Hoofdcategorieën

MSN dwingt gebruikers online foto's te verwijderen

Door Kevin Levie, maandag 12 mei 2003 16:17
Bron: WebWereld, submitter: bigoldie, views: 1.027

Per 21 mei is het online fotoalbum van MSN, MSN Photos, alleen nog maar beschikbaar voor betalende klanten. Mensen met een gratis MSN-account moeten daarom de foto's van hun account afhalen voordat ze verwijderd worden, schrijft WebWereld. Vanaf volgende week woensdag kunnen alleen nog klanten met een MSN 8-abonnement gebruikmaken van de dienst. Dit abonnement is tevens een dial-up abonnement en wordt in de Verenigde Staten samen met de MSN Explorer gepresenteerd als concurrent voor AOL.

MSNIn veel landen, waaronder Nederland, is deze dienst echter nog helemaal niet beschikbaar. Veel klanten kunnen dus niet meer gebruikmaken van de dienst zonder dat er door Microsoft een alternatief wordt geboden. MSN is al langer bezig met een beleid om geld te vragen voor steeds meer diensten, om op die manier te proberen meer inkomsten te genereren. Hoewel bij de presentatie van Microsoft's laatste kwartaalcijfers bleek dat MSN nog altijd verliesgevend is, kon wel een omzetstijging van 26 procent gemeld worden.

Volgende 16:29
Vorige 14:13

Reacties

«  1  2  3  »

Dat zie je laaste tijd veel vaker, eerst lokken ze je met een gratis dienst en vervolgens zien ze dat het groeit en aantal klanten meer worden, dan stoppen ze met gratis activiteiten of ze verkleinen het en willen ze dan geld voor het hebben.
Weet iedereen nog, gratis voice-mail van KPN.

En ander reden kan ook zijn dat vanwege slechte eco. periode men gedwongen wordt om voor het diesnt geld te vragen. |:(

En wat is daar mis mee? Dat is gewoon slim zakendoen in mijn ogen.
Geld willen verdienen wordt te vaak afgeschilderd als een misdaad.

Mis/gebruik maken van de gaten in het systeem van de vrije markt handel noem ik niet slim zaken doen, maar ook weer geen misdaad ;)

Blijft wel dat ik dit niet netjes zaken doen vind ik, als ze dit al langer van plan waren, dan hadden ze dit van te voren moeten melden dat het een tijdelijke gratis dienst was.

Mark my words, over twee jaar betaal je voor je hotmail account....

Dat riep men 2 jaar geleden ook over Hotmail en daar betaal je nu ook niet voor. Bovendien, wie wil er nou een betaalde internet-email account, als er voldoende gratis alternatieven zijn?

Hotmail is voor Microsoft een lokkertje om mensen in contact te brengen met hun producten. En dat is dus weer een stukje slimme marketing, daar gaan ze je heus geen geld voor laten betalen, dan werkt het concept niet meer.

Dat riep men 2 jaar geleden ook over Hotmail en daar betaal je nu ook niet voor. Bovendien, wie wil er nou een betaalde internet-email account, als er voldoende gratis alternatieven zijn?

Hotmail is voor Microsoft een lokkertje om mensen in contact te brengen met hun producten. En dat is dus weer een stukje slimme marketing, daar gaan ze je heus geen geld voor laten betalen, dan werkt het concept niet meer.
En dat noem jij gratis?
Ik noem dat koppelverkoop. En overigens, ik betaal inderdaad niet voor Hotmail, omdat ik MS niet sponsor. Veel mensen betalen er wel erg veel voor.

Mensen die niet afhankelijk willen zijn van de grillen van een firma en die continuiteit willen, zullen als ze even nadenken direct voor een betaalde internet-email account.

Een gratis email-account is hooguit bruikbaar als je werkt met kortlopende accounts, bijvoorbeeld vanwege te verwachten spam.

Zal wel meevallen.

Hotmail wordt toch ook gebruikt om bij veel mensen een .net-passport door hun strot te drukken.

Als hotmail niet meer gratis is, zal .net-passport ook minder hard groeien

sorry, dacht dat bijna alle bedrijven die truc gebruiken, het blijkt gewoon te werken, kijk maar naar een mooi voorbeeld: de sms
vroeger gratis, nu verdienen ze der tonnen geld mee

Het verhaal van SMS zit anders in elkaar.

Het was bedoeld als informatie dienst, als je een voicemail hebt dus. Al snel bleek dat een consument ook sms-jes kon versturen met z'n eigen mobiel naar ieder willekeurig nummer.

En dat werd ook gedaan, heel veel zelfs, op een gegeven moment was er meer dataverkeer van SMS dan van mobiel bellen. En dat was lastig, net een duur netwerk aangelegt, maar je vangt er niks voor terug. Want die smsjes werden niet in rekening gebrach bij de consument.

Er waren twee mogelijkheden, SMS blokkeren voor normale consumenten, of per bericht (teveel) geld gaan vragen.

Doen ze hier op tweakers toch ook. Op zich de basis blijft gratis.

Maar voor een aantal extra's/voordelen betaal je.

Verschil is wel dat die extra's voor zover ik weet ook allemaal nieuwe mogelijkheden zijn van tweakers.

En hoe denk je dat heel Nederland aan een mobieltje kwam? Zelfde truc.

ja dit was natuurlijk wel te verwachten dat dit zou gaan gebeuren, microsoft is een commercieel bedrijf dat zoveel mogelijk geld wil verdienen aan zijn gebruikers.. ik vraag me af wanneer we met zn allen voor msn messenger mogen gaan dokken

ik vraag me af wanneer we met zn allen voor msn messenger mogen gaan dokken
Ik denk dat we hier nooit voor hoeven te betalen. Als er namelijk betaald moet worden, is het plezier van 90% van de gebruikers eraf, en laten ze MSN links liggen. Aangezien veel mensen Hotmail gebruiken omdat ze er dan MSN mee aan kunnen hangen (niet bekend is dat je met elk mailadres een MSN accountje aan kunt vragen) zal Microsoft dus ook veel klanten verliezen aan de emailaccount, waardoor er dus NOG meer mensen weg lopen, en dat is wel het laatste wat Microsoft wil.

Natuurlijk zullen ze op den duur voor alle leukere extra's geld gaan vragen, dat vind ik ook logisch, alleen de zon komt voor niks op!!

Het gaat nog verder: je kunt zelfs met een niet (meer) bestaand email-adres een MSN Messenger accountje aanvragen.

je vraagt dan een passport aan en dat is breder dan alleen je hotmail-account

en wat denk je dat ze al met de reclame verdienen die je via msn binnenkrijgt. Ik gebruik zelf altijd trillian om mee te chatten en zie dus nooit reclame op msn. Was ik laatst bij mn broer, kreeg ik ineens allerlei popups met reclame van msn.

Trillian is inderdaad een erg goed alternatief voor MSN messenger. Het heeft zelfs een MSN skin, waardoor de look & feel hetzelfde blijft.

Die popups dat is "MSN Today" en dat kun je gewoon uitzetten in de opties. Met MSNPlus! kun je bovendien de reclamebalk ook weghalen (met Windows Messenger heb je deze balk zowieso niet).

Ik gebruik trouwens ook Trillian thuis (want dat is zelfs zonder reclameverschil fijner dan MSN), maar de vuurmuur op het werk laat MSN wel door, maar Trillian niet. Weet iemand hoe dat kan?

[/offtopic]Weet iemand hoe dat kan?
Betekent gewoon dat Trillian over andere poorten communiceert als Messenger, of (iets onwaarschijnlijker) je netwerkbeheerders/systeembeheer heeft MSN niet dichtgetimmerd en Trillian wel.
[offtopic]

Tja, dat er voor gratis diensten betaald moet gaan worden is niet zo raar als je de cijfers van MSN bekijkt (meest verliesgevende deel MS). Maar dat er geen mogelijkheid is om voor mensen van buiten de VS om überhaupt te betalen om de dienst voort te zetten is IMHO onbegrijpelijk en zo typisch amerikaans...

Maarja, misschien dat het een paar mensen aanzet tot het nemen van een fatsoenlijk emailadres ipv Hotmail :z

Ik vraag me af of dit niet de doodsteek voor deze sites gaat worden.

Vorige week love@lycos die zijn dienstverlening voor niet betalende klanten uitkleed, nu MSN weer.
Ik snap dat voor niets de zon opkomt, maar ik kan me niet voorstellen dat de meeste gebruikers hiervoor gaan betalen, ik denk zelf dat ze een ander gratis alternatief zoeken.

En wel omdat.
a: de betaling meestal via een creditcard gaat, veel jonge mensen hebben deze niet.
b: De desbetreffende site gratis minder leuk geworden is.
en c: om dat er altijd wel een alternatief voor handen is.

ik heb een hekel aan banners, maar ik geloof toch dat dit een van de betere methodes is om een site leuk en gratis te houden

edit.. typo

Wel mee eens. Je kunt ook gewoon een zonnet email nemen of zo, kost ook niks.

Enne die banners, daar heb ik opzich geen hekel aan al begin ik bij t.net mij wel te ergeren aan die flash van mickeysoft en orange die in het midden van de frontpage komt. Steeds van die bewegende flippers op je scherm is niet echt handig. Ook skyscrapers zijn niet echt fijn (traag), maar minder irritant dan voor genoemde.

Ik vraag me af of dit niet de doodsteek voor deze sites gaat worden.
Dat denk ik niet. De acceptatie van betalen op internet sluipt er langzaam in, zie bv. Apple's online muziekdienst (hier).

Als er maar voldoende mensen zijn die niet verder kijken dan hun Hotmail adres, en na Hotmail op MSN terecht komen, en niet zo bedreven zijn in het zoeken naar gratis alternatieven als jij & ik (en IMHO zijn er genoeg van dat soort mensen) dan zal MSN hier uiteindelijk winst mee gaan maken.

Dat denk ik niet. De acceptatie van betalen op internet sluipt er langzaam in, zie bv. Apple's online muziekdienst (hier).
En dat vind ik een goede zaak, er zijn echter een paar verschillen met een MSN en een Lycos.

Bij mijn verhaal keek ik even alleen naar Nederland, en hier is (nog) een betalingsprobleem, dit vanwege het matige gebruik van creditcards.

Daarbij is de dienst zoals Apple hem brengt nieuw (althans beter dan de paar bestaande diensten) en mensen die op deze manier muziek willen kopen hebben er een goeie aan. Het is dus niet een bestaande dienst waar na een gratis periode betaald voor moet worden.

Ik geloof trouwens wel dat het echt een nederlands probleem is en dat alleen hier gezeurd word over dit soort acties.

edit... typo

Nee, dat werkt dus niet, banners zijn leuk maar niemand klikt er op.

Als je een banner hebt, verdien je geen drol
als je 200 banners heb, dan kan je net je hosting van ¤ 5.95 betallen op het kwartaal.

(spreek uit ervaring had warez site met gemiddeld 500-a 600 bezoekers per dag, voor de kenners het wat princewarez O+)

Maar goed ff on-topic, logisch dat je er op den duur voor zou moeten betallen die mannen willen ook geld verdien. 26% stijging en nog steeds verlies is niet goed.

Denk dat je over een jaar of wat niks meer gratis heb van hotmail/msn, maby een gratis nieuw mail adres bij je Windows ZP ofzo |:(

6 Euro voor 200 banners? Lijkt me nog zeer hoog....

Als je een banner hebt, verdien je geen drol
als je 200 banners heb, dan kan je net je hosting van ¤ 5.95 betallen op het kwartaal.

(spreek uit ervaring had warez site met gemiddeld 500-a 600 bezoekers per dag, voor de kenners het wat princewarez)
Misschien ligt dat aan het onderwerp van de banners, of gewoon aan je doelgroep. Ik dacht toch niet dat als ik ergens naar Warez aan het zoeken was ik op een banner voor Windows 2003 ga klikken, toch?

Hmm, Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je moet gaan betalen om je hotmail account actief te houden. Als ik het zo hoor zal dat vast niet meer lang duren :(


hahaha, dan stapt iedereen over naar trillian oid :Z
maar idd, zou me niks verbazen :7

Spreekwoordelijke poppen dan.... :)

Doet me denken aan Hans Teeuwen.

Ik bedoel te zeggen, dan zijn de rapen gaar!

Verbaast me dat MSN het meest verliesgevende deel van MS is. Aangezien Hotmail spam kampioen nummer een is. En al die reclame brengt volgens mij wel een heleboel geld in het laatje.

Ik weet natuurlijk niet hoe paranoide jij bent, maar denk je nu werkelijk dat het Hotmail zelf is die al die spam verstuurt? :? De spam kost Hotmail alleen maar geld hoor (in de zin van de extra verwerkings/opslag/etc. capaciteit die er voor nodig is).

Die Spam brengt alleen niet bij Hotmail geld in het laadje, maar bij een beperkt aantal zeer irritante figuren die systematisch bandbreedte verspillen met die rotzooi. (het is ook twijfelachtig of de Spam via een Hotmail server wordt verstuurd)

Ik denk niet dat Hotmail een betaalde dienst zal worden.
Het is toch wel een heel mooi visitekaartje van MS. Heel de wereld gebruikt Hotmail, dus met een beetje extra eigen spam (reclame) lok je betalende klanten voor dit soort grapjes als een fotoboek online naast de core business Windows.

"Kassa", denk ik dan

Nou mensen, welkom in de nieuwe economie.

Ik snap niet dat iedereen er zo over loopt te zeuren dat je moet betalen voor dat soort dingen. Het is toch gewoon een disnt die je bij MSN kan kopen? Als je een product hebt waar je tevreden over bent (ik gebruik het niet, maar ik denk dat er best blije gebruikers van zijn!) dan kan je daar toch ook wat voor betalen?

De prijzen zijn heel schappelijk net zoals hier bij T.Net. Het idee van een bedrijf is tenslotte toch dat je er geld mee kan verdienen? Waarom zou het dan gratis moeten zijn?

Je hebt gelijk als MSN altijd een betaaldienst was geweest. Het is gewoon belachelijk dat je eerst mensen gratis gebruik van laten maken, en dan opeens geld voor gaat vragen.

Maar ze merken het vanzelf, zo lang er ook gratis alternatieven blijven bestaan zullen mensen, en vooral jongeren dat gebruiken. Waarom betalen als het ook gratis kan ?

Nou, leuke reacties allemaal maar iedereen weet zelf wel dat weinig mensen echt voor online diensten betalen. Dus dit zal gewoon minder populair worden.

Dat is niet belachelijk, gewoon economie (zoals Boss zegt). Plaatjes kosten veel bandbreedte (als ze tenminste bekeken worden ;)) en bandbreedte kost geld. De aanbieder van de website moet hiervoor betalen. Als hij niets met de content heeft maar jij wel is het eigenlijk best redelijk als hij dit aan jou doorberekent, of vind jij van niet?

Het is gewoon belachelijk dat je eerst mensen gratis gebruik van laten maken, en dan opeens geld voor gaat vragen.

Tuurlijk niet, dat is dé manier om gierige Hollanders (en andere consumenten) over te halen gebruik te gaan maken van iets dat ze anders nooit zouden gaan gebruiken ("Ik heb altijd zonder gekunt", "Met dat en dat kan het toch ook?"). Als mensen eenmaal "gewend" zijn aan het nieuwe product, kun je er geld voor gaan vragen, want dan is er wél een markt. Dáár gaat het om: het creëren van een markt. Of je dat nu doet met een gigacampagne waarmee je iedereen het gevoel geeft dat ze heel dom zijn als ze je product níet gebruiken, of dat doet door mensen er langzaam aan te laten wennen en ze dan te laten betalen, maakt niet uit...
Maar ze merken het vanzelf, zo lang er ook gratis alternatieven blijven bestaan zullen mensen, en vooral jongeren dat gebruiken. Waarom betalen als het ook gratis kan ?
En dat is de tweede fout die je maakt: áls men eenmaal ziet dat men ook geld kan verdienen met een dergelijke dienst, waarom zou men de dienst dan nog gratis aanbieden? Dat is gewoon gezond koopmansverstand :)

Dit is zoiets van rij maar lekker voor 3 maanden in deze ferrari en na 3 maanden zeggen je moet hem nu kopen anders moet je hem weer inleveren.
Lekkere aggresieve verkoop.

Tja het gaat die kant op, spijtig.

Veel klanten kunnen dus niet meer gebruikmaken van de dienst zonder dat er door Microsoft een alternatief wordt geboden.

Strakke M$ actie B-)
Zo bind je mensen aan je bedrijf/diensten! :+

Hmm beetje misleidende titel.

Wat MSN doet is mensen erop attenderen dat het een pay-service wordt en dientengevolge de foto's verwijderd worden als men ze er niet tijdig vanaf haalt.

Van "dwingen" tot verwijderen is geen sprake.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:29
Vorige 14:13
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: