoals Dell ofzo) ;)

Weet jij hoe groot Wal-Mart is? Een van de grootste ketens van de wereld. Je moet inderdaad ergens beginnen, maar dit is wel een 'leuk' distributiekanaal. ;)

/ot:
Check www.wal-mart.com voor financiele gegevens.

En nu nog een goed werkend OS, dan is Lindows er helemaal. ;)

Jammer dat ook deze "Linux-achtige" niet gratis is! ;(

Verder ziet het er wel leuk uit :Y)

Linux hoeft nier perse gratis te zijn..


Free Software houdt in dat je toegang hebt tot de bron code, in die zin "VRIJ' ... Ze mogen echt wel gewoon bakken vol geld vragen voor de _vrije_ software ... zolang de mensen ook maar bij de broncode terecht kunnen.

Free as in beer was het gezegde toch? Nja, weet niet meer precies en ben te lui om het op te zoeken dus ik vrees voor een typisch geval van "de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...". Ik ben lui :z

Free as in beer was het gezegde toch?
"Free as in free speech, not as in free beer."

Er wordt mee bedoeld dat Free Software niet per definitie gratis is, maar bepaalde vrijheden met zich meebrengt, te weten (gequote van gnu.org):

* The freedom to run the program, for any purpose (freedom 0).
* The freedom to study how the program works, and adapt it to your needs (freedom 1). Access to the source code is a precondition for this.
* The freedom to redistribute copies so you can help your neighbor (freedom 2).
* The freedom to improve the program, and release your improvements to the public, so that the whole community benefits (freedom 3). Access to the source code is a precondition for this.

Het is vooral vrijheid 2 die er ook voor zorgt dat Free Software (vrijwel) altijd gratis beschikbaar is. Immers, iedereen die een kopie verkrijgt mag de software naar eigen inzien verder verspreiden (al dan niet voor geld). Free Software is dus pas niet meer gratis te verkrijgen op het moment dat iedereen die een kopie heeft het niet meer verder wil verspreiden, en dat is een onwaarschijnlijk scenario ;) .

En dat is op zich een goede zaak. Zo kunnen bedrijven (zoals GNU/Linux distributeurs) dus geld vragen voor Free Software, maar mensen kunnen het even goed gratis kopieren. Mensen kopen hun pakket dus alleen als dat bedrijf een daadwerkelijke meerwaarde (in de vorm van support, of makkelijke updates bijvoorbeeld) biedt.

Free software is only free if your time is worth nothing. Anders zou geen enkele distro bakker iets slijten...
Je mag zelf je hele K*&^%zooi zelf vanaf broncode compilen en dan kost het je werkelijk geen cent.

Nuance: Je mag gewoon de binaries van www.redhat.com ook wel plukken. Tevens idem op de xs4all.nl mirror...

Lindows slaat echter naast de bal imho omdat je met een "standard" linux ook wel uit de voeten kan. Echter is Lindows , again imho, niets anders dan een platform voor de verkoop van CodeWeavers CrossoverX en verwante... Maar bon, als mensen er nut aan hebben en dat nut overstijgt de kostprijs, go for it!

Me, I'll keep to redhat enne een debiaantje voor de hobby.

Lindows heeft geen schijn van kans in de OS-markt. Aan de ene kant proberen ze mee te liften met de GNU kant van de markt, aan de andere kant proberen ze zich te positioneren als 'betaalbaar' en gemakkelijk alternatief voor Windows.
Jammergenoeg brengen ze een aantal keren per jaar "radicaal" vernieuwde versies uit waarvoor de meeste gebruikers (>2 maanden) weer de knip moeten trekken. Ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk steeds meer dan cosmetische updates zijn en vind het Lindows verhaal maar hoax-achtig ~ hoeveel klanten zullen ze nu werkelijk hebben?

Ik denk dat je Lindows behoorlijk onderschat. Het bedrijf doet me qua geblaat aardig aan microsoft denken. En microsoft heeft met behoorlijk veel slechtere sofware de wereld veroverd. Een beetje marktaandeel kan Lindows zeker wegsnoepen aan de 'domste' kant van de windows-gebruikers. Lindows is een concurrent van windows, niet van een normale linux-distro imho.
De mannen bij Lindows.com hebben het begrip nederigheid waarschijnlijk niet geleerd want ze beweren dat ze Windows XP niet alleen zullen evenaren, maar dat LindowsOS 4.0 op cruciale punten zelfs beter zal zijn
Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om hun radicaal tegen te spreken. Ik ben het gewoon met hun eens. Ik heb veel liever Lindows dan windows XP. (niet dat Lindows iets voor mij is, maar als ik ooit een besturingssyteem voor dummy's moet gebruiken, dan liever eentje met root-mogelijkheden dan dat XP-geval van microsft waarbij je totaal geen vrijheiden meer hebt).

En zo moet je Lindows ook zien: Niet als Linux-distro, maar als alternatief voor windowsXP.

En microsoft heeft met behoorlijk veel slechtere sofware de wereld veroverd.
Dat klopt, maar toen was er nog geen standaard, er was geen OS wat door 90% van de mensen gebruikt werd. Daardoor kon MS makkelijk de markt veroveren tot waar ze nu zijn.

Lindows mag dan beter zijn (wat IMO niet zo is), het zal ze niet lukken om die 90% af te pakken van MS. Waarom niet? Omdat de meeste win32 applicaties niet fatsoenlijk onder Lindows draaien, omdat het niet standaard wordt meegeleverd bij de grote OEM's en omdat de mensen er niet gewend zijn mee te werken, pas als de mensen die net met een computer beginnen te werken met een ander OS dan Windows beginnen hebben die andere OS'en een kans denk ik.

Dan heeft OS X een betere kans, er draait enorm veel software onder, het is deels open source, het kost niet gek veel en het ziet er leuk uit. Het enige nadeel is dat het niet op x86 hardware draait.
(niet dat Lindows iets voor mij is, maar als ik ooit een besturingssyteem voor dummy's moet gebruiken, dan liever eentje met root-mogelijkheden dan dat XP-geval van microsft waarbij je totaal geen vrijheiden meer hebt).
Hoezo heb je in Windows geen vrijheden? Goed, je kan het OS niet recompilen, maar verder kan je erg veel instellen naar je eigen wensen. Je moet het alleen niet via de "leuke" wizards van MS zelf doen, maar er zijn zat programma's waarmee je het kan doen.

En je hebt altijd nog het register waar je bijna (99%) van de dingen kan veranderen, tot de werking van het OS zelf (hoe het met het filesystem omgaat) tot IE.

maar toen was er nog geen standaard
En dat is dus niet waar: Er was een standaard. Deze standaard heette Dos en er waren verschillende softwarehuizen die Dos uitbrachten.
Zo heb ik hier in mijn doos der vergane wonderen onder anderen de volgende Dos versies liggen:
MS-Dos
DR-Dos
PC-Dos

Deze Dos versies hebben eigenlijk allemaal een ding gemeen: DOS!

Al deze Dos versies waren ongeveer gelijk aan elkaar. Ze konden dezelfde programma's en spelletjes draaien. Welke versie je wilde hebben hing voor een groot gedeelte af van wat je wilde. Zo had DR-DOS al de mogelijkheid voor kleuren toe te passen lang voordat MS-DOS of 4DOS (een add-on vor DOS) dit konden leveren. Ook hadden alle Dos versies hun eigen editor en daarbij was die van MS niet de beste. Geheugenbeheer iden dito.

Dus om nu terug te komen op Lindows. Als er een goed alternatief is dat gemakkelijk te installeren is en de Windows programma's en spelletjes draait, dan kan dat betekenen dat er eindelijk weer een beetje concurrentie komt.

Lindows mag dan beter zijn (wat IMO niet zo is), het zal ze niet lukken om die 90% af te pakken van MS. Waarom niet? Omdat de meeste win32 applicaties niet fatsoenlijk onder Lindows draaien, omdat het niet standaard wordt meegeleverd bij de grote OEM's en omdat de mensen er niet gewend zijn mee te werken, pas als de mensen die net met een computer beginnen te werken met een ander OS dan Windows beginnen hebben die andere OS'en een kans denk ik.
dat windows software niet onder linux (en dus ook lindows) draait, komt door 1 (of 2) factor(en), te weten microsoft, die de win32 api niet vrij geeft zodat er een compatibiliteits layer gemaakt kan worden. (een tweede factor zou je de softwarehuizen kunnen noemen, aangezien het porten van software naar andere platformen ook een optie is.
en dat linux niet meegeleverd wordt bij de groet OEM's ligt voornamelijk aan het feit dat microsoft deze bedrijven dit min of meer verbied...

Dan heeft OS X een betere kans, er draait enorm veel software onder, het is deels open source, het kost niet gek veel en het ziet er leuk uit. Het enige nadeel is dat het niet op x86 hardware draait.
OS X profiteert niet van opensource, lindows wel. Het nadeel dat het niet op x86 draait is daarbij fnuikend voor de kansen van OS X. Dat maakt het veel te duur. De enige kans die je maakt als je een alternatief voor windows wilt zijn op de desktop, is als je compatible bent ermee, en een grote bek hebt. Lindows pakt het zeer goed aan wat dat betreft.

Een concurrent van Linux is het in ieder geval niet. Ik ken geen enkele Linux gebruiker die er over peinst een stapje terug richting windows te doen. Iets wat Lindows in hun ogen is.

Hoezo heb je in Windows geen vrijheden? Goed, je kan het OS niet recompilen, maar verder kan je erg veel instellen naar je eigen wensen.
Je OS recompiles? Daar gaat het me niet om. En ik heb het over vrijheden, vrijheid is iets anders dan de keuzemenuutjes die je krijgt van Microsoft welke dingen je kunt instellen, en waar je dan uit mag kiezen.

Kan ik een kernel kiezen? nee. Kan ik de GUI kiezen? nee. Kan ik kiezen hoe de GUI reageert en eruit ziet? Heel beperkt. Kan ik de shell kiezen? nee. Kan kiezen uit een honderdtal bestandsystemen? nee. Je kunt kiezen uit Fat of ntfs, vroeger wat er ook hpfs, maar dat was te compatible met Linux en met OS/2. Kan ik kiezen of ik IE wil? nee. Er was eerst Netscape, maar die bracht teveel platfom onafhankelijkheid in het OS (java). Kan ik kiezen of ik de komende jaren alleen de noodzakelijk hardware upgrades doe, en de sofware hetzelfde laat? Nee, een nieuw OS is af en toe nodig? Kan ik dan tenminste kiezen welke distributie? nee, er is maar 1 distributie: "one fits all". Kan ik dan tenminste alle instellingen die handig zijn voor onkundigen ineens uitzetten, en een degelijk functioneel OS opzetten.? Nee, one fits all !

Op het windowsplatform heb je geen vrijheid mijns inziens. Je wordt toch tamelijk voortdurend gepushed naar bepaalde software (van microsoft), naar updates (van microsoft), en naar een gehele manier van werken (die microsoft wil). Microsoft kan dat doen omdat de doorsnee gebruiker het toch niet doorheeft. Bovendien moet je voordurend oppassen voor virussen. je bent bijna verplicht een firewall te draaien en een virusscanner.

Als ik moet kiezen tussen Lindows 4 en een 'fraaie XP installatie', kies ik niet voor het microsoft product..

Kan ik .... kiezen? nee. / heel beperkt.
Ho, dat kan dus zeker weten wel. De GUI kun je kiezen, je kunt je eigen shell gebruiken als je dat wil (ik neem aan dat je het DOS-prompt de shell noemt, terwijl de shell van Windows eigenlijk een onderdeel is van de GUI). Al je argumenten zijn stuk voor stuk gewoon onjuist. IE kun je uitschakelen, en alleen hardware vervangen en de software zo laten dat kun je onder linux met zn monolithische kernel net zo min. Ook daar zul je af en toe je kernel moeten recompilen voor nieuwe hardware support. Microsoft is al met NT overgestapt naar het meer flexibele microkernel ontwerp. En je argument dat je niet voor een distro kunt kiezen vind ik ook aan de zwakke kant. Als zelfs de grote distro's al samen gaan werken, is dit wellicht toch een teken dat al die verschillende distro's niet werken. Bovendien heb je onder Windows wel degelijk de keuze, je hebt het zakelijkere W2k, voor de thuisgebruiker heb je XP home en XP pro, en op de servermarkt ga ik niet eens alle keuzes noemen.

Dat de updates voor windows van microsoft komen vind jij blijkbaar vreemd :? En onder linux wordt ik net zo goed gepushed naar het gebruiken van X11 om maar wat te noemen. Natuurlijk hoef ik het niet te gebruiken, maar echt goede alternatieven zijn er, helaas, ook niet. Want ik zal maar niet gaan beginnen over de opzet van X11.

Dan zeg je dat je moet oppassen voor virussen. Waarom denk je dat dit is? Misschien omdat de hoeveelheid te infecteren pc met een virus voor windows misschien iets groter is dan die met een voor linux? En dan nog, je kunt Microsoft er toch niet voor aansprakelijk gaan stellen dat er virussen voor Windows worden geschreven, en dat dat er meer zijn dan voor Linux |:(

Maar goed, in reply to het nieuwsbericht: die tien punten vind ik maar schamel hoor. Zie nou deze:
7 Postponing laser eye surgery
LindowsOS 4.0 has awesome display quality, making text easier to read, papers and spreadsheets easier to write and the web easier to surf. ...
En dan met dit plaatje: info.lindows.com/mailers/michaelsminute/compare2.gif
Nee vind je het gek dat je fonts mooier zijn als je onder windows niet cleartype aanzet... :(

En zo gaan ze maar verder:
- Triple your friends: Uhm, heeft niet zo'n beetje elke distro ook gewoon gaim in zn install staan...
- No more viagra ads: Nee das lekker, ga lekker staan adverteren met de functionaliteit die Mozilla je biedt...
- 87% fewer windows / block aol and X10 ads: idem dito

Al je argumenten zijn stuk voor stuk gewoon onjuist.
Gelukkig dat je dat er even bijzegt, want ik kan het niet uit jou tegenargumenten halen. :D Je hebt het over keuzemogelijkheden die je niet noemt, je hebt het over dat linux beperkt is omdat je je kernel moet compilen, ook onzin, een kernel compileren is juist een keuzevrijheid. Ik apt-get gewoon m'n kernel en modules als ik hardware vervang. Affijn, een hoop technische details die niet relevant zijn voor vrijheid.

Als jij niet in perspectief kijkt maar vindt dat als je tussen 2 opties kunt kiezen, je keuzevrijheid hebt, tja. Dat ben je mijns inziens nog niet gewend aan vrijheid en moet je vooral bij windows van microsoft blijven.

Er was toen wel een standard helaas was die niet verspreid. namelijk posix....

MS heeft zijn sucess te danken aan het phenomeen commodity computing. Het draaide op cheap-clones. Mac OS niet, Amiga niet, TOS (atari) niet en *nix'en waren duur en vereiste exotische hardware, maar MS draaide gewoon op het goedkoopste dat er was.. 8088,8086,80286 etc...

Reactie op iluware:
De GUI kan je niet op de manier kiezen zoals bij Linux, bij linux hoef je geen xfree te gebruiken, palmtops gebruiken bijvoorbeeld een andere windows server en er zijn vertakkingen van xfree aan de gang. Bovendien is Xfree an sich aardig configureerbaar maar niet erg belangrijk voor het gedrag van je GUI, dat is je windowmanager. Je kan zelf bepalen welke windowmanager en extra desktop geintegreerdheid je wilt (en daarvoor hoef je als je een fatsoenlijke distro hebt niet voor te zoeken). Geen enge Afterstep verhalen die je halve GUI overhoop halen en naast je huidige windowmanager of over je huidige windowmanager heen draaien.
Over de shell. Ik kan zo veel met mijn shell en deze is zo handig met scripten het lijkt wel een programmeertaal. Bovendien kan ik kiezen of ik bash of zsh of csh of ksh wil.
Updates komen er voor *nices natuurlijk ook, duh, alleen het patch verhaal van ms is een HEL dat geven ze zelf ook toe. Met mijn distro is het erg eenvoudig. Twee commando's en hij zoekt het allemaal zelf uit en doet er geen uren over en ik hoef niet te booten. (En dat gaat dus allemaal heel wat sneller dan explorer opstarten, naar een webpagina gaan die alleen met de laatste explorer werkt en vervolgens wachten op een scan en dan nog twee keer verder klikken en de EULA nog eens beantwoorden en dan hopen dat conxxion een beetje snel is)
Je hebt kennelijk nooit een *nix gebruikt. Als ik met windows werk (en ja ik kan er best aardig wat mee) voel ik me nog alsof ik met mijn handen op mijn rug gebonden met mijn snufferd in de stront geduwd wordt. Zolang je geen *nix gebruikt hebt (en nee een dag draaien en denken dat het kut is is geen *nix draaien) weet je niet wat ik bedoel en daar ligt het manco van jouw verhaal en de kracht van MS. De gebruiker is dom. Je weet niet beter.
Over de keuzes wil ik ook nog wel wat kwijt. De keuzes zijn beiden niet erg groot, je hebt de linux kernel (al kan je kiezen voor hurd, mach, darwin, een bsd of compilen op aix of een ander posix compliant os, opensource is nu eenmaal een breder begrinp dan win32) en de nt5 kernel. Alleen de linux kernel kan je optimaliseren voor jouw systeem en gebruikersdoelen en dat kan met ms al een heel stuk minder. Keuzevrijheid daar gaat het om. Ook wat betreft services en dat alles zonder overal te moeten betalen of verschillende gebruikersovereenkomsten te moeten accepteren en als iets niet lekker werkt dan pak je wat anders. Neem bijvoorbeeld je imap server. Ik kan er zo drie verschillende via apt installeren. Imap en outlook is een drama dus ik ben blij dat ik kan kijken welke het beste met MS' implementatie werkt (ik heb hier nu eenmaal ook domme gebruikers en de zin niet die mensen op te voeden. Opvoeden doe je jezelf maar)
Ook nog eens zo wat. Neem stuurprogramma's. de hardwareondersteuning van de linux kernel is gewoon erg goed, voor ms moet je altijd bij de hardwareboer aankloppen en hopen dat die drivers geen ander spul vernielen en alweer moet je dus zoeken. Stuurprogramma's zijn ook maar weinig uniform in windows, waarschijnlijk doordat er weinig controle is. Voor whql moet een bedrijf waarschijnlijk betalen en meestal zijn dat bij videokaartboeren ook niet de beste drivers. En ook hier ben je weer gebonden aan hoe de hardwareboer het doet. Bij linux kan ik voor mijn videokaart framebuffers gebruiken of niet, dri of niet. framebuffers met dri acceleratie bedenk het maar. Die vrijheid zal voor sommigen beangstigend zijn maar dan pak je een suse en die zoeken uit voor je wat over het algemeen het beste is net als ms en de hardwareboeren dat doen, alleen denk ik niet dat deze alle mogelijkheden afgaan maar een enkele implementatie die werkt wel ok vinden. Denk bijvoorbeeld aan NT domeinen. Ik zit vast aan MD4 of met AD met een oude kerberos, geen radius of huidige kerberos 5 en geen keuze tussen MIT's of Kungliga Tekniska Hogskoelan of Heimdal en heb ik gezeik over incompaitbiliteit omdat mensen de standaard verzieken (dat schijnt ms dus ook met kerberos gedaan te hebben, net als met ldap en misschien wil ik wel uniforme authenticatie over al mijn servers en draaien niet alle pakketten onder ms of wil ik mijn enorme dbserver niet op een x86 met ms hebben draaien maar op een concept zoals een hp-ux of een P of Z-series server)
Door openheid en keuzevrijheid ben je minder afhankelijk en kan je dus kiezen wat voor jou het beste werkt.

En microsoft heeft met behoorlijk veel slechtere sofware de wereld veroverd
Onder het motto ik blaat maar wat en kraak Microsoft af.

Je weet niet wat je zegt man, 99% van de wereld gebruikt Microsoft software... hoe kan het dan slecht zijn? Natuurlijk kan het beter, maar zo kan je wel op alles blijven kankeren.

En Microsoft heeft idd wat rare dingen gedaan zoals het jatten van Windows van Apple en dat soort dingen. Maar de standaarden die Microsoft heeft gemaakt, de software en de marketing heeft de PC gemaakt tot wat het nu is. En dat hebben ze helemaal nog zo slecht niet gedaan.

Hoewel Microsoft wat rare dingen doet is het over het algemeen zo dat ze helemaal niet zo slecht bezig zijn. Bijvoorbeeld de Look'n'Feel is zo goed als perfect en gemakkelijk te gebruiken (die van Win 95/98/2k dan, 1,2,3,3.11 workgroups en XP zijn minder)

Ook bijvoorbeeld de HAL is perfect gemaakt, en Direct-X is een perfect API waartegen dingen als OpenGL en de Linux kernel niet zo gemakkelijk tegenop kunnen. Natuurlijk hebben andere spullen zoals de linux kernel voordelen, maar zeer zeker ook nadelen.

Ook programma's als de Office series en de document standaarden zijn goed, hoewel ze die standaarden nooit hebben vrij gegeven (op xls na) om zelf wat geld te verdienen.

Daarnaast hebben ze zelf goede filesystems ontwikkeld, de high-performance van FAT32 tegenover de veiligheid van NTFS. (Ja NTFS is langzamer als FAT32)

Natuurlijk hebben filesystems zoals extfs2 voordelen maar dat betekent niet dat FAT32 of NTFS daarom slecht zou zijn.

Ik vind: Voor embedded systems of servers is Linux echt perfect omdat het doet wat je wil met hoge snelheid zonder veel eisen en veel kosten. Maar het is wel een stuk moeilijker om te gebruiken.

Maar voor je desktop moet je toch echt Windows hebben om efficient te werken. Ook al is het maar omdat al je klanten ook Windows gebruiken.

Ok, ik heb hier op deze pc 3 OS's staan.
Win 2000 Adv Server, Win XP Professional en Redhat Linux 8.0.
En ik moet Thorchar gelijk geven, in die zin, ik ben van alledrie zeer tevreden!
Alleen 1 ding:
Bijvoorbeeld de Look'n'Feel is zo goed als perfect en gemakkelijk te gebruiken (die van Win 95/98/2k dan, 1,2,3,3.11 workgroups en XP zijn minder)
Daar ben ik het niet mee eens. Als je win 2k gewoon bent komt XP een beetje onwennig over. Maar voor de gewone gebruiker is de Look'n'Feel van XP beter dan deze van 2k.
Maar beide zijn stukken beter dan die van Linux. Maar Linux heeft zoals je zegt andere voordelen. :)

pfff, wat een hype bedrijf dat Lindows.
Iedere keer weer zo'n onzinnige aankondiging, en ze krijgen nog zendtijd ook op deze site ;)

ff serieus: is er nou echt iemand dat dit serieus overweegt?

mja ik :) ik ga me der eens in verdiepen, misschien heb ik er wel wat aan.

ja, ik heb het overwogen :+
heb een niet helemaal (lees: helemaal niet) legale versie geprobeerd
versie 3 was dat nog

ze doen totaal niet wat ze beloven..
je moet gewoon wine gebruiken voor windows programma's, net als op iedere andere linux distro. |:(

het zag er verder wel leuk uit, maar dit is niet de distro die je wilt als je gaat overstappen naar linux

ik heb het ook al eens geprobeerd (ook een minderlegale versie, was ook de 3), en ik vond het echt niet goed. Zelfs als het free (opensource of gratis) zou zijn zou ik het nog niet gebruiken, ik vind Mandrake of Redhat ofzo veel eenvoudiger, zelfs voor de n00bs.

Het ergste vind ik is dat ze bitter weinig credit geven aan de dingen die ze gebruiken. Zo hebben ze de kdesplash helemaal vervangen zo dat het lijkt dat je in "lindowos" zit. En ik vind net dit screenshot: http://info.lindows.com/mailers/michaelsminute/compare2.gif
ze hebben het over LindowOS browser, maar dat is toch mozilla?

beetje vaag dat ze op het rechtergedeelte de url niet volledig laten zien... :Z


lijken mij niet echt dezelfde lettertypes als je het mij vraagt |:(

Idd, en als je dan wilt concureren met je 'smoothfont' or whatever, zet dan wel ClearType aan onder XP...

Ik heb het idee dat dit bedrijf meer uitkraamt dan waar is, en een beetje té enthousiast is.
Hoe zit het eigenlijk met DirectX support, en draaien geganrandeerd al mijn Windows apps op Lindows. Geloof er geen bal van. No flame intended.

Niet zo vreemd dat je andere lettertypes ziet, het zijn ook andere lettertypes. Als je in de source kijkt dan zie je dat er bij het onderste gedeelte niet eens een lettertype is opgegeven dus de browser mag dan zelf kiezen.
Dan vind ik het heel normaal dat IE een andere kiest dan bijvoorbeeld mozilla, opera, konqueror, galeon, lynx en links :+.

en dan ook nog, erg vreemd dat je in lindows bij Helvetica en bij Times New Roman exact hetzelfde lettertype te zien is, das wel vreemd hey ;)

van dat streven zijn ze allang afgestapt.

directX support kan je onder linux alleen via WineX krijgen (er werkt nog niet 100%) zelfde met het verhaal dat je windows apps zouden werken...

dit komt omdat microsoft geen openheid wil geven over deze api's.

1 vraagje:Werkt dat wine een beetje?

over het algemeen werkt wine best wel goed, maar helaas is nog niet alles ondersteunt.

Als je het echt wilt testen download knoppix dan een keertje, dan kan je zonder permanente wijzigingen op je computer eventjes linux en natuurlijk wine testen :)

Rofl..
Ik raad iedereen aan om even het bron artikel door te lezen.
Dan zie je Mr.Robertson pronken met andermans veren en er ook nog eens geld voor vragen.
Dat ze beter zijn op 'cruciale' punten moet je ook met een dikke korrel zout nemen. Wauw een popup killer.. hoe cruciaal.
Volgens mij is lindows alleen maar slecht voor de reputatie van Linux en die Robertson een gladde zakenman.

Dan zie je Mr.Robertson pronken met andermans veren en er ook nog eens geld voor vragen.
Draai XP met Trillian en Mozilla en je hebt 9 van de 10 "Key Features" al te pakken.

Erg slecht dit soort marketing, volgens mij stoot je iedereen hiermee tegen het hoofd. De gevorderde gebruikers hebben geen behoefte aan dit soort doorzichtige marketing trucs en de "normale" gebruiker wil toch niets anders dan hetgeen hem vertrouwd is. Ik vraag me echt af wat de doelgroep zou moeten worden van Lindows. Zeker met deze houding zal het snel afgelopen zijn met de verkoop van gebakken lucht.

Ik denk dat het opzich prima is als je kijkt naar de doelgroep (de computerleek die wat wil syrfen en tekstverwerken etc), op die groep werkt MS haar propaganda schijnbaar goed dus gebruikt lindows dezelfde taktieken, en die groep stelt niet zoveel specifieke eisen aan hun OS, iig geen dingen die xp wel kan en linux niet (voor zover die er zijn).
Lindows (en de tegenhanger xandros) zijn gebaseerd op debian dus het updaten van je systeem en het installeren van software is net zo simpel als in windows.

Dus tja, als je kijkt naar de doelgroep van lindows dan is de taal die ze bezigen precies de juiste, natuurlijk kun je je irriteren aan het feit dat lindows op dezelfde manier de feitjes verdraaid of maar gedeeltelijk naar voren brengt maar tja MS heeft laten zien dat veel mensen dat willen (al is er op t x86 platform nooit echt keus meer geweest de laatste 8-9 jaar

Ja, ze zeggen dat ze windows voor zijn maar (helaas) is dit op punten waar niemand om zit te schreeuwen. een betere messenger / AOL service, nou ja, vooruit een handig programma; een spam killer. Al met al features waar ik niet wakker van ligt omdat dit mist in windows. Belangrijk voor mij: Alles moet goed, snel en stabiel draaien. Geen problemen gedurende installaties van hard/software en moet het ook nog een beetje te overzien zijn met een professioneel schilletje.
Als ze nu vertellen dat het 3x sneller is als windows bij games, surven enz. dan zeg ik dat het nieuws is.

Als ze nu vertellen dat het 3x sneller is als windows bij games, surven enz. dan zeg ik dat het nieuws is.
zoiets noem ik een leugen ;)

Alles moet goed, snel en stabiel draaien. Geen problemen gedurende installaties van hard/software en moet het ook nog een beetje te overzien zijn met een professioneel schilletje.
Als je dat werkelijk als eisen hebt, wat ik dus niet geloof, zul je de stable branch van Debian Gnu/Linux moeten draaien lijkt me.

(nooit fouten gemerkt, geen crashes gehad, dus goed. Snel is het ook beduidend sneller dan Windows. Installatie van software is simpel: Je vertelt het OS welke software je wilt hebben en het wordt het voor je gedownload en geinstalleerd. Hardware veranderen is ook simpel. Je vertelt het OS welke drivers je niet meer wilt, en welke je juist wel wilt door een lijstje aan te passen /etc/modules. Wellicht gaat in de toekomst dat ook ook nog automatisch via het internet. Het professionele schilletje mag je zelf uitzoeken.)

Aangezien je wel windows hebt, denk ik dat je toch andere eisen hebt. Je "kent" alleen windows, want je weet waar je moet klikken om de meeste kans te hebben een 'probleem' op te lossen.
Goed, snel en stabiel zeg je wel, maar dat is liegen tegen jezelf imho. Misschien moet je toch eens Lindows proberen :P

* 786562 Flipz

Heb zelf inderdaad 2 systemen draaien met Debian Stable..... moet zeggen dat ik heel veel verschillende linux distro's geprobeerd heb, en ben zeer onder de indruk van Debian..... Ik ken weinig OS'en die zo gebruikers vriendelijk zijn als Debian.

Ik heb inderdaad windows xp prof. draaien. Ik heb Linux geprobeerd (Suse en en Redhat) maar ik heb tekort verstand van linux en tekort tijd om precies uit te gaan voglelen hoe het allemaal werkt om goed met linux te kunnen werken. Ik heb geen andere eisen en ken niet alleen windows, maar linux is niet zo makkelijk dat het in 1 keer voor mij mogelijk is om van windows af te stappen. Te veel programma's vereisen windows en dat is het probleem. Ik kan niet zonder windows ook al zou ik het wel willen. helaas draait niet alles onder Linux. *correct me if I'm wrong...*

Hmm... Ik zie tussen "new features" dat je browserwindows kunt combineren tot 1 window dmv tabblaadjes...

Ligt het aan mij of is dat niet gewoon standaard Mozilla functionaliteit?

je hebt gelijk, trouwens Opera heeft tegenwoordig ook tabbed browsing.
(de enige die achterloopt met tabbed browsing is IE op dit moment)

mozilla heeft het tegenwoordig, opera heeft het al een hele lange tijd

/offtopic

Mod maar weg,
maar die tabjes kun je ook met avant browser realiseren, zie het als een update voor IE.
Zit ook een Popup Killer in en meer opties.

/ontopic

Ik heb Lindows 3 geprobeerd en ik vond het zwaar bagger, maar dat is mijn mening. er zullen vast mensen zijn die het een geweldig pakket vinden.
Ze moeten alleen niet zo hoog van de toren blazen dat ze een geweldig pakket hebben, want dat werkt tegenwoordig niet echt meer. De meeste gebruikers kijken eerst of iets goed functioneerd (dmv niet helemaal legale versies of trials) en dan (als ze dat al doen) schaffen ze het aan.

Ik denk dat ze zich dus nog eerst even moeten bewijzen.

Motto : Eerst zien, dan geloven

Als je kijkt naar de 10 punten die Lindows beter zou zijn/maken dan XP, dan kun je bijna niet ophouden met lachen!

Tabbed browsing... uhhh, dat kan met XP ook: Opera, Netscape, Mozilla
edit: (Argh, Kama, you beat me here)

En dan deze:
http://info.lindows.com/mailers/michaelsminute/compare2.gif

Ja, logisch dat Lindows een scherpere tekstweergave heeft, Time new Roman wordt gewoon als Helvetica weergegeven!!!!!!!!!!!!!!!

Dus eigenlijk slechter, want dit is geen wysiwyg. Wanneer ik tekst uit wil printen in Times new Roman, dan wil ik als zodanig ook op de monitor zien.

+ in xp zet je toch gewoon ClearType aan dan, krijg je hetzelfde effect

Ja, logisch dat Lindows een scherpere tekstweergave heeft, Time new Roman wordt gewoon als Helvetica weergegeven!
Dat Windows XP systeem heeft gewoon geen anti-aliasing ingeschakeld. Schakel ClearType in en het is net zo scherp als op Lindows.

En ga maar eens naar die URL uit het screenshotje, dan zul je zien dat je in Windows XP nu ook geen Times New Roman krijgt (source is aangepast blijkbaar) :)

Inderdaad, die punten zijn echt te triest, ze hebben niks met het OS te maken, maar welke chat-client je gebruikt en welke browser.

Bovendien ziet het er gewoon lelijk uit. En als je een mooie beeldweergave wilt hebben, dan moet je gewoon OS X nemen, want daar is dmv Quartz je hele scherm in de technologie die Adobe met PDF hanteert.

Die Desktop Tutorial is echt wel handig. Klik hier op om My computer te openen... Klik hier op om My Documents te openen. |:(

Klik hier op om LindowsOS 4.0 te deleten en terug te gaan naar een OS waar je drie keer zo weinig vrienden hebt en ad's en geen tabbed-browsing. Who gives a shit. Het installeert in 10 minuten, is het binnen die tijd ook weer weg? Of moet ik naar Click 'N Run voor $600,- :r

Ok, veel negatievelingen t.o.v. Lindows blijkbaar hier... Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik ook niet uit m'n bed te krijgen ben voor dit OS, maar het is wel 1 van de (vele) impulsen geweest (of nog steeds) om Linux distro's in z'n algemeenheid wat meer te laten kijken naar desktop-users ...
In dat opzicht ben ik dan ook erg blij met het initiatief, maar "goed uitgewerkt" zal denk ik inderdaad van andere distro's komen ;)
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 17:00 Pentium 4 800MHz FSB processors getest @ THG
Vorige 14:26 Motorola en NEC komen met Linux-telefoons
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011