Hoofdcategorieën
Device Settings

Waardering kabelinternet neemt toe

Door Bram Kouwenberg, vrijdag 18 oktober 2002 14:00
Bron: Planet, submitter: Femme, views: 1.027

Bij Planet komen we de resultaten tegen van de jongste Providerenquete. Hierin valt op dat de waardering voor kabelinternet, vergeleken met de enquete van vorig jaar, zijn stijgende lijn blijft door zetten. Men is van een 5,7 naar een 6,7 vooruitgegaan. Het blijft echter ADSL waar internettend Nederland het meest tevreden over is, waarbij Cistron met haar diensten het hoogste scoort. Waar het volgens de gebruikers vooral aan schort bij de kabelproviders is de ondersteuning via de helpdesk. Multikabel, dat recentelijk het stokje van ZeelandNet overnam, heeft zijn zaakjes in kabelland nog het best voor elkaar. De top 11:

Kabel internet
1. Cistron ADSL 9,0
2. Plex 8,8
3. Xs4all ADSL 8,6
4. Wanadoo 8,5
5. HCCnet ADSL 8,0
6. Tiscali ADSL 7,8
7. Wanadoo ADSL 7,7
8. Planet ADSL 7,5
9. Multikabel 7,4
9. Xs4all 7,4
9. Zon ADSL 7,4
Volgende 14:46 "NV30 zal 1GHz DDRII geheugen gebruiken"
Vorige 13:49 Winst Microsoft boven verwachting
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »


Zie ook de link in het artikel of deze directe link.

http://www.providerenquete.nl/enqresq.htm

Schijnt nogal lage snelheden te hebben en een zeer lage limiet.

Dat is gelijk mijn belangrijkste punt.
Kun je een beetje fatsoenlijk downloaden.
Want ik neem geen kabel om alleen mijn mail te checken.

Snelheid is natuurlijk ook belangrijk maar die is over het algemeen wel goed.

Helpdesk vind ik matig belangrijk, als de provider zijn best doen hoef je die nl. niet eens te bellen.

Ik heb chello overigens

Grmbl... 'k kan hier nog steed niet EN op de kabel EN via ADSL internetten.

Als ik mocht kiezen zou mijn keuze simpel zijn: ADSL, biedt toch wat meer mogelijkheden dacht ik zo. Bij kabel zit je vast aan 1 provider, bij ADSL kan je kiezen uit meerdere.... :+

Ik kan wél kiezen, maar heb toch kabel van Chello.
De prijs is voor de snelheid van 128/1536 toch echt een stuk beter dan die van adsl met vergelijkbare snelheid.

Als het nu 256/1536 was geweest was het nog beter geweest maarja :)

Als je ADSL op deze snelheid besteld zit je (dacht ik) ook al boven de 80 euro per maand en dat is niet normaal meer voor een thuisgebruiker.

Chello heb ik in het begin wel wat probs mee gehad, maar dat is nu al lang achter de rug. Het draait nu gewoon rockstable en kan best wel zeggen UPC/Chello rulez O+

Chello heeft in het begin veel problemen gehad en is toen werkelijk de grond ingeschreven door de media.

Ik heb echter zelf zowel Casema/Wanadoo gehad in Utrecht en nu Chello in Amsterdam en ik kan stellen dat Chello oneindig veel sneller is en inderdaad rockstable.

Chello heeft nu alleen het image dat het een zeer matige dienst levert en ze hebben niet meer de financiele armkracht om dit misverstand dmv promotie recht te zetten. Ik weet dit uit eerste hand van de CTO Nederland.

Nou ik hier in de achterhoek ( Doetinchem ) internet van Chello en ik vind het hier maar bar en bar slecht. Om de haverklap ligt internet er af en heb ik zo varierend van een paar uur tot een paar dagen geen internet. De ping is ook niet altijd even leuk > 1000 komt zo nu en dan ook wel eens voor :( Ik moet wel zeggen dat het de laatste maand al een stuk beter is, maar dat kan ook komen omdat ik nu veel in amsterdam zit en duz niet alle dagen Chello hier mee maak.

Over mijn ADSL verbinding in Amsterdam van wanadoo: RockSolid!

Ik heb echter zelf zowel Casema/Wanadoo gehad in Utrecht en nu Chello in Amsterdam en ik kan stellen dat Chello oneindig veel sneller is en inderdaad rockstable.
Dat Chello sneller is, is niet gek aangezien Wanadoo gecapped is op 512kb/s downstream itt de 1536 van Chello. Echer qua stabiliteit is Wanadoo absoluut niet meer wat het geweest is, maar dan in positieve zin. Het oude Wanadoo (met het witte Demos-modem) was idd bagger (ook qua snelheid) maar de huidige Broadband-pakketten zijn echt uitermate stabiele producten.

Helemaal mee eens! Heb een een jaar Chello van UPC en het is gedurende dat hele jaar nog maar 1 keer plat gegaan, en dat gedurende slechts een half uurtje. Lijkt mij perfect!

Bandbreedte is >1Mbit down >100Kbit up. En een datalimiet of fair-use-policy ben ik nog niet tegengekomen, terwijl er toch vaak wel een GB per dag door gaat...

Chello is great! Aanrader!

Ik wel, ben eens 3 maanden afgesloten geweest omdat ik in 1 maand 20GB downloade... krijg nu na 2GB in de maand een waarschuwing voor m'n neus..

Lekker, en daar heb ik toendestijd bij a2000 een unlimited power abo genomen. Niks unlimited :(

voor 2x zoveel (95 euro) heb ik 7800/512 ADSL, 2x zoveel voor 5X zoveel down en 4X zoveel upload dus ben ik goedkoper uit(heb ook GEEN limiet of FUP)
Zelfs een verbinding met 1536/256, zoals voormalig MXstream aanbied, is bij hogere abbo kosten toch nog voordeliger omdat je het niet met zoveel mensen hoeft te delen (bij Chello dus wel)

Als je naar hun mening tot de grootverbruikers hoort krijg je een waarschuwing om je gebruik aan te passen
lukt je dat niet , wordt je afgesloten en kun je betalen om weer aangesloten te worden met een datalimiet van 5GB per maand
Ze geven niet aan wat een grootverbuiker is dus uiteindelijk kunnen iedereen die meer als 5GB gebruikt als grootverbruiker beschouwen

Nee, je bent duurder uit, maar je krijgt er relatief meer voor.
Welke provider eigenlijk heeft geen limiet en geen fair-use policy?
MxStream biedt geen 1536/256, maar 1024/256 (momenteel). Dit is niet voordeliger, maar iets duurder dan Chello (IIRC).
En die 1536/256 hoef je niet te delen.

Al heb ik er een 100 mbit lijn voor, het is 95 euro(Vijfennegentig euro) per maand. Dat is dus in guldens 210. Dat keer 12 is meer dan 2500 gulden voor je internetverbinding per jaar !

Chello is daarentegen 1190 gulden per jaar, dat is een stuk voordeliger.

Een normaal mens, en zelfs tweakers kan ik me niet voorstellen dat ze graag vijfentwintighonderd gulden per jaar uitgeven. Er zijn uitzonderingen....

Eweka

Had KPN de snelheid niet omhoog gedaan naar 1536/256?

Chello deel je dus wel, als er in je buurt veel grootverbuikers zitten gaat je snelheid zeker omlaag

Mijn gedachte van voordelig is lagere prijs per Mbit/sec
en dan ben ik dus wel voordeliger uit of niet soms

Dat is pas volgend jaar. En hoe vaak zitten er veel grootverbruikers?
Mijn gedachte van voordelig is de laagste prijs voor genoeg bandbreedte. En dat is geen 8 mbit/s.
Als jij die bandbreedte nodig hebt kun je inderdaad beter een 8 mbit verbinding nemen dan 6 1.5 mbit verbindingen ja.

Je vergeet erbij te vermelden dat je voor ADSL minimaal een BELBASIS KPN abonnement MOET hebben. Ik als student in een studentenhuis heb die niet en dat scheelt me dus ook al een fiks bedrag per jaar. ADSL wordt zo wel erg duur dan...

Ook nog ja, want wij bellen via de kabel van UPC, dat bevalt erg goed, dus ik zie geen redenen om terug te stappen naar KPN.

Telefoon via de kabel heeft bij ons een betere geluidskwaliteit dan via de KPN en is minder vaak uitgevallen dan KPN (lees: nog nooit en KPN 2x).

Er zijn ook aanbieders die ADSL aanbieden zonder dat je KPN hoeft te hebben.

Zeker weten dat je chello moet delen. Ik heb hier in Rotterdam regelmatig <160Kbit/sec, dat kan ik geen breedband noemen. Over de upload zal ik het maar helemaal niet hebben, ik kan net zo goed een diskette met de post versturen. Ik neem niet eens de moeite meer om de helpdesk te bellen. Chello = :r wat mij betreft. Ik stap waarschijnlijk over op ADSL.

"Als je ADSL op deze snelheid besteld zit je (dacht ik) ook al boven de 80 euro per maand en dat is niet normaal meer voor een thuisgebruiker."

In vergelijking met bvb ISDN is het zowel per uur gebruik als per gedownloade MB, een stuk goedkoper (vergeet de telefoontikken niet). Ik zat al snel aan zo'n 150eu per maand, en dan was het dus ook nog veel langzamer dan adsl.

Tenzij je weinig van internet gebruik maakt. Maar als dat het geval is waarom wil je dan zo'n snelle verbinding.

HELEMAAL MEE EENS.

Ik heb al 4 jaar Chello en heb nog nooit 1 klacht gehad die niet opgelost is.

Ze hebben alleen een tijdje van die klote studenten (ben er zelf ook 1 geweest dus mag het zeggen) op de helpdesk gehad die geen ene ruk om Chello gaven. Vervolgens heb ik een 2e lijn nummer (of in iedergeval van een medewerker in vaste dienst) gekregen en echt je merkt het verschil. verder misschien 2x down geweest dat ik er last van had (werk overdag :+).

Ik mis alleen een vast IP. (voorheen had ik bART)

(nu maar hopen dat niet iedereen in de binnenstad van Dordt ook op de kabel gaat.)

Oók helemaal mee eens! Prima snelheid, prima pings, bijna nooit down. Eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Ben érg tevreden over Chello :7

Eerder Wanadoo gehad in Breda en Utrecht als iemand denkt dat Chello slecht is probeer dan maar eens Wanadoo. Ja het was het oude (seriële) modem, maar daar heb ik dan ook écht véél problemen mee gehad. Op een gegeven moment heb ik zelfs een gewoon modem erbij gekocht om af en toe toch maar mijn email te kunnen checken als Wanadoo er weer eens mee ophield :r

Ik kan hier kiezen tussen Wanadoo ADSL Lite en Chello, en binnen nu en een paar weken ook @home. Tis maar net of ik veel moet betalen aan mn ISP om mijn kabel uit de sjello HUB te trekken en in de @home hub te steken, en of poort 25 open blijft staan, anders blijft het gewoon chello hier.
* 786562 Jan

Die is overgenomen door Multikabel, lezen jongen.
En multikabel is QuickNet.


Ik zal het eventjes beamen, ja quicknet is multikabel. Is opzich een redelijke provider met weinig mensen in dienst die echt verstand van zaken hebben. *evil grin*

Gisteravond kreeg ik nog een telefoontje of ik over wilde gaan op een limietloos abonnement. Vraag ik met mijn melige kop; kan dat ook op een apple. Jongen overstuur naar zijn baas gerent omdat hij daar geen antwoord op wist. :) Leuk dat soort telefoontjes.

Gisteravond kreeg ik nog een telefoontje of ik over wilde gaan op een limietloos abonnement.
limietloos abonnement? in welk opzicht bedoelde ze dat? dataverkeer limiet is er opzich niet met multikabel/quicknet (alleen FUP), en limietloos qua bandbreedte lijkt me ook lastig te realiseren...

Nee, dat hoef je niet te weten, dat staat letterlijk in het bericht.

quicknet is sinds kort overgegaan naar de naam Multikabel, al is alle domeinnaam gebeuren bij hun nog gewoon quicknet.
Quicknet staat in het rijtje, dus staat voorMultikabel, jemig, miereneukers hieroh zeg.

Quicknet op 7,5? Ai, dat verbaast me, komt nogal 's voor dat je dus gewoon 4 tot 8 uur niet ken internetten, vanwege problemen. Ze hebben mij net ff iets te vaak problemen en die problemen duren dan ook net ff te lang. Hun helpdesk is dan simpelweg een bandje 'we hebbuh problemuh...', na 1 minuut daarop gewacht te hebben (dat is dus een van de smerigste trucs die men tegenwoordig uithaalt, ze laten je standaard 1 minuut wachten onder het nom 'er zijn wachtende voor u', en dan krijg je een tape te horen..., geldwolven zijn het, over de rug van de consument...)

Kosten van kabel vin'k relatief hoog tov de verschillen/voordelen met ADSL (vast IP, meer emailboxen), alleen 1 ding is wel goed bij kabel, dat is dat je per maand op kan zeggen tov 1 jaar abo's bij ADSL. Snelheid niks op aan te merken, die is goed.

www.quicknet.nl == www.multikabel.nl
quicknet is sinds kort overgegaan naar de naam Multikabel, al is alle domeinnaam gebeuren bij hun nog gewoon quicknet.
ja ja, :Z slaap maar lekker door...

Iig goed om te merken dat kabelinternet 'beter' wordt.

Grote vraag, waar is @home?
Want daar ben ik persoonlijk dus wel over te spreken.

[edit]Excuses, @home is hier

(Klein foutje overigens, de laatste 3 providers hebben allemaal plekje 9)

@ home heeft een 6.6 en chello een 6.1.
Verder hebben alleen brunsumnet en de kooi een onvoldoende onder de kabelaars.

Edit: Laatste drie providers hebben allemaal hetzelfde cijfer dus allemaal op plek 9 :)

Deze vraag stelde ik me zelf ook toen ik @home niet zag staan. Toen herinnerde ik me weer al het geklooi van @home. Dit gaat van een slechte helpdesk, tot het niet houden aan de algemene voorwaarden (wijzigingen doorvoeren zonder hier iemand van op de hoogte te brengen, zowel aan deze voorwaarden zelf en aan hun netwerk). Volgens mij zijn er nog wel meer van die dingen, zoals de mail-servers...

Anywayz, ik heb zelf @home en IK kan er niet over klagen, alles werkt redelijk, en waar (volgens mij) @home nog wel de beste in is, is de maximale download snelheid. Maar das dan ook het enigste.

Eens. Heb zelf ook @Home naar grote tevredenheid (450 kb/sec anytime = happy me).

Nu snap ik persoonlijk het geneuzelf over helpdesken niet zo. Niet vanuit technisch oogpunt (voor non-tweakers best handig), maar vooral rondom storingen. Ik heb goede helpdesken (planet!) en slechte (@home kennelijk, nog niet nodig gehad), maar beide vertellen ze hetzelfde: meneer, er is een storing, dat gaat .. uren duren. Boodschap verandert zelden.

Ik heb ook @home (Overijssel)
Regelmatig 720 KBytes per seconde,
maar die upload hae...

Daarom Freeler ADSL erbij genomen,
1024/512 voor 60 euro.

De kabel hou ik iig de winter door,
tegen die tijd zal ook 8 Mbit beschikbaar zijn hoop ik.
De ideale DirectConnect combinatie :)

Klein foutje overigens, de laatste 3 providers hebben allemaal plekje 9
Komt omdat ze ook allemaal hetzelfde cijfer hebben!!

ZeelandNet overgenomen door Multikabel :?
Waar komt dat gerucht vandaan?

Ik werk er en ik weet van niks |:(

* Edit: Wacht even, op providerenquete.nl staat dat Multikabel het stokje heeft overgenomen van ZeelandNet. Da's wel wat anders, jongens!

[mierenn**kmode]
De top 11:


1. Cistron ADSL 9,0
2. Plex 8,8
3. Xs4all ADSL 8,6
4. Wanadoo 8,5
5. HCCnet ADSL 8,0
6. Tiscali ADSL 7,8
7. Wanadoo ADSL 7,7
8. Planet ADSL 7,5
9. Quicknet 7,4
9. Xs4all 7,4
9. Zon ADSL 7,4
Top 11? ;)
[/mierenn**kmode]

Ja, wat anders? Top 10? Wie krijgt dan de 9e en 10e? En wie komt er met hetzelfde cijfer niet in de top10? :?

Normaliter dien je het de top 9 te noemen. Met een gedeelde plaats voor de 9e plaats.

alleen providers waarvoor 5 formulieren of meer zijn binnengekomen staan vermeld


Nou echt betrouwbaar komt het mij allemaal niet over.

mij ook niet... op de ene provider hebben 6 mensen hun mening gegeven en op de andere 400 of zo... Dát is pas een poll zeg.

Ho, flampje...

het gaat om het principe, me provider staat telkens in de top 3. heb chello :*)

Wat mij opvalt is de vermelding van XS4ALL in de top 10, staat er namelijk ook al als XS4ALL Adsl in.

Bedoelen ze hiermee dan de analoge verbinding :?

Niet alleen analoog natuurlijk.. Gewoon ADSL en inbellen.

Hmm ik internet via de kabel met chello. Laat deze nou tussen de floppers staan. Zelf heb ik op dit moment niet te klagen over chello. Het enigste wat ik iedereen die chello gebruikt ten zeerste aanraad is hun rekeningen en bankafschriften in de gaten te houden. Dat wil nog wel eens een heel veel fout gaan.
De helpdesk van chello. Kan ik beter vragen "Welke helpdesk?". Gelukkig heb ik die niet zoveel nodig. Alleen als de afschrift niet klopt |:( .
Qua snelheid en betrouwbaarheid van internet heb ik weinig te klagen. Met het verdwijnen van KPN-Quest werd gezegd dat het wat langzamer zou gaan, maar ik heb eerder het idee dat het sneller gaat tegenwoordig.
Buiten de "helpdesk" en de af en toe foute afschriften, heb ik weinig te klagen over chello.

Met het verdwijnen van KPN-Quest werd gezegd dat het wat langzamer zou gaan, maar ik heb eerder het idee dat het sneller gaat tegenwoordig.
Ik weet nog van die tijd dat als je de Chello newsserver beu was, je oude HCCNet accountje kon gebruiken om toch nog redelijk de nieuwsgroepen te volgen. Helaas was de HCCNet newsserver slecht te bereiken omdat alles door Scandinavie ging en dan weer terug naar Nederland via KPNQwest. Kan zijn dat ze die grappen idd niet meer kunnen uithalen :+
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:46 "NV30 zal 1GHz DDRII geheugen gebruiken"
Vorige 13:49 Winst Microsoft boven verwachting
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011