Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 37, views: 730 •
Bron: Reuters, submitter: ac41964

Nintendo heeft tegenover mensen van Reuters te kennen gegeven dat het de royalty's die het aan third party ontwikkelaars vraagt, gaat verlagen. Zo moet het aanbod van games voor de Gamecube groter worden en daardoor moeten de verkoopresultaten van de console zelf ook omhoog gekrikt worden. Dit heeft bovendien tot gevolgd dat Nintendo de eigen Gamecube only-spellen beter kan verkopen wanneer er meer machines zijn verkocht. Men is mede tot deze beslissing gekomen toen men inzag dat Grand Theft Auto voor de Playstation 2 beter verkocht dan de Mario-games van Nintendo zelf.

Nintendo GameCube (paars, kleiner) "The biggest games of the year last year were games like GTA and they came from an independent publisher," Harrison said. "We need to make sure that we have good relationships with all the independent publishers, because you never know where the next big hit game is going to come from."

Nintendo intends to place more emphasis on third-party game developers at the upcoming E3 trade show in Las Vegas in May, the largest annual exhibition for Gaming industry. Several developers, who see a large installed base of a game platform as a guarantee that audience exists for their titles, have complained about GameCube slack sales.

Reacties (37)

Als ontwikkelaars nu nog moeten beginnen aan een game is tegen de tijd dat de game uit zou moeten komen de gamecube toch alweer bijna vervangen door zijn opvolger? Ze zullen het vast wel allemaal goed doorgedacht hebben, maar als je het mij vraagt is dit allemaal een beetje te laat en zal het weinig doen voor het gamecube aanbod...
Het zou ook kunnen dat games die nu voor een PS2/XBOX/PC ontwikkeld worden door dit aanbod eerder gepoort worden naar een gamecube. Bij de ontwikkeling van een game wordt volgens mij niet vanaf het begin alles gemaakt voor één specifieke computer, een groot deel van de game is platform onafhankelijk. Misschien dat daardoor deze actie toch nog op tijd resultaat kan geven.
Spellen voor de GameCube kunnen ontzettend snel ontwikkeld worden. Nintendo heeft met de GamesCube speciaale aandacht gegeven aan de ontwikkel tools en software voor game developers.

Voorbeeldje:
Rouge Leader: Rouge squadron 2 is binnen 8 maanden ontwikkeld.

De ondersteuning vanuit sony voor de playstation is bijvoorbeeld veel minder.

Op deze manier wilde Nintendo het aantrekkelijker maken voor ontwikkelaars om games te ontwikkellen voor hun platform, de GameCube.
Als die onderstuening zo goed was aan 3rd party's waren er wel al meer spellen geweest. Ik kan nu eindelijk mijn cube weer gebruiken na een jaar stof vangen, maar na metroid en zelda ziet het er weer treurig uit.

Ben blij dat ze die royalties omlaag doen, maar ik heb liever dat ze wat meer hun best doen om actief titels te werven.
ik denk dat GTA voor ps2 gewoon beter verkocht omdat het een veel breder publiek aanspreekt dan mario, dat nog steeds een wat kinderachtig imago heeft.
nuja ik ben altijd wel al een fan van nintendo games geweest, ik denk dat ik me toch maar eens een kubusje ga halen ;)
Inderdaad, ik denk dat Nintendo's grote probleem is dat iedereen het nog kent van vroeger toen ie klein was. Waardoor het een beetje en 'oh dat is voor kinderen' imago heeft.

Qua kleurstelling en design is het ook een stuk speelser natuurlijk...
Rouge Squadron voor de Star Wars freaks

Resident Evil, Mortal Combat voor de Horror fans. Ik ken nog 2 horror spelen op de GC daar ben ik alleen de naam van vergeten.

Smuglers run, Wreckles, Burnout, Need for Speed: Hot persuit 2 voor de race fans.

Metroid Prime, James Bond, Turok, Splinter Cell voor de shoot-em-up freakz.

Er zijn inderdaad kinderachtige spelen op de GameCube uit gekomen. Maar er zijn ook genoeg volwassen spelen uit gekomen op de GameCube. Omdat er op GameCube ook nog spelen zijn uitgekomen voor de jongere spelers is de leeftijds catagorie van een GameCube zelfs veel breder als die van een Xbox of Playstation.

Het spel aanbod op een gamecube is zelfs uitgebreider. Er zijn alleen nog niet zo veel spelen uit op de GameCube volgensmij. Dat is dan het enige nadeel.
Er zijn voor de playstation 2 ook zat spelletjes voor het jongere publiek :) Kijk maar naar Ratchet and Clank. Ook scoort Kingdom Hearts aardig hoog in mijn 'vriendelijk voor jong publiek' lijst. Harry potter is ook verkrijgbaar op de playstation 2. Kortom keuze genoeg. Dit zal vast ook voor de Xbox het geval zijn, alleen daar heb ik geen research naar gedaan :)
Zelda ken je vast wel toch? :)
Nu was deze Zelda (The Wind Waker) in een heel kinderachtige/tekenfilmstijl manier gemaakt.
Het spel heeft het preorder record (Zo'n 700.000 in de VS) van GTA: VC gebroken. En vast nog wel meer records ook.
Dus of het nou dat kleine publiek is weet ik niet :X

Misschien komt het ook wel omdat de PS2 een grotere userbase heeft? Of omdat deze Mario toevallig niet zoveel aan was.
Een mooi voorbeeld van 'reverse' thinking.
Of hoe je een nederlaag als positief kan laten uitschijnen.
Eigenlijk zit het meer zo:
het gaat 'zeer' slecht met nintendo.
Dus zijn er automatisch slechts de mindere goden onder de softwareontwikkelaars geïnteresseerd.
Maar inien ze er toch meer aan kunnen overhouden (ondanks de mindere omzet van hun game) dan kan het toch nog interessant zijn.
Economie is een mooi ding :)
GameCube lijkt mooi, nu nog die toffe spellen.
Nou ik ben toch nog blij met m'n SNES
De ontwikkelaars lopen een beetje weg, van Nintendo naar Sony en MS.
Vandaag las ik in de krant dat Nintendo zijn target van 10 miljoen Gamecubes niet heeft gehaald. Ze hebben er slechts 5.6 miljoen verkocht. Voor Nintendo betekent dit een negatief resultaat. En de interesse van de spelontwikkelaars gaat daardoor meer richting de concurrent.
Met de gamecube kan ook nog niet online gespeeld worden wat ook nog een probleem is aangezien Sony en MS dat wel (bijna) kunnen.

Nintendo mag blij zijn dat ze de Gameboy nog hebben. Dat levert in ieder geval nog iets op. Nokia is hier echter bezig voor concurrentie te zorgen en wederom met de troef in handen van het online spelen.

Als ik mijn geld nu ergens op zou moeten zetten... zou ik Nintendo niet aanmerking komen. Gelukkig hebben ze nog altijd een goed imago! Zolang dat maar blijft kunnen ze zich best nog redden, maar hun gouden tijden van "alleenheerser" is voorbij.

Misschien dat deze verlaging van de royalties nog wat goedmaakt. Als ze exclusieve (goeie) games hebben is dat ook een goede reden voor de consument om gamecubes te kopen.
Wat een onzin weer.

Online Gamen met de NGC kan al sinds begin maart.

De modem en broadbandadapters liggen overal al in de winkel, Phantasy star online ook. En daarvoor hoef je geen XBOXlive te huren maar daarvoor gebruik je gewoon je bestaande Internetprovider.

Niet dat ik het ga gebruiken want ik heb een pc voor online gamen. M'n gamecube gebruik ik om in de woonkamer voor een grote tv op een relaxte bank met zijn vieren tegelijk gauntlet te spelen.

Als ik mijn geld in zou zetten zou ik dat wel doen op de NGC. Nintendo maakt namelijk van alledrie de meeste relatieve winst op deze markt, ook op de hardware. Playstation doet het ook extreem goed maar in de XBOX zou ik nooit geld steken, die draait verlies door belachelijk dure hardware en promotiecampagnes.
De modem en broadbandadapters liggen overal al in de winkel, Phantasy star online ook.
De gemiddelde online-gamer wil wel meer spelen dan alleen PSO. Daarbij is PSO ook op de Dreamcast online te spelen, dus zo bijzonder is het allemaal niet.
Als ik mijn geld in zou zetten zou ik dat wel doen op de NGC. Nintendo maakt namelijk van alledrie de meeste relatieve winst op deze markt, ook op de hardware.
Owk, apart... vanwaar al die negatieve geluiden, winstwaarschuwingen en verlagingen van de royalties de laatste tijd dan, als het toch allemaal zo goed gaat?
maar in de XBOX zou ik nooit geld steken, die draait verlies door belachelijk dure hardware en promotiecampagnes.
Die "belachelijk dure" hardware en promotiecampagnes beginnen anders wel hun vruchten af te werpen. De Xbox staat 2e op de console-ranglijst en de lijst met developers voor deze console stijgt explosief ;)
Bovendien: als je terugdenkt aan de introductie van de PSX in 1995 zul je je herinneren dat Sony toentertijd verre van stil heeft gezeten met het spuien van reclame en promotiemateriaal voor deze machine. Zelfs nog meer dan MS nu doet...
De modem en broadbandadapters liggen overal al in de winkel, Phantasy star online ook. En daarvoor hoef je geen XBOXlive te huren maar daarvoor gebruik je gewoon je bestaande Internetprovider.
Yippiekayee, 1 online game op de cube, en dan nog eentje waar je maandelijks voor moet betalen ook, zelfs meer per maand dan voor Xbox Live, waarmee je vrijwel alle Live-games mag spelen.

Xbox Live gaat trouwens ook door je bestaande lijn, hoor.
Dit lijkt wel een reactie op de prijsverlaging die MS met z'n Xbox heeft ingevoerd.
Tja, ze moeten natuurlijk wat, maar ik ben bang dat Nintendo het niet lang volhoudt... :'(
Okal lopen de verkopen slecht, nintendo zal het heel lang uithouden, die hebben een aardig kapitaaltje, wat wil je als je al sinds het begin van de console industrie erbij zit. En zeker de gba brengt een hele hoop inkomsten binnen.
Okal lopen de verkopen slecht, nintendo zal het heel lang uithouden, die hebben een aardig kapitaaltje, wat wil je als je al sinds het begin van de console industrie erbij zit
Misschien dat je dit ook even kan uitleggen aan Atari? Die was er nog voor Nintendo, en waar is het bedrijf nu? ;)

En wat about Sega consoles als de Dreamcast?

Dat je er lang bij bent vertelt totaal niets over hoe lang je het uithoudt. In deze business kan een fout je de kop kosten!
Bij Atari was de fout dat ze onvoldoende interessante games uitbrachten voor hun Jaguar, bij Sega dat de Dreamcast zonder modchip backup games kon afspelen > Voor beiden: Einde oefening.
Als je o.a. UT2003 op je publish-lijst heb staan, dan besta je als Atari nog aardig, hoor.
hmm met die einde oefeningen ben ik het niet zo met je eens
sega zat in een moeilijk pakket na de saturn en heeft nooit de console markt geheerst op de manier zoals nintendo.
dreamcast was te weinig en te laat met te weinig gepublishde games. Gekraakte software, ach ja, wie heeft er een ongemodde ps1? De enige reden dat dat ding goed liep was door de vele spellen die je bovendien gewoon kon copieren. Veel spellen deels omdat sony nagenoeg niets aan royalties vroeg itt nintendo en sony had eigenlijk weinig competitie. Nintendo had de slag om de megacd blah laten lopen (zo is de ps1 ontstaan want die cdromdrive zou samen met fony ontwikkeld worden) en nintendo heeft te lang op de n64 laten wachten. Neogeo en de jaguar noem ik geen concurrentie. Die consoles en hun bedrijven deden zichzelf de das al om. Sony daarentegen deed het allemaal aardig juist.

Dat nintendo andere koek is dan sega blijkt ook wel uit de twee "mislukte" consoles (de N64 en dat lelijke 32-bits projectie ding. virtuaboy (?)) en er nog steeds goed voor staan, ze maken immers nog steeds winst, ontwikkelen aan een volgende console ondanks dat de gcn ook niet aan de verwachtingen voldoet.
Dat moet een reincarnatie zijn van Atari. Maar niet het origineele bedrijf. Dat is namelijk echt kapot gegaan.
hmm met die einde oefeningen ben ik het niet zo met je eens
* Het oorspronkelijke Atari = dood
* De Sega console sectie = dood
Wat is er om niet mee eens te zijn? ;)
dreamcast was te weinig en te laat met te weinig gepublishde games.
Voor zover ik me kan herinneren was de DC de 1e nex-gen console op de markt... ruim 6 maanden voor de PS2. En ik zou ruim 300 gepublishde games niet onder de categorie "weinig" willen laten vallen ;)
Dat nintendo andere koek is dan sega blijkt [...]
Ik zou dat "blijkt" vervangen door "lijkt". In deze miljarden-markt kun je je geen grote fouten veroorloven, zeker niet als het je core-business betreft, zoals bij zowel Nintendo, Sega en Atari het geval is/was.
Bij Microsoft en Sony ligt dit totaal anders gezien de console & games slechts een (klein) onderdeel van hun omzet betreffen...
Wat is er dan mislukt aan de N64?

Nee, het is niet zo'n groot succes geworden als de SNES, maar wel heeft hij van 1996 tot 2002 als tweede op de consolemarkt gestaan, er zijn vele zeer succesvolle spellen voor verschenen waaronder Goldeneye, Zelda, Perfect Dark, Super Mario.

De Nintendo 64 introduceerde als eerste analoge besturing, standaard 4 controllerpoorten en rumble (force feedback) functie, iets wat tegenwoordig op vrijwel iedere andere console ook te vinden is. Ook was de N64 in Japan al online te gebruiken!

De N64 was een succes, niet zo'n groot succes als vantevoren werdt gehoopt, maar Nintendo heeft er zeker geen verlies op gemaakt!
Atari Corporation is failliet. De Atari van UT2003 (Atari Games) is al jaren onafhankelijk, dus een heel ander bedrijf.
Het is wel een oude rot in het vak hoor Nintendo (+- 1890). Die krijg je echt niet zomaar klein. En ze zullen heus nog wel een zakcentje ergens hebben liggen. Nee het gaat nu iets minder met Nintendo, maar niet volhouden?
+- 1890?! Wow, volgens mij bedoel je 1980.
In 1889 begonnen ze met speelkaarten, alleen de naam Nintendo kwam pas wat later geloof ik.

Zie: http://www.nintendo.com/corp/history.html
Ok, even een paar kleine puntjes.
1) Het ontwerp van de GameCube vind ik bijvoorbeeld best aantrekelijk. Een mooie, kleine kubus. Ik hoef geen (naar mijn mening echt OERlelijke) PS2 of Xbox als t puur om design ging.
2) Nintendo zal het niet zo snel gaan afleggen. Volgens mij waren recent de verkopen explosief gestegen dankzij toppers als Metroid en Zelda. Ik denk dat we nog wel eventjes moeten afwachten voordat we zo'n conclusie trekken.
3) Over de verkopen van de gameboy, ik ben het met je eens dat mensen niet snel een 2de zullen kopen, maar de afwachtende houding valt volgens mij best mee. Alle spellen zijn gewoon te spelen op de GBA of GBA-SP, en de kleurtjes maken daarbij ook niet uit.
4) Upgraden lijkt mij voor een Cube of PS2 niet moeilijker van voor een Xbox hoor. Het zal toch (waarschijnlijk) extern moeten gebeuren, omdat het niet eens officieel mag om je XBox open te schroeven (niet zonder garantie kwijt te raken). En extern een upgrade aanbrengen is volgens mij nooit zo'b geweldig succes geweest (Sega 32x niet in ieder geval... bij Starfox ging het wel goed, maar daar zat de upgrade in de cartridge zelf).
edit:
Verdorie, hij zette zichzelf onder de verkeerde post :( Het was een reactie op Blade20
Ik snap niet hoe jij op het idee komt dat een Xbox makkelijk te upgraden is door MS ?

Het is gewoon het meest geavanceerd stukje apparatuur maar je kunt er geen andere processor in plaatsen als je dat soms bedoelt.

Microsoft heeft als groot voordeel dat Xbox spellen draaien op DirectX. Dus een spel kan makkelijk gemaakt/geport worden tussen pc en xbox.

PS2 schijnt heel moeilijk programmeer werk te zijn, wat NGC betreft heb ik geen idee.

Nintendo had gewoon 5 jaar geleden het bod van MS moeten accepteren toen die ze wilde overkopen.
Waren ze nu misschien wel nr 1 geweest en niet een trieste 3e ;)
Het is gewoon het meest geavanceerd stukje apparatuur maar je kunt er geen andere processor in plaatsen als je dat soms bedoelt.
het meest geavanceerde stukje apperatuur? een XBOX? Sorry, maar daar trap ik echt niet in. Een XBOX is een vrijwel normale PC, met een paar speciale chips d'r in (zoals de GPU).

de PS2 en De NGC zijn allebij 100% custom hardware. (de PS2 weet ik niet exact wat er in zit, maar de NGC heeft een custom PowerPC CPU van IBM en een speciaal ontwikkelde (let op: niet zoals met de Xbox een variant tussen de GF3 en 4 in) GPU van Ati (genaamd flipper).
PS2 schijnt heel moeilijk programmeer werk te zijn, wat NGC betreft heb ik geen idee.
de NGC is er gekomen omdat het programeren voor de N64 extreem zwaar was. Nintendo claimt (en leg daar de nadruk op) dat als je een spel ontwikkeld hebt voor wat voor platform dan ook, dat het poorten 1 persoon een paar uur zal kosten.
Nintendo had gewoon 5 jaar geleden het bod van MS moeten accepteren toen die ze wilde overkopen.
Waren ze nu misschien wel nr 1 geweest en niet een trieste 3e
nee, dan hadden we alleen keuze gehad uit de XBOX en de PS2. Als Nintendo dat aanbod had aangenomen was heel Nintendo foetsie gegaan. Daarnaast: ik zou echt niet weten of je Nintendo wel als 3e (en met 5,4 miljoen verkochte cubes toch geen slechte ranking) kan bestempelen. Ze maken immers winst op iedere cube, Sony en Microsoft doen dat niet. Microsoft is wat mij betreft geen tweede plaats waard, want het hele project is financieel gezien een mislukking.
/quote
PS2 schijnt heel moeilijk programmeer werk te zijn, wat NGC betreft heb ik geen idee.
/quote
Dat schijnt al een stuk eenvoudiger te zijn dan een ps2. Een van de grote mankementen aan de N64 was dat ie moeilijk programmeerbaar was, met de gcn zegt nintendo zelf meer naar developers dan naar geile hardware gekeken te hebben. Moeilijk te programmeren is natuurlijk een vaag begrip; ik heb er weinig verstand van maar ik kan me zo indenken dat je gewoon andere bottlenecks hebt en je je load op je processing units anders moet bekijken bij een ps2 tov een pc. Om zoiets goed voor elkaar te krijgen zal je ervaring moeten hebben en daar zal het manko eerder in zitten.
/offtopic
waar zijn de tijden gebleven van de jaquar met zijn zeven processors op 5 dies, ik kan me voorstellen dat dat moeilijk werken is, ook omdat ik me kan voorstellen dat compilers toen nog niet zo geavanceerd waren, net als spellen trouwens
/offtopic
Ik denk dat Nintendo de consoleslag aan het verliezen is. De jeugd van tegenwoordig heeft het nu eenmaal niet meer op van die lieve spelletjes. En juist met dit soort spelletjes is Nintendo bekend geworden. Natuurlijk zijn er andere goede spellen op de Nintendo, maar die worden door hun eigen imago naar achteren gedrukt.

Bovendien is het ontwerp van de Gamecube niet aantrekkelijk. De meeste zullen liever de mooi gevormde PS2 of XBox willen hebben.

Het is een beetje jammer maar Nintendo zal het waarschijnlijk net als Sega moeten afleggen tegen Sony en Microsoft. Gelukkig zit Sony nog stevig in het zadel zodat het niet een Microsoft only wordt (en visa versa natuurlijk).

Hoewel Nintendo misschien zal verdwijnen is dit een goede kans voor nieuw bloed in de gameconsole sector.

\Edit

Ik zat trouwens net te denken over een andere reden waarom het slechter met ze kan gaan. Ze hebben de laatste tijd veel verschillende typen gameboys achter elkaar gelanceerd. Hierdoor zullen de klanten een afwachtende houding innemen. Daarbij komt dat klanten die recentelijk een gameboy hebben aangeschaft minder snel een nieuw type zullen aanschaffen.

\Edit 2

Ik las juistnet een reactie over de te lage verkoopsprijs van de Xbox. Ja, hij wordt onder de kostprijs gemaakt. Maar Microsoft heeft een voordeel in deze zaak. Nu worden de Xboxen massaal verkocht, omdat het een pc is in principe kan hij makkelijk worden geupgrade door Microsoft. Dit is handig voor de klant omdat er een langere levenduur wordt verkregen voor lagere kosten 9ze hoeven tenslotte geen nieuwe gameconsole aan te schaffen) en Microsoft hheft hier voordeel bij omdat zoveel mensen destijds hun gameconsole hebben aangeschaft.
Deze actie is een soort wolf in schaapskleren (sorry voor de slechte woordkeuze). Veel mensen zullen de add-ons voor de Xbox willen aanschaffen omdat ze hem hebben en de add-ons goedkoper lijken (uiteindelijk zijn alle add-ons duurder zijn dan een nieuwe gameconsole, maar door de gespreidheid valt dit minder op).
Bovendien is het ontwerp van de Gamecube niet aantrekkelijk. De meeste zullen liever de mooi gevormde PS2 of XBox willen hebben.
Xbox mooi? Als je hem ziet als pc misschien wel maar als spelcomputer is hij veelste lomp, dat zet je toch niet onder je tv neer? Een gamecube past er bijna vier keer in! ;)

En natuurlijk is smaak iets persoonlijk, ik vind de paarse cube ook niet aantrekkelijk. Maar als je nou eens kijkt naar deze jongen die per 3 mei verkocht wordt in deze verpakking voor ¤ 199 en met de kortingsbon die je bij aankoop van je Gameboy Advance SP krijgt voor ¤ 149 weet ik wat er onder mijn tv komt te staan.
Okal lopen de verkopen slecht, nintendo zal het heel lang uithouden, die hebben een aardig kapitaaltje, wat wil je als je al sinds het begin van de console industrie erbij zit. En zeker de gba brengt een hele hoop inkomsten binnen.
Microsoft heeft een buffer van 40 miljard! (vanaf het begin heer en meester op de pc-markt) wedden dat die het langer uithouden? 8-)
Het gaat sowieso niet om het uithouden. MS zou nog eerder stoppen met de XBOX als blijkt na veel pogingen dat het niet lukt om de tak winstgevend te maken dan langzaam het opgebouwde vermogen weg laten vreten.

Nintendo denkt daar precies zo over (rationeel economisch gezien). Dan kunnen ze met het vermogen wat ze nog wel hebben iets gaan doen wat wel winstgevend is bijvoorbeeld spellen maken voor de consoles die wel goed lopen (XBOX en PS2 in dat geval).

Met het uitgeven van verdient geld is niks mis, maar het moet natuurlijk wel bijdragen aan nog meer verdiensten anders is het echt niet interessant voor een bedrijf.
Nou ja...gaan we weer,
Het wordt altijd weer gezegd...nee erger nog, op gehamerd dat Nintendo alleen maar lieve kindertjes spelletjes produceert en het daardoor moet afleggen tegen de andere consoles. ONZIN! Please...check wat reviews en resources....dan zal je er anders over nadenken...en ik he het over de games die NGC momenteel in het pakket heeft. Daarnaast vind ik het design JUIST te gek, vooral de zwarte cube, schitterend...zo licht als een veertje vergeleken met die grote zware chevrolet-achtige XBOX. De playstation 2 heeft wel een mooi design, dat moet ik toegeven! Als nou is gaat zitten voor alle 3 de consoles...en de beste spellen voor deze computers erbij grijpt zal je merken dat ze elkaar allemaal echt niet doen...het gaat uiteindelijk gewoon om voorkeur, ofwel...ga nou wel zeiken dat Nintendo een verleden heeft en eigenlijk nog steeds met spelllen voor OOK jongeren, of niet.
ga nou wel zeiken dat Nintendo een verleden heeft en eigenlijk nog steeds met spelllen voor OOK jongeren, of niet.
Het is ook gewoon niet waar. Ik denk dat de meeste mensen die deze uitspraak doen(dat Nintendo ee kiddy console is) helemaal niet naar het spel aanbod van de GC gekeken hebben.

Als je een beetje in de winkels rondt speurd en even de moeite neemt om de spelen te bekijken zie je dat het spel aanbod voor volwassenen veel groter is als je verwacht. Dat er nog spelen voor de kleintjes bij zitten is alleen maar een extra. Ninteno heeft spelen voor volwassennen en de kleintjes. Geweldig toch ???

En XBox en PlayStation hebben dat trouwens net zo goed. Alleen dan in mindere maten. Dat zou die consoles toch alleen maar minder goed moeten maken ??

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013